A mechanikus narancsmédia törvénye
N'Jala ezredes I 2010.12.06. 07:16
„Goodness is something to be chosen”
(Anthony Burgess: A Clockwork Orange)
„fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba”
(Részlet Gyurcsány Ferenc balatonőszödi beszédéből)
[ ] Bejegyzésünk figyelmeztetőnek szánt üres leütésekkel indul, kifejezve nemtetszésünket a decemberben a parlament elé kerülő, a médiaszolgáltatásról és a kommunikációról szóló törvénytervezet kapcsán.
Komolyra fordítva a szót: oly korban élünk, amikor lapok üres címlappal jelennek meg, így tiltakozva a készülő médiatörvény ellen. A MaNcs szerkje egyenesen a pokol kapujában érzi magát, a 2010-ben is a Szabad Nép évszámával futó Népszabadság kész akár az Alkotmánybíróságig is elmenni, a szintén elfehérített Népszava rákosi, sőt tiszai (!) önkényt idéző orbáni despotizmus ellen protestál. Az MTI-s összevonások kapcsán pedig e lap munkatársa, Várkonyi Tibor annyira megijedt, hogy legott eszébe jutott saját fiatalkora, amikor is hét évig volt a távirati iroda külpolitikai munkatársa. (1951-től 1958-ig. Hej, beszédes esztendők ezek egy sokat mondó pozícióban...) A szabad piac semmibevételét vizionálja az ugyancsak üreskedő ÉS-ben a munkáságáért Arany Szömörcsög-díjjal jutalmazott Kovács Zoltán főszerkesztő. És persze berzenkedik a Piroslap.blog és a honi cybertér legszórakoztatóbb bölényrezervátuma, a Galamus-csoport is.
Ha ilyen hétpróbás demokraták ennyire féltik a jogállamiságot, akkor bizony nincs mese: meg kell vizsgálni, mitől csattognak ily hangosan a főszerkesztői térdkalácsok. Itt van mindjárt az 1996-os médiatörvény értelmében létrejött, igen korrupt, de legalább működésképtelen ORTT-t felváltó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és annak Orbán Viktor miniszterelnök által kinevezett vezetője, Szalai Annamária. Ő ugye fideszes kádereket nevezett ki a közmédiumok élére, igen határozottan és ellentmondást nem tűrően méghozzá. Hogy ennek fonákságára rámutassunk, nem kell megfeszülnünk: képzeljük el, hogy kilenc év múlva (ennyi időre szól Szalai kinevezése) Mesterházy Attila lesz az ország miniszterelnöke, és kinevezi Lendvai Ildikót médiabiztosnak, aki beülteti Bolgár Györgyöt a Bródy Sándor utca legszebb bársonyszékébe, Avar Jánost a Naphegyre küldi mondjuk, Kálmán Olga pedig TV-elnök lesz. Erről, azt hiszem, nem kell többet beszélnünk, és nagyon a Fidesz sem szólhat ez ellen.
Az egyik legfontosabb sarkalatos pontnak a tervezet hatos fejezete tűnik.
„A javaslat szerint az új médiahatóság figyel majd arra, hogy a média betartja-e a médiaalkotmány hatodik fejezetében lefektetett kötelezettségeit. Többek között azt, hogy kellően tényszerűen, sokoldalúan és kiegyensúlyozottan tájékoztatja-e a nézőket, olvasókat, hallgatókat, tiszteletben tartja-e az emberi méltóságot, a magánéletet, a személyhez fűződő jogokat, az alkotmányos rendet, a kiskorúak egészséges fejlődését. A médiatartalom nem lehet alkalmas nemzeti, nyelvi és más kisebbségek, egyházak, vallási csoportok elleni gyűlölet keltésére, nyílt vagy burkolt megsértésére.”
Szép s nemes elvek ezek, noha ugyanúgy a levegőben lógnak, mint eddig, amikor az ORTT, vagy a bíróság határozott általuk. Mert hát mi számít gyűlöletkeltőnek? A zsidózva cigányozó Barikád? A „huszonhárommilliórománozó” szocialista politikusnak rafináltan alátercelő baller publicista? Esetleg a radikális iszlám túlkapásaira rávilágító Hírszerző, vagy Konzervatórium? Ezt mostantól Szalai Annamária – vagy Lendvai Ildikó – NMHH-ja határozza meg. Mielőtt csatlakoznánk a Progresszív Múzeum teremőreinek fülsiketítő orwellezéséhez, nézzük meg, hogy hogyan jutottunk el idáig. Mi tette indokolttá, hogy egy alkotmányozó felhatalmazással bíró, komolyan vehető ellenfelek nélkül maradt politikai erő eljusson odáig, hogy felskicceljen egy ilyen központosított médiamodellt. Mi indokolja ezt a heveny, jól látható és kitapintható rendcsinálási kedvet?
Röviden: „az átmenet két zavaros évtizede”. Kicsit bővebben: az a következmények nélküli elpofátlanodás, az a jól profitáló káosz, amit minden áron fenntartott a sajtó. Nem kell szégyenlősnek lenni, szemezgessünk hát rendszerváltás utáni balos média legszebb húzásaiból. A megyei lapok sajátos privatizálása kommunista rendszer összecsuklása után, a taxisblokád elvtelen és kritikátlan támogatása, a Teller-levél, a szállodaszobából leadott haditudósítások, a Napkelte, a felkészített és a folyamatba bevont publicisták, a konstans és sokszor minden jogalapot nélkülöző nácizás, az okos tekintetű Albán úr és az ő betelefonálói, (igaz az alaptalanul befeketített Kruchina-testvérek elhiteltelenítették az egész műfajt – szerencsére), a rosszul öltözött közírók, szélsőséges, marginális és marxista folyóiratok közpénzen való fenntartása, auditálatlan lapok megbízás a titkosszolgálatok népszerűsítésére, a Kontrát-Vadász-ügy. Személyes kedvencemet szándékosan hagytam a végére. „Én nem oknyomozó újságíró vagyok, a vélemény műfajtól pedig nem várható el az a fajta tárgyilagosság, mint az újságíróktól”. Debreczeni József mondta ezeket, amikor még Bajnai Gordon országlása alatt elmeszelte a független bíróság, hiszen amit leírt az nem volt igaz. Szerinte a jövő akkor elkezdődött és már dúlt a fasiszta-alapú Fideszterror. Hát persze.
Snitt.
A jövő ugyanis már 1963-ban, Anthony Burgess Mechanikus narancs című, a Konzervatóriumon már méltatott regényében is elkezdődött. Ebben a zseniális könyvben kicsi Alex a mi alázatos narrátorunk, egy erőszak-, zene-, és szexmániás huligán, akit egy speciális eljárással (mondhatni médiaterrorral, hiszen brutális filmeket nézetnek vele) bírják rá, hogy ne hódolhasson korábbi szenvedélyeinek, hiszen akkor fizikai fájdalmat fog érezni. A brit létére egyébként mélyen katolikus Burgess a whiskeytől bűzlő börtönlelkész szájába adja a vezérszentenciát: a jó, mint olyan csak önkéntes választás útján érhető el. Persze a huligánok megregulázásával könnyű rendet rakni és az anarchiát, de jó emberré nem válnak.
Itt tartunk most. Van egy hatalmas káoszunk és lehetőségünk hogy rendet rakjuk. Szalai Annamária Ludovico-eljárása pedig így fest:
"A jogsértő országos napilapot és internetes sajtóterméket akár 25 millióra, a hetilapokat akár tízmillióra büntethetnék a javaslat szerint. A nagy piaci részesedéssel rendelkező rádiókra és tévékre 200 millió, a kisebbekre pedig 50 millió forint bírságot vethetnének ki. Ugyanakkor a jogsértő médium köteles lesz közzétenni a büntető határozatot. Ha egy súlyos jogsértést elkövető tévé vagy rádió visszaesőnek számít, akár még a nyilvántartásból is törölhetik, és mivel a kötelező regisztráció nélkül nem lehet Magyarországon sugározni, ez az adott médium megszüntetését jelentheti. Ám, hogy mi minősül súlyos jogsértésnek, a törvénytervezet nem bontja ki, ezt a Médiatanács feladata és lehetősége lesz eldönteni.
A bírság ellen fellebbezni lehet a közigazgatási bíróságoknál, ám a pereskedésnek a határozat végrehajtására nincs halasztó hatálya, tehát a tervezet szerint csak visszaperelni lehet a pénzt, mert azt az elmarasztaló határozat megszületését követően azonnal be kell fizetni. Csakhogy Magyarországon a perek rendszerint elhúzódnak, ami oda vezethet, hogy mire az adott újság javára dönt a bíróság, a befizetett bírságok terhe alatt már rég tönkrement a sajtóorgánum kiadója.”
Nem nehéz ebből kiolvasni az öncenzúrát bevezető szerkesztőket és újságírókat valamint a felszámolt lapokat, kiürülő szerkesztőségeket. Ráadásul az a bejelentés, miszerint jövőre 150 millió forintot terveznek behajtani, okkal juttat eszébe mindenkinek túlteljesítésre váró ötéves terveket. De az az igazság, hogy ezt ugyanúgy magának hozta össze a balliberális szellemi csúcs, mint ahogy a Gyurcsány-korszak a Jobbikot, a Magyar Gárdát. De ahogy ránk is vonatkozik, hogy néznünk kell Zagyva György Gyulát a „nemzet templomában” hétről hétre, ugyanúgy akármelyik szerkesztett blogot (akármit is jelentsen ez) ellehetetleníthet egy humortalan médiatanácsnok. Mert egy hivatali leírás sosem foglalhatja magába a humort, de ha a magának egy hivatalnoknak nincsen humora és stílusa, akkor intézménynek tekintélyét dönti romba. Az pedig ugyanolyan veszélyes, mint a nem jó, csak rendre kényszerített sajtó.
Éppen ezért lenne jó, ha a törvényt beterjesztő politikusok ezeket a tárgyalt részeket egyszerűen kihagynák a tervezetből és arra bíznák a cenzúrát, akit egyedül illet: az olvasóra. Meggyőződésem, hogy az üres címlapos nyomdaipari termékek a csőd széléről tántoroghatnak most vissza, méghozzá úgy, hogy pont az folytotta volna meg őket hamarosan amit oly annyira imádnak: a piac. Ma, Magyarországon a ballib sajtó gyakorlatilag Dugovics Tituszként gabalyodott rá a zuhanó MSZP-re, semmi szükség helyzetbe hozni őket újra. Illúzióink persze ne legyenek. Amikor 2004-ben, erőtől duzzadó szocialista kabinet idején leállt a liberális Magyar Hírlap, akkor is magától értetődő módon lábbal lett tiporva a sajtószabadság, pedig az SZDSZ házi napilapjának haláltusája környékén ott se volt a politika. Így ha az állítólag Soros-szondán tartott MaNcs esetleg majd az érdeklődés teljes hiánya miatt megy csődbe, akkor is prognosztizálható egy szánalmas vonyítás, amiben ugyanúgy szerepelni fog a bakancscsattogás és Orbán Viktor, de a jobboldal és a kormányzat lelkiismerete tiszta marad.
Már csak azért is, mert a kétharmad összegrundolásában hatalmas szerepe volt annak, minden mesterkéltség nélkül felnőhetett egy olyan jobboldali sajtó, amelynek a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai-kormányok alatt megadatott az a luxus, hogy azzal foglalkozhatott amivel egy konzervatív médiumnak kell: a valósággal.
Ha a médiaalkotmány megszavazásánál ezt nagyvonalúan figyelembe veszik a kormányzópártok, nagyon jól járnak. Mert lehet választani: vagy kreálnak egy ügyet, amit a kommunikáció szakos hallgatók mint negatív példaként fognak emlegetni néhány év múlva. Mert ha szép csendben módosítanak, amire egy hét múlva a kutya nem fog emlékezni, a nevetséges, hisztis és hiteltelen csinnadrattáról meg kiderül, hogy teljesen felesleges volt.
Mondom: ha.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Az utolsó médiaháború II. 2010.12.15. 10:06:30
Trackback: Az utolsó médiaháború 2010.12.15. 10:05:30
Trackback: Egy régi komment apropóján... 2010.12.06. 13:56:21
Trackback: A kormány én vagyok 2010.12.06. 10:08:14
Trackback: A kuss szabadsága 2010.12.06. 10:07:17
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pionír Pál 2010.12.06. 07:53:00
váév építők (törölt) 2010.12.06. 08:01:38
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 08:20:47
bbocs2 2010.12.06. 08:21:17
- Az mszp-szimpatizáns média valóban konstans jobboldaltól rettegést IS művelt. Emellett azonban a valósággal kritikai éllel foglalkozott, merte kritizálni saját szekértáborát: olvasható minőségű volt.
- Az ún "jobboldali" (legtöbbször inkább kommunista királypárti) sajtó viszont gyomorforgató gyűlölködéssel volt képes csak reagálni bármire, ami történt. Írásaikat 100%-ig a Párt mindenkori irányvonla és az ellenség gyűlölete szabta meg: kultúrember számára olvashatatlan (nézhetetlen) gyűlöletroham volt. Minőségével a fenti cikk is ide tartozik: régi sérelmek, gyűlölt ellenségek tételes felsorolása meríti ki a legnagyobb részét.
Ez kérem, nem újságírás, hanem a saját törzsem kebelének szóló, önmegerősítő varázsige mormolás, mint az őskorban.
Most ez utóbbi törzs jeles képviselői fogják meghatározni, mi az, amit le szabad írni, és mi az, amit nem. Ezzel Debreczeni József legelborultabb Kasszandra-jóslatát teljesítik be: szörnyű.
hattyú 2010.12.06. 08:29:38
jennings1 2010.12.06. 08:39:13
paska 2010.12.06. 08:39:48
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 08:40:24
felírja szépen a falra nagy bötükkel, hogyaszongya, 12 pont, mi is az első?
Kivánjuk a' sajtó szabadságát, censura eltörlését.
aztán szépen leköpi.
fidesz = házmesterek pártja 2010.12.06. 08:41:31
fidesz = házmesterek pártja 2010.12.06. 08:42:47
ThomasGreg 2010.12.06. 08:54:30
.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.12.06. 08:54:43
a harcos antikommunisták :)
orulunkvincent 2010.12.06. 08:55:38
Ez a lényeg, a "folytotta". Finomtollú konzervatívok "folytanak". :)))
ビンセント・ベガ 2010.12.06. 08:55:45
Ha ez a konzervativizmus, akkor még elég sokáig nem kérek belőle. Meglepő, mert itt szoktak értelmes cikkek is lenni.
Matador0451 2010.12.06. 08:58:20
paska 2010.12.06. 08:58:41
Pelso.. 2010.12.06. 08:59:02
ghavin 2010.12.06. 09:00:58
Gazza Úr 2010.12.06. 09:01:07
minimalista 2010.12.06. 09:01:53
..."timeo hominem unius libri"...
Igaz Magyar 2010.12.06. 09:02:04
(mindjárt nyugdíjba is mennének nem-e?)
...és még fel sem tűnik nekik mennyire bizarr és ellentmondásos.
na__most__akkor 2010.12.06. 09:03:36
Innentől kezdve mindegy hogy azt mondom hogy "vaze", ami eléggé elterjedt (és jól leírja a helyzetet), vagy azt, hogy "B@$$2átok" meg. Ami ugyanaz.
A zember legalább abban (románkodik) reménykedik, hogy más lesz.
Nem lesz, kedves médiafelhasználókám, nem lesz. Megkapod a kommentet, hogy
"Kikoptem a reggeli kavet a rohogestol."
Magyar. Kétharmados magyar.
Igaz Magyar 2010.12.06. 09:05:12
biobender 2010.12.06. 09:10:04
Igaz Magyar 2010.12.06. 09:11:40
Dub hadnagy 2010.12.06. 09:11:51
Ehhez képest a valóság 3 szeletéről szeretnék szót ejteni, amelyekkel a poszt elmulasztott foglalkozni:
1. Ha a Mancs valakinek a szondáján vegetál, akkor esetleg arról is lehetne egy remek utalgatást-linkelgetést írni, hogy milyen összefüggés van/volt a Heti Válasz megmentőinek személye és az első Orbán-kormány liblingjei között (ami ugye közvetve állami szondát jelent, ami Soroséról kevésbé mondható el)
2. A valósággal való foglalkozás Magyar Nemzet nevű bajnokáról olvastam valamikor a 2006 választás környékén, hogy százas nagyságrendben lett helyreigazításra kötelezve, persze, ahol fát vágnak, ott csattog a forgács, de biztos bízhatunk abban is, hogy az új rendben err már nem kerül sor, mert jóval kevesebb hiba után is csődbe jutnak, ha a tőlük teljesen független média6óság jól megbünteti őket.
3. Matolcsy magánnyugdíjakat bedaráló bejelentésének a másnapján hallgattam a Fidesztől igencsak távoli Info rádió este hét órai híreit, és bár manyup-fronton állt a bál, ennek náluk nem volt hírértéke, cserébe irreleváns külföldi félhíreknek ige, no majd most a kiegyensúlyozottság jegyében az ilyenekért kapnak a fejükre.
úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.12.06. 09:12:54
Ezen kéretik kicsit tovább elmélkedni. A 'valóság' mint olyan bizony mocskos ribanc, hajlamos minden 'oldalon' kokettálni kicsit. Kisajátítani, birtokolni lehet ugyan, de az pont olyan, mint kőbevésni igényünket a felszarvazásra...
na__most__akkor 2010.12.06. 09:14:32
Klasszikus. (Ez azt jelenti, hogy a történelem folyamán már előfordult.)
Klasszikus. (Ez nem azt jelenti, hogy ezt kell csinálni nekünk is.)
Hitler, Sztálin, Rákosi, Pol Pot, Szaddam, George W. Bush, folytasd, ha tudod ...
is 2010.12.06. 09:17:23
Tehat ez mar termszetes is, hogy akkor a politika az mar az egesz eletet atszovi, az utolso utcasepro is parttagkonyv-alapon csinalhat csak karriert, es a valasztasokon nem a politikai nezetei, hanem sajat karrierigenye alapjan kell partott valasztania. ha a FIDESZben mar van egy posztra ember, akkor mindenkeppen masik partott keres, akkor is, ha ugy gondolkodik, mint a FIDESZ.
ez az utopia nagyon szomoru. az, hogy ez a te fejedben igy all ossze, az elkeserito. az, hogy ebbol meg posztot is irsz, az szornyu. az, hogy ebben a blogban nem fogjak le a kezed, es le is hozzak ezt a feudalis, vegletesen nemzetmegoszto allaspontot, az pedig kb. hazaarulas.
az elet nem politika, az orszaghazon tul semmilyen parszempont nem ervenyesulhet, es MINDEGYIK partnak a kezere kell csapni, szazezres tuntetesekkel, ha ilyet akar.
borzzz 2010.12.06. 09:18:46
Úgy vélem, a konzervatív önképtől nem lehet idegen a magyar helyesírás szabályainak tiszteletben tartása, de ez a legkevesebb. Először is fel kellett volna tenned magadnak a kérdést, hogy mit akarsz mondani - mármint azon túl, hogy ballib média csúnya média -, és mondandódat mely érvkészlettel, példatárral kívánod alátámasztani. (A személyes kedvencem az a megállapítás, hogy csak látszólag betonozták be Szalai Annamáriát, te már érzed a tarkódon Lendvai Ildikó jeges lehelletét, mert hát mire elég az a kilenc évecske, hamar elhussan és, mintha mi sem történt volna, visszajönnek "azok".)
A magyar sajtó és az ő munkásai bűnlajstromát persze napokon át lehetne sorolni, te ugyan csak az egyik oldalét sorolod, de attól még jogos a bírálat. Ám jogtalan, hovatovább szánalmas az a következtetésed, hogy mindez a szólásszabadságot korlátozó reguláért kiált, s az új szabályozásból legfeljebb ottan kéne visszanyesni kicsinyég, ahol ez kontraproduktívnak bizonyulhat (értsd: egyszer még visszaüthet a derék jobboldali sajtóra).
Nazarin 2010.12.06. 09:19:01
ghavin 2010.12.06. 09:21:54
Mike36 2010.12.06. 09:25:37
bosola 2010.12.06. 09:26:27
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.12.06. 09:28:09
Dub hadnagy 2010.12.06. 09:29:40
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.06. 09:30:06
A várt egy fokozattal szemben két fokozattal minősítette le Magyarországot ma reggel a Moody’s Investors Service, ráadásul az új besorolás is a további leminősítést valószínűsítő negatív lett. Erre intenzív gyengülés indult a forintpiacon: az euróval szembeni jegyzések a pénteki 277 körülről 279 fölé ugrottak a bankközi piacon.
A Financial Times ismét összeállította az Európai Unió pénzügyminisztereinek rangsorát. A Magyarországot képviselő Matolcsy György holtversenyben az utolsó előtti helyen végzett a 19 pénzügyminiszter teljesítményét 3 szempont alapján vizsgáló listán.
Cpt. Flint 2010.12.06. 09:31:11
Tényleg gyomorforgató ez az "ugyan undorító, de voltaképp ti tehettek erről is, meg is érdemlitek, ránk meg egyelőre úgyse vonatkozik" hozzáállás.
Igaz Magyar 2010.12.06. 09:31:20
-OFF-
Hja bocs, de beidézni a hatóság szokta a pógárt.
Gondolom felidézni akart lenni...
Újabban mindenki cigányul beszél: bealszik, beájul...
Vannak hagyományok ám a szép magyar nyelvben, sorolom az igekötőket:
be, ki, le, fel, meg, el, át, rá, ide, oda, szét, össze, vissza.
Lehet variálni.
-ON-
Elnézést a trollakodásért. ;-)
ThomasGreg 2010.12.06. 09:31:47
Zero_Toleransz 2010.12.06. 09:32:19
Valószínűleg bármelyik pszichológus alátámasztaná azt az elméletet, miszerint könnyebb úgy a választásunkat kritizálni, ha közben a nyilvánvalóan rossz, és épp ezért elvetett alternatívát is szapuljuk.
Erről van csak szó.
A következő bejegyzésben talál eljuthatunk odáig is, hogy finanszírozási szempontból sincs különbség egy életben tartott Népszava és egy két darab éjjel leadott Aloe Vera reklámmal finanszírozott működésű HírTV között. A cikk írójában már érlelődik a kérdés, hogy vajon jutott-e ide is és oda is pénz a világ legdrágább hídfelújításából és egyéb mutyijaiból. Arra azért számíthat mindenki, hogy itt is megjelenik majd a "de Pistike is a homokozóba szart" típusú óvódás érvelés, de még egyszer mondom, örüljünk a részeredményeknek.
A fejlődés, ha lassan is, de jó irányba mutat.
atila68 (törölt) 2010.12.06. 09:38:02
Kár.
Severus 2010.12.06. 09:42:11
Na,barátocskáim, ezzel hozzátok igazán helyzetbe a maszopot. Én ugyan nem szavaznék rájuk soha, de már sajnos látom, hogy igenis van lejjebb.
BTW, kedves konzervek, jobberek, stb. ideje lenne már leszokni az SZDSZ-től való permanens rettegésről. Valami újat is ki kéne találni, mert mindent ezzel legitimálni a párt voltaképpeni megszűnése után nem megy és szánalmas.
triplan 2010.12.06. 09:45:01
Lehet, hogy van radikális konzervativizmus - talán egy, a laptársunk főszerkesztőjének virtuálisan átnyújtott stilizált fasz lenne az?-, de csak remélni lehet, hogy a mondott szellemi irányzathoz tartozók többsége, ha talán abban egyet is az "N'Jala" nevű szerzővel, hogy az vitapartneremmel kapcsolatban legitim cél az ő vitapartnerként való megsemmisítése (" Vágj, Annamária, vágj bátran!"), a nyelvvel kapcsolatos radikalizmusban nem osztja szerzőnk álláspontját. Innét még lehet visszaút.
oszi1113 2010.12.06. 09:46:37
van fekete, meg van fehér. attól függően, hogy épp melyik oldal van hatalmon, a színek változnak, de a mondandó ugyanaz: az ellenzék hülye <> a kormány monjon le!
addig, amíg a magyar sajtó nem képes a saját oldaláról is elfogulatlanul írni, addig ne várjunk nagy megtisztulást.
ha a médiahatóság bírságolhat, az azt jelenti, hogy ha valamely orgánum nem úgy, és nem azt írja, mint amit kell, akkor bünti, esetleg boltbezárás következik.
a sajtó elvesztette azon szerepét, hogy feltárjon, kritizáljon, értékeljen, tájékoztasson, és mindezt objektíven.
hiányolom azon cikkeket, és riportokat, ahol mindkét oldalt megkérdeznek egy adott problémáról, hogy ki mire alapozza a kijelentéseit, hogy az adott jogszabálynak milyen rövid, közép és hosszútávú hatásai várhatóak. Igen, szépen lassan, hogy mindenki értse, magyarázza meg a tisztelt politikus, vagy sajtóorgánum, hogy szerinte az miért is nem jó!
Egyébként meg vérezzen el a baloldal, úgy ahogy van! Egy régi rendszer gazemberei ne legyenek a kapitalizmus megmondó, és gazdasági központjai! Rakjuk tisztába az országot! Túl sok minden volt az elmúlt 20 évben el mismásolva, és amíg nincsen rend, és következménye semminek, ne várjuk el, hogy bármi is változni fog!
kutyafej 2010.12.06. 09:48:02
Chicano 2010.12.06. 09:49:25
Severus 2010.12.06. 09:49:47
Nem csak az a pofátlan, hogy az éppen regnáló, hanem ez nem 2 hanem 3 cikluson átnyúló, 9 évre szüóló kinevezés!!! És ha hozzáveszed azt, hogy a terveik szerint az alkotmányt sem lehet majd módosítani, csak ha 2 egymást követő parlament is megszavazza, akkor minimum 2 egymás utáni nemfideszes 2/3-os győzelem kell hozzá, hogy szétzavarják ezt a testületet... Nem tudom, hogy becsületes ember egy percig is hogy támogathatja ezeket. Komolyan, ezt hogy rakjátok össze?
Igen, ez a kognitív disszonancia, Zero Toleransznál a pont.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 09:51:09
Az okot nem, a CENZÚRA kihagyását támogatom.
A poszt maga viszont szervilis gügyögés, bírálatba bújtatott seggnyalás - az ostoba elfogultság múzeumba illő darabja.
Gratulálok.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.12.06. 09:51:31
ghavin 2010.12.06. 09:51:55
Severus 2010.12.06. 09:53:06
Én a legmegsemmisítőbb SZDSZ kritikákat pl. az ÉS-ben olvastam. Olyat a jobbos sajtótok (NSZ, MH, Hírtv) soha nem fog megengedni magának. Valahogy zsigerien kódolva van benne a seggnyalás.
Severus 2010.12.06. 09:55:50
Nem gondolom az alapján, amit írtál, hogy őket támogatnád, nyilvánosan helyreigazítok, a 200 millát hova fizessem? :)
borzzz 2010.12.06. 10:00:53
(A Gépnarancsra hivatkozás inkább súlyosbító körülmény: ezzel az erővel a Júlia-füzetekből is hozhatott volna egy tetszetős idézetet, bizonyára akad katolikus a szerzői között, s a jó választásáról is ihletettebben bírnak beszélni:-))
ezequiel.frusciante 2010.12.06. 10:03:41
Kár, hogy egy ilyen "jóindulattal is dolgozatnak nevezhető anyag" megjelenhet az általában értelmes, de legalábbis vitára alkalmas gondolatokat felvonultató Konzin.
Jelen cikk esetében az egyetlen értelmes gondolat a cenzúra olvasóra bízása. Kár, hogy ez pusztán abban az egy mondatban jelenik meg, ahol írva vagyon - a többiből meg üvölt az ellenkezője.
Az állampolgárok ostoba gyerekként való kezelését pedig nem konzervativizmusnak nevezik.
Sötétség Melegágya 2010.12.06. 10:03:45
Közhely: a stílus maga az ember (eszmerendszer?, világnézet?)
Miért van az, ha "ballib" publicistát olvasok, még ha néha nem is értek egyet a tartalmi részével, de képes vagyok a végéig elolvasni. A jobbos sajtómegnyilvánulásokból meg árad a butaság, a dilettantizmus és a szervilizmus. Szinte érezhető a sorok között a rettegés: csak nehogy olyat írjak ami valaki(k)nek ott fenn nem fog tetszeni...
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 10:04:53
Ez a lezárás pedig felháborítóan, ízléstelenül álszent és hazug.
Ha a tiltakozások - vagy a józan ész, belátás, politikai intelligancia; ne'adj isten a konzervatív értelmiség tiltakozása miatt - enyhülne a tervezett cenzúra, SEM lenne feleslegesnek nevezhető a tiltakozás, hiszen célt érne.
A 'szép csendben' módosítás sunnyogó balkanizmusa pedig - remélem - nem tipikus konzervatív attitűd.
?
tlac 2010.12.06. 10:13:57
sárkányfő 2010.12.06. 10:14:11
önnön balos tükörképeteket fikázzátok, nagyon jó műsor, ne hagyjátok abba :D
értem én, hogy utáljátok, mint a szart a ballib sajtótermékeket, de ha beléjük akartok rúgni, nekifutásból, akkor ahhoz alaposan kell felkészülni: legyen tiszta logikájú, nem önismétlő írás, kerülni a zavaros gondolatokat, ne legyen túl és átlátszó és látványosan hazug amikor korrektnek akartok tűnni.
és főleg nem pontosan olyanná válni, mint egy magyarhírlapos bayerzsóti írás, mert az nagyon gáááz...
lejjebb süllyedni, mint a kritika tárgya... uhh..
az meg külön öröm, hogy dugovics tituszként rácsavarodtok a államosító, jogtipró, schmittpálozó és poltpéterező fideszbandára, és szépen beálltok az mno mellé csaholni :)
öröm lesz nézni amior a médiatanács beindul, és kirója első büntetéseit, és pont ti lesztek azok akik egy kurva szót sem szólhatnak, hiszen az ez ellen tiltakozókat mindjárt a poszt első karakterében gúnyoljátok. ügyes, ügyes! :)
így kell kollaborálni :)
de kitartás! a befektetett munka megtérül! lesztek ti még jól fizetett fideszkurvák a fidesz sajtóbirodalmában, szóval csak így tovább, a csúnya ballibek rúgdodása jó sok pénzt fog még nektek hozni, ha nem hozott már eddig is sokat...
Gazz 2010.12.06. 10:15:39
A kérdés az, hogy a cikkíró hülye-e, vagy naív. A Fidesz, ha a vesztét érzi, elsők között fogja törvényileg bebetonozni a saját kádereit, és úgy alakítja a törvényt majd, hogy Mesterházynak ne legyen dobása.
Hány éves lehet a cikkíró, ha 2002-re enyire nem emlékszik?
2010.12.06. 10:28:18
Gyökér SZTÁLINISTA blog vagytok!
sa saman 2010.12.06. 10:29:06
A készülő médiaszabályozás kritikájával egyetértek, de ha az írásban sikeresen megidézett elmúlt 20 éves baloldali sajtótörténelemre visszatekintek, már nem olyan válogatós az ember.
És miért ne lehetne az ember huszonévesen konzi? Ez egy időtálló értékrend, szemben az elmúlt évek őskáoszával.
MEDVE1978 2010.12.06. 10:30:14
A mai magyar konzervativizmusról volt szó, a post írója szerint a mai magyar konzervativizmus nem létezik, mert csak arról van szó, hogy néhány tehetséges, naív és idealista fiatal kijelenti magáról, hogy konzervatív és elefántcsontvárakban játssza el a tudományosat.
Ez a cikk pontosan ezt írja le. Adott nicken író posztolónk, aki valamit olvasott valaha konzervatív értékrendről és valahol talán azt is érzi, hogy nem kóser, amit a kormány most elkövet a plurális demokrácia ellen. Mégis felülemelkedik benne a kellemes akolmeleg, a boldog tudattal, miszerint lehet, hogy ez igazságtalan, node megérdemlik. Végre eltűnnek ezek a kitartott bűnös cinkosok, hogy aztán - értelmezése szerint - jöjjenek a tisztán baloldali vagy tisztán liberális értékeket képviselő - mondjuk BBC jellegű - sajtóorgánumok.
Annyi véleményt talán megfogalmazhatok bárki eszmei meggyőződéséről - így konzervativizmusáról is -, hogy igazából szilárd eszmerendszer és annak követése nélkül ez nem lesz konzervativizmus, hanem csak marad a csöpögő nyálú gyűlölködés és fékevesztett rajongás.
Fatal Error! System Halted! 2010.12.06. 10:34:14
Képzeljük el azt a világot, ahol csak és kizárólag jobboldali médiumok vannak (ezek a fideszék mércéjével mérve, a kiegyensúlyozott, mértékadó hírforrások). melyek is ezek? Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Heti Válasz, Demokrata, Helyi Théma, Info Rádió, Mária Rádió, Echo TV, Hír TV. Csakhogy az ismertebbeket említsem. Ha annyira nagy a mocskos ballib médiatúlsúly, akkor ezek a médiumok, hogy a francba létezhetnek? És ezek nem az elmúlt fél évben jöttek létre, hanem 2002 óta folyamatosa, mikor Viktor bácsi kiadta az ukázt, hogy vegyék a nemzetet, meg a demo-t, mert az magyar.
Az a különbség az agyhalott posztíró és fajtája között valamint a sok mocskos ballibpedo-zsidó-komcsi között, hogy az utóbbiak, leszarják ezen médiumok létezését, egyszerûen nem nézik, hallgatják, olvassák.
De Te/Ti nem. Ti legszívesebben eltörölnétek a föld színérôl a ballib médiát.
(Ja biztos mindkét oldalon vannak kivételek, de ezt a hülye is tudja, és csak az 1 bitesek kedvéért írom le.)
Ez a különbség.
Zotya 2010.12.06. 10:42:06
Ezek szerint csak a konzervatív média írhat igazságot? Ez nagyon komoly vélemény... :)
zsebatya 2010.12.06. 10:48:14
zenco 2010.12.06. 10:49:08
1. Egy jobb sorsra érdemes ország kockázatbesorolását két fokozattal leminősítették.
2. Ugyanennek az országnak az igazság(!)ügyi minisztere szerint erősödik az ország iránti bizalom.
Valaki már megint hazudik. Tippek?
Gerbó 2010.12.06. 10:50:40
Minden mesterkéltség nélkül??? 1998-2002 között több évtizedre előre staffirozták ki állami hirdetésekkel az MN-t, és ki tudja milyen pénzek állnak a Heti Válasz mögött, mert hogy egyiket sem a piac tartja el, az biztos.
Csak a Soros pénze fáj, a Szélesé nem? A MH több milliárdos veszteségeket produkált már eddig is, a piacon 3 napig sem maradna életben.
A valóság pedig sajnos egyre virtuálisabb, valóság az, amit a poszt irója, a konzervatív sajtót olvasva, annak gondol, és vica-verza a másik oldal is az ÉS és a Mancs interpretációját szereti valóságnak gondolni. Az viszont biztos, hogy azzal nem megyünk semmire, ha felváltva tagadjuk a másik valóságának még a létezését is: ez maga a kulturkampf és ezzel a mentalitással soha nem is lesz vége. És én ezt a mentalitást a legkevésbé sem érzem konzuervatívnak!
azokazemberek · http://azokazemberek.blog.hu 2010.12.06. 10:51:31
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.12.06. 10:52:07
-a Hír TV 2002 óta történő, erkölcsi értelemben senkit nem kímélő, minden ellenkező véleményen lévőt kikezdő, és bemocskoló magatartását, amit a Kerényi, Bayer, Ókovács és a többi szemét moderál.
Tehát a Posztoló felvetése igenis érthető, csak meglehtősen szelektív. És mivel az egész Orbán-Siker ezen alapul, sajnos a retorzió maga is szelektív lesz. Cenzúraszagú.
Meglehtősen finoman fogalmaztam.
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 10:53:03
Zotya 2010.12.06. 10:53:40
Ez a "Más szemében a szálkát, magáéban a gerendát se látja" este.
zsebatya 2010.12.06. 10:54:13
szekertabor · provo.blog.hu 2010.12.06. 10:54:32
A két legnagyobb napilap esetén ugyanis az elmúlt két évtizedben nem pusztán az olvasottság döntött a hirdetési bevételek eloszlási arányáról, hanem egyéb szempontok is. A bevételek mértéke pedig kihatással van a minőségre is. Csupán lelkesedésből nem lehet évtizedeken át fenntartani minőségi országos médiaterméket, mint ahogy az is illúzió, hogy az előfizetőkre lehet ráterhelni egy lap vagy csatorna fenntartását.
Bizonyos fokig persze az adott sajtótermék is tehet róla, hogy mennyire sikeres a hirdetések megszerzésében, de a piaci liberalizmus hívei valójában azt szokták szajkózni, hogy az fogyasztók száma arányában mindenki részesül a hirdetésekből, ami egész egyszerűen nem igaz. A multik például egyáltalán nem szívesen hirdetnek az őket bíráló sajtóban, ami rögtön torzítja a hirdetési piacot.
Igenis szükség lenne egy olyan korrekciós szabályozásra, ami lehetővé tenné, hogy a sajtótermékek nézettségük-hallgatottságuk-olvasottságuk arányában valóban hozzájussanak a hirdetési bevételek őket megillető részéhez. És akkor csakugyan dönthetne a néző-hallgató-olvasó a véleményformáló sajtó fennmaradásáról vagy bukásáról.
sa saman 2010.12.06. 10:56:48
Dr. No 2010.12.06. 11:00:08
Dr. No 2010.12.06. 11:05:03
2. Ugyanennek az országnak az igazság(!)ügyi minisztere szerint erősödik az ország iránti bizalom.
Valaki már megint hazudik. Tippek?"
Erről a múlt hét elején már Matolcsy kifejtette a véleményét. Stílusérzék híján sajnos sem a szőnyegrojtokat nem tépdeste közben a fogaival, sem az "idiotische Schweinehunde", sem az "Untermensch" kifejezést nem használta.
vandorfenyo 2010.12.06. 11:07:25
Nyilvanvaloan gusztustalan a mediatorveny (-alkotmany???) tervezete.
DE.
Azt mondom, csinaljak meg, szavazzak meg a 2/3ukkal, vezessek be erobol, izombol. Nem kell torodni a liberalis meg demokrata nyafogassal, ugyebar. Legyen teljes Fidesz terfoglalas, mindenhol.
Aztan, amikor majd ezek a magukat konzervativ ifjaknak mondo bloggerek is RADOBBENNEK, hogy bizony a parkozpontbol jon az utasitas, hogy mit rakhatnak ki es mit nem, nos akkor majd kapkodhatnak. Amikor a fenti cikk stilusa SEM fog beleferni Annamari ertekrendjebe es rakoppint a kis kemeny konzervativ buksikra (fenykepek a jobb savban ugyebar).
Ugy latszik, a magyarnak mindig, minden teren Mohacs kell, hogy radobbenjen a dolgokra.
zenco 2010.12.06. 11:07:55
Hát ezzel teljesen egyet tudok érteni -kapásból van egy 3 milliós "bizonyos kör". :-)
A hitelességet pedig nem te, vagy én fogjuk eldönteni, hanem a piac. Egyelőre azt látom, hogy a CHF=214,5 HUF. Ez hiteles, barátom.
Igaz Magyar 2010.12.06. 11:08:13
1. a jobboldal NEM fidesz, főleg nem az a szellemi nyomorék kommunista tolvaj törpe, kádár keresztfia.
2. a baloldal nem MSZP.
Inkább arról kellene értekezni, hogy nincs a kormánynak programja.
A köztársaság elnöke egy gerinctelen bohóc.
A "nemzet gazdasági főmufti" NEM közgazda, csak annak tanult. Nem ért semmihez. Azaz, hogy mégis: megteremti az új, woodoo-gazdaságtant.
A most szétkúrt alkotmánnyal a bukásuk után röhögve fog az mszp betelepedni a parlamentbe.
Kozervatív?!? Nőjetek fel előbb!
Studt 2010.12.06. 11:10:03
Studt 2010.12.06. 11:11:40
...de minél előbb telepedjen be akárki csak ez a NEMZETI SZAR menne P:::::BE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.06. 11:12:00
Aztán majd miről fogtok írni jövőre? Hadd ne linkeljem ide megannyi bejegyzéseteket, ami jövőre már nem jelenhet meg. Vagy már igazodtok, jóelőre?
EMU 2010.12.06. 11:14:19
Jaffar 2010.12.06. 11:20:22
Egyet azért megemlíték. A komcsi jelzö egyre jobban illik a mai 2/3-ra, s nem az MSZP-re. A Fidesz-hez képest az MSZP-sek kisdobosok voltak, míg ök a KB-t kezdik überelni.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 11:23:06
zsebatya 2010.12.06. 11:28:33
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 11:30:56
tapangász 2010.12.06. 11:31:20
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 11:31:56
zsebatya 2010.12.06. 11:33:58
A kombó működése nagyon emlékeztet a mai, különösebb egyeztetés nélküli döntéshozói és végrehajtási gyakorlathoz, legfeljeb akkor egy igazából nem nyíltan vállalt döntés "alulról jövő kezdeményezésként" állítottak be, ennek mai megfelelője a kormányoldalon nagy számban jegyzett "önálló képviselői indítvány". De a lényeg ugyanaz: ketten-hárman eldöntik, mi lesz, aztán a rendszeren végigszalad a végrehajtás mechanizmusa.
sa saman 2010.12.06. 11:35:04
Az adó -és járulékbeszedés mindenhol állami monopólium. Amit a kötelező befizetendő járulékokon felül félre raksz, az a megtakarítás, és az ma is ott van az önkéntes pénztárakban.
Én is mnyp tag vagyok, de soha eszem ágában nem volt az mnyp-ben lévő befizetéseimet saját tulajdonként kezelni, mert ilyen típusú rendelkezési jogosultságom soha nem volt. Vkik korábban eldöntötték, hogy ez a pénz kötelezően odakerül. És ugyanezek döntöttek arról, hogy az eleve veszteséges nyugdíjkasszából ezt a pénzt is kiveszik, és ezzel óriási államadósságnövekedést generálnak. Ezt a 3000 milliárdos "megtakarítást", amit a péntárak jól-rosszul kezeltek (saját tapasztalatból: inkább rosszul), a másik oldalon az államadósságban, növekvő adóelvonásban fizettük meg, méghozzá kamatostul.
Csak két adat: az államadósság 2002-ben a GDP 55 %-a, 2010-ben ugyanez 80 % felett.
Akkor még egyszer megkérdezem, ki a hiteles?
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 11:37:15
konzervatorium.blog.hu/2010/11/05/koltsegvetes_2021
konzervatorium.blog.hu/2010/11/09/hogyan_temessunk_alkotmanyt
konzervatorium.blog.hu/2010/11/10/orban_viktor_es_a_kelet_varazsa
konzervatorium.blog.hu/2010/11/11/orban_viktor_a_liberalis_demokrata
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 11:37:51
konzervatorium.blog.hu/2010/11/22/konzervativ_nyugdijpolitikat
konzervatorium.blog.hu/2010/12/01/a_szabad_valasztasrol_es_az_allamositasrol
EZEK MEGVOLTAK? Az előző két hónap egy olyan poszt sem született, ami ne kritizálta volna a Fideszt. Ennyit a talpnyalásról.
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 11:38:51
vandorfenyo 2010.12.06. 11:40:48
szerinted ez a cikk VALOBAN TAMADJA a mediaalkotmany tervezetet??? Anyam, oszinteseg....
aliglajos 2010.12.06. 11:42:44
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 11:43:38
A MNYP-k jelentős részben vettek állampapírokat, melyeket ezek után nem fognak, sőt bár mivel a vagyon egy része abban van, ez ugyan államadósság csökkentő tényező, a legnagyobb baj, hogy a megtakarítás további részét elköltik azonnali kiadásokra, miközben persze az inflációt futtatják maguk előtt. Most komolyan. Nem kell ehhez közgazdásznak lenni - de ez kibaszott lassú öngyilkosság, már csak matematikailag is!!!
úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.12.06. 11:43:42
akik olvassák a konzit, azok tisztában vannak az eddigi írások értékével avagy annak rendjével, akik pedig nem olvassák, azoknak véleménye (konzi minősítésben) irreleváns.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 11:46:01
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 11:47:18
"Éppen ezért lenne jó, ha a törvényt beterjesztő politikusok ezeket a tárgyalt részeket egyszerűen kihagynák a tervezetből és arra bíznák a cenzúrát, akit egyedül illet: az olvasóra. "
szerinted ez azt jelenti, hogy éljen a médiaalkotmány?
@aliglajos:
hu.wikipedia.org/wiki/Mechanikus_narancs
Lacdelo 2010.12.06. 11:48:14
sa saman 2010.12.06. 11:51:03
Szerintem ez ma már az alapműveltség része, és nem illik megkérdőjelezni. A hitelességükhöz még csak annyit, hogy azoknak a pénzintézeteknek a papírjait minősítik, akik ezeknek a hitelminősítőknek egyben tulajdonosai is.
Jaffar 2010.12.06. 11:52:13
Nagyon sokan voltunk azok, akik bár nem felejtettük el az elsö 4 évét Orbánnak, de titkon bíztunk benne, hogy az MSZP-nél nem lesz rosszabb. S lett. Már most 6 hónap után szarabb helyzetben vagyunk, mint amit Bajnai itthagyott nekünk (Én nem csak a "jobboldali" médiát bújom). Most még elmegy az ujjal mutogatás a szocikra, de mit csinál a fidesz, ha a 3millió ember nagy része (bár a fele is elég lenne) beint nekik és marad? Mit tesznek akkor? Jön az ÁVH? Mert én nagyonis úgy látom, hogy koncepció az nincs. Elveszik most a lét (ami detto ugyanaz, mintha hitelt vennének fel, hisz 20 év múlva az akkori kormány pontosan erre fog hivatkozni a hitelfelvételnél) és ismét eljö a kánaán. Pont úgy, mint anno a kisgazdák. Azzal a különbséggel, hogy semmi az égadta világon nem kényszeríti rá öket erre. Megvan a 2/3 és szó szerint megadatott minden a nagy dolgok véghezviteléhez. Ha anno ez Gyurcsánynak meglett volna a 2/3 ilyen gyenge ellenzékkel , akkor (bár nem vagyok GY.F. fan) ma tutkó arról beszélénk, hogy ma-holnap már €-val fizetünk itthon. Ehelyett...............csupa olyan intézkedés, ami mind a szocializmust idézi, valós munka helyett.
zsebatya 2010.12.06. 11:52:57
bádogos 2010.12.06. 11:53:55
Ianas 2010.12.06. 11:58:40
vandorfenyo 2010.12.06. 12:02:04
Nezd, nem en fuztem bele a cikkbe azokat a cinikusnak szant teteleket a ballib sajtorol es prominenseirol, illetve terdkalaszuk kopogasarol.
Nem en irtam bele, hogy most menekulnek meg a totalis anyagi csodtol, es nem en sugalltam, hogy igazabol hagyni kellene kiverezni oket, nem pedig ilyen szabalyokkal megrpobalni regulazni.
Nyilvan nem szo szerint idezek, de nem is ertem, hogy mi a bajotok azzal, hogy az olvasoitok olvasnak a soraitok kozott es megertik a finom es kevesbe finom celzasaitokat.
Ha tamadjatok a tervezetet, akkor irjatok azt, hogy MI, KONZERVATIV ES DEMOKRATA IFJAK NEMET MONDUNK A FIDESZ ES A KORMANY MEDIATORVENY-TERVEZETERE!
Nem pedig igy, ilyen modon korbejarni a temat ezzel a cinikus, magatokat lealacsonyito stilussal. Ennyi.
ezequiel.frusciante 2010.12.06. 12:02:38
vandorfenyo 2010.12.06. 12:03:18
Lacdelo 2010.12.06. 12:03:43
Szerintem meg a cikk iroja (N'Jala ezredes) se kepzeli magarol, hogy o kuturember. Ha igen, akkor elegge eros kepzeloereje van. :)
EMU 2010.12.06. 12:04:00
sa saman 2010.12.06. 12:07:24
- a nyereséget minimum az infláció összefüggésében kellene szemlélni, és így nem túl rózsás a kép. Messze nem érik el azt a kamat mértéket, amit az állam fizetett az ebből támadt hiány finanszírozására. Az mnyp-k éppen azokat az állampapírokat vették meg, amit az állam a növekvő hiány finanszírozására bocsátott ki.
- 12 évi működést a portfolio elejének tekinteni nagyon vicces dolog
- Hiába helyezi ki ezeket a pénzeket az állam akárminek is felcímkézve, ha közben a nyugdíjkassza hiányának finanszírozására adókat növel, az államadósságot finanszírozhatalan szintekre emeli, és ezzel megfojtja a gazdaságot
- az mnyp rendszer működésének teljes szaldója a fentiek miatt erősen negatív
- politikai lózungok csak nálad köszönnek vissza
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:07:38
Nem mellékesen a hitelminősítők szerepe persze a lényegüket tekintve is egyértelmű, de ez olyan mintha az orrodat okolnád a fekáliáért ami büdös..
AlexM1983D 2010.12.06. 12:10:25
sa saman 2010.12.06. 12:13:29
sa saman 2010.12.06. 12:14:22
Jaffar 2010.12.06. 12:19:17
Látszik, hogy nem túl sokat értesz hozzá és nagyon egyoldalúan közelítesz a témához (lököd a fideszmantrát ész nélkül). A hosszútávú (a mnyp pont ilyen) befektetéseknél az 1-2% hozam reálértéken nagyonis jó (aki gyorsan sokat akar kaszálni, az tözsdézzen). Arról nem is beszélve, hogy a mnyp-aknak kötelezö volt magyar állampapírba fektetni, ezért is ment nekik szarabbul, de még mindig jobban, mint az állami nyugdíjpénztár, ahol évi 900milliárd a luk. Attól, hogy lököd a hazugságot, amita fidesz eröltet, attól az még nem lesz igaz. Ami a legjobb, hogy bizony az átlagember majd akkor hisz neked, ha a havi törlesztörészlete egyre kevesebb lesz és nem pedig fordítva, mint ahogy manapság történik.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:19:25
- A 12 éves portfóliót annak nevezni szintén az, mikor mindketten tudjuk, hogy az elején csak államkötvényt vehettek a pénztárak, később volt alkalmuk a piacon élni. A fenti táblázaton ez igen jól látszik. Ennyit a porfólióról. Ráadásul én ezt úgy értettem ahogyan Matolcsy, aki demagóg módon az uoltsó három évet tekintette mérvadónak. Na ezt tekintem én a porfólió demagóg vizsgálatának hogy jól értsük!
- A nyugdíjkassza finanszírozása nem azért növeli az adókat és az adósságot, mert a MNYP-k elszipkázzák a pénzt, hanem mert 20 év alatt egyetlen reformot sem valósítanak meg a kormányok, Illetve egyet a nyugdíjat, azt most éppen visszacsinálják!
Véleményem szerint nyilvánvaló hogy a rossz amit tesznek, és érdemes vitatkozni rajta, de azért arra is kíváncsi lennék hogy mi a véleményed arról, hogy HOGYAN teszik? Mert az pláne megér egy misét! Sőt! Remélem az EU-nak többet is!
sivatagi n. 2010.12.06. 12:19:41
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:21:05
aliglajos 2010.12.06. 12:22:12
@zsebatya:
A könyv magyar címe nem vita tárgya:
http://bookline.hu/search/search!execute.action?__checkbox_searchInAntique=true&inner=true&__checkbox_oneDaySearch=true&searchfield=g%C3%A9pnarancs&searchInAntique=true&tabname=konyv
A szerző írhatta volna, hogy a Clockwork orange című regény vagy a Mechanikus narancs című film. De Gépnarancs című könyv nincs. Bár egy kis cenzúrával lesz majd abból Gépparadicsom is.
Igaz Magyar 2010.12.06. 12:23:36
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:23:52
Ez azt jelenti, hogy a teljes magyar (sőt:) ..de ezt most hagyjuk) nyilvánosság PÁRTCENZÚRA általi felügyelete csupán 'egy negatív példa' lenne?!?
wtf
Ez a poszt viszont legalább egy pozitív példa: az elmúlt húsz évhez méltó pártoskodós, árokásósos, szemellenzős, kettősmércéseskedős. gyűlölködős szervilizmusának remek példája.
Köszönjük, konzervatív ifjak.
p.s.: A 'szép csendben' módosítás sunyisága nem-e ütközik a (konzervatív) jó erkölcsbe?
sa saman 2010.12.06. 12:24:35
Amit a mindenkit terhelő, kötelező járulékokon túl megspórolsz és félreteszel, az a te megtakarításod, szabadon dönthetsz róla, hogy hová helyezed el és milyen szolgáltatást vársz ezért.
A jövőre életbe lépő adócsökkentés elég nagy teret hagy erre, úgyhogy hajrá valódi öngondoskodás!
Lacdelo 2010.12.06. 12:25:36
"Ha tamadjatok a tervezetet, akkor irjatok azt, hogy MI, KONZERVATIV ES DEMOKRATA IFJAK NEMET MONDUNK A FIDESZ ES A KORMANY MEDIATORVENY-TERVEZETERE!"
Ahhoz nekik gerinces embereknek kellene lenniuk es demokrataknak.
Attol senki sem lesz demokrata ha a partjuk neveben benne van a demokratikus szo. Az csak a cselekedeteben latszik meg. Aki ezzel a
1. media torvenytervezettel,
2. AB jogkorenek szukitesevel,
3. Mnyp-i vagyon ilyen modu allamositasaval,
4. Visszamenoleges torvenykezessel
5. Az uj Fidesz alkotmany letrehozasaval es annak bebetonozasaval, stb...
szimpatizal, azt nem lehet demokratanak nevezni.
Jaffar 2010.12.06. 12:26:11
Ha én a mnyp-ban maradok, akkor kizárom magam az állami rendszerböl.
Akkor miért is akar az állam ezután levonni tölem?
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:27:01
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:28:21
vandorfenyo 2010.12.06. 12:29:19
Koszonom, hogy Te is olvasol a sorok kozott ;-)
sa saman 2010.12.06. 12:29:59
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:30:18
A pártközpontban biztos elégedettek veled...
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:32:10
gyilkos fűegér 2010.12.06. 12:32:13
Pfffffff.... Muhaha!
Nagyon édes volt Pörzse Sanyi, amint a HírTV-ben kivont lézerkarddal védte a sajtószabadságot, amikor, bár kicsit későn, leesett neki, hogy többek között az ő kis penetráns újságját fogják legelőször kinyírni. :-)
Arra, hogy "magának csinálta a ballib sajtó", már semmit nem mondok, ez a cinizmus csúcsa, ettől a blogtól jobbhoz szoktam.
Jaffar 2010.12.06. 12:33:41
Nem válaszoltál. Ezért mégegyszer:
Ha én a mnyp-ban maradok, akkor kizárom magam az állami rendszerböl.
Akkor miért is akar az állam ezután levonni tölem?
Lacdelo 2010.12.06. 12:34:11
Hat ha itt valami buzlik az a Fidesz, de az veszettul. A sok szart leakarjak nyomni az ember torkan es meg el varjak hogy vigyorogva tegyuk. :(
Egyre buszkebb vagyok baloldalinak lenni. Baloldal nem egyenlo SZDSZ, MSZP gyengebbek kedveert, mielott le Gyurcsanyoznal te kis OV fan.
sa saman 2010.12.06. 12:40:10
aliglajos 2010.12.06. 12:40:33
Annyira nekiveselkedtem, hogy hülyeséget írtam igazam védelmében. Tehát: Mechanikus narancs című könyv nincs. Ez a film címe. A magyar könyv címe: Gépnarancs. Konzicicáknak is, ha már hivatkoznak rá.
Egy tekintetben dicsérném a szerzőt. Ez az írás nem abban a stílusban készült, mint a többi itt, vagyis az ember nem érzi a frissdiplomás történészek és politológusok élettelen papír- és könyvtárszagát. Ez a szerző nem hivatkozik másra, nem idéz, nem bújik távoli tekintélyek mögé. Magát adja! Köszöntsük a konzervatív újságírás Szíj Melindáját!
gyilkos fűegér 2010.12.06. 12:44:21
A jobboldalnál az ÉS fikázása nem párosul az ÉS olvasásával, sőt, a két tevékenység egymást kölcsönösen kizárja.
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:46:02
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:48:21
Jaffar 2010.12.06. 12:51:31
Én csak azt nem értem, hogy ha az elmúlt évek szlogenjeit visszaidézem :
...ne a zemberekkel fizettessék meg....
...van itt pénz, csak nem kell ellopni....
...bankárkormány...
...Oligarchák...
..etc..
Ennek tükrében mi máast kellene mondani még? Hisz ezek mind igazak a mostani kormányra, söt!
Lacdelo 2010.12.06. 12:53:22
Az S&P es a Moody is az MSZP befolyasa alatt van szerinted? Ez a ket hitelminosito szerinted teved, amikor aggodik a kormany felelotlen gazdasagpolitikaija miatt? Tovabba olvastad a 98-as dolgozatat Matolcsy-nak, ha en ezt az egyetemen beadtam volna mint hazi dolgozatot, siman megbuktattak volna olyan silany volt. Ilyen munkat komoly szakerto, de meg csak egy elso eves egyetemi hallgato se engedhet meg maganak. En nagyon tartok attol, hogy komoly gazdasagi problemak lesznek az orszaggal a kovetkezo 3-4 evben, ha tovabbra is Matolcsy fogja iranyitani a gazdasagot.
Nyilvanvalo, hogy nem ert a penzugyekhez, hiszen otthon is a felesege kontrolalja a haztartast. Hacsak nem hazudik (miert hazudna?), akkor a felesege dontotte el, hogy a felelos nemzetgazdasagi miniszterunk lepjen be a MNYP-ba es maradjon ott 12 evig, pedig neki nem is volt kotelezo belepnie es szabadon akarmikor ki is lephetett volna. Matolcsy most meg azt mondja, hogy o mindig is tudta hogy ez a rendszer rossz es az allami az biztonsagosabb. AKKOR MIERT LEPETT BE ES MARADT OTT 12 EVIG???? BIZTOS IDIOTA.
MATOLCSY MONDJON LE mielott az orszagot tonkreteszi.
sa saman 2010.12.06. 12:53:50
Lacdelo 2010.12.06. 12:59:29
Matolcsy- net meg bortonbe kell vinni, mert a ferje alairasat hamisitotta a Mnyp penztarba valo belepeskor. Ez okirat hamisitas, hiszen Matolcsy akarata ellenere volt penztartag, holott o mindig is ellene volt a megalakulastol fogva.
Szanalmas es gerintelen magatartas a felesege szoknyaja moge bujni. Egy komoly ember ilyet nem tesz.
MATOLCSY MONDJON LE!
gyilkos fűegér 2010.12.06. 13:05:10
Bokros szerint a magyar gazdaságpolitika gyökeres fordulatot fog venni...az államcsőd előtt két perccel.
Sovány vigasz, de vigasz.
:-)
Lacdelo 2010.12.06. 13:06:56
"A mostani szabályozással viszont, ha továbbra is ragaszkodsz az mnyp tagsághoz, állami nyugdíjra már nem szerzel jogosultságot."
Szerinted ez igy demokratikus? Gratulalok. Az AB-nel mar nem lehet megkerdezni, hogy ez vajon demokratikus-e vagy sem, hiszen a Fidesz az AB-t a demokracia megerositesenek neveben kiherelte.
Jaffar 2010.12.06. 13:11:54
Erröl beszélek vazze. Míg aki visszalép, annak JÀR az állami nyugdíj, aki nem lép vissza (tehát nem oda fizeti a 24% feletti részt) annak nem. Milyen jogon? Ha én is fizetek 24%-ot, akkor én miért is nem kapok majd állami nyugdíjat? Mert ez akkor lenne jogos, ha azt a 24%-ot sem vonnák le. Nem tudom vágod-e?
sa saman 2010.12.06. 13:14:29
Az, amit a válságban erősen megtépázott hírnevű hitelmősítők mondanak vagy tesznek, ebből a szempontból nem mérvadó, bár tény, hogy rengeteg befektetői döntést határoznak meg.
Matolcsy szerintem sem a megfelelő ember erre a pozícióra, és a nyugdíj döntés interpretálásával szemben is vannak komoly fenntartásaim.
Lacdelo 2010.12.06. 13:15:40
A magyar embereket hosszu tavon nem lehet megteveszteni, viszont az is igaz hogy baromi hamar felejtunk es nem tanulunk a hibainkbol es hajlamosak vagyunk a demagogiara. A Fidesznek semmi mas strategiaja nem volt, mint az elozo kormanyok szisztematikus leepitese demagogia minden leheto eszkozevel.
Most meg kiderult, ahelyett hogy kiepitettek volna egy kompetens gazdasagi strategiat arra, hogy ok hogyan oldanak meg Magyarorszag problemait, ahelyett tovabbra is csak akcioterveznek es semmi hosszutavu elkepzelesuk sincs. Ha lenne, akkor mar reg elmondtak volna hiszen, nincs erdekukben rejtegetni, mert mar megnyertek a ket valasztast.
sa saman 2010.12.06. 13:29:10
Lacdelo 2010.12.06. 13:36:34
Orulok, hogy nem vagy ertesz egyet sokban a Fidesz politikajaval, de akkor miert veded oket ennyire?
"Szerinted a Moody's (de lehetne az S&P, Fitch is) hiteles intézmény?"
Szerintem hitelesebbek mint a Fidesz kormany barmikor is lesz. A hitelminositok foleg ceges reszvenyek es ertekpapirok minositesenel hibaztak, de allampapirok minositesenel tudtommal nem volt veluk komolyabb problema hiszen ott tobb fuggetlen forrasbol tudnak tajekozodni ASZ (nem fuggetlen), KSH adatok, KT (most szuntettek meg), NB (probalja legyurni), stb... Meg lehet Kosanak igaza, meg Gorogorszag sorsara jutunk.
Ezek az intezmenyek azokbol adatokbol keszitenek elemzeseket, kategorizaljak az allamokat amilyen adatokat ok rendelkezesre bocsatanak. Azokat viszont meg lehet hamisitani lasd Gorogorszag. De amint kiderulnek a problemak, a korekcio azonnali es nagy merteku. Az nem a hitelminositok hibaja ha hamis adatokbol kell kiindulniuk.
De meg kerdezhetned tolem, hogy a Fidesz egy hiteles part? A valasz egy hatarozott NEM.
Jaffar 2010.12.06. 13:38:19
De még mindig nem értem, hogy a "Béla" nevü állampolgár miért kap állami nyugdíjat, a "Józsi" nevü meg nem, ha ugyanazt a járulékot/adót fizettetik vele?
Ne vegyék el a 24%-ot és akkor rendben van a dolog, de így nem megy. Így a végsökig elmegyünk, remélhetöleg egyre többen. (A közv. kutatások márpedig aszondják, hogy egyre többen)
Iustizmord 2010.12.06. 13:42:07
de ne lázadjatok, fülkeforradalomban mindent lehet. meg az ellenkezőjét is.
bádogos 2010.12.06. 13:46:02
Érdekes dolog ez Lacdelo, én mélységesen jobboldalinak érzem magam, és bárhol Nyugat-Európában az is lennék, de ha meglátok egy magyar jobboldalit, mindig az jut eszembe, hogy jaj Istenem, csak ezekkel ne kelljen semmiféle közösséget vállalnom.
A Konziknak: Nem bal-jobb. Először: minőség, stílus, civilizáció. (Utána: önálló gondolkodás, tartás, kiállás.) Azután meg, ha már megtanították nektek a hittanórán, mi az a lelkiismeret, gyakoroljátok a használatát szorgalmasan !
Lacdelo 2010.12.06. 13:48:28
En megyek sorba allni.
A 24%-os nyugdijjarulekot, amit a Fidesz elvesz a kovetkezo kormanyok vissza fogjak adni azoknak, akik nem lepnek at. Csak azok fognak bukni, akik most megijedve atlepnek, azok mar sose fogjak latni a felhalmozott Mnyp-i penzuket es majd kapjak a minimal "biztosagos" allami nyugdijat (lasd Gorogorszag 30%-at elvettek a nyugdijaknak), ami mostani ertekben 30 ev mulva jo ha 30 eFt lesz, ha a demografiai trendek igy folytatodnak.
zsirostenyer 2010.12.06. 13:56:46
@AlexM1983D:
1. Ugye észereveszed, hogy valakinek a NEVÉT akarod kijavítani?!
2. Direkt írsz ilyen hülyeségeket az idegen szavak japánba történő átvételéről?
3. a sayonarát meg el is felejtheted, annyira ritkán használják
yoroshiku,
Lacdelo 2010.12.06. 14:04:30
En valahol bal kozepen vagyok. Nehany esetben egyet is ertek a jobb kozeppel. A valasztaskor is majdnem az MDF-re szavaztam, a problamam csak az volt veluk, hogy nem volt egyseges a part. Ha megnezed az MDF valasztasi programjat az egy teljesen korrekt, felvalalhato konzervativ program volt es Bokros egy jo gazdasagi szakember, pont az ellenkezoje Matolcsy-nak, raadasul nemzetkozi szaktekintely, mig Matolcsy-nak olvashattuk ma az index-en a silany alkotasat.
Csakhat az atlag magyar mit tud a kozgazdasagrol, szinte semmit. Nekik demagogia kell, ellensegkep (multi, Gyurcsany, bankok, zsidok, ciganyok) akiket lehet okolni a kialakult helyzetert. Ok nem tudjak, hogy mi az a bal es jobb oldali ertekek es nem a menten szavaznak. Es a politikusok nem is probaljak elmagyarazni nekik. A tarsadalom politikai kulturaltsaga rendkivul alacsony szinvonalu. Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van.
zsirostenyer 2010.12.06. 14:21:07
> A Konziknak: Nem bal-jobb. Először: minőség, stílus, civilizáció.
> (Utána: önálló gondolkodás, tartás, kiállás.)
+1
Talán nem véletlen, hogy a poszt írója nem adta nevét az írásához.
Egyre inkább az az érzésem, hogy ezek a konzisok tökéletesen reprezentálják az ő elpocsékolt generációjukat.
A mi új dzsentrijeink.
Mikor fog végre ez az ország egy művelt, kulturált, klasszikus értelemben vett polgári réteget felmutatni?
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 14:23:51
ezequiel.frusciante 2010.12.06. 14:36:03
Lacdelo 2010.12.06. 14:39:53
Inkabb neked kellene behatos onvizsgalatot folytatnod. Tudom nehez, kellemetlen procedura, de elobb-utobb nem artana ha elvegezned a sajat erdekedben.
A konzervativ ertekvilagod valsagban van (ha van neked egyaltalan ilyen, ha van akkor valsagban kellene hogy legyen), mert a Fidesz nem egy hiteles jogallamot vedo, polgari, konzervativ part. Ez egy diktatoriara hajlamos vonasokkal tarkitott, velejeig demagog es cinikus erdekleso es hatalomfelto part es bunszovetkezet.
Ne izgulalj, a korrupcio mar most felviragzott miota atvettek a hatalmat es csak akkor torpan meg, amikor valami kiszivarog a mediaba (5 Mrd Ft-os legi fotoztatas, Postanak gepjarmu beszerzese). Nincs kozbeszerzesre palyaztatas. Annyi a kulonbseg mig az Mszp-sektol egyesek Nokias dobozban vittek ki az allami penzt, addig a Fideszesek talicskaval toljak ki azt. De orulhetsz, mert ha sikerul megrendszabalyozni a mediat, akkor ugy se fognak kiderulni es amirol nem tudunk az nem fajhat. A szociknal legalabb tudhattunk rola.
Ha ezek utan nincs jobboldali konzervativ demokrata ertekvalsagod, akkor te valoszinuleg egyik sem vagy. Te csak egy partkatona vagy, valoszinuleg valamilyen onos erdekbol. Remelem te csak ertekvalsagban szenvedsz, mert akkor meg megmentheto vagy.
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.06. 14:46:29
De egyébként nem kell idegelned magad: tanuj meg írni, és nem leszel félreérthető! Rögtön az első feladat: találd meg az előbb idézet (kopipésztelt) mondatodban a vesszőhibát! Ha megvan, kapod a következő feladatot!
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.06. 14:47:12
bádogos 2010.12.06. 14:58:23
Ő semmiképpen sem pártkatona, csak katolikus.
Nem véletlenül írtam fentebb azt a rövid kitételt a lelkiismeret használatáról, meg a gyakorlásáról.
Ez a legtöbb kereszténynél úgy működik (a katolikusokat ismerem leginkább, kb. 30 évet töltöttem közöttük), hogy ha a lelkiismeret és a tekintély (ez utóbbi lehet akár csak a helyi plébános is) összeütközésbe kerül, általában a lelkiismeret húzza a rövidebbet, és általában találnak is rá ésszerű magyarázatot, hogy ez miért így van rendjén (alázat, engedelmesség, ...). Ráadásul az absztrakt "tekintély" nagyon könnyen tevődik át mindenféle más objektumora. Isten, haza, "nemzeti erő" (praktikusan Fidesz=Orbán) meglehetősen erős háromszöget alkotnak. (+1 a csoprtnyomás: a mi kasztunk, közösségünk, társadalmi osztályunk - sokkal erősebben, mint ahogy azt ők a "ballibekről" elképzelik)
Cpt. Flint 2010.12.06. 15:30:46
valóban szerepel egy-két mondat erejéig a postban, hogy nem értetek egyet a médiaalkotmány tervezetével, különösen az inkriminált részekkel.
ámde ezt az egyet nem értést elmossa és teljességgel hitelteleníti a"ballib" sajtó elleni több bekezdéses hörgés, az "indokolatlan rettegésük"-ön való gúnyolódás, a jobbos sajtó feddhetetlen és csodálatosan tehetséges orákulumként való feltüntetése, az egész cenzúrásdiért való felelősség "ballibek" nyakába varrása és a módosításként való beterjesztés cinikus javaslata.
és mivel a szöveg tömegét - és érzelmektől fűtött, azaz könnyebben "levehető" - részét ezek adják, nem csoda, hogy a többség erre reflektál (a védelmezők is!). és azt kell mondjam, ha a többségre - fentiekből adódóan - fideszpárti, médiatörvény-párti, sajtószabadság-ellenes hatást tett a cikk, akkor voltaképpen mindegy is, hogy tényleg ez van-e leírva.
AlexM1983D 2010.12.06. 15:57:18
OFF
"1. Ugye észereveszed, hogy valakinek a NEVÉT akarod kijavítani?!"
Ugye észrevetted, hogy a sorrendbe kötöttem bele, nem pedig a nevébe, hacsak nemhiszed, hogy magyarként Vinszent Begának hívják?
"2. Direkt írsz ilyen hülyeségeket az idegen szavak japánba történő átvételéről?"
Hol írtam én arról? Mégegyszer a neve sorrendjébe kötötem bele. A nevekéről írtam.
P.S.: Egyébként valószínüleg szoftveres fordítot, vagy neten található névgenerátort használt.
3. Uvarias voltam vele magyarúl is.
Lacdelo 2010.12.06. 16:18:22
"Nem, Lacdelo. Kénytelen vagyok megvédeni Dobrayt."
Nem badogos, nem sikerult megvedened. Elegge baj, hogy nem tud sok "jobboldali ember" elvonatkoztatni es sajat maga allaspontjara jutni a tenyek figyelembe vetele alapjan, csakugy mint a cikk iroja.
Minden normalis demokrata, konzervativ ember (Solyom, Kopits, Gemesi, stb...) elhatarolodik a Fidesz agressziv demokracia ellenes intezkedeseitol (AB ellenes kirohanasok, Mnyp-i koruli problemak, media torveny, visszamenoleges torvenykezes, stb...)
Nem tudom senkitol mentsegkent elfogadni azt, hogy mert o vallasos akkor az "absztrakt tekintély" (OV, Fidesz, egyhaz) fontosabb mint a tenyek es az igazsag es az egyen lelkiismerete.
Nem veletlenul jarnak olyan kevesen egyhazba. Nem azert mert amit tanitank az rossz, hanem tobbnyire azok akik tanitjak se tartjak be amirol predikalnak. Egy pelda: A Papa evtizedekig rejtegette a gyerekronto papokrol a dokumentumokat es hagyta oket tovabb a helyukben, (habar most elnezest kert) ahelyett hogy igazsagot es a torvenykezest hagyta volna ervenyesulni. Hol volt ebben a Krisztusi szeretet?
Ha Krisztus ma elne, rosszul lenne attol hogy mit csinalnak ma a neveben, valoszinuleg o lenne a legnagyobb ellenzoje annak, amit a Fidesz es a Jobbik csinal!
zsirostenyer 2010.12.06. 16:19:16
> Én nem hiszem, hogy el lennénk pocsékolva, kiválóan érzem magam.
> A bal-jobb satöbbi játékot már ezerszer lejátszottuk, úgy látszik,
> sajna lemaradtál, ez a te bajod. Nézz utána.
sajnos a bal-jobb játékról nem tudtam lemaradni, mert ebbe a játékba az egész társadalom bele van kényszerítve. és ehhez stratégiához asszisztál ez a cikk.
amúgy örülök, hogy elégedett vagy magaddal, és jól érzed magad ebben a szarviharban. de ez a generáció talán többre hivatott, mint hogy az átörökölt politikai rendszer lábtörlője legyen. akármelyik oldalé.
nna, leesett, hogy miért írtam, hogy dzsentri?
zsirostenyer 2010.12.06. 16:34:47
@AlexM1983D:
ja értem. vicc volt.
viszont a név hangzásából kiindulva, talán téves az a feltételezés, hogy magyar névvel van dolgunk. Vincent Vega...
Tarantino filmje alapján angolra eredetire tippelek, ez esetben teljesen jól sikerült a katakanás átírás.
Brad Pitt is Buraddo Pitto, vagy közkedveltebb nevén: Burapi.
De amúgy igazad van, én is hülyét kapok, amikor pl. Watanabe Jun'ichit Dzsunichi Vatanabénak írják.
Ramaty 2010.12.06. 16:35:15
na végre, sikerült ma valakinek megnevettetni. sehol nem olvastam több fantazmagóriát az elmúlt két évben, mint itt.
AlexM1983D 2010.12.06. 16:39:28
Lacdelo 2010.12.06. 16:40:09
Egy-ket ev mulva, ha Jezus elne es nyilatkozna a magyar "szabad" sajtonak, valoszinuleg nagyon megvagnag a mondanivalojat jo esetben. Rossz esetben millios penzbuntetesben reszesitenek. :(
zsirostenyer 2010.12.06. 16:44:31
:) naruhodo
Várúr 2010.12.06. 16:55:30
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.06. 17:53:50
szóval csak el kellett volna képzelni, hogy ugyanezt a módosítást Gyurcsány és népi zenekara óhajtja elfogadni, és akkor ez a jobboldali fölénykedés is alacsonyabb hőfokú lehetett volna.
de nem gond, majd megtudjátok...
evil overlord (törölt) 2010.12.06. 18:12:40
Kb. az atomot az indexre nevű fehérjehalmaz benyögéséig bírtam olvasni a kommentetket, a nevett entitást igazán meglátogathatná pár bepipázott (réti)nigger feszítővassal, lángvágóval. Bár nekem az is megfelelne, ha közösség tagja elleni gyűlöletkeltés miatt bevágnák pár évre a Csillagba.
Iustizmord 2010.12.06. 18:17:53
@idelle: Hogy ennek fonákságára rámutassunk, nem kell megfeszülnünk: képzeljük el, hogy kilenc év múlva (ennyi időre szól Szalai kinevezése) Mesterházy Attila lesz az ország miniszterelnöke, és kinevezi Lendvai Ildikót médiabiztosnak, aki beülteti Bolgár Györgyöt a Bródy Sándor utca legszebb bársonyszékébe, Avar Jánost a Naphegyre küldi mondjuk, Kálmán Olga pedig TV-elnök lesz. Erről, azt hiszem, nem kell többet beszélnünk, és nagyon a Fidesz sem szólhat ez ellen.
írja a cikk. ennyiben korrekt.
KelekótyaP 2010.12.06. 18:28:45
1: Hányszor mondtuk el MSZP rezsim alatt, hogy elég abból, hogy ha gyurcsányék (így kisbetűvel) bármi marhaságot csináltak, akkor mindenki Orbánozik meg Fideszezik, erre odajutottunk, hogy egy szólás szabadságot megcsonkító kormánydöntésnek egyértelműen a ballib sajtó béna kacsatánca az oka. De a kedves Dobray:
a játék kedvéért :
"Röviden: „az átmenet két zavaros évtizede”. Kicsit bővebben: az a következmények nélküli elpofátlanodás, az a jól profitáló káosz, amit minden áron fenntartott a sajtó. Nem kell szégyenlősnek lenni, szemezgessünk hát rendszerváltás utáni balos média legszebb húzásaiból. A megyei lapok sajátos privatizálása kommunista rendszer összecsuklása után, a taxisblokád elvtelen és kritikátlan támogatása, a Teller-levél, a szállodaszobából leadott haditudósítások, a Napkelte, a felkészített és a folyamatba bevont publicisták, a konstans és sokszor minden jogalapot nélkülöző nácizás, az okos tekintetű Albán úr és az ő betelefonálói, (igaz az alaptalanul befeketített Kruchina-testvérek elhiteltelenítették az egész műfajt – szerencsére), a rosszul öltözött közírók, szélsőséges, marginális és marxista folyóiratok közpénzen való fenntartása, auditálatlan lapok megbízás a titkosszolgálatok népszerűsítésére, "
Ha ezek voltak a kiváltó okok (amúgy agyrém, hogy ezt gondolja valaki, vagy hogy valakinél ezek miatt muszáj jogokat szűkíteni), akkor mesélj, melyiket korlátozza a mostani döntés (főleg, ha kicseréled az akkor uralkodó ballib ex komcsikat a most uralkodó ex-komcsikra?
Vajon a Heti válasz (Vitézy a családban mindenki mindenhez ért már 20 évesen J. lapja mennyivel van korrektebben finanszírozva és hogy lehet, hogy BKV pénzeket ezen a lapon számláztak ki(az csak a sors fintra, hogy ezek után még a villanymozdony rajongó kis Dávid lett az egyik legnagyobb fejes a BKV környezetében). A taxisblokádnál Fidesz még ultraliberális gúnyában toporzékolt a régi rezsimben hízó szüleik előszobájában. A folytonos náci-fóbia és antiszemitázás valóban idegesító, de attól még nem von maga után feltétlen egy betiltást.Napkeltének hasonló színvonalú komplementer párja Kerényi úr neutron holocaustja félművelt "polgárokkal"-(Magyarországon a szó jelentése: falun nőtt fel és utálja Pestet, ellenben a cigánynótákkal és a disznóvágással és a tegnap kipíárolt székely mondásokkal, viszont rajong a rókavadászatért bármi is legyen az).
Szóval nem látom annak semmiféle jelét, hogy ezek ellen a jelenségek ellen lépett volna fel a Fidesz (amúgy a különböző csatornákon való pénzlopást kivéve-ami büntetőtörvénykönyvbe ütközik amúgy is- nem is látom értelmét betiltani a hülyeséget. Majd az olvasó kidobja ami nem kell. JA , hogy ezt te is írtad??? Ez igaz. Az úgynevezett kritikádra szántál 1 elrejtett mondatot, ellenben 3 bekezdést írtál arról, hogy ez végülis érthető , mert azok megérdemlik, de azért az nem szép, hogy ez rád is vonatkozik. Fidesz bírálatról itt mostanában annyit, hogy kb ez a múltkori: Mi harcoltunk a Fidesz mellett a nagy "forradalomban" most meg nem kapjuk meg a jussunk szerű szervilis maszlag volt egy jó része. Konzin jó és viszonylag hiteles és jó színvonalú írások voltak sokáig, de azért azt kijelenteni, hogy amit liberális érzelmű emberek írtak az mind egy lószar, de jobboldali újságírás az maga az igazság soha meg nem mérgezett gémeskútja (csak hogy magyar"polgári képet" használjak) az több mint ostobaság.
Legközelebb írj egy posztot Trianonról. A 10. sor legvégén említsed me, hogy azért ez nem volt szép az antanttól, de mellette írj 3 oldalt arról, hogy a magyar elit kiegyezés utáni kisebbségekkel szembeni viselkedése után azért nem volt váratlan, és a magyar nemesség meg csökönyös ragaszkodás az előjogokhoz miatt szinte nem volt más választása a győztes hatalmaknak. Kb annyira támadtad most a Fideszt mint amennyire egy ilyen posztban bírálnád a békeszerződést.
Iustizmord 2010.12.06. 18:31:54
Lacdelo 2010.12.06. 18:32:11
Baratom egyedul csak te orjongsz. Mi beszelgettunk. Ugy latszik te csak a magadfajtaddal tudsz csak kijonni, ha mar valaki kritizal arra mar legszivesebben napalmot ontenel. Melysegesen szanalmas vagy. Szar lehet az eleted.
KelekótyaP 2010.12.06. 18:42:07
Gyurcsányt a Fidesz hozza helyzetbe (pedig már azt hittem megszabadulunk tőlük) mint ahogy Orbánt is gyurcsány hozta helyzetbe (2006 után már szét akarták tépni a párton belül a hiénák, csak Öszöd visszahozta)
evil overlord (törölt) 2010.12.06. 18:42:37
Egy ideje mondom a szerkesztőknek, hogy kommentszűrő kellene, mint a mandineren, de úgy látszik őket nem zavarja a trollsereg.
@Lacdelo: Nem őriztünk együt disznót, ergo, ha kérhetem ne tegezzen. Bár ha Ön szeret @Atomot az indexre!: oldalán állni, barátkozzon csak vele, senki nem tiltja.
Lacdelo 2010.12.06. 19:02:14
Ne izgulj a media torveny utan az index es a tobbi ertelmes media meg lesz regulazva es a magadfajta meg majd orulhet, hogy senki nem lehet mas velemenyen mint amilyenen a Fidesz lesz. Biztos hizik a majad.
Iustizmord 2010.12.06. 22:02:57
evil overlord (törölt) 2010.12.06. 22:24:44
A mandineren nincs cenzúra (volt 1-2 utómoderáció, és 1-2 kitiltott nick, de ezek jellemzően nagyon súlyos személyeskedés/trollkodás valamint spammelés miatt történtek), kommentszűrés van, amit mindenki magának állít be. Néha elbújik 1-1 komment, de az a blogmotor hibája, küldeni kell egy újabb kommentet, és előjön.
KelekótyaP 2010.12.06. 22:32:32
KelekótyaP 2010.12.06. 22:33:45
HaKohen 2010.12.06. 22:58:08
Ha javasolhatnám szerényen: ne nézz vissza pár nap múlva.
Na jóccakát, megyek alunni. És vissza sem nézek.
bádogos 2010.12.06. 23:19:49
Csakhogy ez nem így működik. Az egész meccs egy sokkal kevésbé tudatos szinten játszódik le, mindenféle átgondolt mérlegelés vagy argumentáció nélkül. Egyszerűen csak úgy érzi, hogy az a helyes választás. (Itt még írtam mindenfélét, de aztán kitöröltem. Nincs kedvem szegény Dobrait piszkálni. Amit leírtam, egy általam észlelt általános tapasztalat. Az egyes ember fejébe csak a Főnök lát bele. Ha pedig Dobrainak tetszik ez a rémség, hát lelke rajta.)
szakmuki 2010.12.07. 10:34:38
@evil overlord:
"Baratom egyedul csak te orjongsz. Mi beszelgettunk"
"Bokros egy jo gazdasagi szakember,
Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van."
ez neked beszélgetés?
szerintem inkább az 1000x hallott fröcsögő szoci lózungok szajkózása, de biztos jól megfizetnek ezért, hajrá szoci droidok, a poszt témájával nem is kell törődni csak nyomni a ballib sódert!
evil overlord (törölt) 2010.12.07. 11:30:23
Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van."
Én ideáig el se jutottam, az ékszíj már ott elrepült, ahol bele akarták lőni a Konzervatórium őseit a Dunába.
HaKohen 2010.12.07. 17:10:58
Bővebben a gyengébbek (?!) kedvéért:
Én igyekszem csak abban az esetben mazochista lenni, amikor olyan erős paprikát eszek, hogy tüzel a szám.
Amikor viszont (amint fölvilágosítottak, az index címlapi hivatkozás folyományaképpen) idecsődülnek a csatornából a sokszorosan frusztrált elmeháborodottak és egyéb pszichopaták - nos akkor odébbállok és nem is nézek vissza.
Itt a szokásos hányadékundoromon kívül az is kiverte nálam a biztosítékot, hogy korábbi vitáinkból és egyébirányú kommentjeidből meglehetősen jól vélem ismerni nézeteidet. Amelyek sokban eltérnek az enyéimtől. Ámde azt minősíthetetlen szemétségnek gondolom amit a csatornatöltelékek voltak bátor rád önteni. Hadd legyek veled szolidáris, lécci, engedd meg.
No de mit akarunk? A mentálisan sérült szerencsétleneknek még ürügy sem kell a mocskolódáshoz. Ez amolyan lelki maszturbálás náluk. Ezért mondtam, hogy vissza se nézz.
evil overlord (törölt) 2010.12.07. 20:51:09
Igazából azért akadtam ki amit szegény konzervatőrökre öntöttek: egy jobbra és balra is ütő cikk* kapcsán a szerzőt bértollnoknak (és lánczos kutyának) nevezni elmebaj **, de a szerkesztőket, mint nácikat belelövetni a Dunába igazi nyekulturnüj tahóság.
Amúgy az a tapasztalatom, hogy a droidhadsereg hamar eltűnik, és marad a törzsközönség. Ettől kezdve pedig már semmi gond.
*: meg kell szokni, hogy a jobboldali Fidesz-bíráló cikkek még pár évig vörös farokkal fognak rendelkezni: a szerzők nem vágynak a gréczy-típusú szoci megmondóemberekkel történő összemosásra.
**: miközben a mandiner blog konzerv törzstagjai az utóbbi időben balosnak tartják a Konzervatóriumot.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.07. 21:40:58
Hiányolom ezen felül Vásárhelyi Mária köpdösését, Rajnai Attila oknyomozó riportjainak szembeállítását Trágár-Kínai kettôs munkásságával, és más a valóságról korrekt konzervatív módon történô megemlékezést.
Külön meg szeretném dícsérni az alábbi mondatokat, amik valóban Debreczeni Józsefhez emelik -a konzervatáoriumon szokatlanul- álneves írót:
"Meggyőződésem, hogy az üres címlapos nyomdaipari termékek a csőd széléről tántoroghatnak most vissza, méghozzá úgy, hogy pont az folytotta volna meg őket hamarosan amit oly annyira imádnak: a piac. "
"Így ha az állítólag Soros-szondán tartott MaNcs esetleg majd az érdeklődés teljes hiánya miatt megy csődbe, akkor is prognosztizálható egy szánalmas vonyítás..."
Njala ezredes irigylésre méltón otthonosan mozog az _állítólagos_ finanszírozások és _véleménye szerinti_ csôdhelyzetek terepén.
Vajon amikor konzervatív kötelességként az ezredes megcsapkodja a piacot emlegetô újságíró kollégáit (hisz Njala ezredes kollégája Kovács Zoltánnak, mint azt az író bevallja magának), vajon az a mondattöredék mely szerint "arra bíznák a cenzúrát, akit egyedül illet: az olvasóra." miben is különbözik a piac emlegetésétôl?
Ha az olvasó a konzervatív olvasatban nem piaca a sajtóterméknek (piac pfuj), vajon mi az "állítólagos" és "véleménye szerinti" finanszírozási formája az újságoknak? Mivé is lennénk a felváltva felemlegethetô Vegyépszer és Strabag hirdetések, kötelezôvé tett elôfizetések (avagy melyik is a miniszterelnök kedvenc lapja) állandó rémái nélkül. Mindenesetre szomorú lenne, ha a kedvtelésbôl írogató blogújságírók terméke lenne az egyetlen hozzáférhetô sajtótermék. Még akkor is, ha nem Njala ezredes a mérce.
Vajon mégis miért történne meg az, ha megtörténne, hogy a törvénybôl csendben kihagyják az inkriminált részeket? Mivel az "a kétharmad összegrundolásában hatalmas szerepe"-t játszó blogújságíró, aki oly otthon van a hitelességvizsgálatban, kiválóan észrevette, hogy a kormány számára egyes sajtótermékek hisztériája nem számít. Hisz ha a hiteltelen hisztéria szerepet játszana benne, nem lenne hiteltelen, ugye. Avagy akkor is hiteltelen, hisz a mi felháborodásunk értékekben mélyen gyökeredzik, a bölények meg hiteltelenül hisztériáznak?
Slendrián írás ez, és még a lapzártát sem hozhatja fel mentségül az újságíró ezredes.
borzzz 2010.12.08. 06:44:57
Komolyan kételkedem abban, hogy egyáltalán olvastad a könyvet, és nem csak a Magyar Narancsról (amelynek feldúlt az üres címlapja) jutott az eszedbe.
Ezt bírtad leírni: "kicsi Alex a mi alázatos narrátorunk, egy erőszak-, zene-, és szexmániás huligán, akit egy speciális eljárással (mondhatni médiaterrorral, hiszen brutális filmeket nézetnek vele) bírják rá, hogy ne hódolhasson korábbi szenvedélyeinek, hiszen akkor fizikai fájdalmat fog érezni."
Nekem úgy rémlik, hogy a filmvetítésnél (nálad ez "médiaterror") kicsit többet tesznek az átneveléséért. "Stilisztikázásba" most nem mennék bele, pedig ez a mondat több misét is megérne. Nincs kifogásom az ellen, hogy neked jobban tetszene egy szabályozott, elitista média. (Nekem volt már részem ilyenben és nem kívánom vissza.) De jó, ha tudod, hogy ez a poszt elvérezne, mert még a saját mércédet sem üti meg.
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.09. 20:23:08
SzaGyu 2010.12.13. 07:05:06
Tehát, hazudni kell és közben éltetni az Orbán kormányt, élen Szalai Annamáriával, aki majd naponta hoz rendeleteket, kiszab 10millcsis büntetéseket.
1-2 éven belül csak HírTV, Echo TV lesz, de ezek sorszámozva lesznek mert olyan sok lesz belőlük.
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.12.14. 12:43:57
(Ja, sehogy. De sírni se fogok.)
hajráargentína 2010.12.30. 18:21:48
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal