Meg kell csörrenteni a vészkolompot!

Konzervatorium I 2009.03.22. 07:03

Olvasónk, Vigh Péter írása

 

Nagyképességű Ferenc újból táncba kezdett s egy pillanatra talán meg is mozdította ezt a mélyen apatikus országot. Lehet, hogy hamarosan én leszek Pesszimista Péter az alliterációs nevek klubjában, de egy biztos: miniszterelnökünk bespájzolta magát a jövőre és a jövőnek, ami már önmagában dermesztő.

A Hír, a Bal, meg a Jobb

A Hír a várban, (a pénzszűke miatt alapvető működési gondokkal küzdő) nemzeti könyvtárunkban ért. Érdekes volt látni, ahogy izgatott kutatók, tudósok és tanárok telefonálva sétafikálnak fel-alá, ilyeneket mondván: „igaz a hír, lemondott?” vagy csak „hallottad?”.
Sajnos nem tudtam osztani sokak lelkesedését, bár a csordogáló hírek tömkelege pezsdítőleg hatott rám is. Inkább arra gondoltam, hogy ez elképesztő: ezt is túl fogja élni, s lesz itt még olyan kámingbekk és kámingáutolás, hogy kifordul az Árpád-sávos lobogó nemzeti radikális polgártársaink kezéből (és még nem tudjuk mi kerül a helyére). Egy cirka 1600 napos – meglehetősen drága és tanulságos – hakni után is bársonyosan hátra lehet lépni. Ne legyenek kétségeink: a ballib mainstream és az inaktívak vörös hadserege ünnepelni fogja Ferit. Kb. úgy, ahogy a Colosseum nézői ünnepelték Maximust, amikor megkegyelmezett a Gall Tigrisnek. Csodálatos Ferenc még a hatalom legfelsőbb fokáról is visszalép, az ország érdekében. Hát nem édes pofa, és még blogja is van?
Szintúgy szemernyi kétségünk ne legyen: a „nemz-konz” jobb mainstream is sírva-vigadva fog ünnepelni. „Megtörtük a Sátánt, most már szárnyalni fog a forint, jobban szülnek a magyar anyák és az alföldi zsíros földünk is jobban s többet terem.”

A harmadik utas idegensége

Sokszor felvetődik annak tagadása, amikor politikai témáról zajlik a közbeszéd (szóban vagy írásban), hogy nincs harmadik út. Ez legutóbb az LMP kapcsán merült fel, de általában mindig az új politikai próbálkozásokhoz kötődik, akik leginkább középre akarják pozícionálni magukat és/vagy céljuk a kiábrándultak vagy a pártot nem választók megszólítása. A kicsit is elkötelezett választópolgárok erős gyanúval, de inkább cinizmussal és megvetéssel szemlélnek bármi ilyen próbálkozást, mert mögötte csak az ellenség meghosszabbított kezét látják. Én szeretnék valami mást látni egy ilyen harmadik utas megoldásban, s ezt próbáltam előző írásomban is megközelíteni – ha homályosan és néhol ellentmondásosan is, de ezt vállalom. Sokakkal szemben én ezt az egész ifjú/új/neo/ -konzervatív kezdeményezést egyáltalán nem látom olyan jól elhelyezettnek és biztosnak, mint ahogy egyesek. Kételyeimnek már hangot adtam, de meg kell ismételnem, nem látom az eszmék politikai aprópénzre váltásának lehetőségét, ill. már ezeknek a képviselete is alapvetően problémás. De hogy is jön ez az egész fejtegetés ide?

Harc a „baloldali” szavazókért

Életünket és mindennapi nyelvhasználatunkat is szeretjük mitizálni. Kétségtelen, hogy vannak egyes, a széles közönség által elfogadott baloldali és jobboldali archetípusok, de sokkal többen szavaznak ezekre az oldalakra, mint ahány választót ezekbe a kategóriákba bele lehetne gyömöszölni. Nem tudom, hogy a tisztelt olvasóközönség észrevette, de 2002 óta a FIDESZ aktívan a „baloldali” szavazókat akarja megnyerni. Néha dob pár slágert és csontot a „jobboldali” szavazóknak, de azért a zemberek keményen nyomulnak. Amikor a március 15-ei várbeli ünnepélyen a Petőfi-Kossuth-Táncsics triász került elő olyan hangnemben és szövegkörnyezetben, akkor azt hittem, hogy eltévedtem. Ciki ez egy „jobboldali” és „konzervatív” párttól. De lehet akár sértő is: tehát engem már bezsákoltatok, hogy nem akartok megszólítani? Az egyik hozzászóló találóan jegyezte meg, miszerint az, hogy van egy gyalázatos kormányunk, nem jelenti azonnal azt, hogy ész nélkül az ellenzékre szavaz – holott ez a logika most nagyon erős.
A közeljövőben a kemény kiigazítás és strukturális átalakítás szükségessége miatt még nagyobb harc fog indulni a „baloldali” szavazótáborért (ha „szakértői” kormány lesz, akkor retorikailag, ha előrehozott választás, akkor kampányszinten). De, hogy eloszlassuk ezt a nyelvhasználatot, maradjunk inkább az átlag magyar választópolgárnál. Annál, aki nem utálta eléggé a Kádár-rendszert és nem szerette meg eléggé a szabad piacgazdaságot.
Lehet piszmogni azon, hogy nagyon trendi most a kapitalizmus rendszabályozása (Obamától Török Zsoltig, Schiffertől Orbánig), de arra is vessünk egy pillantást, hogy milyen hazai  kapitalizmust kapott és alakított ki a magyar. Hát nem tökéleteset, nem nyugatit és végképp nem az ezen szellemi környezetben hőn áhított amerikait. Ez, és a fent említett sajátos kelet-európai szocializmus továbbélése adja azt az eredményt, hogy a magyar emberek többsége nem piacbarát. Ezen lehet sajnálkozni, de inkább megértenünk és megértetnünk kellene az állampolgárokkal (ld. a Közjó és Kapitalizmus Intézet tevékenységét), mert a FIDESZ-től ezt sem fogjuk megkapni. Ezen a téren (kampány, retorika, az emberek tájékoztatása és megszólítása) most nem látok „harmadik utat”, a kölcsönös politikai kiskorúságban tartás ideje még nem járt le.

Az ajtók záródnak?

Gyurcsány Ferenc 19-re lapot húzott és sajnos még mindig bankot robbanthat a jövőben. Visszatérhet ő még bagázsostul, Amőbástul, Progresszív Intézetestül – egyszóval, ahogy nem szeretjük. És hogy mennyire igaza volt Békés Mártonnak, amikor azt írta, hogy az ajtók csak a baloldal hibái miatt nyílhatnak (nyíltak?) a jobboldalon, most különösen vészjóslónak tűnik fel. Megérte csak arra játszani, hogy Gyurcsány hatalmas bukása (és ezzel politikai karrierjének remélt vége) maga alá temeti az MSZP-t? Meglátjuk, de a kezdeményezés, a labda megint nem az alcsúti utánpótlásnál van, hanem a baloldalon (ide sorolva a kis pártokat is). Remélem tanult annyit az Ürdüng és stábja, hogy most nem bontanak pezsgőt, mint 2006. szeptemberében, hanem összeszedik magukat.

Utóirat:
Előző írásomra reagálva többen felvetették (és valószínűleg most is fel fogják), hogy milyen ötleteim vannak, hogyan lehetne cselekvőképessé tenni ezt az underground szellemi mozgalmat? Kételyeimnek és fenntartásaimnak hangot adtam (ezt ebbe a cikkbe is beleszőttem, s megint nem kérek elnézést), a következő napok-hetek eseményeitől függően lehet, hogy a következő megszólalásomat csak ennek szentelem.

 

Kapcsolódó írás:

Tökösségi deficit, avagy hol is tartunk most?

Karakteröngyilkosság

 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr811017367

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: e-Cafe light 2009.03.22. 11:50:06

A lehetséges kormányfőjelöltekről, vol. 2.Miután elhangoztak az első nevek és cáfolatok a leendő miniszterelnök személyéről, érdemes szétnézni, ki jöhet még szóba. Mára világos lett, 1 évre keres az mszp és az szdsz jelöltet, mindenféle koalíciós megállap…

Trackback: Tudtad? 2009.03.22. 08:06:33

A marionett vezér Meglepő volt Gyurcsány tegnapi bejelentése, miszerint hajlandó lemondani miniszterelnöki tisztségéről. Persze ez megint olyan Feris húzás volt. /Nem tehetek róla, de már azt sem tudom neki elhinni, amit kérdez!/ Mert a miniszterelnö…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2009.03.22. 08:32:59

Ha Gyurcsány tényleg lelép, akkor új ellenséget kell keresni ?
ez a baj ?
Pillanatnyilag Orbán elsőszámú kampányszlogenje van veszélyben...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.22. 08:39:05

érzékel itten valaki pezsgőbontásos hangulatot? van olyan olvasata a dolognak, hogy a fidesz most azt hiszi, ledőlt az ellenbálvány, hátra lehet dőlni? attól, hogy ferenc eltette magát jobb időkre, miért kell beszarni? miféle végzetet rejteget ez a húzás? minek kell ahhoz történni, hogy főnixként előpenderüljön a gazdaságilag szétbombázott ország hamujából? mi olyan félelmetes? a választókon múlik még minden. talán ezért is igyekszik a fidesz a panelpolgárokká előléptetett házgyáriakhoz szólni és nem az izgatottan telefonálgató, köztudottan politikaibalfasz kutatókhoz.
tessenek már felfogni, hogy a politika nem értelmiségi tevékenység. semmilyen formában sem, nem az értelmiségről szól, nem neki szól, nem hallgat rá /jó esetben/ és nincs rá szüksége.

szempontpuska 2009.03.22. 09:10:32

@Grift: nem értelmiségiekről van szó, hanem politikusokról...

Morbus_Hungaricus 2009.03.22. 09:15:41

"Szintúgy szemernyi kétségünk ne legyen: a >>nemz-konz>Megtörtük a Sátánt, most már szárnyalni fog a forint, jobban szülnek a magyar anyák és az alföldi zsíros földünk is jobban s többet terem.

Morbus_Hungaricus 2009.03.22. 09:17:43

Az előbb valami gombot rosszul nyomtam. Szóval.

"Szintúgy szemernyi kétségünk ne legyen: a „nemz-konz” jobb mainstream is sírva-vigadva fog ünnepelni. >>Megtörtük a Sátánt, most már szárnyalni fog a forint, jobban szülnek a magyar anyák és az alföldi zsíros földünk is jobban s többet terem.

Morbus_Hungaricus 2009.03.22. 09:18:38

Most sem sikerült. Tehát.

Szintúgy szemernyi kétségünk ne legyen: a „nemz-konz” jobb mainstream is sírva-vigadva fog ünnepelni. „Megtörtük a Sátánt, most már szárnyalni fog a forint, jobban szülnek a magyar anyák és az alföldi zsíros földünk is jobban s többet terem.”

Ezt a meglátásodat vajon mire alapozod?

phaidros 2009.03.22. 11:35:44

@KurtaBetyár: gondolom arra hogy mindenki ezt követelte, hogy mondjon le, tessék, lemond. Nyilván azért követelték, azért gátolták a parlament működését, mert az ország érdekét szolgálták vele, és nem azért, mert utálták szimplán. Előbbi esetben nyilván feltételezik, hogy ő volt az akadálya a zsíros föld termésének.

Fogadott Prókátor 2009.03.22. 11:51:53

Így két nap után már szerintem a napnál is világosabb, hogy az egész dolog egy trükk. Először is, Gyurcsány és Orbán hihetetlenül hasonló karakterek, s ahogy Orbán nem volt képes távozni a második választási vereség után, úgy a baloldal nem fog tudni megszabadulni Fletótól.

Most szerintem két variáció van: vagy keres ő maga egy olyan miniszterelnököt, akit a szadi elfogad, s ő is közvetlenül tud irányítani, s akkor lesz formális kormány-váltás, de a dolgokat ő fogja irányítani, ahogy hiába váltotta fel államfőként Putyint az a buta és pojáca Medvegyev, az igazi hatalom mégis Putyiné maradt. A másik lehetőség, hogy olyannyira színház, hogy nem lesz olyan jelölt, aki mögé többséget lehet állatani, s akkor Feri marad, sőt megerősödve kerül ki a játékból.

Mindenesetre, a párton belül már most erősebb, mint valaha, s akármennyire is nem tetszik ez sokaknak, sok klasszissal tehetségesebb, de bizonyosan ügyesebb, mint az egész MSZP együttvéve, ahogy ez Orbánra is vonatkozik a jobboldalon.

osborne 2009.03.22. 12:16:53

@Fogadott Prókátor: ahogy eddig is mindent (a választásokat leszámítva) ezt is el... a Feri miközben majdnem mindenki zseni sakklépésnek nevezi.

Akadálymentesíteni akar, úgy hogy közben ott marad akadályként (bebetonozott pártelnök). Ez így nem fog menni - ez wishful thinking a baloldalon, hogy egy miniszterelnökcserével gördülékenyebb lesz majd a szagértői kormányzás ;]

Akkor elég lett volna pénzügyminisztert váltani. Veress helyett Surányit v Bokrost. Megint a választások a tét meg az elitátmentés. De most túl későn lett meglépve ez, már annyira nagy a kaki, hogy ez az egy év kevés bármire is.

tallian.miklos 2009.03.22. 12:20:07

Lényegében be is jelentették, hogy 1 évre kell miniszterelnök, aki ellapátolja a trágyát. Ami azt is jelenti, hogy "stabilizáció lesz, a kádári reflexek és erkölcsök szétbombázása nem".

A harmadik út lehetetlenségét szerintem félreérted: _vagy kapitalizmus, vagy bukás_, e kettő mellett nincs harmadik út, nem a Fidesz és a Maszop között. Vagy kapitalizmus, vagy csőd, aki mást mond, az hülye és/vagy hazudik.

freehckr 2009.03.22. 12:56:56

Na jó, bele lehet menni, hogy most ez a bejelentés milyen "politikai húzás" volt, és hogy most milyen "politikai húzásokra" készülnek itt-ott a balszéltől a jobbszélig, aztán azokra milyen "politikai húzásokkal" reagálhatnak az ellenérdekelt felek... Na de ha valaki nem kezd el végre kormányozni mondjuk holnap reggel nyolctól, akkor az éppen hatalmon lévőket "bedarálja a válság" a legközelebbi választásokig. Amennyiben ez a holnap reggel nyolctól kezdődő kormányzás kimerül majd olyan intézkedésekben, amilyeneket a jelenleg hatalmon lévőktől láttunk az elmúlt években (húzd meg - ereszd meg, de inkább húzd meg), és amelyek a jelenlegi helyzetbe kényszerítették ezt az országot, akkor szintúgy: az lehet, hogy az elkövetkezendő hónapokban még hatalmon maradnak akik maradnak, de hogy utána hány évtizedig nem kerülnek a "kormányzó többség" közelébe, az jelenleg megbecsülhetetlen, de annyit ki lehet jelenteni, hogy nagyon sokáig (ha egyáltalán jelenlegi "formációikban" képesek lesznek fennmaradni).

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.22. 13:16:52

@osborne: Én is úgy látom, hogy Feri a saját személyét tehermentesíthesse.
A szükséges szívatásokat majd nem törvényekkel csinálják meg, inkább miniszteri szinten. A törvényhozásban a szocik sem kell naponta kiállniuk pártként a szívatás mellett.
És így nyugodtan lehet az ellenzékellenes politikát nyomni, mint eddig.
Mivel a világ csak látszat, ezért a córeszt majd ellensúlyozza vagy felülírja Feri antifasiszta harca, szociális érzékenysége, stb.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.22. 13:17:28

Hasonlóan józan írás, mint Kócziáné:
koczianpeter.blog.hirszerzo.hu/?todo=entry&vid=12190

Örülök neki, hogy nem tetszenek megszédülni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.22. 13:20:13

Ja, és a kezdeményezés 2008 áprilisa óta nincs a fidesznél, az ugyanis kivár, nem akar előrehozott választásokat.

sorokinV 2009.03.22. 13:40:13

Én nem látom a posztban és kommentekben említett nagy-nagy lelkesedést a "jobboldalról". Sőt, nevetségesnek tartom, hogy úgy írjon elemzést a reakciókról, hogy azok még meg sem történhettek. Persze, fájdalmas dolog a beizzított klaviatúra felett üldögélni és várni a "tényekre". Sokkal könnyebb megelőlegezni és pusztán introspektív alapon bírálni. Így legalább nem került senki "cociológus" gyanúba, itt a konzin ez is jó pont....

Kopiás Attila Steve 2009.03.22. 13:56:31

Nekem is büdös az egész, reakción leírtam, hogy én előrehozott választásra voksolnék. HP-nak és LMP-nek kényelmetlenebb, annak se örülök, hogy a fidesz kerülne helyzetbe, de a demokrácia működése szerint ez tűnik az egyetlen elvhelyes megoldásnak.

A harmadik utas dolgok és azok ekézése is nekem azért fura, mert ez az egész bal-jobb lib-konz dolog abszolút nem egydimenziós. A kétdimenziós térkép (gazdasági és morális koordinátákkal) már inkább, de az is sánta. Csak magyarországon legalább tucatnyi önálló, saját maga által koherensnek tartott politikai rendszerrel rendelkező nézet van, amit nem lehet besuvasztani ebbe a jobb-bal ostobaságba.

Sokkal érdekesebb lenne akkor már az amcsi választások felméréseihez hasonlóan a key issue-k, a valódi társadalmi kérdések vizsgálata, a szokásos nagyon ellenzi - kicsit ellenzi - közömbös - kicsit támogatja - nagyon támogatja mintán. Persze ehhez két dolog kéne. Egyrészt olyan politikai közeg, ahol a pártok a tartalmi kérdések mellett egyértelmű álláspontot alakítanak ki, ez ugye jelenleg a populista parlamenti pártokon bukik, akik mindig oda táncolnak, ahol több szavazót látnak. A másik a hiteles és független felmérő, hiszen a kérdések összeállítása is sokban befolyásolja az eredményt, hát ez pont ugyanannyira esélytelen jelenleg...

@tallian.miklos: Te most tényleg azt mondod, hogy "valaki vagy egyetért velem, vagy hülye, vagy hazudik"? Sounds nice... :+)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.22. 13:57:04

nektek a Kócziáné elemzés egyáltalán?!
(mert ez itt legalább nem akar annak tűnni)

mi az hogy (KP írta) "Egyszer már elbaltázta." ?! mióta beszélünk bukott gazemberekről iylen megbocsájtón? azért kaparja maga alá mind a 20 körmével a hatalmat, hogy lophassanak, ő meg a cinkosok, b+. Milyen elbaltázás?! Köszönyörgöm, nézzük már az ő szemszögükből a meccseket: pár év kivételével övéké volt 89 óta az ország, már m i n d e n t elloptak és eladtak, miféle elbaltázás votl itt? (az ő szemszögükből)
igen, most per pill sokan utálják őket a plebsből, de ahogy mki jól tudja: még egy kis orbánozás, még egy kis pénzbeigérés, és megint győznek. B+, miaz hogy istencsászár l e s z ? mindig az volt ("odaát", vagy morvaisan: a magukfajtánál.)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.22. 15:07:03

@KA_Steve:

A harmadik út lehetetlensége kapcsán TM a kapitalizmus és szocializmus közötti harmadik utakat érti. A Harmadik Utas a Benzinkutas stb.
Csakhogy ilyen harmadik út_nincs. Ezt a XX. század remekül igazolta (bár az inkább ab ovo a szocializmus irányába mozdult el). Az a baj, hogy a két dimenzió, amiről beszélsz (gazdasági és morális) nagy részben összefügg. Aki a hagyományos erkölcsöket vallja, annak még szép, hogy előnyösebb és jobb a nagyobb gazdasági szabadság, mint a lustaságot előmozdító Nagyon Szociális megoldások. És ugyanígy ez utóbbiakkal is - ekkor ugyanis nem a család, kis közösségek gondoskodnak egymásról, és nem is az egyén önmagáról (felelősen), hanem a Mindenható Szociális Állam, amelyik "jogi" érveléssel mindenféle juttatásokat kinevez alapjognak. Mert azok Zemberi Jogok.
A "harmadik utas" intervencionista megoldásokkal pedig_pont_az a baj, hogy sosincs vége: először csak ide avatkozunk be, utána oda. És ne keverjük össze a szabályozást az intervencióval: előbbi eset természetes, az állam korrigálhatja a piac hibáit, a másik esetben helyettesíteni akarja - na, ez utóbbi kísérlet csúfosan megbukott, és többször is.

Biztos sok mindenben nem értek egyet Miklóssal, de abban egészen bizonyosan, hogy harmadik_út_nincs. A harmadik út vége pedig a szegénység, vagy ahogy Churchull mondotta, "a kapitalizmus a jólét egyenlőtlen elosztása, a szocializmus a szegénység egyenlő elosztása"._Pont.

BékésMárton 2009.03.22. 16:28:00

A posztíró múltkori szövegét sem értettem egészen, sem szerkezete, sem világos vonala nincsen, s ez a mostani írásra is igaz. Egy kis körültekintés nem ártana.
Néhány válasz:
1) hagyjuk már a francba az ilyen-olyan kispárti szarakodást, milyen 3. útról beszéltek??? a hülye humanisták és az LMP-s liberálisok lenne az új irány?? ha-ha-ha. a politika a hatalomról szól, harc és háború, nem humanista ábrándozás vagy valami zöld jajveszékelés a FÖld állapota miatt
2) a múltkor is leírtam: ha a jobbikosoknak nem tetszik, hogy a Fidesz a hazai jobboldal vezető ereje, hát nagyon sajnálom, attól még az marad - ez egyébként abban a relációban is él, hogy ugyanígy lesajnálom azokat a kényeskedő kis konzikat, akik kiábrándult liberálisként hasonlóan viselkednek Fidesz-ügyben, mint a jobbikosok
3) az úfjúkonzervatív mozgalmat a vendégszerző úr ne próbálja meg semmilyen aprópénzre váltani, erre még van idő és lehetőség, még csak készülődünk ugyanis - amint ezt olvashatta tőlem ő is

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.22. 17:28:55

@BékésMárton:

erről van szó! csak hát a kiábrándult libsihernyóból lett törékeny szárnyú, érzékeny kis kozipillangók nagyon meg fognak sértődni.... :)

is 2009.03.22. 17:57:37

legegyszerűbb, ha leteszem a két pontjaimat a tetsző gondolatok mellé. íme:
- "A harmadik út lehetetlenségét szerintem félreérted: _vagy kapitalizmus, vagy bukás_, e kettő mellett nincs harmadik út, nem a Fidesz és a Maszop között. Vagy kapitalizmus, vagy csőd, aki mást mond, az hülye és/vagy hazudik." - és se az MSZP, se a FIDESZ nem kapitalizmust épít, konkrétan Orbán már a kapitalizmus utáni világról beszélt, aminél nagyobb marhaságot jelenleg senki nem mond. próbáld meg Te is név nélkül nézni a gondolatokat, és ettől világgá szaldsz.
- "s ahogy Orbán nem volt képes távozni a második választási vereség után, úgy a baloldal nem fog tudni megszabadulni Fletótól." - így van. 2002-ben kellett volna Orbánt elzavarni a FIDESZ-nek. az MSZP csak megmutatta, hogy neki is van egy Orbánja. az egyik 19, a másik egy híján 20 (illetve mindegyik közép negyvenes), az egyetlen különbség, hogy ki kezdte, amit pedig a történelemtudomány fog megállapítani objektíve. nálam szubjektíve a Zorbán kezdte.

és a mínusz két pontjaimat is:
- "a múltkor is leírtam: ha a jobbikosoknak nem tetszik, hogy a Fidesz a hazai jobboldal vezető ereje, hát nagyon sajnálom, attól még az marad" - ez sokáig ment Németországban is, ha van kedved, akkor azért nézd meg a 2006-os német választásokat, mert nekünk is arra van a kiút. én téged sajnállak, ha neked tetszik az a helyzet, hogy a FIDESZ, mint kakukkfióka zabál fel mindenkit maga körül 15 éve (nem a mostani ciklusban kezdte!), akit meg nem tud, azt meg lehányja, és mutogat rá, hogy hogy néz ki. egy óvodában rég kirakták volna az ilyen gyereket, aki csak azzal szórakozik, hogy másokat bánt, senkivel soha együtt nem játszik,

és egy rövid hozzágondolás
- "a key issue-k, a valódi társadalmi kérdések vizsgálata," - ehhez még kellene csak kb. 20% (nem vagyok nagy igényű) olyan választó is, aki legalább egy ici-picit konzekvens, pl. nem ordibálja két és fél évig, hogy Gyurcsány azt ígérte, nem lesz semmi változás, és ezért népszavaz bármi változás ellen, mikor aztán mindent visszacsináltak, akkor meg azért ordibál, hogy 7 éve nem történt semmi (persze önmagában sem értelmes egyik ordibálás sem).

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.22. 18:06:28

Zorbán kezdte!
Persze, itt ül a nyakunkon már 2004 óta ez a jóember, de a fő probléma igazából az, hogy a Vérfarkast nem zavarta el a Fidesz.
Szerintem is-nek és mindenki másnak is jobb, ha mindenki marad a helyén. Vagyis, ő a balon.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.22. 18:55:41

LOL. Ha meglátom leírva azt a szót, hogy "ifjúkonzervatív", mindig olyan jókat mosolygok. Annyira mókás. :)

is 2009.03.22. 19:07:13

@Gabrilo: én jól érzem magam a helyemen, de itt nincs felirat, nem tudom visszaigazolni, hogy ez most bal vagy jobb, fent vagy lent. elöl vagy hátul. bizony, a precedens, az precedens, azt már el nem veszi senki, az én fejemben lévő történelemkönyvet aztán senki át nem írja, még ha a nyomtatottakat 1984 szerint át is írják, ezt vissza tudom igazolni. az MSZP egyenlített, de ez pont döntetlen, se nem jobb, se nem rosszabb.

ugyanezt a jóemberest írták 2001-ben is 1998-as dátummal, meg 1997-ben 1994-es dátummal, meg 1993-ban 1990-es dátummal. elég uncsi, és semennyire nem prograsszív ezt ma is előhozni. vagy csecsemőnek minden vicc új? vagy esetleg az a gyógyszer, ami a feledékenység ellen van, hogy is hívják, az gurult el?

ha kicsit kilépsz a jelenidejűségből, és a mai napi utálatos politikusomat add meg nekem ma gondolkodásból, akkor esetleg érdemes engem olvasgatnod, addig merő időpocsékolás, kapcsolj szűrőre.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.22. 19:21:59

@is:

Engem ebből a szempontból nem érdekel a nagybetűs Nép permanens politikai nyomora. Ha érted mire gondolok.
De az, amit nyomsz, az a 90 óta küldött relativizáló balliberális szarság, hogy "mind ugyanolyan szar volt". Hát persze. Tessék megnézni az ország helyzetét (gazdaság, közrend, stb.) és akkor minden gyf-ezés mellé odaorbánozni-meg antallozni egyet.

Azt meg kijafac mondta, hogy én progresszív vagyok? Én biztosan nem.
De a történelmet nem mi akartuk eltörölni, bocs.

osborne 2009.03.22. 23:07:36

Ferenc elképzelhetőnek tartja, hogy az új kormány tagjai közt jobboldaliak is legyenek, mert szerinte minél szélesebb az új kormány támogatottsága, annál szélesebb körben érthetik az emberek, hogy mit akar tenni.

Ferenc a lehetséges miniszterelnök-jelöltekkel kapcsolatban azt mondta, neki is van jelöltje, de nem nevez meg senkit, mert "nem lenne jó, ha a miniszterelnök előhúzná a mellényzsebéből a nevet". Hangsúlyozta: egyeztetések során kell megtalálni a közös jelöltet.

Ferenc azt mondta: ha néhány hónap múlva meghívást kap a műsorba, akkor pártelnökként szívesen beszélget arról, hogy ki lesz a szocialisták kormányfő-jelöltje 2010-ben.

www.mti.hu/cikk/364389/

Áhh! Ha Feri instruál mindent továbbra is, akkora fcuked up lesz az egész válságkormány mint az eddigi 7 év ;[ ;]

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.23. 10:02:40

OFF

Ma már hallottam zsideszezést olyanoktól, akik 3 napja még messiásként tekintettek Orbira. Tudtam, hogy ez lesz, de aszittem legalább 1-2 hetet várnak vele, amíg elkezdik. :)

ON

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.23. 10:08:10

@Úlfhéðinn: A Kiss Péter Baráti Társaság tagjaitól?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.23. 10:16:48

@tölgy:

Nem, pszeudo-jobbikos arcoktól, akik kissé skizo módon néha hihetetlenül keresztények, máskor meg dacosan kijelentik, hogy ők nem ünneplik a karácsonyt, mert az ősmagyarok sem tették. Aztán 2 hét múlva megint keresztények lesznek, mert közben megnézték a Passiót Mel Gibsontól.
Néha már szinte sajnálom őket, annyira bíztak a fideszben, most meg kiderül, hogy azok is csak a cionista Likud testvérpártja. Buták, mint a föld, de a megfelelő hangulatban jókat lehet rajtuk röhögni. ;)

Karcolt lendület 2009.03.23. 11:51:55

Itt ez a le-harmadikutasozás most a szellemi bunkósbot?
Amely nézetrendszer nem fér bele valakinek (a közelebbről meg nem határozott) világképébe, az harmadik-utas, szóval lehetetlen?

Amúgy sincs itt semmiféle un. "harmadik-út", akár Orbánról, akár az LMP-ről beszélünk. KKV-k, az aktívak és a vidék helyzetbe-hozása van, meg az utóbbiak részéről különböző zöld elképzelések, de ennyira speciel Ausztria is "harmadik-utas". (Aztán valahogy mégis elműködget.) Orbán etatista elképzelései pedig a fasorban sincsenek Franciaország hasonló jellegű módszereihez képest.
Svédországtól az USA-ig elég sok működő modellje van a piacgazdaságnak ill. a demokratikus intézményrendszernek, egyik sem tökéletes, de mindegyikből lehet példákat, hatékony megoldásokat átvenni. Ha meg valaki mindenképp számozni akarja ezeket, akkor nem a harmadik útnál tartunk, hanem kb. a 73-nál.

elfelejtette 2009.03.23. 13:28:51

Gyurcsány zseniáltaktikája a jövő kérdése. Az MSZP már a második sikertelen miniszterelnököt kukázza ciklus közepén, én úgy látom, hogy magának a pártnak a megítélése is sokat romlott. Nem tudom, mennyit javít ezen bármilyen szimpatikus szakértő. Ha egy ilyen belső hatalommal rendelkező alak, mint GyF nem volt képes keresztülverni ezen a párton semmi lényegi változást, akkor egy ilyen-olyan szakértő-mifene mit lesz képes produkálni a következő egy évben?

meronem 2009.03.23. 23:51:27

@BékésMárton: "a politika a hatalomról szól, harc és háború, nem humanista ábrándozás vagy valami zöld jajveszékelés a Föld állapota miatt"
Huhh, erről eszembe jutott O'Brien az 1984-ből, mikor elmagyarázta az "emberi szellemben" hívő Winstonnak, hogy "a hatalom célja a hatalom, a kínzás célja a kínzás, az üldözés célja az üldözés".
Az ifjúkonzik is politikai tényező szeretne lenni, gondolom. Milyen színt festenek majd a zászlajukra, feketét?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.24. 08:08:18

A kételyeket osztom, habár drukkolok magunknak (amennyiben magamat is ifjú konzinak tartom, bár erőteljes kereszténydemokrata beütéssel, és a konzinak is inkább a kontinentális fajtájából). (Ideológiailag viszont nem vagyok elég képzett).

Egyébként teljesen egyetértek ezzel a kommenttel:
BékésMárton 2009.03.22. 16:28:00 , még akkor is, ha egyébként sokszor szimpatikusak az új szárnybontó kezdeményezések

Mindemellé:
reakcio.blog.hu/2009/03/24/dublor_kerestetik#more1021297 (KKTT kiváló bejegyzése)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.24. 08:14:02

Egyébként Vigh Peti nem éppen kiábrándult liberális, mindigis konzervatív volt, ha jól emlékszem / ismerem.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása