Ukrajna – demokratikus kísérlet

N'Jala ezredes I 2014.02.20. 08:29

maidan.JPG

Kísértet járja be Kelet-Európát: a naiv sületlenség kísértete.

Rousseau szerint az ember alapvetően jó, csak a kultúra, intézmények rontják meg – ez a bűnök, bajok, szenvedések forrása. Mára ez a tétel sokkal specifikusabb lett, eszerint az ember alapvetően demokrata, rajong az emberi jogokért, és csak a diktatúra, a rossz rezsim az, ami megrontja. Ha szabadjára engedhetné demokratikus hajlamait, minden rendben lenne.

Talán ez a politikai-teológiai megfontolás az, ami a nyugati vezetők egy jelentős részét jellemzi. Sőt: még a honi szerzők intelligensebbik fele is zokszó nélkül benyalta a „szabadságukért harcoló bátor demokraták” vs. „gonosz, posztkommunista szovjet-ukrán oligarchák” mesét a mostani ukrán válsággal kapcsolatban. Mi sem áll távolabb a valóságtól.

Ukrajna nem éppen a politikai mesék birodalma. A mostani válság nyers hatalmi harc. Akik pedig úgy gondolják, hogy lánglelkű, tiszta tekintetű forradalmárok küzdenek az emberi jogokért, az más műsort néz.

Ukrajna államformája „oligarchia” – e szónak minden jellegzetes jelentés-terhelésével. A nép jelentős része szegény (nagyon szegény), a hatalom birtokosai, és a körülöttük lévő szűk csoport pedig elképzelhetetlenül gazdagok. A korrupció errefelé nem anomália, hanem rendszerszerű működési elv. Ukrajna ráadásul emberemlékezet óta két részre oszlik etnikailag-kulturálisan is – leegyszerűsítve az déli és keleti részek „oroszok”, a nyugati rész „rutén” és ukrán (meg magyar, stb.). Egy ország, (és minimum) két nép, etnikum, vallás, kultúra.

Ebben a küzdelemben nincs jó oldal és rossz oldal, nem egyszerűen a szabadság-és demokrácia-vágy néz szembe a zsarnoksággal. Ez nem 1956 és nem is 1776.

*

Egy oligarchia megvásárlása relatíve olcsó, és különösen így van ez Ukrajna esetében. Az oroszok ezt a pénzt hajlandóak voltak kicsengetni, a Nyugatnak így is túl drága volt Ukrajna – nem csoda, hiszen az oroszok által most kifizetett összeg többszörösét ölték bele Görögországba és Spanyolországba. Így maradtak az olcsó jelszavak, a retorikailag bátor biztatások, és ennyiben kifulladt a Nyugat segítőkészsége. Elmentek ebédelni.

Most elmorzsolhatnak néhány könnycseppet, és nagyon kemény szavakkal fenyegethetik az ukrán rezsimet, mindez hasztalan lesz.

*

Az 50-es években Joseph McCarthy amerikai szenátor „boszorkányüldözést” (újbeszélül) kezdeményezett azok ellen, akik esetében felmerült a gyanú, hogy az Egyesült Államokba beszivárgó kommunista ügynökök. A liberálisok jajveszékelve aggódtak a „meghurcoltakért”, aztán szép lassan kiderült, hogy valóban sok szovjet ügynök, kém szivárgott be az országba. Talán nem nagy elvárás, ha azt mondjuk, egy ország teljes joggal védelmezi a legitim rendjét mindenféle felforgatási kísérlettel szemben.

A nyugati demokrácia-ködben lubickoló elit viszont inkább az orosz forradalom előtti német példát kívánja az utóbbi időben követni – akik egy bizonyos Vlagyimir Iljics Uljanovot megbíztak azzal, hogy csináljon felfordulást. Pontosan nem tudhatjuk, hogy mely esetben van szó pőre hatalompolitikai játszmákról, és melyekben utópikus álmodozásról. Annyi bizonyos, hogy bármi legyen is az indítéka, a nyugatiaknak – főként az amerikai rezsimnek –, sikerült destabilizálnia a Közel-Keletet a demokrácia-terjesztéssel. Egy pillanatra mindenki gondolkodjon el azon, hogy Amerikának, vagy a Nyugatnak érdeke-e, hogy a szekuláris Szaddám vagy Mubarak helyén állandósult gerillaháborúk, vagy iszlamista demokráciák legyenek.

Az America First mozgalom utódai joggal mondták, hogy vége a hidegháborúnak, mindenki törődjön a saját dolgával. De még a hidegháború idején is képesek voltak tisztázni nemzeti érdekeiket. A nemzeti érdek helyébe valamilyen furcsa poszt-kanti álmodozás lépett, amely szerint ha mindenhol demokrácia lesz, automatikusan helyreáll a rend és a béke. Ezért a Nyugat, akárcsak a 20. század elején a németek Lenint, szétküldi a világba ügynökeit, hogy azok teremtsék meg a demokratikus rend előfeltételét – nevezik e szervezeteket mindenféléknek, emberi jogi alapítványoknak, civil szervezeteknek stb. Ha bármelyiknek a hitvallásába beolvasunk, szinte mind nyíltan deklarálja a „nem demokratikus” országok viszonyainak „megváltoztatását”. Semmi összeesküvés-elmélet. Nincs titok. Hagyományosan azt, ha valamely csoport egy ország legitim rendjét – bármilyen legyen is az – meg akarja változtatni, föl akarja forgatni, puccsnak nevezzük. Vagy demokratizálásnak, ugye, kinek mi tetszik jobban. Amennyiben McCarthy munkássága megalapozott volt, annyiban érthetőek Putyin érvei is (ehhez szükségtelen, hogy különösképpen szeressük őt).

A különféle homályosan és homályos pénzforrásból működő (ernyő)szervezetek persze csak a felforgatásra képesek, ahogy az „arab tavasz” esetén is. A liberális politikai teológia alapján ugyanis, ha eltűnik a gonosz rezsim, kinő a földből a demokratikus jogállam. Ha mégsem, akkor újabb hiba történt; úgy tűnik, a demokrácia-export folyamatos beavatkozást igényel.

*

Szó sincs arról, hogy ha Ukrajna leveti a mostani rezsim jármát, akkor alkotmányos nyugati demokrácia lesz emberi jogokkal, három rétegű vécépapírral. A Nyugat-Ukrajnában aktív nacionalista ellenzék az értük aggódó, velük szolidáris nyugati liberális-demokratákat, hippiket magukkal egy légtérben se tűrnék meg. A helyzet abszurditását jellemzi, amikor a nemzetközi demokráciáért élő-haló amerikai politikai celebek sütiket osztogatnak neonáciknak.

A mostani ukrán történet bizony szomorú: egy velejéig korrupt orosz-barát oligarchia harcol egy erősen nacionalista ellenzékkel. Ahogy az egyik nem akar bizánci fejedelemséget, úgy a másik sem nyugati demokráciát és szabadságot. A felforgatóknak fogalmuk sincs, milyen erőket szabadítottak föl – de talán már sejtik, mely erő lesz az, amelyik „rendet rak”, és ezt aligha akarhatja bárki.

Egy ésszerűbb politikáért a liberális eliteknek a naiv politikai teológiájukkal kéne elsősorban leszámolni – hacsak nem akarnak még nagyobb káoszt.

Kövesd a Konzervatóriumot a Facebookon is!


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr645823552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.20. 20:30:17

@sanyix: "ráküldöd a moszatot?"

Sajnos, a moszat nincs a hatáskörömben, de te meg nem érted miről írok. Nem kívánok vitát nyitni arról, hogy ki a kiválasztott nép, mert azt mindenki tudja. Nyilván, ha muszlim vallású vagy, akkor ez eleve tárgytalan volt számodra. Szintúgy akkor is, ha a felcsúti vajdát imádod...
Inkább azt meséld el, hogy miért nem a magyar a kiválasztott nép? Hogy miben jobbak a magyarok, mint a zsidók? Csak azért kérdem, mert amíg mi itt keseregtünk trianon miatt, addig ők államot építettek a semmiből, övék a legképzettebb hadsereg és akkor verik szarrá a szomszédaikat, amikor csak akarják.

2014.02.20. 20:32:42

@Orbán Mutyin:

Nem moszaD az véletlenül? :)
Habár nem vagyok a téma nagy szakértője....

2014.02.20. 20:32:52

@Amadeus62: " Magyarországnak a nyugati demokráciában a helye, nem a keleti féldiktatúrában. Ezt is mondta a Vezír."

Akkor hazudott.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.20. 20:34:38

Az a probléma hogy az egykori kommunista hálózati rendszerből akkora vízfej termelődött ki, hogy az ország érdekeivel szöges ellentétben eladósítják az országot, és eladnak bagóért mindent.

Pont mint nálunk az MSZP.

dzsadzsarblinx 2014.02.20. 20:34:50

Ezek szerint Vlagyimir Iljics a demokráciát vitte Oroszországba 1917-ben?????
Ekkora csúsztatást!!!!
Ez a cikk tipikus náci antidemokrata propaganda. Kezdi a szemeket felnyitó bölcs megállapításokkal, hogy milyen oligarchák küzdenek itt forradalom címén, amihez egyébként elég hülyének kell lenni, hogy valaki magától is ne jönne rá. Az egyszeri ember meg aszongya: hú, apám ez milyen jól megmondta!
Aztán meg minden marhaságot összehord a demokráciáról, még Lenint is idekeveri. (Azért mert a császári Németország átnyomta a bolsevik, autoriter Lenint, hogy végül megkösse a Breszt-Litovszki békét, hogy egy frontot lezárhassanak - mi a jó ég köze van a demokráciához?????)
Meg az arab tavasz, amin a CIA is meglepődött!!!
Aztán aszongya az egyszeri ember - hú, milyen szar is a demokrácia.
Hát igen az, de a diktatúra szarabb! Aki ilyet szeret, menjen Észak-Koreába!

sanyix 2014.02.20. 20:38:15

@Orbán Mutyin: semmi az az USA-tól kapott sokmilliárdnyi dollár, és technika, meg a kárpi (védelmi pénz) amit a fél világtól szednek? De szeretnék ilyen semmit kapni :D

2014.02.20. 20:40:07

@MikeBoy: A népek a gugli miatt írják moszatnak, és így legalább viccesnek tűnik.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.02.20. 20:40:51

Ha valaki hiteles összefoglalót akar olvasni a helyzetről, akkor azt itt találja: 444.hu/2014/02/20/hagyjuk-hogy-putyin-gyozzon/

sanyix 2014.02.20. 20:42:55

@Orbán Mutyin: nem, hanem azért írják moszatnak mert simán vicces, és kifigurázó. sajnos a cia-ra nincs ilyen vicces szójáték :(

sanyix 2014.02.20. 20:44:55

@Orbán Mutyin: mi köze a guglinak ahhoz hogy hogy vicceskednek egy terrorszervezet nevével? :)

2014.02.20. 20:46:31

@sanyix: "az USA-tól kapott sokmilliárdnyi dollár, és technika"

Szerinted az USA-ból ki csinált pénzügyi és katonai nagyhatalmat? Kaphattunk volna mi is talán, de sokkal egyszerűbb volt nagy magyarkodások közepette kibaszni innen a zsidókat. Meg is lett az eredménye.

2014.02.20. 20:49:39

@sanyix: "az USA-tól kapott sokmilliárdnyi dollár, és technika"

Az USA-ból ki csinált nagyhatalmat, szerinted?

2014.02.20. 20:53:14

@sanyix: Amúgy hány éves vagy, kiskancsó?

sanyix 2014.02.20. 20:56:28

@Orbán Mutyin: az usa a természeti erőforrásoknak köszönheti helyzetét, később (2.vh végétől) pedig a gazdasági imperializmussal tartották fenn ezt, amihez hozzátett a viszonylagos elszigeteltségük is, és az hogy a polgárháború óta nem volt a területükön háború.

Hoppá most látom te komolyan cionáci vagy aki a zsidókat kiválasztottnak tartja? Hát akkor nincs több kérdésem :D

christophe 2014.02.20. 21:06:45

Dobbenet,hogy egyesek, civil emberek meggyilkolàsàt termèszetesnek veszik,sot orulnek is neki.A hiradàsokbol az jon le Nekem,hogy az emberek megelègeltèk,a mindent àthato korrupciot,a jovotlensèget,szegènysèget ès kimentek tuntetni a sajàt igazukèrt oket olik halomra a gyilkosok.

Fényezett Rézlábos 2014.02.20. 21:18:48

@röhögő: Szerintem pénzért csinálja, vagy orosz ügynök.

ősbölény 2014.02.20. 21:24:17

Ezen a honlapon ilyen elképesztően primitív írást még nem olvastam. Nem a mondanivalója miatt primitív elsősorban, ugyanis alaptételét, hogy ti. a modern demokrácia az emberi jogokkal voltaképpen egykutya az összes korábbi zsarnoksággal, a kultúrakritika hívei Rousseau-tól Marxig vagy Berchtolt Brechtig sokszor kifejetették már, de legalább érveltek mellette (legszellemesebben persze Shaw és Brecht). De itt aztán semmi érvelés nem volt, csak kinyilatkoztatás. Legjobb esetben egy analógia: a párhuzam az "arab tavasszal".
Ez a párhuzam már csak azért sem áll, mert a Líbiától Egyiptomig viharzó arab tavaszról csak a legnaivabb optimisták gondolták azt, hogy a mecsetekből indulva modern demokráciát akarnának teremteni. Hogy Ukrajnában mi lesz, azt persze senki nem tudja megmondani (56-ról és 89-ről sem lehetett azonnal megállapítani a mozgalom jellegét), de érvek, hivatkozások nélkül két szembenálló oligarcha-csoport marakodásának tekinteni a mozgalmat - ez maga a gondolati igénytelenség.

egysmás 2014.02.20. 21:35:52

Noh, leírom egy mondatban, hogy a Szabadság Szemszögéből ez hogy' néz ki:

Nem az a gond, hogy ha egy rezsim beveti a hadsereget a lakosság ellen, hanem a liberálisoknak a kurva anyját.

Lovag Mihály 2014.02.20. 21:42:30

gratulálok a poszthoz!

Kim Jong Un 2014.02.20. 21:44:19

2006ban a legnagyobb hiba amit elkovettunk, hogy a boszmet nem koncoltuk fel!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.20. 21:44:27

Itthon is és ott is, az KGB-nek dolgozó titkosszolgálat spiclijei , ügynökei hálózták be a gazdasági életet, és árusították ki az országot.

Ez nálunk a pufajkás, a D-209-es ügynök, és a Gyurcsány nevű spicli vezette MSZP, ott pedig Janukovics.

A mostani események, a 2006-os eseményekkel állíthatóak párhuzamba.
Csak ott eldurvult a helyzet.

egysmás 2014.02.20. 21:51:21

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Nem Orbán volt az, aki lebizniszelt Putyinnal, a KGB-sel?

Szóval, Gyurcsány főnöke Orbán haverja.

zobod 2014.02.20. 21:58:20

@analoque: pénzért, mi másért. Az ukrán felkelők is azt akarják, az őket pénzelő oligarcháktól kezdve a zavargásokban részt vevő fizikai munkásig.

Ludovikás Levente 2014.02.20. 21:58:54

"Az oroszok ezt a pénzt hajlandóak voltak kicsengetni"

Harmadáért kapják az oroszoktól a gázt meg az olajat (aminek a jó részét eddig is lenyúlta az összes pártba beépült oligarchia)

Ezzel szemben az alternatíva a még nagyobb szegénység, amire nincs gyógyír Nyugatról. Vigaszképpen megkaphatják a szabad buziházasságot, jelenleg ennél többet nem kínál az EU. Az oligarchák pedig maradnak, legfeljebb átrendeződik a mezőny

Sajnálom őket, de ennél többre ne számítsanak

2014.02.20. 21:59:00

@Lovag Mihály: @Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: @Kim Jong Un: Gejza, lefolyhattál volna az anyád torkán is, hogy egy hazaárulóval kevesebb legyen...
Elég gáz nektek, ugye tetves oroszbarát nemzetvesztők, hogy Ukrajna népe harcol és elzavarja az orosz kollaboráns kormányt, ti meg büszkék vagytok az elmeroggyant vezéretekre, mert eladta az országot Putyinnak...
Szégyen, hogy 56 után a magyarok csak ennyit tudnak.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.20. 21:59:18

@egysmás:

De igen... Atomerőmű építés ügyben. Ahogyan ezt megtették mások
Jordániában, Mongóliában, Bangladesben, Argentínában, Finnországban. Urándúsítót üzemeltet Kazahsztánban, jelen van Ausztráliában, Tanzániában, Mexikóban, az Egyesült Államokban.

De ettől még a KGB ex-ügynökei, pufajkási, MSZMP KB tagjai itthon az MSZP-ben tanyáznak, ott pedig Janukovicsnál.

- Horn Gyuszi komcsi pufajkás volt az, aki a nyuagati térnél 56-ban lövöldözött, és itthon a munkásőröket igazgatta, mint első miniszterelnök
- D-209 Medgyessy olt a kettes számú hazaároló komcsi MSZP-s miniszterelnök,
- Majd a Pécsi Dialógus csosportról jelentgető Elkúró, akinek az MSZMP KB intézte cserébe a vizsgáit: www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

Ezzel szemben Orbán és felesége volt az akit kedvenc MSZP-s ex-ügynökeid megfigyeltek, és lakásukra poloskát helyeztek.

2014.02.20. 22:03:09

@zobod: @Ludovikás Levente: Gejza, fordulnál fel, mindegy hány néven írsz, akkor is hazaáruló vagy. Igen, az ukránok legyőzik az orosz maffiát, ti meg benyaltok Putyinnak. Ez az igazság, ezt nem tudjátok kidumálni, akármit tölt a fejetekbe az a nyomorék Árpi.

na4 2014.02.20. 22:06:56

Ez egy ázsiai csürhe, kár szépíteni a dolgot.

Szúnyog 2014.02.20. 22:08:56

@Ludovikás Levente: "Vigaszképpen megkaphatják a szabad buziházasságot"

:)))) Köszi, Nálad a pont. :)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.20. 22:09:17

@Orbán Mutyin:

Itt a nagy Putyin benyalók listája:
index.hu/gazdasag/2014/01/20/roszatom/
A Roszatom erőművet épít Törökországban, Vietnamban, Ukrajnában, Indiában , Kínában,
Mozgolódik Jordániában, Mongóliában, Bangladesben, Argentínában, Finnországban. Urándúsítót üzemeltet Kazahsztánban, jelen van Ausztráliában, Tanzániában, Mexikóban, az Egyesült Államokban.

Majom MSZP csicska !

Lovag Mihály 2014.02.20. 22:14:38

@Orbán Mutyin: 2014.02.20. 21:59:00

figyi te veréb, menj el a népligetbe és sürgősen szerezz egy faszt magadnak amivel játszadozhatsz és levezetheted a benned felgyülemlett frusztrációt, mert a neten anyázni totális csíraságra utal. írhatsz erre valami óvodás sértést, nem fog érdekelni

2014.02.20. 22:16:46

@Ludovikás Levente:

"Harmadáért kapják az oroszoktól a gázt meg az olajat (aminek a jó részét eddig is lenyúlta az összes pártba beépült oligarchia)"

Látod, mi meg 40% bónuszt fizetünk az oroszoknak a gázért a világpiaci árhoz képest mostanság.
Ki kellene őket is rúgni úgy, mint az "extraprofitos" közműszolgáltatókat oszt jó napot!

2014.02.20. 22:23:36

@Lovag Mihály: Erőlködj még egy kicsit, Orbán-csicska. Ha ez a nép ugyanaz lenne önmagához képest, mint 56-ban, te és a többi oroszbarát majom már a lámpavason száradnátok.

J.László 2014.02.20. 22:39:05

Tessék. Beleártja magát a politikába egy bokszoló, aztán meg lehet nézni, mi lett az egésznek a vége.

J.László 2014.02.20. 22:43:01

"Ez nem 1956 és nem is 1776."

Nekem is ezt súgja valami. Még annak ellenére is, hogy libsi barátaink nagyon igyekeznek párhuzamokat vonni.

Sztyepan Asztahov 2014.02.20. 23:13:09

szánalmas az egész konzervatórium, basszátok meg.

Boka1 2014.02.20. 23:19:11

Minden "forradalomnak" megvan a forgatókönyve. A titkosszolgálatok elindítják és be is fejezik. Ez így volt 56-ban is, meg azután is. Mindegy, melyik országban. Lelőni nyílván csak az abban résztvevőket lehet. Ide is illik a bölcsesség, miszerint az nyeri a háborút, aki előbb kilép belőle.

mikka 2014.02.20. 23:23:52

@Amadeus62: ki nem szarja le a demokráciát?
Putyin nélkül Oroszország már nem létezne, a világ egyetlen olyan országa amely ha azt mondja elég, akkor kuss van Amerikában is, lásd Szíria.
Nagyon is szükség van a fékek és ellensúlyok :) rendszerére a világpolitikában is csak nem úgy ahogy Amerika gondolja..

mikka 2014.02.20. 23:26:14

@Orbán Mutyin: figyelj kisköcsög, atomerőművet vásárolni és úgy általában üzletelni nem azt jelenti hogy oroszbarát vagy. A fa ék bonyolultabb szerkezet mit te vagy..

Ludovikás Levente 2014.02.20. 23:44:20

@MikeBoy:
A 40%-os felárat majd akkor fizeted, ha visszajönnek a szocik. Most hogy Bokrost is bevették, már kapásból 50%-nal tart a licit. Persze úgy, hogy NEM LESZ GÁZÁREMELÉS

sutyerák 2014.02.20. 23:52:09

már most nyalod orbán seggét,pedig még senki sem kergeti,-te biztosítod fenékszeretetdről.

-ez konzi?-lóxart az.-ez gerinctelen képmutatás.

Boka1 2014.02.21. 00:11:32

@Ludovikás Levente: 100 dolláros olaj árnál 420 ft a benzin. A 150 dollarosnál meg volt kb 320. Ki érti ezt.....

JohnHenry 2014.02.21. 00:16:27

egy fideszes érdekeltségű blogtól mit várhatnánk seggnyaláson kívül?

Szúnyog 2014.02.21. 00:23:55

@JohnHenry: te se vagy túl bonyolult.

Joejszaka 2014.02.21. 00:40:38

Ukrán, mellesleg konzervatív barátaim ezt másképpen látják.

Idézem az egyiküket. "Ez nem kelet-nyugat harca. Ez nem harc az orosz nép ellen. Mi az oligarchák és Putyin befolyása ellen vagyunk. Nyugat nem érti, hogy a demokrácia nem természetes, azért harcolni kell"

McKinney 2014.02.21. 01:01:35

A cikk írója biztosan nagyon okos. És anyucikája is szépen megfésülte aranyos kisfiú korában. Valószinű igaza van akkor is, amikor azt taglalja, hogy Ukrajnában se így, se úgy nem lesz demokrácia.
De azért engedtessék meg, hogy innen, a Vezér-szóra együttbólintó, pitiáner jogfarigcsálók békés baromfiudvarából nézve felemelő érzés legyen - enyhe irigységgel - leckét kapni tökösségből, látni olyan embereket, akik nem fosnak a gatyájukba attól, hogy mit mond a rendőrbácsi.

mikka 2014.02.21. 02:25:56

@McKinney: Csak halkan jegyzem meg hogy a Janukovics kormány demokratikus úton választott kormány. Ez pedig annyit tesz, hogy akik most ott forradalmat játszanak azok lázadnak egy demokratikusan megválasztott kormány ellen. Szerinted tökösség kellene itthon is? Mit akarsz? Kimenni balhézni? Lehet, váltsd le a kormányt ilyen úton,de akkor se csodálkozz majd ha a másik oldal is ilyet fog játszani és a kövek, a Molotov koktélok a te fejedet célozzák majd. Akkor majd azt mondod hogy antidemokratikus és fasiszta minden tüntető, erősebb rendőri fellépést követelsz majd amikor ég a kocsid.. Ember, ha tökösséget akarsz látni akkor nézd meg hogy a szerb emberek, civilek hogy álltak a hídjaikon pártállástól függetlenül hogy a NATO ne tudja azokat lebombázni.. Na az tökösség..Ami Ukrajnában megy az faszság és elmebaj.

Sandor Akarki 2014.02.21. 03:53:41

Ukrajnának még lehetősége van fő szövetségesétől, Oroszországtól támogatást kérni. Az oroszoknak a közvetlen beavatkozás kínos lenne, mert Csernobil karbantartása drága mulatság, egyébként már ott lennének mint Grúziában.

Így megmarad a munka a titkosszolgálatnak, meg a civilben bevetendő katonáknak, ha a helyzet úgy alakul.

röhögő 2014.02.21. 04:16:02

@Sandor Akarki: Csernobilban az atomreaktort 2000 decemberében teljesen leállították.

Tökönrúgott Feleségek 2014.02.21. 05:06:45

Azért ettől a poszttól kinyílt a bicska a zsebemben!

jog-ász 2014.02.21. 06:37:17

minden államnak van joga megvédeni magát, persze- ezt teszi észak korea is az internáló táboraiban, meg most a kijevi vezetés is a maga módján..persze akár le is mondhatna és lehetne választásokat is kiírni, csak hát oligarcháéknál a pénz beszél kutya ugat..nálunk is 2006ban ugye védte az állam magát az autókat épületeket felgyújtó tömegtől..de azért el tudott menni választani is szabadon négy évvel később.

mahet 2014.02.21. 06:40:36

@mikka: általában a kormány a választások előtt elárulja a hosszú távú terveit.

Orbán se mondta el, hogy:
- államosít mindent mire a haverjainak szüksége van, hogy aztán kiossza közöttük
- távolodik Európától és az új orosz birodalomba kívánja integrálni Magyarországot.
- nem szeretik a demokráciát és a kapitalizmust, sokkal jobban fekszik neki a haveri mutyizmus

Azért ezek elég jelentős kérdések, illenék megvitatni a néppel - még akkor is ha fél-ázsiai parasztoknak nézik őket. Mondjuk azok is.

Amúgy igazatok van, ha megválasztja a nép akkor legyen ez, de nyugodtan mehetne nyílt kártyákkal is. Ha Orbán azzal kezdi, hogy erős vezető lesz aki leépíti a demokráciát és átveszi a Putyini autokratikus rendszert akkor nem vesztegetek el még 4 évet ebben a tárgya kommunista fél-ázsiai tahó-pálinkaivó-munkaképtelen fos országban.

lost hope 2014.02.21. 07:22:38

"A korrupció errefelé nem anomália, hanem rendszerszerű működési elv."

A jelenlegi kormány sokat tett azért, hogy ez a vívmány hazánkban is megvalósuljon.

Fulek 2014.02.21. 07:27:06

@Makkasz: csak magának köszönheti, mert átlépte a demokratikus kereteket, lehet törvényesen és törvénytelenül tiltakozni valami ellen, de ahogy ő tett, az sértette a törvényt és a jó ízlést is, csak a felelősségvállalás elől futott el....

@mahet: Gyurcsány se mondta el, hogy majd a tömegbe lövet akár csak Janukovics...
Mutyi ? röhögnöm kell :Bajnai(offsohre, liba), Józsa , a mr.6 milliárd Paksból, Simon, Altus...( 8 milla semmiért Paksból...), soroljam még

mahet 2014.02.21. 07:41:49

@Fulek: és ki a f*szt érdekel, hogy mit csinált a gyurcsány?

Mondjuk az sima korrupció volt, ez meg state capture.

Analyzer 2014.02.21. 08:10:30

Hihetetlen, hogy lehet olvasni egy ertelmes blogot is, a sok idiota kozott! Koszi!

Ska (törölt) 2014.02.21. 08:32:27

Végre egy megfontolt elemzés. Köszönöm!

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2014.02.21. 08:37:46

Drága SzerKeSzTő ÚR!

Végre egy nagyszerű írást olvashatunk A Demokrácia Kísértete nevű műben, amely bemutatja a sok bégető népeknek, hogyan gondolkodjék egy nemes ember a világ bonyolult dolgairól. Van azért egy pár dolog ami nem tetszett, de jóval több, ami különösen tetszett, ezekre külön-külön ki térnék, ha meg engedik:

* Nagyon hiányoltam, hogy a Szerkesztő Úr egy szót sem ejtett az írásában A Civilizációk Harca című Egyesült Államok Beli tudományos-fantasztikus regényről, ami ugyan nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de mindig jól esik a műben található gondolatokat olvasni itt, a Konzervatórium web oldalain.

* Szívesen olvastam volna Raul Guénó, a nagy belga antikommunista forradalmár Ukrajnai helyzethez pásszintos meglátásait - azt hiszem ez a jelen írás legnagyobb hiányossága.

* Örülök, hogy említésre került McCarthy, mivel elévülhetetlen érveket szerzett a kommunista kémek elleni fáradhatatlan harcával, ezért nem ártana a világhálón található minden egyes írásban egy két jó szót szólni róla.

* A mostani ukrán kommonista felforgató tevékenység lényegét keresetlen egyszerűséggel feltárta az olvasók elé, amikor leírta, hogy sem nem 1956, sem nem 1768, de kiegészítő információként leírhatta volna azt is, hogy takarnak ezek a kódszámok, hogy azok is érthessék, akiknek nincs közvetlen hozzáférésük a CIA archív raktáraihoz.

* A Szerkesztő Úr kiválóan bemutatta, hogy a nemes gondolkodás hagyományait folytatva egy esemény értékelésekor semmi szükség gyakorlati helyismeretre, sem az események tárgyalására, elég ha a napi sajtót átböngésszük és egyből láthatjuk mik történnek a világban. Ezzel a Dr. Nagy Plátó nevű ókori arab állatorvos igazát bizonyítja, aki szerint a világ egy barlangi Mozgókép Színház, ahol az Egyesült Államok Beli filmipar nagyszerű remekeit vetítik nekünk és ha hallgatunk a bennünk élő filmkritikusra, akkor felsejlik számunkra a falra feszített filmvászon mögötti kemény igazság.

Sajnos a sav már a tudatom széleit mardossa, ami képlékennyé teszi gondolataimat, így nehezemre esik a szabbatos és egyenes fogalmazás a továbbiakban, ezért nem térhetek ki egy pár apróbb részletre, így csak még annyit mondanák: Szerkesztő Úr, ne halgasson a csőcselék balga megnyilvánulásaira! Csak így tovább!

Üdvözlettel,
Dr. Rózenfeld Flóra

szonár 2014.02.21. 08:50:33

@Makkasz: Ami a demokráciát nagyban fenyegeti, az az a gondolkodásmód, ami Nálad megjelenik.

Aki nem az én nézeteimet vallja, az sötét diktatúrát véd.
Az emberek nem képesek gondolkodni, mindent elhisznek, amit mondanak nekik (ergó nem alkalmasak a demokráciára...).
A "diktatúrával" szemben minden megengedett.

Ez bolsevizmus.

miva? 2014.02.21. 09:05:13

Péntek van. Visszatekintve a csütörtök eseményeire komoly tanulság, hogy a leírt szöveg akkor sem változik, ha az élet igazolja az ellenoldal feltételezéseit.

egysmás 2014.02.21. 09:09:42

@szonár: A demokráciát szerinted tehát nem azok fenyegeti, akik szerint a demokrácia helyett az ő véleményüknek kell egyeduralkodónak lennie, hanem azok, akik szerint ez a vélemény a diktatúra sötét kívánalma.

Bolsevizmussal vádol egy olyan ember, aki szerint a kétharmad MINDENRE felhatalmazást ad.

Ez száni...

Karcolt lendület 2014.02.21. 09:20:17

@mikka:
Ez a cikk egy ordenáré faszság.
Úgy tűnik, a Konzervatórium is megtalálta méltó szellemi elődjét az MSZMP-ben.

2014.02.21. 09:23:48

Lenint nem a nyugati demokrácia rendelte meg és nem a nyugat szülte,hanem a szegénység és az igazságtalanság igénye.És mindig születni fognak újabb és újabb Leninek akkor,ha túl nagy a szegénység egy adott helyen.

Karcolt lendület 2014.02.21. 09:25:06

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Bocs, kurvára nem érdekel, más országok hogyan basszák el a jövőjüket.

Az érdekel, mi hogy basszuk el és hogy Orbánéknak miért kellett sunnyogva, hazaáruló módon megkötnie ezt a szerződést.

régi villamos 2014.02.21. 09:26:39

@na4: Ha tanultál volna történelmet, tudhatnád, hogy a Kievi nagyhercegség urának leánya magyar kiályné volt. Több tiszteletet nekik!

Henry Chinaski · http://kiabrandito-valosag.blogspot.hu/ 2014.02.21. 09:27:43

Remek írás! Végre valaki képes a lényeget meglátni az események mögött.
Nagypolitika játszmák áldozatává vált Ukrajna. Bárhogy is alakulnak a dolgok, ebből már nem tudnak jól kijönni. Ahogy Nagy Feró mondta, zsebre vágja őket a történelem. Végtelen szomorú történet ez!

www.youtube.com/watch?v=xnQEia8B6cs

2014.02.21. 09:28:25

Szerintem nagy rá az esély,hogy a kijevi elégedetlenség tovaterjed felénk és az egész kelet eu régióra.
Már tényleg nem is tudom,mi a szarra készüljek fel.

Karcolt lendület 2014.02.21. 09:29:18

Különben ennyit a "jobboldalnak" a nemzethez való viszonyáról, amikor tényleg komolyan kellene gondolni: nekünk a kárpátaljai magyarok miatt az lenne az érdekünk, hogy Ukrajna minél inkább az EU-hoz közelítsen. Ehelyett a teljes fideszes bagázs az oligarchák és Putyin seggét nyalja Ukrajna ügyben.

Morfologista 2014.02.21. 09:29:33

Ami jelenleg az kijevi utcákon folyik az nem más mint Janukovics eltávolítására tett kísérlet az ún. oligarchák által szponzorált csőcselék "lázadásával". Nincs itt semmi ellenzék, az oligarchák zsebében van minden(ki). Egyszerűen Janukovics nem kivánatossá vált, miután önnállósította magát és lepaktált Putyinnal. Ez a fajta politikai és gazdasági megerősödése a Janukovics familiának csípi az igazi hatalom tulajdonosainak szemét, ezért vannak a harcok, amiket néhány oligarchák által pénzelt huligánok folytatnak. Akkor lesz vége, ha a katonai és rendőrségi vezetés megkapja a zsebpénzt az oligarcháktól, vagy amíg Putyin tankjai meg nem érkeznek.

Karcolt lendület 2014.02.21. 09:41:18

@Henry Chinaski:
Egyrészt nagypolitikai játszmák áldozatává az az ország válik, ahol elég robbanásveszélyes a helyzet. Ha már a cikk ezt a béna példát hozta: amerikában McCarthy - amúgy elég sikertelen - boszorkányüldözése nélkül sem lett volna kommunista forradalom, egész egyszerűen stabilabb volt a társadalom.

Másrészt igencsak idegesítő, hogy a fideszes orgánumok, még ez a korábban némileg euro-atlanti elkötelezettségű Konzervatórium is az EU/USA felelősségét hangsúlyozza, miközben Putyinékét elkeni. Miközben a helyzetért a felelősség nagyobbrészt Putyinéké, a mamlasz EU inkább csak fut az események után. A tüntetések elején még novemberben egy ukrán ismerősöm azt írta ki, hogy ők európainak érzik magukat és ide akarnak tartozni: van egy 20-30%-nyi ukrán, akik így gondolják, miért kell kétségbe vonni az ő szándékaik tisztaságát? Miért kell mindenféle faszhülye összeesküvéselméleteket költeni arról, hogy csak a nyugati beszivárgók - gondolom a szerző képzeletében már megjelentek a békaemberek - miatt van balhé. Az miért is nem elképzelhető, hogy ezeknek az euro-pártiaknak elege van az oligarchákból, a szélsőjobboldaliaknak is elege van az oligarchákból és pláne nem akar egyikük sem a saját jól bejáratott ukrán oligarchái mellé még orosz oligarchákat is?

gabuscica 2014.02.21. 09:50:35

@Amadeus62: nem hallottunk róla, ahogy elítéltétek volna a kijevi kukagyújtogató hugyosjózsikat.

2014.02.21. 09:50:49

Erőltetett kísérlet a konzervativizmus és liberalizmus összemérése egy társadalmi és gazdasági válság ürügyén. Egyáltalán, hasznosság vagy működőképesség szempontjából mérni, hogy egy forradalomban a haladásnak vagy biztonságnak, önfeláldozásnak, önzésnek jut nagyobb szerep, nincs semmi értelme. Nem csak az ukrán káosz kiábrándító, a francia is az volt a 18. század végén, az észak amerikai függetlenségi háború is...stb. A próbaköve az az egésznek, hogy van-e széles érdekcsoport, polgári réteg, ami egy kiegyensúlyozottabb, stabil gazdaságot tudna működtetni. Az ugye érthető hogy az oligarchia érdeke nem ez. Sajnos Ukrajnában nem létezik az a réteg ami megoldást adhatna. Így csak az a maroknyi ember álmodozik szabadságról akik többek között pl a barikádok mellett ellátják a sérülteket és az ő áldozatukat liberális, konzervatív ellentétekben mérni, cinikus jelzőkkel illetni nem bölcs tett. Lehet, hogy a szálakat rideg gazdasági érdekek mozgatják Kijevben, de azok nézőszögéből, akik a barikádon vannak, és persze a rendőrök szempontjából is, ez a cikk nem tisztességes szándékú.

Mr. Rustical 2014.02.21. 10:00:28

@dzsadzsarblinx:
Nem arról szól a poszt, hogy a demokrácia szarabb, mint a diktatúra, hanem arról, hogy Ukrajnában nem lehet nyugati típusú demokráciát létrehozni.
Tehát ezt az állítást kell vitatni, ha vitatkozni akarsz.
További állítás, hogy Irakban és Afganisztánban sem lehet.
Lett demokrácia Irakban? Nem.
Egyiptomban? Nem.
Afganisztánban? Nem.

Aki azt gondolta egy percig is, hogy az iraki, stb. megszállások, meg az arab tavasz demokráciát hoz, az végtelenül naiv, vagy tájékozatlan.
Amerikában sem gondolta ezt a politikai elit, a CIA meg biztos nem. Ennek ellenére döntöttek az iraki invázióról, alapvetően belpolitikai okokból, a demokrácia-duma pedig csak a jóravaló polgárok hülyítését szolgálja.

Most sem gondolja a CIA, de még az EU külügyminiszterei sem, hogy Ukrajnában demokrácia lesz, ha Janukovics lelép.

Éppen ezért nagyon is helyénvaló a Lenin-hasonlat. Senkit nem érdekel, hogy az ukrán tüntetők milyen berendezkedést szeretnének létrehozni, sőt igazából az se, hogy lesz-e bármilyen berendezkedés. A nyugatiak és az oroszok egymásnak feszültek, és mindenkit csak az érdekel, hogy a másik ne tudjon nagyobb befolyásra szert tenni. Hogy mi lesz Ukrajnával, miből fizetik az államadósságot, meg a gázszámlát, ez senkit nem érdekel jelenleg.

Viszont ha vége van a hoppárénak, ami ugye nem tarthat örökké, akkor pont ugyanaz lesz, mint Irakban, Afganisztánban, Egyiptomban: gazdaság a padlón, orosz kölcsönök híján államcsőd fenyeget, életszínvonal tovább csökken, közbiztonság romlik, polgárháborús helyzet állandósul. A különbség az, hogy mindez itt zajlik a szomszédban.

gabuscica 2014.02.21. 10:02:33

@dr kotász: érezhető, hogy fájóan megzavarták leegyszerűsödött, egyoldalú, elvakult világképedet.

2014.02.21. 10:06:46

@gabuscica: Amennyiben tudsz olvasni, érezhető lenne számodra, hogy nem épp az egyszerű oldalról közelítettem a témához. Pontosítok, amennyiben képes lennél a figyelmes olvasásra.

Mr. Rustical 2014.02.21. 10:09:25

@Karcolt lendület:
A szerző nem azt mondja, hogy a nyugat a felelős, hanem azt, hogy Ukrajna rosszabbul jár a nyugattal, mint oroszországgal.
Az oroszok adják a gázt és a kölcsönöket, a nyugat a nagy semmit - pontosabban a "nyugati értékek" mézesmadzagját.
A nyugati szolidaritás pontosan addig tart, amíg megszerezhetik az ukrán piacot és kiprivatizálhatják amit lehet. De arra már nem terjed ki, hogy mondjuk az ukránok az EU polgárai lehessenek. Ez a szolidaritás még a lengyelekre, magyarokra se terjed ki, nemhogy az ukránokra.

Nyilván az oroszok legalább annyira felelősek a feszkóért, mint a nyugat, de semmilyen nagyhatalom nem nézné ölbe tett kézzel, hogy a szomszédjában egy másik hatalom bekebelezze egy volt területét, ahol ráadásul sokmillió orosz él. Putyin pedig annyiban mindenképpen jobb partnere Ukrajnának, hogy a befolyásért cserébe ad is valamit. Az EU nem ad (mert nincs is módjában adni) lóf@szt se.

Az ukrán barátod pedig jól pofára fog esni a nyugat-szerelmével, amikor kiderül hogy ez mennyire egyoldalú.

gabuscica 2014.02.21. 10:09:39

@dr kotász: mi az, pontatlan voltál? Akkor minek jöttél fel a netre?

Mr. Rustical 2014.02.21. 10:12:57

@dr kotász:
Gratula a cikkhez.
Egyébként érdemse lenne tovább bontani a témát. Ugyanez a meccs zajlik Romániában, ahol az elnököt a nyugatiak, a kormányt az oroszok támogatják. Csak Románia nem annyira megosztott kulturálisan és nemzetiségileg, mint Ukrajna, az oroszoknak pedig nincs akkora befolyása, ezért a meccs az ügyészségek - bíróságok- alkotmánybíróság- IMF fronton megy. De megfigyelhető, hogy a 16%-os támogatottságú Basescu hogyan nyomja le nyugati segítséggel a 70%-os kormány-koalíciót.
Nolan leszáll Bukarestben, s egyenesen a Korrupcióellenes Ügyészség irodájába megy. Ez milyen?

Aztán az is érdekes, ahogy a török kormányt sikerült aláaknázni, a 10%-os gazdasági növekedés meg a kétharmados támogatottság dacára.
Ott is az ügyészséget használják.

2014.02.21. 10:13:08

@gabuscica: A cikkről tartom érdemesnek a vitát, ha neked az a szándékod, hogy a személyemet helyezd előtérbe probléma felvetésként, amit nem értek az ismeretlenség miatt, szerintem latolgasd előbb mi a célja a mondanivalódnak, mennyi jóindulat van benne.

gabuscica 2014.02.21. 10:17:39

@dr kotász: Isten ments, hogy nemes személyiségeddel foglalatoskodjak. Mindösze meglepett az a durva, bárdolatlan stílus, ahogy kendőzetlenül pontatlannak bélyegeztél egy jó szándékú, ártatlan bejegyzőt (tenmagadat).

2014.02.21. 10:27:55

@Mr. Rustical: Nálad a pont. Nem is vitatkoznék. Az EU érdekes módon egy központosított, diktatórikus képződmény, amit demokratikus államok alkotnak paradox módon. Ez miatt sem keverném bele a témába a liberális és konzervatív ellentéteket.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.02.21. 10:38:41

Igen, voltak komcsi kémek az USA-ban. Apró hiba, hogy az a tomboló alkoholsita balfasz mcarthy egyet, de annyit sem talált. Ezzel akart politikai karriert csinálni. Kár, hogy nem hamarabb döglött meg a hülyéje...

Karcolt lendület 2014.02.21. 10:52:04

@Mr. Rustical:
Hát ez nem egészen így van még Ukrajna esetében sem.

Ami a kormánypárti oldalon most "nyugati gyarmatosítás" címszóval fut, az ezt jelenti valójában: az a részigazság, hogy a nyugatnak gazdaságilag piacra illetve munkaerőre van szüksége. Ugyanakkor a piachoz jól kereső és nagy középréteg kell, emellett stabilitás. A demokrácia (az érett nyugati demokrácia) hosszútávon stabil, ugyanis bele vannak építve azok az önkorrekciós mechanizmusok, amikkel megelőzhető a robbanás. Miután kontrollálható a hatalom és le is váltható - sőt, a gazdasági hatalmat gyakorlók is bíróság elé állíthatók, így alapvetően békés uton levezethetőek a társadalmi feszültségek, a nagy többségnek megfelelő kompromisszumok születhetnek.

Putyinéknak illetve az orosz oligarcháknak ezzel szemben nincs igazán szüksége erős középrétegre, gázt fogyasztanak a szegény emberek is, a nagyberuházást pedig megrendeli a korrupt gazdasági-politikai elit, kerül amibe kerül (lsd. Paks). Ugyanakkor az ilyen oligarchikus rendszerek csak kvázi stabilak, pont Ukrajna és Törökország példája mutatja, hogy a politikai hatalom ellenőrizhetetlensége, kompromisszumképtelensége, önérdekek mentén működése, nehéz leválthatósága idővel robbanásveszélyes helyzethez vezet. A tehetetlenség érzése egy darabig apátiát okoz, aztán meg valami meglepő helyzetben kirobban a frusztráció és ellenőrizhetetlen folyamatok indulnak.
(A Fidesznél tisztában vannak ezzel, ezért is tolják már most ezt az putyinista kommunikációt, jól szembeköpve a 2006-os önmagukat.)

Azaz az oroszok karjaiban senkinek nem jobb, még a szomszédos Ukránoknak sem. Nekünk, akik pedig még lepkefingok sem vagyunk hozzájuk képest, pláne nem.

Don Quixote de la Ferko 2014.02.21. 10:58:53

Ritka nagy seggfej vagy 60 halott után ezt a tömény smúzolást felvonultatva.

2014.02.21. 11:02:42

@Karcolt lendület: Annyiban nem áll meg amit írsz, hogy az EU-hoz akkor érdemes tartozni, ha olyan tőkét tudsz hozzá adni, amit eleve a többi tagállam is beletesz. Az ukránoknak nincs ilyen tőkéjük, sőt Magyarországnak sincs, gyakorlatilag mi az EU-hoz a nullát adtuk. Érezhető is, hogy másodlagos államként kezelik az országot.

Karcolt lendület 2014.02.21. 11:02:48

@dr kotász:
"Az EU érdekes módon egy központosított, diktatórikus képződmény"

Faszság.
Az EU egy bürokratikus és tohonya képződmény, de nem diktatórikus.
A döntési folyamatai többé kevésbé átláthatóak, van beleszólásunk (ok, a súlyunknak megfelelő, azaz nem túl nagy), de képviselhetjük benne a saját érdekeinket és ha ezt ügyesen tesszük (azaz tényleg érdekképviselettel foglalkozunk, nem kocsmai hőbörgéssel), akkor még sikeresek is lehetünk benne, a nekünk nagyon fájó szabályok alól tudunk jogszerűen ki tudunk bújni.

Az EU egy lakóközösség. Ehhez a jelenlegi "jobboldali" (valójában posztkomcsi) hozzáállás teljesen kifacsart: minden előnyét élvezni akarjuk, a portaszolgálatot meg az aszfaltozott utat a házig, de aztán nehogy a házirendből bármit be kelljen tartani, mi akkor nyírunk füvet, amikor akarunk - ha akarunk -, az asszonyt annyiszor verjük el részegen, ahányszor akarjuk, ha valaki rendőrt hív ránk, annak a kurva anyját. Ez olyan igazi cigányos.

2014.02.21. 11:09:10

@Karcolt lendület: "(ok, a súlyunknak megfelelő, azaz nem túl nagy) - "

Gyakorlatilag semmi. Ez miért lenne demokratikus?

Ennek ellenére szerintem nem érdek az, hogy kívül legyünk. A helyes út az lenne, ha létezne, megszületne egy erős polgári réteg, ami leválthatná a Kádár rendszer szellemi örököseit, kivétel nélkül az összes jelenlegi parlamenti politikai szereplőt és gazdasági kapcsolataikat.

Mr. Rustical 2014.02.21. 11:14:07

@Karcolt lendület:
Most nem rólunk van szó, hanem az ukránokról.

Én semmit nem vitatok, amit itt leírtál, ez így rendben van, én is szívesebben vagyok az EUban, mint az orosz befolyási övezetben (más választás meg nincs), nekem is vannak ukrán barátaim, ők is így éreznek, de ebből hol következik az, hogy Ukrajnának jobb az EU társulási szerződés, mint az orosz vámunió? Az egy dolog, hogy ki mit szeretne (én pl. egymillió dollárt), a realitás pedig egy más dolog.

Azt feltételezed, hogy ha egy ország társul az EUval, akkor az előbb-utóbb olyan lesz, mint az EU tagállamai. Ezt mire alapozod?

Először is, Ukrajna egy nagy ország, ami iszonyú mély gazdasági-társadalmi válságban van, sokkal mélyebben, mint Közép-Európa (HU, PL, stb) valaha volt.
Ki fogja finanszírozni ennek a válságnak a megoldását? Nagyon nagy az esélye annak, hogy senki, és állandósul a válságos-polgárháborús állapot, hol egyik, hol másik fél erőszakoskodik.

Másodszor tegyük fel, hogy Janukovicsot elhajtják, és kormányt tud alakítani az ellenzék, az oroszpártiak meg nem harcolnak ellenük. Ha túl is élnek pár évig (amire az EU receptet nem nehéz megjósolni: írják alá a társulásit, adjanak el mindent nyugati befektetőknek, cserébe kapnak hitelt az IMF-től, megszorítások, stb.), mitől lesz EU konform Ukrajna? Egyáltalán, mitől lesz működőképes gazdaság és társadalom? Elhajtják az oligarchákat, és létrehoznak egy működőképes államot? Dehogy fogják. Az éhenkórász milliók úgy fognak szavazgatni, mint a német polgárok? Vagy be fogják őket engedni az EU-ba munkát vállalni? Dehogy. Fognak rájuk költeni milliárdokat a strukturális alapokból? Dehogy. Akkor meg mi lesz?

Mindeközben pedig azt feltételeztük, hogy az oroszok ülnek ölbe tett kézzel, és mosolyogva nézik, ahogy a nettó náci ukrán nacionalisták kormányozzák az orosz ajkú kelet-ukrajnát. Ez mennyire reális?

Mr. Rustical 2014.02.21. 11:22:09

@Karcolt lendület:

Ez a látlelet az EU-ról hiányos és idealizált.
Az EU igenis súlyos demokratikus deficittel küzd, és ennek maga is tudatában van.
A Bizottságot senki nem választja, és a Bizottság az egyetlen lényeges végrehajtó-döntéshozó testület az EU-ban. De legalábbis a leglényegesebb.
A Bizottságnál pedig sokkal inkább érvényesül mindenféle lobbik befolyása, mint a választók akarata.

Nemcsak nekünk, magyar választóknak, de még a németeknek sincs igazi befolyása a Bizottságra.

Attól, hogy mi szívesebben vagyunk az EUban mint Oroszországban nem kéne idealizálni az EUt, és nem kellene azt gondolni, hogy a donyeckieknek jobb az EU társulási szerződés, mint az orosz vámunió.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.21. 11:30:47

@Mr. Rustical:
Én nem tudom mi az érdeke az ukránoknak, nehéz ezt megítélni itthonról, viszont az biztos, hogy Magyarországnak az az érdeke, hogy Ukrajna társult ország legyen, sőt az is, hogy a jövőben valamikor csatlakozzon az EU-hoz. Ugyanis nekünk az az érdekünk, hogy egyre kevésbé legyünk periféria, az a jó, ha ezt a szerepet tőlünk keletebbre lévő országok vállalják fel.

Dekatlon 2014.02.21. 11:35:13

Ukrajnát akarják az oroszok, az EU, az USA. Vannak ehhez oligarháik, azokkal sakkoznak. Fasza, köszönjük, ez köztudott.

De tessék mondani, az ott kint meghaló tüntető miért is nem a demokráciáért/hazájáért hal meg? Máshogy kérdezve: '56-ban nem voltak ugyanilyen nagypolitikai érdekek a háttérben? Minősíti ez a embereket, akiknek elegük lett?

"Ez nem 1956 és nem is 1776." Miért is nem? Ez a legnagyobb csúsztatásod.

Dekatlon 2014.02.21. 11:41:16

@Narancskommunista: ki az a nekünk? Magyarország épp keletre nyit, az az érdeke, hogy farcsontig benyaljon Putyinnak, és lehetőleg rendbontók köztéri álatkodásának állítsa be az eseményeket. Mindezt úgy, hogy a 2006-os események megmaradjanak pozitívnak, nameg itt van 1956, azt megint nem lehet bántani.
Rendkívül szűk mozgástér, keményfeladat. De megvan a megoldás: "Ez nem 1956". Aha persze.
Izzadságszagú, de érthető probálkozás.

Karcolt lendület 2014.02.21. 12:01:39

@dr kotász:
"Gyakorlatilag semmi. Ez miért lenne demokratikus?"
Ha jóban vagyunk másokkal és támogatjuk őket bizonyos törekvésekben, akkor ők is támogatnak minket a számunkra fontos törekvéseinkben. Lehet azért ebben a rendszerben is érdeket érvényesíteni, de meg kell tanulni kompromisszumokat kötni és azt is, hogy nem minden úgy történik, mint ahogy akarjuk.

A hozzászólás második részével teljesen egyetértek.

karavan · http://sajatkezuleg.blog.hu/ 2014.02.22. 05:10:44

@sanyix: A CIA legyen szisza, akinek nem tetszik mondhatja makkának is:) - idézve a logopéduc viccből.

Danubium 2014.02.27. 23:35:10

A poszt erősen leegyszerűsít, az ukrán ellenzékben focihuligánoktól kezdve fátyolos tekintetű demokráciahívőkön át a kevéssé oroszbarát oligarchákig (Timosenko) elég sokan vannak. Politikai gazdasági háttérrel csak az utóbbiak bírnak, ezért nagyjából minden marad a régiben.

na4 2014.03.02. 10:33:28

@régi villamos: A múltból nem lehet megélni :-(

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása