Előny és fölény: Tusványos és a balos sajtó

Vonatosi Márió I 2013.07.30. 07:01

balvanyos.jpgIlyentájt, amikor a közélet is a strandon sütteti magát, vagy legalábbis romkocsmák félhomályában mereng, nos, akkor figyelhető meg igazán, milyen mélyről tör elő az aggodalom, a krízis érzülete, a reményvesztettség marcangoló érzése. Az uborkaszezon depressziója ilyenkor Thomas Bernhard-i önpusztításba taszítja a Publicistát, aki kénytelen szembesülni a valósággal.

Nyár van, fesztiválszezon, a politika is lehetőséget, témát lát abban, hogy reprezentáljon olyan rendezvényeken, ahol a fiatalabbakat szólíthatja meg. Leülhet velük egy sörre-fröccsre, ha modoros is ezt tenni, ha nem, de ott van. De paradox módon nem a Volt vagy a Sound van a Publicista tollhegyére tűzve, hanem épp az, aminek az előző kettőnél nagyobb hagyománya van, és ilyen Tusványos is (egyébként valószínűleg azok egy része, akik Tusványosra elmennek, elmennek a Szigetre, a Voltra vagy a Soundra is, csak szólunk). Ha Orbán Viktor ott van, ügy van, téma van, feltörnek a régi reflexek, írni kell. Megmondani, ahogy Tóth Zoltán kiváló listájában a független Parti Nagy tenné megmondó miniszterként.

A Mancs szerint is „Posványoson” „röhögni kell”, csak így lehet elviselni ezt a mérhetetlenül megosztó, a fiatalokat agymosott zombivá változtató, kisstílű politikacsinálókkal teli rendezvényt. Különösen a miniszterelnökön kell röhögni, mert megint milyeneket mondott.

Ilyenkor nyáron, a hőségben és a lélekrohasztóan üres uborkaszezonban lehet ilyeneket írni, hónap végén, amikor már a sörre valót is be kell osztani, akkor odavágni egyet-kettőt. Amikor keserű az élet. Ennek az egész jelenségnek viszont az egyetlen oka a hiány. A nekünk nincs irigységét pökhendiséggel elfedni, a Publicistát intellektuálisan felsőbbrendűnek feltüntetni próbáló tehetetlenségérzés.

Alacsonyodjunk le köznyelvre, amit egy liberális Publicista soha nem tenne meg: hol van az a baloldalon, ami a jobboldalon megvan? Hol a közösség, hol vannak a fiatalok? Valóban csak azért volna gáz Tusványos, mert Orbán ott van? Miről beszélnek, miről írnak ezek az emberek, ha – nemhogy huszonnégy, semennyi éve! – nem volt olyan kezdeményezés, ami igazán összehozta volna a kiváló balos fiatal értelmiséget?

gurmai.jpg

Be lehet ülni a Heti Hetesbe, lehet nőegyletet gründolni Gurmai Zitával, ezek nyilván fontos dolgok azoknak, akik benne vannak (leginkább azoknak, akik ebből élnek). Ez is teljesítmény valamilyen szinten, bár a közösségi, s így a politikai értéke igen kevés. De leszólni Tusványost akkor, amikor az utóbbi évek egyetlen nagyobb sajtóvisszhangot kapott balos közéleti rendezvényének központi témája az volt, hogy nejloninges retrokommunisták vitatkoznak egy vécén, minimum szánalmas.

Valóban gáz Tusványos? Szerintünk az a gáz, amikor a kiváló Kálmán C. (akinek nyilvános önéletrajzában 2007 a legfrissebb évszám, az is valaminek a vége) „internetes kommunikációról” ír a mértékadó Narancsblogon. Amikor Tusványost követően egy hónap múlva kezdődik a Tranzit, amit huszonéves fiatalok valódi teljesítménnyel, valódi elkötelezéssel hoztak össze, és több ezres látogatottságú, négy napos fesztivállá nőtte ki magát két-három év alatt.

A Mancs blogjának posztjaiból az is kisül, hogy valószínűleg a szerzők sosem voltak Tusványoson (ellenben imádják olvasgatni a jobboldali média Tusványos-tudósításait). Egyrészt aki Mancsot olvas, annak úgy tűnhet, Tusványos egy szittya magyar hagyományőrző tábor, ahol mindenki népviseletben vagy ősmagyar viseletben jár-kel, s csak Orbánról és a nemzetmentő politikáról megy a szó minden beszélgetésben, emellett 0-24-ben tartják a magyar mondák és népmesék felolvasó-maratonját. Ezzel szemben a táborozók többsége valószínűleg elsősorban nem Orbán miatt van itt, hanem a koncertek és a barátaik miatt, a meleghez illő öltözetben.

A Mancson Orbán beszéde viszi egész Tusványost, Orbán „Ezt hagyta nektek, meg Tőkés Lászlót, a Ghymes együttest, a dumaszínházat meg az egyik sátorban a televízióját a Hacktion című sorozattal – ja, hogy ezeket önkényesen rángattuk ki a dús programból? Igen. Akarja valaki, hogy kirángassunk még hármat, vagy jobb a békesség?”

Akarjuk vagy sem, miért pont szegény Ghymest ráncigálja elő a Mancs? Mert határon túli, és a zenéjének van köze (egyre kevesebb) a magyar népzenéhez? Miért nem Demjén Rózsit citálják (orbánista) vagy a Ricsét (nacionalista), esetleg a Csík Zenekart (rá lehetne húzni, hogy népieskedés), netalántán a a Magashegyi Undergroundot, amire egyik sem mondható el, s mostanában minden fesztivál vendége?

Elmondjuk, miért épp a Ghymest pécézték ki a Mancsnál: azért, mert miközben nagyban küzdenek a toleranciáért, s a „bőgatyás-fütyülőbarackos” hozzáállás ellen, maguk is ilyen „bőgatyás-fütyülőbarackos”-nak képzelnek mindent, ami határon túli magyar. Kiütést kapnak az „árvalányhajas magyarkodástól”, de ők maguk mindenben ilyet látnak, ami Felvidék, Erdély, stb. Szóval: beszippantotta őket az ellenségképük. Miközben állandóan felróják a kormánynak, hogy ráerőlteti a saját képét és elképzelését a határontúliakra, aközben ők ugyanezt teszik a saját határontúli- és Erdély-képükkel: ráerőltetik Tusványosra, a székelyekre, az erdélyiekre.

Utánanézni meg nem néznek utána semminek, itt van ez a sajtóakkreditációs bilis vihar, amit a comment.com robbantott ki, hogyugye a finnyás PR-esek megmondják az újságíróknak, hogy mi van.

„Bár az mégiscsak nevetséges, hogy az idén (meglehet, először, figyelte az ördög) már jó előre, látatlanban kikérték maguknak a tábor szervezői; ők hogy lennének már ciki fejek, mikor azok azok (az újságírók), akik olyan sok mindent összeírnak róluk, lásd a rendezvény sajtóakkreditációs lapját. Lehet ezen a hangon felháborodni, mint ahogy egy-két orgánum meg is tette, csak eltévesztett házszám, hisz kellő figyelemmel olvasva – túl a szokásos határon túli kisebbrendűségi alapú kivagyiságon – világosan kihallik belőle a kétségbeesett segélykiáltás, ne „cseszegessetek” már megint minket, rohadt pesti újságírók, hát nem látjátok, milyen iszonyú jófejek vagyunk?”

Nos, az ominózus szöveg több éves; s vicces, amikor az állandóan ironizáló és humorára büszke publicisták, újságírók egy ilyen szöveget halál komolyan vesznek. Gáz, hogy magyarázni kell nekik, hogy ez itt humor, vagy mi. De sajnos a Posványos kifejezés megalkotása mutatja, hogy már a Sas-kabaré szintjén van a balos médiahumor, s semmivel sem ötletesebb, mint az évek óta libajnaizók szellemtelen szóviccei. (Nem tudjuk eldönteni, hogy Orbán érdemének vagy hibájának tekintsük a magasröptű balos humor tönkretételét, esetleg tönkre volt az már menve korábban is.)

Az az érzésem, hogy a Mancs és a vele egy véleményen lévők körülbelül úgy állnak Tusványoshoz, mint a kilencvenes évek jobboldala a Szigethez. Igen, tudom, a Sziget nem politikai rendezvény, nem is volt az, nem beszélt ott sem Orbán, sem Horn, Medgyesy vagy Gyurcsány, de ettől még Tusványos pusztán a Kiskörúton belüli politikai törésvonalak mentén való értelmezése rokon azzal, ahogy egykor a jobboldal a mocsokban fetrengés, drog, alkohol, gruppenszex vonalon tudta értelmezni a liberálisnak kikiáltott Szigetet anélkül, hogy elnézett volna rá. A különbség az, hogy a jobboldali fősodor azóta kinőtte a Sziget-fóbiát, a Mancs és társai azonban nem nőtték ki a Szigettel szinte egykorú Tusványossal szembeni irracionális fóbiájukat. Pedig szerintem ők is élveznék, ha elnéznének rá, mégis kellemesebb a nyári klíma Tusnádfürdőn, mint a budapesti szerkesztőségekben.

hetihetes.jpg

Ám nem is kellene magyarázni az egész problémakört, ha az utánozhatatlan Lengyel László nem írta volna meg maga, mi is a helyzet: „Ha van előnyünk és fölényünk, akkor a kert és a sátor az, ahol már és még nincs vezér. Ahol az író író, a történész történész, az újságíró újságíró és az ember ember lehet. Az egyetlen állat, amelyik párbeszédet folytat, érvel, vitázik. A kert és a párbeszéd a reményünk.”

Mindenki olyan ellenzéket szeretne, ahol a Mancs alapossága, Kálmán C. György publicisztikái, ahol Teddy kertje előny és szellemi fölény. Köszönjük és így tovább!

Kövesd a Konzervatóriumot a Facebookon is!


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr625432299

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Előny és fölény: Tusványos és a balos sajtó 2013.07.30. 12:26:02

Mindenki olyan ellenzéket szeretne, ahol a Mancs alapossága, Kálmán C. György publicisztikái, ahol Teddy kertje előny és szellemi fölény. Köszönjük és így tovább!

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.30. 10:52:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PHILO 2013.07.30. 08:14:50

Finoman ironikus, de épp ezért kőkemény ütés. Tény, hogy a "baloldal" (vagy minek is nevezzük) kulturálisan is romokban hever. Megmondói alacsony szellemi szinten rötyögnek, s ha megkaparjuk, hogy egyébként mit is teljesítettek, az bizony nagyon kevés, s egy Kálmán C. vagy Ludassy M. még nem is a legrosszabbak közé valók itt, mert valamit azért mutattak.

Ami nekem hiányzik a posztból, az Orbán beszédének némi elemzése. Mert nemcsak Tusványos jelent itt hagyományt, szerves építkezést, hanem OV beszéde is olyan szintű áttekintésről, gondolkodásról, tépelődő világértelmezésről tanúskodik, aminek nincs párja, még csak hasonló sem, a rötyögők oldalán. Orbán történeti helyzetképe a tények szintjén aligha bírálható, hiszen akkor mindenki által tudott elemeket kellene tagadni, de ez józan ésszel lehetetlen. Ki tagadná, hogy az EU a meghasonlás, a kudarc állapotában van? Ki tagadná, hogy döntő átalakulások kellős közepén vagyunk, ha India, Kína stb. gazdasági és társadalmi (és katonai) teljesítményét figyeljük? OV nem mondta ki, de ennek világos oka ez: akik felelősek az EU válságáért, egyben döntő befolyással bírnak ott is, ahol a válságot kellene megoldani. A pásztor az, aki szétkergette a nyájat, vagyis a pásztorra rábízni a nyáj összerendezését kissé elrugaszkodott kísérlet. Mert olyan pásztor ez, aki a számadáskor nagy szavakat használ, de éjszaka ő engedte be a farkasokat a karámba. Csak mondom. -- Tehát OV tényanyaga feddhetetlen, következtetései pedig karakteresek. Na itt lehetne vele vitatkozni, de ha a tényeket el kell fogadnunk, óriási kérdés, hogy vajon a következtetések nem helytállóak-e. Szerintem OV beszédének minimális érdeme, hogy rámutat a pásztor-karám-farkas együtthatóra és kijelenti: a megoldást a saját kezünkbe kell venni, mert ha mi nem tesszük, akkor a Négyes Metró még további 20 évig épülget és a befejező mérleg a teljes földalatti és földfeletti káosz. Nem tudok mást mondani: ha mi nem oldjuk meg, senki nem oldja meg helyettünk, és a Barroso-féle csapat maximum arra képes, hogy Konrád Györgyöt felkérje egy új ideológia megírására, miközben KGY annak az SZDSZ-nek volt a kulcsembere, amely nyomorúságosan leszerepelt a demokrácia és a szabadság államvizsgáján. Ennél kiáltóbb ellentmondást nehezen találhatnánk, ha csak nem akkor, ha mondjuk Észek-Korea vezetésére bíznánk a kortárs szabad és demokratikus államok új elméletének megírását.

PHILO 2013.07.30. 08:39:02

Elnézést, csak egy kiegészítés. Azért is jó Márió írása, mert teljesen nélkülözi az indulati elemet, amely a mai "ellenzéki", "baloldali" sajtót áthatja. Ungvárytól Baueren és a narancsblogon át a DK vezetőiig a "kurvaanyázás" megy (szó szerint), ami a legvilágosabb jele annak, hogy sem mondandójuk, sem érvük, sem temperamentumuk nincs a jelen helyzet kezeléséhez. Vörös fejjel ordítoznak, s amikor megnézzük a tényanyagot, az egyszerűen téves vagy hazug vagy elferdített. Hogy ugye a Fidesz kezdte el a deviza alapú hitelezést és GYF meg felszólalt ellene. De kérem! Nem az a baj, hogy ez a hitelezés engedélyes volt (hiszen ezer helyen engedélyes ma is), hanem az, hogy 2004 után állami közreműködéssel aránytalanul felfuttatták. Nem az a kérdés, hogy GYF egy mellékes megjegyzésében mit mondott róla, hanem az, hogy ő mint felelős kormányfő fellépett-e ellene, amikor teljesen irracionális méreteket öltött. Tehát a tényanyag: a Vörösfejű Kurvaanyázók már sem nem látnak, sem nem hallanak, toporzékolásuk egyszerre visszataszító és szánalmas, de egyben persze veszélyes is, mert bármikor belénk vághatnak valami élesebb tárgyat. Ezért mondom: Márió hangneme az egyetlen járható út: visszafogottan, szelíden, de mégis határozottan felszólalni. Lengyel Lászlót itt tényleg érdemes idézni, bár ő olyan konrádgyörgyös, ha a demokráciáról és a szabadságról van szó: mindent megtett, ami tőle tellett, a demokrácia és szabadság lejáratásáért. De ez a nagy konfesszió (egyébként vallási színezete a jobboldaltól kölcsönzött) mégis nagyon fontos megállapításokkal van tele, melyeket idéznünk kell a jövőben is. csak a tények leszögezése kedvéért ezt különösen őrizzük meg: "Itt ülnek azok is, akik 2004-ben októberi forradalomnak mondták Gyurcsány Ferenc
miniszterelnökké válását. S akiknek ugyan világosan tudtára adta,
hogy tizennyolc hónapig nemhogy reformokat, de semmit se fog tenni,
csak a választásokra összpontosít, és akinek egész stábja tudta, hogy
üres dossziékat lóbál a kamerák előtt, és aki mindannyiunk, az egész
ország, Európa és a világ arcába hazudta, hogy 4,5% a költségvetés
hiánya, miközben 10,5% volt, és nem szóltatok, nem szóltunk. Igen,
bűnös vagyok én is, aki jobban féltem Orbán győzelmétől, mint
Gyurcsányétól, s ezért nem, vagy keveset szóltam."

toportyánzsóti 2013.07.30. 10:00:32

Vicces amikor 1 jobber vahúr ülve ugatja a holdat.Ma már tisztán látszik,bármibe vágta a baltát viktorbán,hülyének bizonyult hozzá,ezért kell a narancsmagyar és a narancsvalóság hogy elfedje a bénázást.Pszichopata tüneteggyüttes része az ellenfél lenézése,mocskolása,tenmaguk felmagasztalása.

capacete 2013.07.30. 12:25:03

Érdekes kísérlet egy politikai rendezvényt - ahol azért vannak kulturális programok - párhuzamba állítani egy kulturális rendezvénnyel - ahol egyáltalán nincsenek politikai programok.
Nem kérdés, hogy a résztvevők jelentős része azért megy, hogy pl. Orbán Viktor és Tőkés László magasröptű beszélgetését élvezze, a kérdés csak az, hogy miért gondolja a cikkíró, hogy ez a fideszes szubkultúrán kívül is élvezhető?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.30. 12:38:27

@capacete:

"Nem kérdés, hogy a résztvevők jelentős része azért megy, hogy pl. Orbán Viktor és Tőkés László magasröptű beszélgetését élvezze, a kérdés csak az, hogy miért gondolja a cikkíró, hogy ez a fideszes szubkultúrán kívül is élvezhető?" --- írod.

Hát, annak a fideszes "szubkultúrána"k van min. másfélmillió képviselője:-) Jó kis szubkultúra, nem mondom!

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.07.30. 12:52:23

"Igen, tudom, a Sziget nem politikai rendezvény, nem is volt az, nem beszélt ott sem Orbán, sem Horn, Medgyesy vagy Gyurcsány(...)"
De pl. Fodor Gábor még a Horn-kormány minisztereként beszélt ott, mi több, a 95-ös fesztivált ő nyitotta meg, lelkes éljenzés közepette (ezt egy fiatalabb magyarnak ma már nehéz elképzelni), a Sziget kezdettől fogva "szélsőliberális" alapokon működik és mindig is élvezte az ún. baloldal szellemi támogatását - horribile dictu maga a Nagy Sátán Demszky Gábor is mondott anno beszédet a szigeten.
Tehát: bár tény, hogy nem annyira nyíltan és egyértelműen politikai rendezvény a Sziget, mint Tusványos, azért bátran lehet párhuzamba állítani a kettőt.
Ezzel egyúttal válaszoltam is a felettem kommentelő @capacete nickű olvasónak is: az, hogy a Szigeten ne lennének politikai programok, az hülyeség.

Mitzimackó 2013.07.30. 12:55:10

@bbjnick: mostmár csak annyi, és nem több, hálistennek!

capacete 2013.07.30. 13:01:42

@bbjnick: Láthatóan nem érted a szubkultúra szó jelentését. Próbálj tájékozódni...

capacete 2013.07.30. 13:03:15

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Tehát a megnyitó beszéd - amit az aktuális kulturális miniszter tart - egyenlő politikai programmal. Megsemmisülve állok érveid súlya alatt...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.30. 13:10:31

@Mitzimackó:

Hát, azért ebbe nagyon ne éld bele magad!:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.30. 13:11:51

@capacete:

Ajvé! Nemcsak, hogy pontosan értem a szubkultúra szó jelentését, de még azt is be tudom azonosítani, hogy te melyikbe tartozol!;-)

fvipera 2013.07.30. 14:09:19

@PHILO: nem teljesen világos mit akartál közölni. összefoglalnád újra, tömörebben?

capacete 2013.07.30. 14:25:25

@bbjnick: Ebben nem kételkedtem, hiszen te a lebolsizás feketeöves művelője vagy.

Venyigeszu 2013.07.30. 14:30:46

@PHILO: "Megmondói alacsony szellemi szinten rötyögnek,"
Milyen igaz! Bezzeg a Kerényi féle "magas szint", vagy kislányokat b@szó fehérvári huszárok, netán Bayer Orgoványi Zsolt mértéktartó és magas szintű megnyilvánulásai...

Venyigeszu 2013.07.30. 14:31:36

Kár volt az energiát erre az írásra pazarolni. Helyette valami értelmeset is csinálhattál volna.

Ferenc_papa (törölt) 2013.07.30. 16:50:10

gyurcsány takarodj!!!!

csak a fidesz!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.30. 20:19:09

@capacete:

Nem alávalóbb az, mint antiszemitizmusszakértőnek lenni!

capacete 2013.07.30. 20:28:08

@bbjnick: Amit ha rám célzol - márpedig a kontextus alapján csak rám célozhatsz -, illene bizonyítani is....

Venyigeszu 2013.07.30. 20:54:16

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): "... azért bátran lehet párhuzamba állítani a kettőt."
Az egyik egy kifejezetten politikai rendezvény, ahol politikusok mondanak politikai beszédeket, szigorúan megszűrt szimpatizáns közönség előtt. A másik egy kulturális rendezvény, ahova a világ minden tájáról érkeznek látogatók, kifejezetten a kulturális műsorok/ koncertek miatt, a látogatók jelentős része nem is beszéli a nyelvünket, és normális(!) embernek eszébe sem jutna feltételezni, hogy a Szigetre bárki a politika miatt, politikai szimpátia alapján megy el.
De te nyugodtan vonj "bátran" párhuzamot!
:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.30. 21:06:51

@capacete:

Csak nem?!:-D Ne szégyelld, annak is kell valakinek lennie!:-)

blueee 2013.07.30. 22:10:53

kedves cikkíró, kedves kommentelők, jó tudni, hogy a Tusványos elé KELL a névelő, mint ahogy nagyon helyesen a Sziget, a Volt, a Sound elé is odaírjátok... ez ugyanis a rendezvény neve, tehát a Tusványos! :)

Kandeláber 2013.07.31. 06:31:29

@capacete: "My name is Monika Lamperth"- mondta a Szigeten a szoci belügyminiszter asszony, és csodálkozott, hogy a megszólított ultraortodox nem fogadta el a kinyújtott kezét. :D

Doberdo 2013.07.31. 08:04:45

A nagyon kedves és tényszerűen igazat mondó cikkíró elfelejtette, hogy miért
is van Tusványos (posványos) ? Nos egyértelműen szavazatmaximalizálás az
egész !

capacete 2013.07.31. 10:46:21

@Kandeláber: Igen, ha egy politikus (ahogy más politikusok is, pl. élénken emlékszem Torgyánra) kimegy fotóztatni magát a Szigetre, az egyenértékű azzal, hogy politikai rendezvények vannak. Meggyőző...

Geo_ 2013.07.31. 21:32:44

Miről szól az egész?
Mert az RMDSZ nélkül nem szólhat az erdélyi magyarságról. S sok/több egyéb szereplő híján az össz-magyarságról sem.

Marad: Orbán Viktor, s az ő helyi Fidesze. Nem azt mondom, hogy ez sokaknak nem elég - de felesleges úgy tenni, mintha többről volna szó.

Természetesen nincs igaza azoknak, akik szerint az egészen röhögni kell - inkább sírni. Egy konzervatív ezt megértené.

Kandeláber 2013.08.02. 13:37:59

@capacete: Ki mondta, hogy politikai rendezvény volt?
Csak a trampli nő esete ugrott be.

sisszi 2013.08.05. 11:13:06

elég érdekes a sziget-volt-sound és tusványost egy polcra rakni. jó lenne ha kifejtené a szerző ezt hogy gondolta. mindegyikben van sörsátor? van mindenhol mobil wc?

Jó_ebédhez_szól_a_nóta 2013.08.11. 23:34:40

@sisszi:
"elég érdekes a sziget-volt-sound és tusványost egy polcra rakni"

Ja. A Tusványosra mikor volt hivatalos a Prodidzsáj vagy a Dévid Getta?
Magyar előadók koncertjei, ROMÁNIÁBAN.
A képükről nem sül le a bőr...
Soha nem lesznek 370 ezren.
Nem, nem, soha!

Bloodscalp 2013.08.24. 15:14:25

és ez lenne itt a nemzeti jobboldal Vonatosi?

Sejehaj 2013.08.30. 14:56:10

vicces írás. :-)

Szerintetek egy ilyen kezdeményezés: facebook.com/irjpontosan belefér a konzervatív gondolkodásba, vagy ilyet csak liberálisok találhatnak ki?

___________________________ (törölt) 2013.09.10. 13:21:58

Nem voltam - nem vagyok már annyira fiatal, meg ilyenek - de nekem ismerősök alapján az volt a benyomásom, hogy Tusványos és a Tranzit nem "jobbos ellenkultúra" abban az értelemben, ahogy a Magyar Sziget az (volt? nem is tudom, hogy van-e még), aminek majd' minden eleme valami _ellen_ irányult, lázadást fejezett kis stb. inkább úgy lehetne megfogalmazni, hogy abszolút 2013-ban élő fiatalok igyekeznek szélesíti a látókörüket olyan dolgok iránt, amik ma nem találhatóak meg minden sarkon. Kb. Le merném fogadni így látatlanba, hogy a Tranziton is lehetett látni Diesel pólót vagy mi éppen ebben az évtizedben a mainstream menőség szimbóluma, amikor még érdekelt, 1999 körül akkor még az volt :)

CrL 2013.09.22. 01:31:23

@Shenpen: Mikor lesz saját borod? Mintha régen erről ábrándoztál volna :)

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása