Kevesek választása!

bazalttufa I 2010.03.24. 07:25

Érdekes kérdés merült fel bennem pár hete. Az aktualitás azóta ugyan napról-napra változott, de tegnapra véglegessé ért. Megosztom tehát. A felmérések szerint a liberális-urbánus, a szocialistáktól diszkrét öklendezésbe kezdő, de a Fideszre is viszolygással tekintő szavazók 10-15% körül vannak. Az LMP és az MDF célcsoportja. Most tekintsünk el attól, hogy a két párt programja és világképe között mekkora függőhidat kell magukban kifeszítenie ezeknek a szavazópolgároknak az átjárhatóság érdekében. Ahol a Jobbik az egyik leginkább baloldali párt (ezt a szavazói nagyságrendekkel pontosabban érzik a kifinomult értelmiségi elitnél), ott ez elhanyagolható apróság. Legfeljebb a közhelyt igazolja vissza, hogy az átlag, de még a politikai műveltségben átlag feletti polgár sem világnézet, mint inkább zsigeri érzések, arcok és a "kitől félek legkevésbé" alapján dönt.

A, természetesen leegyszerűsített, törökgábori (kampánytanácsadás szintjére süllyesztett) dilemma ez alapján tehát a következő. Mivel a kopogtatócédula hajrában mindkét kispárt országos listát tudott állítani, ez a 10-15% szavazó réteg nagyrészt kettejük között oszlik meg. A hangsúly itt a "nagyrészt"-en van, a potenciális bázis egy része biztonsági okokból valószínűleg marad az MSZP-nél, egy kisebb részük talán bevállalja a Fideszt, egy részük kapálni fog a telken, az urbánusabbak cserepet gyomlálnak, vagy az SZDSZ-t siratják, fanyalognak a Ráday utcában.

Vakmerően pontos becsléssel marad tehát úgy 7-11%-os szavazóbázisa a két pártnak, ami kettejüknek együtt inkább kevés, mint elegendő a parlamentbe jutáshoz. Ha csak az LMP-nek, vagy csak az MDF-nek sikerült volna, jó esély kínálkozik az egyedül maradónak a fenti szavazóbázis elnyerésére. Így viszont reálissá vált, hogy hasonló szavazatarány, vagy erős megosztottság mellett végül egyik sem jut be a parlamentbe.

A polmatematikai találós kérdés: ki nyerne ezen a legtöbbet, és ki veszítené (a két kiesőn kívül persze) a legnagyobbat?


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr761860337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szívroham 2010.03.24. 08:52:16

Szeretem a Konzervatóriumot, de a fenti bejegyzés mind a logikát, mind a szerénységet illetően elég gyenge lábakon áll...

Kosinva 2010.03.24. 09:18:12

Én örülnék, ha bejutna az LMP, aki adott esettben a beígértek szerint konstruktív ellenzék lehetne a parlamenten belül, ami kitudja mekkora segítség lenne a Fidesznek.
Ha az LMP jutna be, azzal az MDF-SZDSZ kettős halála lenne és az MSZP veszítene és talán a Jobbik egy aprónyit is. Ha sem az LMP, sem az MDF-SZDSZ nem jutna be azzal leginkább az MSZP nyerne.

La Serenissima 2010.03.24. 10:15:55

igen, könnyen meglehet, hogy mindketten lemaradnak.

bár az utóbbi napok után szerintem az MDF nem jut be, az LMP esélyei viszont elég jók.

eleve jobb lenne az LMP, hiszen nagyrészt új arcok és friss gondolatokat képviselnek - ellenben az MDF lejárt karrierpolitikusok gyülekezete. így ráadásul nem csak a Jobbik lenne új...

az külön érdekes kérdés, hogy két ennyire eltérő arculatú pártnak hogyan lehet csaknem (vagy legalábbis nagyrészt) azonos választói köre...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.24. 11:02:42

Egy FIDESZ szavazó állandó kommentelőm mostanában azzal etet folyamatosan, hogy nekem, liberálisnak mindenképp a FIDESZ-re kwell szacvaznom, mert a két kispárt biztos nem jut be, és ez a Jobbik malmára hajtja a vizet.

De mi van akkor, ha az egyre újabb szoci botrányok miatt nemhogy a szocikra szavazna ebből a táborból 2-3%, hanem pont, hogy felmenne az a 15% talán még 20-ra is, és így nem hogy küszöb alatt marad mind a két kispárt, hanem legalább az egyik, de inkább mind a kettő simán megugorja azt?

@La Serenissima: "az külön érdekes kérdés, hogy két ennyire eltérő arculatú pártnak hogyan lehet csaknem (vagy legalábbis nagyrészt) azonos választói köre..."

A liberálisoknak perpillanat nincs pártja. Az MDF is mutat fel liberális értékeket (inkább gazdasági szinten), meg az LMP is (inkább emberjogi szinten). A volt SZDSZ szavazók meg választhatnak, kinek mi a fontosabb.

Vidéki 2010.03.24. 11:10:23

Az LMP esélyei jók.

Szerintük:

Mindenki gonosz, aljas beleértve az összes többi pártot és a Political Capitalt is.

Egy, csak egy legény van talpon a vidéken, a hófehér lelkű LMP. A gazdag amerikai nagybácsi, ingatlan befektető szintén hófehér lelkű és minden hátsó szándék nélkül pénzeli az LMP-t. A gyerekmesékből is jól ismert „jótett helyébe jót várj” elvére a mérhetetlenül szerény és jóságos amerikai ingatlan befektető még álmában sem gondol.

sztd 2010.03.24. 11:42:33

"A polmatematikai találós kérdés: ki nyerne ezen a legtöbbet, és ki veszítené (a két kiesőn kívül persze) a legnagyobbat?"

Ha az a kérdés, hogy ki veszít, akkor a válasz egyértelmű szerintem. Minél több szavazat veszik el a bal oldalon, annál többet veszít az MSZP.
A Fidesz és a Jobbik rövid távon nyerne ezen, hosszú távon viszont szerintem mindenki veszít, ha pl. az LMP (vagy egy mindenkori LMP) nem jut be.

@Vidéki:
Az, hogy magukat jobbnak gondolják a többinél, szerintem sokkal inkább a naivitásuk miatt van, és nem kell ebbe semmi hátsót belegondolni. Majd rájönnek, hogy ők sem hibátlanok. A kérdés az, hogy mikor majd egyes embereik miatt besározódnak, lesz-e erejük és lelkesedésük tisztulni, és további tisztaságra törekedni.

Az igazi kérdés szerintem azonban nem ez, hanem az, hogy a magukat liberális véleményformáló gondolkodó embernek tartó csőcselék mikor ébred rá, hogy ő is zsigerből politizál, hogy az erkölcs számára (sem) mindent felülíró érték?
Mikor fogja fel, hogy a "befogott orral halkan anyázva" szavazás, az minimum álszentség, de sokkal inkább a végtelen opportunizmus nyílt beismerése?
Ez a kérdés azért is fontos, mert amint valaki rájön, hogy ő maga milyen, sokkal kevésbé áll neki ítélkezni, esetleg megpróbálhat megjavulni, mert az önmagukhoz őszinte emberek számára ez is sikerülhet.

Ezt csak azért mondom, mert az állításaim attól tartok, hogy a jobboldaliakra is igazak. Nem mindenkire, mert itt már süllyedtek el pártok, azért, mert túl sokat képzeltek magukról. Ettől függetlenül itt jobb lenne nem süllyedni odáig, hogy befogott orral halkan anyázva szavazunk.

SzélesFejszés 2010.03.24. 12:12:43

A két párt vegyítése kb. olyan mintha vizet és öntöttvasat szeretnénk vegyíteni.
Az "összevegyített" párt csak arra a kevés megmaradt SZDSZ szavazóra számíthatna, akik agyába már régóta próbálják bemosni, hogy ők voltaképpen szívesen szavaznának az MDF-re is, ha az "normálisabb" lenne.
Ebből a "sokaságból" természetesen le kell vonni azokat, akik eleve esélytelennek tartják a kiméra párt parlamentbe való bejutását.

Az MDF szavazótáborát eddig is csak az SZDSZ elleni harc emléke tartotta össze. Mostanra ennek az összetartó erőnek is lőttek. Személy szerint kizártnak tartom, hogy tudnak találni még egyetlen egy volt MDF szavazót, aki ezután is rájuk szavaz.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 13:11:15

@Aidan Pryde:

Azt hiszem túl komolyan vett néhány irónikus, provokatív kitételt. :)

Erről a faék egyszerűségű logikai következtetésről eddig máshol nem olvastam (ettől még kizárt, hogy nekem jutott volna először eszembe), kíváncsi voltam mit gondolnak az olvasók, főleg azért, mert a gyanúnk és a tapasztalatok szerint, van közöttük MDF és LMP szimpatizás is bőven.

Ez a lehetőség szerintem nem légbőlkapott, van súlya, de persze az is lehet, hogy a két kispárt nem emiatt fog kihullani a versenyből . Csak úgy simán.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 13:18:12

@Fedor:

Szerintem utóbbinak van a legkisebb valószínűsége. Persze rengeteg tényező befolyásolja (a két alternatíva hitelessége a liberális szavazóknak, a szocik meggyőzőereje az elveszett szavazatokról, és szvsz leginkább a félelem lufi felfúvódása; minél inkább érzelmi síkra fut ki a következő két hét, annál kevesebb a két kispárt esélye )

Vidéki 2010.03.24. 13:19:16

@sztd:

Egyetértek: " Ettől függetlenül itt jobb lenne nem süllyedni odáig, hogy befogott orral halkan anyázva szavazunk. "

A "közvéleményformáló független értelmiségnek" is rá kellene ébredni, hogy a demokrácia nem földreszállt angyalok és pokolbeli ördögök csatatere és ennek figyelembevételeévell kellene formálniuk a közvéleményt.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.03.24. 13:21:57

nyerni rövid távon a fidesz nyerne a legtöbbet, ha nem jutnánk be, veszteni is ő veszítene a legtöbbet hosszú távon: a magyar rebellis fajta, ha csak három párt lesz, és egyikkel se lehet négy év málva se koalícióra lépni, még az egyszerű többség is veszélybe kerülhet.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 13:30:38

@bs395:

Rövid távon egyetértünk, hosszú távon ennél szerintem bonyolultabb. A magyar nem csak rebellis, de óvatos is, az új alternatívák mellé csak akkor áll, ha a kiábrándultság, düh végleg elönti az agyát (lásd jobbik)

Gandalf Garaboncias 2010.03.24. 13:48:50

Amennyiben csak a liberális szavazótábort nézzük, megalapozottak a bejegyzés állításai. Azonban az LMP jó eséllyel hajthat a bizonytalan és kiábrándult szavazóbázisra is, amely tagjai biztosan nem szavaznának a magát lejárató MDF-re. Ebből a szempontból a szintén a jelenlegi politikai elit-ellenességből táplálkozó Jobbik ellenfelei is lesznek egyben, bármilyen furcsán hangzik is. Az LMP szerintem mindenképpen többfrontos küzdelemre vagy legalább is versengésre kényszerül a véghajrában.

zsakfos 2010.03.24. 13:51:55

Az MDF szerintem az elmúlt hetek ( hónapok) botrányai után eláshatja magát. 2% -ot ha fog kapni... Ki szavaz egy olyan pártra, egy olyan kis pártra aki még a saját háza táján sem tud rendet tartani? hogy fogja így az ő érdekeit képviselni? Pedig 1 éve jól pozícionálták magukat, az ún. demokratikus középpel, Bokrossal sok liberálist is meg tudtak ( volna) hódítani, még egy 8-10 %-ot is kinéztem belőlük. De! a szadesszal való szövetség kurva nagy öngól volt: nekik a liberális szavazókra, nem a --botrányokkal teli-pártra volt szükségük. Nem tudom elhinni, hogy annyira szarul álltak pénzzel és szervezettséggel, főleg a fővárosban-mert vidéken már az szdsz sincs-, hogy ezt kellett lépniük. És hát nem is lett meg az eredménye... Ennek tudom be a fővárosi és országos listán ki hol szerepel történetet is: Az SZDSZ megígért mindent, cserébe x y helyért, aztán kiderült semmit sem tudnak ők már adni... Summa summarum: hiába lehet már csak Retkes befutó helyen, már az se ér semmit, mert kurvára nem jutnak be sehova. Kiderült Bokros is marad Brüsszelben, a tánc is borzalom volt. No chance.
LMP: Az EP választás után volt fél évük, hogy kalapozzanak pénzt, legyenek karakteres arcaik ( de tényleg a Schiffert komolyan gondolják?), építsék ki magukat, ismerjék meg őket ( a falvakban a kutya nem ismeri őket), legyenek jelen erőteljesen a médiában stb. Olyan rohadt jól meg lehetett volna csinálni...Mindezen ellenére van esélyük a bejutásra, mert annyira kiábrándulak az emberek a nagy pártokból. És itt nem csak azokról a baloldali szavazókról van szó akik nem akarnak az MSZP-re szavazni, azokról a liberálisokról akik nem tudnak hova szavazni, hanem az ingadozó centrum szavazokról, azokról a mérsékelt jobboldaliakról akik nem értenek mindenben egyet a Fidesz politikájával, és úgy vannak vele, hogy egyéniben a fideszes jelöltre ikszelnek,de listán behúzzák az elempét, mert úgy is nyer a fidesz. Mindenesetre az utolsó hetekben nagyon intenzíven kell kampányolniuk. Vagy is igazán nem is kell szinte semmit mondaniuk( csak hogy legyen más a politika), a lényeg ,hogy jelen kell lenniük mindenhol.

SzélesFejszés 2010.03.24. 14:45:56

@zsakfos : Mérsékelt jobboldali? Talán inkább neokont akartál írni.
A fideszes neo-konzervatívok eszembe sem jutottak eddig, pedig biztos léteznek.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.03.24. 15:05:51

@Vidéki:

Na épp ez az a cinikus hang, amit az LMP szeretne leváltani. Mert ha egy vállakozó teljesen nyíltan támogat egy politikai erőt, az gáz, ugye? Hogy az MDF-et (meg az MSZP-t Fideszt, Jobbikot) kik rakják hátulról, nem tudjuk, tehát rendben van. Ilye a politika, hogy is lehetne másmilyen? Nyilván az a gazember, aki nem áll be a gazemberek közé. Logikus.

heima (törölt) 2010.03.24. 15:23:59

jó hogy van MDF-SZDSZ és LMP lista is, minél több magát valakinek ballibet visznek el az MSZPtől, annál jobb, bekerülni persze nem kell, legyen elég az állami járadék, az ingyenélés.

azt nem tudom hogy esetleges második körben mi a jobb a jobbikos vagy az mszps jelölt. (második körben van lista? az egyéni vesztes szavazatai számítanak?)

sztd 2010.03.24. 15:48:51

@heima:
"második körben van lista? az egyéni vesztes szavazatai számítanak?"

Második körben akkor van lista, ha az első körben nem volt érvényes (legalább 50%) a szavazás. Vagyis valószínűleg nem lesz.
Az egyéni vesztes szavazatai az első körből (ha az érvényes volt) az országos listára kerülnek, a második körből a kukába. Vagyis akkor már nem számítanak.

Avatar 2010.03.24. 15:49:08

@Vidéki:
"A gazdag amerikai nagybácsi, ingatlan befektető szintén hófehér lelkű és minden hátsó szándék nélkül pénzeli az LMP-t. A gyerekmesékből is jól ismert „jótett helyébe jót várj” elvére a mérhetetlenül szerény és jóságos amerikai ingatlan befektető még álmában sem gondol."

Itt is megkérdezem: A többi párt mögött kik állnak, milyen színű a lelkük, és mit várnak a támogatásukért cserébe? Csak, hogy legyen mivel összehasonlítani ezt a csúnya, gonosz, érdek-orientált amerikai nagybácsit... Ha a többiek mögött csupa hófehér (esetleg alul-fölül piros és zöld csíkkal) lelkű altruisták állnak, akkor miért kell őket gondosan letakargatni, hogy a választók ne lássák meg őket?

Jaaa... értem már! biztos ezek a támogatók tisztában vannak vele, hogy a pártok kizárólag csak az ország magasztos céljainak szentelik létüket, de túl szerények, és nem akarják, hogy ez a magasztosság érdemtelenül rájuk is visszaszálljon, hiszen ők csak a mocskos pénzükből adtak, az meg egyébként is kinek kell...

heima (törölt) 2010.03.24. 16:07:34

@sztd: köszi, így már tisztább a kép, azt hiszem az LMP lesz a legjobb tanácsom első körben, másodikban pedig az otthon maradás kedves antifideszes kiábrándult kollégáknak :)

@Avatar: miért teszünk úgy mintha olyan nagy titok lenne, hogy költségvetésben garantált százmilliókat kapnak a pártok az államtól? (meg van ám olyan is hogy tagdíj, meg közhivatalt nyert politikusoknak illik a tiszteletdíjból is leadni X százalékot. mondjuk egy választáson soha semmit el nem ért párszáz fős viccpártnak nem realitás, de erről nem azok tehetnek, akik jobban politizáltak/szerveztek pártot)

Kosinva 2010.03.24. 16:27:24

Bár nem akarom védeni az LMP-t, de az a bizonyos Richard Field amerikai vállalkozótól aranyos volt, amikor azt hiszem az Origonak kijelentette, hogy az SZDSZ egy rablóbanda volt. Az LMP pedig meglepődésemre vidéken se teljesen reménytelen, hisz nem csak a fővárosban és a megyeszékhelyeken szedte össze a szükséges kopogtató cédulákat, pl. Baranyában a 7 körzetből 6 megvan nekik.

Avatar 2010.03.24. 17:01:40

@heima: miért teszünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy a tagdíj és az állami támogatás csak töredéke a pártok valós bevételeinek? Miért teszünk úgy mintha elhinnénk, hogy a pártok nem költenek többet képviselőnként 1 MFt-nál a kampány során? Miért teszünk úgy, mintha a párt- és kampányfinanszírozás jelenlegi rendszere jó volna?

"egy választáson soha semmit el nem ért párszáz fős viccpártnak"
Egy éve pl a jobbik is nagyjából annak számított. 2006-ban a Miéppel közösen 2,2%-ot kaptak, viszont az ezután járó állami támogatással nem igazán sikerült a jogszabályoknak megfelelően elszámolniuk.
Nemrégiben (több éves működés után először) nyilvánosságra hozta a jobbik a gazdálkodásának adatait.
hvg.hu/itthon/20100120_jobbik_merleg_koltsegvetes
Számodra hihető, hogy évi 2-3 MFt-ból működött a párt? És az EP választásokra meg hirtelen lett egy csomó pénzük, amiből annyi plakátra futotta, hogy akármerre néztél biztos hogy volt Jobbikos plakát előtted...?
Kik pénzelik a Jobbikot?

F. A. Hayek 2010.03.24. 17:01:42

Csak hogy értsem, a poszt kontextusában liberális = bomlasztó, urbánus = erkölcstelen? Előre is köszönöm a felvilágosítást.

heima (törölt) 2010.03.24. 17:19:41

@Avatar: senki nem mondta hogy jó a jelenlegi rendszer, de ebből nem következik az hogy mindenki lopcsalhazudik, csak az LMP nem.
konkrétan itt a fideszes jelölt nem hogy 1milliót, de szerintem 100 ezret nem költött, abból kizárólag plakátolt, az se túl nagy intenzitással. (és ott is csak nyomdaköltség van)

"Egy éve pl a jobbik is nagyjából annak számított." most is annak számít. apparátus nélkül egyáltalán nem kerül sokba egy párt. vagy legalább is nem látom be mitől kerülne többe, mint egy akármilyen civil egyesület. mókás egyébként az LMP kampányszámla, jól mutatnak a nevesítetlen költségtérítések :D

ablak estefelé 2010.03.24. 17:34:22

Egyetértek @Aidan Pryde: legelső bejegyzésével, ez a poszt sajnos nem a szokásos színvonalat hozza.

De ha már ezt leírtam, akkor válaszolok is a kérdésre: az, hogy a két kispártra lehet szavazni, szerintem nagyobb mértékben az mszp-t, kisebb mértékben a fideszt gyengíti, a jobbikot pedig közvetlenül nem érinti (a másik két párt gyengítése miatt viszont közvetve erősíti).

Viszont szerintem a poszt helyzetértékelése nem fedi a valóságot: szerintem (és ahogy látom a közvéleménykutatások szerint is egyre inkább) az lmp támogatottsága szignifikánsan nagyobb, mint az mdf-é. Magyarul a tippem az, hogy lmp > 5%, míg az mdf < 5% lesz. És ebben az esetben az lmp által később vitt politika dönti el, kinek használt és kinek ártott ez a helyzet.

Bónusz kérdés: Török Gábor mivel érdemelte ki a szúrkálódást egyébként?

qbr 2010.03.24. 17:42:51

1. Szvsz ha a Fidesz a 2/3-ot meg tudja szerezni, akkor 3 párti parlamentben érdekelt: kell neki az mszp, hogy legyen kire mutatni a ciklus első néhány évének megszorításai miatt, és kell a jobbik is, hogy meghatározza a határait a jobbszél felé, és ne riassza el a saját, középre húzó támogatóit. Másra viszont nincs szüksége, sőt, jobb, ha az LMP szavazóit magához tudja csábítani

2. Ha viszont nem jön össze a 2/3, akkor szüksége van az LMP bejutására ahhoz, hogy a szükséges kétharmados törvényeket meghozhassa: az mszp nyilván nem partner semmiben, az mdf-fel sem nagyon közösködnének semmiben, és bár a jobbikkal együtt valószínűleg meglennének a kétharmados törvények,
a) korántsem biztos, hogy a jobbik nem a konfliktust fogja keresni a fidesszel még olyan kérdésekben is, amivel egyébként akár egyet érthetne, a 2014-es még nagyobb támogatottság reményében
b) (ha mégis együtt szavaznak) rossz lenne a marketingje a saját szavazótáborának középre húzó részében, illetve (a jelenleg nem létező) baloldalon. Ez utóbbi azért érdekes, mert az utóbbi évtizedben az látszódott, hogy kevés dolog aktivizálja annyira a baloldalt, mint a "náciveszély"-jelszó. Mivel a fidesz súlyos, és nem túl népszerű intézkedéseket igénylő időszak előtt áll, ezért ez egy veszélyforrás lehet számára 2014-re.

Így aztán talán az LMP marad az a párt, amely, mivel a viszonylag legkevésbé elutasított pártok közé tartozik, ezért vele a legkisebb arcvesztéssel együtt lehet működni (ugyanilyen lenne még a Civil Mozgalom, de nekik nem hinném, hogy nagy esélyük van a bejutásra)

Szerintem a fidesznek még akkor is szüksége lehet az LMP-re, ha ketten együtt nem tudnak 2/3-ot produkálni, ugyanis egy Fidesz + Jobbik együttszavazás esetén felhangzó esetleges negatív kórust semlegesítheti, ha az LMP is velük szavaz.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 17:45:41

@ablak estefelé:

Igen, ez most egy egyszerű egyszerű kérdés volt, én meg kíváncsi. A szúrkálódás meg nem Török Gábornak ment.

És hiába nagyobb az LMP támogatottsága az MDF-énél, ha, és ez a feltételezés a valóságban lehet komplikáltabb és képlékenyebb, kettejük reális bázisa kevesebb mint 10%, pláne, ha mondjuk csak 7-8%. Akkor egy 2-3% MDF is elütheti az LMP-t.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 18:00:55

@qbr:

Teljesen egyetértek Török Gáborral amit politológusi hivatásáról válaszolt Lánczos Verának (link a postban), aki álszent módon, saját véleményt számonkérve írt, lényegében erról, hogy minden mértékadó politológusnak a szocik mellett kellene érvelnie, a Fideszről meg leírnia, hogy mocskok. Mert az a demokratikus.

ablak estefelé 2010.03.24. 18:22:04

@bazalttufa:

Oké, értem! Szerintem nem beszélünk el egymás mellett, csak én már kevésbé érzem aktuálisnak a kérdést, mert az mdf nagyon lenullázta magát. De ha tényleg csak 7-8% jut összesen kettejüknek, akkor még talán veszélyes lehet az lmp-re, ebben igazad van.

A Török Gáboros részt nem értettem a posztban, valami nehezen megfogható ekézésnek tűnt, kíváncsi lettem miért. Én is olvastam az eredeti vitát, és ugyanarra jutottam, mint amit itt később írsz.

qbr 2010.03.24. 18:24:59

@bazalttufa:
ezt mire írtad nekem? nem értem

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.03.24. 19:08:37

@qbr:

Bocs, nem neked, ablak estefelé-nek szólt.

Szívroham 2010.03.24. 20:48:18

@bazalttufa:

Feltűnt az irónia, de tartom, amit írtam:

- az eszmefuttatás, ahogy a bevezetésben is van: elméleti síkon mozog, hisz elvonatkoztat a valóság egyes elemeitől (ahogy az le is van írva). Olyan feltevésekre épül, melyek alapja egyéni meglátás. Ezt követően belátom: van benne logika, de ez a logika csak akkor tudna érvényesülni, és akkor is csak feltételes módban, ha az alapfelvetések teljesülnek.

- lehet, hogy a mai világban csak az én igényem, hogy véleményformálás része legyen, hogy "szerintem/véleményem szerint" frázis, de én már csak ilyen vagyok :-)

Szóval elfogadom, amit írtál, de egyet nem értek vele.

SzélesFejszés 2010.03.31. 13:31:16

Elfogyott az LMP pénze. A választóktól várnak segítséget.
Rám várhatnak, amíg bele nem zsibbadnak.
Lehet Menni loPni.

SzélesFejszés 2010.03.31. 13:36:18

Van olyan videó ahol Dávid Ibolya az MDF-et siratja.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása