Arab kapcsolat

Konzervatorium I 2009.09.27. 21:36

Nézzünk három tényt.

1., Vona Gábor iráni választási megfigyelőket szeretne hívni Magyarországra 2010-ben, mert nem bízik a választások tisztaságában. (forrás: jobbik.hu) A weboldal egy Magyar Hírlapos interjút idéz, amelyben nagyon kimért válasz hangzik el a kérdésre. Nézzük:

– Iráni választási megfigyelők meghívásáról is beszélt a 2010-es választásokra. Nem bízik a szavazás tisztaságában?
– A külföldi jelenlétre azért van szükség, mert úgy véljük, hogy el kell venni a kormány és az általa a választások lebonyolításával megbízott személyek kedvét a tisztátalanságoktól.

A hírről a Blikk a következőképpen számolt be: „(Vona Gábor) elmondta, hogy a 2010-ben esedékes parlamenti választásokra Mahmúd Ahmadinezsád iráni elnöktől kér megfigyelőket. Mint fogalmazott: ha majd az iráni forradalmi gárda tagjai cirkálnak a fővárosban, meglátjuk, hogy ki meri eltüntetni a Jobbik hirdetményeit." Ez tavaly volt. Azóta már kiderült: Irán nem a minden gyanú nélküli választásokról híres, ha valakinek lettek volna még illúziói.

Bennem két kérdés merült fel kapásból: Mivel lehet rávenni az iráni forradalmi gárdát, hogy választási felügyelőként választási plakátokra vigyázzon? Ha pedig valaki eltünteti a Jobbik plakátjait („hirdetményeit"), milyen eszközökkel élhet egy iráni forradalmi gárda azon kívül, hogy bejelentést tesz a magyar rendőrségnél?

Van viszont egy ennél is lényegesebb kérdés: Miért éri meg az iráni gárdát idehívni, ha van saját (feloszlatott, újjáalakult, de létező) magyar gárda, amelynek tagjait a Jobbik megkötés nélkül delegálhatja választási bizottságokba, szavazatszámláló körökbe, vagy megkérheti őket arra, hogy ugyan, nézzenek már rá a plakátokra időnként? Főleg, hogy létszámban mindenképpen a magyar gárda tűnik többnek, ráadásul a Jobbik-szimpatizánsok - gárdán belül és kívül - szintén mobilizálhatónak tűnnek. A hír tavaly (2008) októberi.

2., Lázár György egy hosszú cikket írt az Élet és Irodalomba. A cikk most, számunkra releváns állításai dióhéjban a következőek:

  • A Baath párt propagandistája, Tárik Aziz azt találta ki, hogy a szélsőbal számára vonzó antiimperialista és a szélsőjobb számára vonzó anticionista összefogása alapján megkeresi az európai radikális pártokat, Magyarországon a Munkáspártot és két kisebb, mára jelentéktelen szélsőjobboldali pártot. Ez nem meglepő, a Baath gyakran tesz kísérletet embervásárlásra olajpénzből
  • Vona 2003-ban részt vett a Baath jemeni „anticionista és antiimperialista” konferenciáján, egyedüliként képviselve Magyarországot, a Jobbik nevében
  • Vonát személyesen ajánlották a Baath-barát konferencia meghívott listájára

Lázár György nevére nincs találat a Jobbik oldalán a cikk keletkezésekor. Pedig egy esetben az Élet és Irodalom egy másik szerzőjének, Megyesi Gusztávnak 2008. november 7-én megjelent cikkére Morvai Krisztina már öt nappal később reagált (itt olvasható). A Lázár-írással kapcsolatban a viszont semmilyen önálló utalást, cikket nem találtunk, pedig a később említett Hunhír írást lehozzák. Miért nincs tisztességes cáfolat Lázár írására a Jobbik részéről?

Lázár György nevére máshol is rákerestem. A Jobbikról pozitívan szóló radikális és szélsőséges média néhol megemlékezik a cikkről, azonban sehol sem igyekszik az írás tartalmát cáfolni. A Hunhír ugyan lezsidózza (és bértollnokozza a szerzőt), de nem cáfolja a vádakat. A Kuruc info hallgat az esetről. A Barikád szintén. Pedig a Jobbik és a szélsőséges média más esetekben előszeretettel szólal meg akkor, ha vélt, vagy valós sérelem éri a pártot.

3., A Jobbik 2009-ben 3 EP-mandátumot szerzett. Összeállt a parlament, a kérdés jogos, milyen bizottságokban foglalnak helyet a Jobbikos képviselők. A Barikád ezt írja, Morvai Krisztinát idézve:

Az az öröm és megtiszteltetés ért, hogy beválasztottak az Európai Parlamentnek az Amerikai Egyesült Államokkal fenntartott kapcsolataiért felelős 52 tagú küldöttségébe. E kiemelkedő jelentőségű delegációnak rajtam kívül egyetlen magyar teljes jogú tagja van, Szájer József. Póttagként pedig egy számomra szintén nagyon fontos küldetést kaptam: a Palesztin delegáció tagja lettem A Jobbik delegáció másik két tagja is fontos delegációkba került: Balczó Zoltán az Arab félsziget EP küldöttség teljes jogú tagja lett, s póttagként pedig az Oroszország és az Európai Parlament közötti kapcsolatok ápolásához fog tudni hozzájárulni. Szegedi Csanád delegációja talán a leghosszabb nevet viseli: az EU Kazahsztánnal, Kirgizisztánnal, Üzbegisztánnal, Tadzsikisztánnal, Türkmenisztánnal, és Mongóliával fenntartott kapcsolatait koordináló küldöttség.

Természetesen érthető, ha egy új párt külügyi kapcsolatok vonalán tevékenykedik, de a három Jobbikos képviselő egyértelműen arab (és volt szovjet) államokkal dolgozó küldöttség tagja lett.

*

Eddig a mindenki számára elérhető publikus információkból álló tények.

Valószínűleg szélsőséges (radikális) híroldalak most is ránk sütik a nemzetellenes, a felforgató és természetesen az elmaradhatatlan és következetesen rosszul használt cionista jelzőt, csupán azért, mert a fenti tényeket összeszedtük. Esetleg le is leszünk zsidózva, vagy valami ilyesmi.

Pedig nem célunk a Jobbik lejáratása, csupán néhány lényeges kérdésre keressük a választ. Vagy egyértelmű cáfolatot várunk. Szeretnénk tudni, hogy milyen kapcsolatban áll a Jobbik vezetése a totalitárius, emberi jogokat sárba tipró Iránnal. Szeretnénk, ha azok, akik Magyarország jelenleg harmadik legnagyobb pártjára szavaznak, annak biztos tudatában tehetnék ezt, hogy nem egy Baath által pénzelt klubra szavaznak. Reméljük, hogy az ,,anticionizmus" jelszava nem egy új befolyási zónát szándékozik előkészíteni. Megnyugtató válaszokat szeretnénk.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr341411564

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2009.09.29. 16:04:11

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polgári per 2009.09.29. 15:34:22

1. Irán iszlám ország, nem arab. 2. Bayer Zsolt nemrég Damaszkuszban járt és a Magyar Hirlapban propagandacikkeket irt Sziriáról. Bayer is a helyi Baath párt által volt támogatva. A FIDESZ komlói szervezete meghivta, hogy tartson élménybeszámolót. Esetleg nézzetek utána a dolognak. Sziria talán még Iránnál is diktatórikusabb ország.

polgári per 2009.09.29. 15:37:10

Miért baj az, ha esetleg valóban célotok egy fasisztoid, antikonzervativ, neopogány oroszbarát párt lejáratása ? Értsd, a valóság leirása. Amit leirtok az igaz, akkor mit kell ezen szégyelleni.

orsi00 (törölt) 2009.09.29. 15:45:55

@polgári per: Igazad van: illik össze nem keverni az arabokat és a perzsákat.

Szíriával kapcsolatban azért azt is meg kell jegyezni, hogy vagy kétmillió iraki menekültet befogadott.

-d(-_-)b- 2009.09.29. 15:59:12

Nem is tudom, hogy mondjam, de a Baath párt az Szaddam Husszein pártja volt, meg még Szíriában van ilyen nevű párt.

Iránban nincs.
Meg persze Irán nem arab, ahogy már mondták.

Ja, és erre:
"milyen kapcsolatban áll a Jobbik vezetése az emberi jogokat sárba tipró Iránnal"
azt reagálom, hogy olvass utána a következőknek pl.:
- Guantánamó
- iraki megszállás
- afganisztáni megszállás
- CIA-repülőjáratok Kelet-Európába és Egyiptomba

Ezek persze nem teszik Iránt kevésbé emberi jogokat sárba tipróvá, viszont ilyen alapon ugyanezeket a kérdéseket fel kell tenni az amerikabarát politikusoknak is.

Cypriánus 2009.09.29. 16:00:56

bocsi, az az iraki BAAth volt, ha volt, semmi köze a Perzsa Államhoz. a perzsák indoeurópai nép, az arabok rokonai nem ők, hanem a zsidók.

a Baath amúgy arab nacionalista mozgalom, így Iránnal semmilyen átfedése sincs, max hogy harcolt ellene Irak.

A Szíriai szárnyának már van, mert Szíriát az alavita sííta szekta uralja ( a lakosság 15%-a amúgy) akik kedvelik Iránt (vallási, és nem nemzeti alapon)-a szíriai Baath azért kell, hogy a szunnita többség az arab nacionalimusra hivatkozva elfogadja a szektás síita uralmat...

amúgy a cikk fölvetése így is érdekes, de ne keverjük Iránt (neve szerint is "árjaföld" azaz a "nemesek földje" , mint Írország is (Éire) ) az arabokkal!
én szeretem az arab kultúrát, de aki tud egy kicsit arabul meg héberül , az tudja azok egymásra hasonlítanak, míg a perzsa távolról a litvánra, lettre, szláv nyelvekre. (közelről meg persze az É-Indiaiakra, de azokat nálunk érthetően kevesen beszélik- a lovárit kivéve...:) )

Cypriánus 2009.09.29. 16:09:57

most az emberjogi mellékutakat, meg hasonlókat nem figyelembe véve, jogos a kérdés.:

miért is nyal be csontig egy állítólag "keresztény" és nativista párt egy olyan civilizációnak, amely nyiltan le akar minket rombolni?

Magyarországon még csak nem is iszlamizáció a cél, hanem a "re-iszlamizáció"-hisz állta már az Umma uralma alatt 150 évig!!!
Talán véletlenül nyomnak szaúdi alapítványok örületes pénzeket , hogy Dél-Budán egy óriási mecsetete építsenek????
Most folyik a az ún "nyitás" Európa felé, annak visszautasítása, (tehát ha a beste európaiak mégsem vágynak a " békesség vallásának" védelmére, akkor az "támadás a Hit Háza ellen" azaz a "jogos" válasz rá a Dzsihád...ez paranoia?! olvastok iszlám oldalakat?

ilyen körülmények közt velük bratyizni csak hülye és naiv K-európaiak tudnak, nyugaton egyetlen épeszű nackónak sem jutna eszébe.

rosta 2009.09.29. 16:14:52

Nemigazán értem, hogy hol itt a nagy leleplezés. Talán a szerzőnek el kellett volna szépen olvasni a jobbiknak a programját (tessék megkeresni, valahol ott van a neten) és abban nagyon pontosan le van írva, hogy a jobbik jövőbeni kül és gazdaság politikája olyan, amelyben nem az atlanti kapcsolatok érvényesülnek, hanem az orosz, arab és egyéb kapcsolatok. Lásd Déli áramlat pártolása a Nabuccoval szemben, tárgyalások Dubaiban és más arab országokban.

Iránt meg learabozni azért tényleg durva, még akkor is, ha per pillanat Észak-Korea után ők a második fő ellensége a mi csodálatos haladó világunknak.

Cypriánus 2009.09.29. 16:28:21

igen rosta, csak ott a baj, hoyg Jobbik még nem eszmélt rá, hogy az iszlám tényleg meg akarja szerezni Európát.
Minket meg "vissza".

az oroszok meg-hát főleg a medve rácsokon túl aranyos. ..vagy mondjam azt hogy 1944-1990?!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.29. 16:52:17

"Lásd Déli áramlat pártolása a Nabuccoval szemben"

Ez most Ferkó, vagy a Jobbik?
Möhehehe.

mr. pharmacist1 2009.09.29. 16:59:01

@polgári per:
az arab kapcsolat cím a bász párttal való viszonyra utal, ez az írás fő témája (mongóliát sem fedi le, valóban).

Nebameg 2009.09.29. 20:45:21

A tévedésektől függetlenül (Irán vs. arab), Vona elmeroggyant. Iráni Forradalmi Gárda cirkálna Magyarországon? Tényleg azt szeretné, mert akkor nem szedné le senki a Jobbikos A4-es plakátokat? Nem hát, mert ebben az esetben ki se kerülnének, csak néhány embernek, ezt annyira nehéz megértenie......

Nebameg 2009.09.29. 20:47:55

@Cypriánus: Az iszlám tényleg meg akarja szerezni Európát. De ezt pár tökfej nem hajlandó belátni, inkább haladnak a " ha te is utálod, akiket én, akkor a barátom vagy" gondolatmeneten.

Cheradenine Zakalwe (törölt) 2009.09.29. 21:03:57

Már hogy a fenébe ne lennének az irániak arabok? Éppen annyira perzsák, mint amennyire mi magyarok párthusok.

rosta 2009.09.29. 21:42:27

@Cypriánus: A jobbik nem akar mást, mint nézni, ahogy ölébe hull 10-20 %. A többi mind csak rizsa.

Eddig iszonyú nagy nyomás alatt tartották az aktivistái a fideszes portálokat, most érdekes, hogy nagy csönd van. Valami változás készül a jobbik fronton, lehet, hogy nem hozta meg az eredményeket ez a nyomulás a fidesz ellen.

Amúgy itt a programjuk, ezt kellett volna a szerzőnek elolvasni:

www.jobbik.hu/sites/jobbik.hu/down/Jobbik-program2009EP.pdf

Déli áramlat a 48. oldalon

polgári per 2009.09.29. 21:50:03

@Cheradenine Zakalwe: Iránban ezer éve nem volt arab hódoltság.

polgári per 2009.09.29. 23:27:48

Van itt egy kis gond. Az a bizonyos Baath párti kongresszus 2003 februárjában volt.

2003. februárjában még nem létezett Jobbik nevű párt csak egy ifjúsági mozgalom. A párt csak 2003 őszén alakult meg.

2003. februárjában Vona Gábor még az Orbán Viktor polgári körének volt a tagja.

Rosszul látok valamit ?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.29. 23:44:19

Akár a bász pártra akart utalni az írás, akár nem, meglehetősen meredek a címben az „arab kapcsolat” kifejezés, ha közben Irán, Kazahsztán, Kirgizisztán, Üzbegisztán, Tadzsikisztán (szintén indoeurópai), Türkmenisztán és Mongólia is szóba kerül. Amennyire látom, a Jobbik-kal összefüggésbe hozható országok elsősorban a muszlim világ egyes ázsiai államait fedik le + Mongóliát.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.09.29. 23:55:09

@polgári per: tökéletesen, van még egy másik színvallás, amivel még inkább meg lehetne nyugtatni a kedélyeket, amivel a "befolyási zóna" ellen történne meg a kellő nagyságrendű állásfoglalás

2009.09.30. 00:35:08

Az hivatkozott ÉS cikket én is olvastam, meg korábban is volt már cikk az európai radikálisok (köztük a magyarok) kapcsolatáról a muszlim és nemzeti arab szélsőségesekkel. Csodálkoztam is, hogy miért nem lett nagyobb visszhangja, mert eléggé konkrét és ellenőrizhető dolgokat állított és amennyiben az állítások igazak, hát elég gáz.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.30. 01:02:11

@Loxon: Nos, elolvastam Lázár úr cikkét. Van néhány problémám az írás irányultságával kapcsolatban, például „Thürmerék éberek voltak”, valamint a FIDESZ bemártása — ezek az írás szerzőjének szélsőbaloldali elfogultságára is utalhatnak.

Ettől függetlenül a Jobbik Baath-szimpátiája valószínűnek tűnik (talán azért nem tagadták, mert nem is állt érdekükben). Kérdés, hogyan áll össze a mozaik a Déli Áramlat / Nabucco vitával, valamint Iránnal kapcsolatban, amely — mint már többen leírták — igencsak hadilábon állt Szaddam rezsimjével, és perzsa, valamint síita hatalom, amely a szunnita Al-Kaidával sincs kibékülve. (Amennyiben itt összefogásról lehet képzelődni, az inkább pániszlám, mint pánarab összefogás volna, és e tekintetben korántsem egységes a helyzet, hiszen Szaúd-Arábia vagy Egyiptom finoman szólva gyenge láncszemek, valamint pont arabok.)

Mindenesetre az antiimperialista-anticionista tengelyt érdemes lenne néhány névvel hipotetikusan kibővíteni, mint például a dél-amerikai ballal, Chávez-zel főleg (és Morales-szel), valamint azzal a Kadhafival, aki a napokban egy „déli NATO” létrehozásának szükségességéről beszélt.

Közönségesen ez a „tengely”, úgy tűnik, a BRIC államokat tömörítené.

Ne feledjük továbbá, hogy meglehetősen enigmatikus az egész világhelyzetben egyrészt Oroszország (pl. Medvegyev), másrészt Kína és Észak-Korea szerepe. Mintha Putyinék körül feszülnének az idegszálak.

Fukuyamának mindenesetre látványosan nincs igaza...

Másrészről meg kell vizsgálni, hogy itt valóban csak ennyiről van-e szó, vagy pedig ennél többről. Szerintem kitapintható ugyanis nem csak a szociális demagógia (antiimperializmus + anticionizmus) tengelye, hanem még legalább kettő:

1. atlanticizmus vs. eurázsianizmus (rokonok keresése Ázsiában, „kompország” szerep stb.) — funkcionálisan nem, de földrajzilag nagyrészt egybeesik az ai.+ac. vektorral, nevezzük X tengelynek.

2. vallásos vs. liberális koordináta. E tekintetben a Jobbik a vallásossággal tart (itt, amennyire látom, jelen van a kereszténység felé való elkötelezettségtől kezdve néhány pogány illúzión át az iszlám és a távol-keleti vallások tiszteletéig sokféle hozzáállás), ami a Jobbikot a taktikai szövetkezés ellenére markánsan elválaszthatja a kommunista Y tengelytől.

Továbbá az iszlám iránti megértés, úgy látom, nem találkozik egyértelműen az Európába való arab immigráció iránti megértéssel, és Törökország EU-ba való integrálásával. Gondolom, ennek olyasmi lehet az oka, amivel magam részéről egyet tudnék érteni: hagyjuk meg Ázsiának az ázsiai hagyományokat, Európának pedig a saját hagyományait, egyik se avatkozzon bele a rendszer meghatározásáig menően a másik érdek- és életköreibe.

Kérdés, hogy ez a többféle irányulás hogyan integrálódhatna a Jobbikban és környezetében. (Nyilván e tekintetben egyes személyek irányulásai különbözőek és döntőek lehetnek.)

akak 2009.09.30. 08:00:59

@Loxon: nem kell mosdatnod a Jobbikot, tudjuk, hogy kakás. Mostanában Kazahsztán felé tart a párt:
kuruc.info/r/4/47576/
Ez az orientáció sok mindent elárul róla.

Cypriánus 2009.09.30. 09:30:33

egy Kazahsztánt megjárt betegem szerint a legocsmányabb diktatúra amit valaha látott...pedig Üzbegisztán még rosszabb, Türkmenisztán meg még annál is (egyébként a két utsó Amerika-barát, csak hogy árnyaljam aképet :)...Kazahsztán leginkább senkivel sem tart) amúgy a fene tudja, hajlok rá, hogy jobb ha a ruszkik uralják Közép_Ázsiát, mintha kínai kézre jut, mert onnan már tényleg nincs messsze avilág fölötti hegemóniájuk. am
úgy én birom az oroszokat, az Új Bizáncot -ha kelet felé terjeszkednek...legalábbis védekeznek. )

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.30. 09:40:18

@akak: Örülök, hogy értékeli az elemzői tevékenységemet, kedves (A)kak (hátsó A előre fuss). :>

rosta 2009.09.30. 10:22:25

@rosta: Onnan is látni, hogy a jobbik részéről nagy taktikai váltás történhetett, hiszen egy hónappal ezelőtt még egy ilyen konzis cikkre özönlöttek a jobbikos beírók. Zsideszezték a fideszt, bilderbergezték az Orbánt, hozsannázták a Vonát, a Krisztinát. Most egyetlen egy aktivistát sem lehet látni.

Gondolom belátták, hogy nincs is szükségük kommunikációra, azzal csak ronthatnak a helyzetükön. A Magyar Gárda magában képes megszerezni azt a 10-20 %-ot ebben a leromlott helyzetben...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.30. 11:01:08

@Cypriánus: Kicsit kibővítettem a Wikipédia Kazahsztán szócikkét, mert az államfelépítésről és a pártokról egy szót sem tartalmazott. + mellékeltem a Kazah Nagykövetség linkjét.

Legalább távoli sejtelmünk legyen, ki is a „szövetségesünk”. :>

Cypriánus 2009.09.30. 11:43:19

Kedves Loxon!
el is olvasom! :)

akak 2009.09.30. 13:05:18

@Loxon: Kazahsztán, Irán, Szíria, Oroszország....
Gondolja, hogy erre kéne tartania hazánknak?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.30. 13:54:42

@akak: Nem. Csupán elemeztem a Jobbik geopolitikai elképzeléseinek kapcsán. Milyen elképzelések húzódhatnak meg a háttérben stb.

Egyébként minden tuskóságuk ellenére üdítő, hogy vannak ilyen vagy olyan elképzelések. Hiányzik a politikából a fantázia.

rosta 2009.09.30. 14:08:04

@Loxon: Igen, ilyen fantázia dús terület az MDF is, ahol minden megtörténhet. Tegnap adták le a hírt, hogy a Hack Péter jelezte, hogy be fog lépni az MDF-be...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.09.30. 15:06:30

@rosta: Várható volt.

Egyébként nem tudom, a Jobbik hogy számol el vagy le majd a kommunista örökséggel, ha most Nazarbajev fenekét nyalja, aki 62-ben (!) lépett be a Kazah Kommunista Pártba és 89-től a párt elnöke volt. Ott nem kellett volna igazirendszerváltani?

Cypriánus 2009.09.30. 15:10:28

hát, nem semmi , hogy egy sztyeppei kánnal keresztezett főtitkárból lett posztkomcsi diktátorban látnak fantáziát, de hát ők tudják...vagy inkább ők se.
pedig ott aztán nincs sok kecmec az ellenzéknek, ott az ellenzéki aktivisták "váratlanul öngyilkosok " lesznek, meg hasonlók ( a posztszovjet térségben szokásos módon az öngyilkosság kedvelt módja a hátulról tarkónlövés)

manx express 2009.09.30. 15:22:25

@Cypriánus: "ne keverjük Iránt (neve szerint is "árjaföld" azaz a "nemesek földje" , mint Írország is (Éire) ) az arabokkal!"
Írország nevének semmi köze sincs az árjákhoz, sokkal inkább az ír mitológiához.

Cypriánus 2009.09.30. 15:51:56

lehet, hogy igazad van, és az istennő nevéből erde, de hozzáteszem:

Other explanations for the etymology of Éire are:

Derived from a root word Ara (also spelt Arya, Aire or Aera) meaning noble, as in 'Aryan'. Among the very many poetic names for the island of Ireland was Mág Ealga meaning plain of the nobles.
(wiki)

persze egy keltával (manx) nehéz vitatkozni, hisz én nem beszélek semmi ilyen nyelvet :)

rosta 2009.09.30. 16:24:55

@Loxon: A jobbikban olyan bonyolult elméleteket látok, az aktivisták annyira túlturbózták a dologot, hogy nincs már ember, aki megértse azokat. Innen kezdve, mivel már senki sem ért semmit, meg annak az ellenkezőjét sem, hát szerintem ezért nem nagyon irkálnak ide sem. A jobbikban egymástól olyan távol álló nézeteket kell összeegyeztetni, hogy már a kérdésfeltevésnél is baj van.

A cikkíró szerintem le volt hibernálva, el van maradva egy fél évvel jobbik ügyekben.

manx express 2009.09.30. 16:51:06

@Cypriánus: mindent meg lehet magyarázni ezerféle módon (pl. magyar őstörténet). én nem tudom, hogy mi az igazi megoldás, csak azt, hogy az írek többsége (kutatók/tudósok incl.) mit fogad el.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.01. 13:06:19

Most miről szól ez a cikk? Hogy a jobbik Amerika-ellenes?

Szerintem ezt soha nem is tagadták.

Olyannal minek támadni őket, amit nem is tagadnak.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.01. 14:19:30

@rosta: Itt röviden összefoglaltam reflexióimat:
konzervativok.blogspot.com/2009/10/magyarorszag-uj-szovetsegese.html
(Mindenbe persze nem tudtam belemenni.)

rosta 2009.10.01. 17:40:58

@Loxon: Ez a jobbik jó érzékkel tapint rá ideológiai kérdésekre és emeli be azt a középpontba, ezzel további ideológiai állásfoglalásra akarja kényszeríteni a résztvevőket. Egyik frontot nyitja a másik után. Valóban fantáziadús, valóban rákérdez olyan kérdésekre, amelyek régóta a levegőben lógnak.

Adósság visszafizetés átütemezésének a kérdése például.

Vagy ott van a földkérdés, hogy kivásárolhatják-e alólunk a gazdag sógorok a Dunántúlt példának okáért?

Például szeptember elején például nyílt levélben fordult az akadémiához az avar-hun-szkíta rokonság oktatásáért. Aki már olvasott finnugor nyelvész által írt könyvet, az most nyilván lelkesen támogatja a jobbikot.

Szóval a jobbik tud kérdezni. Válaszolni viszont sajnos semmire sem tud.

De már a feltett kérdés is jobb, mintha minden menne a régiben...!

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2009.10.01. 23:10:04

Ha a cikk stílusparódia, akkor krva jó. Ha komolyan gondolta a szerző, akkor ld. az alábbiakat:

Nos, meglehetősen vicces, amint a látványosan idegbeteg, fasisztoid "magunkfajtákról" a névtelenségbe burkolózó "tuggyukkik" leleplezik, hogy a "magunkfajták" végülis a "kulturánkatfenyegetőlegnagyobbviláguralmiösszeesküvés" beépített ügynökei.

A cikk álnaív, áltényfeltáró álújságírása terén már hozza a kuruc.info szívonalát, de a stíluson még van mit csiszolnia, különösen a kreatív jelzős szerkezetek használata hiányzik. Viszont dícsérendő a többesszám használata. A "válaszokat szeretnénk" sokkal jobban hangzik, mintha csak a szerző szeretne válaszokat, hiszen nyilvánvalóvá teszi, hogy itten nem csak holmi egyénieskedésről van szó. Súlyt ad a mondanivalónak, akkor is ha a belbecs egyébként könnyűnek találtatna.

Nos, kedves szerzők, mint arra már többen rámutattak, a perzsák nem arabusok. De szegény türkmének, kazahok, üzbégek sem. Az oroszok meg a mongolok főleg nem, ők még csak nem is iszlamistafasista banda, de ami igaz az igaz. Azok is gyanús ázsiai fajta, a múltban erőteljes terjeszkedő hajlammal. Szal ki tudja, lehet, hogy mégis azok.

Ez természetesen csöppet sem von le Vóna eftárspajtás elmebetegségéből, és abból a tényből, hogy iráni forradalmi gárdát javasolni választási megfigyelőnek, hasonló irányultságú gondolat, mint amikor Castro papa hadüzenettel fenyegette meg a rendszerváltó Magyarországot. Persze bármelyik témán aggódni szintén nem vall a realitásérzék túltengésére.

A másik kérdés, hogy egy pógári körösként 2003-ban tett seggfejgyűlésen való részvétel bizonyít e bármi mást, mint azt, hogy a "magunkfajta-tábor" fővezére seggfej? Hát mit mondjak, nem estem hanyatt a meglepetéstől. Vagy komolyan gondolja a szerző, hogy a Jobbik itten azér futott be, mert egy Közel-keleti válsággóc hatalomból évek óta kiszorított, és illegalitásban robbantgató figurái pénzelik a tadzsik és üzbég nagyhatalmakkal együtt? És igazából Vóna papa is iszlamistafaszista (mer' a Baath párt akkor is az, ha nem az, ezt tuggyuk, és köztudott dolgokat nem kell bizonyítani, mondta a nagyember írói munkássága részeként), és csak a nagy nemzetközi összeesküvés miatt játsza el, hogy őspogánymagyarkereszténynépnemzetihunszkíta kórban szenved?

Most csak én érzem azt, hogy a t. szerzők belemélyedtek a bolsevikZSIDÓ, vallásosZSIDÓ, liberális-nemzetköziZSIDÓ mintára mozgó összeeskvéselméleti fejtegetésbe?

Holott a nagy nemzetközi idegenbérenc magyarázatnál létezik egyszernbb magyarázat, amit a Jobbik nem is akar tagadni, mer' büszkék arra, mekkora seggfejek.

Szóval a "magunkfajta tábor" elég nyilvánosan nem szereti a "tuggyukkiket".A tuggyukkik meg sajátos viszonyt ápolnak a környező szinténtuggyukkikkel népekkel vica versa. (kéretik az utóbbi mondatot slendrián megfogalmazásnak tekinteni, és odaképzelni egy két bekezdést arról, hogy nem is mindenki egyik oldalról sem, tehát így általánosságban ez nem mondható...)
A lényeg, hogy a magunkfajták szeretik a szinténtuggyukkikkel együtt szapulni a tuggyukkkiket. Nem titokban, hanem jó nyilvánosan, kölcsönösen.

A másik dolog, hogy valahol azt halottam, hogy a Jobbik nem csípi az Ojrópai Júniót, és konkrétan az a programja, hogy gyengítse a tagállamok közötti függést, Meg az USÁkokat sem szereti, így az európa és az USA közti kapcsolatokat is gyengíteni akarja. Éppen ezért lehet, hogy nemzetközi téren olyanokkal keres kapcsolatot, akiknek érdeke egy gyenge únió. - Mondjuk pl. Maci Lacinak itt a szomszédban. Merthogy közösen a nyilvánosan vallott céljaik - legalábbis e tekintetben. dehát itt sem túl nagy poén a leleplezés... konkrétan ez a Jobbik programja.

Szóval nyugodtan legyen csak cél a Jobbik lejáratása.

SchA · http://katpol.blog.hu 2009.10.02. 08:15:24

Vona nem tudta (tudja?) miről beszélt, amikor a Forradalmi Gárdát emlegette.
Az IRGC egy másik állam fegyveres szerve, és ha ilyenek cirkálnak az utcán "választási megfigyelőként", azt úgy hívjuk, hogy megszállás.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.10.02. 08:44:28

@ikaljan:

Az ellenségem ellensége a barátom, vagy legalábbis az ellenségemmel szemben szövetségesem.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.10.02. 21:53:05

@polgári per:

Nyiss ki valami kézikönyvet, marhaságok erősködve állítása helyett és lehetőleg utána nyilatkozz. Persze lehet butaságokat is leírni, ha az a célod.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.10.02. 21:55:54

@Cheradenine Zakalwe:

Nyiss ki valami kézikönyvet, marhaságok erősködve állítása helyett és lehetőleg utána nyilatkozz. Persze lehet butaságokat is leírni, ha az a célod.

@polgári per:

BOCSÁNAT! Nem neked akartam címezni az előzőt, mellényúlás volt.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.10.02. 21:57:47

@SchA:

VÉGRE valaki rámutatott! Már régen akartam említeni. Vona fergeteges hülyeségeket tud nyilatkozni.

wladyslawsky (törölt) 2009.10.03. 17:46:38

irán az mióta "arab", tessék mondani ?

Iustizmord 2009.10.18. 10:52:02

ha valaki utálja a zsidókat egyből az arabok f@ssát szopja? milyen logika ez már? hogy az ellenségem ellensége a barátom?

(ZÁRÓJELBEN JEGYZEM MEG, HOGY EGY VÉRKERESZTÉNY IDEOLÓGIÁTÓL ELTÖLTÖTT EMBER MIÉRT PONT MOHAMEDÁNOKHOZ DÖRGÖZŐZIK?)

bocs a capslockért.

szóval ha öngyi merénylő jön Pestre akkor azt Vona szervezte? :o)))

Iustizmord 2009.10.18. 10:52:45

@SchA: vona ritkán tudja mit beszél.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása