SZDSZ: Nincs tovább - ajánló

Konzervatorium I 2008.09.01. 10:27

"Ha Fodor Gábor tényleg komolyan gondolja, hogy a legújabb Gyurcsány-programmal az a baj, hogy túlságosan szolidaritásellenes, akkor ő az az ember, aki az egész Őszöd utáni cirkuszból a lehető legkevesebb tanulságot szűrte le, továbbá fogalma sincs, mi zajlik Magyarországon."

Szerzőnk, Tallián Miklós publiját ajánljuk a Hírszerzőn, "mindenkinek, aki szereti", de legfőképpen Fodor Gábornak. Gábor, olvasd el!


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr6642846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.01. 11:13:52

Szólj hozzá, szólj hozzá. Mit lehet ehhez még hozzátenni. Ez sajnos tökéletesen így van. Egy liberális ne szociálérzékenykedjen, hanem liberalizáljon. Ez az érv mind az SZDSZ, mind az MDF szájából hiteltelen, sőt még annál is furcsább, mint hogy egy szoci vállalta a kapitalista messiás szerepét.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.09.01. 11:34:55

Ne értelmezzük már újra a múltat. Az egy nagy mítosz, hogy a szociállis kiadások miatt borult meg az államháztartás.

Van 150 milliárd "jövedelempótló és jövedelem kiegészítő szociális" kiadás, plusz ~500 milliárd családi támogatás illetve még pár kisebb tétel.

Az úgy összesen 694 milliárd a 2008-as költségvetésben.

Van 1150 milliárd adósság utáni kamatteher.

2002 óta 5000 milliárdról 14000-re nőtt kb. az államadósság mértéke, könnyen ki lehet számolni, hogy nem lenne nekünk 1150 milliárd évi kötelező kifizetésünk - a költségvetés több mint 10%-a - csak kamatokra ha nem vesznek fel ennyi hitelt a 2002 óta regnáló kormányok.

Rakjuk már perspektívába a dolgokat!

www.magyarkozlony.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk07183.pdf

CrL 2008.09.01. 11:45:34

nem jó a mostani rendszer ez biztos. de egyetértek br-el, ez csak mítosz, hogy csakis a szockiadások miatt borult meg az egész.

FG meg bármit mondhat, 4-5% biztos meglesz SZDSZ-nek mint eddig is megvolt. Egyedül Kóka lett volna "képes" arra, hogy ne legyen meg a treshold.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.01. 12:01:14

Mítosz? Szerinted hová lett az a pénz? Gyurcsány páncéltermében van és úszkál benne, mint Dagobert bácsi?

Ha már belinkelted:
25. oldal:
TB: 4300 Milliárd
Nyugdíj: 2872 milliárd

31. Oldal párttámogatások :) (3,8 milliárd)
35. oldal: Bíróságok: 77 milliárd
stb...
110. oldal családi pótlék:370 milliárd
Összejön ez hamar. Most mennem kell.

Steve the Great 2008.09.01. 12:10:14

Illetve még akár mítosz, akár nem, az is kérdés, hogy ezzel a gazdaság is és szociális politikával meddig lesz előteremthető pl. az adósságszolgálat összege (meg persze a többi is).

xstranger 2008.09.01. 12:15:18

LV: Se a TB se a nyugdijak nem csokkenthetok nullara, ezeket a teteleket nincs ertelme szamszeruen osszehasonlitani.

Az adossagszolgalat merteke nagyban fugg a kamatlabtol ez pedig a kormany gazdasasgpolitikajanak hitelessegetol, ezen lehet javitani es akkor mar is nem olyan nehez. Amugy az adossag nem rossz dolog ha olyan dologra koltod a hitelt ami hosszu tavon tobbet hoz mint az adossag: gazdasagelenkites, infrastruktura. A problema hogy Magyarorszagon a hitelt feletettek a tarsadalommal illetve elloptak. Na ezert is olyan magas a kamat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.01. 12:37:43

xstranger
Nem hasonlítom össze, csak mutatom, hogy nem piszlicsáré tételekről beszélünk, amikor a szociális ellátórendszer nagy mérete kerül szóba. Ez nem mítosz, hanem egy hatalmas feneketlen hordó.

Amúgy az adósságszolgálatos megjegyzéseddel egyet értek. Népboldogításra (egyáltalán rendszeresen felmerülő költségre) nem szabad hitelt felvenni.

CrL 2008.09.01. 13:16:52

LV: azt sztem senki nem vitatja, hogy rossz a szoc.kiadások rendszere és változtatni kell rajta. de ne csak ebben a kevesebbet a népnek horizontban láss.

nem és kizárólagosan azért borult fel az államháztartás mert túl bőkezű a zemberekkel állam. az is benne van vastagon persze, de hatalmas rész benne még az a 18 éves klepto amit az államfériaink játszottak-játszanak, az olajozástól kezdve a privatizáción át a mindenféle tervekig-tenderekig-pályázatokig (magyarul non-stop állampénzlenyúlásig). őrületes tételek ezek.

Ahhoz, hogy ezt zavartalanul tegyék, hatalomra kellet jutniuk - amiket nagy-reformok elkerülésével és pénzosztogatással (ezzel járó folyamatos hitelfelvétellel) majd instant megszorításokkal vagyis nagyon elhibázott gazdpolitikával értek el. (Medgyessy volt benne az egyik aranyérmes)

nagyon sematizálva, így jutottunk el az "elkúrásig", a konvergenciaprogramig meg az állami kiadási rendszer fenntarthatatlanságáig és az elképesztő adósságokig.

nemcsak a szockiadások rendszerét kell tehát megreformálni, hanem az egész államot, kevesebb polgármester, kisebb parlament és még sorolhatnám.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.09.01. 13:38:35

crl:
az átalakítás pénzbe kerül, nem is kevésbe. vagyis ha az egyik elosztó vagy államigazgatási rendszert át akarom gyökeresen alakítani, azt vagy hitelből teszem (amit nagyon nem kéne már), vagy adót emelek (ez megvolt, csak a nagy átalakítás maradt el), vagy más ágazatoktól vonom el a plusz pénzt.
egy maradék lehetősége, hogy felpörgetjük a gazdaságot, hogy egy pénzügyi ciklus alatt ugynaaz a pénzösszeg többször forduljon meg a gazdaságban, és tételenként kevesebb adót, de gyakrabban generáljon, így teljes évre vetítve több adót szedhetnénk be.

CrL 2008.09.01. 13:46:02

bs395, tudom de ennek nem is írtam sehol ellenkezőjét.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.09.01. 19:16:26

lord valdez
Magyarországon és az ez Szdsz-en belül is elég nagy hagyománya van a szoclib vonalnak, és itt most ne a gyurcsányizmusra gondoljunk.
Tudom, hogy ezt konzi fejel nehéz megérteni, de van ilyen.
Szerencsére.
CRL
Nálunk még mást mondtál a Szadesz esélyeiről, ha jól emlékszem. :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.01. 19:59:27

weisz manfréd huba:
Na, mi van, konzinak nézel és nemecsek-listára raksz? :)
Én libsi vagyok :), csak inkább konzervatív liberális. Magyarországon valóban nagy hagyománya van a szoclib vonalnak, csak az SZDSZ-től nem ezt vártam. Lehet, hogy túlságosan megszoktam Kókát?

Crl:
Pedig, ha megnézed a belinkelt költségvetési törvényt (figyelem: rohadt hosszú) látszik, hogy a költségvetés legnagyobb része igenis jóléti kiadásokra megy.
A lopást utáljuk persze, de hol van az összesen elumbuldált pénz a TB kassza egy éves kiadásaihoz képest? Nagyon messze. Lehet irigykedni Kókára, hogy ügyeskedő, meg miegymás, de az ő teljes vagyonát egy darab kórház egy év alatt elköltené. Itt nagyságrendi különbség van.
Sok mindenhez hozzá kellene nyúlni nem vitatom, de a szociális rendszer mindenképp kiemelt köztük.

CrL 2008.09.01. 20:19:39

LV, ki beszél itt csak Kókáról? Javarészt az egész politika elit benne van. Ami pedig nagyságrendeket illet sorry de tévedsz vagy félreinformáltak. Ezermilliárdok tűntek el magánzsebekbe az állami lenyúlások és korrupció miatt az elmúlt 18-20 évben. Ha fele annyit loptak volna az urak és köreik bejjebb lennénk és nem lenne gond mondjuk a szociális kiadások kipengetése. Még akkor is ha valóban reformra szorul.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.01. 20:35:39

Csak példának hoztam, mint az egyik leggazdagabb politikust.
Arra akartam utalni, hogy lehet a politikára ujjal mutogatni, hogy ők lopták el a pénzünket, de nem ilyen egyszerű ez.
Ott a szám, még ha tényleg ezer milliárdokat loptak volna is el, ami nem valószínű, mert most tele lennék milliárdos politikussal, az akkor is csak egy évi nyugdíjkiadás... Jobb lenne, de nem annyival, mint azt az emberek látni szeretnék.
Amellett, hogy a lopás a rendszer minden szintjén jelen van...

CrL 2008.09.02. 08:36:26

LV: nem lehet, hanem elsőként máshova nem is lehet mutogatni csak a politikára és co. a nyuggereket szavazógépnek használják, ezért tartják fennt a mostani rendszert, nem szolidaritásból. az eltapsolt vagy eltűnt ezermilliárdoknak meg ajánlom nézz utána ;]

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.09.02. 08:38:45

CrL
Persze, hogy szavazógépnek használják, de nem is ezt vitatom. Az eltapsolt milliárdoknak senki se tud utána nézni úgy eltapsolták. Mindenesetre nincs nyoma az említett nagyságrendnek.

max_headroom 2008.09.02. 09:27:45

Lord_Valdez 2008.09.02. 08:38:45:
"Az eltapsolt milliárdoknak senki se tud utána nézni úgy eltapsolták. Mindenesetre nincs nyoma az említett nagyságrendnek."

Szívesen megtekinteném egyszer a Magyarországra érkező, anonim tőkebefektetések listáját. Csak úgy kíváncsiságból, hogy az milyen nagyságrend.
Az NBH-nak mellesleg feladata kiszűrni, hogy az ilyen anonimizált befektetéseken keresztül nem kerül-e stratégiainak minősített terület idegen - netán ellenséges - befolyás alá. Szóval, arra tippelek, hogy ha egyszer onnan kikerülnek adatok, cifra dolgokat tudhatnánk meg... persze ez lehetetlen, tudom. :-)

CrL 2008.09.02. 11:49:07

hogyne lenne nyomuk, csak titkosítva vannak - olajaktáktól kezdve a privatizációs "ügyeskedésekig". ezek megnyitásában szerinted miért van konszenzus?

CrL 2008.09.02. 11:49:47

jav: ezek megnyitásának akadályozásában

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.02. 18:30:34

CrL-nek igaza lehet, a titkolózásra csak annak van szüksége, akinek rejtegetnivalója van. Az én bérpapíromat a netre is feltehetnék.
Egyébként Valdeznek is igaza van, annyit, amennyi a nyugdíj, nem lehet ellopni. Legalábbis nehéz.

(Korrupció ellen, aki többet lop, mint 20 év minimálbér, annak nyilvános akasztás, aki kevesebbet, ak kőbánya :))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.02. 20:45:55

max_headroom 2008.09.02. 09:27:45
Szívesen megtekinteném egyszer a Magyarországra érkező, anonim tőkebefektetések listáját."
bion-bion. Erre sokat gondolunk. A "külföldi" befektetők kik is? És a "forró" pénzek, amikkel lehet a tőzsdét, forintot rángatni, kik is?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.02. 23:56:54

tölgy:

zsidózást még a szimpatizáns-blogon is kérjük mellőzni, van erre ennél jobb hely is. Csak aztán annyira is veszik jobb helyeken komolyan az embert.

max_headroom 2008.09.03. 00:18:15

peetmaster 2008.09.02. 23:56:54:
"zsidózást még a szimpatizáns-blogon is kérjük mellőzni, van erre ennél jobb hely is."

Miről beszélsz? Akárhogy gúvasztom a szemem, nyomát sem látom antiszemita megjegyzésnek. Se direktben, se átvitt értelemben, sehogy. Kimaradtam valamiből?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 00:19:47

max_headroom:

"bion-bion. Erre sokat gondolunk. A "külföldi" befektetők kik is? És a "forró" pénzek, amikkel lehet a tőzsdét, forintot rángatni, kik is?"

tudom, olyan vagyok, mint a szalonliberálisok, mindent annak veszek. De ez akkor is gyanúsan hangzott.

max_headroom 2008.09.03. 00:29:33

peetmaster 2008.09.03. 00:19:47:
"tudom, olyan vagyok, mint a szalonliberálisok, mindent annak veszek. De ez akkor is gyanúsan hangzott."

Már elnézést, de ez nem szalonliberalizmus, hanem paranoia.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 00:34:40

ok, de akkor vajon kire gondolt tölgy? :]

max_headroom 2008.09.03. 00:39:33

peetmaster 2008.09.03. 00:34:40
"ok, de akkor vajon kire gondolt tölgy?"

Ha nem tudod, rákérdezel, ő pedig elmondja. De először lőni, aztán kérdezni... :-/

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.03. 01:26:49

Peetmaster drága aranyom!
Akkor fog maga engem zsidózáson kapni, amikor Osztyapenkó lépést vált.

Mi a fészkes fene ebben a zsidózás? Maga - már ne is haragudjon - hüjje. A "külföldi" idézőjelben miért utalna zsidókra, he? De tudja mit, mesélje el kérem, milyen asszociációk során jutott el ide.

Előbb kérdezne, és aztán jöhet az ügyészi vizsgálat. Akikre gondolok, azoknak a vallásáról fogalmam sincs. De egyszer nézze meg, mennyi pénzt költött a költségvetés bankkonszolidációra. A 90-es években szinte évente egy bank bebukott. És mind a rossz hitelkihelyezés miatt.
Mondjuk a bécsi CW bank valami 100 mrd HUF-fal, és nem is titkolták, hogy keleti titkosszolgálatoknak hiteleztek.

Ez a nácivadász szenvedély, tudja, szánalmas :(

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 10:25:31

tölgy,
ok, ha ennyire állítja, akkor visszavonom. Csak az ön kérdése _formailag_ teljesen megegyezett a kurucinfon olvashatókkal. (gúnyosan megkérdezni, "na, kié a forró tőke, ki a külföldi manipulátor, -> a gonosz, -> a nemzetellenség, -> a (konzervatív vagy akármilyen) értékek fő veszélyeztetője? A zsidó.)
Egyébként a náivadászat legalább annyira legitim dolog, mint a komcsiutálás.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.03. 11:34:40

peetmaster,

"Egyébként a náivadászat legalább annyira legitim dolog, mint a komcsiutálás. "

Mama, egy lószart. Itt 89-ben a komcsikat kellett elzavarni, és ha körbenézel, azt sem sikerült maradéktalanul. Melyik nyilas van most vezető pozícióban? Vannak szerinted egyáltalán még itt élő nyilasok? Az az egy szem Charles Zentai, aki Ausztráliában van, arra lehet vadászni, de az szerintem már nem fut el.
Akkor a szezont a fazonnal ha lehet, ne.

smalladam 2008.09.03. 14:27:08

asse volt nyilas. csak élt az adódó lehetőségekkel..

Mi0 2008.09.03. 18:29:23

A komcsiutálás teljességgel legitim; bárkit lehet szabadon utálni :) A nácivadászat meg olyannyira legitim, hogy már kötelező, mivel nem bárki vezető pozícióból "elzavarása" a célja, hanem gyilkosok és háborús bűnösök felkutatása; ezek pedig hivatalból üldözendőek, és nem évülnek el...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 19:13:00

gabrilo,
"Itt 89-ben a komcsikat kellett elzavarni,"

akkor a te kedvedért ezentúl mindig kiírom, hogy amiket mondok, az nagy általánosságban igaz, és nem korlátozódik egyetlen országra. Pl. k. sok ország volt, ahonnan sose kellett komcsikat elzavarni, de nácik voltak. (Pl. NSZK vagy Ausztrália, vagy bárhol, ahol az újak felvonulnak.)
Szóval általában NEM érdekel, hogy _itt_ (vagy bárhol máshol konkrétan, for that matter) mi van, Magyarország különben sem igazán alkalmas általános elméletek megalapozására.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 19:13:58

egyébként missbergernél a pont.
az előzőt pontosítva: én a nácikat pl. nem azért utálom, mert a magyaroknak rosszat tettek, hanem mert alapban hülyeséget képviseltek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.03. 20:26:30

Missberger,
"gyilkosok és háborús bűnösök felkutatása; ezek pedig hivatalból üldözendőek" - ilyen náci valószínűleg rengeteg van Mo-n. Ha politikai gyilkost találnak akkor az komcsi.

peetmaster,
most nem tudom, hogy rutinból, vagy ösztönösen, de a nagy lopásokra utaló megjegyzéseket sikerült átfordítania a zsidózás és nácizmus problémájának taglalására.
Ügyes, szép munka volt!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.03. 20:39:53

peet,


szerintem meg a libik képviselnek hülyeséget.
Ha hatalomra kerülnék, üldözhetem őket?

max_headroom 2008.09.03. 21:15:56

Missberger 2008.09.03. 18:29:23:
"A nácivadászat meg olyannyira legitim, hogy már kötelező, mivel nem bárki vezető pozícióból "elzavarása" a célja, hanem gyilkosok és háborús bűnösök felkutatása; ezek pedig hivatalból üldözendőek, és nem évülnek el..."

A háborús és emberiesség ellenes bűnösök felkutatása és felelősségre vonása egy nemzetközi jogi szerződés alapján _lenne_ kötelező, függetlenül a gyanúsított politikai hovatartozásától. (Az üldözés a diktatúrák gyakorlata.) Furcsa módon, az ilyen jellegű, 1945 és 1989 között elkövetett bűncselekmények tettesei ellen még eljárás sem indult - vagy ha igen, megúszták egy-két év felfüggesztettel. Volt erről itt írás, olvasd el, ha van kedved hozzá: konzervatorium.blog.hu/2008/05/26/felelossegre_vonast

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 22:42:41

tölgy:
"peetmaster,
most nem tudom, hogy rutinból, vagy ösztönösen, de a nagy lopásokra utaló megjegyzéseket sikerült átfordítania a zsidózás és nácizmus problémájának taglalására.
Ügyes, szép munka volt!"
:)
rutin, meg az évek, tényleg off ide.

gabrilo, üldözheted, ha elmondod, miért nem lehet még ELMÉLETILEG se igazuk. De mint írtam, ez ide off, inkább nálm a vonatkozó posztban, rakovszk már sokat próbálkozott.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.03. 23:01:14

ja, és tölgy, ha volna pár perce valamikor, igazán válaszolhatna a humorral kapcsolatos válaszlevelemre - remélem, megkapta :)

Mi0 2008.09.04. 09:40:34

max_headroom, teljességgel egyetértek, a hsz-al is és a tavaszi cikkel is. Elhiheted, semmi különbséget nem érzek ebből a szempontból a náci és a kommunista rezsim gyilkosai között, természetesen őket is fel kellene kutatni mind egy szálig. Azért a nácivadászat jogosságát emeltem ki (amiben ezek szerint egyetértünk), mert Gabrilo egy hozzászólását - kommunikációs félreértésből adódóan - véletlenül úgy értelmeztem, hogy "lószart" tartja legitimnek...

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.04. 12:29:37

Missberger,


a lószart csak az a Pojáca tartja legitimnek:(((

Mi0 2008.09.04. 12:43:32

Tudom, utána beugrott, hogy ez idézet egy klasszikustól, csak nem túl szerencsés helyre tűzted be, én meg első olvasásra azt hittem, ez a véleményed a nácivadász központ legitimitásáról... Mondom, félreértés :)

CrL 2008.09.04. 14:52:50

kicsit visszaoffolva a témát a kellemesebb de hasonlóan kellemetlen korrupció témához. A Cargo ügy (MSZP vs SZDSZ) aktualizálása igen mókás volt a héten. Állítólag 1 milliárdos a kár, oh vajon hova tűnhetett?

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása