ESZMETÖRTÉNET
GAZDASÁG
KÖZÉLET & POLITIKA
KULTÚRA & ÉLETMÓD
INTERJÚ
IMPRESSZUM
Olvasnivaló - USA, elnökválasztás I.
Konzervatorium
I 2008.01.10. 17:55
Seres László - Merjünk neokonok lenni
+
Tallián Miklós - Iowa
+(Turbulencia, köszi)
Robin Masters - Gondoljuk újra II.: Amerikai elnökválasztás
+
napivalasztas.hu
Facebook
Tumblr
Tweet
Pinterest
Tetszik
0
29
hozzászólás
Címkék:
ajánló
Ajánlott bejegyzések:
A Semmi szolgálatában: queer, a kis lidérc
A náci is ember (Révész Sándor nyomán)
Scheppele egy igazsága
A magyar érdekért: hat állítás az ukrán válságról
Gyengeség és balítélet
A bejegyzés trackback címe:
https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr37292425
Turbulencia (törölt)
2008.01.10. 18:58:17
A reakción is lehet drukkolni az amerikai elnökválasztáshoz:
reakcio.blog.hu/2008/01/10/usa2008
Na de nézzük Serest:
"hazánkban, a Magyar Provinciális Apátiában nincs külpolitikában való gondolkodás"
Örülhetünk, ha a szomszéd országokra van befolyásunk...
"milyen morál vezesse az egyetlen ütőképes és szabadelvű szuperhatalom elnökét "
Az olajellátás biztosítása morális kérdésnek számít?
"most maradjunk lényegénél: az amerikai dominanciánál, a demokrácia és a szabad piac békés exportjánál"
Békés... khm... khm...
Az alapvető gond azonban az, hogy ha demokratikus választások lennének a muzulmán országokban, akkor az iszlamistákra szavazna a jónép.
Válasz erre
Hiller Haver
·
http://www.konzervatorium.blog.hu
2008.01.10. 19:19:48
Turb, köszi a linket, benyomom ide.
olaj: azért nem csak ez az indíték, még ha ez is igön fontos.
demo: hát igen. A demokrácia nem biztos, hogy mindig olyan remek dolog...
Válasz erre
Csepi
2008.01.10. 19:24:28
nem lenne rossz a cikk, ha nem rombolná le a logikai menet hitelességét olyan primitív leegyszerűsírésekkel, minthogy demokráciák nem háborúznak egymás ellen, és, hogy az iszlamizmus terjedése miatt fogunk Frankfurtban felrobbanni. Azért ezek annál bonyolultabb kérdések, hogy egy cikkben megmondja róla Seres a tutifrankót a sok hülye meg könyveket szentel még részkérdéseinek is, nemhogy az egésznek... szóval nagyképű lett a cikk na!
Válasz erre
mr. pharmacist
2008.01.10. 19:39:55
ha jól emlékszem az elnökválasztási kampányban irak/terrorizmus mellett a bevándorlás is téma (kerítés/ ill. az illegálisok honosítása). jameg a patriot act. ezek azért összefüggésben vannak a terrorizmus kérdésével is.
nem köll rögtön a puskáért nyúlni.
de ha bezárnák guantanamot, nem kínoznának embert akkor hitelesebb lenne az igazságosztó szerep. meg persze, ha lerohannák kínát.
Válasz erre
mocsokdream
·
http://negativ.blog.hu/
2008.01.10. 19:43:13
Csatlakozom Csepihez!
Túl általánosító és naív írás. Nem hiszem, hogy csak a terroristaveszély megoldásáról és közel-keleti háborúkról szólna az elnökválasztás. Amerikai rémálom: Vagy egy fekete vagy egy nő. Nos a terroristapropaganda és a háború kőkemény üzlet, ezt számok támasztják alá. Mindenképp folytatódni fog a dolog.
Most egyelőre röviden ennyit.
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.10. 19:57:56
A republikánus Alan Greenspan nemrég okozott egy kis felfordulást azzal, hogy kijelentette, hogy a háború főleg az olaj miatt van:
"I am saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: the Iraq war is largely about oil"
Persze sok egyéb ok is közrejátszott, például az a (tipikus neokon) meggyőződés, hogy az irakiak egyetlen vágya, hogy elhozzák nekik a demokráciát. A dominóeffektusként az egész térségben elterjedő demokratizálási hullámról ne is beszéljünk. Kevesebb szó esett a "ha nem alázzuk meg az iszlám világot, akkor ők akarnak majd megalázni minket" logikáról, de talán az is szerepet játszott.
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.10. 21:24:30
Egyébként azt hiszem, rólam írta Greenspan azt a könyvét, amiben a fenti mondat szerepel ("The Age of Turbulence: Adventures in a New World" :)
Forrás:
en.wikipedia.org/wiki/Rationale_for_the_Iraq_War#Oil_and_the_Iraq_invasion
Válasz erre
Hiller Haver
·
http://www.konzervatorium.blog.hu
2008.01.10. 21:27:33
"rólam írta Greenspan azt a könyvét":D
Az olaj dolgot én elismertem azért, na:)...
Én azért bírom nagyon Serest, még ha jóval kevésbé is vagyok héja:).
Válasz erre
rosencrantzhu
2008.01.10. 22:00:26
khmmm, meggyőzően ír Seres, de azért ha ennyire az antiterrorista hév vezeti az USA-t, akkor miért nem ment neki mondjuk még egyszer Afganisztánnak, és miért kreált inkább hamis bizonyítékokat Irak ellen.
persze a világ bonyolult, de azért Irak lerohanását nehéz a demokratizálási és terrorelhárítási stratégia részeként látni, és sokkal könnyebb valami egészen másnak.
Válasz erre
wunderlander aka. gabrilo
2008.01.10. 22:20:00
"Ha az ember fontosnak tartja az egyén szabadságán, a magántulajdon szentségén és a jog uralmán alapuló rendet, plusz szükségesnek látja azt katonailag is megvédeni, akkor óhatatlanul neokon állásponton köt ki, valljon egyébként más kérdésekben bármilyen világnézetet. A neokon álláspontnak persze vannak kizárólag amerikai relációban értelmezhető, kulturális vonatkozásai is, itt most maradjunk lényegénél: az amerikai dominanciánál, a demokrácia és a szabad piac békés exportjánál, de szükség esetén a megelőző csapás jogánál, az ENSZ-es álszent "multilateralizmus" hanyagolásánál."
Khm. A fürtös bombázók nem tudom, mióta "békések". Itt valami forró ólom kerülhetett Seres fülébe/szemébe, vagy egyéb szervébe. A demokrácia az nagy toposz, szeressük, mert igazolható vele sok minden. A szabad piacot is szeretjük, még szép, a magántulajdont meg még úgyis. Ha ennek békés exportja nem lehetséges, úgy megteszi a nem-békés is. cöcöcö. Mire emlékeztet ez engemet?
(forradalom fegyveres exportja --- demokrácia fegyveres exportja) Hát, nem véletlenül tartják az ideológiai bal örököseinek a neokonzervatívokat.
"Irak előtt Amerika az ENSZ kegyeit kereste"
Utánaa meg nem annyira. Asse tudom, az ENSZ minek van, de mindegy. De a mai guruk nagyrésze már Clinton alatt fölajánlotta hűséges szolgálatait, ha nekimegy cserébe Szaddámnak. És akkor még sehol se volt 9/11 meg Oszama meg egy érdekes logikai hipp-hoppal Szaddám. Töröm-töröm.
Aztán még egy kis iszlámizmus-terrorizmus, meg nagyon köll az erő, meg a globális világrend.
Lelki szemeim előtt meg egy szovjet hősi film, a végén ölelkezés a mezőn Leninnel.
Válasz erre
mr. pharmacist
2008.01.10. 22:32:51
terry jones megítta má: az usa pont leszarta, hogy mit gondol az ensz a háborúról, közben bush arról beszélt, szaddám milyen csúnya, hogy nem enged az ensznek (jó, az enszt most tényleg hagyjuk).
miközben mo. azon fáradozik, hogy morálisan és gazdaságilag is az eu méltó peremvidéke legyen, a zembereket majd pont az fogja érdekelni, hogy éppen mellik abroszfejűt fogja az usa megfingatni.
putyint is le lehetne akkor lőni, hamár, nem?
Válasz erre
szejler
2008.01.10. 23:41:02
A jobbklikk.hu -n, Navracsics is írkál az elnökválasztásról. Még vitatkozni is lehet vele :) Már úgy értem, értelmes felvetésre válaszol is.
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.11. 14:47:07
Azé' monnyuk Al Greenspan ebben a háborúsdi kérdésben nem igazán tekinthetô objektív szemlélônek. (Gondolok itt a FED szerepére az amerikai gazdaságra illetve arra, hogy vajon akkor a háború=pénz, illetve - amerikára (is) vonatkozóan a pénz=FED egyenletekbôl hogyan sikerült magát egy mozdulattal "kivonnia"?)
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.11. 15:00:14
Greenspan nem vonja ki magát. Azt mondja, hogy az olajellátás biztosítása miatt szükséges volt Szaddámot eltávolítani.
Hallgassuk meg Edith Piaf véleményét is:
„Nem-nem és nem
Nem-nem bánok semmit sem
Akár jó-akár nem
Ami volt-mindez mindegy nekem
Nem-nem és nem
Nem-nem bánok semmit sem
Ami volt szerte hullt
Mind hazug
Kinek kell ez. A múlt!”
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.11. 15:35:49
Turbulencia:
a bal kéz mondja, hogy a jobbkéz miatt volt. Hehe...
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.11. 15:52:59
Nem, a bal kéz azt mondja, hogy a bal kéz miatt volt szükséges (gazdasági okokból).
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.11. 16:49:56
Pénz, paripa, fegyver - ez a három dolog kell a békéhez. (Úgy értem háború kell ahhoz valahol másutt, hogy Amerikában béke legyen.) Nem röhejes ez az egész? Vagy inkább sírni való...
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.11. 17:49:05
Nem, nem ahhoz, hogy Amerikában béke legyen, hanem hogy olaj legyen (Amerikát akkor sem tudta volna Szaddám veszélyeztetni, ha szert tesz tömegpusztító fegyverekre)
doktor ur, sorozatban a harmadik tévedésed után a diagnózisom a következő: annyira szeretnél valamit röhejesnek tartani, hogy a gondolkodás részt kihagyod.
Mielőbbi gyógyulást kívánok!
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.11. 18:02:44
Turbulencia: nem röhejes, aggasztó.
Nem tudom emlékszel-e még, mi történt a Katerina hurrikán pusztítása nyomán az államokban. Konkrétan az olajhiányra gondolok. A kialakult helyzetet már szinte képtelen volt kézbentartani a központi kormányzat. Ha nem kapnak segítséget az rövid úton polgárháborúhoz (költôi túlzás ugyan, de nem áll messze a valóságtól) vezethetett volna. Ennyit az olaj és a béke kapcsolatáról.
Amikor azt írtam, hogy "a bal kéz mondja, hogy a jobbkéz miatt volt.", az amerikai gazdaság két fô pillérére céloztam (pénz és energia), mint jobb- és balkéz.
És lehet, hogy tévedek (sajnos Greenspan könyvét nem olvastam), bár rajtad kívül nem tudom ki biztos még abban, hogy te nem. Amennyiben valóban hülyeségeket írtam volna, abban az esetben az inkriminált eset minden résztvevôjétôl, úgyismint Al Greenspantôl, az Egyesült Államok elnökétôl és országa minden állampolgárától valamint a világ közvéleményétôl ezúton kérek elnézést.
És köszönöm a jókívánságaidat...
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.11. 19:16:39
Katerina valami cseh pornósztár lehet, a hurrikánt Katrina-nak hívták. Greenspan üzeni, hogy megbocsát, a többi felvetésedre sajnos nincs időm.
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.11. 19:30:00
Na, sikerült még egy bakit vétenem, neked meg sikerült mégegyet belém rúgnod. Azért belinkelem, bár tudom, hogy nincs idôd a tényekkel vitatkozni, de hátha...
nol.hu/cikk/376255/
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.11. 23:15:27
Talán ez jött le neked belőle, de belinkelt cikkben történetesen semmi olyasmi nincs, amit akár a legköltőibb túlzással polgárháborúhoz közeli helyzetnek lehetne nevezni.
Amúgy azóta az olajár 65 dollár helyett már a 100-at is túllépte, és mégsincs polgárháború.
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.12. 00:18:26
A polgárháború - mint jeleztem volt - a költôi túlzás kategóriába tartozott. Amúgy az olajár meg annyi amennyi, mert most már van. De akkor nem volt. Kevésért se meg sokért se.
És valóban nincs Amerikában polgárháború. Erre merészeltem azt írni, hogy valahol háborúnak kellett lennie, hogy az USÁ-ban béke legyen.
De mint írtad volt mindez hülyeség, csak "röhejesnek akartam tartani", ezáltal magamat is nevetségessé tettem jól. Nem is értem, hogyan állhatsz szóba egy ilyen lúzerrel. Biztos az áldott jó szíved, az...
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.12. 04:09:54
Nincs olyan költői túlzás, amitől az átmeneti benzinhiányból polgárháború lesz. De felesleges is bizonygatnom, hiszen ahogy – ezúttal költői túlzások emlegetése nélkül - írod, szerinted azért nincs Amerikában polgárháború, mert Irakban háború van. Érezték ezt Bush és Greenspan, le kell rohanni Irakot, különben Észak ismét Dél ellen fordul. Ez annyira szép gondolat, hogy természetesen nem is cáfolom.
Értem a felháborodásodat amúgy: te csak jót akartál, kvázi az enyémhez (szerinted) hasonló véleményeket hangoztattál, és én ahelyett, hogy megdicsértelek volna, éppúgy számon kértem rajtad a logikát és a világról való ismereteket, mint ahogy Serestől. Szemétség volt, most már belátom.
Válasz erre
a doktor ur
·
egyetlen1.blogspot.com
2008.01.12. 17:02:06
Nem vagyok felháborodva, csak nem tettem ki az iróniamétert :) Nem lehetek, mert egyrészt igazad van, másrészrôl nem fogalmaztam egyértelmûen.
Egyébként meg télleg szeméccség volt ;)
Válasz erre
Hiller Haver
·
http://www.konzervatorium.blog.hu
2008.01.12. 20:26:03
"Katerina valami cseh pornósztár lehet, a hurrikánt Katrina-nak hívták."
Ez egy olyan szar poén, hogy az már kruvajó:D...
Válasz erre
Hiller Haver
·
http://www.konzervatorium.blog.hu
2008.01.12. 20:27:45
Amúgy élvezet olvasni ezt a visszafogott, önironikus, stilárisan kidolgozott kölcsönös oltogatást köztetek, bárcsak mindenütt ilyen lenne :)))...
Válasz erre
Hiller Haver
·
http://www.konzervatorium.blog.hu
2008.01.13. 09:39:01
Jah, egy vicces link:
www.tarfor.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=106&Itemid=31
Válasz erre
Turbulencia (törölt)
2008.01.15. 15:11:52
Marxisták a neokonok ellen? Az igazság még csak nem is középen van, hanem valahol mindkét csoportulástól távol.
Válasz erre
Mégsem
Kimoderálom ezt a kommentet.
Mégsem
Kimoderálom ezt a kommentet.
Nem moderálom a kommentet.
Kimoderálom a kommentező összes kommentjét.
A kommentezőt nem tiltom ki.
A kommentezőt kitiltom egy napra.
A kommentezőt kitiltom egy hétre.
A kommentezőt kitiltom egy hónapra.
A kommentezőt kitiltom örökre.
Megjegyzés:
BELÉPÉS
OLVASÓK SZÁMA
AKTUÁLIS TÉMÁINK
nabiru:
@Magorum: Mikor Jezus elbucsuzott az oveitol az egyik hozza lepve kerdezte . "...
(
2024.08.27. 21:42
)
Katolikus körlevél az ősmagyarkodók ellen
tesz-vesz:
@Szabó_Dezső: nem jön pénz smittmarcsitól? vagy ki fizette őket? kihez tartozo...
(
2022.07.14. 16:22
)
A Semmi szolgálatában: queer, a kis lidérc
tesz-vesz:
@Nyomek: ez vicces :D
(
2021.11.09. 20:41
)
A rossz ripacs bukása
Popovits János:
Két német nyelvû rövidebb változata után könyvtervezetem megjelent az internet...
(
2019.06.01. 16:57
)
Konzervatív válaszok 1. (demokrácia és szabadság)
Kong.Kinga:
"Ellenkező esetben azt kell mondanunk, hogy a törvényhozás tagjai korruptak, e...
(
2018.08.08. 13:01
)
Racionalitás és felhatalmazás: mitől legitimek a „civilek”?
Hobelman:
Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Financ...
(
2018.05.14. 03:08
)
Európa vagy konzervatív lesz, vagy nem lesz
LEGOLVASOTTABB
„Közösség és társadalom” - A Hullám
Ukrajna – demokratikus kísérlet
A lány, aki túlélte az abortuszt: Gianna Jessen vallomása
Az amerikai rendőr
Békemenet és valóság: barát-e Amerika?
FEEDEK
RSS 2.0
bejegyzések
,
kommentek
Atom
bejegyzések
,
kommentek
ARCHÍVUM
2015 május
(
1
)
2015 január
(
1
)
2014 október
(
1
)
2014 szeptember
(
1
)
2014 július
(
2
)
2014 április
(
3
)
2014 március
(
3
)
2014 február
(
2
)
2014 január
(
4
)
2013 december
(
2
)
2013 november
(
1
)
Tovább
...
MANDINER
Nincs megjeleníthető elem
JOBBKLIKK
Nincs megjeleníthető elem
HASZNOS DOLGOK
Címkefelhő
Feedburner RSS
Házirend
Most olvastuk RSS
CREATIVE COMMONS
PARTNEREINK
HONLAPAJÁNLÓ
ABC
Acton Institute blog
Altar and Throne
Cato Institute blog
Chronicles Magazine
City Journal
Commentary Magazine
Conservapedia
Conservative Home
Crisis Magazine
Daily Telegraph
Dissecting leftism
El Mondo
First Things
Földhöz ragadva
Heti Válasz
Homo homini - Mezei Balázs blogja
Igen
II. János Pál Gazdaságetikai Intézet
Jezsuita blog
Journal of democracy
Kétségek között
Kill the radical
Kóczián Péter blogja
Konrad Adenauer Stiftung
Konzervativizmus linktár
Közjó és Kapitalizmus Intézet
La Razón
Letterforce
Magyar Kurír
Magyar Szemle
Metazin
Mos Maiorum
Mr. Right naplója
Múltba néző
National Review
Polgári Szemle
Postmodern conservative
Reason Magazine
RightWingStuff
Roger Scruton honlapja
Sötét középkor
Spectator
Szávai János webnaplója
Századvég
Szélsőközép
Talita keresztény női portál
The Adam Smith Institute
The American Conservative
The Atlantic
The Monarchist
The New Criterion
The People's Cube
The Salisbury Review
The Weekly Standard
Tirpákbokrétás
Townhall
Urban Conservative
Vatikáni Figyelő
IGEN
Nincs megjeleníthető elem
METAZIN
Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása
Dashboard