Vérvörös csillag - ajánló

Konzervatorium I 2008.07.21. 18:11

Ajánljuk Seres László írását a Hírszerzőn.

"A döntéssel nem kevesebb történt, mint hogy az ECHR csak szelektíven védte meg a véleményszabadságot, ellenben beavatkozott egy, kizárólag a nemzet történelmi emlékezetére és jogállamára tartozó kérdésbe, nem mellékesen nagyot rúgott a magyar Alkotmánybíróságba. A strasbourgi testület formálisan nézve csak az adott kérdésre fókuszálva, mégis teljesen egyoldalúan kiemelt egy jelképet a magyar paragrafus egészéből, és megtette, amit Vajnaiék - valamint egy 2004-es Attac-petíció aláírói - valójában akartak: politikailag rehabilitálta a kommunizmust."


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr3578566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.21. 18:24:09

A lófaszt rehabilitálta, nem a kommunizmust.

gravy_t 2008.07.21. 18:28:02

én a szalámis-főtt tojásos zsömlét jobban szeretem...

phaidros 2008.07.21. 18:37:52

Zsömi, ha a szvasztikát rehabilitálta volna, akkor a fasizmust rehabilitálta volna, vagy csak a szvasztikát? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.21. 18:44:07

phaidros ·

A heinekken lobbi van a dolog mögött, nem a lopakodó komancsok.

Mellesleg, ha az árpádsávok és a Szebb jövőt! köszöntés elfogadható, akkor a vörös csillag is az, ha nincs sarló és kalapács.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.07.21. 18:55:24

Phaidros, a buddhizmust.=) Nem ám csak a vörös csillag olyan sokjelentésű jelkép.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.07.21. 18:58:35

Amúgy akkor mi van, ha valakire jól látható helyen rá van tetoválva bármely ilyen jellegű szimbólum? Megnyúzzák?

BeefBus 2008.07.21. 19:25:32

Szépen meg lett indokolva, hogy a vörös csillag az munkásmozgalmi szimbólum és már a komcsik eõtt is az volt. Ráadásul több EU-s mozgalomnak is jelképe -legálisan. A sarló-kalapács az a komcsi szimbólum! Nálunk nagyobbat szìvott országokban is legális a vörös csillag és csak nálunk pörögnek miatta... Persze nem meglepõ hiszen itt csak a múlt felemlegetése és a kesergés megy csak igazán jól...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.07.21. 19:30:13

Nem értek egyet az önkényuralmi jelképek tiltásával.
Aki akarja, új jelképet talál (ld. a háromágú svasztika orosz neonáciknál), ergó ineffektív.
Másfelől a lib. demokráciában még a szélsőségeseknek is van szólásszabadságuk.
Harmadrészről, legalább látszik, hogy ki hova húz.

Off, de mégse, hogy jelenleg a Mein Kampf szerzői jogait a bajor állam birtokolja, de mivel a szerző 45-ben meghalt, lassan lejár a jogvédelem és attól kezdve közkincs.
Egy német történész prof javasolta, hogy jobb lenne ezt nem megvárni, hanem előtte kiadni egy kritikai széljegyzetekkel ellátott kiadást. Én ezzel is egyetértek.

Caracalla 2008.07.21. 21:29:46

A szvasztikát is meg lehet találni pl. az indiai mitológiában. Kell keresni egy pár krisnást, oszt irány Strassburg.

Én mondjuk személy szerint hülyeségnek tartom a jelképek tiltását úgy általában, mert ezzel gyakorlatilag lemondunk róluk.

A döntésben megnyilvánuló kettős mérce ettől még visszataszító.

BékésMárton 2008.07.21. 22:22:00

na, hát már nagyon sokszor kifejtettem itt Seressel kapcs. fenntartásaimat, de amit most írt, na, azt nagyon de nagyon adom

Magyarországon, tudomásul kell venni, a történeti helyzet miatt mind a bal, mind a jobboldali szélsőségesek jeleit be kell tiltani, mivel sokakban visszatetszést keltenek és ezen rendszerek emberek százezreit írtották vagy nyomorították meg itt
a hollandiai Räterepublik nem ölte meg emberek ezreit és ott ugye nem taposták el fiatalok testét szovjet - vörös csillagos!!! - harckocsik, azaz ott valami világboldogító balfasz szélsőséges párt viselheti - itt meg nem, ennyi

ortodox reakciósként hánynék a nnyilaskereszt meg a horogkereszt legalizálásától és nem kell mondani, hogy a szélsőbaloldal jeleivel kapcs. is ezt gondolom

azt hiszem, hogy ebben Magyarország autonómiája a fontos és nem az, amit Brüsszel vagy bárki más mond

az meg, hogy a munkásmozgalom jelképe - ki a faszt érdekel - ugyanezen jel alatt deportálták pl. a zsidókat Birobidzsánba, öldösték a lengyel tiszteket Katynba és ma ez a jele Észak-Korea népgyilkos és éheztető rendszerének - gyűlölöm azt az értelmiségi hipokrízist, amely a vörös csillagot a világot jobbá tevőkre (???) tekintettel engedné, hogy egy 100 milliós globális hullahegyet maga mögött tudó ideológia jelképe szabadon viselhető legyen itthon

a balfasz Szálasi is azt hitte, hogy jót tesz Magyarországgal és voltak - sajnos - sokan, akik ezt el is hitték neki: mégis undorító, ha valaki csak a parafrazálás szintjén azt a zöld szart aggatja magára

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.07.22. 00:38:16

caracalla:
plusz kabbalisztikus zsidó jelkép is, meg ott volt az a klasszikus ókori európai kultúrákban is.
annyira értelmetlen ez a jelképtiltósdi, mert az eszmét mögötte nem tudják betiltani, csak nehezebb lesz utána észrevenni.
ráadásul kontraproduktív, mert a történelemnek pont az lenne a dolga, hogy mutassa, hogy na azt nem kéne mégegyszer - e helyett a szőnyeg alá söpörjük.

Szabaccsag Harcos 2008.07.22. 08:35:48

Szerintem nagyon jo iras. Amugy alapvetoen nem is a szimbolum(ok) betiltasa (lenne)a lenyeg, hanem ha ezzel egyuttjar valamifele rendszer rehabilitacio. Marpedig sajna ezzel jar, hisz az EU mindig valamifele cinkos felmosollyal reagal a komcsi bunokre, osztja azt a verlazito nezetet es magyarazatot, miszerint a komcsi ideologiai jobb a nacinal, mert valamifele jobb vilagot akart. Ez most a tradicionalisan eleg eros ny-europai komcsi/szocdem partoknak koszonheto vagy egyszeruen csak arrol van szo, hogy soha nem eltek komcsi rendszerben, mindegy, a lenyeg, hogy naluk az idiotakat a demokracia termelte ki, nalunk viszont ezek sajna meg mindig a diktaturabol itt maradt hatalommal, befolyassal rendelkezo akarkijei, es ezert nyilvan az emberek erzelmi reakcioja hatvanyozott erre. Szal szerintem be kene tiltani.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.22. 10:50:31

Elképesztő, micsoda mosdatás folyik, komolyan mondom.

BékésMárton 2008.07.22. 11:03:59

jah, olvasom a Reakción az írásodat, gratulálok, szép és nagyon dühös lett!!!

elképesztő, hogy hogy a picsába mernek hozzányúlni egyáltalán a kommunizmushoz? 100 M áldozat és a mérleg másik nyelvére odateszik az idealista kommunizmus álmodozását - Pol Pot meg Enver Hoxa és Kim Ir Szen és Mao is egyenlő társadalomról álmodozott, amelyik helyből a legszarabb dolog - épp olyan szar, mint a zsidók nélküli és bármilyen kisebbség nélküli társadalom - a szélsőjobb és a szélsőbal társadalomképe egyaránt beteg és torz valami, ami csak kivégzések árán realizálódik

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.22. 11:36:10

BM,

pontosan. Egyszerűen hányinger, amit művelnek.
De lesznek visszavágók, lásd viszontkommentemet a Reakción;]

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.08.16. 01:04:55

lehetne egy kérésem?
Akinek van pár perce, nézzen át hozzám
(nemdohanyzom.blog.hu/2008/08/16/zsidozasrol_es_komcsizasrol), és fejtse ki röviden, hogy miben tévedek...

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása