Tegnapról holnapra

F. Forsyth I 2010.04.12. 09:05

Tegnap este kilenc körül azt találgattuk, hogy a választási műsorokba súlyos pénzeket és még súlyosabb szakértőket invesztáló média, vagy az urnazárás után két órával még mindig tömött sorokban szavazni vágyó állampolgárok gyújtják fel előbb az OVB épületét. Az egész mintha valahogy méltó lezárása lett volna az elmúlt nyolc évnek, a szanaszét rothadó autó, elfolyt olajjal, szakadt ülésekkel, döcögve gurul a lejtőn lefelé, aztán befog a fék. Kész, vége, kiszállás. El kéne érni a csatlakozást.

Megint felkerültünk a világsajtó térképére, csak kívülről, két felvillanásból, tán érthetetlen, miért nem a választási rendszer csődje után voltak a zavargások, miért három évvel előtte, de annyi műsoridőt nem kapunk, hogy ezt egy kívülállónak részletesen elmagyarázzuk. 

Szóval tegnap este láttuk, - sorrendben -, az álmából felriasztott köztársasági elnökünket, olyan idegesen mint még soha, a (szintén álmából felriasztott) Dávid Ibolyát olyan elkeseredetten, mint még soha, Lendvai Ildikót olyan mimikával, manírokkal és szövegezéssel, mint mindig, Mile Lajost Schiffer András mögött úgy rágózni, ahogy remélhetőleg többé nem látjuk és Orbán Viktort olyan komoran, amilyen a következő években nagyjából lesz.

A valamilyen értelemben vett politikai tisztesség elvileg azt kívánná, hogy egy angolos fair-play kézfogással búcsúzzunk a vesztestől, és erre Oszkó Péterrel tán hajlandó is lenne az ember. Bár akinek van valami élő kapcsolata a közigazgatással, egészségüggyel, az állami szféra bármely ágazatával, az tudja, a költségvetési hiány távolról tűrhető számai egy minden túlzás nélkül vegetatív állapotba éheztetett állami szférát jelentenek a másik oldalon. Még éppen leadja a sinusritmust, tehát átadás-átvétel papíron rendben, de a választások után a böjtnek súlyos ára lesz. Már nem ők fizetik, sagschon. Az átmeneti kormány szakértői glóriáját tehát illene minimum egy fokkal kisebb lelkesedéssel suvickolni, csak hogy ne váljunk nevetségessé.

Arra viszont semmilyen okot nem tudok mondani, hogy ennek a szocialista pártnak kezet nyújtsunk. Nem sorolom miért, még a nemzet színészét sem szeretném kiemelni, ő magától is kiemelkedik bármiből, sőt szinte bárhonnan nézve. Ők képviselik mindazt, ami szerintem az ország előrelépése előtti legnagyobb akadály volt az elmúlt húsz évben, a demokráciákban bevett lovagias gesztus tehát nem jár. Húzzanak el a francba. Nem akarom őket még egyszer hatalmon látni. Elvárom a pontos leltárt, a leltárhiány felelőseit pedig oda, ahová politikai háttér nélkül a felelősök kerülni szoktak. Jobb helyeken. Ez itt, most nem lehet a politikai taktika része, az igény elemi. Ha valaki legyintene, számolja meg kétszer azt a 24% választói akaratot, ami a rendszerváltás óta példátlanul, sutba dobva politikai meggyőződést és megszokást, a semmiből emelt be két új pártot a parlamentbe. A két új párt vezetői jól tudják, de legalábbis sejthetik, nem a szelektív szemétgyűjtés és nem a halucinogén dühös összeesküvés-elméletek hozták össze ezt a 24%-ot. Ha máshogy nem, a kívülről jövők szabadságával, rá fogják kényszeríteni a kormányt az előd, aztán a saját gyanús ügyleteinek kontrolljára. Az elszámolásra. És ha erre nem hajlandó, akkor a Fidesz ma elsöprő többsége úgy párolog el négy év alatt, mint a megmikrózott szárazjég.

Ami az LMP-t illeti, minden szkepticizmusunk, borzongásunk ellenére, nem bánnám, ha a reményeink szerint hamarosan szilánkokra hulló posztkommunista baloldal helyén támadó űrt betöltenék. Noha jelenlegi zavaros állapotukból ez nem feltétlenül következne, a politikai vákum szívóereje valószínűleg arrafelé húzza majd őket. Annak viszont elemi feltétele, hogy a szocialisták és a kádári liberálisok szilánkjaitól távol tartsák magukat, ellenkező esetben viharos gyorsasággal lesz még a nevük is közröhej tárgya (előbb-utóbb mindenképpen röhejes lesz).

A jobbikkal kapcsolatban a legfontosabb tanulság: az (alsó) középrétegek félelmeit, bajait erősen ajánlott figyelembe venni, foglalkozni velük! Az elmúlt nyolc évben lenézett kispolgárok nem ostoba fejőstehenek, akiket nevelni kell, tévedéseiket lenézően kiröhögni, majd kipréselni belőlük, amit lehet. Ők a magyar gazdaság adófizetői, a helyi közösségek alapkövei, akik talán tele vannak bizonytalansággal, félelemmel, és sok olyan kínos, ijesztő marhasággal, ami ezekből fakad, de egyenes beszéddel, és némi empátiával, többre lehet jutni. Tudomásul kell venni azt is, vannak olyan kérdések, amelyeket nem lehet tovább szőnyeg alá söpörni. 

Tegnap este, talán csak érzékcsalódás volt, Orbán Viktor a leendő miniszterelnök gondterheltnek tűnt, és ez valahol jó hír. Bíztató látni, ha egy leendő vezető belegörnyed a rá váró feladatba (nyilvánosan, csak akkor hiteles). Mert annál többet, nagyobb lehetőséget, mint egy ilyen feladatot politikus nem kaphat. Feltéve, ha a feladatban, a feladatot és nem önmagát látja. Kemény menet lesz.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr261913620

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Másnaposan 2010.04.12. 12:55:01

A fél ország álmosan kóvályog, hisz szinte mindenki éjfél után is még a tévé és/vagy számítógép előtt ült, vagy talán épp egy pártbuli helyszínén örült vagy bánkódott az eredményeken, esetleg kínjában röhögött az OVB orbitális töketlenkedésén (de most ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar-magyar szótár 2010.04.12. 09:18:05

Vesztesek? -máris nyerő pozícióban vannak. Két szárnyuk vitában ál, Kényszermosoly Néniék szivük szerint agyontámadná (és két adujuk bvan!!) az eredményt. A mérsékeltek nem polgárháborút akrnak, hanem két év pihi.. a Kubatov-gate elég volt a sajtómunkásságnak ahhoz, hogy megint fölálljon a Fidesz -egál-MSZP. Azon filózhat a "jobboldal " hogy mélyütést akar vagy az arcába...

Az a balfácán kommunikáció, hogy még a "jobbos" újságírók sziveskedtek a Bokros-égetésbe beszállni (Gyurcsány javára kommunikáltak azok, akik az elmúlt évben Bokrost k9öpködték..) ennyire amatőr balfék "jobbos" sajtóval... mire menni.. egy nyomorult netes portáljuk nincsen, míg a jógyerkekenek ott a kurucinfos meg az index .. meg a hírszerző...

A Ti felelősségetek.. ti legalább konyíttok a netizmóhoz.. a ti felelősségetek, hogy ne legyetek olyan naívak, mint a jober papírsajtó vagy pilhálkodóan ostobák, mint a Magyar Hirlaposok zöme...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 10:04:50

okés, lesz most két harmad.
és utána? meddig lehet a népszerűtlen intézkedéseket a szocikra fogni?
kivel lépnek koalícióra négy év múlva?
mert négy év kevés ahhoz, hogy itt politikailag-gazdaságilag önálló érdekérvényesítő csoportok jöjjenek létre a társadalomban.

evil overlord (törölt) 2010.04.12. 10:56:12

"Mert annál többet, nagyobb lehetőséget, mint egy ilyen feladatot politikus nem kaphat."
Ezzel nem értek egyet, szerintem Antallék anno még nagyobb feladatot és lehetőséget kaptak (igaz nem egyedül, és sajnos több dolgot elrontottak).

evil overlord (törölt) 2010.04.12. 11:00:32

@bs395: Max. egy évig, ráadásul ha van egy kis eszük, nem mindenki jár rosszul.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 11:11:45

@evil overlord:
szerintem túl sok olyan társadalmi alku van, amiről nem illik beszélni.
ha csak az egészségügyet nézzük, ugyanúgy rá kell lépni az orvosok és a betegek tyúkszemére is, plusz valahonnan pénzt is kéne szerezni rá.
erre kevésnek érzem a négy évet :-(.

evil overlord (törölt) 2010.04.12. 11:28:53

@bs395: A ML-HA társásaság többek között azt cseszte el, hogy a "reform" mndenkinek rossz volt. Ha csak az ellátók és a járulékot nem fizetők lábára léptek volna, akkor nem lett volna ekkora ellenállás a társadalom részéről.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 11:30:25

@evil overlord:
az egészségügyi reformban nem sok reformot láttam: emelték a járulékot, és bevezettek egy plusz díjat, mindezt kapkodva :-(.

evil overlord (törölt) 2010.04.12. 11:32:40

@bs395: Ezért van idézőjelben. Amúgy volt járulékcsökkentés is (ha jól emlékszem 2007 januártól), csak senki nem vette észre, mert pont ugyanannyival nőtt a nyugdíjjárulék (nem is reklámozták).

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.12. 11:36:09

@bs395:

rá kell lépni a
- tanárok
- diákok

- orvosok
- betegek

- közalkalmazottak
- szakszervezetek

- bíróságok
- ügyészek
- rendőrök

- valamint a saját klientúrájuk tyúkszemére.

esélytelennek tűnik.

ami azt jelenti, hogy ezért, vagy azért piszok gyorsan el fog múlni a 2/3.

kíváncsi vagyok, hogy az első átülő az lmphez vagy a jobbikhoz kerül.

Rebegő ajkak 2010.04.12. 14:21:20

"Ha máshogy nem, a kívülről jövők szabadságával, rá fogják kényszeríteni a kormányt az előd, aztán a saját gyanús ügyleteinek kontrolljára. Az elszámolásra. És ha erre nem hajlandó, akkor a Fidesz ma elsöprő többsége úgy párolog el négy év alatt, mint a megmikrózott szárazjég. "

"A jobbikkal kapcsolatban a legfontosabb tanulság: az (alsó) középrétegek félelmeit, bajait erősen ajánlott figyelembe venni, foglalkozni velük! Az elmúlt nyolc évben lenézett kispolgárok nem ostoba fejőstehenek, akiket nevelni kell, tévedéseiket lenézően kiröhögni, majd kipréselni belőlük, amit lehet. "

Nagyon egyet tudok érteni az írással. Sajnos, nem sajnos a jobbik egy szükséges rossz, bízunk benne, hogy nem fékezett habzásúak lesznek.

GaZe 2010.04.12. 14:33:35

még jó hogy a Fidesz neve nem röhejes, mint Fiatal Demokraták szövetsége, egy 40+-os Orbánnal, őszülő halántékkal, alkotmányozó demokrácialeszarós attitűddel, kézivezérelt párttal, és Isten tudja KDNP-val (haha), mint szövetség.

Minden protest párt neve előbb-utóbb röhejes lesz, kérdés, hogy meg tudják-e tölteni tartalommal újra meg újra.

rockjano_ 2010.04.12. 14:37:25

Az aki az elmúlt 20 év minden hibáját az un. posztkommunista elittre és pártjukra akarja testálni nemcsak elképesztően szemellenzős hanem valami más világban élt nem itt.

A Fidesz demagógiáját, szélsőségességét stb. azért talán nem kellene elfelejteni, (ami még mindig jobb mint a mögöttük lévő néha csak debilnek nevezhető sajtóértelmiség) és azt sem hogy a mostani elképesztő győzelmüket sem elsősorban saját erőből abszolválták hanem a másik oldal mítikus szintű töketlenkedésének az eredménye.

Orbán gondterheltsége valós és nem véletlen, a fidesznek fizetnie kell az elmúlt évek kritikán aluli ellenzéki magatartásáért is. A baloldalon valóban vagy egy új erő vagy egy nagyon mély átalakulás kellene, ennek én sem látom komoly esélyét egyenlőre. Az LMP meg alapvetően értelmiségi párt olyan szinten demagógok mint a volt és a mostani nagy sohasem lehetnek mert ezzel a hitelességüket vesztik el.

Ha lesz megújulás a baloldalon az nem az LMP körül lesz.

És még mindig hiányzik egy liberális-kapitalista párt, talán nem baj hogy kimúlt az aki ezt próbálta alulról kellene egy újjat szervezni.

mindegykivagyok 2010.04.12. 14:37:54

Bravo!Ez is magyar mentalitàs!Még nincsenek kormànyon,de màr itt pàran azon filoznak mi lesz 4év mulva!Talàn hagyni kellene elkezdeni dolgozni öket!
Menet közben ugy is kiderül mi valosithato meg a dolgokbol!Az észt osztani
nemkerül semmibe,bloghuszàrok!Elöször is legyen meg az àtadàs-àtvétel és
mindenki rögtön többet tud.Aztàn pontosan tudja mindenki,hogy honnan kell
elindulni!

nemecsekerno_007 2010.04.12. 14:39:06

jaja, tényleg jó írás. Remélem legalább ennyire jó lesz a változás ami ezután következik.

Írták itt többen, hogy sok tyúkszemre rá kell lépniük, sajnos nálunk pont az a baj, hogy az a nagyobb szavazóbázis amelyiknek nem érdeke a változás.
Hát kíváncsi leszek, egyszerre mindre nem léphetnek.

2010.04.12. 14:40:21

Szerintem az őszi önkormányzati választásokig csak a maszatolás megy majd, meg persze 1-2 szoci bili kiborítása. Utána kezdődik majd az érdemi munka, ha egyáltalán. Nem örülök a Jobbiknak (illetve annak a tünetegyüttesnek, minek nyomán létrejöhettek), de nagyon bízom benne, hogy nem lehet majd 1-2 falattal betömni a szájukat néha odaengedve őket a húsosfazékhoz.

nemecsekerno_007 2010.04.12. 14:45:15

@rockjano_:
"Az aki az elmúlt 20 év minden hibáját az un. posztkommunista elittre és pártjukra akarja testálni nemcsak elképesztően szemellenzős hanem valami más világban élt nem itt."

ennél azért összetettebb a történet ezt szerintem a többség tudja, viszont akkor sem lehet ok arra, hogy feltárjuk, kibeszéljük és esetleg felelôsöket keressünk erre a 20 évre és az elôtte lévô 40-re. Ha nem sikerül kibújni ebbôl a ki fideszes, ki mszps, ki jobbikos történetbôl, akkor 20 év múlva is meg fog tudni osztani és szopatni bennünket a hatalom. Legyen az állam, a gázszolgáltató v. a rendôrség. Ennek kéne változni, mert így tök mindegy, hogy ki van kormányon. :(

Secnir 2010.04.12. 14:47:29

@GaZe:
jaja, [k m'r r;g nem FIDESZ, hanem ÖDESZ.
avagy ÖDESZ-KDNP koalíció.
mivel azonban a KDNP magába olvasztotta a FKGP és az MDF néhány emberét, ezért KeresztényDemokrata KisGazda Párt, tehát az
ÖDESZ-KDKGP nyerte a választásokat...

...vagyis nem, mert az ÖDESZnek van cigány és női tagozata is, tehát
ÖCNDESZ-KDKGP

Szelid sunmalac 2010.04.12. 14:48:32

@mindegykivagyok: Hagyja oket mindenki. Ezet az lett az elso fordulo eredmenye, ami. De ne felejtsd el, hogy azert szavazunk valakire, mert valamit varunk tole.

Iustizmord 2010.04.12. 14:49:35

@mcs: sokat lemér a dolgokból, hogy lesz-e simicska apeh elnök, pintér belügyér, stb, tehát hogy 1-2 év múlva elmondható-e viktorra:

semmit sem tanultak, semmit sem felejtettek

vannak rossz érzéseim, de hát hajrá, tegyék amit kell s győzzenek meg hogy nincs igazam.

Szelid sunmalac 2010.04.12. 14:53:28

@Iustizmord: Azaz igazsag, hogy amikor Pinter nevet nem zartak ki alapbol pragmatikusan a kormanytagok listajarol, mar akkor elveszitettem a turelmem veluk szemben...ujra. Pedig majdnem meggyoztek!

dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 14:53:34

@bs395: Nagyon sok kérdésem van :
Továbbra is legitim lesz-e az utcai politizálás ?
Mi lesz azokkal a jó intézkedésekkel, amit megvétózott a Fidesz ?
A palackból a Fidesz által kiszabadított szellemet ki és hogyan zárja vissza ?
Elég lesz -e a 4 év , a betonozáshoz ? stb

Szelid sunmalac 2010.04.12. 14:56:15

@kíváncsivagyok: De legalabb a Bocskainal fejezzek be a betonozast! :)
Ez nekem egyebkent is kerdes. Ha semmit nem szabad ugy folytatni, ahogy az mszp elkezdte, akkor a metrot vajon visszatemetik?

dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 14:56:39

A politikai struktúrájukat és a politika tisztaságát előre jelezte pl. Pintér pozícióba hozása . Vajon mit és mennyit tud Pintér ?

dr kíváncsivagyok 2010.04.12. 15:01:26

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ha az elmúlt 8 évben a Fidesz konstruktív ellenzék lett volna , nem kivonulós - utcáravivős , akkor most nem (ilyen arányban) győzött volna ! A sok naív ember, akik azért szavaztak rájuk, mert a kánaánt vetítették előre mindenféle megszorítások nélkül, pont Ő miattuk lesz létfontosságú a betonozás, mert ne legyünk naívak, szégyen lesz, amikor a saját szavazóik (is) fognak az utcára menni a megnövekvő terhek miatt - pedig másképp NEM MEGY !!

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 15:11:17

@kíváncsivagyok:
ezt miért tőlem? :-)

@mindegykivagyok:
had' aggódjak már a szabadidőmben! nem kerül neked pénzedbe se.

ati27 2010.04.12. 15:14:35

@bs395:
Hm.. Azér a cocialisták 6-7 évig a fideszre fogtak mindent.. pedig amikor átadták a stafétá közel sem volt ilyen rosz a helyzet.. Ugyhogy Ennek a 8 évnek elég soká fogjuk nyögni a terhét. Minden csodavárás nélkül...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.04.12. 15:18:20

@ati27:
lesz-e annyi türelem az emberekben?
remélem igen, de mi van, ha az a fél millió plusz ember csodavárni ment csak?

rockjano_ 2010.04.12. 15:20:14

@nemecsekerno_007: Szia

"akkor sem lehet ok arra, hogy feltárjuk, kibeszéljük és esetleg felelôsöket keressünk erre a 20 évre" lehet felelősöket keresni, de az azt prejudikálja hogy minden csak negatív volt stb... ez csak a szélsőjobb érdeke.

Ki a felelős a megépült autópályákért, a Nemzeti Szinházért (hogy mindkét oldalról hozzak) stb...stb...

Én ma úgy élek ahogy a rendszerváltás nélkül soha nem lett volna lehetőségem és még nagyon sokan mások, hagyjuk már ezt a nagy nemzeti sírást.

Hogy teljesíthetett volna az ország jobban az elmúlt 20 éven?? naná hogy igen, de akkor azok nem mi lettünk volna.

A kétosztatú politika egy időre eltünt és ez nem baj, az ezeket izzótó viták és problémák persze maradtak.

Látta valaki a Dunán Vitya tájékoztatóját???.. Nagyon érdekes volt...

rockjano_ 2010.04.12. 15:25:49

Vitya kijelentette hogy megszorítás márpedig NEM LESZ. Nem lesz jelentős gazdaságolitikai átalakítás növekedés nélkül. OK.

No most ez szép, csak azt nem fejtette ki hogy növekedés miből lenne mert ugye jelentős adócsökkentésre nincs pénz azt gondolom mindenki belátja.

Magyarról-magyarra fordítva ez azt jelenti hogy a Fidesz NEM LÁT NEKI a gazdaságpolitika jelentős átalakításának még jó ideig.
Lesz majd számonkérés, kisebb parlament kisebb önkormányzat és ezek akár helyes lépések is lehetnek

Lesz kettős állampolgárság bár ez ma már inkább csak a vajdaságiaknak jelentős dolog de még ez is rendben lehet.

De gazdaságilag alapvetően az megy tovább mint ami eddig!!!

Ja és nem lesz vita Mesterházyval, olyan sunyin mosolygott közben hogy ez már nem kérdés... nem mintha olyan érdekes volna már az is igaz... (bár én azért végignézném)

somogyi83 2010.04.12. 15:28:58

@kíváncsivagyok: egyet értek veled, várom már, hogy azok, akik most megválasztottál Orbán Viktort "vezérnek" mikor mennek ellene tüntetni, mikor támadják meg a TV székházat, mikor szedik fel a macskakövet az útról!
Én nem leszek ott, mert szerintem nem ez a megoldás, de nem mondom, hogy nem fogom mosolyra húzni a szám szélét egy kicsit a tv előtt...
A politikát Viktor vitte az utcára, neki is kell visszahozni onnét.

Szelid sunmalac 2010.04.12. 15:29:18

Egyertelmu, hogy nem lesz Kanaan, mint ahogy vita sem. Bar valasztokent elitelem a gyavasagot, mert igenis tessek kiallni es elmondani az elkepzeleseket, terveket es konkretumokat (nem kifogas, hogy nem tudnak semmirol, hiszen nyolc evig ok is csak ott voltak a parlamentben!), viszont politikai/strategiai szempontbol Vitya csak veszitene ha kiallna.

Inpolem 2010.04.12. 15:36:02

az LMP-n kívül még a fidesz neve is közröhej tárgya lett már évek óta:
Fiatal Demokraták Szövetsége?? WTF?

k.o._laci 2010.04.12. 15:37:32

nagyon jó írás, minden szavával egyetértek

nyekk 2010.04.12. 15:38:35

Nekem volt már szerencsém 4 évig Orbánhoz, és népi zenekarához.

Egyáltalán, de egyáltalán nem voltam elbűvölve tőlük.

Pintér Sándor belügyminiszteri várományossága egyértelműen fémjelzi, hogy itt semmi változásra nem számíthatunk.

A Jobbik, meg az LMP kaphatott volna esélyt a választóktól (egyben az ország is), a régi pártokkal szemben. De nem kapott! (Elegendőt)
Így nem sok jót várok a következő évektől.

Szelid sunmalac 2010.04.12. 15:39:24

@Inpolem: Azert lett FIDESZ Polgari Part - mert igy ugy tunik, mintha egy part teljes nevet kimondanad, aminek a FIDESZ resze valami tulajdonnev volna onmagaban, nem pedig mozaikszo. De tedd meg moge a KDNP is am, mert csak ugy teljes a kep! Fiatal Demokratak Szovetsege Polgari Part - Kereszteny Demokrata Neppart

I_Isti 2010.04.12. 15:53:37

"Nem akarom őket még egyszer hatalmon látni."
Majd Viktor elintézi, hogy csak 1 párt legyen, és akkor nem fogod. Egyébként meg olvasd el, hogy mit ír a CNN a magyar parlamenti választásokról, és akkor képed lesz arról, hogy mennyi, és mi a fontos a világ normálisabb részének az egészről.

is 2010.04.12. 15:54:50

@bs395: gyógyszergazdaságossági törvény, bár te nyilván olyan messze nem látsz, kórházracionalizálás, amiről ma kb. minden szakmabeli azt modnja, hogy tovább kel csinálni, csak 2006-ban fontosabb volt elkaszálni, hogy nem sül ki mindenkinek a szeme, aki az elkaszálásban részt vett. na de nem kell, hogy tudjál, a szavazati jog mindenkit megillett...

ibbur 2010.04.12. 16:08:36

Azt szeretném tudni, hogy mit keresett az amerikai nagykövet az LMP székhelyén a választás éjszakáján? A diplomácia legelemibb arculcsapása ez, tudniillik minden nagykövetnek pártsemlegesnek kell lennie abban az országban, ahová küldték. Volt már néhány ilyen amerikai nagykövet, de azok eddig az SZDSZ-hez jártak a választások éjszakáján. A téma tabu, ezt nem szokták feszegetni, ám mégiscsak azt jelenti, hogy egy (vagy a) nagyhatalomnak valamiért eddig az SZDSZ volt fontos, mostantól pedig az LMP. Lányi András elég meggyőző bizonyítékokat mondott, ami mindezt alátámasztja, és ami miatt azt mondta, hogy az "LMP nem érdemli meg a voksunkat". Bizony, úgy tűnik az LMP az amerikai nagykövet érkezéséig volt nevéhez méltó, hiteles mozgalom. Onnantól kezdve, azaz tegnap estétől már nem az, hanem valaminek az előretolt bástyája. De minek?

HaKohen 2010.04.12. 17:01:35

Minderről ez jutott eszembe:

A politikusok (bár nem csak ők, de most az ő gumicsontjaikat rágcsáljuk) egy olyan szabályt nem szoktak figyelembe venni, ami pedig egyes természeti népekre, nevezetesen az ausztráliaiakra vezethető vissza. Ez a bumeráng mozgásának szabálya. Vagyis hogy az eldobott bumeráng mindig vissza szokott jönni. (Érdekes, hogy még az űrben, a súlytalanság állapotában is megtapasztalták ezt a szabályt.)

A szociálpszichológia erre építve fogalmazta meg a bumeráng-effektus törvényszerűségét.

Általánosítva kénytelen vagyok azt mondani (remélem, ezzel bekerülök valamelyik lexikonba, de legalább a wikipédiába): A BUMERÁNG MINDIG VISSZAJÖN! (Ráadásul soha sincsenek pártszimpátiái.) Aki nem hiszi, járjon utána. Vagy gondolkozzon a hátunk mögött levő húsz (hatvan, hatszáz stb.) és az előttünk levő ki tudja hány éven.

Mivel azonban most már ezt a posztot is elönti a komor és homlokráncoló komolyság, kénytelen vagyok föltenni egy kérdést:

Mibe őrült bele az egyszeri ausztrál törzsfőnök?

Válasz: Abba, hogy vett magának egy új bumerángot, de a régit nem tudta eldobni.

Pilgram (törölt) 2010.04.12. 17:05:51

két dolgot ragadnék meg az írásból:
1. "rá fogják kényszeríteni a kormányt az előd, aztán a saját gyanús ügyleteinek kontrolljára. Az elszámolásra."

ez nem komoly, remélem...semmilyen számonkérés, elszámolás nem lesz, se a szocik se a saját házuk táján, nem gondolod?!

2. "Az elmúlt nyolc évben lenézett kispolgárok nem ostoba fejőstehenek.."

De azok. mert volt "annyi" eszük, hogy a jobbikra szavazzanak, egészségükre.

Trójai 2010.04.12. 17:17:44

Az MLP még bármi lehet, szerintem nem szabad alábecsülni, de túlbecsülni sem.
Azért szerintem az MDF-ért elég nagy kár.

@nemecsekerno_007: jaja, igazad van, nyert a fidesz, holnaptól már el is jön a tejjel mézzel folyó kánaán. :) Ez egy vicc. Aztán 4 évvel múlva megint lesznek meglepetések, ha mégsem történt semmi addgira se.

Trójai 2010.04.12. 17:19:41

@Pilgram: egyet kell hogy értsek mindkét kiemeléseddel. Rendes elszámoltatás soha nem lesz. Vagy lesz, de én azt nem érem meg. A plebs az meg plebs marad, akit hülyére lehet venni, a pártközelieknek meg csurran-cseppen mindig ez-az.

Trójai 2010.04.12. 17:31:44

@ibbur: hát vannak vicces doglok az életben. Mint pölö ugye a magyar nyelvtörvény ügye csak csip-csup veszekedés két kis ország közt a nagyhatalmak szemében, a Malina Hedvig ügy pedig csak kis egyszeri apróság, ami nem jelez nagyobb társadalmi problémákat. Ezekre a doglokra egyetlen szava nincs egy nagyhatalomnak sem, nemhogy Ámerikának, de még az Eu-nak sem.

De szüntessenek csak meg két rádióállomást egy eldugott cseppnyi kis országban, az USA máris kiemelten foglalkozik a dologgal, és irgum-burgumot kiált ránk egyből, meg ejnye bejnyét, mert nem hagyjuk kellőképpen demorkeatikusan áramolni az ámerikánus tőkét. Persze jogról és demokráciáról pont az USA hivatott prédikálni, egy gvantanamói vallatótábor meg egyéb sajnálatos Iraki események után. (olyan fura, hogy mindig az ámerikai jelölt nyer a sivatagi ország körzeti választásain. Nem? Biztos demokratikusan számolják a szavazatokat arrafele is)

Az, hogy az ámerikai követ magánemberként hova látogat el, abszolúte nem releváns a választások szempontjából. Hogy amerikai követként (azaz ilyen titulusban, hivatalosan) melyik párthoz látogat el, na az már egy más kérdés. Tulajdonképpen ahhoz, akihez akar. Hogy ez jelzés értékű? Naná. De nem hinném, hogy ebbena dolgoban az LMP lenne a hunyó. Ha hozzám vendég jön, nem midnig jelenti be előre, én meg nem vagyok oly bunkó, hogy ne legyek vele szívélyes. (pláne, ha egy nagykövet az) Azért van pár udvariassági szabály, meg protokoll is a világon, amit be kell tartani. Pölö ha én párt volnék és engem értesít egy ámerikai nagykövet arról, hogy meg fog látogatni, (mert ugye protokoll dolog,h ogy értesít) akkor én nem mondhatom azt, hogy "ne gyere ide bázmeg". Mert abból nem lesz semmi jó. Ugye érted hogy mondom?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.12. 17:54:50

pintér bárhova is?

ez nagyon kemény. bevállalják, ez pedig szintén nagyon kemény.

asszem árpádsávosra festetem a kipámat, hátha segít.

F. Forsyth 2010.04.12. 17:57:13

@Inpolem:

Azért van különbség. Ha egy negyvenes-ötvenesekkel megpakolt pártot Fidesznek, vagy ha egy korrupt exbalosokkal megpakolt pártot Lehet Másnak hívnak.

F. Forsyth 2010.04.12. 18:04:45

@Pilgram:

Á, szép ez az együttérzés. Kicsit durva lesz, de ezek után a te véleményed a radikáljobbról, akkor is érdektelen, ha esetleg igazad lenne. Téged nem érdekelnek az ő bajaik, őket miért érdekelje a tiéd.

Amúgy bravo.

Trójai 2010.04.12. 18:19:35

@F. Forsyth: Igazad van, ha valaki balos, vagy ex-balos, ki van zárva, hogy jó és hasznos törvényeket vagy intézkedéseket akarjon elérni, ugye? Vagy bármiylen épeszű változást a "kétpárt rendszerben"? (lásd szegedi kétfarkú kutya párt, csak az a baj, hogy a kutya sosem tudja megharapni a farkát, még akkor sem, ha kettő van neki) Szerintem csak az ismerheti valaminek a hibáit, aki részese volt.

Amúgy az LMP-t ennyire leegyszerűsíteni és skatulyába dugni eléggé balga dolog.

De amúgy csak egy költői kérdést intéznék hozzád, mert annyira édesen naiv volt a kijelentésed. Szerinted tényleg csak a balos lehet korrupt? MDF-es, FIDESZ-es, egyéb politikus az makulátlan? Mert szerintem minden politikus korrupt, eleve olyan dolgokat csinált, (vagy ha nem, akkor olyan emberekkel vannak jó kapcsolatai, akik olyan dolgokat csináltak) mire odáig eljutott, hogy politikus legyen. Szóval egy politikus lelki üdvéért már nem adnék egy lyukas garast sem.

Továbbá nincs bajom nekem a FIDESZ-el se, csakhát az utóbbi időben nem csak röhej, hanem szégyen volt amit csináltak. (felállós, utcára vonulós, hergelős cirkusz. A tömeg randalírozása ugye meg keményen viszi az adóforintokat, de oda se neki, megtérül az, ha érdekek húzódnak a háttérben) Nem most volt már, de nem is olyan régen, szóval még emlékszünk ezekre. Summázva, részemről egyik kutya, másik eb.

Ja és lehet aztmondani, hogy köcsög libárális vagyok, de azért égett a pofám, amikor megverték és megtojásozták a melegfelvonulást, pedig nem ismerek egy buzit sem, meg nem is szimpatizálok velük, de ez nem demokrácia, ahogyan a listázás sem. Régen is voltak listák, csak azt a rendszert nem demokráciának hívták. Szégyen.

F. Forsyth 2010.04.12. 18:33:52

@Trójai:

Szerintem olvasd el mégegyszer a postot.

A 2006 balhék okainak megértéséhez pedig a következő szöveget ajánlom. (2006 június)

"Viszont ha most megegyezünk, hogy rendesek leszünk, akkor jó lesz észben tartani, hogy a hazugságréteg lekaparása után a kormányzati korrupcióval szemben is megemelkedik a nemzeti érzékenység. Ha ebben a ciklusban akár csak egy komolyabb ügy előkerül, ha csak az árnyéka is kiszagolhatóvá válik a politikai zsákmányszerzésnek, akkor az egész reformfolyamat veszélybe kerül. Lopni és lopni hagyni, az működik. Lopni és adóztatni, az négy évig se biztosan. Éljünk rosszabbul, mert túl jól élünk, oké. De onnantól súlya lesz a közpénznek, a tolvajnak meg akár baja is eshet. Baja kell hogy essen."

A szerző kilétének megfejtéséért semmilyen hülye poén nem jár, viszont érdekes.

turulpina 2010.04.12. 19:21:51

"Ha máshogy nem, a kívülről jövők szabadságával, rá fogják kényszeríteni a kormányt az előd, aztán a saját gyanús ügyleteinek kontrolljára."

Igen, ez valószínű, főleg mert minden adott lesz hozzá, például

- Működő parlamentarizmus: a parlament ülésezik akár havonta is pár napot, és majd Révész Máriusz meginterpellálja Pintér urat, hogy jól haladnak-e a dolgok (jól hát...) - közben hopp, ellenzéki kérdésekre megint nem maradt időnk, de majd egy hónap múlva!

- Független média: az eddig lakájmédia kiegészült a derék köztévékkel + az RTL/TV2 is biztos tudja, hogy elég egy rossz mozdulat, és a Danubius / Sláger sorsára jutnak egy pillanat alatt - a 2/3, az 2/3...

- Kubatov úr listát ír;

- Simicska úr adót szed, bírságol, főleg attól és azt, aki a rossz listán van;

- Pintér úr vádol, ítél és végrehajt, főleg azokat akik a rossz listán vannak;

Be szép is lesz, tiszta diznilend.

evil overlord (törölt) 2010.04.12. 20:01:44

@is: Gyógyszergazdaságossági törvény? Muhaha.
ML-ék még arra sem voltak képesek, hogy az egyenértékű csoportokban az alapgyógyszer támogatását adják a többinek is, így az egész "rúgjuk seggbe az orvost, ha túl drága gyógyszereket ír kivéve, ha a kedves beteg aláír egy papírt, hogy ő kérte" baromkodást meg lehetett volna úszni.

Iustizmord 2010.04.12. 21:48:16

@mcs: asszem árpádsávosra festetem a kipámat, hátha segít.

asszem ezt elteszem mindenkorra. muhaha volt :o)

Iustizmord 2010.04.12. 21:55:19

nézzétek én csak a büntetőjoghoz értek úgy-ahogy ( na jó, egész jól...) de azt kell mondanom hogy amíg a btk nagyon jó (szó szerint több száz év munkája van benne), a Be (büntetőeljárási tv.) nagyon nem jó, a Bv (büntetésvégrehajtási) szabályok meg nem rosszak csak pénz nélkül lehetetlenek, az általnos büntető(eljárási)(végrehajtási) szemlélet , s szervezeti kérdések (bíróság-ügyészség-rendőrség) meg borzalmas, akkor bza nagyon igazat mondok.

de ha egy lyen fonros, de az átlagember számára egzotikus és sohameg nem tapasztalt nüanszról így vallok, mi lehet a MINDENKIT érintő szakmai kérdéseknél: tb, nyugdíj, eü, suli, miegymás...

a technokratizmus néha nem is oly rossz dolog .

Iustizmord 2010.04.12. 21:58:42

@Iustizmord: s itt a az a baj hogy sok dolog: rendőrség létszáma, felszereltsége, bíróságok fejlesztése, új börtönök építése vagy régiek felújítása stb "csak" pénzkrdés, a szemlélet biza nem az , és azt igen nehéz megváltoztatni. kb egy "eljárási beccaria" kellene, de hát itt és most az olyan mintha mindenki, incl. magyar állam egy "amcsi nagybácsi"-t várna mint megmentőt.

yanchi345 2010.04.13. 09:31:44

Azért azt állítani egy jooboldalról levezényelt reformellenes népszavazás után, hogy a szocik tehetnek csak a 8 év kudarcáról (ami kudarc mellesleg még így is pozitív szaldót mutat), erős túlzás. Persze, húzzanak el, egymással harcoltak ahelyett, hogy tolták volna a szekere(s)t, de a parázsra az ellenzék lelkesen hordta a rőzsét, nem zavarta, hogy a tűzben nem csak a szocik meg a szadesz égnek, hanem az egész ország. Mert a sok idiótának ilyen cikkekkel majd el lehet magyarázni, hogy az egészért Gyurcsány a hibás. Hát nem, az egész banda a hibás, jobbról balra. Az egyik a székébe kapaszkodott, a másik meg mást sem tett, mint szépen faragta szét a széklábat.

yanchi345 2010.04.13. 09:34:01

@mcs: Pintért? Tasnádi mellé. Mondjuk ilyen kapcsolatokkal soha nem fog megtörténni, de a helye ott van.

Trójai 2010.04.13. 18:28:20

@F. Forsyth: A cikket nem olvasom el mégegyszer, mert nem értettem félre semmit, az egyik kommentedben leírtakra reagáltam : "vagy ha egy korrupt exbalosokkal megpakolt pártot Lehet Másnak hívnak. " <---erre

Szóval ezt szerintem elértetted, de amúgy nem osztom a véleményed, szerintem a fidesszel éppen annyira nem lehetne kezetrázni, ahogy a mszp-vel se.
Ahogy már fentebb írtam, egyik kutya, másik eb, mindkettő szégyen.

Pilgram (törölt) 2010.04.14. 12:41:16

@F. Forsyth: együttérzés? kivel kellene együtt éreznem? a sok alulművelt beszűkült tudatú marhával? akik egy olyan pártra adják le a szavazatukat, aminek egyetlen célja a kirekesztés és a megfélemlítés? na ne.

igen, foglalkozni kell a bajaikkal, de a jobbik módszereivel? erre mondtak ezek az emberek áment!

és ennek az őket nem érdekli a te bajod és fordítva kijelentésnek pedig semmi értelme sincs, mert mindenkit csak a saját baja érdekel.
ne emeljük már ezeket az embereket piedesztálra csak azért mert sokan vannak!
vagy együnk szart, mert több milliárd légy nem tévedhet?

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása