Szocialista vonatgázolás

Ron bácsi I 2009.07.04. 17:50

A szocialisták kongresszusán  Lendvai Ildikó kissé sután fogalmazva mutatott utat pártjának: "Mozdonyt fordítunk, irány a választó!". Nos, szerintem nem érdemes túlzottan belemenni ebbe a vonat-metaforába, de azért mégis, igazán érdekelne, hogy ha a Párt a mozdony, akkor vajon ki/mi lehet a választó? Egy állomás? A vonatról eddig leszálló/leugráló utasok? És ha eddig a vonat nem a választók felé/választókat szállítva ment, akkor hogyan? Szóval, Lendvai Ildikó valóban ízig-vérig szocialista metaforájának pöfögő acélszörnyetege ezután majd a választókat veszi célba - a választók pedig, ha szerencséjük van, még időben el tudnak ugrani a közeledő mozdony elől.

Hogy ilyen hülye szóképekkel intézi el a párt elnöke azt, hogy a népszerűtlen és katasztrofális állapotban lévő, választási vereség elé néző MSZP-nek új irányra van szüksége, nem meglepő. Ahogy az sem, hogy pusztán pozícióharcokról, egyéni karrierutakról és érvényesülésről szól az egész meccs, ami az MSZP irányításáért folyik - nem pedig programokról, nem intézkedésekről, nem víziókról. Ahogy nem meglepő az sem, hogy az egyetlen kitűzött cél: a választók visszaszerzése. De hogy mit akarnak kezdeni a választók támogatásával, arról a pártnak valószínűleg ötlete sincs. Hogy is lehetne, amikor a politizálásnál fontosabb célok kötik le őket: 1. hogy hogyan őrizzék meg a hatalmat, 2. hogy kik őrizzék meg a hatalmat:

A vezetés a fiatalokkal kötött kompromisszum jegyében öt emblematikus emberük, Ficsor Ádám, Botka László, Molnár Csaba, Boldvai László, illetve Hagyó Miklós képviseletében Burány Sándor megválasztására tett javaslatot.


Fiatal masiniszták tehát már vannak. De hogy a hatalommal mit akarnak kezdeni, nyilván időhiány miatt nem került napirendre. Leszámítva Lendvai megjegyzését, miszerint a gyurcsányi-giddensi haradik út helyett majd egy negyediket keresnek. Hát, azt hiszem erre nem is érdemes karaktereket pazarolni. Ez ám a program, a vízió!

De ne legyünk méltánytalanok, hogy azzal foglalkozunk, amivel a szocialisták nem, és azt kérjük rajtuk számon, aminél most "fontosabb dolgok" érdeklik őket. Nézzük hát inkább azt, kik ugráltak eddig le a vonatról (vagy ugrottak el előle), és milyen más járatokra kapaszkodtak föl ezek az egykori szocialista szavazók!

Az Átigazolók és otthonmaradók. A pártok szavazótáborainak változásai 2006-2009 című elemzés szerint a legtöbb szocialista szavazó egyszerűen otthon maradt, nem akart utazni az MSZP-feliratú vonattal, vagy inkább már csak kisvasúttal. Sokan viszont a Jobbikot választották - Bajnai Gordon nem véletlenül beszélt a következőkről:

A gazdasági problémák után kitért a szélsőségesek előretörésére is. Megismételte, hogy a Jobbikot karanténba kell zárni, de elismerte azt is, hogy bár válaszaik elfogadhatatlanok, felvetéseik jogosak. A tyúklopás bűn, az állampolgár pedig joggal várhat védelmet, mondta. A romák integrációjával kapcsolatban kijelentette, hogy segítséget kell nyújtani az elesetteknek, ám azoknak is alkalmazkodniuk kell a többség normáihoz. Ezzel valószínűleg a sok küldöttet delegáló északkeleti megyéknek is üzent, ahol a szocialistákat nem lehet romabarátsággal vádolni.

Nobilis Benedek elemzése szerint azonban nem csak a Jobbik, hanem kisebb mértékben az MDF és a Fidesz is utaztatja az egykor a szocialisták vonalára bérletet váltott szavazókat. Tehát a szélsőjobboldaltól a középjobbon át a baloldal felé kacsintó "konzervatív" pártig mindenhová átszivárogtak a szocialista szimpatizánsok. Az MSZP-t ebben a helyzetben legfeljebb az vigasztalhatja, hogy a még náluk is jobban széteső SZDSZ hívei viszont őket választották.

Hogy a szétszéledő nyájat hogyan lehet ismét összeterelni, nem egyszerű feladat, főleg, ha azt sem tudják, milyen politikai programmal akarják mindezt megvalósítani. Az viszont biztos, hogy ha egy cél nélkül száguldó mozdonyt akarnak a szavazók közé hajtani, annak sok pozitív eredménye nem lesz. Annyit tudok mondani a szociknak, amit eddig ők a Fidesznek: Programot! Programot! Mert a választó-édesgetés és a válságkezelés egyszerre nem megy.

Végezetül idézzük Bajnai Gordon bölcsességét:

„Kompromisszumkész leszek, de megalkuvó nem. Minden részletben rugalmas leszek, ami nem érinti az egészet”

 

Kapcsolódó írások:

Átigazolók és otthonmaradók. A pártok szavazótáborainak változásai 2006-2009

Hová tűnt az SZDSZ szavazótábora?


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr851226668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amigdala 2009.07.04. 19:05:38

Lendvait nem lehetne kidobni (valamelyik) vonatból? Az se baj, ha sínre esik. Nincs szó szétszéledő nyájról, az MSZP-nek sosem volt elvek mentén felsorakozott szavazóbázisa, csak ígéretekkel (és a mi pénzünkből) kilóra megvásárolt tömegek: hol a cigányság, hol a nyugdíjasok, hol a "panelprolik" - vagy ezek együtt - juttatták a parlanentbe ciklusról ciklusra a Lendvai-féle, hétköznapi valóságtól elszakadt, agyonfizetett politikusokat.

Lord_Cica (törölt) 2009.07.04. 19:40:24

@Amigdala: Akkor miért vezette mindig az ígérgetési versenyt a Fidesz? 2006-ban pénzesítve többet ígértek, mint a másik 3 párt összesen.

2009.07.04. 20:03:32

Hát a szocik hiába váltottak irányt, a mozdony még megmaradt, masiniszta is volna , ám nincs pálya-- mert eladták, ami még maradt azt meg ellopták! Igy lehet kezdeni tolni--a vénasszony vezetésével!( Tudom, hogy hajcibálással fenyegetözött) Mi lenne ha már félreállna és átadná a helyét--a többi önmagát lejárató, volt mszmp-s pártkáderral együtt? Mert az értelmes ember tudja hogy mikor kell abbahagyni, ám ö majd megvárja még kirugják! Akkor majd otthon sipákolhat " Sopánka"! A szavazótáboruk elfogyott, mert hazudtak, és hazudtak.Ezt nem veszi be már a jónép. Igy lett a baloldalinak és szoc. dem-nek önmagát nevezö pártból, a nagytökések, a multik és a milliárdosok magyarországi képviselöje. Dübörgött a gazdaság, ugrott a puma, idösebb feleséget akartak fiatalabbra cserélni, nem csináltak semmit,hazudtak éjjel-nappal,ötletbörzét tartottak. Eltervezték hogy 2010 után is ök maradnak hatalmon és még tovább hülyitik a népet.Ám ekkor jött a csösz és kizavarta a szocikat és hü talpasaikat a szölöböl! Csörgött a vekker és akkor döbbent rá Lendvai és társai, hogy jön a Viktor és a fidesz!Hogy nekünk jobb lesz-e? Nem tudom! De remélem nem követik el azt a hibát amit már egyszer elkövettek--minden ember és falu, város Magyarországhoz tartozik. Nem csak szóban és választáskor. Ha nem akkor majd legközelebb jön a Jobbik!

tallian.miklos 2009.07.04. 20:06:08

Most Gyurcsány emberei maradtak pozícióban, Szili Katalint "lehagyták", szerintem lesznek még itt érdekességek.

Amigdala 2009.07.04. 20:14:36

@Lord_Cica: Valószínűleg igazad van, de ellénzékből nagyot mondani könnyű, mert még mindig ott a lehetőség, hogy hatalomra kerülés esetén megvonják a vállukat, bocs, de nem is gondoltuk, hogy ennyire szegény az eklézsia. Egyébként nekem a kormányon lévő Fidesz sem tetszett - Ezüsthajóstól kellett volna zátonyra futtani azt is.
A valódi probléma a képviseleti demokrácia működése: hogy hatalomra kerülj, meg kell nyerned a tömegeket, ez pedig csak úgy megy, ha jobb életet kínálsz nekik. Ha a munkájuk eredményeként (nyugdíjasok esetében: jutalmaként) meg tudnának élni a "tömegek", nem foglalkoznának filléres ígéretekkel, és akkor talán nem is a gyomruk, pénztárcájuk alapján szavaznának.

is 2009.07.04. 20:21:28

"Annyit tudok mondani a szociknak, amit eddig ők a Fidesznek: Programot! "

ezzel száz százalékban egyetértek. amennyiben persze posztíró a vagyonadó bevezetését, az SZJA-rendszer átalakítását, a MÁV ráncba szedését, a költségvetési hiány lecsökkentését, az államháztartási hiány növekedésének megállítását nem tartja programnak, akkor értem is, hogy mit követel. mert azért ez kb. két nagyságrenddel pontosabb, mérhetőbb program, mint a FIDESZ 'minden rossz, amit nem mi csinálunk' (lásd vagyonadó, amit két hét után hazudtoltak meg), 'de majd ha mi jövünk, akkor minden jó lesz' programja.

Zetek 2009.07.04. 20:38:17

@Lord_Cica: Nem nyertél hangszórót. A 2006-os ígérgetési versenyt is a maszop nyerte. Ráadásul kitolt 2005-ben egy nagy kalap pénzt a segélyezetteknek, áfacsökkentés, stb. Szóval tudom, nagyon kellemetlen, de a fiúk mindent elbaltáztak. Az ellenzékre mutogatni pedig egyszerűen szánalmas.

osborne 2009.07.04. 20:59:07

MSZP = trainwreck party

Külön öröm számomra, hogy a Gyurcsány sulis ifjú-pojácák zizegnek a hatalom körül, a szocik így jó előre bebiztosítják az újabb és újabb 'vonatszerencsétlenségeiket'.

Seregbontó 2009.07.04. 21:00:39

@Lord_Cica: Persze, mert rájöttek, hogy ezt a birka népet más módszerekkel (észérvek, program) nem lehet jó irányba terelni, csak mézesmadzaggal. Hülye népünk magának csinálta a bajt 2002-ben és 2006-ban is.
Ezért még nem szabad előre inni a FIDESZ győzelmére. Az utóbbi 7 évben sokan kiábrándultak az MSZP-SZDSZ tandemből, de amint azt az EP választások megmutatták, 20-30%-nyi barom még mindíg van ebben az országban, aki rájuk szavaz.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.04. 21:28:02

ficsor meg molnár mint emblematikus figura! vazz.
hagyó legalább mint grizzly boldvai meg butch cassidy lehet még matrica.

Lala bá ' 2009.07.04. 21:51:01

A szociknak stand by pozicióban a helyük. Oda vezették adósság dolgában az országot, mint amilyen volt a rendszerváltás előtt. Egy ember élete kevés ahhoz, hogy kétszer átélje ugyanazt, vagyis hogy rajta vasalják be azt amit mások elherdáltak. Ilyen egyszerű a képlet.
Minden más csak jobb lehet a a jelenlegi szociknál. Én várom, hogy egy új (szűz=inocence ) párt álljon fel a jövő választásokig. Biztos, hogy ha jó programmal áll elő, akkor méltó ellenlábasa lehet a leszerepelt politikusoknak.
Ezért szurkolok.

is 2009.07.04. 21:55:38

@egy derék katona: és amíg baromnak hívod őket, addig oda is fognak szavazni. te se szavaznál egy olyan pártra, amelyik lebarmoz téged.

ha azt mondod, hogy az MSZP riogatása termeli a Jobbikot, akkor abból egyértelműen az következik, hogy a te barmozásod termeli az MSZP szavazót.

is 2009.07.04. 22:01:09

@Lala bá ': az a helyzet, hogy a rendszerváltást követően Antall oda vezette az országot, hogy 1995-re a GDP 86%-a volt a hiány. most 80% alatt van. ezek a KSH számai, istennek legyen hála.

jövőre már csökkenni fog, mintahogy a költségvetési hiány is csökken. a FIDESZ kétéves költségvetésben pontosan ugyanolyan tempóban költekezett, mint utána 2006-ig a szocik, akik azóta azonban ezt veszik vissza. ha nem jön a válság, már csökkenne az adósság. a legutóbbi folyó fizetési mérleg pozitív, a külkermrleg euróban milliárdos tételben pozitív, és már a válság előtt is nullszaldós volt.

na de hát nem kell a véleményt adatokra alapozni, sőt, hogy elmondjam, mind a 2006 utáni Gyurcsány (az előttei nem) mind Bajnai nekem OK (a fentiek miatt), de az MSZP mint párt annyira nem, hogy szerintem is tockost nekik. és tockost a FIDESZnek is a kétéves költségvetés és a dupla minimálbér, és a 30 milliós lakáshitel miatt, és tényleg másra kell szavazni. újabb pártban már nem hiszek, tessék ezek közül választani. pl. Bokrost mint legkisebb rosszat.

is 2009.07.04. 22:02:56

mielőtt valaki kijavít: március végén már 83% volt a hiány, de ebből 5% az árfolyamhatás volt januártól, azóta pedig az árfolyam visszament a januári közelébe, tehát 4%-ot le lehet belőle vonni, meg amennyit lehívtunk közben, azt hozzáaadni. így jön ki a 80%. év végére mondanak 82%-ot.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.07.04. 22:15:20

@is: tudhatnád már, mint az alapvető toposz parafrázisát, hogy minden kommentben leírt %-os adat, tény, vagy összefüggés felezi a rá következő érdemi reakciók számát.

ettől némileg függetlenül ne felejtsük el megjegyezni, hogy az utóbbi 7 év a legrosszabb minőségű kormányzást jelentette. igazából talán azt lehetne összeszámolni, hogy mit nem rontottak el, amihez hozzáfogtak.

oké, makroszinten volt pár lépés, ami nem totálisan kudarc, de az élet majd minden területén használhatatlanok voltak, mint kormány.

és egy kis ON is:
nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz az mszp-vel. láttam, hogy a fidesz mit tanult két ciklus ellenzékből és az bizony nem túl bíztató irány.
a hibák felismeréséhez és kijavításához -pártszinten- ennél nagyságrendekkel több önkritika és alázat kellene, az meg az mszp-ben sosem volt túl sok.

érdekes lesz. meglátjuk mi történik az szdsz tetemével, hátha elég csúnya lesz a végső boncolás ahhoz, hogy elgondolkozzanak az mszp vezetésében is, hogy szeretnének-e átélni valami hasonlót.

Kenguru 2009.07.04. 22:42:27

@is: Antall oda vezette NAAA.
Nem volt kozben egy KGST+ gazadasgi osszeomlas, rendszervaltas stb. Meg veletlenul se.

A MSZP-SZDSZ az elmult het evet jo lehetosegekbol indulva kurta el, megerdemlik a buntetest.

Atalakitjak a MAV-ot? Aha. Most?
Vasuti hivatal megszuntetes megvan? Het evig lett volna redbe rakni, most mar csak funyiras lesz, es azok akik a MAV vesztesegen dagadtra hiztak, megint megusszak.

Szep persze a kulker merleg, de az orszag potencialis gazdasagi novekedese kb 1-2% volt a valsag elott.
Annyi mint az EU-e. Vagyis eselytelen a felzarkozasra.
Egeszsegtelen egyensuly volt az.

"tessék ezek közül választani. pl. Bokrost mint legkisebb rosszat."
On kinnt lesz Brusszelben, nem? :)
Szavaznek en az MDF-re, csak nem tudom kik vannak benne. Az elmult evelben csak ket arcot+bokros lattam, a tobbit kizartak.

Tessek elob valami demokratikusan mukodo, letezo partot csinalni, es aztan visszajonni szavazatert.

osborne 2009.07.04. 23:51:35

@is: maga megkapja a nemlétező Last Man Standing for the MSZP kommentelő díját, gratula de tényleg ;]

lordart 2009.07.05. 00:55:01

Azt hiszem, vége az MSZP-nek. Már annyit tévedtek, és annyiszor buktak le a kulisszák mögötti szervezkedéseikkel, cselszövéseikkel, hogy a legpártatlanabb ember is az ők számlájukra ír minden rosszat. Például a mai rendőri fellépést is a Magyar Gárda tüntetésén. Normális párt, aki még hatalmon van de nagyon összezsugorodott a támogatói tábora, nem önt olajat a tűzre, és elhiteltelenedett embereinek úszító mondataival nem járul hozzá aktívan ahhoz, hogy a radikális ellenfelének táborát gyarapítsa. Mert ma ott tartunk -szerintem- hogy akár dacból, akár az igazság szomjazásából, akár más okból, de óriási tömegek szavaznak bárkire, akit blamál, vagy akivel riogat az MSZP. Szorul a hurok... Lehet, hogy nehéz szembesülni a ténnyel, de szembesülni kell: Az MSZP bármit tesz, akárhogyan vergődik, hisztériázik pánikroham-szerűen, minden kirohanásával a Jobbik szavazó táborát gyarapítja.
Ha Lendvai Ildikóék így folytatják, akkor Ildikó néni nem az én hajamat fogja tépni, amiért esetleg leöregeztem, hanem a sajátját annak látványától, hogy a Jobbik már őket is túlnőtte. Talán csak a Jó Isten tudja, hogy azt követően mi lesz, amikor a Jobbik a hatalom közelébe kerül, de napjainkban a vidéki ember hangulata arra utal, hogy bízik a radikálisokban, sőt, elvárja az igazságos számonkérését azoknak, akik az elmúlt pár évet elkúrták.
Bajok lesznek az MSZP házatáján. Mozdonytól, kocsiktól, vasúti pályáktól, jelzőktől és utasoktól függetlenül... és kétlem, hogy hamarosan újjá tudjon születni ez a párt. Meggyőződésem, hogy ameddig él az a generáció, amelyik véginézte/átélte az utóbbi hét évet Magyarországon, addig kevés eséllyel indul egy szocialista bármilyen választáson.

lordart 2009.07.05. 01:32:22

Végignéztem egy ember elhurcolásának vágatlan változatát. Azt hiszem, nagyon sokan végignézték. Továbbra is meggyőződésem, hogy nem tudja, mit tesz a hatalmon lévő bagázs.

www.youtube.com/watch?v=PI7WwQq9rQU

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.07.05. 08:49:26

@lordart:
Azért van a dologban vicces is. Ezek a majmok, még a dátumot se tudták helyesen ráírni a videóra :)

osborne 2009.07.05. 08:58:58

@Lord_Valdez: akkor lehetett a főpróba ;]

lordart 2009.07.05. 09:32:03

@Lord_Valdez: Azt hiszem, pártállástól függetlenül a társadalmunkban akkor kezdődik el a legapróbb változás, amikor az emberek elkezdik önmagukban korrigálni a helyreállítandó dolgokat. Talán lehetne azzal kezdeni, hogy Isten teremtményeit, akiket a Teremtő a saját képmására teremtett és méltósággal ruházott fel, nem hasonlítjuk semmilyen indulat-uralta állapotunkban házi- vagy vadonban élő állatokhoz. Ez lenne az alap! Természetesen ezt a létező összes párt szimpatizánsára és a pártatlan függetlenekre is értem...

Tisztelettel: egy birka(türelmű)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.07.05. 09:46:10

@lordart:
A jelzőt nem a pártállásuk miatt kapták, hanem kognitív képességeik miatt :), tudod, amikor valaki mementót akar állítani és elvéti dátumot (mellesleg nem először látom, hogy a június-július kérdés kifog rajtuk), akkor az igen ciki és engedtessék meg nekem, hogy kiröhögjem őket.

Vidéki 2009.07.05. 10:15:06

Ha a Párt tényleg elfogadta a kormányfő érvelését, miszerint „A tyúklopás bűn, az állampolgár pedig joggal várhat védelmet,” akkor egy döntő szemléletváltásról lehet szó.
Már több, mint tíz éve Kuncze Gábor, akkori Belügyminiszter bevezette a „megélhetési bűnözés” fogalmát, ami egy keresztény vallásban ismert „bocsánatos bűn” fogalmához hasonló. A Párt hosszú ideig ennek a fogalomnak talaján politizált és rasszistának, fasisztának bélyegezte azokat akik ennek a helyzetnek szenvedő alanyai voltak.
Hasonlóan döntő fordulat lehet a pártpolitikában, ha a Párt magáévá teszi a kormányfő érvelését: „A romák integrációjával kapcsolatban kijelentette, hogy segítséget kell nyújtani az elesetteknek, ám azoknak is alkalmazkodniuk kell a többség normáihoz. „

Lala bá ' 2009.07.05. 13:41:15

Nemcsak a tárgyak, a politikusok is amortizálódnak. Lépjenek már végre le a 15-20 éve eszet osztogató MSZP FIDESZ MDF SZDSZ kövületek. Igaz alaposan bebetonozták magukat. A mi pénzünket élik fel, de hibát hibára halmoznak. 20 év elteltével csak a gazdasági káosz, megosztottság, munkanélküliség, elégedetlenség és szegénység marad. Fel szeretnék már végre lélegezni és hinni abban, hogy előbb-utóbb az ész (és nem csak a pénz és egyéni kariervágy) győzedelmeskedik. Kezdem azt hinni, hogy a demokrácia= mindenki pofázhat, anyázhat, szidhat mindent és mindenkit, ettől még semmi nem változik meg.

is 2009.07.05. 14:17:19

@osborne: hát kérem, nem érdemlem meg (utolsó bekezdés olvasása, vagy addigra már fáradni tetszett?), de ha adja, hát adja. majd jól eldugom valami sarokba.

@Kenguru: Antall kirúgta Kupát 1993-ban. Onnantól vezette bizony, persze Borossal együtt.

sajnos a kezdettel vana baj, abba fogok belekötni: 2002 óta 4 kormány volt: Medgyesi-Gyurcsány-Gyurcsány-Bajnai. az MSZP állt mögöttük, és az MSZP-nek tockos. a kormány meg kormány, és az nem 7 év, hanem 2+2+3+0,2. én csak négy részletben tudok érdemben beszélni. aki a 7 évet egybemossa, az szerintem direkt teszi, hogy ne kelljen végigbeszélni, hogy pl. a 2006-os gyurcsányi fordulatra a 2008-as népszavazás pontosan mi is.

igaz a MÁV, nincs aki tagadja. hol a jobb alternatíva a MÁV-ra? van jobb? mondott valaki jobbat? akkor minek baszogatjuk azt, aki legalább nekiáll, mégha csak most is, mégha csak így is? jobb az, hogy a FIDESZ Gaskót támogató nyilatkozatot ad ki? én megnézem az összes javaslatot, ha van jobb valakitől, isten bizony az első leszek, aki propagálni fogja. most ez a legjobb, és ilyenkor jön csak annyi elő belőlem, hoyg az egyetlen tenni akarót baszogatjátok. mert eldöntöttétek, hogy minden rossz, amihez hozzányúlnak. Virág elvtárs, előre van az ítélet, csak szólok.

lordart 2009.07.05. 15:26:52

@Lord_Valdez: Természetesen bármikor bárkit ki lehet "röhögni". Én is szoktam cinikusan mosolyogni, vagy éppen harsányan kiröhögni másokat vagy éppen magamat. Csak nem nevezem semmilyen állati fajnak az EMBERT. Akkor sem, ha nevetséges, ha hiteltelen, vagy bármekkorát bakizik... De tényleg kár ennyi időt erre fordítani. Csak egy szerény megjegyzés volt.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.07.05. 15:54:09

@lordart: metafora, ált isiben, megvolt?
magyar nyelv hozzávetőleges ismerete összejön?

irgalmas isten, minek is próbálok én magyarázni

Kontrabass (törölt) 2009.07.05. 16:40:11

A szocik - néhai szdsz-en kívül - a másik olyan párt, akik folyton vezetőt/ miniszterelnök-jelöltet cserélnek. Ez önmagában még nem hiba, sőt. (Szdsz-nél utóbbi megnevezése fölösleges is lett volna.)
A frakcióvezetőt mint a mindenkori ideológiai megmondóembert - most már pártvezetői státuszban - nem merült fel, hogy lecseréljék?

Szociknak semmi dolga nem lenne:
- nem elriasztani a kádári rendszerből bizalom és szocializáció miatt kiszokni képtelen hatalmas tömeget
- hitelesen képviselni azt a baloldali (kisemberek, szegények támogatása, érdekvédelme a kizsákmányoló rendszerrel szemben) értékrendet, amivel például tömve van a Jobbik és Fidesz is, tehát úgy néz ki, erre van igény

Ha ez nem lenne elbarmolva egy elképesztő kommunikációval, felszínes események, társadalmi reakciók eredendő (magától létező) rossznak kikiáltva, majd ezt az általuk hangoztatott eredendőségét meghazudtolva másik pártra kenve, nem így állnának.

A mai közvéleményt valami miatt nagyon nem izgatja Bajnai, vajon miért.

Az MSZP körül egy fél éves hírzárlat 10 %-os tetszésindex ugrást okozna.
A Jobbik körüli teljes körű politikai és gazdasági céljaikat bemutató (nem Gárda) megugró médiaérdeklődést követően minimum stagnálna a Jobbik tetszésindexe, de esne is.
A Magyar Gárda körüli fél éves teljes hírzárlat (nem érdeklődés) a totális érdektelenséget idézné elő, így bírósági ítéleten túl egy jóval hatékonyabb kiegészítő módszer lenne.
Mindezekre pedig a Fidesznek a további totális zéró értékű információi a jövőre nézve erőteljest esést idéznének elő.

Mindenki rájönne, a valósággal kéne foglalkozni.

Lendvai szerintem a Jobbik titkos fegyvere.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.07.05. 17:33:31

@mcs:
Talán, mert értelmesebb csóka vagy annál, hogy megsértődj azon, ha ürgének neveznek. Az ugyanis marhaság, és csak a szamarak hagyják, hogy lóvá tegyék őket :)

kondor 2009.07.05. 23:38:22

Az hogy az MSZP-nek vége, már nyilvánvaló. Hogy 2010-től ők egy jelentéktelennek nem nevezhető, de súlyában csekély középpárt lesznek, az is. Hogy már csak ali egy évük van, az is. De milyen marha sokba fog nekünk ez az egy év is kerülni!
sullyedomagyarorszag.blog.hu/

szempontpuska 2009.07.06. 15:02:40

@Amigdala: "az MSZP-nek sosem volt elvek mentén felsorakozott szavazóbázisa" A Fidesznek meg több is :-)

lordart 2009.07.16. 08:20:55

@mcs: Én sem értem, hogy minek is próbál magyarázni itt bárki a magyar nyelv hozzávetőleges ismeretéről, aki az általános iskolát - gondolom ezt akarta írni- "ált isi"-ként írja? Hallottam én ált isikről, gatyeszről, édcsiről, figyuszról, lécci-lécciről és egyebekről. Mindezeket olyanok szájából, tollából, akik valóban csak hozzávetőlegesen ismerik a magyar nyelvet, mert az ált isi után már nem sokat törődtek anyanyelvükkel (ha egyáltalán ez az anyanyelvük...)

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása