Egy kerékpáros naplója

Carlos77 I 2008.04.20. 23:04

Voltam a Critical Mass-on (7.760.000 gugli találat), mely mára a legnépesebb megmozdulássá nőtte ki magát Magyarországon. RENGETEGEN voltak, kb. 80-ezer ember a szervezők és a rendőrség szerint, ami ismételt világrekordnak számít!

 

Óbudáról tekertem századmagammal, végig az úttesten, most nem kellett a sávok közt lavírozni. Már itt hamar felforrt pár autósnak az agyvize, de mi csak mosolyogtunk a dudaszóra. Voltak azért szimpatizáns autósok is, meg a buszokról is integettek nekünk. A járókelők végig álldogáltak tátott szájjal, sokan nem tudták hová tenni, nem értették mi történik ezen a vasárnapon a föld napja előtt. Amikor minden megmozdul, aminek kereke van, és önerőből megy egy élhető környezetért. Több bicikliútért, csökkentett szmog-és autó-terhelésű városért.

 

A Margit hídon már tömegesen mentünk át, jelentős forgalomlassítást okozva a Körúton, amikor a Szigetről is csatlakoztak hozzánk pár százan. Itt megvolt az első beszólás egy taxistól, akit persze hamar lehagytunk.

A Deák téren masszív tömeg az Andrássytól az Astoriáig, ahol a startvonal volt. Itt találkoztam Shadai csapatával. Már ekkor dugó volt a Rákóczi úton. Hangos dudaszók és moraj kísérte, amikor elindultak a világoszöld pólós szervezők (Több mint 100 ember, köszönet és respect nekik) mentek előre és álltak be a kereszteződésekbe, zebrákhoz és a középső sáv mellé, közénk és az autósok közé.

A kígyó elindult masszívan 3 sávban, a Ferenciek terén odaszóltam a 7-es buszra várókhoz, hogy arra most ne várjanak 3 órát, felesleges...

A legszebb látvány itt volt, a kacskaringós úton, ahol az Erzsébet hídra mentünk, visszatekintve a legjobb fotós helyeken riporterek dolgoztak. A híd másik térfelén teljes dugó alakult ki egészen a BAH-csomópontig. hamar felgyülemlettek az autósok, most valahogy kicsit se sajnáltam az ott ülőket. Közben mindenki lelkesen beszélgetett, informálódott, viccelődött.

Az első biciklitolás a vár alatt alakult ki, itt is egy forgalom-átengedő pont miatt. Az alagútban viszont mindenki kiengedhette a gőzt sikítva-csilingelve-dudálva. Megadtuk az alaphangot, többek szerint ez volt a legjobb rész, a Sikló előtt egy rezesbanda nyomta, csinálta a hangulatot, a túloldalt a Roosevelt téren egy peace-zenekar koncertezett a füvön.

 

Mivel nagyon hamar átértem, így elhatároztam, megyek még egy kört gyorsan le a Váci utcán vissza az  Erzsébet hídig. Itt beálltam a nézelődők közé, majd ismét biciklitolás a Gellért-hegy lábánál... Az volt a durva, amikor megint elértem a Lánchídhoz, akkor még mindig jöttek át az Erzsébet hídon, és még akkor a vége el sem indult a Deák térről az utólagos infók szerint!

 

A parlament előtt volt egy-két szaftos megjegyzés; „most tüntetünk a tüntetések ellen, ez a tüntetők tüntetőjének tüntetése...”

Az Andrássyn megint lehetett farkasszemet nézni az autósokkal, itt nem bírtam magammal és egy, magát városi dzsungellakónak képzelő dzsipesnek én szóltam be. Na, az ilyenekre kéne külön adó kivetni, mint Londonban behajtás és köbcenti alapján. Huuaah!

Ez a szakasz is szép volt, de nagyon szaggatott a gyalogosátkelők és az Oktogon forgalmának átengedése miatt, lassan haladtunk, de sok szimpatizáló gyalogos csatlakozott.

A legkülönfélébb módokon vonultunk, profik és amatőr kocakerékpárosok minden fajtája; az úton a résztvevők közt láttam: sok tandemest, gyermekes utánfutóst, ülve tekerőzőt, egykerekűt, segédmotorost, és még az elején napelemes csodamasinát is. Sok volt még a görkorcsolyás és pár futó szimpatizáns is megjelent.

 

A korosztályt sem lehet belőni, mert mindenki ott volt az 1.5 évestől, aki stabilan kapaszkodott a gyerekülésben, a korosodó öregekig, sok fiatal csapatig, az aktív korúak, nők és férfiak vegyesen. 80-ezren az hány városnyi ember? És hány km bicikliút jut rájuk?

A Városligetben a domb és környéke tömve volt, alig jutottam előre, csak hátulról tudtam felmenni és onnan le a stáb és barátok mellé.

Negyedóra, és jött is a visszaszámlálás: és megmutattuk ország-világnak, itt vagyunk! A mára szimbólummá vált bringaemelés! LOL! :D! Jó volt, erre nem lehet mást mondani, ezt át kell élni. És lehetne így is élni...

 

De, hogy konzik is legyünk a végére egy kis kerékpár-történet: itt és itt, hogyan lett nekünk drótszamarunk. Nagy kedvencem a Ordinary Bicycle 1870-ből szívesen  kipróbálnám.


Képek is lesznek hamarosan, még csak igy DIAVETITÉSBEN a sajátom, de gyűjtök majd jobbakat is.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr57434689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.21. 01:24:50

az a 80 ezer embör nem rencceres bringás, a tömegrendezvény miatt meg a nagy hájp miatt mennek ki nagyon sokan, tehát nem kell aggódni sokuk esetében a bringaút hiányában. CSaxólok:)

dekoninckx (törölt) 2008.04.21. 01:56:03

Királyság, gratulálok a rekordhoz minden résztvevőnek! :)
By the way, Shenpen is felvonult?

mediazsiraf · http://www.konzervatorium.blog.hu/ 2008.04.21. 09:38:25

a biciklisek a jelenleg legjobban szervezett politikai csoport, akik egy adott egyébként aktuálpolitikai témáért vonulnak fel.

javaslom szervezzük őket pártba!
Magyar utakra,
Magyar KerékPárt!

Bocs, hétfő reggel van...

Carlos77 2008.04.21. 09:46:15

Jó Gabrilo tényleg buli miatt ment ki 80-ezer bringás de Pénteken a stárjk miatt amikor a kényszerűség miatt közlekedett 50-ezer ember kerékpáron ami szintén nem piskóta.

A napi állandó 10-ezre fölött így közlekedők viszont sokkal jobban szívnak a kátyúk és egyéb úthibák miatt mint az autósok. Az tény, hogy nagyon kevés a bicikliút.

„Budapesten összesen 170 kilométernyi kijelölt kerékpáros főhálózat van, ebbe beletartoznak a kerékpárutak, a kerékpársávok és a kerékpározásra alkalmas kijelölt mellékutcák – utóbbiak nélkül a hálózat hossza jelenleg 143 kilométer. Ez nemcsak európai viszonylatban, de arányait tekintve a magyarországi nagyvárosokhoz képest is szánalmasan kevés. „
És csak 2015-re tervezik 300 km emelni... Na Demszky meg a tervezés az tudjuk milyen viszonyban vannak.

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.04.21. 09:49:24

Majd Shenpen ír megint különvéleményt, ha jól tudom, ő nem CM-párti :D...

MEDVE1978 2008.04.21. 10:25:58

Az jut az eszembe az egészről, hogy ez nem old meg semmit. A legviccesebb az, hogy az egész biciklistiltakozásnak a haszna annyi lesz, hogy amikor felújítják a Margit-hídat, akkor szépen lefaragnak egy sávot a bicikliseknek és feltüntetik sikerként. Pedig ezzel jóval nagyobb dugók lesznek és több autó szennyezi majd a levegőt.
Egész Budapest közlekedési koncepcióját újra kellene gondolni :o((((

Carlos77 2008.04.21. 11:01:34

És miért nem old meg semmit? Ha erős tiltakozás és igény van egy irány felé?

Az hogy a várostervezők Budapesten hányféleképpen cseszték el könyvet lehetne írni róla. Miért nem tudják adaptálni a nyugati példákat? Miért kell ugyanazokat a hibákat végigjárni és „új” megoldásokon törni a fejüket állandóan munka imitálás céljából.

Egy egyszerű öszvér példa a tömegközlekedésben ami a metro gyorsaságát ötvözi az autóbusz olcsóságával. Ez a gondolat Curitiában (Brazilia) született meg a 90-es évek elején ahol nem volt pénz metrót építeni. Egyszerű külön utakat és belső elzárt sávokat kell fenntartani az autóbuszoknak amik automatikusan zöld jelzést kapnak a lámpáknál. És ők a fő prioritás nem az autósok. Ezt kísérlet képen megcsinálták a 86-os járattal de most meg keresztbe akarják vágni mintha szándékosan az lenne „Mi megpróbáltuk de ez itt nem megy” és megint visszalépünk és had keresünk megint más megoldást, ez kinek is jó kérdem én?

Ezt a rendszert most több kinai nagyvárosban kezdik alkalmazni, a személy autó forgalom 20% csökkent az autóbusz részesedés 6%-13% emelkedett a sebességük csúcsforgalomban 9.6 km/h- ról 15.2 km/h-ra növekedett a várakozási idő a lánc közlekedés miatt pedig 60%-kal csökkent. (Világ helyzete 2007)

A lényeg itt is a meglévő rendszer hatékonyság növelése (Prioritás, paradigmaváltás) nem az, hogy valami új és modern megoldást kell kitalálni, fejleszteni, pénzelni...

dekoninckx (törölt) 2008.04.21. 13:29:11

MEDVE1978,
A Margit-híd sávfarigcsálása nem haszon lesz, hanem egy elcseszett negyedmegoldás, mint a legtöbb pesti kerékpárút. Nézd meg a belgákat: ahol kell, elválasztott sávok, nem lecsípve az utakból, hanem mellettük megoldották valahogy), jó forgalomszervezés, stb. De nézd meg a japánokat: helyhiány miatt mindenhol a járdán vagy az úton, akár forgalommal szemben tekernek, de a kultúra miatt elfogadható a helyzet, nincs baleset, se anyázás. Nyilván nem a Margit-hídon kellene átvezetni a bicajforgalmat, ha nem teljesen oké a megoldás (ott akarják, télleg?)
Különben meg így is dugók vannak, a városokat nem ekkora autóforgalomra tervezték őket. Márpedig autózni kell, mert a legtöbb ember szerint biciklin csak szerencsétlenkedni lehet, a buszon meg csupán nyomorult tömegembernek érezheted magadat. Vö.: 80.000 vs 2 millió. Szóval dugó van és lesz, amíg nem építenek 10 sávos utakat nékik. Paradigmaváltás szerintem sajnos aligha lesz, mert a modernek szerint az visszafejlődés. Majd ha már tűrhetetlen lesz a kényszer, akkor lesz változás. Csak ki kell várni - nem tart már soká.
Nyugaton se mindenhol sokkal jobb a helyzet. Monnyuk csak Belgiumot tudom említeni: reggelente 15 km-es dugók vannak Brüsszel és Leuven között (illetve voltak 4 éve), a városban dettó, pedig jó a vonatközlekedés is - de csak kb 5% utazik vasúton. És jóval többen keróval, mint idehaza. Tokió viszont baromi jó, mert őrületesen kiterjedt és hatékony városi vasút- és metróhálózata van. Abszolút példakép.

Carlos77, hogyan versenyez az öszvér a metróval?? :D

.ani 2008.04.22. 00:22:37

Jó volt veled találkozni, Carlos!
A többi konzervatóriumos akkor épp uszodában volt, vagy kirándult, ugye :-)

Szerintem van értelme egy ilyennek. Jó volt bicajozni, ráadásul együtt, megtapasztalni, hogy lehet(ne) így is közlekedni.
Egy kis lépés, nem hátra.

Az igaz, hogy az egész közl. koncepciót újra kell gondolni stb. De egy ilyen izé is segít.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.04.22. 13:07:27

.ani: nekem van igazolásom, éppen javítottam a cangát vidéken, ahová a BKV sztrájk elöl menekültem, fél Budapesttel együtt.

.ani 2008.04.22. 13:36:19

:-DDD
(pipa)
(igazolt)

Carlos77 2008.04.22. 16:28:32

Köszönöm Ani remélem hamarosan folytatjuk
az beszélgetésünk.

Egy kis bejegyzések e jeles napon.Most sajnos rohanok...

index.hu/kultur/klassz/szav080422/

www.fna.hu/

"1970. április 22-én Denis Hayes amerikai egyetemi hallgató mozgalmat indított el a Föld védelmében. Azóta a diákból az alternatív energiaforrások világhírű szakértője lett. Már mozgalmának megindításakor több mint 25 millió amerikai állt mögé, ma pedig szinte az egész Földre kiterjed az általa kezdeményezett mozgalom. Ezernél több szervezet vesz részt benne. A FÖLD NAPJA célja, hogy tiltakozó akciókkal hívják fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Magyarországon 1990 óta rendezik meg."

"Nap, mint nap szembesülhetünk azzal, hogy a bolygónk veszélyben van. Gondoljunk akár a televízióra, akár a rádióra, de nem is kell ilyen messzire menni, elég ha kimegyünk az utcára. Elegendõ csupán levegõt vennünk, körülnéznünk…mindenhol szemét még ott is, ahol nem kellene. Nyugodt lélekkel sétálunk el egy szemétkupac mellett mondván ez nem az én szemetem. Igen pénz beszél, kutya ugat alapon amíg a pénz többet ér egyeseknek a Földnél, addig lesz környezetszennyezés. Jogosan merül fel a kérdés: mit tehetünk mi „kisemberek”? Elterjeszthetjük ezeket az eszméket és megállíthatjuk ezt a pusztítást, ami ma jellemzõ.
A természetvédelem szükségessége mellett felhozott nem gazdasági érvek között, amelyek nem feltétlenül haszonelvûek, szerepel a Föld és az élõvilág érzelmi és szellemi jelentõsége, a természet nélkülözhetetlen volta a pihenéshez, továbbá az erkölcsi felelõsség a következõ nemzedék iránt, hogy megõrizzük számukra is a Földet és annak természeti erõforrásait. (1980)
A legfontosabb persze az, hogy ne csak beszéljünk ezekrõl a dolgokról, hanem tetteinkkel, életvitelünkkel mutassunk példát."

garázdabillegető (törölt) 2008.04.22. 17:34:05

Egészen máig egyetértettem Hayes-szel, de pont ma, a lányom névnapján, a Paris Hiltonos topikban végül meggyőződtem eme elv tarthatatlanságáról :( Főleg ami az utolsó bekezdést illeti.

___________________________ (törölt) 2008.04.22. 21:11:17

Na, én meg nem szólok semmit, mer' én meg egy Hummer-es felvonulást jobban élveznék :-) Critical Power :-)

.ani 2008.04.22. 23:56:06

Ó.
Legyen Hummer, amit i) olyan bioüzemanyag hajt, aminek valóban pozitív az energiamérlege, vagy ii) villannnyal megy, amit megújulóból állítanak elő.
Vagy alul tekerős, mint a frédibéniben.
Lehetne sorosan kapcsolni a kapálózó lábakat, izé, embereket (~tandem).

garázdabillegető (törölt) 2008.04.23. 06:36:04

totalcar.hu/magazin/technika/hummerhybrid
Nem baj, ha nem hiszem el? Még a Totalcar sem teszi.
Shenpen, úgy látom, hogy korábban a blogodon elég kemény szavakkal illetted a tömegközlekedést és a bicikliseket. Most, látván a BKV (ami persze egy f0s cég) leállását, és az okozott közlekedési káoszt, mi a véleményed arról, hogy mi történne, ha mindenki autózna közösségi közlekedés helyett és milyen megoldást tartasz jónak? Nem ér olyat mondani, hogy legyen a Nagykörút 10 sávos. Reális ötleteket szeretnék hallani, igazolással - a te szavaidat sokan megfontolnák. Elnézést, mondhatsz olyat is, hogy legyen a Nagykörút 10 sávos, de akkor egy hozzávetőleges költségbecslést és hatástanulmányt is kérnék.
Az érzelmeket is félreteheted, annak nincs helye egy ilyen brainstormingban (talán azt kivéve, hogy tényleg nagyon gyorsan oda kell érned valahova, de ez egyedi eset). A bicajosok bemutatták az érveiket (nem csak itt), most jó lenne összevetni az autósokéval. (Reális zöldek vs reális szürkék.) Az is infó, ha figyemen kívül hagyod vagy passzolod a kérdést.

___________________________ (törölt) 2008.04.23. 10:55:54

Garazdabillegeto,

szerintem keverjuk a dolgokat. A biciklizes rohejesnek tartasa es a sok loeros tankok iranti macho vonzalom kizarolag szemelyes izlesem kerdese, kb. mint a zenei izles, nem politikai kategoria. Annak semmi koze ahhoz, hogy mit kene a kozlekedessel kezdeni, hogy egy szivesen cikizem a bringasokat. Van bennem egy ilyen redneck-beutes, ennyi, ez csak annyira lenyeges, mint pl. a zenei izles.

Ami azt illeti, hogy mit kezdeni a kozlekedessel, szerintem nyilvanvalo: addig arazni az utakat, amig az egyreszt lecsokkenti a forgalmat, ez eddig ismert (London), de NEM tomegkozlekedest fejleszteni belole, hanem utat epiteni. Egyreszt korgyurut, majd ki a varosbol az atmeno teherautoforgalommal. Ez kozos erdeke mindenkinek, a gyalogostol a briganstol az autosig. Ha ez sem segit - elobb-utobb benovi a varos a korgyurut - akkor megint csak vastagon arazni az utakat, a penzt felretenni, es elobb-utobb ossze fug gyulni valami olyan megoldasra, hogy pl. egy keresztben meno utvonalat keletpesttol budaig vegig feluljarositani, hogy ne legyen lampa.

Ja es nem csak a motorkobcenti, hanem foleg a szelesseg fuggvenyeben arazni, mert a cel a lampak ateresztokepessegenek novelese, szoval minden auto ugyanannyi, 2 motor = auto, 3 bicikli = 1 auto, mert kb. annyi fer el egy savban.

garázdabillegető (törölt) 2008.04.23. 14:29:35

Shenpen,
De jó, hogy korábban válaszoltál a kérdésemre, minthogy feltettem volna :) Ez így is marad vajon?

Értelek, ez tehát a személyes ízlésed dióhéjban. Azt nem vágom, hogy miért kellene a bicikliket egy kalap alá venni a kocsikkal a szélesség függvényében, mert a bicajutak általában keskenyek, jellemzően libasorban közlekednek - vagy a bicajok is mehetnek az autók között? És milyen motorköbcentire gondolsz a bicaj esetében? A quadriceps+soleus+egyéb lábizmok összesített izomvolumenére, vagy a csontokat is beleszámíthatjuk? Bár nem lényeg, mert a szélesség számít, csak mivel említetted, megkérdezem.
A Hungária magasba emelésével egyébként egyetértek.

a nagy levin 2008.04.23. 14:59:33

dekoninckx 2008.04.21. 13:29:11

Azert Brusszel sokat valtozott. A leuveni dugo persze megvan, de azota elkezdtek boviteni a metrot (teljes belso korgyuru), lesz elovarosi vasuthalozat, amit mar epitgetnek, tobb a bringaut es ezeket levalasztjak, fejlesztik. Eszakon le is csipteke egy savot a ketsavos bevezetoutbol Laekenben, es buszsav + bringaut ltt belole. Tehat: nem Amszterdam vagy Koppenhaga, de jo iranyba mennek a dolgok. Ja, es 35 euro a havi berlet, 1.10 a vonaljegy, egy orara, korlatlanul. Hetvegen pedig egy jeggyel ket ember utazhat :-)

Ezen kivul nemreg dontottek az autopalyak fiztosse tetelerol (pl. matricaval, egyszeri eves dijjal), de meg nem dolt el, ez milyen formaban valosulhat meg.

Budapesten ilyen mikor lesz? s mindez allitolag elegge osszehangolt modon zajlik, kivetelsen ertelmes koncepcio szerint, nem ugy, ahogy elotte 3-4 evtizeden at elszurtak egesz Brusszelt.

a nagy levin 2008.04.23. 15:01:57

ja, es hetvegen lehet vinni a bringat a metron is :-)

dekoninckx (törölt) 2008.04.23. 15:18:26

levin,
Köszi az infót!
Örülök, de ez azé' durva: lecsíptek a bevezetőútból a buszok és bringák számára, de nem építettek helyette másikat? Miféle kommunista manipuláció ez?
A fizetős autópálya még durvább. Sose képzeltem volna, hogy ott is bekövetkezik, de komolyan... azért remélem, meghagyják a világítást, az baromi biztonságos... :( és mire költik a befolyt útdíjat, mik a tervek: autópályára, tömegközlekedésre vagy mindkettőre?

___________________________ (törölt) 2008.04.23. 15:50:34

Egyebkent mindenkeppen arra helyeznem a hangsulyt, hogy van egy dolog, amelyben a kornyezetvedo biciklistatol a buszozos kisiskolason at az autosig mindenkinek egybeesnek az erdekei, ezert teljes egysegfrontban kellene baszogatni ezugyben az illetekeseket 1) korgyuru 2) es ha mar van, ki a varosbol minden teherautoval, aminek nem ide szol a menetlevele.

dekoninckx (törölt) 2008.04.23. 16:22:54

Ebben igazad van. Bár a modernebb tervezési szempontok valamiért, gondolom környezetvédelmi okokból (széljárás? friss levegő?) a körgyűrűket nem teljes körnek javasolják. Forrást, azt nem tudok prezentálni, de megjegyeztem, mert éppen Brüsszel volt a példa. Az autópályák mentén kb 10 km széles és 3-500 méter magas légrétegben dúsul fel mindenféle putri anyag (ami a tisztább és takarékosabb motorokkal persze csökkenthető), és ezt veszik figyelembe a körgyűrűk tervezésekor. A Budai-hegyeknek és ezzel a városnak (engem ugyan konkrétan nem érdekel Pest levegője, mert eszem ágában sincs odamenni) nem tenne jót az M0 nyugati szektora - azaz rosszabbat tenne, mint ha máshol vezetnék.
Ad 2: ezt nem kell külön forszírozni, ha van körgyűrű, nyilván nem mennek be a dugóba.

___________________________ (törölt) 2008.04.23. 17:13:49

"A Budai-hegyeknek és ezzel a városnak (engem ugyan konkrétan nem érdekel Pest levegője, mert eszem ágában sincs odamenni) nem tenne jót az M0 nyugati szektora - azaz rosszabbat tenne, mint ha máshol vezetnék."

Az biztos, de lehet, hogy a budai resz kihagyhato. Meg mindig jobb az M1-rol korbemenni egy haromnegyed korgyurun az M7-re, mint a rakparton keresztul. Vagy, valahol messzebb is lehetne csinalni egy M1-M7 linket, ugy Fehervar fele. Amugy is szornyu, hogy ugy nez ki az orszag, mint egy varosallam es kapcsolt teruletei (csillagstruktura mindenben).

dekoninckx (törölt) 2008.04.23. 17:20:05

Mármint az M3-ról :) A csillagstruktúra gáz - az internet is azért jó, mert nem olyan. Bár éppen az imént cseszkődött valami már megint :(

Carlos77 2008.04.24. 11:13:10



Érdekes ötletek
1, két szakasz jegy helyett egy órára veszek jegyet és ugyan ott lennék a Bkv is megkapná a pénzét és én se szívnek mindenhol
2.A sztrájk alatt olvastam egy kommentált az index tudósításban a csóka „P+R parkolóban” letette az autót levette a biciklit és betekert a városközponti munkahelyére. ÉS ÉLVEZTE! Eddig még nem csinált ilyet de megfogadta hogy hetente eljátssza x2 ha jó idő van.
3.Az hogy a BKV lehessen használni utaztatni a biciklit ahhoz is kéne pár fejben rendett tenni hogy nem mi vagyunk egymás ellenségei. Bár láttam már metrón összehajtott camping kerékpárt vállon hordva, az is érdekes megoldás volt
4.A MO helyesebben M-NULL U (Kérem ezt használjátok) alakú elkerülő út a budai hegyek kivételével. Igazad van Shenpen igenis közös állandó nyomás alatt kellene tartani a vezetést, prosperálni a témát, minden fórumon hangoztatni a szükségességét. És mielőtt elkészülne máris folyattatni a következő elkerülő út fejlesztését, mert sajnálatosan az sem oldana meg semmi csak még nagyobb forgalmat okozna.
5.. De ezt már mondtam 90-es évek közepe óta tudják, hogy egyszer EU tagok leszünk és akkor Magyarországon/Bp-en fog átmenni 4 db TEN- helsinki közlekedési folyosó és annak minden terhelés mégse készültek fel rá... images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.c3.hu/~levego/9901/990105c.jpg&imgrefurl=http://www.c3.hu/~levego/9901/990104.htm&h=307&w=400&sz=77&hl=hu&start=4&um=1&tbnid=UIZrLZg-hjokrM:&tbnh=95&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DTen%2Bhelsinki%2Bfolyos%25C3%25B3k%26um%3D1%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26sa%3DN

6.„Egy egy Hummer-es felvonulás Critical Power jobban élveznék” Shenpen” Ez esetén szerintem a radikálisok mehetnének az utcára tojással de nem jött még el az az idő.Mert ha úgy nézed ez a vágyad megvan és teljes reflektor fényt élvez (Star kultusszal) az RTL-en mert most indult a „Közép-Európai Dakar” lehet menni a Bakonyba száguldozni de nem a szervezett formával van a legnagyobb bajom, hanem az utólagos sleppel aki azt hiszi ezután mindent szabad a quadjával is...
7.A forma-1 népszerűsége (Világ legnagyobb nézett/reklámbevételi sportja) és annak holdudvara és áttételes hatása külön postot érdemel. A Benzinkultusza „neverend”?

abandi 2008.04.26. 19:05:36

Értelmes gépjárművezető tudja, hogy:
Gyalogos, biciklis az isten!!!
Mert ha elütöd és meghal: annyit kapsz érte, mint egy rendes emberért!!!
Ezért javaslom, hogy:
- a szlalomozó, belső sávban kerengő binyóst be kell szorítani, majd jól picsánrúgni!!!
Természetesen a Főváros kerékpárút anti-fejlesztési tevékenységét figyelembe véve:
A picsánrúgást rüszttel illik vérehajtani!!!
(Kivilágítatlan esti esetben megengedett a spitzzel történő figyelmeztetés is...)

Carlos77 2008.04.28. 21:48:58

abandi
Hierarchia egyszerű a kamionos a buszosokat, a buszos az autósokat az autós a kerékpárosokat a kerékpáros a gyalogosokat. A gyalogos meg a galambokat aggressziózák le a közlekedésben. Ez is hungaricum...

A szlalomozás a belső sávban tekeréshez, kell egy extrém sportos/suicid hajlam. Én spec csak egy rövid szakaszon vagyok rákényszerítve erre. Általában a bécsi út és a Kolosi tér közt ha dugó van akkor megyek a tükrök közt, jó elismerem meglepő és ijesztő lehetek amint elsüvítek az autók közt de fel tudom mérni a helyzetet hol férek el. És mire ők átérnek ezen a szakaszon én már a Margit hídnál vagyok így a picsán rúgásra esélyük sincs...
Közép távon még a BKV buszokkal is simán tartom a tempót, 86- és a 6-os busszal ment a feleségem én meg tekertem és egyszerre érkeztünk meg Óbudára.

Jó a világítás és egyéb kiegészítők használata jogos követelmény a kerékpárosokra.

De nekem lenne még egy ötletem az autósoknak/ biztosítóknak: a képlet úgy néz ki, hogy a biztosított ugye változó éves díjat köteles befizetni. Az ár már függ a kortól és a településtől, más az összeg Bp-en mint vidéken. De nem igazán figyelik a tapasztalatot, de ha mondjuk az autós 3 évente letenne egy KRESZ vizsgát vagy egy speciális baleset megelőző rutinvezetést egy teszt pályán. Akkor jogosan lehetne azt mondani, hogy ismerjék el a a biztosítók a tudását, és így csökkenne a befizetési díjuk hiszen majdnem garantálva van egy biztonságosan vezető autós akit majd nem kell kártéríteni. Mindenki jól jár, van is egy kampány:
Sláger Rádió Bumeráng c. műsorának két műsorvezetője kéri a hallgatóit, hogy a műsor ideje alatt tartsanak be minden közlekedési szabályt legyen az akár "értetmetlen" is.
A kagylós benzinkutaknál ingyenes madricát lehet beszerezni az ügyet támogatandó.
www.bumerang.hu/

___________________________ (törölt) 2008.04.29. 00:48:31

"ijesztő lehetek amint elsüvítek az autók"

Nem tenném. A dugóban 5 méter előnyhöz jutáshoz való, körülnézés és index nélküli hirtelen sávváltás ugyebár népszokás.

Ráadásul a körülnézés se segít mindig, mármint, az autós körülnézése. Kétszer csaptam majdnem el biciklist, egyszer a jobbkezet majdnem nem adtam meg, egyszer majdnem kitolattam elé, és egész egyszerűen azért, mert nem láttam, és azért nem láttam, mert túl kicsi: a gyorsan haladó biciklis kereke alig-alig látszik, tehát kb. egy ember méretű objektum, nem nagyobb.

Namost amikor körülnézek, annyit látok úgy hirtelen, hogy valahol messze egy ember méretű objektum közeledik, tehát tudat alatt egy messzi gyalogosként regisztrálom, aki nem jön 30-40-nel, tehát mehetek.

Nyilván jobban kéne figyelni, meg minden, tudom, de mivel 100 ember méretű objektumból 96-98 gyalogos, ezért ez időnként nem sikerül.

Annyi biztos, hogy a fényvisszaverő cucc nem segít, a jobbkezesen volt elég, mégsem láttam, csak amikor már majdnem eléfordultam, hanem kéne elölre is, hátulra is valami villogó nyavalya, az talán segítene.

Vagy a fene tudja, de mindenesetre messziről gyalogosnak kinézni és ennek ellenére gyorsan közeledni nem egészséges, valamit kéne csinálni a gyalogosnak kinézés ellen.

Carlos77 2008.04.29. 14:36:38

Jó persze én sem vagyok ekkora vagány, családos ember létemre vigyáznom kell magamra. És szerencsémre a leggyakrabban használt útvonalamon 75% van bicikliút Óbuda és Lágymányos közt. Mondjuk az se fenékig tejfel,az említett szakaszon kívül a Batthyányi és Lánc híd közt én leszek az agresszora az andalgó turistáknak. És menjek el köztük 1.5m-en úgy, hogy ne sértsem meg az intim zónájuk:)
Az autósok közti lavírozásnak van egy másik oka is az, hogy nem tartják a távolságot a jobb oldali padkától és katasztrofális a sávvezetésük ide-oda. Egyszerűen nem adnak 60-cm helyett. Az megint más kérdés mennyire kerülnek ki ők előzés közben...

A figyelem felhívásnak most nekem tetszetős módja egy kis zászló 150-cm magas rúdon kis élénk háromszögű rögzítve a hátsó kerék mellet.(be kéne szerzek egyet) Van persze akinek ez elengedhetetlen pl az ülő/fekvő biciklisnek aki jóval a visszapillantó alatt mozog lásd index videó.

dekoninckx (törölt) 2008.05.05. 08:01:06

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a videó valóban a bicajosokról szól, de a szemléltető bevágások miatt még az is lehet... :D
szelsokozep.hu/archives/2008/05/04/Mi_es_ok/

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

JOBBKLIKK

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc