Új sablon

Konzervatorium I 2007.12.08. 17:59

Kedves Olvasók/Szerzők!

Elkészült a Konzervatórium új külleme. A hangsúlyt az olvashatóságra helyeztük, és továbbvittük az A.Otto szerzőnk által diktált szürke-árnyalatos vonalat.

Az új logónk a Kolibri, ebből később cserélhető bannereket is gyártunk majd.

A másik a régiekre való visszautalásként egy szimbólum, két régi poros könyv.

Kiraktunk egy válogatást a legjobbnak ítélt cikkeinkből is.

Blogunk egyszerűbb, áttekinthetőbb, "szembarátabb", olvashatóbb.

Az esetleges utólagos csiszolgatásokról, és a sablonról a véleményeket és további ötleteket érdeklődve várjuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr12257112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dillinger 2007.12.08. 18:06:56

nekem hiányzik a zsebórás úr, az sokkal őszintébb volt mint ez az értelmiségieskedés :D

tréfás kedvű felhasználó 2007.12.08. 18:42:54

korrekt!
viszont lehetett volna picit szelesebb is a sablon, szerintem egyre kevesebb ember használ 800 x 600-at. Az én 1920 x 1400 -on pedig el lehet képzelni, hogy néz ki...

sok sikert mindenesetre az új sablonnal is

tréfás kedvű felhasználó 2007.12.08. 18:49:02

ugyanitt kernem szepen a facebook csoporthoz valo csatlakozas lehetoseget nem megtagadni nem magyarorszagon levo szemelyektol (pl en). koszonom

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.08. 18:51:25

Jó, tetszik! Fogyaszthatóbb, és ez a lényeg. A finomságok meg nyilván úgyis alakulnak majd.

gravy_t 2007.12.08. 18:58:27

ja hogy az egy kolibriiii! én vmi absztrakt virágnak néztem elsőre... de mostmár átállítottam az optikát.

a régi kinézetből egy szkrínsot v egy mintaoldal elérhető lesz? nosztalgiázni :)

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 19:11:32

Nem lesz elérhető, lévén már töröltem azt a sablont... :)

A facebook... Elképesztően hülyék vagyunk, tudjuk. De nem tudjuk most átalakítani a network résznél, hogy máshonnan is lehessen csatlakozni. Ha van tippje a külföldinek, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, szóljon, mert mi digitális analfabéták vagyunk hozzá... :(

A sablon alapméretén nem változtattam, ez az eredeti méret... Nem is piszkáltam volna bele ebbe a részébe, mert ez nekem már magas. :)

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 19:12:20

Ja, újdonság még, hogy itt elérhető a blogon fellelhető összes kép:

picasaweb.google.com/konzervatorium.blog/KonzervatRium

___________________________ (törölt) 2007.12.08. 20:23:20

Az egyik könyvet lecserélném valami másra, valami fekete-fehér filmből pl. Halálos Tavasz képre, tényleg, főleg abból, az nagyon szép

Carlos77 2007.12.08. 20:26:47

Ez jó ötlet valami régi filmből egy jelenetkép... hmm
Meg kezdem megszokni a szürkét és tényleg olvashatób lett.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 21:41:02

Shenpen:

küldj képet, és lecserélem ha frankó. A logót kicserélni már nem olyan nagy kunszt. :)

Jut eszembe: még mindig azt mondod, hogy nem aktuális az, hogy szerző legyél nálunk? Mi még nem adtuk fel a "beszerzvezésedet":D

___________________________ (törölt) 2007.12.08. 21:51:05

Megmondom a frankót, anno azért ódzkodtam tőle, mert zavar a Mo.-ra jellemző beskatulyázós hozzállás: mi van akkor, ha valaki mondjuk valami pont olyat ír ide, amin sokan felháborodnak, és mondjuk én se értek egyet vele, és mivel én is ide írok, ezért utána az lenne, hogy azt mondhatnák, hogy "A Shenpen írta? Az a fickó, aki oda ír, ahol az X. azt írta hogy... madarat tolláról, ugye..." és kész, ezzel le vagyok ejtve.

Mostanában viszont azon gondolkodom, hogy mivel az írások legnagyobb részével egyetértek, és látom, hogy nem egyformák, ezért végül is bevállalhatom, mert mondhatom azt, hogy itt nincs cenzúra, ő azt gondolja, én meg ezt, kész, és aki ezt nem fogadja el, aki általánosít, az végül is amúgy is van olyan buta, hogy vele én úgysem akarok nagyon vitatkozni.

És alapvetően azért néz ki egyre szimpatikusabbnak az ötlet, mert

1) Jóval nagyobb itt az olvasottság, a kommentek számából ítélve

2) Az van, hogy a blogom eredeti célkitűzéseit nem tudom teljesíteni: ahhoz, hogy blog legyen, gyakran - hetente egyszer-kétszer - kell írni, különben leszoknak róla az olvasók, ugyanakkor még alig-alig érintettem azokat a témákat, amiket szeretnék, mert azok kidolgozásához több idő kell. Itt meg tudnám tenni azt, hogy úgy hathetente írok egyet, lenne idő kidolgozni a dolgot.

Szóval, hajlok az igenre. Tudod mit, próbáljunk meg egy vendégszereplést. Valahol a jövő 2-3 hét során - de az is lehet, hogy holnap - írok egyet egy olyan témáról, ami már régóta feszeget: hogy két film, a Szelíd Motorosok és a Halálos Tavasz hogyan hatott arra, hogy hogyan látom a világot, az előbbi negatívan, az utóbbi pozitívan. Próbáljuk meg: elküldöm mailben, és meglátjuk. OK?

___________________________ (törölt) 2007.12.08. 21:53:41

3) nagyon hülye ötlet volt részemről bevállalni a "neokon" jelzőt. Elfogott Irving Kristol 30-40 évvel ezelőtti írásai iránti lelkesedés, és teljesen elfelejtettem, hogy ma ez a "Rettegj, mert jönnek a terroristák!" illetve a "Majd én demokratát faragok belőled, e!" c. baromságot jelenti. Szívesen megszabadulnék tőle, ám nemigen lehet a bloghun URL-t változtatni.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 21:57:49

ezt a szellemi fejlődést én személy szerint üdvözlöm:)))
Addig, amíg nem kezdődött el ez a meglehetősen forradalmi-világátalakítós izű neokon nyomulás, nem is nagyon volt a konzik között konfliktus. Azóta vannak neók meg paleók amiban.

És ez a neokonság a "demokráciával" mint ideológiával kicsikét veszélyes - szerintem.

___________________________ (törölt) 2007.12.08. 22:04:46

Ez nem is annyira fejlődés, hanem hogy arra figyeltem, ami volt, nem arra, ami van. Hajlamos vagyok inkább könyveket olvasni, mint újságot...

De egyébként volt korábban is véleményeltérés, csak másféle. Paleo vonalon pl. fiskális szigor, hogy legyen a költségvetés egyensúlyban. Irving Kristol azt mondta, hogy lehet egyszerre félig-meddig jóléti államot csinálni és adót csökkenteni: az ördög vigye az egyensúlyt, a költségvetési számvitel amúgy is hülyeség, mert pénzforgalmi szemléletű: míg egy vállakozásnak megvenni egy eszközt nem költség, mert csak pénzeszközt forgat tárgyieszközbe, tehát ugyanott van, addig az államnak minden kiadás költségként jelentkezik, tehát egyszerű pénzforgalmi számvitellel számol. És ez nyilvánvalóan hülyeség, X összegből megépíteni egy autópályát, vagy ugyannyit kiadni segélyre nem ugyanaz, mert az autópálya ott lesz, hasznos lesz jövőre is meg azután is. Ennek pedig rövid távú megoldása: csak hadd legyen hiány :)

Tudom, őrültség, de van benne rendszer :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 22:47:03

különben eltűnt a Voegelin idézet Tetra baszod. És én ezt sérelmezem. Sőt, el is határolódom!

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.09. 00:42:09

Jaja, tudom, elfelejtettem visszarakni! :) Holnap visszakerül ígérem! :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.09. 00:43:50

Remélem is, ellenkező esetben megszabadítalak legnemesebb szervedtől.

thcr 2007.12.09. 13:32:59

szerintem valami színt mindenképpen vigyetek bele, ha csak nagyon keveset akkor is, mert rövid távon nyilván kellemesebb, de hosszú távon viszont idegesítő. értsd ezalatt azt, hogy 1/2 óránál / 1 óránál többet már elviselhetetlen az oldalon eltölteni, és szerintem az is szempont.
mint webdesigner tanácsolom :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.09. 18:09:13

Nekem jobban tetszett a régi sablon... Ez túl szürke, túl ködöstélireggeles.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.09. 18:11:24

Konzi meteorológiai pesszimizmus:(
itt mindenki anglomán?:((

nyáron váltunk narancssárgára. És azért mit kapunk majd!...

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.09. 18:38:39

Jaja, nyáron narancssárga lesz, ez alap, tavasszal meg zöld. 2010-ben természetesen vörösre váltunk, ezzel is jelezve, hogy megvett minket kilóra az mszp.

na. de most a végére érkezett a sablon. Verdana betűtípus, és az egész háttér szürke, ezzel kiemelve a szinte teljesen fehér bejegyzéshátteret.

akinek nem tetszik a szürke, az menjen hippinek. :)

Ebbe bármilyen más színt vinnénk, az gáz lenne. Próbáltam rózsaszínnel, de nem jött be... :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.09. 18:46:13

ha rózsaszínt teszel bele megfojtalak. De attól még lehet olyan akinek az előző jobban teccet, no.
Én ki vagyok békülve ezzel.

___________________________ (törölt) 2007.12.09. 21:37:49

Igazából a szürkéhez a bordó és a sárga megy, persze sárga itt nem nyert, esetleg egy kicsit bordóval lehet próbálkozni, de nagyon kilógna, szerintem jó ez így.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.10. 00:15:03

Kipróbáltam bordóval. Fos. :) Egy ötlet jött viszont, hogy a könyvekről készült kép lehet színes. Kipróbálom majd azt is.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.10. 00:23:59

Tetra, ha megvett minket kilóra az MSZP, mindenképpen szólj. Most nem kifejezetten az erkölcsi aggályokra gondolok, hanem arra, hogy a szajrét nyilván el kéne osztani, vagy valami...

Ami meg a sablont illeti, a képen én is gondolkodtam, és lehet, hogy nem (vagy nem csak) ilyen régi fóliánsokat kéne felrakni, hanem valami progresszívebbet is (ígérem, nem káromkodom többet). Keresek valami alternatívát, és elküdöm mélben.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.10. 00:28:44

Homopoliticus:

nehogy azt hidd, hgoy nekem bárminemű kifogásom lenne, és már régóta akarok egy olyan inget, amire rá van írva, hogy "eladó vagyok", és ezzel járni a sajtótájékoztatókra. :)

Alternatívákat várok mailben természetesen, de remélem nem valami laptopképre vagy valami hasonló szörnyű modern istencsapására gondolsz!! :)

TFL · http://civilzone.eu 2007.12.10. 02:26:21

Nekem tetszik a szürke, de színt semmiképp se tennék rá. A szürke igazán csak a pirossal él együtt, azt azér mégse.

Ami engem inkább zavar, a commentelök nevének sora, túl nagy a betűméret a szövegtörzshöz képest, olyan mintha a név/nick (meg url és időpont) "kiabálna" a szöveg mellett - vagy az lenne fontosabb. Ráadásul sortéréseket okoz ott ahol van url is, gazdaságtalan. És nem szép, mert a betűtávolság is nagy ebben a típusban. Nem lehetne abból levenni?. Sőt, ha már színt akartok, talán ez lehetne valamilyen pasztelebb szín. Ha ráviszed a kurzort, a megjelenő erős szürke háttér is zavaró.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.10. 08:43:44

Tetra: nem is rossz ez az ökolaptop, most komolyan.

TFL: azért én nem vetném el eleve a pirosat, vagy valamelyik árnyalatát (pl. táglavörös). Ennyire ne számítson már az, hogy a baloldal színe... (már ha arra gondolsz.)

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.10. 09:39:39

homopoliticus:

kipróbáltam mint mondottam a verest. fosul néz ki. téglát is. az is.

ellenben TFL-nek igaza van, tényleg orbitális a kommentezők neve és linkje. csökkenteni fogom, amint lesz időm.

ha tetszik az ökolaptop, ácsolj egyet magadnak!! :)

TFL · http://civilzone.eu 2007.12.10. 10:14:39

ökolaptopot könnyű ácsolni: veszel egy lapot és ráteszed a topot....
ezzel csupán azt akartam mondani, hogy ha már képet cserélsz, mit szólnál egy papírnehezékhez (vagy klasszikus tintatartó-penna - bár ez tán kicsit giccses lenne)

gravy_t 2007.12.10. 19:31:37

így, hogy az egész háttér szürke, még jobb.

Vendée 2007.12.10. 19:39:34

Így viszont egy szürke bloggal több.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.11. 23:48:03

nemtom ki csinálta, hogy az egész hátteret beszürkítette, de kurvajó. :)

gravy_t 2007.12.12. 16:14:12

a csintalanos bejegyzésnél nekem a kommentek is ugyanolyan szürke alapon vannak, mint 2oldalt az üres rész :S a többinél nem, direkt megnéztem.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.12. 16:19:45

Köszi, most vettem észre én is. Javítom. :)

gravy_t 2007.12.12. 16:28:03

ez gyorsan ment, zsiross!

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása