Komáromi csárdás
Konzervatorium I 2009.09.05. 14:10
Nem világos, hogy mit várt volna el Bauer Tamás Sólyom Lászlótól és a komáromiaktól. Azt, hogy a komáromiak ne emlékezzenek tovább Szent Istvánra, annak ellenére, hogy ezer évig megőrizték emlékezetükben? Csak azért, mert István király alapította a magyar államot? Azt, hogy ne emlékezzenek a komáromi vár védőinek leszármazottai a ’48-as magyar szabadságharcra? Csak azért, mert március 15. magyar állami ünnep lett? Talán csárdást kellett volna járnia Komáromban a köztársasági elnöknek? Ez a csárdás valóban megnyugtatóan jelezte volna a szlovák félnek, hogy látogatása tisztán kulturális alapokon áll? Vagy Kapanyányimonyókról, a hírhedt népmesei hősről kellett volna elmélkednie (általa) el nem mondott beszédében?
Politika és kultúra
Az analógia erőltetése
Furcsa semlegesség
Tennivalók
Kapcsolódó írások:
Birkózás a történelemmel. Szent István király névnapjára
Versailles, Nagy-Trianon palota, 1920. június 4.
Kettős állampolgárság akkor és ma
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gróf Tisza István kontra károlyi 2009.09.06. 11:13:51
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bell & Sebastian 2009.09.05. 14:46:36
Fico, (mert onnan fúj a szél), ebből kihagyta a nemzetek közti együttműködés szükségességét, így megkapta a vegytiszta nacionalizmust.
Patriotizmus mázával bevont sovinizmus, a legrosszabb fajta nacionalizmus, egy kvázi-náció ön-igazolására.
Kutyaugatás hallik - biztos a kutya! Pedig playback-CD.
dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.09.05. 17:18:31
Konzervatív 2009.09.05. 17:49:43
akak 2009.09.05. 19:58:48
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.09.05. 21:46:29
Sutty 2009.09.06. 13:31:34
Sutty 2009.09.06. 13:36:09
Shore 2009.09.06. 20:53:17
"Bauer dogmatikus, begyöpösödött liberális álláspontot képvisel. Kukába való."
@Konzervatív:
"Bauer szóra sem érdemes,a leghülyébb liberálisok közül való,életében nem járt még Budapest határain túl."
Idézetek a cikkből, ha véletlenül nem sikerült volna elolvasni:
" Az anyanyelv használata az első feltétele a kisebbséghez tartozók teljes értékű életének, elemi nyelvi autonómiájának."
A nyelvtörvény "Súlyosan megalázza ezzel a kisebbséghez tartozókat. "
"A megalázó nyelvtörvény ellen teljes joggal tiltakoznak a szlovákiai magyarok"
"A szlovákiai nyelvtörvényt ..a Fidesz-kormány 2001-es magyar nyelvtörvényével állították párhuzamba. Ez téves párhuzam" A magyar nyelvtörvény "nevetséges, de ...teljesen ártalmatlan" "A szlovákiai nyelvtörvény ezzel szemben komoly és ártalmas."
"Az, hogy mennyire embertelen a nyelvtörvényben megjelenő szlovák nacionalizmus, nyilvánvaló."
Ez valóban liberális álláspont, bár én egy kicsit sajnálom, hogy kukába való.
Bell & Sebastian 2009.09.06. 22:32:18
Így jár, aki önkényesen mondatokat ragad ki a szövegkörnyezetéből.
Hamar föladtad az olvasást, a kunklúzió többnyire a végén van:
Ellenzi a letelepedés nélküli kettős állampolgárságot!
Bauer Tamás a kukába való! Már ott van, tegnap még a fedelet is magára csapta!
Így jártatok!
Kenguru 2009.09.06. 23:00:48
Bauer Tamás az egyik világító példája annak hogy miért zsugorodott 1%-ra idehaza az SZDSZ és az "szdszesség" támogatottsága.
DE az SZDSZ és amit képviselt NEM azonosítható a magyar liberalizmussal.
Talán olyan párt is majd lesz egyszer ami igen, de nem mostanában.
excopp 2009.09.07. 12:29:11
- csak a pontosság kedvéért: Fico miniszterelnök, az elnök Gasparovic (persze a hatalom súlypontja ott is a Me-é)
- a nyelvtörvény csak azok számára értelmezhető, akik azt hiszik, hogy a nyelveket törvények "csinálják"
- fenntartva korábbi véleményemet: a szomszédsági- és nemzetpolitika átgondolásra szorul
- mindenképpen fontos lépésnek tartom ma a magyar ME. által megjelentetett levelet - szlovákul a Sme-ben (én az Index-cikkből értesültem róla)
- én úgy érzem, hogy érdek-, illetve értékalapú külpolitika nem egymást kizáró, hanem kiegészítő fogalmak; kár hogy Göncz Kinga után ennyi romot kell eltakarítani
kicsit OFF:
- a sietősen létrehozott külügyminiszteri és a megszervezett szécsényi Me-i találkozó mintha láthatatlan közösségi (EU) nyomás alapján jött volna (jönne) létre
- Bauert meg lehet fikázni, de az ő véleménye is csak egy a sok közül (sajnos a magyar külpolitika megoldási lehetőségeihez vajmi keveset tesz hozzá)
- azzal viszont meg kell(ene) barátkoznunk, hogy a külföld és különösen a szomszédok képe nem feltétlen uo. rólunk, mint a miénk magunkról
Sutty 2009.09.07. 15:18:15
Sutty 2009.09.07. 15:20:11
Bell & Sebastian 2009.09.07. 15:22:18
Szerettem volna megkérdezni azt, hogy tulajdonképpen mit is szerettél volna mondani bő 22 sorban, ami az újdonság erejével hat?
Ugye nem exzsaru vagy? Ajaj.
Bell & Sebastian 2009.09.07. 15:26:38
SZDSZ - MSZP minimum mellérendelt viszonyban volt.
A többit meg nemigen értem, mi is akar lenni.
custos · http://jehu.blog.hu 2009.09.07. 15:28:37
Bell & Sebastian 2009.09.07. 15:43:28
Esetleg számonkérhetné az egész balliberális eszmerendszer kritikáját, különös tekintettel a határon kívülrekedt nemzet-testvéreink megtagadására.
A posthoz Bauer írását is el kellene olvasni, téves következtetésre csak rosszul felállított előföltételek esetén lehet jutni. Maga szerint nem így van?
Shore 2009.09.07. 17:47:55
Így jár, aki önkényesen mondatokat ragad ki a szövegkörnyezetéből."
Hogyan is?
"Hamar föladtad az olvasást, a kunklúzió többnyire a végén van:"
Ezt (mármint a föladást) honnan vetted?
"Ellenzi a letelepedés nélküli kettős állampolgárságot!"
Konkrétan erről ezt írja:
"Erőpolitikával - akár verbális erőpolitikával, megalázó gesztusokkal, akár arrogáns törvényekkel, mint a Fidesz által bevezetni tervezett, letelepedés nélküli kettős állampolgárság - ezt aligha lehet elérni. "
Hogy kinek van igaza, azt pedig az idő hamarosan eldönti, hiszen jövőre Viktor biztosan vált a jelenlegi külpolitikán, és elkezdi a Bauer által kárhoztatott "erőpolitikát".
custos · http://jehu.blog.hu 2009.09.07. 19:08:28
custos · http://jehu.blog.hu 2009.09.07. 19:12:42
(Na ja: beéérett jó tíz éve fideszes néphülyítése.)
Bell & Sebastian 2009.09.07. 23:33:28
Kezdem érteni (a postod elolvasása után), miért is szerepelnek az írástudók negatív előjellel a Bibliában.
Nincs neked közöd a jobboldalhoz, aki ennyit náci-fasisztázik az komcsi, de minimum libero!
Egy NKVD -s. :)))
Bell & Sebastian 2009.09.07. 23:39:07
Van, hogy szalvéta nélkül kell megragadni a problemát! Valakinek, akit tőlem akár még O.V. -nak is hívhatnak, csak csinálja!
Az elvbarátaid konkrétan ebben a kérdésben leszerepeltek, ennélfogva még az sem igaz, amit kérdezel.
custos · http://jehu.blog.hu 2009.09.08. 05:58:53
Még egy ilyen Konzervatórium is messze meghaladja igényeit és képességeit.
(Nem nácizom/fasisztázom - semmi -zom. Azokat nevezem így, akik azok. És csak a megfelelő témákban. Az pedig nem -zomozás.)
excopp 2009.09.08. 08:03:55
- még egyszer elolvastam magam
- nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne, mint más komment (az ad hominem stílust pedig nem kívánom követni)
- és még az sem áll, hogy mindenki más mondandója az újdonság erejével hat
- néha mintha felmondandó leckékkel szembesülnék - ezekkel nem is vitatkozom, minthogy a citált szerzők egy részének munkásságát nem ismerem - más részüké (pl. Baueré ) meg nem érdekel
- a volt rendőri minőség is áll, de gondolom azért nem kell elnézést kérnem - egy évtizedet szolgáltam, jelenleg is dolgozom - évjáratom miatt 2030-ig, és nem vagyok kedvezményes nyugdíjas - de ne kelljen már ezért magyarázkodnom
- rendőrként is, meg civilként is igyekeztem nem megfelelni azoknak az elvárásoknak, amelyek sztereotípiaként feltűnnek a " (volt) zsaru" hallatán
- ami a mondandómat illetné: érdemes lenne a magyar birodalmi tudat búvópatakként rejtező jelenségeit is egyszer górcső alá venni - a szomszédsági politikában ez lehet az egyik rákfene (főleg úgy, hogy gyakran nem is észleljük magunkon) - ezt majd valaki tehetséges megírja
- lehet, hogy a r r a majd valami igényesebbet is sikerül alkotni...
Bell & Sebastian 2009.09.08. 10:33:30
Megpróbálom átvinni a 2 collos bikkfát:
- a homoszexualitás bűn, a vele való kérkedés csak olaj a tűzre
- a baloldal azért ajnározza a homárokat, hogy tovább tördelje a társadalmat támogatókra és ellenzőkre
- a nácizmus lényege a fensőbbrendűség, amit egyáltalán nem Hitler kezdett hirdetni
- a fasizmus lényege a tekintélyelvűség, több alfaja is létezik
- a dobálókra, piacilégy újságírókra illenek- e definíciók?
Nem, ellenben @custos commentelőre, hááát, hogy is mondjam...? (a postja és véleménye alapján)
Megvan, heuréka! Náci-fasiszta-főtthomár.
___________________________ (törölt) 2009.09.08. 14:52:21
Hoggarty 2009.09.08. 16:00:27
Sutty 2009.09.08. 22:07:07
Sutty 2009.09.08. 22:11:06
Sutty 2009.09.08. 22:30:19
Sutty 2009.09.08. 22:30:53
Sutty 2009.09.08. 22:33:13
Sutty 2009.09.08. 22:54:18
Sutty 2009.09.08. 23:13:41
Sutty 2009.09.08. 23:16:06
Sutty 2009.09.08. 23:22:24
Sutty 2009.09.08. 23:24:35
Sutty 2009.09.08. 23:48:16
Sutty 2009.09.08. 23:58:12
Bell & Sebastian 2009.09.09. 00:17:29
Mit tegyünk, ha Istent akarjuk elpusztítani?
Alvilági segítség kell hozzá, sok. - gondolhatnánk.
Diké (jog), Eiréné (béke), Eunomia (törvényesség) ellenségeit kell megidézni elsősorban.
2,10 Házadnak gyalázatára tervezted a sok nép kiirtását, és bűnössé tetted lelkedet.
2,11 Mert a kő is ellened kiált a falból, és a gerenda a fa-alkotmányból visszhangoz néki.
2,12 Jaj annak, a ki várost épít vérengzéssel, és a ki várat emel álnoksággal.
[Hab.]
Akár így is levezethető - akár másként.
Sutty 2009.09.09. 02:49:13
excopp 2009.09.09. 12:11:49
- én úgy vélem, hogy a magyar Btk. tartalmaz minden olyan tényállást (bűncselekményt), amelyek egy jogállam (ön)védelme céljából szükségesek
- más kérdés, hogy itt is létezik az "érinthetetlenek" kasztja ( az eredeti fogalomtól eltérő előjellel) - abban igaza van Fricznek, Schöpflinnek vagy Moldovának (nem tudom ki az ősforrás), hogy következmények nélküli ez az ország
- a politikai felelősség politikai következményeket kíván (pl. a választáskor) - ennek más jellegűnek kell lennie, mint a büntetőjoginak, hiszen a politika a nehéz döntések mestersége
- úgy vélem azonban, hogy amennyiben valódi megtisztulási akarat keletkezne az elitben (ez talán fogalmilag is kizárt a politikai mezőben, kiváltképp nálunk), törvényi háttérben nem lenne (mert nincs) hiány
csak kicsit OFF:
- Princznek még nem zárult le az ügye, a polgári szak talán még Tocsiknál sem, a Kulcsár-ügy sem mozdul, továbbra is hordják a hegyet az építendő alagút fölé, satöbbi - a politikai szálak elkenődtek
- miközben B. Madoff kapott százötven évet, vagyonelkobzást, és még ő kért bocsánatot - egy két esztendeig SEM tartó bírósági tárgyalás-sorozat után, Nixon pl lemondott, Clintont meg az igazságszolgáltatás félrevezetéséért megbüntették ha jól emlékszem, kétszázezer dollárra, Izraelben a Me. ellen folyik eljárás (korábban a közt. elnökkel szemben indult), ennyi...
Sutty 2009.09.09. 12:50:28
Sutty 2009.09.10. 21:08:49
Sutty 2009.09.10. 21:16:00
www.bumm.sk/33296/slota-a-magyarokat-csak-trianon-megszuntetese-erdekli.html
Sutty 2009.09.15. 10:32:10
Harald Blåtand 2009.10.05. 17:53:07
Na ja, de ez nem ok arra, hogy valaki I. Istvánnak történelemhamisító szobrot állítson, kettős keresztes zászlóval, amit soha nem használt (csak III. Béla kezdte használni, majd' százötven évvel később). Amennyiben ez a kettős keresztes zászló jelenleg a szlovák állam jelképe (márpedig az), ilyen szobor állítása bármely szlovákiai magyar közösség részéről nemcsak történelemhamisítás, hanem a/butaság b/ tapintatlanság c/provokáció is (tetszés szerinti kiválasztható). Semmi meglepő nincs azon, hogy egy ilyen szobor avatására nem jött el szlovák politikus, ez természetes. Se az oly végtelen nagy tudományú köztársasági elnöknek, se az elnöki hivatalnak nem jutott eszébe, hogy ez a szobor ebben a formában sértés, a magyar államfő jelenlétében felavatni még nagyobb sértés, pedig csak a magyar állam szimbólumainak a történetét kellett volna ismerniük hozzá, legalább alapszinten (ami a magyar állam fejétől talán elvárható lenne). Úgy sértették meg a szlovákokat, hogy közben nem is tudtak róla, aztán lehetett tanácstalanul ácsorogni a hídon.
Mátyás, az igazságos 2009.10.06. 06:05:03
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal