Koalíciós találgatások

Hadrian VII. I 2009.08.15. 18:10

Mi lesz, ha a Fidesz-kormány parlamenti többsége valahogy elolvad? Lehetséges-e olyan ellenzéki összefogás, mely leválthatja a Fidesz-kormányt? Mi lesz az MDF-fel és a Jobbikkal? Spekulációk következnek.

 

"Medgyessy Pétert már a választási kampány idején figyelmeztettem, hogy ezek az ígéretek súlyos kárt fognak okozni az országnak. Ő megüzente, hogy maradjak csöndben, és ne rontsam a választási esélyeit.

Az egész program, amit úgy hívtak, hogy jóléti rendszerváltás – a két száznapos program – felelőtlen hülyeség volt."

Mindezt Bokros Lajos mondja, mégpedig a Szombat nyári számában megjelent interjúban. Mond még mást is, okos dolgokat (a gazdasági válság okairól és a FED-ről pl.), és kevésbé okosakat (a jól ismert MDF-es kampányszövegeket). Mindenesetre Medgyessy Péter választási esélyeit - annak kérésére, vagy attól függetlenül - nem rontotta 2002-ben hasonló kijelentésekkel, legalábbis én nem emlékszem ilyen kemény szövegekre.

De a jövőre nézve éppen ez tűnik számomra a legérdekesebbnek: az identitását az antalli örökség helyett immár a bokrosi gazdaságpolitikára építő MDF fényévnyi távolságba került az MSZP-től. Már ami az elveket illeti, hiszen magának Bokrosnak a személye, illetve a párt mögött sejtett baloldali pénzek mást mutatnak. Azonban ha A párt a gazdasági ésszerűséget, B párt pedig a felelőtlen hülyeséget képviseli, ott nincs közös nevező. Különösen akkor, amikor az MDF-et egy alapszervezetek és tagság nélküli médiapárttá csomagolták át, és a spanyol konzervatívoktól lenyúlt szlogenekkel és programmal adják el a - jórészt korábban szabaddemokrata és szocialista - választóknak. És a két párt távolságát csak fokozhatja, ha az MSZP-ben a vereség után a Szili-Szanyi-féle populista, antikapitalista vonal kerekedik felül.

Mindez azt sejteti, hogy a 2010-től kormányzó Fidesszel szemben nem lesznek meg az ellenzéki összefogás politikai alapjai. Függetlenül attól, hogy az MDF 2010-ben átlépi-e a parlamenti küszöböt, vagy esetleg a bokrosi fordulat a párt végét fogja jelenteni, a szocialistákkal nem szövetkezhetnek: míg az MDF "jobbról", addig az MSZP valószínűleg "balról" fogja támadni a Fidesz-kormány gazdaságpolitikáját. És innentől lesz izgalmas spekulálni azon, hogy ha négy év alatt a Fidesz önálló többsége esetleg elolvad, vagy ha a kétharmados többséghez egy koalíciós partnerre lenne szükség, miféle együttműködések képzelhetőek el?

Az MSZP és az MDF frigyéről szóló vulgárpolitológiai közhelyekkel szemben én úgy látom, ez a két párt nem egymással, csakis a Fidesszel lesz képes együttműködni. A Fidesz pedig kényelmes helyzetében válogathat majd a kérők közül, ha esetleg arra szorulna. Ha pedig muszáj választani, a választás egyértelmű: a nagyon rossz Dávid-Orbán viszonyon nehéz lesz túllépni, de jóval könnyebb, mint a rendszerváltók és az utódpárt közt húzódó törésvonalon. Mondjon bármit is a szocialista média, a Jobbik-szövetség elképzelhetetlen: az Európai Néppártban betöltött fontos szerepére büszke, és a Magyarország EU-elnökségét levezénylő Fidesz semmilyen módon nem közösködhet a radikális és euroszkeptikus Jobbikkal. Azonban időbe telik majd, mire ezt a Fidesznek a párttól sokkal jobbra álló sajtója és megmondóemberei is megemésztik - akik közül szép számban távoznak majd a Jobbik körül kiépülő médiába.

A Fideszt pedig, melyet az EP-választás után Pokorni Zoltán már centrumpártként definiált, majd' egy évtizedig nem fogják tudni leváltani a hatalomból - erre legfeljebb akkor kerülhetne sor, ha az MSZP és a Jobbik egymásra találna. Meghökkentő fordulat lenne? Nem annyira - lásd Szlovákiát.

Persze mindez csak spekuláció. Ti mit gondoltok?


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr971309583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.08.15. 19:29:03

Elöszőr is, hogy jó a Bokros-interjú. Ez a mondat meg különösen tetszik: "Így az üléspont meghatározza az álláspontot."

"Az MSZP és az MDF frigyéről szóló vulgárpolitológiai közhelyekkel szemben én úgy látom, ez a két párt nem egymással, csakis a Fidesszel lesz képes együttműködni."
Én is így gondolom.

"Jobbik-szövetség elképzelhetetlen"
Ezt meg csak remélem.
Az már inkább elképzelhető, hogy egy esetleges Jobbikon belüli viszálykodás (ld. FKGP) során a Fidesz képviselőket szív fel onnan és ez elviszi a párt irányát. Hasonlóképp esélyesnek tartom, hogy népszerűtlen kormányzás esetén a Fidesz-frakcióból fognak egyesek távozni Jobbik irányba, amire a párt megint csak "jobbra" tolódással reagálhat.

"az MSZP és a Jobbik egymásra találna"
Az nagyon fura lenne, bár láttam én már éjjeliőrt nappal meghalni :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.08.15. 19:41:58

Én azt gondolom, hogy never say never. Ha nagyon muszáj lesz, akkor pont Pokornival fogják elmagyaráztatni, hogy miért is nem akkora gáz a Jobbik.

Az Európai Néppárt pont annyira fontos a Fidesznek, mint amennyire a Liberális Internacionálé, az euróbevetés vagy a Nato-tagság volt. A szavazóik egy része számára fontos buzzword, más része meg leszarja és inkább trianonozást szeretne hallgatni.

kispista2 2009.08.15. 20:01:23

Suttogó propaganda? Parázik a fidesz a jobbik megerősödésétől, amiatt jönnek a bértollnokok és idióta pártkatonák az ilyen hazugságokkal.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.08.15. 20:10:31

"ha az MSZP és a Jobbik egymásra találna. Meghökkentő fordulat lenne? Nem annyira - lásd Szlovákiát"
Ez mekkora baromság... Ficonak semmi köze nincs a baloldalhoz, egy gátlástalan populista, elvtelen szarjankó, akinek tökmindegy, kivel áll össze. Orbánra sokkal inkább hasonlít, hiába hazudja magát baloldalinak. Ő azért "baloldali", mert Szlovákiában a baloldal esett szét, ott támadt hely, Orbán meg azért lett történetesen "jobboldali", mert ott keletkezett akkoriban egy nagy űr.

Pelso.. 2009.08.15. 20:18:39

OV azt mondta az EP választások után, hogy nem kell foglalkozni a Jobbikkal. Gondolom, ez a koalicóra lépés tekintetében is érvényes.
Vagy mégse. Mégis. Mégse.

avokado 2009.08.15. 20:18:50

@bm613: Az MSZP is csak "baloldali".

Kristl 2009.08.15. 20:26:25

Az mszp-jobbik egymásra találása a jelen feltételek mellett valószínűtlen. Az a jobbik halálával végződne ugyanis.
A jobbik erejét pont az adja, hogy az mszps elit mit tett és mit nem 7-8 év alatt. Ha pont velük paktál le, akkor ugyan mi marad? :]

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.08.15. 20:35:31

Sok fog múlni azon, hogy milyen lesz a Fidesz-kormány. Ha megkezdődik a gazdaság helyreállása, és folyamatosan csökkenni fognak a társadalmi feszültségek, akkor a Jobbik tábora is csökkenni fog-egyébként már 2010-ben kevesebbet fognak kapni, mint most.

v2peti 2009.08.15. 20:40:00

Szlovákiával szemben az az óriási különbség, hogy ott a balodal is már régtől fogva átvette a nacionalista elemeket is a jobb oldaltól. Nálunk meg egy Árpád sávos zászlóval vagy egy Nagymagyarország pólóval az mszp-seknek magas vérnyomást és heveny csuklást lehet előidézni. Úgyhogy emiatt teljesen kizárt egy jobbik-mszp koalíció.

Végülis esetleges szakadás esetén 3 féle mszp lehetne.

1. populista, cigóknak, nyuggereknek igérgetni, a gazdasággal nem törődni - na ez az mszp bukott meg most

2. technokrata megszorításokkal, hogy kilábaljunk a gödörből - ezt az irányt most az MDF vette át

3. nemzeti baloldal - balodali értékek és hazaszeretet - és működő gazdaság, ezt az oldalt meg a Fidesz (KDNP) képviselné jelenleg, meg a Jobbik (ők még csak kívülről)

3 párt meg nem lehet az MSZP-ből, mert akkor semmi sem maradna. Így a 3. lehetőség kiesett. A 2. szerepét jelenleg az MDF vette át, ezzel esetleg egyesülhetne ha lenne egy racionális baloldali párt
Az 1. pontra meg egy normálisabb baloldali párt megléte esetén nem jutna túl sok szavazat, csak kispárt lennének, mint az MDF jelenleg.
Szóval mivel a Jobbik és a Fidesz esetén csak a 3. pont jöhet szóba, ezért kizárt a kolíció.

Kenedy1 2009.08.15. 20:40:23

Egyelőre a Fidesz fog kormányozni és haggyuk is ott, oké???

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.08.15. 20:57:45

mszp-jobbik szövetkezés kizárt. Az mszp kezében épp a fasisztaveszélyezés a legnagyobb kártya, hülyét csinálna magából, ha elkezdene haverkodni a jobbikkal.

Örülő Vincent 2009.08.15. 21:09:37

majd pont lehet látni előre, hogy mi lesz négy év múlva .
ha Magyarország egy sokéves stagnáló pályára áll, elindul a tömegesebb kivándorlás, súlyosbodnak a belső és külső konfliktusok, akkor Orbán Viktor simán megbukik 2014-ben. ha sikeres lesz, bezzegállam leszünk euróval, akkor meg simán újraválasztják. és eközött még vannak finom átmenetek. mit lehet azt tudni 2010-ben, hogy mi lesz négy év múlva. négy évvel ezelőtt Gyurcsány komoly hátrányban volt a poll-okban de pl. senki nem beszélt a költségvetési deficitről, egyszerűen másról szólt a politika. nem lehet tudni, hogy 2014-ben miről fog szólni.

halihalo 2009.08.15. 21:13:19

A Fidesz abban a pillanatban fog a Jobbikkal összeállni, amint az érdeke azt kívánja. Ne legyen efelől kétségetek. Semmit sem kívánnak már jobban, mint visszatérni a hatalomba, és feltölteni a pártkasszát, ami az elmúlt 8 évben igencsak leapadt. Az ország érdekeiről szóló máz csak porhintés. És ha ehhez majd a Jobbik kell, akkor azzal fognak összeállni. Ha maga a patás ördög, akkor azzal.

halihalo 2009.08.15. 21:15:03

@Örülő Vincent: Ez teljesen igaz, 2014-ről semmit nem lehet még tudni. Igazából 2010-ről is csak annyit, hogy nem az MSZP fog nyerni. Minden más bizonytalan. Ha addig jön valaki, aki ígér szépet és jót, a sok birka azokra fog szavazni...

Kivlov 2009.08.15. 21:18:13

reméljük az mdf nem jut be, így irreleváns kinek adná el magát. szebb jövőt!

housemd 2009.08.15. 21:21:21

Logikus az okfejtés, sok szempontból. mégis inkább úgy érzem, ezek remények, semmint realitások. mert szép gondolat, hogy a fidesz hatalomban majd megkulturálja magát, és civilizált centrumpárti arcát ölti fel (bőven van ehhez megfelelő káder, csak a kósaminátort tessék beíratni egy illemtanórára), de én inkább azt vizionálom, h amikor jönnek a gondok (a számla, meg a gondnok, ahogy geszti verselte anno) akkor majd megint lesz koronaúsztatás stb. és az egyre duzzadó, antikapitalista-nemzeti-radikális szavazókért indított offenzív kommunikáció. nem egy új rendszer, hanem egy alternatív valóság megteremtése. élethalálharc a jobbikkal. a belgák meg majd nem tudjuk, hova álljunk.

halihalo 2009.08.15. 21:26:07

@aesculus: Ahhoz nagyon el kell rontani, hogy ne legyen gazdasági növekedés 2011-től. A helyzet igen hasonló lesz az előző Fidesz kormányéhoz. Amikor átveszi, már egy felfelé ívelő gazdaságot kap. Ha nem tesz semmit, már akkor is lesz növekedés. A kérdés az, hogy lesz-e bátorsága megtenni, amit már kb. 20 éve kellett volna, és feláldozni valamit a népszerűségéből (ha ezt megteszi, ígérem, rájuk fogok szavazni 2014-ben), vagy visszatér a majd én megmondom ki a jó magyar és hogyan viselkedjen az igazi magyar ember az ágyban (lásd KDNP szekció) szintű politizáláshoz, és egy nyert helyzetet megint átfordít vesztesbe, mint 2002-ben.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.15. 21:26:49

Mit gondolok? Isten mentsen a szociktól, az szdsz-től, a fidesztől, az mdf-től, a jobbiktól.
Bármilyem anakronisztikus is, jöjjenek a Habsburgok.
Már csak azért is mert ők még nem voltak :-D
Vagy mi menjünk.......

Kivlov 2009.08.15. 21:30:01

@halihalo:
ha megteszi, amit 20 éve kellett volna (azaz annak ad aki becsülettel dolgozik, adózik), akkor vége lesz 2014-ben. Mert csak úgy tud nekik adni, ha elvesz a cigóktól, a 40 évesen 200ezres nyugdíj mellett feketéző nímandoktól és kamuhivatalok közszolgáitól, akkor a maszop szétszedi őket a libsi médiával karöltve.

Invictus 2009.08.15. 21:34:27

Minden elképzelhető persze, pl. annak idején Horn Gyula eljátszott a kisgazdákkal való koalícióval, persze csak ötletszinten.
@G.d.Magister:
A fasisztaveszélyezésnél is nagyobb kártya a zorbánozás, szóval ha a zorbán és a jobbik között kell "választani", nem vennék rá mérget, hogy az utóbbit nem nyelik le...

A posztírónak: már miért lenne elképzelhetetlen egy MSZP-MDF koala? Mintha nem működne már ma is pl. a fővárosi közgyűlésben... sokkal valószínűbb, mint egy Fidesz-MDF "kibékülés".

halihalo 2009.08.15. 21:36:11

@initram5: Nem látod, hogy a Fidesznek is jó, amit most Bajnai csinál? Ugyanis meg kell tenni ennek jó részét, és így a Fidesz majd tiszta (tisztább) lappal indulhat, és mutogathat vissza, hogy nem mi csináltuk, de most már nincs mit tenni. Nekem az a gyanúm, hogy az ingatlanadót sem fogják visszacsinálni, bármennyire is tépik magukat ellene. A nyugdíjakról már most de facto kimondták, hogy nem fogják. Igaz, azt a réteget már nehezen szereznék vissza.

halihalo 2009.08.15. 21:36:54

@initram5: Remélem, nem lesz igazad... :(

halihalo 2009.08.15. 21:37:52

@Kivlov: Van, amiről nem a cigányok jutnak az eszedbe??

Invictus 2009.08.15. 21:40:15

@halihalo: Az ingatlanadót muszáj lesz visszacsinálniuk, mert túl sokat és túl hangosan ígérték. Ahogy 98-ban a tandíj eltörlését.

Hellscream 2009.08.15. 21:43:28

A Jobbiknak jobban ártana egy MSZP-s koalíció, mint az SZDSZ-nek anno. A többi variációban van nyereség, vagyis lehetséges.

Kivlov 2009.08.15. 21:45:09

@halihalo:
hogyne volna. de gazdsági ügyekben végre el kéne oda jutni, hogy a hozzáadott értéket nem (vagy alig) produkáló csoportoknak nem osztogatunk szolidaritás ide, meg oda. Mert ennyi aktívval ez nem megy. Vagy majd pár év múlva kikényszeríti az élet: így is kevesebb a fiatal, akiknek ha eszük van ellépnek innen külföldre.

Goose (törölt) 2009.08.15. 21:54:01

2010? Emberek,az még kb.1év.Lesznek még itt addig csuda dolgok,ergó én nem nagyon jósólhatnék.

bajaj 2009.08.15. 21:57:00

A Fidesz és a Jobbik simán egymásra találhat, ha Vona egy kicsit finomít a retorikán. De olyan fajta kívülröl támogatós megoldás is lehetséges, amilyet az szdsz játszik egy éve. A háttéralkukon múlik minden, ki mennyit kap, ki hová ültetheti az embereit.

Az MDF-MSZP pacsi nagyon is lehetséges, az elöbbit olyanná lehet gyúrni a média segítségével, amilyenre éppen szükség van, pár hónap az egész. Dávidnak nincsenek elvei, a mindenáron a politikában maradás a cél számára, ezért szerintem bármire hajandó lenne.

Ettöl függetlenül szerintem kulcskérdés, hogy a Fidesznek ne legyen egyedül kétharmadja, csak a Jobbikkal együtt. Akkor lesznek kénytelenek meglépni azokat a dolgokat (elsösorban a számonkérést és a tisztogatást, amit most csak a Jobbik miatt mondogatnak), amit egymagukban nem tennének meg.

Robinzon Kurzor 2009.08.15. 22:02:12

Én azt gondolom, hogy egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy 1993 nyara, egy évvel a választások előtt.

A kormánnyal szembeni csalódottság óriási, a Fidesz népszerűsége az egekben, mindenki számára nyilvánvaló, hogy a következő választást csak ők nyerhetik. A kérdés csak annyi, hogy egyedül fognak-e kormányozni vagy a SZDSZ-re is szükség lesz a koalícióban.

Ekkor páratlan éleslátással felismerik, hogy valójában nem is a kormányoldal az ellenfél, hanem egy kispárt, az MSZP. Ezért a kampány lényegi mondanivalója az MSZP elleni küzdelemre épül: meg kell állítani a varsói gyorsot.

And the rest is history ...


Szóval szerintem a Fidesz saját magát hozza abba a helyzetbe, hogy kétharmadról már biztosan nem is álmodhat és most az a kérdés, hogy az abszolút többség meglesz-e.

Mert hiába a relatív választási győzelem (legtöbb voks, legnagyobb frakció), ha senki nem áll velük szóba koalíció ügyben, ha a kormányalakításra felkért Orbán Viktor még csak kormányt sem tud alakítani, az óriási bukta.

Ehhez pedig nem kell egymásra találás, csak egy háttéralku: hagyják Orbánt főni a levében. Mindenki mutathatja a saját táborának, hogy milyen határozott, bezzeg az Orbán még csak kormányt sem tud alakítni, alkalmatlan, mit is akar ez itt ... aztán majd jöhet egy új választás, sok csalódott (300 forintos vizitdíjon vett) Fidesz-szavazóval, akiknek az újabb szavazata kérdéses.

Egy ilyen helyzeten (amikor a Fidesz nem szerez abszolút többséget) csak a Fidesz veszíthet, mindenki más csak nyerhet rajta.

kamasuka 2009.08.15. 22:09:29

@G.d.Magister:
Kérdezd meg ugyanerről az SZDSZt, amikor visszautazol 1993 végére ...

Kenedy1 2009.08.15. 22:14:24

@Robinzon Kurzor: olvasd el újra a szöveget...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.08.15. 22:22:42

azért, hogy a Fidesz és a Jobbik mennyire nem közösködik, arról van tudásunk, érdemes lenne elolvasnod, Hadrian:
oknyomozo.hu/varro_jobbik

Goose (törölt) 2009.08.15. 22:22:57

Na és ez : jobbik-szdsz-mdf ?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.08.15. 22:33:44

@bajaj:
A számonkérést feljtsd el. Nem lesz.
Anno a Szadesz mint egyedüli komcsimentes párt nagyon nyomta az ügynöklisták nyilvánosságra hozását. Már minden országban megtették, csak nálunk nem. Mindegyik párt kapálózzik ellene. Szerinted miért? Belőlük épültek a maiak. Kivétel nélkül.
Szerinted ki fogja majd saját szemét kikapartatni a számonkéréssel? Olyan szarszag lenne az országban, hogy még kifújni sem lehetne....

Invictus 2009.08.15. 22:44:19

@Robinzon Kurzor: Hát azért másképp emlékszem az események sorrendjére egy pöttyet... :)
A fityeszt a szoclib "zydokomuna" (ez egy lengyel kifejezés) felhasználta amíg jó volt a "Horty-korszakot visszahozó, antidemokrata, antiszemita" MDF-kormányt ütni, de aztán vissza akarta dugni a szemetesbe. Orbánnak viszont más tervei voltak. A Fidesz ellen 93-ban ezért beindult a gépezet, a "székházüggyel". Az tök egyértelmű volt, hogy az MSZP jön vissza '94-ben, csak az nem, hogy szüksége lesz-e az SZDSZ (és a Fidesz) támogatására. Orbán egyértelművé tette akkor, hogy ő nem a "fasiszta" jobboldal és az "antifasiszta" ballib oldal, hanem a rendszerváltók és az utódpárt között húzná meg a határvonalat. Ezért akarták gyorsan kicsinálni.

dfactor 2009.08.15. 22:44:58

A balos szavazók lusta dögök, de ha megint meg lesznek ijesztve I. Orbán magyar király rémképével, sokkan többen el fognak menni szavazni, mint ami most a közvélemény-kutatásokból lejön. Ezért valószínű, hogy a FIDESZ-nek kelleni fog koalíciós partner. Senki ne higgye, hogy nem állnak össze a Jobbikkal seperc alatt, ha az kell a hatalomhoz. Majd max azokat is beolvasztják mint a kisgazdákat meg a miépet. Bár ez sokkal nehezebb lesz, pont a Jobbik radikális mivolta miatt.
Ugyanakkor azon gondolkoztam a minap, hogy ha a Jobbik parlamenti létét személyes szinten vizsgáljuk, nem gondoljátok, hogy az új képviselőket a hihetetlen gyorsan fogja korrumpálni a pénz meg a juttatások? Úgy értem, egy-két bizottsági helyért járó pénzzel nem fogják e őket "terelgetni" a FIDESZék a megfelelő irányba? Gondoljatok bele, sima "utcai harcosokból" lesznek országgyűlési képviselők! Amatőr politikusok, nem olyan rutinos rókák, mint a régi parlamenti képviselők.

Invictus 2009.08.15. 22:46:03

@Megszívtuk-waze: Höhö. Egyetlen komcsimentes párt, jó vicc. Csak pedigrés komcsi családok adták a pártvezetés gerincét, apróság... :)
Az ő aktáikat megsemmisítették még 90-ig, ezért ugrálhattak.

Nazareus 2009.08.15. 23:05:24

@bajaj: Egyelöre a Jobbik sem akar a Fidesszel közösködni, tehát hiába kuncsorogna a Fidesz, most elutasitanák. Szerencsére.

Én nem látok lényegi különbséget a Fidesz és az MSZP megvalósult politizálása között, mindekettö ugyanúgy lop és fütyül arra, hogy mi lenne a jó az országnak (értsd: mindkettö alatt csak lefele csúsztunk a lejtön - jó a Fidesz ideje alatt kicsit lassabban csúsztunk lefele...).

Ezért remélem elöbb-utóbb a Jobbik kerül többségbe. Elég jó esélye van rá.

És remélem nem csalódok bennük is.

.szali 2009.08.15. 23:06:15

A Fidesznek nem fog kelleni koalíció. A 176 választókörzetből 120-at biztosan elvisznek (ha nagyon elrontják), a maradék 73 mandátum meg listáról simán meglesz. A kétharmadhoz meg nem hiszem, hogy érdemes koalíciót kötni, mert sok hátránya van (alkudozások, népszerűségvesztés, ...).

ladislaus 2009.08.15. 23:25:21

ha mszp és jobbik egymásra talál akkor a fidesz 100%al fog nyerni azt követően :)

is 2009.08.15. 23:46:44

Egyetlen tényadat van a birtokunkban, ez pedig az, hogy a FIDESZ naponta 25-ször elmondta 1998-ban, hogy nem köt szövetséget az FKGP-vel, és a második forduló után AZONNAL kötött. a választást közvetlenül követően nem működött egyetlen napig nem FKGP-s koalíció. 2001-re ugyan leszalámizták, de ott volt még a külső MIÉP támogatás is. ez a tény, istennek legyen hála.

Most jössz itt a spekuláció fedőnevű álnaivitással, hogy nem lesz FIDESZ-Jobbik koalíció, de valójában vagy fizetnek, hogy porhintsél, vagy túl fiatal vagy, hogy 1998-ra emlékezzél, de akkor meg minek írogatsz, csak nevetségessé teszed magad.

Két eset van: az MSZP feltápászkodik 2014-ig, akkor viszont könnyen lehet megint abszolút többsége (né már, erre is volt megtörtént, tény 1994-ben!). Ha nem tápászkodik fel, akkor két lehetőség van: a FIDESZ is megbukik úgy, mint most az MSZP (csak hangulatkeltés kérdése, most már az MSZP is tudja, hogy hogyan kell csinálni, lesz itt még 2012-ben másik hülyenépszavzás), akkor viszont 2014 BELÁTHATATLAN (én mégis ennek szurkolok, és 75%-ot adok neki). ha a FIDESZ nem bukik meg, akkor a poszt spekuláció fedőnevű rémisztgetése MSZP-Jobbik összeállással abszolút hülyeség, és felesleges.

ez egy logikai gondolatmenet, nem pedig az, hogy mivel azt mondták a FIDESZ-ben, ezért az úgy is van. ne nevettesd ki magad.

Calwer 2009.08.15. 23:59:26

"Azonban ha A párt a gazdasági ésszerűséget, B párt pedig a felelőtlen hülyeséget képviseli, ott nincs közös nevező."
Csak épp B párt ma már nem képviseli azt a felelőtlen hülyeséget, amit egyébként korábban elkövetett.

sanyix 2009.08.16. 00:12:27

@initram5: ingatlanadó igazságos a f*szt... max a panelproliknak akik irigykednek mert valaki 40-50 éve vett egy nagy telket aminek sokszorosa lett az ára.
Igazságos hogy nagyanyámat a 70k-s nyugdíjával megadóztatják mert 50 éve vettek egy nagy telket akkor fillérekért nagyapámmal? Én egy másik, a másik nagyszüleim által 40 éve vásárolt, akkor még filléres ma már elég jó árú telken épült családi házban lakom szüleimmel, átlagos fizetéssel, úgy hogy a szüleim már nyugdíjasok. És fizessek azért mert jómóduak LENNÉNK ha eladnánk a házat, ami KIFIZETTÜNK vagy az őseink kifizettek?
Igen ez egy rohadt szemét, "dögöljön meg a szomszéd tehene is" ("ha én egy lyukban élek mindenki más is éljen úgy") mentalitású panelproli szerint igazságos.
Az ingatlanadó kb hivatalos LOPÁS hiszen abból akarnak elvenni ami a miénk, amiért már FIZETTÜNK(egyébként ugyan ilyen undorító lopás az örökösési adó is).

Az igazságos ha x családi jövedelem felett nincs gyes/támogatások stb az igen hogy abból nem kapnak amit kapnának, de az ingatlanadó az szimpla LOPÁS, rablás, mert abból vesznek el ami az ember sajátja.

Az ingatlanadó rejtett célja meg megint csak az hogy az ember eladja a telkét, és beköltözzön egy heringneveldébe, hogy az utolsó dolgot is elvegyék hogy emberi körülmények között éljen, és egy egy mocskos betondzsungel közepén...

halihalo 2009.08.16. 00:14:35

@Kivlov: Az igaz, hogy ennyi aktív emberrel nemmegy. De igaz az is, hogy ha a következő 25-30 évben nem "termel" ki az ország a cigányságon belül egy kb. 25 százaléknyi réteget, amelyik a középosztályhoz közel van, akik a saját közösségükön belül példát adhatnak, akkor itt nagyon nagy gondok lesznek már a mi unokáink életében is. Ezt pedig józan ésszel senki nem akarhatja. Igen, ez sokba kerül. De az még többe kerül(ne) majd, ha a 25-30 százaléknyi (és egyre emelkedő) tudatlan és antiszociális cigánytársadalommal kell együtt élni. Mert ey idő után nem együttélés lenne. És ha betagozódnának a társadalomba, akkor átvennék a normáit (a fő irányokban biztos), és ez pl. a népszaporulatukban is megmutatkozna. Hangsúlyozom, sokba kerülne. Több pénz kellene, mint amit ma kapna, de TELJESEN MÁS felosztásban és arányokban.

Nazareus 2009.08.16. 00:39:21

@sanyix: Igy van, igazad van. Az ingatlanadó tipikusan vagyon jellegü adó és nem jövedelem jellegü adó, pedig ez utóbbi sokkal modernebb és emiatt elterjedtebb a fejlett országokban. Csak persze a vagyont (föleg ezt a fajta vagyont) könnyebb ellenörizni és adóztatni mint a jövedelmet.

halihalo 2009.08.16. 01:15:49

@sanyix: A választ részben megadta Juanhu 2009.08.16. 00:39:21 "Csak persze a vagyont (föleg ezt a fajta vagyont) könnyebb ellenörizni és adóztatni mint a jövedelmet."
Ezért használják egyre inkább Nyugat-Európában is. Szóval a másik része Juanhu válaszának nem igaz. A jövedelem jellegű nem "sokkal modernebb és emiatt elterjedtebb a fejlett országokban."
Amúgy,amit a konkrét helyzetedről írsz, az önmagában igaz lehet. De összességében épp azért "sokkal modernebb" az ingatlanadó, mert azt nem lehet elrejteni, míg a jövedelmet igen. A jövedelem elrejtésében pedig mindenki segít, aki egyszer is azt mondta valakinek, hogy kösz, nem kérek számlát. Ilyen pedig nem hinném, hogy 18 éve felett él az országban.
Amit írtam, attól függetlenül ez az adó így, ahogy be akarják vezetni, nem igazságos, és nem jó. De maga az adótípus jó, és más típusokkal kombinálva vezethet igazságosabb elosztás felé.

prometheus_X 2009.08.16. 01:36:05

Én csak egyvalamiben vagyok teljesen biztos: hülyére fogom röhögni magamat a 2010-es választásokon, míg a feleségem valószínűleg hülyére fogja anyázni magát :)

Ha az MSZP-nek az elkövetkező időszakban sikerül ügyesen kiborogatnia pár komolyabb csontvázat például a BKV és a MÁV, meg néhány felügyeleti és egyéb szerv soraiból, akkor még akár befutó is lehet. Egészen biztos vagyok abban, hogy ez a következő hónapokban meg fog történni, ahogyan vannak is erre utaló jelek. A szavazatok ugyanis többet érnek mint pár pótolható trotty. Káderek, kapzsi emberek mindig könnyen találhatóak, és utána relatíve jól kézben tarthatóak ezen tulajdonságaik mentén. A választás viszont más szitu, az csak négy évente van egyszer. Ha szavazatokat akarnak szerezni, hullani fognak ezek az emberek. A birkák pedig megeszik hogy ez az MSZP már nem is az ami az elmúlt 6-7 évben volt (meg előtte...), és így legalább a bizonytalanná válókat visszaszerezhetik. Ha egy picit liberalizálódnak is, akkor még pár százalék SZDSZ-est is nyernek.

Ellentétben a cikk írójával, egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy ez a "megváltozott" MSZP nem lenne "szimpatikus" a Bokrosizálódott MDF-nek. Bokros alkalmas békítő testület lesz, ha ez bekövetkezik. Ha az MDF-nek mázlija van és jól vásárol szavazatokat, akkor még az is meglehet, hogy bejut. Mivel ez az MSZP érdeke is, biztos vagyok abban, hogy fedezni fogják egymást, és így a "mázli" összejöhet. Egy a jelenleginél népszerűbb MSZP mondjuk 20%-ot szerezhet a választáson, amin az MDF monjuk 6-7%-ot. Az SZDSZ nem fog bejutni, de szerezhet 0-2%-ot. Legyen 2%. Az LMP határeset, de nem látom okát, hogy bejussanak, minden esetre újabb 4%-ot elvehetnek a Fidesztől, ez már 6%. A Jobbik várható 10% körül. A többi apró "izé" összesen még elvesz 1%-ot. Ez így összesen (erősen balra tolva a mérleget): 27% + 10% vs 56%. Ebből a matekból pedig nyilvánvalóan látszik, hogy ahol lenne szükség koalícióra, ott értelmetlen, míg a másik oldalon egyszerűen szükségtelen. Ha irgalmatlanul nagyot tévedtem, a Fidesznek még akkor is jók az esélyei arra, hogy egyedül módosíthasson alkotmányt 2010 után.

A jelenleg várható felállás alapján tehát egyrészről értelmetlen, másrészről szükségtelen egy koalíció megkötése.

Láthatóan itt az egyetlen kérdés az az, hogy egymásra talál-e majd két olyan párt, amelyik hajlandó feladni az elveit egy 2/3-os koalícióért. A Fidesz esetében ez könyvelhető. Az MDF esetében valószínűtlen, de nem kizárható. A Jobbik esetében valószínűsíthető, azonban a szándékot a tagság és a holdudvar könnyen elfújhatja. Az MSZP-Fidesz koalíció azt hiszem nonszensz lenne - így én még mindig ezt tartom a legvalószínűbbnek. Remélem az iróniával vegyült cinizmusomat mindenki megérti :)

hacsaturján 2009.08.16. 05:14:59

hova tűnt semjén zsolt?

eszemmm 2009.08.16. 07:48:01

@Kristl: kevesebbet vagy 10-zel. Én nem vagyok biztos h bejutnak. Egyszerűen mindenki aki most rá szavazott rájön, (politikailag viszonylag aktív, vázi "tudatos" szavazó), az inkább visszatér eredeti pártjához (nagyrészt mszp, kisebb részt fidesz), hátha kormányra/kétharmadhoz tudja segíteni(fidesz) vagy elkerülik a totális megsemmisülést (mszp).

a nácibarbi meg elbohóckodik 5 évet brüszelben, anyagilag kicsit rendbejön a balóval való válása után aztán szépen elmegy jogászkodni.

Nagyon remélem hogy van annyi esze az országnak h nem szopja be a jobbik féle rendrakási kamut. ha igen, én húzok innen messzire!!! Leszarom h itt születttem, nem élek olyan országban ahol a jobbik kormányoz/beleszól a kormányzásba. Mert az sajnos reális alternatíva, hogy a fidesz elkormányozgat az 55-60%ával, de ha alkotmányt kell módosítani, akkor inkább a jobbiknak tesz majd engedményeket mint az mszp vagy az mdf felé. Na számomra ott lesz vége az itteni pályafutásomnak :(

Megfigyelo 2009.08.16. 07:56:50

Orbán minden további nálkül együtt fog működni a Jobbikkal. Bár a formalizált szövetségtől ővakodni fog, minden engedményt meg fog nekik tenni, ha szüksége lesz a szavazataikra. Egyébként a Fidesz és a Jobbik eszmeisége nem is áll messzer egymástól: a Jobbik kimondja, amit a Fidesz csak gondol..

eszemmm 2009.08.16. 07:58:05

@Invictus: Sajnos... :( Én szívesen fizetném, mert fele (!!!) annyi SZJA-t kellene fizetnem a 2011-es adótábla szerint, abból fussa az ingatlanadóra. Csak MINDENKIRE!!! ki kellene terjeszteni!

Kivlov 2009.08.16. 08:08:28

@eszemmm: "Nagyon remélem hogy van annyi esze az országnak h nem szopja be a jobbik féle rendrakási kamut."

Akkor szopd be inkább az msz(m)p féle áldemokráciát meg elqrást.

"ha igen, én húzok innen messzire" tedd azt, ferkó rég megmondta: "el lehet menni..."

Kivlov 2009.08.16. 08:13:00

halihalo 2009.08.16. 00:14:35

csak az a baj, hogy azt felzárkóztatni szinte lehetetlen, aki maga nem akar felzárkózni. Mert nekik tök jó ez mostani helyzet: pöcst vernek, gyereket gyártanak, kicsit feketéznek mellé és több a jövedelmük, mintha dolgoznának. Plusz mivel igénytelenek is, nem kell nekik túl sok.

Megfigyelo 2009.08.16. 08:39:13

@eszemmm: A felmérések szerint nem kisebbrészt, hanem nagyobbrészt volt fideszes szavazók szavaztak a Jobbikra, és ez még terjedni fog, mivel alapvetően közeli szellemiségű pártoktól van szó, és már nem lesz "ciki" a Jobbikra szavazni. Egyébként a Jobbikot -- némi, de nem sok, túlzással -- Orbán szervezte saját "könnyűlovasságának",

Az országnak sajnos nem lesz annyi esze, hogy "nem szopja be a jobbik féle rendrakási kamut", és borítékolni lehet a Fiodesz-Jobbik együttszavazást alkotmányozási ügyekben -- hacsak a Fidesznek egyedül is meg nem lesz a 2/3-a. (Ez könnyen lehetséges a magyar választási rendszer aránytalansága miatt. De sokkal jobb az sem lenne - pl. sor kerülne I Viktor koronázására a Bazilikában...)

Szóval nem árt készülődni az "elhúzásra" -- én pl. már elkezdtem érdeklődni a lakasárak iránt más EU országokban...

Megfigyelo 2009.08.16. 08:43:52

@Kivlov: Az az igazság, gogy a magadfajták nem is hagyják: hohy a fenébe dolgozna, ha már a portán sem jut túl, ha egy álláshirdetésre jelentkezik?!

Netuddki. 2009.08.16. 08:53:20

Ne má! Megint arról megy a találgatás ki-kivel áll össze, miközben megint szépen háttérbe kerül az állampolgárok érdeke. Nem az a kérdés ki kerül hatalomra, hanem merre tovább.

pandacsökiboborján 2009.08.16. 09:27:05

Őrült világ ez: a szocik keményen kapitalisták, Orbán Viktor ha 30 évvel ezelőtt mondana ilyeneket simán főtitkár lehetne, ha Jobbik nem szidná ennyire a cigókat és más féle kisebbségeket simán lehetne a legnépszerűbb párt.

andzsin 2009.08.16. 09:54:11

Hát én még emléxem 98 tavaszára: "...a kisgazdákkal soha nem fogunk koalíciót kötni..." - mondta Viktor. Háátttt....Azon röhögök milyen nagy igyekezettel folyik a jobboldalról a fidesz és a jobbik szétválasztása, pedig jónéhány önkrományzatban együtt szavaznak és ha a 2/3-hoz (nota bene a prezidenciális elnöki rendszer bevezetéséhez) kell a Jobbik akkor szép koalíciós partner lesz belőle.

By the way Orbán fog arról tenni, hogy megbukjanak, mert ő is ugyanolyan hülye, mint a többi politikus bármelyik oldalról. Ugyanolyan botrányok lesznek, mint most a szoci kormány alatt, lesznek milliárdos pénzkidobások, rokonok székbe ültetése, haverok kinevezése, pályázatok félretolása...stb.

Ez az ország már csak ilyen. Az elmúlt 200 évben egyetlen önzetlen reálpolitikus volt ehazában, őt pedig úgy hívták: Széchenyi István. Tartok tőle, hogy jelenleg egy száz Széchenyi is kevés lenne.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.08.16. 10:03:47

@kovi1970:

Pontosan. Ezekben részt venni, izgulni, rágicsálni, majd mit fognak ők csinálni, sokkal egyszerűbb, mint az itt lévőknek összedugni a fejüket és azon töprengeni MI mit csináljunk? Lehetne még mozgalmat csinálni abból, hogy senki se menjen el szavazni, hogy az egész nagy csalás lebomoljon, hogy a helyébe újat lehessen építeni – nem csalást! – de ehhez senki sem érez kedvet, felelősséget. túl bizonytalan, jobb a megszokott, garantáltan rossz, elvégre semmi garancia sincs a sikerre. Ha meg nincs garancia, mire lenne jó bármit is megpróbálni, igaz? Szóval menni fog ez így tovább, mintha lenne politikai élet, holott csak politikai szemfényvesztés folyik.

Kalmár 2009.08.16. 10:12:33

@Megfigyelo: A felmérések szerint??
Tudnál forrást adni ehez a hülyeséghez?
A szocik elbukták a támogatóik 3/4-ét. A Fidesz növelte.
Ebből logikus, hogy a Fideszesek szavaztak a Jobbikra?
Hú ez beton logika. Nekem is van pár Jobbikos ismerősöm, kő szocik voltak. Ők sose szavaznának Orbán nevével jelzett pártra, mert az ördög festés azért 15 év alatt hozott ennyi eredményt. Viszont gyűlölik a hazug, tolvaj mszpszdszmdf
szemétdombot, így tiltakozásul az ideológiájuk megcsúfolásáért Jobbikosok lettek.
A Fidesznek nem kell koalíciót kötnie senkivel. Ezt elintéztétek ballib idióták. Viszlát és köszi mindent.

halihalo 2009.08.16. 10:38:28

@Kivlov: Több dologban tévedsz. Először is, a GYF azt mondta, hogy el lehet menni, de akkor, amkor arról beszélt, hogy azok a vállalatok, amelyek nem akarnak itt adót fizetni, mert soknak találják az előtte több évre megaott kedvezmények lejárta után, hoz aoknak el lehet menni. Csak ezt a fidesz valahogy mindig kihagyta az előzményekből. Ha már idézünk, akkor szövgkörnyezettel együtt.
A Másik amiben tévedsz, hogy azt mondod, hogy "hogy azt felzárkóztatni szinte lehetetlen, aki maga nem akar felzárkózni." Itt sem erről van szó.Ha visszaolvasod, azt írtam, 25-30 százaléknyi közülük. Annyi biztos van, sőt, talán még több is. És az már lenne olyan kritikus tömeg, amelyiknél a többiek látnák, hogy nem véletlenről van szó, hanem olyasmiről, ami akár velük is előfordulhat, ha "beállnak a sorba." Azt írod "Plusz mivel igénytelenek is, nem kell nekik túl sok." Hát ez ez amit mg kell szüntetni, illetve megváltoztatni. Az igénytelenség szintje ugyais összefügg a tanultsági szinttel. Az is igénytelenség, hogy a "magyarok" szétdobálják a szemetüket, és nem tartják rendben a környezetüket.Nézz szét ebben az országban, milyen disznóól van sok helyen. És (egeylőre), még nem a cigányok többség. Szóval nem lehet őket felelőssé tenni mindenért. Majd az ükonokáink idejében, amikor mák óők lesznek a többség (ha nem teszünk semmit a változásért), akkor lehet őket felelőssé tenni.
Ha ismered a közelmúlt amerikai történelmét, tudhatod, az 50-es és 60-as években milyen helyzetben votlak a feketék. Aztán elkezdtek egy igen erőteljes kampányt és mozgalmat (igen, már 30-40 év tart), következetesen folytatták, és most ott tartanak, hogy fekete az elnökük (nem mellesleg muzulmán is), és nem hiszem, hogy ettől az ország rosszabb lett. Mert ők is amerikaiaknak tartják magukat, és azért az országért dolgoznak és ott adóznak. Nem Kánaán minden feketének, persze inden fehérnek sem, de jelentős a javulás. Ha ezt itt nem tudjuk megcsinálni, akkor reményünk sincs arra, hogy tartós javulás legyen az ország akár gazdasági, akár társadalmi állapotaiban. A történelem nem ismer olyat, hogy "nekem (magyaroknak), jogunk van valamire, mert én (mi) magyarok vagyunk. Ha egy nép nem tud alkalmazkodni, az eltűnik a történelem süllyesztőjében. És az alkalmazkodás sokszor a jó döntések meghozatalát jelenti. Hát társadalmilag és HOSSZÚ TÁVON itt ez lenne a jó döntés. Partnerként kezelni azokat, akik itt laknak. Ugyanis kitelepíteni nem lehet senki. Minden ország lakott. Arra a megoldásra, amit sokan emlegetnek, meg józan ésszel nem lehet még csak gondolni sem.

jozicsenko 2009.08.16. 10:52:43

nem kell temetni a fideszt

1. az autopályák java felépült
2. metrot fizeti az EU (Orbán meg majd az mszp korábbi plafonjához köti a maximumot, ami 170 mrd Ft)
3. autoutat is lehet épiteni (sokkal olcsobban mint most autopalyat, s mivel abbol a kisebbol is lehet lopni, ezért pénzuk is lesz, meg eredmény is lesz)
4. mivel a cigányság nem fidesz szavazótábor, ott simán lehet takarékoskodni: munka vagy éhhalál? (mutogatnak majd Szlovákiára, ott 3-4 év alatt euro lett: emlékeztek, amikor a Hadas Krisztina kiment szlovákiába sirni a megvert cigányság miatt? pár év és lett eurojuk, nálunk meg csak iszonyat adó van
5. ado: kérem el kell felejteni az mszp gondolkodását: ha nincs pénz, emeljünk adót: egyszerubb, ha a bevétel jelentő téglalapot eldöntitek: most kevesen fizetnek sok adót, jobb lenne, ha sokan fizetnének kevés adót
6. a fidesz bázisa a vidéki parasztság és a városi középréteg kell hgy legyen: ha jobban élnek majd, látványosan kevesebb adóval, akkor lesz aki rájuk szavazzon 2014ben, egyébként megérdemlik a buktát
7. itt az ideje, hogy a megyéket régiokkal váltsák fel, a 3200 települést összevonják körjegyzőségekkel, elég lesz max 1000 önkormányzat (vagy kevesebb), mert ha 2000 polgármestert, titkárnőt és 20 megyéből 5-6 régió elvén további sokezer közszolgát, vezetőt, stb kirugnak, sokat takarékoskodnak, pont annyit amennyit kell -
8. az IMF, az EU azt mondta, kell pénz a visszafizetésre, csak a kormány hazudta azt, hogy ezzel, azzal (ingatlanadó, áfa, gázár, stb) kell előteremteni: őket qrvára nem érdekli, csak legyen pénz
9. ideje tisztogatni, túl sok az ejtőernyős elvtárs: kiméletlenül ki KELL rugni mindet (ugyis át kell alakítani, meg takarékosság az mszp miatt, szimpla propaganda szöveggel lehet magyarázkodni, ezzel az mszp fényévekkel elöttük jár, tessék belőle tanulni)

szumma: a fidesz egy csöppnyi ésszel 50%kal is tud majd kormányozni, a jobbikkal meg ha meglesz a kétharmad, akkor pár egyszeru dologgal le tudja őket kenyerezni:
- új alkotmány, a mostani komenista helyett
- a teljes SzDSz börtönbecsukatásával (már ez a fele jobbik társaságot 2014-ben a Fideszbe vinné!!!!)
- a Velencei-tó megmentesével (nem zsidózok, de értitek)

stb, nem kell a fideszt félteni, csak a saját hülyeségük lehet a vesztük (sajnos)

Kivlov 2009.08.16. 10:53:38

@halihalo:

Koma. Legyen igazad, oldják meg az eddig is horrormértékű adókból. egy fillérrel se adok többet az eddiginél, gy is elviszik a bérköltségem 60%-át (ÁFÁ-ról, kamu illetékekről és egyéb szarrágásról nem beszélve). Nem vagyok hajlandó azt finanszírozni, hogy rengetegen jobban élnek segélyből, mint mások tisztességes munkából. Arról nem beszélve, hogy mit vesznek a segélyen? Cigit, szeszt,kólát, csipszet. Aki meg dolgozik, egy fagyit alig engedhet meg magának.
De ha ilyen szolidáris vagy, mondok egy számlaszámot, ahova utalhatod, a felesleges havi lédet. Én meg eltolom a kerékpárt, mint ferkó mondta. melléd meg költözzön 8 pereputty üstházbölcsőjű. szebb jövőt.

Csomorkány 2009.08.16. 11:34:49

Hihetelen, mi mindenre van időtök. Kezitcsókolom, a FIDESZ még nem nyerte meg a választást! Dolgozzunk már inkább azon!

halihalo 2009.08.16. 11:36:51

@Kivlov: Látom, akármit is írok, nem olvasod el, vagy nem akarod megérteni. Vagy tényleg nem érted??? Nem tudom, melyik a jobb rd és az országra nézve. Még egy utolsó próba:
Nos, épp azt írtam, hogy a jelenlegi rendszer nem jó. Nem segélyt kell adni. Tudod, a halászat és a hal esete: halászni kell megtanítani az embereket, nem halat adni nekik rendszeresen. Persze, ha bizonyos emberek eleve nem mehetnek le a vízhez, akkor ez nem működik. Ezen kell változtatni. Az említett amerikai példa arról is szólt, hogy nem csak a feketék, hanem a fehérek mentalitását is meg kellett változtatni.Például a tiédet, aki minden megoldáskeresés helyett csak az unalomig ismert kliséit hajtogatja. Az nem megy, hogy kapásból alsóbbrendűnek mondok valakit. Lehet, jobban érzed magad, de megoldást nem fog hozni.
Ami az adót illeti: nos, nem kell ehhez több adó. Az adó mértéke a mostani és jövő évi csökkentéssel (mínusz még állítólag az ingatlanadó sem lesz) is elég magas. Másképp kell elkölteni. Takarékosabban. Ez persze azt is jelenti, hogy le kell mondani arról, hogy majd az álam mindent megold az emberek helyett. Végre felelősséget kellene vállalni az embereknek a döntéseikért kicsit nagyobb mértékben. És nem a kádár-kori "majd az állambácsi mindent megold, mert nekem ez jár" mentalitás szerint élni.
Nekem ne kívánj szebb jövőt, mert neonáciktól ilyet nem kérek, anyagilag meg főképp nem foglak támogatni. Egyébként ilyen mentalitást sehol nem látnak szívesen azon országok közül, ahová gondolom,menni szeretnél. De próbálkozhatsz pl. Iránnal. Ott szeretik az ilyen harcos mentalitást. Sok szerencsét. Az ország IQ-ja mindenesetre növekedni fog átlagban...

halihalo 2009.08.16. 11:37:35

@Csomorkány: mondj valakit, akinek meg kellene nyernie a mai választékból...

rosta 2009.08.16. 13:25:58

Számomra még mindig sanszos, hogy a szocik nyernek 2010-ben. A szoci választópolgár sosem fog másra szavazni, mint azokra, akik baloldalinak mondják magukat. Legfeljebb otthon maradnak. A fideszt, az Orbánt olyan mértékben démonizálták az elmúlt tizenvalahány évben, hogy ha a szoci szavazó élete függne tőle, akkor sem szavazna az Orbánra.

Ahhoz, hogy elmenjenek szavazni a szocik, először át kell alakítani a párt arculatát, át kell festeni a díszleteket, hogy a szoci szavazópolgár azt higgye, hogy változtak a dolgok. Majd valami eszelősen durva félelemkeltő kampánnyal összemosva a fideszt a Hess féle nácikkal, meg a jobbikkal szépen kirugdalják a fotelből a megriadt szoci szavazópolgárt és bezavarják az urnához.

A Bacher éppen most írt egy cikket a tiszta fiatalokról a maszopban, akiket elnyomnak a velejéig korrupt öregek és a zuschlagok, ezek miatt otthon ülnek. Ha minden igaz ez a belső harc jele a szociknál, a népszabó nem hozta le a cikket.

Gondolom le akarják váltani a gyalázatos és bűnös kormányzáshoz köthető garnitúrát, és valami ifjú szocikkal, afféle Che hívőkkel akarják kibélelni a pártot. Lehet, hogy mindezt a gyurcsány fogja levezényelni.

Ugyanitt mossa össze a fideszt a Hess féle nácikkal és a jobbikkal az újságíró.

Szóval szerintem a kürtszó már elhangzott, a csata már elkezdődött, csak mi még nem vettük észre.

halihalo 2009.08.16. 13:33:23

@Csomorkány: Hát, az a garnitúra már régen lejáratta magát. Más javaslat? :)

lordart 2009.08.16. 16:59:49

@Megfigyelo: Valóban: van amikor az egyik oldalon az aprócska párt kimondja, amit a nagyobb gondol. Vagy csak ez az érzésünk. Talán előítélet. Ugyanakkor a másik oldalon a nagyobb véghez is viszi, amit az aprócska gondol... Ez viszont már majdnem tragikus tény...

Csomorkány 2009.08.16. 18:22:20

@halihalo: Az is valami, ha csak egyszerűen nem mégy el szavazni.

halihalo 2009.08.16. 19:13:26

@Csomorkány: Az túl egyszerű megoldás, és nem is elegáns vagy felelősségteljes.

félemelet 2009.08.17. 14:50:34

Szerintem a dolog sokkal egyszerűbb: egyszerűen be kell húnyni a szemet, elkezdeni egy halk "zunnna-zumma-zzzzummmaaa..."-t, és szabadon engedni az intuíciót...

Fidesz-MDF: elviekben SIMÁN...! Fidesz részről egy kicsi koalícióba vétele nem jár álmatlan éjszakákkal, megoldják. A dolog viszont csak akkor működik, ha Ibi elég erősnek érzi a pozícióját éppen ahhoz, hogy ne lehessen szalámit csinálni a pártjából. Elég kockázatos, én nem vállalnám be MDF részről. Szerintem Ibi sem. Úgyhogy: elviekben igen, gyakorlatilag nem...

Fidesz-Jobbik: SIMÁN...! Jobbik részről tapasztalni lehet azt a naiv optimizmust és pragmatizmust, hogy "a cél szentesíti az eszközt"... abszolút belefér az a jobbikos észjárásba, hogy "okés, a Fidesz hátán majd jól megerősödünk, aztán adunk nekik két pofont, és hazazavarjuk őket! Szebb Jövőt!" Fidesz meg tudja, hogy a Jobbik politikai értelemben igen zsönge alakzat. Könnyedén kicsinálják majd őket, ha esetleg túl problémássá válnak: a politikusi/karrierista vénájú jobbikost beolvasztják, a hithű/naiv típusút meg ledarálják, és mehet vissza kossuth-terezni...

MSZP-MDF: SIMÁN! Sőt..! A ballib értelmiségiek kifejezetten kedvelik Ibit (én is...), Ibiék pedig sokkalta 21. századibbnak tartják az MSZP-t az összes szarával együtt, mint a Fideszt. Szóval, nem hogy sőt, hanem egy olyan esélyes alakzat mint a Fidesz ellen racionális szemmel nézve szinte szükségszerű, hogy e két párt igen nagyon össze fog melegedni a választások idejére (esetleg extrákkal megtámogatva, mint LMP, romák stb. ...) . Személy szerint én ezt tartom az egyedüli stratégiának ahhoz, hogy meg lehessen szorongatni a Fideszt. Más kérdés, hogy ehhez az MSZP-nek addigra jócskán össze kellene kapnia magát párton belül, néhány értelmes arcot jó erős hátországgal felmutatva. Bajnai, Botka, ilyesmik... Nem éppen életszerű, de furfááángosak tudnak lenni ezek a komenisták olykor! :-)

MSZP-Fidesz: NONSZENSZ! Nem az elvek miatt... Zsírosbödönbe ekkora két kéz egyszerre nem fér bele. Csodák pedig nincsenek, ugye...

MSZP-Jobbik: NONSZENSZ! Aki azzal érvel, hogy gazdasági értelemben végeredményben mindkét párt baloldali, az képtelen felfogni, hogy a jó francia sajtnak pont olyan szaga van, mint a 3 hetes büdös-zokninak, ennek ellenére soha senkinek nem jutott még eszébe a zoknit megenni és a sajtot a lábára húzni...

Hogy mondod? Milyen SZDSZ...???

Csomorkány 2009.08.17. 18:58:41

@halihalo: Nade miért várnék felelősséget valakitől, aki valaha a szocikra szavazott. Már megbocsáss.

Mindenesetre felelős megoldás elmenni, és virágot rajzolni arra a lapra.

Tonuz 2009.08.17. 21:54:49

Ez korrekt, csakhogy amíg Felvidéken valódi baloldali párt kormányoz, akivel szociális kérdésekben együtt lehet működni, addig itt az mszp olyan liberalista párt, ami még csak liberális idológiával sem rendelkezik.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása