Újrafogalmazni azt, amit nem lehet

Sir Humphrey I 2009.06.08. 08:08

Régóta gondoltuk, és fogalmazgattuk magunkban, mi lehet ennek a következménye. Erre még nagyobb meglepetés kopogtat be. A magyar politikai élet ritkán produkál meglepetéseket, de ha igen az általában nagyot szokott ütni. Így volt ez 1994-ben, amikor az MSZP abszolút többséget szerzett, és így volt 1998-ban, amikor a FIDESZ kormányra került.

Magyarország most ízlelte meg azt, hogy az európa parlamenti választások milyen meglepetéseket tudnak produkálni házon belül, ám ennek a meglepetésnek itthon most sajátos következményei lesznek. Alig három évvel az előző parlamenti választások után teljesen felforgatott viszonyok köszönnek vissza a szemlélőnek. Három év elég volt ahhoz, hogy az ellenzék soha nem látott többséget érjen el, és hogy a regnáló kormánypárt egy középpárttá töpörödjön vissza. És elég volt ahhoz is, hogy egy klasszikus protesztpárt igazi harmadik erővé váljon. A sok-sok új tapasztalat sokak gyomrát meg fogja feküdni, pedig inkább el kéne gondolkodniuk, miért is alakultak így a viszonyok.
 
A Fidesz-MPSZ számára ez kétségkívül győzelem. Arányaiban elsöprő, akárcsak számában, az Európai Parlamentben pedig egyenesen tekintélyt parancsoló. A várakozásokkal szemben viszont mégsem olyan nagy, tekintve a riválisok eredményeit. Mert a Fidesz számára nem az MSZP, vagy az SZDSZ volt az igaz ellenfél, inkább csak szimbolikus szinten. Az igazi ellenfél az MDF és még inkább a Jobbik volt, bár ez sose vált igazán láthatóvá. Éppen ezért a mostani eredményeket is ennek a tükrében kell tekinteni. A 14 megszerzett mandátum lehetett volna 15, vagy 16 is, de ez nem a legnagyobb ellenzéki párt miatt nem lett ennyi. A Fidesz számára ez kétségkívül jó bázist jelenthet a 2010-es parlamenti választások megnyeréséhez. A legfontosabb tanulság és egyben feladat e párt számára az, hogy a jövőben képes legyen maximálisan mozgósítani híveit és szimpatizánsait is, és ne engedje, hogy a választópolgárok számára – dacára a jövőben is tapasztalható a Fidesz előnynek – az elkövetkező választások lefutott ügynek tűnjenek... és hogy ne a Jobbik eddig sem kicsi táborát növeljék.
 
Az MSZP – még az alacsony részvétel tükrében is – minden várakozás alatt teljesített. Túl egy koncepciótlan kormányzási időszakon és egy körülményeket nagyjából negligáló kampányon, körülbelül érthető is ez az eredmény. A súlyos vereség oka egyértelműen a szocialista voksolók passzivitása, valamint tekintélyes részben átszavazása volt. Valószínűleg százezres számokban beszélhetünk a Fideszre és a Jobbikra átszavazókról, ami nem egyszerű csalódottságra, hanem egyenesen az elutasításra, valamilyen szinten az „utálatra” vezethető vissza. Az MSZP nemcsak a súlyos gazdasági gondok kezelésében mutatott szánalmas eredményt (ezen az elmúlt időszak tettei alig változtatnak), de szinte teljesen negligálta a létező és égető társadalmi problémákat is, miközben érvrendszere leginkább egy boxzsákra emlékeztetett. A jövő most igen labilisnak tűnik. Ha a következményeit tekintve enyhébb 2008 márciusi népszavazás egy kormányválságba torkolt, mi következhet az előttünk álló hetekben?
 
Az SZDSZ viszont mindent elvesztett, és távlatilag még nagyobbnak tűnik e veszteség. Két európa parlamenti mandátum ennek csak a látható része, sokkal súlyosabb ennél a morális vereség, valamint az eddig SZDSZ-hez kötött liberalizmus teljes kudarca. A valós mondanivaló teljes háttérbe szorulása a szélsőjobboldali riogatással valószínűleg több embert taszított el ettől a párttól, mint amennyi alapvetően szavazott volna rájuk. Ám a legnagyobb pofon mégis a biztos bázis, Budapest elvesztése volt, ahol még a pár hónapja gründolt LMP-HP szövetség is nagyobb eredményt ért el. Nem hiába jött szóba egyre többször, hogy az eddig magát harmadik erőnek tételező liberális párt legnagyobb ellenfelei most már inkább a kispártokban (például az előbb említett zöldekben, vagy az MDF-ben) keresendőek. E kudarc kifelé igen nagy arcvesztést jelent, befelé pedig eddig nem látott konfliktusok okozója lehet. Fodor esetleges lemondását tekintsük ennek nyitányának.
 
A szemmel látható változások mellett fontos megemlíteni a bejutásról jócskán lecsúszott, ám pár hónap alatt több mint 2%-ra erősödött LMP-HP szövetséget, mely pártok aktivizálódása nagyban hozzájárult az SZDSZ leszerepléséhez, különösen a fővárosban.
 
 Az MDF egyik meglepetést a másik után okozza. Pár héttel a párt frakciójának temetése és a biztos szétesés félelme után több mint 5% elérése még egy ilyen alacsony részvétel után is csodának tűnhet. Bokros Lajos indítása pár hónapja inkább extravagáns kényszerlépésnek tűnt, semmint átgondolt, taktikus döntésnek, nem is beszélve a rizikóról, amit egy ennyire konfliktusos személy megjelenése jelenthetett. Bokros személye viszont egy dologban kikezdhetetlen volt: az SZDSZ által eddig megjelenített gazdasági liberalizmust teljesen kivonta a szabaddemokraták köréből, kényszerpályára taszítva őket. Fontos megemlíteni, hogy e végül sikeres manőverek elsősorban Dávid Ibolyának (és a mögötte álló stábnak) voltak köszönhetőek, és ez az ő helyzetét is megerősítheti a közeljövőben. Az MDF más szempontból is újrarendezte a viszonyokat. Bár jelenleg kétségen felül áll a Fidesz abszolút győzelme, 2010-ben egy szorosabb választási eredmény esetén a nagyobbik ellenzéki párt könnyen rászorulhat az MDF voksaira is (lásd az egyéni kerületekben történő visszaléptetéseket), ami a 2006-ban történtek fényében igazán pikánsnak tűnik.
 
Úgy látszik, a jelenlegi parlamenti pártok számára a legnehezebb annak elfogadása, hogy a Jobbik nem véletlenül, az alacsony részvételnek köszönhetően tudott 3 képviselőt küldeni az Európai Parlamentbe. Hosszú hónapok hallgatása, tétovasága és ostoba megnyilatkozások és lépések sora vezetett e párt mai választási eredményéhez. Ennek semmi közvetlen köze nem volt a gazdasági válsághoz (gazdasági programja szinte szó szerint megegyezett az eddigi szélsőjobbos állásfoglalásokkal), vagy Magyarország eddigi uniós politikájához (igaz, ez a szempont a többi pártnál is csökkentett üzemmódban jelent meg), bár kétségtelenül ezekről is volt elég megnyilatkozás Vona Gábor, vagy Morvai Krisztina részéről. A hosszú évek társadalmi konfliktusai – a cigányság integrációjának teljes csődje, a pártokhoz kötődő visszaélések felderítetlensége stb. – és azok megoldatlansága törvényszerűen egyre több ember számára az egyszerű és egyenes válaszokat és megoldásokat tette vonzóvá. A Magyar Gárda ténykedése és összefonódása a Jobbikkal az ilyen jellegű válaszok egyik mintapéldája volt, és nem kis társadalmi támogatást tudott maga mellett.
 
A másik tanulság, hogy kiemelten a vidéki Magyarország egy jó része most már nem valamelyik nagypártban bízva képzeli el jövőjét, hanem elégedetlenségét és elkeseredettségét leginkább a Jobbik támogatásával akarja kifejezni. Így válik ez a párt egy eddig soha nem tapasztalt nagyságú ellenszenv tökéletes szócsövévé, és válhat 2010-ben a parlament egyik legmeghatározóbb pártjává – és fontosabb ügyekben akár a mérleg nyelvévé.  
 
Az Európai Parlamenti választás 2004-ben, bár az ellenzék elsöprő győzelmét hozta, alapvetően nem rendezte át a hazai pártpalettát. 2009 ebből a szempontból igen látványos tanulságokkal szolgált: egy radikális, elsősorban az aktuális feszültségekre alapozó párt (Jobbik) egy alacsony részvételű választáson régen látott szavazatszámot szerzett, miközben az átlagosnál nagyobb mértékben érvényesült a kormányt büntető választópolgári magatartás. Ehhez jön hozzá az eddig tapasztalt hazai hozzáállás, amely nem fogja belpolitikai következmények nélkül hagyni a választási eredményeket, de legalább fontos ugródeszka lesz a jól szereplő pártok számára a 2010-es országgyűlési választások kampányában.
 

 

Kapcsolódó írások:

Európa, Európa

Miről döntünk június 7-én?

Lehet más az SZDSZ?

A polgári középerők kísértete

"Az a kiábrándult, aki az SZDSZ-re szavaz, annyira nem is lehet kiábrándult" - Lehet Más a Politika


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr171170780

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.06.08. 13:16:39

Az SZDSZ csomagolA választást követően komoly mozgások várhatók az SZDSZ berkein belül. A szavazók elég egyértelmű üzenetet küldtek Horn Gábornak, aki néhány hete kijelentette: „ ha nem kellünk, akkor abba kell hagyni „. Horn nem arról híres,…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.08. 12:51:43

Inkább vissza a kómábaHa Toller László a majdnem napra pontosan három évvel ezelőtti balesete után hirtelen magához térne, egy alapos körülnézés után azt hiszem a zártosztályon kötne ki. Felfoghatatlan lenne számára az az eszméletlen változás, ami ez alat…

Trackback: Másik Magyarország 2009.06.08. 11:33:47

Hajnal hasadtával Vége. Illetve most kezdődik. Amit ma hajnalban valamekkora biztonsággal ki lehet jelenteni az, hogy a magyar közélet egyszer s mindenkorra megváltozott. Az állóvizet felkavarták és ez az élmény talán elegendő hajtóerőt biztosít…

Trackback: Mindenes 2009.06.08. 10:50:07

Ha Fodor lemond...Ha Fodor Gábor lemond, akkor az SZDSZ-nek hajszálnyi esélye sem marad arra, hogy a közeljövőben (értsd 2-3 év) meghatározó politikai erő maradjon. Az EP választásokon elért silány eredményük több kérdést is felvetett, többek között…

Trackback: Havi Fricska 2009.06.08. 10:46:57

Morvai Krisztina hivatalosan is "magukfajta" lettNem örülhet sikerének felhőtlenül a Jobbik listavezetője, ugyanis már az EP-választás másnapján megtámadta saját pártja.Június 8-án, 8:00-kor jelent meg a Magyar Gárda honlapján az a nyílt levél, amely hiva…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2009.06.08. 08:41:43

Örvendetes a Jobbik 3 mandátuma, kár, hogy nem verték meg az MSZP-t. MDF sajnos bejuttatta Bokrost (vagy Habsburgot). Vagy inkább Bokros az MDF-et?

==T== 2009.06.08. 08:44:39

Tiszavasvári (néhai Szögi Lajos lakóhelye) arányok:

JOBBIK: 41,6 (!)
FIDESZ: 26,14
MSZP:14.52
MCF ROMA Ö: 9,68

molaris 2009.06.08. 08:47:58

"Sir"!

Mindenhol ugyanez a szűk látás köszönt vissza. Sehol, senki nem számol a kigolyózott, Civil Mozgalommal. Ha most indulhatnak, többet nyernek talán még a Jobbiknál is. Akkor meg az MDF is padlón van, ráadásul a szocik még nagyobbat buknak. Az lett volna egy korrekt kép.

Tavaszra helyre áll a rend.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.06.08. 09:05:43

"Két európa parlamenti mandátum ennek csak a látható része, sokkal súlyosabb ennél a morális vereség, valamint az eddig SZDSZ-hez kötött liberalizmus teljes kudarca."
Én pont fordítva látom. Illetve nem, de mégis. Szerintem az SZDSZ eltűnése szükséges (ámbár nem elégséges) feltétele egy normálisabb liberális párt szerveződésének, és mint ilyen üdvözlendő.

Bokros tényleg nagy dobás volt, de értelmetlen. Az egyetlen ütőlapjukat kiküldik Brüsszelbe.
Hasonlóan a Jobbiknak is hiányozni fog szerintem Morvai.

nemuccaszoc 2009.06.08. 09:15:42

A Jobbik aránya ott nem megelpő, ahogy az sem, hogy főleg az ország keleti felén tarolt.

polom13 2009.06.08. 09:19:21

Az MDF mostani szavazói soha nem szavaznának a Fideszre,mert már régen nincs jobboldali MDF-es.
A Hit Gyülekezete és az újra visszatalált Schmuck-nyugdíjasok szavaztak rájuk.
Ha a Fidesz megállapodik e szervezetek vezetőivel(cash and carry) akkor viszont már az első fordulóban rá szavaz az egész MDF-tábor Ebola meg nézhet ki a fejéből a kalapja alól.

CSÉ 2009.06.08. 09:20:43

Na ki lett a harmadik erő? Hál'Isten' a libsiknek csak a hatodikig futotta. Dávid Ibolya nagyon gyorsan reagált, egyből látta, hogy már nem az SZDSZ a pártja riválisa. Szegény Orbán a legnagyobb vesztese ennek a választásnak. Mostmár kizárt a kétharmad (ami pedig jó lett volna, ha érdemben akar hozzányúlni a néhány dologhoz), de még a Jobbik nélküli többség is kétséges. Most majd jobbról és balról is szopogatják. Így nehéz bevetni a titkosszolglatot, hogy kiderüljön, honnan a Jobbik pénze, bár a barikad.hu oroszbarát szelleme elég árulkodó.

m_trillian 2009.06.08. 09:20:54

nem fogják kiküldeni. majd cserélnek menetközben, láttunk már ilyet.

a Fidesztől szerintem nem vesz el a Jobbik szavazatot - azt gondolom, hogy szépen összeér ez a következő koalícióban. így készül az abszolút többség.

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2009.06.08. 09:24:26

@Lord_Valdez:

Egyetértünk, csak máshogy fejeztük ki. Egy normálisabb liberális pártra szükség van, de annak nem az SZDSZ irányát kell folytatnia. Vetélkedők vannak a címért, az nem kétség (LMP, MDF)

Tengertánc (törölt) 2009.06.08. 09:26:33

Az szdsz-szel kapcsolatban nem a liberalizmus vallott udarcot, hanem a párt. Nagy különbség.

A Jobbikról pedig ugyanazt tudom elmondani, mint a miépről. A parlamentbe bekerülve ugyanúgy hónapok alatt fel fogja őrölni saját magát, mint a csurka-féle "elődpárt". Jönnek majd szépen a jobbikos korrupciós ügyek, büntetett előéletű önkoris képviselők, piti csalások stb. A jobbik pont olyan, mint a szavazótáborának gerince, tele lecsúszott egzisztenciákkal, kétes elemekkel. Egy neonáci párt ugyanis ezen elemek gyűjtőhelye. Adnak majd kenyeret a politikai bulvárnak rendesen.

is 2009.06.08. 09:33:05

@m_trillian: "a Fidesztől szerintem nem vesz el a Jobbik szavazatot"

igen, az MSZP-től vett el. igen. 2004-ben elment 100-ból 38 ember, most meg 36. bizonyára pontosan ugyanazok mentek el. az nem lehet, hogy a múltkori 38-ból 20-an nem, és helyettük másik 18. dehogyis. kizárt.

b.meg, már a tavalyi népszavazásnál is megmondták szavazatszámláló bizottsági tagok, hogy MÁSOK mentek szavazni, mint 2006-ban! ez egy akkora maszlag, mint egy ház! a Jobbik szavazóinak 20%-a volt MSZP-s, de ezt is csak úgy mérték, hogy 2006-ban MSZP-re szavazott, ami egy kiugróan nagy érték volt. ezek egyszeri szavazók voltak, egyetlen tulajdonságuk, hogy kitől várják a legtöbbet, és oda szavaznak. most az indulatukat elégítik ki, de az eszükre nem nagyon hajt senki (ugye a FIDESZ-kampányt nem nevezed észkampánynak?). érzelemben meg a Jobbik nyert. a FIDESZ vesztett.

koalíció természetesen lesz, miután jövőre azt hallgatjuk, mint 1998-ban: nem lesz koalíció a Kisgazdákkal.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.08. 09:35:56

A fidesz vesztett?????

Uraim ! 1 millió 1 százezer emberrel többen szavaztak a fideszre, mint az mszp-re.

Vesztett..... MUHHAHHAAAA NYEHEHEEHEE Hát nem tudom, ez nem tűnik vesztésnek!

"azta" 2009.06.08. 09:38:07

habár a Jobbiktól a belem kifordul, Morvaitól meg egyszerűen viszketegségem támad, az azonban bizonyos, hogy a vasárnapi hetihetest nézni fogom (jó ég tudja hány év óta először)! azt a sok sértődött arcot.... :D mijammmm.... lehet sört is bekészítek mellé :D

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.06.08. 09:41:18

@Admiral William Adama: "MUHHAHHAAAA NYEHEHEEHEE" természetesen nem az mszp választóinak szólt, hanem a párttagoknak. Észre kellene már venni valamit! De ha nem, hát tőlem....:--

CSÉ 2009.06.08. 09:48:28

Az MDF sikerének, ha ez az 5,3 % az, csak az egyik, sokkal kevésbé fontos eleme Bokros. Lényegesebb tényező ennél, hogy sok korábban MSZP szavazó, aki nagyon csalódott, még mindig Orbán-fóbiában szenved és egyszerűen nem akar a radikálisokra szavazni. Marad az MDF, mert más kis pártról senki sem hitte, hogy eséllyel indul. (Én róluk sem.) Ez a szereplés viszont megerősíti a pártot, mert mostmár egy reális alternatívaként számolnak vele. Ráadásul az OGY-i választásokon, már seninek nem jut majd eszébe az SZDSZ-re, vagy az LMP-re szavazni. Ez is hozhat még voksokat.

CSÉ 2009.06.08. 09:49:32

A H7est én is várom :))

CSÉ 2009.06.08. 09:50:31

A Heti Hetest én is várom :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.06.08. 09:56:17

@CSÉ: Most éppen meglenne a 2/3.
Ami a szocikat szívató lépéseket illeti, a Jobbik azokat biztosan megszavazná az OGY-ben.
Bár ez az eredmény nem a legjobb a fidesznek, hihetetlenül szar a koalának.

Calhoun Mooney 2009.06.08. 09:59:00

A Heti hetest várhatjátok, szerintem ősszel lesz legközelebb. A szociknak viszont valaki mondja már meg, ha nem akarnak 5% alá kerülni, álljanak le, mert ez nem működik.Kényelmes helyzetet teremtenek a jobbosoknak, a sok idióta intézkedésükkel

==T== 2009.06.08. 10:01:12

Most olvasom, hogy nyári szünetel a 7i7

==T== 2009.06.08. 10:03:25

@Calhoun Mooney: Ez után a 7 év utánfejezzék csak be amit elkezdtek, főleg ha ez a teljes felmorzsolódásukat jelenti...

==T== 2009.06.08. 10:03:57

nol.hu/gazdasag/erosodo_forint

A Forint erősödött a Jobbik előretörésének a hírére:)

CSÉ 2009.06.08. 10:10:18

@tölgy: Hát, nem tudom. Az igaz, hogy a választási rendszer felülreprezentálná őket, de nem biztos, hogy a mostani helyzet kitart és tényleg ott van még a Civil Mozgalom is, az SZDSZ és LMP szavazók nem valószínű, hogy a Fideszt erősítenék és a Jobbik ismertsége is nagyobb lesz a következő választásokig.
A szocikat gondolom ők is sz*patják majd, de gázkérdésben szerintem az oroszok mellett állnak majd, ami felér egy katasztófával.

gruenzi 2009.06.08. 10:10:33

@CSÉ:
szerintem meg pont, hogy sokan az LMP-re fognak szavazni, és nem tartom teljesen valószínűtlennek, hogy 5% közeli eredményt érjenek el az ogy-i választásokon.

3 hónap alatt 2,6%-ra tornázta fel magát. A Jobbik erősödése pedig sok szavazót megrémiszt, akik most esetleg otthon maradtak, mert nem tudtak kire szavazni. Szóval szerintem ne temessük az LMP-t.

CSÉ 2009.06.08. 10:13:05

Pedig Hernádi buta arcán a szomorúság sokmindent megért volna.

Tengertánc (törölt) 2009.06.08. 10:16:28

@==T==: vona gábor, zavaros, mélységesen sötét álmaiban mindenképp.:) Amúgy nem.

bz249 2009.06.08. 10:18:03

@tölgy: illetve a 2/3 az egy nagyon nehéz játék... a választási rendszerünk olyan, hogy ha a Fidesz a szocik 1994-es második fordulós 45%-át hozza (mivel az ellenfelek hasonlóan megosztottak) akkor erős többsége van, viszont a kétharmadhoz minimum 60-65% támogatottság kell. Ez egy nagyon gyengén szabályzott tartomány. Ahol sok munkáért kevés plusz mandátum jut.

Egy csomó kérdésben: pl. a szocik elszámoltatása viszont a Jobbik alighanem a Fidesszel fog szavazni.

(ugye 176 egyéni+ 120-130xlistás arány és 5-10 az országos listáról)

Viktus 2009.06.08. 10:20:41

@==T==:

Én hónapokkal ezelőtt megmondtam a Jobbik ütni fog a cigusok miatt ... akkor láttam, mikor itt helyben a középosztály elkezdett beállni a Jobbik mögé , és elég sok kis, és középvállalkozó ismerős alulról segítve a pártot. A nagyok jöttek a Moszkva pénzesdivel stb. el sem tudják képzelni mi meló volt a háttérben mindenhol helyi vállalkozók biztosították a szerepléshez a helyszínt, hangosítást stb. úgy kalapozták össze az aktivisták a pénzt a kisemberektől ...

Várható volt, hogy a Jobbik erősödik mindenhol, ahol sok a roma ezt persze a budai polgárság nehezen értheti meg nem él itt.

CSÉ 2009.06.08. 10:30:40

@gruenzi: OK, a marketingjük tényleg jó, de nem hiszem, hogy új szavazókat meg tudtak volna nyerni. Ezek az szadesz régi szavazói. Az SZDSZ-ről meg mindenki tudja, hogy csak úgy lépték át a küszöböt választásról választásra, hogy sok szocialista átszavazott, nehogy elvesszenek a liberálisokra leadott voksok. Az LMP viszont semmilyen formában nem működik együtt az MSZP-vel, legalábbis a választók erről nem tudnak, a szocik meg különben sincsenek abban a helyzetben, hogy megengedjék maguknak azt a luxust, hogy ne zárjanak össze.
Amúgy a gazdasági liberalizmus közelebb áll a konzervativizmushoz, de úgy látom, az LMP inkább az emberi és az állampolgári jogok betartása mellett áll ki. Ez nagyon dicséretes dolog, csakhogy ezt megteszi mellékesen a Fidesz, az MDF és főállásban Morvai Krisztina is. Ha valamivel ki akarnának tűnni, akkor az a zöld vonaluk lehetne, én a helyükben arra fókuszálnék, bár ez nem túl népszerű téma Magyarországon, de az 5%-hoz talán elég.

Calhoun Mooney 2009.06.08. 10:33:46

Nem gondolnám, hogy a Jobbik csak a cigányozás miatt szerepelt jól.Nagyon sok, a teljes politikai elitből kiábrándult ember van,akiket a Jobbiknak sikerült legjobban megszólítania.Ha az SZDSZ és az MSZP az LMP-et támadta volna ennyire - ingyenreklámot biztosítva nekik - most ők állnának közel a 20 %-hoz.Butaság azt gondolni, hogy a cigánykérdés az ország legnagyobb baja

CSÉ 2009.06.08. 10:39:25

@Viktus: Elhiszem, hogy alulról nagyon sok támogatást kap a Jobbik, de hogy a moszkvai pénzelést nem a Fidesz találta ki, az 1000 %. Nézd meg a barikad.hu-t! Az orosz-grúz konfliktus idején is az oroszok mellet álltak ki, és a Nabuccoval szemben is a Déli-Áramlatot támogatják.
A barikad.hu-n tudtommal nem a Fidesz jelenteti meg a cikkeket.

CSÉ 2009.06.08. 10:41:25

Így van, balról csőstül jött az ingyenreklám a Jobbiknak. Nekem ez is módfelett gyanús lett.

zsoltix 2009.06.08. 10:45:52

Az vàrhatò volt,hogy az szdsz elfö a levesben,ezt csak ök nem tudtàk.Az mdf bukàsàt is elörevetìtettèk,ebböl a szempontbòl tènyleg meglepetès volt a bajuszkiràly bejutàsa. A Jobbik volt azèrt a legnagyobb meglepetès,hogy a sok ellenük irànyulò kampàny ellenère,milliàrdos kampànyköltsègek nèlkül ilyen szèp eredmènyt èrt el.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.08. 10:46:43

@Admiral William Adama: a jobboldali egyeduralkodó pozícióját veszítette el. Már vagy egy éve nem az Mszp az ellenfle.

___________________________ (törölt) 2009.06.08. 10:48:22

"Bokros személye viszont egy dologban kikezdhetetlen volt: az SZDSZ által eddig megjelenített gazdasági liberalizmust teljesen kivonta a szabaddemokraták köréből, kényszerpályára taszítva őket. "

Na hát ez attól függ, mit értünk ez alatt: gazdasági aufklérizmust-elitizmust, vagy valódi piacot?

Bennem az maradt meg erősen, amikor Kósa a MOL valóban piaci, azaz tőzsdei privatizációja mellett érvelt, Bokros meg a "szakmai privatizáció" mellett, azazhogy, durvábban fogalmazva, bótolják le egymással az állami elitek és a multi-elitek. Hát ez utóbbi nekem minden, csak nem piac.

Elektro (törölt) 2009.06.08. 10:49:08

A Jobbik nevén nevezi a gyereket. Várható volt a bejutás, de meglepő az elért eredmény.
Nehéz dolga lesz Orbán Viktornak, mert helyi szinten a Jobbikosok és a Fideszesek a legnagyobb békességben éldegélnek.
A Szadesz gigantikus méretű pofára esése mindenképp örvendetes. A sztálisita hazudó és tolvajpárt meg jobban teszi, ha előre elkezd parázni, mert jön a felelősségre vonás ideje...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.06.08. 10:49:33

@Calhoun Mooney:
Lehet, hogy nem az a legnagyobb, de az a legkézzelfoghatóbb. A nép pedig a kézzelfogható problémákra érzékeny. A nyugdíjcsapdával vagy a költségvetési hiánnyal hiába házalna, azzal nem lehet szavazatokat nyerni.

Kalmár 2009.06.08. 10:51:33

Jó kis írás, tetszik.
Hasonló gondolataim voltak előzőleg.
Most azon morfondírozok, mi jön még?
Van egy pár érdekes lehetőség.

Vajon az SZDSZ összeáll az MDF -el?
Hiszen nagyobb részvétel mellett nekik is rizikós a helyzet.

Mi van ha bekínálja a FIDESZ-nek, hogy felborítja a kormányt, ha kap 3-4 mandátumot. A következő parlamentben. Így megmaradnának a parlament falain belül.
Ha valaki kiesik, igen nehéz visszajutni.
Nehéz lenne a FIDESZ helyzete is, mert a kormányt leváltani kötelességük és az ország érdeke.
Az SZDSZ-t életben tartani és esetleg 4 év alatt megerősíteni viszont....

Jópofa helyzet.

És akkor még az ismeretlen LMP több mint 2 %-a is vonzó falat lehet.

Azért, az kis pánikrohamot okoz a liberálisoknál, hogy jó pár megyében a Munkáspárt elverte őket.....

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.06.08. 10:52:15

a Szadit biztosan el lehet felejteni, Bp.-en sem ertek el az 5%-ot, es Pest megyen kivul 2%-ot sem hoztak sehol. Ellenben az LMP 5 korul jart bp.-en es meg ot megyeben van 2 es 3% kozott, ami nem sok, kevesebb mint 3000 szavazot jelent e megyekben is, de kezdetnek azert valami.

A Fidesz a Dunantult irtozatosan megnyerte (Vas megye a legszelsosegesebb pelda: 68, 13 , 9), de pl. BAZ-ban 49-23 lett a Fidesz-Jobbik verseny. A Jobbik az eszak-keleti megyek mindegyikeben megelozte a szocikat, osszesen 75 000 a kulonbseg koztuk, de ebbol 60 000 Pesten, azaz videken egyforma nagysagu e ket part...

Viktus 2009.06.08. 10:53:03

@CSÉ:

A Nabuccoban kb. annyi a realitás, mint a hupikék törpikék valóságos mivoltában ... így marad a Déli-áramlat.
Az megint egyszerű realitás, hogy a magyar mezőgazdaság szarban van, mert a piac telített , és jelentős potenciálunkat nem kellene hagyni elrohadni, hanem visszatörni a régi piacokra lásd. ruszkik, arabok ...

Bizony a Fidesz találta ki ezt a Moszkva pénzesdit elfelejtették ők hogyan kezdték ... nagy sebbel-lobbal nekimentek a Jobbiknak csak besült ez a mutatvány remélem időben észbekapnak, és befejezik ezt az undorító sárdobálást.

Viktus 2009.06.08. 10:55:20

@Calhoun Mooney:

Az egész országé lehet hogy nem pl. a te lekóhelyeden ... Itt viszont keleten pl. az ... kitörölhetjük a fenekünket a szép új korzókkal stb. amiket a szocik felépítettek, ha nulla a közbiztonság a cigányok egy jelentős hányadának tevékenysége nyomán. Erről pedig senki nem akart tudomást venni ...

has 2009.06.08. 10:57:09

A valós erdményeket miért nem közlik?
fidesz 20,45%
mszp 6,3%
jobbik 5,35%
mdf 1,9%
ennyien szevaztak rájuk!! Méghogy többség. Behúznám fülem farkam a helyükben és eltünnék örökre. Ezt érék el 20 év alatt!!

==T== 2009.06.08. 11:02:52

@CSÉ: Az elsősorban azért volt, mert a grúzok mögött az izraeliek áltak.

B3NZiN 2009.06.08. 11:03:55

És beláthatatlan következményekkel járó naívság azt gondolni, hogy az emberek jelentős részének nem a cigánykérdés a legnagyobb baja.

Calhoun Mooney 2009.06.08. 11:08:41

Az MDF-SZDSZ összeállást el lehet felejteni.Normális esetben nincs átjárás a két párt szavazói között.
Az SZDSZ irgalmatlanul elhibázta az EP választási arculatát.Egyrészt a Jobbik folyamatos támadása miatt, másrészt lojalitást kért a szavazóktól a hátrányosan megkülönböztetettek felé, egy olyan világban, ahol mindenkinek megvan a maga problémája.Vagyis, nem szólított meg senkit .

CSÉ 2009.06.08. 11:13:30

@==T==: Ezt meg honnan veszed? A grúzok mögött senki sem állt, különben nem verték volna őket rommá. A grúzok megunták a status quot és bíztak abban, hogy a nyugat majd kiáll mellettük, de látniuk kellett, hogy értük nem áldozna fel senki semmit, mit ahogyan '56-ban Magyarországért sem tettek semmit.

==T== 2009.06.08. 11:14:24

@CSÉ: A grúz hadsereget javarészt az izraeliek fegyverezték át. Nézz be az index Katonai topikjába.

CSÉ 2009.06.08. 11:20:12

@Viktus: A Nabuccoban van realitás, miután a valakik, vélhetően oroszok felrobbantották a türkmén gázvezetéket, elindultak a tárgyalások Európával. Talán Azerbajdzsánban is maradt elég földgáz azok felül, amelyet a ruszkik fölvásároltak, Irak kurdok lakta északi részén meg van dögivel, és itt terrorakciók sincsenek. Egy gond van, hogy a törökországi szakaszok megépítéséért cserébe a törökök EU-tagságot akarnak kiharcolni.

CSÉ 2009.06.08. 11:25:48

@==T==: És? Szerinted ingyen tették? Most mit akarsz mondani, hogy Izrael megkérte Grúziát, hogy támadja meg a szakadár teületeket, hiszen van elég fegyverük, hogylegyőzzék az oroszokat, a grúz vezetés meg teljesen tökkelütött és elhitte? Komolyan nem értem. Kifejtenéd!

Viktus 2009.06.08. 11:32:17

@CSÉ:

Meg olyan kis apróságok, minthogy a kurdisztáni cucc nem túl stabil ... Irán meg ugyebár pfúj-pfúj ...

Viktus 2009.06.08. 11:50:17

@CSÉ:

Nem. Sajnos még nem sikerült kinőni ezekből a zsidósdis baromságokból , és mindenre ugranak ami mögött a zsidók vannak. A grúzokat meg az USA pénzelte amiből izraeli fegyvereket vásároltak ... így mindjárt lehetett jönni a telaviv-newyork új összeesküvésesdivel. Nem kell ezt túllihegni nem egy bonyolult szotri. -

phaidros 2009.06.08. 11:51:10

@CSÉ: nem kizárt a kétharmad. Az OGY választási matematika más, töredékszavazatok, egyéni, lista, miazmás. Valaki kiszámolta, 176 körzetből 170-et vittek volna, ha ezzel az aránnyal, részvétellel lett volna a mostani OGY választás EU helyett. Ez több mint háromnegyedet jelentett volna a parlamentben, nem csak kétharmadot.

phaidros 2009.06.08. 11:52:01

@is: ne erőlködj. az egész térkép narancs, és a jobbik az mszp területén tarolt

Karcolt lendület 2009.06.08. 11:53:20

@Calhoun Mooney:
Pedig az SZDSZ-t valójában nem az LMP csinálta ki, hanem Bokros az MDF-fel.
Az LMP szavazók között többségben lehetnek volt SZDSZ-szavazók, de csak úgy 50-60% között - elég sokan korábbi bizonytalanok vagy a Szíjjártó féle retorikát kevésbé jól viselő Fidesz-szavazók, sőt Ibolyát és Bokrost nem kedvelő MDF-esek.
Az LMP-nek nem is érdemes bemennie az SZDSZ helyére és átvenni a témáikat, azzal a még max. 62 000 szavazattal nincsenek kisegítve. ;-)

phaidros 2009.06.08. 11:57:48

@Karcolt lendület: de ők még csak pár hónaposak, ezt ne hagyd ki a számításból.

Dezsőjóska 2009.06.08. 11:58:51

Ha a jobbik felhagy az idióta zsidózással, még lehet belőle valami. Ezzel a retorikával nem fognak tudni érvényesülni. Gondolom nem az örökös ellenzéki szerepet szánják maguknak.

CSÉ 2009.06.08. 11:59:58

@Viktus: Kurdisztán iraki része a béke szigete. Pár éve láttam róla egy riportot a Panorámában, be akartam linkelni, de nem találtam meg a videótárban. Iránról meg annyit, hogy az oroszok legbiztosabb szövetségesei, egyelőre.

Baromméter 2009.06.08. 12:00:31

Az Európai Parlamenti választás 2004-ben, bár az ellenzék elsöprő győzelmét hozta, alapvetően nem rendezte át a hazai pártpalettát.

Azért ez magyarázatra szorul: arra gondolsz, hogy az EP-választás ab ovo irreleváns az OGY-választásokat tekintve? Met ha igen, akkor e logika mentén maga az esemény irreleváns, a kimenetelétől függetlenül. Más értelmezést véve azért ez megkérdőjelezhető.

Karcolt lendület 2009.06.08. 12:01:59

@phaidros:
Igen, egyéniben (is) tarolt volna a Fidesz, innentől nincs értelme a cikkben említett MDF-es visszaléptetésekre a Fidesznek. (Pláne, hogy mostmár szinte nincs olyan szavazója az MDF-nek, amelyik a Fideszre is szavazna: őket végülis sikerült áttolni a másik oldalra - persze Ibolya hathatós segítségével.)

CSÉ 2009.06.08. 12:02:01

@phaidros: Jó, de azért te se vennél rá mérget?

Karcolt lendület 2009.06.08. 12:09:32

@phaidros:
Ezt most nem értem, mire akarsz utalni. :-)

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2009.06.08. 12:23:10

@Baromméter:

2004-ben igaz, hogy a Fidesz elsöprő győzelmet aratott, de akkor az akkor még nem rendezte át radikálisan a pártok helyzetét, nem került be újabb játékos, igazán nem voltak nagy meglepetések (oké, bekerült az MDF, az mérsékelten érdekes volt). A mostani eset viszont egyrészt váratlanul állt be, másrészt olyan eredményeket hozott, amelyek eséllyel bonthatják fel a több mint tíz éve fennálló erőviszonyokat. Fontos a különbség.

Az EP választásokat általában nem érdemes túldimenzionálni, de a magyar eset azért elég érdekes, tekintve a rövidke alig húsz éves többpártrendszerünket. Lehet, h mondjuk 20-30 év múlva már úgy viszonyulunk az EP választáshoz, hogy hát igen ilyenkor mindig előretörnek a radikálisabb erők. De addig igenis lesz súlya minden ilyen alkalomnak, különösen ha olyan társadalmi feszültségek árnyékában folynak le ezek a választások, mint amilyenek most tapasztalhatunk.

bz249 2009.06.08. 12:31:48

@phaidros: vagy igen vagy nem, ugyanis

176 egyéni
152+58 listás (az első a megyei a második az országos)

a Fidesz elviszi mind 176 egyénit
a megyei listán összesen 120-130 mandátumot osztanak ki
ennek a fidesz 57%-át kapná meg ez 70-75 hely
az országos listán meg a kevés töredékszavazat miatt nem szereznek 5-10 helynél többet

176+70_75+5_10=251-261 (65-68%)

CSÉ 2009.06.08. 12:33:39

@bz249: És a Fidesz 2/3-át leginkább a Jobbik fenyegeti.

___________________________ (törölt) 2009.06.08. 13:05:22

@Dezsőjóska: egyébként, egyszer, amikor nagyon unatkoztam, olvasgattam az erősen Jobbik-szerű British National Party-főnök, Nick Griffin blogját. Namost az van, hogy ahhoz képest, hogy mekkora nácinak indult, kifejezetten sokat civilizálódott, ahogy öregedett. Nem mondanám, hogy konzervatív lett belőle, az nem - még mindig túl ideológikusan nacionalista, ahelyett, hogy nem-ideológus patrióta lenne, és még mindig rettentően hajlamos bunkó lenni ("My home-made smoker. Still looking like something the gypsies left behind!") és irreálisan eltúlozni a dolgokat, de már megdöbbentően művelt, megtanult fogalmazni, és kb. a felét megtette annak az útnak, aminek a végén valamiféle úriemberszerűség lesz egyszer talán belőle.

A legnagyobb hülyesége persze még mindig az, hogy a globális kapitalizmust okolja a multikultiért, és nem a haladár ideologizmust. Kb. ez az egyik legnagyobb hülyesége a Jobbiknak is.

Tegyük hozzá, hogy ha brit lennék, Cameront támogatnám, sose a BNP-t (pont azért, mert az úriemberséghez vezető útnak csak a felénél jár) és itthon se fogok sose a Jobbikra szavazni, sz'al csak annyit akartam ebből kihozni, hogy a radik is lehetnek fejlődőképesek - a legtöbb emberre igaz az, hogy ahogy öregszik, valamennyire lenyuxik és megjön az esze.

Calhoun Mooney 2009.06.08. 13:07:34

@CSÉ: Nem kizárólag a Fidesznek probléma a Jobbik, hanem az MSZP-nek is.Talán mostantól megszűnik az, hogy ha nem tetszik a Fidesz, akkor jöjjön az MSZP.Vérmérséklettől függően szóba jöhez az LMP és a Jobbik is, az MDF -el talán nem kell számolni.Érdekes időszak elé nézünk s kíváncsian várom ahogy Orbán kokit nyom a gárdisták fejére és hazaküldi őket.

CSÉ 2009.06.08. 13:18:29

@Calhoun Mooney: Nahát ebben nagyon 1et értünk. Az MSZP-nél sokkal karakánabb ellenzéke lesz a Jobbik a Fidesznek és ez jóeséllyel azt is jelentheti, hogy a Maszop jóideig ott is marad, ahol most van. Kiesni biztosan nem fog. Éppen szombaton hallottam két öregasszonyt politizálni, akik szerint azért kell az MSZP-re szavazni, mert Kádár alatt 3,60 volt a kenyér és mindenkinek volt munkája, de most azért nem tudott Gyurcsány segíteni, mert a; idézem: Fidesz-kormány nem ad semmit, hataloméhes, és mindent megakadályoz, amit a Gyurcsány adna az embereknek." Szóval amig ilyen agyhalottak élnek, addig az MSZP is fennmarad.

bz249 2009.06.08. 13:37:34

@CSÉ: ha az Mszp-ben maradtak még józanul gondolkodó arcok, akkor a lehető legrövidebb időn belül dobják befele a törülközőt

Most még ők a második erő, a hivatalos ellenzék... áprilisra szinte biztosan nem ők lesznek.

CSÉ 2009.06.08. 13:53:23

@bz249: Ha most visszalépnek a kormányzástól, akkor a teljes vezetésnek mennie kell, nem úgy, mint 2004-ben, amikor elég volt a pártelnöknek távoznia, de még ő is felfelé bukott. Most Lendvaitól kezdve Kiss Petyán át mindegyik a csodát várja, szerintem hiába.

CSÉ 2009.06.08. 13:59:09

Gusztos, mint Szadesz elnök? Erre mondják, hogy az utolsó szög a koporsóban.

bz249 2009.06.08. 14:13:25

@CSÉ: nekem az is jó, ha teljesen megsemmisülnek a szocik... ezen az egy év balfaszkodáson már semmi se fog múlni.

Azért akárki akármit mond ügyes volt a Fidesz 2006-os taktikája (mindig annyit kérni, amit a szocik éppen nem tudnak/akarnak megadni)... hány, de hány kiszállópont lett volna a ballibnek, ahol simán stabilizálják magukat. És most 2009-ben úgy állunk, hogy a legvalószínűbb forgatókönyv a totális bukta és a lengyel modell. :D:D

Calhoun Mooney 2009.06.08. 14:30:55

A hatalmat megszerezni az adott szituban nem nehéz. A szocik és az SZDSZ iszonyatosan rosszul csinálták a dolgokat.A hatalom megtartása...az már más kérdés, ott nem lehet csak dumálni, valamit csinálni is kell

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2009.06.08. 15:15:18

@Shenpen:

sajnos ez a gazdasági liberalizmus igen csak terhelt a hazai viszonyokkal...

Cypriánus 2009.06.08. 15:55:08

Viktus!
a Nabucco pont hogy reálissá vált, lécci nézz utána!
az oroszoktól gázt venni-önmagában nem baj, de CSAK az oroszoktól gázt venni-kőkemény függőség, amivel totálisan vissza is élnek, és a belpolitába is bele akarnak szólni onnantól.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 18:11:15

Nos...
Mivel a Jobbik elsősorban nem is a Fidesztől vesz el szavazot (ahol a Fidesz gyenge, ott erős a Jobbik), ezért nem áll érdekében nekimennie. Sőt!

A Jobbik segít szétverni a ballibet, és látá Isten, hogy ez jó. :)

A Jobbikkal kapcsolatban a következő jelzők használatától meg kéretik a jövőben tartózkodni:
-rasszista
-fasiszta
-szélsőjobboldali
-(neo)náci
-horthysta
-szélsőséges
-primitív, buta csőcselék
stb.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.08. 19:26:35

@Lord_Valdez:
Én inkább csak úgy mondanám, hogy kicsinyes, övön aluli és tahóság, és legfőképp érvelési hiba (reductio ad hitlerum, argumentum ad hominem stb.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.06.08. 19:41:38

@Ferenc Testvér:
Ezek mióta szalonképtelen eszközök a Jobbiknál?

nickleeson 2009.06.08. 20:21:16

Hát srácok, kövezettek meg, de szerintem jobban járnánk ha a Fidesz az MDF felé kezdene közeledni...

___________________________ (törölt) 2009.06.08. 21:47:24

@Ferenc Testvér: mit szólna a következőkhöz:

- történelmileg műveletlenek (rosszul látják egy csomó dolog okát)
- kossuthisták (ebben sok minden benne van, és a legtöbb igen negatív)
- erősen balos elemek vannak a gondolkodásmódjukban (túl sok a szocialistoid elem)
- ideológusok (normális patriotizmus helyett ideológiává emelt nacionalizmus), az ideológusokra jellemző egyoldalúsággal, kalapácsom-van-és-mindent-szögnek-nézek dologgal
- sokkal többször kínálnak az embereknek indulatokra levezetési lehetőséget, mint megoldásokat, és vajon ez-e a politika feladata? mert szerintem erre a rockkoncert való

?

___________________________ (törölt) 2009.06.09. 00:31:26

@Ferenc Testvér:

@Shenpen: ehh, megfogalmazom egyszerűbben.

az egész jelszó ott nem stimmel, hogy Magyarország ma nem a nemmagyaroké, hanem igenis a magyaroké: a magyarok _egy_ részéé, a magyarok _rossz_ részéé: az ügyeskedőké, a simliseké, a tűzközeli haverokkal rendelkezőkké, az államkasszából táplált kamuértelmiségieké, a jó kapcsolatokkal rendelkező gengsztereké. A magyarok ezen részéé. A magyarok selejtjéé. Ami jól korrelál az előző rendszer elitjével, és a mostani posztkomcsikkal, tegyük hozzá. Nem egy az egyben, de korrelál.

És közben Magyarország nem a magyarok másik normális részéé: nem a normális vállalkozóké, nem a dolgozóké, tanulóké, megtakarítóké, befektetőké, nem azoké, akik gyarapítani akarnak, nem csak szerezni. Ezek többnyire azok, akik megőriztek a komcsirendszer előtti értékekből valamit, akiknek v. szüleiknek, nagyszüleiknek nem dózerolta nullára a morális érzékét az. Ez sem egy az egyben, de korrelál.

Ez a valós helyzet: Magyarország ma a magyarok rossz részéé, és nem a jó részéé. Magyarország 2009-es szimbóluma a rokkantparkolóhelyen parkoló bálnamerci. Az is magyar, aki vezeti, az is magyar, aki ezt szívből utálja és változtatni szeretni rajta.

Namost 1993 óta a MIÉP és mostanában meg a Jobbik azzal próbál megetetni minket, hogy ez igaz, DE: a magyarok fent leírt rosszabbik része azok voltaképpen nem is magyarok. Csak a jobbik része a magyarok. A rosszabbik része az valaki más, tehát a magyarok semmilyen része nem tehet semmiről, mindenről valaki más tehet. A magyarságnak csak jó része van, rossz nincs. Aki nem jó, az automatikusan nem magyarrá van minősítve.

Szerintem ez nettó baromság. Úgy, ahogy van. Semmi érv nem szól mellette, ez csak rizsa.

Vagy igen? Halljuk.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.09. 08:45:13

ha valakit érdekel, hogy miért szavaz manapság egy fiatal a Jobbikra, leírtam a kis blogomban.

stabiloldalfekvés 2009.06.09. 09:13:29

@Shenpen: én a Jobbik kapcsán nem merülnék el ideológiai elemzésekben etc. A zemberek többsége azért szavazott rájuk, mert érthetően megfogalmaztak olyan dolgokat, amelyeket nem az elmélet szintjén, de napi valóságként megélve égető problémaként látnak. Lehet, hogy nem adtak adekvát, értelmezhető, mitöbb használható, alkalmazható válaszokat ezekre a problémákra, de a többi párt, beleértve a fideszt is, évek óta úgy tesz,. mintha ezek nem léteznének/marginálisak lennének. Ennyi a titok, nem több.

max_headroom 2009.06.09. 11:15:11

@Shenpen: "Magyarország ma nem a nemmagyaroké, hanem igenis a magyaroké: a magyarok _egy_ részéé, a magyarok _rossz_ részéé: az ügyeskedőké, a simliseké, a tűzközeli haverokkal rendelkezőké, az államkasszából táplált kamuértelmiségieké, a jó kapcsolatokkal rendelkező gengsztereké. A magyarok ezen részéé. A magyarok selejtjéé."

Szó szerint így van, ott a pont.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.06.09. 12:45:04

@Shenpen: na, ezt sikerült korrektül megfogalmaznod. teljesen egyetértek.

kicsit el, vagy visszakanyarodva: azért az megdöbbentő, hogy csak a jobbik kampányában szerepelt egyáltalán témaként európa, és kizárólag ők mondják azt, amit tényleg csinálni is akarnak. (aminek a nagy része persze baromság)

de, bakker, őszinték, vagy legalább annak látszanak. ennek ellenére, vagy e mellett kifejezetten jó, hogy ilyen eredményt értek el.

egészen kicsi az esélye, de már a zérónál talán több, hogy a "nagyok" felfogják ezt és megpróbálnak az eddigi gyakorlaton változtatni.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.09. 14:24:50

@Shenpen:
"- történelmileg műveletlenek (rosszul látják egy csomó dolog okát)"

Őszintén: ebben az országban melyik párt értelmezi helyesen a történelem menetét?

"- kossuthisták (ebben sok minden benne van, és a legtöbb igen negatív)"

Okos, egy tisztes ultrakonzi az ilyentől fintorog, DE! Ebben az országban mélyen bele van verve a népbe a Kossuth-kultusz, a 48azás (amivel ter. nem értek egyet), ezt felróni a Jobbiknak kicsit igazságtalan. Mentségükre legyen szólva Kossuthot nem úgy értelmezik, mint az szdsz (Kossuth liberális volt, ő rulz, tehát legyen buziházasság), hanem a nemzeti büszkeség jegyében értelmezik (amire szerintem nagy szükség van ebben a kozmopolita mocsárban). Ja és teszem hozzá: ők az egyetlen párt, amelyik felvállalja Horthy Miklós örökségét, és foglalkozik a Szentkorona-tannal (mégha sokszor hülye szinten is, de legalább foglalkozik [vö. Gusztos]).

"- erősen balos elemek vannak a gondolkodásmódjukban (túl sok a szocialistoid elem)"

Hát akkor kapitalistán értelmezzük, hogy miért: erre van piaci igény. Orbán balos retorikáját szerintem ne elemezzük, megjegyzem szerintem ez csak duma, nyilvánvalóan csak a lelki szegény hívek kedvéért megy az ökölrázás a multik ellen, nem kell komolyan venni, ez amolyan brand.

"- ideológusok (normális patriotizmus helyett ideológiává emelt nacionalizmus), az ideológusokra jellemző egyoldalúsággal, kalapácsom-van-és-mindent-szögnek-nézek dologgal"

Ez igaz, de inkább legyen kicsit nacionalista (és nativista), mint ilyen kisebbségbabusgató kozmopolita szar, mint az SZDSZ. :) Majd kinövik, és kiforr ebből valami - megjegyzem a Fideszből soha nem fog kiforrni semmi konzi szempontból komolyan vehető dolog.
Megjegyzem egyik szélsőségre (az elvtelenségre) jött ellensúlyként egy ideológusabb vonal, majd kialakul ebből a szintézis.
Megjegyzem: szerintem még mindig jobb ha kicsit ideológusok (és a legközelebb járnak az Igazsághoz a pártok között), mintha elvtelen, gerinctelen puhatestűek lennének, mint a mostani elit.

"- sokkal többször kínálnak az embereknek indulatokra levezetési lehetőséget, mint megoldásokat, és vajon ez-e a politika feladata? mert szerintem erre a rockkoncert való"

Ez olyan gusztospetis volt. Tény, hogy van egy ilyen rétege is a bázisnak, de kérem: na és? Az MSZP kommunista párt lett azért, mert a szavazótáboruk tele van kádárnosztalgiás nénikékkel?
Egyébként szerintem ezek az állapotok joggal nyitják ki az ember zsebébena bicskát, még akkor is ha nem értek egyet az indulati politizálással.
Nomeg még mindig jobb indulatból az Igazság környékén járni, mint megfontoltan rombolni az országot (ld. ballib).

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.06.09. 14:27:26

@Shenpen:
Őőő... én nem tudom, hogy az országot a szakadék felé bőszen tologató ballib elit milyen etnikai összetételű, és nem is kívánok feltételezésekbe bocsátkozni, de remélem nem azért mondta, hogy magyarok mert a francia típusú (politikai) nemzetfelfogást vallja, amelynek értelmében milyen magyar állampolgár az magyar és kész?

Megjegyzem: ne tessék csomagokban gondolkodni, és berakni engem a kocsmában zsidózó alakokra.

___________________________ (törölt) 2009.06.09. 20:10:47

@Ferenc Testvér: nem, nem gondolom azt. De a pontos ellenkezőjét sem: azt sem, hogy tudunk objektív magyarmércét csinálni. Egyiket sem. Igazából nem is tudom, hogy pontosan mit is gondolok a dologról.

Kb. valami olyasmit, hogy a családunkat se tudom definálni, mert fogalmam sincs, hogy a messze élő harmadunokatestvérem, akit 10 évesen láttam utoljára, tulajdonképpen beletartozik-e. És hogy a másodunokatestvérem elvált felesége most kiesett-e a családból azáltal, hogy elvált. Nem tudom definiálni, mert sok ilyen nem egyértelmű eset van. És, az az érdekes, mégis van család, annak ellenére hogy definiálni nem tudom, de vanni attól még van.

Carlos77 2009.06.11. 15:19:01

Négymadárnak üzenem
"Ajánljuk a kormánynak, hogy oszlassa fel a népet és válaszon helyette másikat"(Brecht)

negymadar.blog.hu/2009/06/11/masnapossag_12

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása