Haka hagyomány

tölgy I 2008.05.22. 18:42




Két jó haka. Úgy csinálják, ahogyan kell: férficsapat a harc előtt megrémíti az ellent, és a csapatszellemet és önbizalmat is erősíti.
Fehérek és maorik egy maori tradíciót folytatnak.  Találhatóak népviseletbe öltözött haka táncosok is, de azoknak a hatása semmi a rugby csapathoz képest. Erre találták ki és jó helyen van itt.
Ez a hagyomány él. Lehet, ezek mélyújzélandiak, de senki le nem sajnálja őket. Ezért meg inkább irigylik őket.
Ugyanez virágzik a keltáknál-pikteknél is. Csak a helyi az, ami haladárjainknak mindig szar. Kenjék a hajukra a globalizációt!


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr22482772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

garázdabillegető (törölt) 2008.05.22. 18:54:55

Van bennem egy kis szkepszis, hogy az üzenet megtalálja-e a címzetteket...

phaidros 2008.05.22. 21:06:57

Az hagyján, de értik-e...

phaidros 2008.05.22. 21:09:29

Egyébként főleg az utóbbinál kicsit olyan érzésem van, mintha a rögbi háború helyett lenne. :D

doktorur 2008.05.22. 21:21:14

hagyomány? tradíció? micsoda irredenta förmedvény lett ebbôl a tök szupcsi kis blogcsiból...
:D

phaidros 2008.05.22. 21:33:54

Ahogy az éjszaka nullapontos képe mondaná: fasiszta vagy, Tölgy! :D

KTamas (törölt) 2008.05.22. 22:05:47

That's just cool on so many levels.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.22. 23:26:04

Ördög vigyen?


Na majd írok egyszer a jazzről és bluesról. Modern globalizált barátaink azokat biztosan becsülik, és az improvizációt, a szabad és individualista kifejezésmódot, virtualitást - ami lehetetlen hagyomány(ok) mély ismerete nélkül.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.22. 23:29:48

Tölgy,

blues-és jazzrajongó? Nagyon remélem! Bluesból az őstípus, mississippidelta kopott gitárral?

(megjegyzem, jóideig tanultam kifejezetten blúzt, plusz imprót - hagyomány nélkül nem megy!)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:01:33

Tölgy,

nemrossz! És nem is ismertem (shame). Cserébe:

youtube.com/watch?v=QqrGesEe6Zw&feature=related

Kicsit populárisabb, kicsit töményebb, de a faszi zseniális. Lehet, hogy ismeri.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 00:21:07

Nem rossz? MAga macskát evett?

Igen, jó ez a Ford is.

Stanley Jordan virtuóz, de a zenéje nem akkor királyság, mint a technikája, a tappingben ő ma az első.
www.youtube.com/watch?v=HjXN3OLgoqs

úgy a 2.30 után két gitáron nyomja :(
Szemét, nekem egy sem menne.

www.youtube.com/watch?v=_HOcORgcizE
Ezen meg van egy szenzációs bőgőimprovizáció, 2-4 perc közt elképesztő dolgokat láthat.
www.youtube.com/watch?v=_HOcORgcizE

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:29:11

Brutál!

A fickó ugyanebben a műfajban, inkább szoft verzióban:
www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 00:31:55

Na, ez is egy nagy szemét!

Mit szól a bőgőshöz?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:35:56

ennek a gitáron zongorázásnak amúgy Jeff Haley vót az egyik alapító apukája nem?

youtube.com/watch?v=rBBCJ68mC4c

Igaz, ő csak szerényen egy kézzel;]]

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:37:33

Tölgy,

azt amit minden ilyenről: ez már szemtelenség!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 00:39:33

g,
én nem vagyok egy szagértő, de JF pengetőt használt. A tapping meg nem pengetés, csak nyomkodja a húrokat (azért tapping :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:41:11

Nem a petting miatt Tölgy, hanem a "zongorás" technika végett:)) Jordan is eztet alkalmazza. Most utána kell gondolnom, Healy előtt vót-e valaki. Amúgy biztosan.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.23. 00:43:30

ps. amúgy ez a duplagitáros petting tényleg arcátlanság. Rá is gyújtok.

mr. pharmacist1 2008.05.23. 01:02:57

mississippi john hurtöt ismerik? jó.

youtube.com/watch?v=BvRxA8gR7bw

john fahey?

youtube.com/watch?v=ReW9uUYm-DA

és a legjobb (a lemezes verzió zongorával valahogy nem ilyen jó):

youtube.com/watch?v=rOyj4ciJk34

végül a legviccesebb dobszóló:

youtube.com/watch?v=eDU-ZyBQRnQ&feature=related

dissou 2008.05.23. 16:44:01

Mint Gombos Gyula mondta volt (nem a fasiszta politikus, hanem a pecsi gitaros)mikor egy helyi erdeku blueszenekar vezetoje eldicsekedett neki hogy Chicagoba mennek bluest jatszani, Na ja a fekak meg majd ide jonnek csangot jarni". Legalabbis igy beszelik. Egy nep szamara nem lehet felemelobb mint latni ahogy a vilag atveszi es elterjeszti hagyomanyait. Mint a hakat a maoriktol, vagy mondjuk a iaido-t a japanoktol. Savannah-ban rohogtem egy jot egyszer mikor szt. Patrick napjan meglattam egy kihizott fekat zold poloban a kovetkezo felirattal: kiss me i`m an irish. Es egy ir sem jott oda reklamalni. A hagyomany csodalatos dolog, de igen serulekeny. Legnagyobb ellensege pedig a kitalalt hagyomany, lsd opusztaszer, tarogato, uj kenyer unnepe,sumimogyisag, mivel ezek muvisege meszire szaglik hiteltelenne teszik, nem engedik kibontakozni a valodi hagyomanyokat sem.
Sot nem csak nem engedi feltorni, de a meglevoket is le tudja nyomni am. Lasdd Csiksomlyo. Hagyomanyosan a moldvabol odazarandokolt csangok enekeit hallgatva, vagy becsatlakozva varjak a napfelkeltet a nepek. Hat ez evben nem tudtak, akadt egy onjelolt samanno ui aki "osi magyar imakkal" rikoltozta tele a hajnalt.A csangok meg csak alltak es neztek maguk ele. Nesze neked hagyomany.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 00:09:09

csak hogy én is:
www.youtube.com/watch?v=rulZOE8bDa8

egyébként a maoriknak (vagy egyéb polinéz népeknek - lásd tonga vagy samoa, akik ebben a sportban elvernek mindenféle olaszokat vagy argentínokat - illetve a keltáknak) azért tetszett annyira a rugby, mert alapvetően hasonló, a közvetlen aggressziót pártoló, igen maszkulim kultúrával rendelkeztek (a kék harci festékbe pl. saját spermájukat keverték eredetileg csata előtt).

de mielőtt messzire szaladnánk: a maorik ma nem azért csinálják a cirkuszt, mert akkora hagyományörzők, hanem mert kb. annyi az esélyük az érvényesülésre új-zélandon, mint egy négernek amerikában. maori rugby játékos=néger kosaras. nesze neked tradicionalizmus.

üdv,
egy volt rugby játékos (nem vicc)

dissou 2008.05.24. 00:35:35

es milen kurva jol ossze van vagva az echte feher a maori harcossal ahogy uvolt. Valahol mind maorik vagyunk. Ez a hagyomany celba talalt kokemenyen. Es ezt nem lehet manipulalni. Ez az igazi hagyomany, meg a karate meg st patrick`s day, meg.... hat bele kene huzni a globalis meem versenybe magyar honfitarsak, de kemenyen, mer azert nekunk is lenne mit terjeszteni. Monjuk a kivul szoros belul nedveset.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 02:44:57

az taine randell, és ő maori, de valszeg - mint a legtöbb őslakosokra betelepült európai civilizáció esetén - az ő ereiben is van némi európai vér.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 10:19:32

Nem sok macsó sport maradt, a rugby még az.

bs395,
a fekete kosarasokkal való párhuzam részben áll. De az egy teljesen kommercializálódott tevékenység, és én nem látom, hogy valamilyen néger hagyomány beépült volna oda. Ha tévedek, javítson ki.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 12:14:30

bs395

kerestem neked példákat még, hogy lásd ez nem pusztán csóró maori cuccos ma.
Az angolszász oktatásban a team spirit ma is kiemelt jelentőségű. Mindenhol, ahol ez fontos - a rugby mellett - él a haka. A hadseregben, és az itt sokak által oly szenteknek, minden jó forrásának tekintett üzleti életben is.
Viszont Mo-n az a gyanúm, előbb tudnánk rávenni egy managert, hogy haka táncot tanítson a dolgozóinak, minthogy népdalokat énekeljenek. Erről írtam feljebb.

www.youtube.com/watch?v=G8Xf1ROoyE0

www.youtube.com/watch?v=n4mXl8KwOl0

www.youtube.com/watch?v=31uIBFqQe7U

www.youtube.com/watch?v=PIeNSacgq08

___________________________ (törölt) 2008.05.24. 13:33:16

Több dolog is eszembe jutott erről, ezért inkább részletekben reagálok.

Első részlet:

Egyfelől, Tölgynek igaza van, fel kell tenni azokat a kérdéseket, hogy pl. miért Budapest (és Berlin) az a két város Európában, ahol egy belvárosi várban körülnézve nehéz megállapítani az italokból és az ételekből, hogy melyik országban is vagyunk. Miért szégyelli magát Magyarország és Németország?

Másfelől, viszont, az is van, hogy hatás-ellenhatás. Mivel egyesek a nemzeti tudatosságot túl alacsony szinten művelik (0, kb.), ezért mások meg túlreagálják, túlzásba viszik. Példa: a legtöbb Ismerős Arcok dal, a Youtube-on megnézhetőek, pl. ( youtube.com/watch?v=KF1GdCA5g0I&feature=related )

Egyszerűen túl sok, túl érzelgős, ennyire azért nem kell, ez a másik véglet szerintem. Mindig ez történik: az egyik véglet, az egyik túlzás a másik végletet, a másik túlzást erősíti, oda-vissza, eszkaláció - erről szól a történelem, a történelem nagyrészt eszkalációk története. Holott az egészséges egyensúlyt kellene megcélozni, de ezt a legnehezebb.

Harmadfelől, viszont, van valami, amit tea-elvnek hívok, és kíváncsi lennék a véleményetekre erről. Egy pohár tea önmagában ízetlen, egy kanál citromlésűrítmény önmagában túl savanyú, a cukor önmagában túl édes. De ha összeöntjük, egész iható végeredményt kapunk. Így működik a társadalom is.

Olyan dolgok, amik önmagukban nem annyira jók, az egészet mégis egy jobb egyensúly felé viszik el. Nem mennék el egy IA-koncertre, de mégis azt hiszem, hogy úgy összességében a mai Magyarorzág jobb velük, mint nélkülük lenne, mert eltolják a egész társadalom mint keverék (tea) egyensúlyát egy adott irányba, ezért objektíven nézve, alapvetően jó dolog, és a fentiek ellenére köszönöm nekik, amit csinálnak. Kell ez a cukor abba a teába, mégha 30 perc IA-cukorfogyasztás a Youtube-on allergiás reakciókat vált is ki belőlem.

A balibik mindent kritizáló savanyúsága és az Ismerős Arcok-félék cukros érzelmei együtt tényleg egy jó keveréket adhatnának ki - csak mintha egyelőre, megfelelő távolságból nézve, túl sok lenne a savanyú és túl kevés lenne a cukor, nem? Valahogy több IA és kevesebb Heti Hetes kellene a köztudatba, szerintem, valahogy úgy jönne ki egy jó egyensúly. Legalábbis, Amerika kb. így működik.

Persze, nehéz ezt pontosan belőni. Csak furcsa, hogy az IA "underground", nincs benne a médiában, alig ismerik, lázadó rétegzene, pl. a Lynyrd Skynyrd a maga idejében és helyén a Sweet Home Alabama-val meg mainstream, népszerű, ismert, reklámozott volt ( youtube.com/watch?v=RHsDa9_HSlA ), pedig kb. hasonló érzelmeket céloz meg, oké, nem annyira érzelgősen, de azért. Ez jelzi, hogy valami nem stimmel nálunk, nem jó a keverék aránya, főleg a médiában.

___________________________ (törölt) 2008.05.24. 13:34:24

Bárban, nem várban. Ehh. Frajdi elszólás.

___________________________ (törölt) 2008.05.24. 13:39:50

Második részlet.

Azt látom Nagy-Britanniában, hogy a külön angol, külön skót stb. patriotizmus gyakorlatilag csak és kizárólag sportszurkolásról szól, foci, rögbi, krikett. Egy mentőautó-színű zászló egy kocsi hátsó ablakában nem történelmi-politikai patriotizmust jelent, hanem futballszurkolást.

Nos, ha ez működik, akkor ezt kell csinálni.

1. Egyrészt valahogy felturbózni a válogatottat
2. Erdélynek valahogy kialkudni egy saját futballcsapatot, az autónómia jegyében. Tudom, nem könnyű. Sőt, praktikusan lehetetlen. De mi más választásunk van? Ma ez érdekli az embereket, a plázakultúrában egyes-egyedül a futballcsapat az, amiben megnyilvánul a nemzeti összetartozás érzés. Márpedig az fontos, mert egy alapvető kohézió nélkül eltűnik a társadalomból a bizalom, és annak mindenféle negatív következményei vannak, például, túl defenzív szerződések stb. Szóval, akkor erre kell gyúrni.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.05.24. 13:58:55

shenpen:
erdély kapcsán - a csíkszeredai jégkorong csapat az smafu? pláne most, hogy ők is, de még a bukarestiek is velünk közös ligát indítanak.
az éttermek kapcsán: anglia pub és étterem kultúráját magyarországgal összehasonlítani... barátaim két év londoni vendéglátózás után hazatérve elsírták magukat a kisváros legszínvonalasabb éttermében, pedig ott "hagyományos" fogások is vannak. arról van szó, hogy ott van pénz - és ezzel párhuzamosan igény - a vendéglátásra, itt viszont nincs akkora igény, vagy pénz. egy volt osztálytársam kulthelyet üzemeltetett, gyakorlatilag minden este teltháza volt 2006 elején még - ma már tönkrement.
arról meg, hogy miért nincs magyar tradíció, meg hagyománytisztelet: a kommercializálódott részről (puszta, csikós, gulasch) ne makarok beszélni, mert felhúzom magam (chardasch! echte ungarische wein!). azok a részei, amiket még nem öntöttek le műanyaggal (néptánc pl.) sokszor rájuk rakódott kommunista szerkezetekkel terhesek egyesületi, szerveződési és formai szinteken. próbálnak kitörni, de pont a műanyaggal kéne versenyezniük (vagy a lakodalmas szintipoppal), mert fizetőképes kereslet ezekre se nagyon van belföldön.

Tölgy:
itthon nem alakultak ki olyan szerkezetek - részint történelmünk és hozott kultúránk révén -, ami lehetővé tenné az egészségesen macsó attitűdöt akár sportban, akár azon kívül. én imádtam a rugby-t, minden sportok királynőjének tartom - már csak azért is, mert úgy kell előre haladnod, hogy csak hátrafele passzolhatsz.
a hagyományos életvitelt propagáló maorik is tartanak "népművészeti esteket" - az embernek teljesen hawai utánérzése van rajtuk, csak a fűszoknyás lányok hiányoznak, hogy meglegyen a totális giccs.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 21:12:42

Shenpen,
minden vágyad ilyen gyorsan teljesüljön.
A BL-be jutott a Kolozsvári CFR, Pászkány Árpád magyar vérkapitalista csapata.
Ha rákeresel, tele van vele az erdélyi maygar sajtó.
Gratulálok!

hvg.hu/vilag/2008_05_08_paszkany_arpad_kolozsvar_bl.aspx

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása