Későn szólunk, de hát erre még mi sem számítottunk. Az utcákat ellepték ilyen izék:
Ismerve a budapesti plakátolási szokásokat, elsőre úgy tűnhet, valami ezeréves poszterhalom alól bukkant elő egy hirdetés a ,,fantasztikus Microsoft Office 95-ről, amely forradalmi WordArt technológiájának köszönhetően megújítja a vállalati dokumentumokat". Sajnos, nem erről van szó.
Arról sem, hogy egy kis forgalmú vállalat nagyszabású imázskampányba kezdett, hogy többet adjon el, mittomén árvíztűrő tükörfúrógépekből. A plakát nem is az örök életet és ingyen sört ígérő Magyar Kétfarkú Kutyapárt munkája.
Egyszerűen az a helyzet, hogy 2010-ben egy nagy párt ezzel képes reklámozni magát. Értjük mi persze, hogy változás, remény, Obama, hope, change, yeswecan, meg siker (még ha ez utóbbi kicsit Kókásan disszonáns is), de könyörgünk, legközelebb ne olyan briefet adjanak a kampányguruk a grafikusnak, hogy „valami Obamásat kéne”. Vagy ha ennyire telik, legalább ne a szomszéd gyereknek adják oda, akkor se, ha olyan ügyesen bánik a számítógéppel.
A Konzervatórium grafikusa,
Doktor úr – miután felépült a sokkhatás okozta két napos kómából – felvette a küzdelmet a vizuális környezetszennyezés ellen. Olvasóink között pedig versenyt hirdetünk:
tervezzenek jobb plakátot, mint a Fidesz. A terveket küldjék el
emailben, vagy kommentben posztolva a linket. A legjobbakat közzétesszük és egyéves Konzervatórium-előfizetéssel jutalmazzuk.
Az alábbi két (igaz, 5-5 perces munkával készült) plakátot pedig kérésre rendelkezésére bocsátjuk a legnagyobb ellenzéki pártnak, megfelelő méretben és felbontásban. Így legalább a fideszes kampányfőnökök is láthatják, milyen alapvető formai követelményeknek kellene megfelelnie egy óriásplakátnak 1995 után. Egy kérésünk van csak a hirdetésekért cserébe: Soha többé WordArtot a közterekre!