A hübrisz zsoldja

megadjagabor I 2009.06.12. 18:15

megadjag A jó politikai közérzet előfeltétele a jó politikai kultúra. Politikai kultúra pedig csak ott van, ahol a társalgás és a civilizált vita feltételei adottak; márpedig az eszdéesz sokat tett azért, hogy ez a politikai kultúra ne alakulhasson ki.
 

 A publicisztika a Konzervatórium.hu-n olvasható.
 

Kapcsolódó írások:

Európa, Európa

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr991181447

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Havi Fricska 2009.06.13. 10:00:07

Új távlatok az SZDSZ előttBokros Lajosnak még egy utolsó feladata van itthon - nemzetközileg is elismert szakértelmét a Szabad Demokraták Szövetsége szeretné saját javára fordítani. "Egy liberális párt ki mást kérhetne fel a pártkassza rendbetételér…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.06.12. 18:50:14

Ezzel vitatkoznék:
"Most épp hatalmas pofont kaptak a valóságtól, és ezt képtelenek feldolgozni."
Nem a valóságtól kapta, hanem a választóktól.

A többi, sajnos, nagyjából stimmel.

osborne 2009.06.12. 18:54:07

a legmókásabb a szadeszos hübriszben, hogy teljesen elhitték múlt vasárnap megugorják az 5%-ot. Most pedig még (kivéve pár józanabbat) mindig elhiszik, hogy egy szimpla frissítés megmenti őket a végtől a köv OGYV-n

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.06.12. 19:14:32

számomra nem is annyira a hübriszen és az önreflexió hiányán van a hangsúly (bár ez vitathatatlan, de nem újdonság, mondhatni konstans 20 éve). az érthetetlen teljesen miként tudták 6-7 év kormányzás alatt úgy leépíteni minden szervezetüket, hogy szórványban sem maradtak szadeszos környékek. sehol az országban.

ez azért bravúr a javából.

akak 2009.06.12. 19:49:24

"Ami az eszdéeszt vasárnap este padlóra küldte, és ami középtávon ki is irthatja a magyar politikai életből, az pont ez a gőgös attitűd..."
Ilyen alapon a fidesz sem jutott volna be.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.06.12. 20:41:45

@osborne: Nu, ezek ugyanolyan arcátlanok maradtak, mint voltak.

Csomorkány 2009.06.12. 21:18:44

Nem írtál a lényegről: Te bontottál pezsgőt? É egy pohár viszkit megittam, de a pezsgővel megvárom az országgyűlési választásokat.

-d(-_-)b- 2009.06.12. 21:21:12

@Csomorkány: Én arra kettő üveggel tettem félre, de nem mondom meg, a másik kinek van :)

megadjagabor 2009.06.12. 21:23:12

@Csomorkány: Pezsgőt nem bontottam, egy kis pohár bort ittam meg. A nagyobb ivászatot én is az országgyűlési választásokra tartogatom :-)
@akak: A Fideszre lehet sok mindent mondani, de sohasem nevezte magát a "szürkeállomány pártjának" és hasonlóknak. Ez egyedül az SZDSZ felségterülete (volt).Sőt a Fidesz és általában a jobboldal ma Magyarországon általában a "mucsa" címszó alatt található a balliberális szótárban.

osborne 2009.06.12. 21:28:18

hip hip hurrá!

a bpesti szadeszesek időközben egy rövid ámbár zseniális ötletelés után megtalálták a megmentőjüket:

_Kuncze Gábort_


inforadio.hu/hir/belfold/hir-285163

Csomorkány 2009.06.12. 21:50:23

Én azért a Kunczétól félek egy kicsit, pár %-ot tényleg hozhat. Én inkább Demszkynek drukkolok. Ő az egész országnak megígérhetné a négyes metrót.

Kíváncsi egyébként arra lennék, mi indít valakit arra, hogy a szadira szavazzon. Szóval hogy hogyan néz ki az a gondolatmenet, aminek az a végeredménye, hogy "na, megyek, és szavazok az SzDSz-re".

Azt értem, miért hisz valaki ufóban, miért lesz komenista, vagy Jehova tanúja, node a szadira szavazni??? Erről érdekelne egy elemzés.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.06.12. 22:07:25

@Csomorkány:
Én megmondom. Szerettem volna, ha Szent-Iványi kijut. Egy igen értelmes csókának tartom.

akak 2009.06.12. 22:39:36

@megadjagabor: es a fideszes-jobbos szótárban miket mondanak azokra, akik nem fideszes-jobbosok? milyen a hangvétel azokkal szemben, akik nem fideszes-jobbosok?

Csomorkány 2009.06.12. 23:00:27

@Lord_Valdez: Erről a "Bukás" II. része jut eszembe: "Ne félj, Zita, te még kijutsz Brüsszelbe" És lőn. A Szent-Iványinak mondjuk senki nem mondott ilyet.

Szerintem kéne egy hazafias gyűjtést indítani: amennyiben kiírják az előrehozott választást, az ezt lehetővé tevő szadeszos képviselők fizetését jövő márciusig ebből lehetne fizetni. Mindenki jobban járna, nem?

Egye fene, Szent Iványinak is ki lehetne belőle fizetni egy két hetes brüsszeli utat.

___________________________ (törölt) 2009.06.12. 23:05:35

@Lord_Valdez: tény, hogy Sz-I a szadesz legkevésbé utált politikusa, sokan, így jómagam is, elgondolkoztak már azon, hogy mi a rossebet is keres ott - alapvetően azért ennél jóval több lenne benne, mint amit ott csinálhat. Alapvetően becsületesnek és értelmesnek tartom és ezzel sokan vannak így, hozzám hasonlóan olyanok is, akik amúgy a többi szadeszeseket NAGYON kevésre tartják.

Azt hiszem, az ő esetében arról van szó, hogy hűséges: felesküdött erre a pártra, hát kitart. Köti a becsületszó.

És ezt mondjuk tudnám becsülni, értékelni, csak hát a hűségnek két oldala van: miért nem gondolkozik el azon, hogy miközben ő hű volt a szadeszhez, vajon a szadesz is hű volt e hozzá és a hozzá hasonlókhoz?

Mert a válasz, gyanítom, az lenne, hogy nem.

Nagyon nem.

___________________________ (törölt) 2009.06.12. 23:09:41

@Csomorkány: "Én azért a Kunczétól félek egy kicsit, pár %-ot tényleg hozhat. "

Nem hozhat. Van egy olyan fura valami, amit korszellemnek hívunk. Politikusok nincsenek rá hatással, és közírók is csak kevéssé. Ez "alulról" jön.

És a korszellemet az jelzi, hogy ma a fiatalok körében MENŐ a (márkás) pálinka.

Meg még ezer más dolog, de ebbe a korszellembe nem fér bele.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.06.12. 23:54:26

számomra az még érdekes kérdés, hogy miként függ össze ez a nyugatos, (főleg kulturális) modernizaciót erőltető, meglévő recept szerinti átvételben gondolkozó liberális politikai terv propagálása a pökhendiséggel, a felsőbbrendűségi komplexussal, az európaiság mint a magyarságon felüli norma képzetével? véletlenül (pl. személyek miatt) vagy már-már szükségszerűen? elkerülhetetlenül vált a posztkommunista liberalizmus illiberálissá, érzéketlenné és megújulásra képtelenné? mert annak bizonyult mostanra minden posztkommunista országban...

max_headroom 2009.06.13. 00:12:47

Alapvetően egyet tudok érteni az írással, csak egy észrevétel: a végén az a "reformdiktatúra" kicsit erős. Minden jogod megvan utálni őket, és nekem is forog a gyomrom tőlük, de ettől még nem lett diktatúra. Korruptak, tehetségtelenek, hazugok - tengernyi negatív jelzőt lehet sorolni a működésükre, de a diktatúra nem áll meg.

osborne 2009.06.13. 03:22:44

@Csomorkány: hozhat sokat, az LMP-nek

@Shenpen: SZI valóban szimpinek tűnik de sajna van olyan női ismerősöm aki mesélni tudna a szimpiségéről. Arról nem is beszélve, hogy mindvégig hűséges szadeszos maradt. Szóval a látszat csalóka, maradjunk ennyiben ;]

Vidéki 2009.06.13. 09:01:13

@Shenpen: Szent-Iványi megszólalásait hallgatva sohasem éreztem azt a pökhendi, arrogáns, felsőbbrendű magatartást, ami az SZDSZ-t egyébként jellemezte.
Csodálkozom, hogy hűségesen megmaradt az SZDSZ vezetésében és nem volt képes jó irányba terelni őket egy ilyen tehetséges ember.

Réz Aladár · http://gesztus.blog.hu/ 2009.06.13. 15:24:10

"Ha az „eszdéeszesség" végre eltűnik a magyar politika horizontjáról, esély nyílhat arra, hogy a különböző nézetű és világlátású emberek között szabad politikai vita alakuljon ki"

Szerintetek a Jobbik térnyerésével esélyt kap a kulturált politikai pár- közbeszéd?

Vagy talán a széljobb országgyűlési térnyerését épp arra fogja kihasználni hogy az amúgy is erős fidesz, rugdosása helyett az előző éra politikai felelősei ellen hirdet pogromot. Hiszen egyszerűbb és látványosabb a pozíciót vesztett liberálisok vegzálása, mint a hatalomban lévők bajuszának húzogatása. A jobbik ha nem akar a "fidesz mellé sodródni" a választói szemében, kénytelen lesz hangos idegesítő retorikával továbbra is a régi rendszer gondolatait és gondolkodóit szidni. Mivel ha a fidesz ellen indítanak támadást akkor egyrészt, gátolnak olyan reformokat amivel a egyébként ők is egyetértenek. Másrészt "háborúra" kényszerítik, az ellenük amúgy is háborúra készülő fideszt. Amíg nem stabilizálja a nagy színpadon is a pozícióit a Jobbik, addig ha eszük van inkább a belső építkezés felé fordulnak. ez utóbbihoz pedig tökéletes terep, -a valódi cselekvés és program megvalósítása helyett- a pozicióvesztett liberálisok ostorozása és bűnbakként való beállítása.

Ilyen körülmények között meg csak "sok sikert" tudok kívánni egy liberális gondolkodónak, hogy képes legyen értelmes párbeszédet kezdeményezni.

csakegykerdes 2009.06.13. 15:56:13

Miért jobb a konzervatórium monarchista szekciójának hübrisze a György Péter hübriszénél ? Az EP választásnál a kivánatos értelmiségi gőgre szavaztunk ? A docensek háborúja lenne az amit látunk ?

csakegykerdes 2009.06.13. 15:59:42

"Csak a fehérbőrű, középkorű, egészséges emberekkel foglalkoznak" - rótta fel Navracsics Tibor a most hatalmon lévőknek,

tevevanegypupu 2009.06.13. 16:42:14

Volt azert egy kis diktatorikus hajlam az szdsz-ben, csekelyke zsarolassal osszekotve. Eleg sikeresen mukodott es mukodik most is. Gyurcsany es Bajnai mindenaron valo tamogatasa a megfelelo feltetelekert cserebe inkabb tunik diktaturanak - az orszag nagyon nagy reszenek - mint demokracianak. Ez a mostani vereseg csak egy valamire volt jo: meg inkabb osszekapaszkodni az mszp-vel, meg inkabb semmibe venni szavazoikat, es kihasznalni a jo haromnegyed evet sajat celjaikra.
Ha meg most is Kunczeval es Demszkyvel ohajtanak megujulni, akkor bizony igyekezniuk kell megszedni meg amennyire lehet magukat, mert az orszaggyulesi valasztasokig talan el sem jutnak..A viszonylag epelmuju frakciotagok - akik talan dolgozni is tudnanak - lelepnek, a maradek fusson neki a szakadeknak, de nelkuluk.

doktorur 2009.06.13. 17:26:38

@Réz Aladár: ha egy liberális gondolkodó óhajtott volna értelmes párbeszédet kezdeményezni, már rég megtehette volna. Te emlékszel ilyenre? Nos, én sem. Egyébként a cikk nem liberális értelmiség irányából fakadó párbeszéd lehetôségének megnyílását vetette fel, hanem en bloc a közbeszéd eddig az szdsz (és "holdudvarának") fogalom-magyarázati dogmatizmusának megszûntét reméli. Amit magam is nagyon remélek. Mert lassan a körmünkre égnek azok a problémák, amiket a szánkon kiejteni is maga volt a rasszismus, a sovinizmus, a fasizmus vagy ezek tetszôleges szinonímái. A szônyeg alatt, mely alá söpörgettük a ki nem mondható problémáinkat, mára hegy nagyságú halom nôtt, és ezt már sajnos nem lehet sem átlépni, sem megkerülni. És ezt pl. az szdsz-nek köszönhetjük.

Tudod mit, igazából már nem is szeretném, ha bármelyik szdsz-es prominens vagy értelmiségi, párbeszédet kezdeményezne. Velük nincs már dolgunk. Mint a focimeccsen durván szabálytalankodó és ezért kiállított játékos. Egy dolga maradt csupán: szemlesütve, csendben és gyorsan elhagyni a játékteret, majd az öltözôben magányosan várni, hogy kiszabják rá - mint visszaesô szabálytalankodóra - a megérdemelt és hosszú idôre szóló eltiltást.

Keer 2009.06.13. 18:50:51

"Magyarország népe tudatlan, rasszista, visszamaradott, autoriter személyiségek összessége."

Nem akarom védeni az SZDSZ-t, de a fenti állítás valahol azért igaz. Hol verték szét a melegtüntetést Európában? Hol nem fér bele senki koponyájába, hogy pl. a 13. havi nyugdíj beszedett adóból származik és elvtétele nélkül nem lehet adót csökkenteni? Hogy a fejlődésért áldozatot kell hozni? Ki kezdte most ki Simort csak azért, mert kint indított legálisan egy vállalkozást, ott sikeres lett és nem hozta ide ebbe az országba, csak azért, mert jegybankelnök lett?

stabiloldalfekvés 2009.06.13. 19:49:02

@Keer: miért, itt szétverték a homárok demonstrációját? A szétverésre nem emlékszem kristálytisztán.... Áldozatot szívesen hoznék, ha a segélyesek is végre hoznának....Az MNB elnöke pedig igen sajátosan gondolkodik, ha úgy gondolja, hogy helyes más országban adóelkerülnie....egyébként azzal, hogy kis hazánkat "ebbe az országba" kifejezéssel illetted, minősítetted is magad...ez olyan tetemcafatos, micisapkás mentalitás....

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.13. 23:19:23

Akit a "borzalmas felvilágosult abszolutista borzalma" sért, vagy eltántorít az Szdsz-től, az az esetek nagy többségében valóban olyan sötét bunkó, amilyennek le lett írva, és ahogy @Keer: is mondta.
Az ide írogató igen kevés konzin kívül csak az éjsötét antiszemita Jobbikot, Kurucinfót stb. zavarja, de azokért nem is kár.
Van, aki azért nem szavaz pl. az LMP-re, mert "ugyanaz a programja, mint az SZdsz-nek". Eltekintve attól, hogy ez max. félig igaz, a fő baj az Szdsz-szel az, hogy hosszú ideje nem a programjukat képviselték, hanem loptak.
Ebben a részben igaza van jelen cikk szerzőjének.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.06.14. 10:11:46

@Keer: "Hogy a fejlődésért áldozatot kell hozni?"
- ezt bizonyítani kéne
- és mi van, ha némelyek nem akarnak "fejlődni"
- ha mást értenek a "fejlődés" alatt
- ha másoktól kérik az áldozatot,
- ha az áldozat mértéke nem éri meg a remélt "fejlődéssel"
- stb.

"Ki kezdte most ki Simort csak azért, mert kint indított legálisan egy vállalkozást, ott sikeres lett és nem hozta ide ebbe az országba, csak azért, mert jegybankelnök lett? "
- Konkrétan a Népszava és Feri kezdte ki Simort ezzel
- jogilag szabad off shore céget alapítani, azonban off shore-ral adót elkerülni, majd adót emelni és áldozatokat kérni a "fejlődés" nevében, erkölcstelen. A politikai támogatást (legitimitás) pedig erkölcsi kategória.

Oblomov 2009.06.14. 11:42:47

"Nem kellett volna a hatalmi pozíció dogmákkal való körülbástyázása helyett a felmerülő kérdésekre valami mással is válaszolni?"

Volt "más", egy pofátlanul típikus válaszuk: "kiléptek" a koalából.

Csakhogy: „Ügyeskedhet, nem fog a macska / egyszerre kint s bent egeret.”

Oblomov 2009.06.14. 15:12:34

A megadott linken található hivatkozást látva mi a gond azzal, ha "valaki a piacpártiság, az adócsökkentés és a reformok ígéretét" mint "a mézesmadzagra kötözött Bokros Lajost" húzza el bárki orra előtt. Valamely "technokrata gnózis" reményében, vagy a korlátozott racionalitás ígéretével akár.

Főleg amennyiben az illető esetleg konzerv, és ezidáig mindig - utóbbi 7-8 évben is - a végzetesen önhittek ellenzékeként fungált.

(Utóbbi tény formális voltát kész vok elismerni, feltéve hogy az egyetértés köztük világnézetileg - pl. a "fejlődés" fogalmának értelmezésében - kimutatható.)

Cypriánus 2009.06.15. 08:41:18

az SZDSZ kánonján kivűli magyarázat?????!!!??

máglyára Veled, sátáni eretnek! :) ....:) :) :)

Cypriánus 2009.06.15. 08:43:45

rajtuk kívül nincs remény, csak mucsa és félelem, és barna eső, mi lesz velünk, jaj, mi l lesz velünk...:)
( folytatom a pezsgőzést.)

popeye99 2009.06.15. 22:56:21

"Magyarország népe tudatlan, rasszista, visszamaradott, autoriter személyiségek összessége."

Az SZDSZ kampányvesztése is rámutat arra a tényre, hogy az igazság kimondása soha nem népszerű és betörik érte a fejed.

popeye99 2009.06.15. 22:59:33

Galilei óta tudjuk, hogy az igazság, börtönbe zárva, meghurcolva is igazság marad, még ha nem tetszik nekünk és többen vagyunk akkor is... A jobboldal is gondolkodjon el. :)

Vidéki 2009.06.16. 08:11:35

@popeye99: Te is a "hülyemagyarozás" liberális körökben divatos szövegét nyomod.
Miért jó nektek a kisebbrendűségi érzést belesulykolmi azokba, akik Magyarországon magyar embereknek gondolják magukat?

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2009.06.16. 19:51:34

A jobboldali gőgöt leszámítva egyetértek a cikkel.

Azt azért nem kelle elfelejteni, hogy a rendszerváltás programja nevezetű koncepciót egy az egyben vette át a FIDESZ-től kezdve a kisgazdákig minden rendszerváltó párt. Aztán kiderült, hogy ez nagy hiba volt, de egy közéleti kommunikációs tér bonyolultabb annál, mint hogy rá lehetne húzni az egészet az egyik párt kommunikációs bajaira.

Én az egész rendszerváltó elire szoktam rávetíteni hasonló vehemenciával azt ami itt az eszdéesz ellen felvonultatsz.

A saját pökhendiségük beteges bajnokai mind. Egyszerűen nem folytatnak viátkat. Félnek a nyilvános vitától, mint ördög a tömjéntől.

Márpedig egy normális demokráciában számos ellesúly vitája tartja egyensúlyban a rendszert.

A demokráciákban a politikus szokott attól félni, hogy egy tudós csoport vagy egy civil érdekképviselet el erodálja a kivívott elfogadottságát, ezért igyekszik kommunikálni, vitatkozni, meggyőzni.

A hazai politikai elit feltalálta azt a fajta politizálást, ahol elég ha kiirtja a független tudósokat - civileket elfoglalja az ügyészséget, rendőrséget, médiát stb.

Ebben a FIDESZ élen jár.

Ezért fog elpusztulni rövidesen.

Adjatok neki hatalmat! Aztán ...

pezsgőzzünk!

szivesen kointanák arra, amikor megtiszul a közélet a gőgös Csák Mátéktól! Nagyon elegem van már nekem is az ilyenekből! Örülök, hogy az SZDSZ-szel megkezdődött az ilyenek elhullása!

Remélem fertőző!

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.06.16. 20:21:40

@Saman:

nagyon hűen ábrázoltad a viszonyokat és a problémát is.

ugyanakkor, bár ez természetesen a lényeget nem módosítja, minden pártban, mszp, fidesz, de még a -apage satanas- szdsz-ben is vannak ismerőseim, akik lenn, a maguk alsó, alsó-közép szintjén ezt utálják, próbálnak ellene tenni, szakértőket vonnak be, érvelnek, politizálnak - ha hagyják őket.

persze középszintre kerülve már felhagynak evvel, vagy nem tudom mi történik, agymosnak mindenkit.

nem értem az okát. pl. a 15 évvel ezelőtti orbán viktor vállalható arc volt. kövér már akkor se, mégis, ő legalább -a maga módján- őszinte, őszintébb jelenség.

Kontrabass (törölt) 2009.06.19. 22:47:54

@Lord_Valdez:
a politikai stílusod a cikkben taglalt kritikával illethető: a valóság = szavazók, amíg ebben kételkedsz, fölösleges politikával foglalkoznod.
Amikor már az is érdekel, ki MIÉRT szavaz x pártra, akkor kezdesz kész lenni a cikkben nagyon jól megfogalmazott politikai kultúrára.
Elképzelhető, idehaza a 45 éves diktatúra alatt egy olyan kommunikációs kiképzést kaptunk, amit stílusban folytatunk a rendszerváltás után is, szabadabb kivitelben: alapvetően nem érdekelnek az adott MÁSIK FÉL véleménye, mozgatói és úgy egyáltalán, mint emberek.
Ez különösen attól a mára megszűntnek tekinthető párttól volt meglepő, aki folyton vizionálta azt az erőt, akiről a legkevesebbet tudta azon túl, egyenesen az ő nevükben (ellen) kampányolt évről évre egyéb érdemi, saját politika helyett. Ezt ékesen bizonyította, hogy meglepte őket a Jobbik térnyerése, miközben folyton rájuk hivatkoztak saját lételemük igazolásaként.
Nem egy utolsó stratégia politikusként ismerni a szavazókat, neadjisten az ellenszavazókat, urambocsá leereszkedni hozzájuk párbeszédre.

Kontrabass (törölt) 2009.06.19. 22:52:43

@Réz Aladár:
"Szerintetek a Jobbik térnyerésével esélyt kap a kulturált politikai pár- közbeszéd?"

Ez a maflás nem csak a szadesznek, a teljes honi népnek kellett. Amíg képtelen vagy azt elfogadni egy demokráciában, hogy BÁRMILYEN vélemény, ha megfelelő számú egyetértőkre talál, szeretné hallatni véleményét, addig fölösleges keseregned politikai kultúráról. Igen, Mo igényelte azt, ez bekövetkezzen. Mi szavaztuk ezt meg. Amikor egy ország állampolgára vagy, senkit nem érdekel, ha eltartott kisujjal nyilatkozol a másik szavazói rétegről: a végleges felállás alakítja a te sorsodat is, tehát nyugodt szívvel beszéljél TSZ/1 személyben.

Kontrabass (törölt) 2009.06.19. 22:56:12

@Keer:
MI.
A szadesz abban hibás, nem sorolja bele magát a szavazótáborba. Épp ezért lehetséges, ugyanezen MI tartjuk el ezeket a politikusokat, bármelyiket, akik függetlenítik magukat a nemkívánatos szavazói rétegtől. Eleve olyan ne is aspiráljon országot irányító hatalomra, aki nem ismeri a TSZ/1 személyt.
Vajon a melegtüntetéseket szétverők 2006 után születtek? Mert addig ilyesmi nem történt.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása