NYUGGERPÁRT!

Ron bácsi I 2009.04.21. 10:05

Muki fejek, sajna-bajna, hip-hop, jön kis Vuk - ilyen, és ehhez hasonló elmésségekkel és modorosságokkal szórakoztatta az ATV közönségét Schmuck Andor, miközben bejelentette, hogy a Tisztelet Társaság létrehozott egy pártot, és indulnak az EP-választáson. Történelmi pillanatok ezek, hiszen tudtommal életkori alapon szerveződő párt (*a Fideszt kivéve) eddig még nem volt Magyarországon, és ki tudja, miféle folyamatok indulnak most be - jön a Városi Jól Kereső Harmincasok Szövetsége, a szavazati jogért küzdő Nemzeti Óvodások Pártja, meg esetleg a Klimaxpárt? Városi Fiatal Alterarcok Pártja már van, úgyhogy ezek után miért is ne?

Nyugger-konjunktúra idejét éljük, amikor a pártok elkezdtek vadászni a sámlin ülve káposztás kockát vacsorázó Kádár által szocializált rétegekre. A Nyugdíjasok Magyarországi Félhivatalos Pártjától, vagyis az MSZP-től, úgy látszik, olyan mértékben kezdtek járókereteikkel lassan, de biztosan eltávolodni a (modorosblogra való kifejezéssel élve) "szépkorúak", hogy pár, Korda Györgyöt és Aradszky Lászlót csatasorba állító meganyuggerkoncerttel is össze lehet lasszózni őket. Talán.

Emlékszünk, ugye, az MDF a Tisztelet Társasága szavazataival ugrotta épp hogy csak át a parlamenti küszöböt 2006-ban, és 2008 őszén a TT-s Vas János frakcióból való kilépésével, és a szépkorúakkal kötött szövetség felbomlásával kezdődött meg az MDF parlamenti csoportjának erodálódása. Az index információi szerint meg is rémültek mind az MSZP-ben, mind az MDF-ben:

Úgy tudjuk, a bizonyítási kísérlet ötletére azonnal negatív reakciók érkeztek az MSZP és az MDF vezetésétől. A két párt szintén számít a nyugdíjasok támogatására, ezért – állítólag hathatós eszközökkel igyekeznek elérni -, hogy újabb konkurens ne jelentkezzen be a megszerezhető voksokra.

A szocialisták és Dávid Ibolyáék azért ijedtek meg, mert tisztában vannak a TT egyébként kis létszámú csapatának mozgósító képességével. (2006-ban a Dávid Ibolyával kötött egyezség előtt a szocialistáknak is felajánlották a választási együttműködést, az MSZP azonban akkor nemet mondott.) A társaság tömegrendezvényei segítségével komoly országos hálózatot épített ki. Pártoló tagsága több tízezer főt tesz ki, címlistája a nagypártokéval vetekszik.


Nem a Tisztelet Társaság alakult párttá formálisan, hanem létrehoztak egy új pártot, a Tisztelet Társaság Pártot. Elnöke Gosztonyi János - aki eddig a TT-nek is elnöke volt -, alelnöke pedig Schmuck Andor. Nézzük, hogy a kalapos hölggyel szakító Tisztelet Társaság, pardon, Tisztelet Társaság Párt mit is akar. Amennyire a zavaros elképzelésekből le lehet szűrni, egy 400-600 milliárd forintos bevételt eredményező adóamnesztiát terveznek, a bevételből pedig megtartani a tizenharmadik havi nyugdíjt, a pedagógusok, tűzoltók, rendőrök bérét, és létrehoznák a "Rászorulók bankját". Ez tehát a program. Kissé zavaró tényező, hogy az EP-kampány beindulása, és már a kopogtatócédula-gyűjtés kellős közepén éltek a nagy bejelentéssel - ugyanakkor, mivel 140 ezer regisztrált tagjuk van, valószínűleg nem lesz gond ebből 20 ezer kopogtatót összegyűjteni.

Nem ez azonban az első pártalapítási kísérlete Schmucknak. Ahogy Tallián Miklós korábban már felemlegette a kopogtatócédulákkal való visszaélések kapcsán, 2002-ben is próbálkozott:

2002-ben az ex-maszopos Schmuck Andor úgy gondolta, ő is elindítja pártját, az Új Baloldalt, 25 jelölttel, ehhez kellett 25*750=18750 ajánlószelvény, és volt országos lista is. A pártra összesen 3198 érvényes szavazat érkezett, vagyis a kopogtató-cédulák minimális számának 17 %-a. Csendben kérdezném, hogy ez reális-e? Ha valahogy nem tűnik életszerűnek, vajon miért nem jutott eszébe senkinek kicsit reálisabbá tenni az ajánlások szabályozását?

Most ezt az apró malőrt ne is firtassuk, és azt sem, hogy politikai kalandorokról, vagy az MSZP valamiféle átmentési kísérletéről van-e szó...

Ja, és a legjobb: állítólag Vitray Tamás akarják listavezetőnek. No comment.


Kapcsolódó írások:

Nyugodjék békében!

Forradalmasított pártfinanszírozás: MLM-rendszerben!

A kis masamód

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr871077445

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.04.21. 10:28:47

Szemellenzős emberek tömege...Megdöbbentem a következő videó láttán. A riport az MSZP tisztújítóján készült Fletó lemondása előtt és után. Csak egy kérdésem van: mi a bajuk ezeknek az embereknek? Hol élnek, valami álomvilágban -itt most nem a ny…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.21. 14:35:07

Lesz a TTP-nek ifjúsági szervezete is? ;-)

globocnick 2009.04.21. 14:38:01

Vajon a vitray tudni fogja, hogy nem olimpiára akarják Brüsszelbe küldeni?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.21. 14:40:58

@Rá Dios: ne hirtelenkedj, a nyugger =/=nyugdíjas. Tudtad? Hanem annak egy részhalmaza.
(És szívesen.)

@mefisto: :D

Hattory Hanzo 2009.04.21. 14:41:21

Tényleg van annak valami diszkrét bája, amikor egy magár konzervatívnak valló blog nyuggerezik. Biztos amikor édesanyjával összefut, akkor is a hagyománytisztelő "Csákány, Mutter!" köszöntéssel fejezi ki szeretetét.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.21. 14:44:57

Hülye, lekicsinylő, megalázó szó a nyugger, sajnos vannak akiknek ez jelenti a "szellemességet".
Ettől máris különbnek, brancsbélinek érzik magukat.
Nincs önálló véleményük, csak ugatják a trendit, amig a háttér egy szemvillanással mást nem diktál.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.21. 14:50:03

@Hattory Hanzo: bája tényleg lehet. De rögtön pofozkodni?ű
Aki pedig ezen hergeli magát.. az vicces.
Én sem venném magamra, ha a TT blogjában pl. suhancoznának. Ennyi.

Foltos Gatya 2009.04.21. 14:58:14

Ron bácsiék és akik nyuggereznek!!!
Bekaphatjátok a világ összes nyugdíjasának a fa..át,hálátlan,tapintatlan és embertelen ősköcsögök vagytok!

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.21. 14:59:22

@osborne: nézz körül egyszer, amikor a csőcseléketek az utcán tombol! Rengeteg köztük a "nyugger". Legalább annyi, ha nem több, mint a maszop szimpatizánsok közt.
Tképp offtopic amiről beszélek, mert fogalmam sincs, miről megy itt az okádás. Csak azt tudom, hogy az ostoba csürhétek már évek óta nyuggerezik és ha épp nem zsidózik vagy cigányozik, akkor a "nyuggereket" vádolja azzal, hogy megszavazták a mostani kormányt. Mindezt miért? Mert a sok seggfej jobbant képtelen ellenségkép nélkül létezni!
Egyébként itt különül el kis hazánk politikai jobb és baloldala: az erőszak, a csürhülés, a rombolás tipikus jobbant jellemző. Nem mondom, hogy az ú.n. balon egyáltalán nincs ilyen, de töredéke annak ami a mélymagyar oldalon.

heroica 2009.04.21. 15:00:47

Na és akkor mi van, ha képviselik az érdekeiket?! Valami ilyesmiről is szól a demokrácia, nem? Aztán, hogy mire fogják őket felhasználni, az a következő kérdés! Nade vazze, kitől jött a 13. havi és ki ígért 14. havi nyugdíjat, he?! Ki hazudik és ki bassza el a dolgokat?! Ők? Haggyá mán, öcsi!
Ez a járókeretes, sámlis nyuggerezés meg végtelenül szánalmas. Árvagyerek lennél vagy mi?

szcsongor 2009.04.21. 15:05:27

szerintem is gaz szo a nyugger, kb olyan mint a nigger...

altalaban ez utobbit se kedveskedo kontextusban hasznaljak az afrikaiakra

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.04.21. 15:20:06

Nem értem, mi a gond a TTP-vel. Nekem szimpatikus. Üdvözlöm az új pártot, mert kiterített kártyákkal játszik: a nyugdíjasok érdekét képviseli, nem valami ködös dumát nyom antifasizmusról, haladásról vagy ilyen-olyan értékekről. A magyar politikai rendszer fejlődéséhez pozitíve hozzájárul ezzel, és azzal is persze, hogy gyengíti az emdéefet és az emeszpét.

hacsaturján 2009.04.21. 15:20:54

számtalanszor gondolkodtam már azon, hogy a tengeri malacomat megtaníttatom fuvolázni, de végül úgy döntöttem, hogy ebbe a konzervatóriumba nem fogom beíratni.

ókút 2009.04.21. 15:21:20

Nem tudom ki írta ezt a szemetet,bár nem is nagyon érdekel.A "nyuggerek",ahogy Ti nevezitek őket,nem tehetnek arról,hogy aktív éveik java részét,a"szocializmusban"töltötték,és a tőlük levont járadékokat az állam -felosztó-kirovó rendszer miatt-nem az ő számukra halmozták és kamatoztatták,hanem ebből fizették az akkori nyugdíjasokat.Egyébkét véleményem szerint nem kellenea generációkat egymással szembelökni.Egyébiránt magas is nyugdjas vagyok,
viszonylag hoszú szolgálati idővel,viszonylag jó fizetéssel mentem nyugdíjba,így értelemszerűen jó nyugdíjam van.A
13.havi nyugdíjjal nem értettem egyet,mert egyévben 12 hónap van,nem 13.S bár akinek 50.ezer körüli nyugdíja van annak nagyon fog hiányozni.Talán helyesebb lett volna ennek bevezetése helyett,ha már mindenáron adni akartak,karácsony előtt egy heti nyugdíjat utalni pl.pulykapénz címén,de azt is 70 ezer alatti nyugdíkaknál.
Persze lehet ez is hyülyeség.Mindenesetre azt szeretném kérni Tőletek,hoy tanúsítsatok több tiszteletet,és megértést a nyugdíjasok irányába.
KÖSZÖNÖM

bandeirante 2009.04.21. 15:27:15

@ókút, teljes félreértésben vagy ezzel a szöveggel.

>aktív éveik java részét,a"szocializmusban"töltötték,és a >tőlük levont járadékokat az állam -felosztó-kirovó rendszer >miatt-nem az ő számukra halmozták és >kamatoztatták,hanem ebből fizették az akkori >nyugdíjasokat

Ugyanis nem lehet a befizetéseket "felhalmozni." Vulgárisan szólva, azt a kenyeret, amit ma megeszik valaki, nem lehet korábban "felhalmozni."

Sajnos kevés a gyerek ezért kevés az aktív korú. Ezért egyre több ember tart el egyre kevesebbet (másért is, ez csak a probléma egy része). Ahogy Antall József mondhatta volna: "Tetszettek volna gyereket csinálni"

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2009.04.21. 15:29:30

@Rá Dios: NYUGERRRRRRRRR
ÉS LIBSIIIIIIIIII
ÉS KONZIIIIIIIIIII
A nyuger politikai fogalom, a 13. havi nyugdíj bevezetése óta az.

padisah 2009.04.21. 15:35:19

én a helyetekben kimoderálnám a nyuggerek fájdalmas hörgését kapásból, de ti tudjátok

a TT párt megalakulása viszont üdvözítő, mert így elérhető hogy az inaktívakat meg lehessen osztani több ideológiailag összefogásra képtelen párttá, és így az aktívak végre visszaszerzik a gyeplőt az országban

hacsaturján 2009.04.21. 15:36:07

@weisz manfréd huba:

ettől függetlenül, ha valaki baltanyélen kezdi el a fuvolagyakorlatokat, az elve hendikeppel indul. szerintem.

ókút 2009.04.21. 15:42:15

Krüger!

Nem vagyok félreértésben,a magánnyugdíjpénztárak,minta
úgy mükődnének,a befizetett összeget befekteti,/lehetőleg jól/ s mire nyugdíjba megy az illető,ebből lesz a nyugdíja.
Nem?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.04.21. 15:47:22

Nekem is van egy nyugdíjas édesanyám, sőt még egy nagyanyám is.
Alapvetően ők (bár nem sámlin és káposztáskockán szocializálódtak) nem igazán tehetnek arról, hogy miben nőttek fel és mennyi nyugdíjjárulékot vontak le tőlük, ahogy arról se, hogyan számítják most a nyugdíjukat.

Ők azt látják, hogy dolgoztak eleget, nem lettek jómódúak, és most legalább a szerintük megérdemelt nyugalmas öregkort szeretnék úgy-ahogy élni. Erre egyre kevesebb esélyük van.

Elég durva és demagóg dolog ilyen prosztó módon lenyuggerezni embereket, mintha valami aljanép lenne, csak azért, mert már nincs keresőképes korban (mellesleg anyám a nyugdíjkorhatár elérése után még vagy 6-8 évig aktívan dolgozott, csak akkor hagyta abba, mikor már a munkaadó nem akarta tovább alkalmazni).

Vidéki 2009.04.21. 15:47:32

A szerző, kis szerencsével megérheti a nyugger kort, eheti majd sámlin ülve a káposztás kockát, sőt addigra Schmuck jóvoltából lehet majd egy erős parlamenti nyugger pártunk, mely hatalmas szavazótáborával az abszolút többséget is megszerezheti a parlamentben és képes lesz alkotmányt módosítani a nyuggerek javára.

seaner 2009.04.21. 15:48:12

Ez volna hát a konzervatív szellemiség? Csak "gratulálni" tudok...

lewak 2009.04.21. 15:57:56

Kedves Konzervatórium

Eddigi írásaik színvonala alapján igyekszem azt gondolni, hogy fenti tapintatlanságaik nem voltak szándékosak. Önök jófejek akartak lenni, de ez esetleg nem teljesen sikerült. Ezen, kérem, ne sértődjenek meg, hanem kérjék ki szüleik, nagyszüleik nemzedékének véleményét, és adott esetben...

bandeirante 2009.04.21. 15:58:13

@ókút:
Nem, nem így működnek. Gondold át még egyszer: meg lehet azt csinálni, hogy azt a kenyeret, benzint, gyógyszert, stb. ami egy nyugdíjasnak kell majd öregkorában, bárki is ELŐRE megtermeli?
Nyilván nem.

A másik hasonlat: Robinson minden évben betesz két aranypénzt a kis perselyébe. Aztán ha megéri az öregkort, akkor majd gondoskodik róla valaki? Hát, ha van Péntek, akkor igen, de más nem.

Valójában a várományfedezeti és a felosztó-kirovó rendszer között nincs olyan nagy különbség. A felosztó-kirovó rendszert úgy kell felfogni, hogy a befizetett pénzt az egész gazdaságba fektetik be, és a hozamot a gazdasági növekedés jelenti.

De bármiféle rendszer van, az idősebb generációkat a fiatalabb generációk tartják el, a többi elszámolástechnikai kérdés, nem tartalmi.

Kicsit más a helyzett ott, ahol külföldi részvényekbe fektetnek, hiszen az amerikai nyugger nyugdíját részben magyarok, kínaiak, stb. termelik ki, dehát Magyarországon ez nem jellemző.

bandeirante 2009.04.21. 16:00:43

És akkor még nem szóltunk arról az agyament rendszerről, ami úgy csinál, mint ha a 65 éven felüliek közlekedése nem kerülne pénzbe.
Agyrém.
És az ország nem engedheti meg magának.
Csak nem merik (egyelőre) visszacsinálni.

Szerintem égbekiáltó, hogy a nagyon hátrányos helyzetű német, svéd, holland, osztrák, stb. nyugger ingyen metrózik meg trolizik, de ha én a két gyerekemet elviszem az Állatkertbe, akkor kb. 3 ezer Ft-ot költünk BKV-ra.
Van valaki, aki szerint ez így jól van?

Vidéki 2009.04.21. 16:13:28

@krüger:
Írod: „És akkor még nem szóltunk arról az agyament rendszerről, ami úgy csinál, mint ha a 65 éven felüliek közlekedése nem kerülne pénzbe.”
Ha abba a szerencsés helyzetbe kerülsz, hogy megéred a 65 éves kort, rájössz arra hogy az idős emberek egyre kevesebbet mozognak, utaznak.
Ez a részükre biztosított kedvezmény „nem tör csontot”, az ország ezt megengedheti magának, nem ettől megy tönkre.
Ha az ország helyzetén javítani szeretnél, a főcsapás irányát ne itt jelöld meg.
Amit írtál, az a nemzedéki ellentétek szításán kívül semmi másra nem alkalmas!

qqri 2009.04.21. 16:24:47

Smukkk és kiskurváját egy vadonat új hófehér audi TT cabrioban kénytelen voltam a Váci uton megleckéztetni, mert ordas köcsög módon autóztak :D Ez a csávó is csak egy Juppi a sok közül, kurvákkal fut, menő autóban, köcsög módon... Kell az ilyen ember a politikába? Nekem nem.


.

Win Elen 2009.04.21. 16:25:15

@krüger: csak rohanok, de ez igy van. ezt jo lenne tudatositani tobb emberrel. a lenyegen nem valtoztat hatalmasat, mert igy elik meg. de kicsit rendbeszedni a pelust azert nem art...

Win Elen 2009.04.21. 16:28:06

@Vidéki: ebben van igazsag, de krüger nem erre gondolt szerintem.

(a nyugger kifejezest amugy en sem szeretem. de a sertodesnek is izgalmas az alaktanja...)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.21. 16:45:00

@.murci: Mit nem értesz? Utálom a nyugger szót. Utálom ahogy használják. Vannak dolgozó adófizető nyugdíjasok is.Gondolom tudsz róluk. Vállakozók, egészen kis vállalkozozók például.Akiknek a bevételét össze kell vonni a nyugdíjukkal és az az adóalap.
És nem a harmincvalahány évesen nyugdíjazott rendőrökről katonákról egyéb széplelkekről beszélek.
De már bánom, hogy egy ilyen gyenge irományhoz egyáltalán hozzászóltam.

bandeirante 2009.04.21. 17:03:13

@Vidéki:
Tehát szerinted az rendben van, hogy a holland, svéd, német nyugdíjas ingyen utazik Magyarországon, én meg ha a gyerekeimet el akarom vinni az Állatkertbe, kb. 3 ezer forintot költök békávéra.

Szerintem nincs rendjén.

És hát persze az ország nem ettől megy tönkre, úgy általában nem egy dologtól megy tönkre, hanem több dolog összességétől, amiből ez is egy.

>Ha abba a szerencsés helyzetbe kerülsz, hogy >megéred a 65 éves kort, rájössz arra hogy az idős >emberek egyre kevesebbet mozognak, utaznak.

Egyszer, ha éppen ráérsz, nézzél körül mondjuk de. 10-kor a metrón. Meg fogsz lepődni.

Rá Dios 2009.04.21. 17:04:05

@Király Rák: Veszek is gyorsan valami Schmuck-riasztó smukkot ....

bandeirante 2009.04.21. 17:10:06

@Vidéki:
Amúgy még emlékszem arra, amikor a nyugdíjasok nem ingyen utaztak, hanem volt egy utalványuk, amivel évi meghatározott számú alkalommal - választásuk szerint - féláron vagy 90%-os kedvezménnyel utazhattak. Nem tudom, miért volt rossz ez a rendszer.

Vidéki, amúgy szerinted helyénvaló, hogy mondjuk a holland nyugdíjas magyarországi útján ingyen utazzon, a 7 éves gyerek viszont teljes árat fizessen a buszon (mert gyerekjegy nincsen, bérletet meg csak akkor éri meg venni, ha rendszeresen utazol)?

Mert ha igen, akkor nem értünk egyet.

CrL 2009.04.21. 17:12:56

ez sem rossz elhajlás, Bokros a HIT-gyüliben.

Csütörtökön Németh Sándor és a Hit Gyülekezetének több vezető személyisége jelenlétében tart előadást Bokros Lajos, az MDF EP-listavezetője.

index.hu/belfold/2009/04/21/bokros_nepszeru_a_hit_gyulekezeteben/

fénydublőr (törölt) 2009.04.21. 17:14:52

molaris: "Azért a választási tabló igen érdekesen kezd alakulni. A TT kirúgja a sámlit az MSZP és MDF alól, az LMP és a HP meg az SZDSZ alól, akkor még a Jobbik sem tud annyit gyengíteni a Fideszen, hogy ne nyerjék magukat hülyére."

Bocs, de KDNP sincs, aztán mégis ott ülnek a Parlamentben meg az önkormányzatokban...
S mi lesz, ha ezek összefognak ugyanúgy, mint a Semjénék a Fidesszel? Akkor bukott az elmélet!

fénydublőr (törölt) 2009.04.21. 17:16:32

CrL: " ez sem rossz elhajlás, Bokros a HIT-gyüliben."

A Hit Gyüli nagyon komoly erő, csak nem publikus. Tudnék mesélni...!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.21. 17:19:01

Nem értem az időzítést, hogyan tudna ennyi idő alatt összeszedni a TT 20 ezer ajánlószelvényt? A címlistájukon szereplő szépkorúakat már rég végigjárta az összes párt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.21. 17:22:24

@fénydublőr:
Azért valamennyire publikus - háromszor annyian adják a Hit Gyülekezetének az SZJA egy százalékát, mint a MAZSIHISZ-nek.

bandeirante 2009.04.21. 17:24:17

@inszeminator: Rendőröket nem nagyon nyugdíjaznak harmincvalahány évesen. Általában katonákat sem, kivéve pilóták, mert ott a szolgálati évek duplán számítanak.
Amúgy szerintem is sok az indokolatlanul korai nyugdíjazás, és ha mondjuk egy rendőr nem az utcán talpal, hanem egy irodában ücsörög, akkor végképp nem értem, hogy ő miért vonulhat nyugdíjba hamarabb.

ártánd (törölt) 2009.04.21. 17:34:59

Amúgy ez a TTP programja elég gyér, nem?
Mi az az adóamnesztia, s hogyan lesz belőle ekkora bevétel? ... ja, már értem, pl a Kövér testvérének sem kell befizetni az elmaradását?

yafet 2009.04.21. 17:39:47



LEMONDHATNÁNAK A SZAVAZATI JOGUKRÓL!!!

1. nem fizetnek adót, de befolyásolhatják, hogy milyen kormány mire költheti?!

2. többségük már szellemileg sem képes megérteni a világot, amelyben él, de mégis dönthetnek? Ilyen alapon a 14-18 évesek is dönthetnének a saját JÖVŐJÜKRŐL!

3. követelik a 13. havi nyugdíjat,holott egy év 12 hónapból áll. És azt hiszem annak idején ők sem fizettek 13. HAVI JÁRULÉKOT, sőt akkor még nem is volt 18% és 36% SZJA kulcs sem.

4. Ha már a Kádár korszakban megették a gyerekeik jövőjét, akkor most az unokáikat akarják kisemmizni?

5. Ahelyett, hogy az unokákra vigyáznának és lekvárt főznének inkább szélső jobbos meg balos tüntetésekre járnak. AKINEK VAN EREJE GYURCSÁNYT ÉLTETNI AZ NE KÖVETELJEN INGYENGYÓGYSZERT!!!

A villamoson mindig átadom a helyet, így annyit kérnék, hogy miattuk ne kelljen már életem végéig IMF hiteleket törleszteni. Ezt méltánytalannak érezném, már csak azért is mert én nem kaptam sem állami-önkormányzati lakást, sem 13 havi fizetést, de a fizetésem fele már most az APEH-nál landol...

Megértésüket köszönöm!!!

Win Elen 2009.04.21. 17:49:20

@yafet: ertem amit irsz, de az ilyen felfogas altalanos ervenyre kerulesenek azert nem orulnek.

es most kicsit demagog modon. Lojek fejbe magukat?

ne altalanositcs ennyire durvan. picit se jo, de mar az is elorelepes

Win Elen 2009.04.21. 17:50:10

altalanosiccs. na. marmintne.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.21. 17:59:37

@inszeminator: neked is csak azt tudom mondani: a nyugger alatt (ha jól figyeltem meg a használatát) nem mindent nyugdíjas értendő... ahogy a proli alatt sem minden szegény pannellakó ill. munkásember... Hm?
ez nyelvészet, nem pol.corr. téma.
Unom.

yafet 2009.04.21. 18:02:12

@Win Elen: Isten őriz, hogy fejben lőjék magukat, és általánosítani sem akarok, de ha már életük alkonyán vannak akkor nem kellene politikai döntésekkel terhelni magukat sem minket.
Én nem ilyen nyugdíjas akarok lenni, de ehhez más életfelfogás kell.
Egyébként: az általánosiccs az általánosíts

exlex 2009.04.21. 18:04:44

Végre megkapják a nyuggerek amit érdemelnek azért, hogy 7 évig hatalomban tartották a szocialistákat. A szavazatvásárlásra használt 13. havi nyugdíjat eltörölik.

hacsaturján 2009.04.21. 18:18:15

jobb helyeken szenátusnak híjják a bölcsek tanácsát mind a mai napig. ölég konzervatív dolog, de mit lehessen csinyáni. az ifjúkori szklerózis meg igencsak érdekes tünet, forradalmi helyzet ide vagy oda.

Win Elen 2009.04.21. 18:23:37

@yafet: jo de fejben csak szamolnak. :)

((((a ccs-vel humorizalni akartam a trivialitas oldasa kepp, ezert is vettem le a kovetkezoben a t-ét))))

ókút 2009.04.21. 18:29:04

@yafet: Miért is mondhatnának le szavazati jogukról?

1.,Tudtommal az ÁFA is adó,így fizetnek adót.
2.,A topicok levelzői alapján-nem erre gondolok-ami általá-!
ban nem nyugdíjas elfoglaltság,szellemuileg máshol is
bibiket,Hogy csak egy példát mondjak a többség a
szocialista vívmányokat éd a kapitalizmus előnyeit
egyszerre szeretné megkapni,ami nem megy.
3.,A többség nem kveteli a 13.havi nyugdíjat
4.,A jövöből azok ettek akik sőt most is esznek akik jó
egyetemi diplomával,ma igen jól élnek.
5.,nem mindenki jár tüntetésre -csak az eszement-
bocsánat.
6.,A villamossal nem tudok mit kezdeni,mert ez a
legkevesebb,ha már megértésünket köszöni.

bandeirante 2009.04.21. 18:35:40

@hacsaturján: Azért azt vedd figyelembe, hogy amikor az ilyen vének tanácsa típusú dolgok kialakultak, az átlagos várható élettartam 30 év körül volt, és 50 évesen már bőven aggastyánnak számított bárki (nők meg persze ki voltak zárva)

kisa 2009.04.21. 18:46:20

Csak pontosításképpen: 65 éves kortól utazhatnak ingyen, előtte valóban van az említett szelvény, maivel évente x alkalommal utazhatnak - kedvezményesen. Választhat, hogy egy útra mekkora kedvezményt vesz fel, aszerint húznak le az x alkolomból egyet, kettőt vagy akárhányat.
Amúgy meg: a mostani nyugdíjasok hozták létre az itteni kommentelőket vagy azok szüleit, miközben sokan 2-3 műszakban építették a szocializmust, utána otthon a háztájiban, a géemkáben meg a kapitalizmust. Nem ők tehetnek róla, hogy nem látták előre, milyen szar lesz nekik nyugdíjas korukban.

Harald Blåtand 2009.04.21. 18:49:31

Miutan a zsenialis ifjukonzervativ agytroszt szokasos kifinomultsagaval torkon ragadta a nyuggerproblemat, lenne egy konstruktiv megoldasi javaslatom, amivel a magyar tarsadalom kikerulne az eloregedes csapdajabol: ahogy a zsenialis ifjukonzervativok elerik a nyugdijkorhatart, miutan komoly filozofuskent elolvassak Plutarkhoszbol Demoszthenesz, az Afrikai haborubol Cato, Tacitusbol pedig Seneca halalat, veszik a Texasban vasarolt soretesuket, es melyertelmuleg szetlovik vele a fejuket. Igy a tarsadalom nem oregedne tovabb, es az o gyerekeiknek is csak a csufgonoszkomcsi nyugdijasok nyugdijat kene kifizetni, nem ennek el a leszarmazottaik elol a jovot. Plusz haszonkent raadasul kevesebb demagog fikaposzt irodna.
(Aki aszondja, taho seggfej vagyok, annak ideirom mindjart, hogy hu de ironikus vagyok, nem erted, hulye vagy, amugy is beleirtam, hogy Seneca, ugyhogy ez Filozofia, ho.)

tlac 2009.04.21. 18:53:10

nyugger helyett javaslom az idős kommer összetételt

hacsaturján 2009.04.21. 19:09:56

@krüger:

szüzmárjaidesanyám, akkor nekem már tényleg nem szabadna élnem! minő ellentmondás. indulok a taigetoszra.

exlex 2009.04.21. 19:16:06

@ókút: Az ÁSZ elnöke szerint a járulékokból csak 8. havi nyugdíjig van fedezet, a többi külföldi hitel. Na -többek között- ezért van Magyarország a csőd szélén.

@kisa: "miközben sokan 2-3 műszakban építették a szocializmust"
Pontosan ez a baj, hogy a szocializmust építették és ráadásul a nyugdíjalap 1989-re lenullázódott. Na ezt (a nullát) kéne megkapják nyugdíjként és nem az adókból fedezni a nyugdíjat.

kisa 2009.04.21. 19:21:39

@exlex: Kár, hogy nem érted az enyhe iróniát. Kár, hogy a legtöbbjük nem önszántából építette. Kár, hogy bakker azon a pénzen, amit ők megtermeltek, anyád gyesen volt veled, - vetélt volna inkább el! - utána ingyen jártál óvodába, iskolába - na, egyetemre biztos nem, és még sorolhatnám, mi mindent kaptál te az ő munkájukból.
De persze gondolkodni nem muszáj.
Egyébként meg sebaj: mire te eléred a nyuggerkort, az utánad jövő hasonlóan vélekedők biztos megoldják, hogy nekik már ne legyen gondjuk rád, mint nyuggerre.

bandeirante 2009.04.21. 19:27:18

@hacsaturján: Nem arról van szó, hogy kinek szabad élni és kinek nem, inkább arról, hogy amikor régi korokra mutogatunk vissza, akkor sok mindent figyelembe kell vennünk, hogy akkor mi voltunk másként, mennyiben voltak mások a viszonyok.

Ja, és persze nem a Tajgetoszt ajánlanám, inkább a Büdöst (lásd: Sokan voltunk). De azért maradj köztünk, és egyébként én sem vagyok már mai gyerek, valaha Gyurcsány barátja voltam a főiskolán...

burjas 2009.04.21. 19:27:54

Kuss az aktív munkakerülőknek, lógósoknak, jövedelem eltitkolóknak és egyéb adócsalóknak, gyilkosoknak, rablóknak, tolvajoknak, csalóknak, sikkasztóknak, és más börtöntöltelékeknek, országúti rémeknek, selejtgyártóknak, részegeseknek, drogosoknak, IHB-bulizósoknak, családrobbantóknak, nemi betegeknek, korrupt, agyalágyult fanatikus jobbosoknak, balosoknak, hatalommal visszaélő tesze-tosza közszolgáknak, gyatra törvények alkotóinak - országunk sírásóinak! Dolgozni, vállalkozni, adózni kell tisztességesen és akkor vissza tudjátok adni, amit mi belétek meg gyermekeitekbe – és nem banki papírokba – fektettünk 15, 20, 25 vagy 30 évig.

Akinek inge, gyömöszölje a szájába és hallgasson.

elfelejtette 2009.04.21. 19:28:39

"2002-ben az ex-maszopos Schmuck Andor úgy gondolta, ő is elindítja pártját, az Új Baloldalt, 25 jelölttel, ehhez kellett 25*750=18750 ajánlószelvény, és volt országos lista is. A pártra összesen 3198 érvényes szavazat érkezett, vagyis a kopogtató-cédulák minimális számának 17 %-a."

De akkor mi lehetett a célja Schumckéknak? És vajon a mostani pártalapítással mit akarnak elérni?

bandeirante 2009.04.21. 19:29:12

@kisa: Azért az a nagy szocializmus jelentős részben kölcsönökből épült, már a hatvanas években is...

Egyénileg Józsi bácsi meg Mari néni nyilván nem felelős azért, hogy nem született elég gyerek, meg az életképtelen szocialista tervgazdálkodásért sem, dehát mégiscsak így esett a dolog.

l3v1 2009.04.21. 19:31:24

Előszöt leszögezném, hogy alapvetően semmi bajoma nyugdíjasokkal, családunkban is van pár, en is leszek egyszer.

De. A nyugdíjasok csak azt követeljék, ami jár nekik, minden mást max megköszönhetnek. Az, hogy egy.egy oldal valamilyen szándékkal ajándékokat adott nekik, még nem jogosít fel arra, hogy ezeket velük született jogukként védelmezzék. A fiatalok adójának nagy része mai nyugdíjasok zsbébe vándorol, így IMHO joggal várhatnánk el, hogy nekik ebben a témában kisebb érdekérvényesítésük legyen, akármilyen csúnyán is hangozhat ez így elsőre. A fiatalok is lesznek nyugdíjasok, és ekkora elvonásokkal nem könnyű a nyugdíjas évekre takarékoskodni, legalábbis az átlag környékén keresőknek. A legtöbb nyugdíjas egyetlen érve az, hogy hát ők még fiatalok, dolgozhatnak még, ésatöbbi.

Az ingyen utazást pl. én is mindíg is idióta húzásnak tartottam. Legyenek kedvezmények, az évi x darab szelvény, ésatöbbi. A 13. havi nyugdíj mindíg is hátsó szándékoktól terhelt volt, ideje eltörölni (a 13. havi fizuról más a véleményem, mert _nagyon_ sok közalkalmazottnak nincs semmilyen bónusza, jutalma, most még a távolsági bérlettámogatás "felülvizsgálatával" is előjöttek, stb. ezen kívül, és normális cégeknél dolgozók azért beláthatnák, hogy ők sem lennének ilyen izgágák ha minden bónuszukat és jutalmukat megszüntetnék).

Őszintén, nyugdíjasnak lenni nem a legjobb, sem most, sem soha, de elkerülhetetlen. A mostani nyugdíjasoknak pedig be kellene látni, hogy ha a mai fiatal korosztályt szipolyozzák ki azért, hogy nekik jó legyen, akkor a következő nyugdíjas korosztálynak is rossz lesz.

bandeirante 2009.04.21. 19:32:34

@kisa: Valamikor hetven volt, aztán Gyugyó levitte 65-re, választási demagógiaként. Az, hogy ki miről tehet, nem sokban viszi előre a dolgokat.A balhét mindig az ország viszi el úgy, ahogy van. Ezen belül viszont az a méltányos, ha a terheket terítjük, és azért gondolunk a jövő generációkra is, vagyis a gyerekekre, családosakra.

l3v1 2009.04.21. 19:34:52

@krüger: "Egyénileg Józsi bácsi meg Mari néni nyilván nem felelős azért,"

Mint ma is, egy korosztály nem közvetlenül felelős a kormánya tetteiért, de azért igen, hogy ha felismeri a rossz irányt, és mégsem tesz semmit ellene. Lásd ma, a demokrácia nem csak arról szól, hogy szabadon megválaszthatsz egy kormányt, hanem arról is, hogy a kormányzás során folyamatosan visszacsatolást szolgáltathatsz és véleményt mondhatsz a kormányzók tetteiről. És a demokrácia arról is szól, hogy a kormányzó erők ezeket a véleményeket figyelembe veszik és komolyan veszik.

Hehh.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.21. 19:36:58

" Na ezt (a nullát) kéne megkapják nyugdíjként és nem az adókból fedezni a nyugdíjat"

Exlex, Te kis okoska, aki nyugdíj mellett dolgozik, és a nyugdíját is megadóztatják, tehát a munkája és a nyugdíja után is adózik azzal mihez kezdesz...? Nem sokat tudsz te erről az egészről csak pofázol.

Win Elen 2009.04.21. 19:40:31

azert az mar durva allapot, ha a magyar fiatal a magyar nyugdijast szidja.

((mitkepzeltek magatokrol))


es csak halkan :)

Win Elen 2009.04.21. 19:41:32

azert az mar durva allapot, ha a magyar nyugdijas a magyar fiatalt szidja.

((mitkepzeltek magatokrol))


es csak halkan :)

exlex 2009.04.21. 19:53:39

@kisa:"Kár, hogy bakker azon a pénzen, amit ők megtermeltek, anyád gyesen volt veled,"- Nem volt gyesen.

"- vetélt volna inkább el! - utána ingyen jártál óvodába, iskolába -" -Ezt inkább nem komentálnám, mert az íróját minősíti.

"na, egyetemre biztos nem" -De igen jártam, méghozzá külföldön és nem a magyar állam pénzén.

"mi mindent kaptál te az ő munkájukból." -Semmit, a nagy nullát, nihil, zeró-t kaptam az ők munkájukból.

Összeszámolhatod, hogy mit találtál el. Semmit.

Win Elen 2009.04.21. 20:04:38

@exlex: azert ez sarkos, vagy csak a penz tukreben nezed, mert a cegek, epuletek utak azert a regiek szorgos kezeinek koszonhetoek. Ezek elherdalasa meg... Hat tudjuk kiknek. A szelesmellu rendszervaltoinknak...

exlex 2009.04.21. 20:15:10

@Win Elen: "azert ez sarkos, vagy csak a penz tukreben nezed, mert a cegek, epuletek utak azert a regiek szorgos kezeinek koszonhetoek. Ezek elherdalasa meg... Hat tudjuk kiknek. A szelesmellu rendszervaltoinknak..."
Ja, többek között a nyuggereknek köszönhetjük, hogy most nem Nyugat-Európa gazdasági szintjén állunk, mert ők a szocializmust építették.
Véleményem szerint a nyugdíjakat a nyugdíjalapból kéne fizetni és nem az adókból. Az adónak teljesen más a célja.
A szocialista nyugdíjalapban 0 Ft maradt, na ezt kéne kiosztani nyugdíjként. Én magánnyugdíjpénztárnál vagyok. A befizetésem alapján fogok nyugdíjat kapni.

Win Elen 2009.04.21. 21:00:20

@exlex: igen. Igy jo lenne, de errol nem a 3 millio nyugdijas tehet. Illetve a gazdasag nem igy mukodik. (vagy lehetek demagog, es mondhatom ha nincs minimum 3 testvered a te szuleid meginkabb hibasak) Amugy orulok, hogy ennyire megbizol a bankrendszerben, a mostani peldabol meg is ertem. Es annak is, hogy a vilaggazdasag tovabbi novekedeseben is, annyira, hogy 20-30 ev mulva a biztositod altal folyositott nyugdijad mar most a kezedbe kerulonek erzed. Jaksity Gyorgy mondta - es ezt osztom is - hogy a jelenlegi valsag csak eloszele egy megnagyobb, a mai penzugyi berendezkedes tarthatlansagat, akar vegleg bizonyito osszeomlasnak. (ez osszefugg a kozelgo energia valsaggal is). Ennek idejen vitatkoznak 20-40 ev atlagosan.

exlex 2009.04.21. 21:31:14

@Win Elen: A nyuggerek -többek között- miatt jutott ide az ország. IMF hitelt vettünk fel, hogy ezeknek a vén szarosoknak 13. havi nyugdíjuk legyen. Elég volt!

Rá Dios 2009.04.21. 21:36:21

@tlac: A hülyeség láthatóan nem korfüggő, ugye?

Rá Dios 2009.04.21. 21:37:23

@exlex:A hülyeség láthatóan nem korfüggő, ugye?

bandeirante 2009.04.21. 21:38:15

@Win Elen: Azért az egy érdekesség, hogy a 3 millió nyuggerből 800 ezer a rokkantnyugdíjas.
A feleakkora Szlovákiában ugyanez a szám 30 ezer.

Win Elen 2009.04.21. 21:50:25

@krüger: igen, ez mindenkeppen hangsulyozando. Es egy igen komoly problema is, amit sok mas mellett meg kellene oldani.

@exlex: rendben.

exlex 2009.04.21. 21:51:12

@krüger: Felül kéne vizsgálni a rokkant nyugdíjasokat. Érdekes dolgok derülhetnek ki.

Rá Dios 2009.04.21. 21:51:27

@krüger: Ez nagyon kemény két szám és amennyire tudom igaz is.

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.04.21. 22:50:27

@exlex: Csöppet sem, ugyanis mindenki tudja, hogyan keletkeztek ezek a rokkantnyugdíjazások a válságrégiókban 1990-92-ben. Amikor megszűnt egy gyár Ózdon, Kazincbarcikán vagy bezárt egy pécsi bánya, kezdetben tömeges volt a "leszázalékolás", később szórványosan folytatódott, kenőpénzért (30-40 ezer Ft volt a tarifa).

Lehet csalást kiáltani (hiszen ez az), meg a legprimitívebb hírszerzős modorban moralizálni ezen, azonban a helyzet az, hogy ezek az emberek nem viccből rokkantosították magukat, hanem menekültek a rokkantnyugdíjba, hiszen megszűntek a munkahelyeik (vagy éppen az összes munkahely jó pár km-es körzetben).

Felülvizsgálnák a 800 ezer rokkantnyugdíjat, megvonnának mondjuk 700 ezret. Nagyszerű lenne, ugyanis két hónapon belül a kamu rokkantak már mind hasonló nagyságrendű rendszeres szoc. tám.-t kapnának, mivel attól nem keletkezik 700 ezer munkahely a hátrányos helyzetű régiókban, hogy megvonjuk a rokkantnyugdíjakat.

Én egyébként erősen a rokkantnyugdíjak felülvizsgálata mellett vagyok, legalább akkor le lehetne zárni ezt az elcsépelt témát, és a sok bátor megmondó is felfogná, hogy nem akarás vagy nagyot álmodás kérdése, hogy hány munkahely van az országban.

bandeirante 2009.04.21. 23:38:12

@dzsucseharcos: Ebben sok igazság van, a probléma az, hogy a szlovákoknak mégis sikerült ezt a számot 30 ezren tartani. Pedig ott is bezártak ugyanannyi gyárat.

A probléma ugyanis az, hogy aki nem rokkantnyugdíjas, az még elvileg visszakerülhet a munkaerőpiacra, kedvező körülmények esetén, viszont aki elmegy nyugdíjba, az (legálisan) már soha többet nem fog dolgozni.

És nem csak a válságrégiókban vannak kamu rokkantak, hanem pl. a nyugati határ környékén is, akik átjárnak Ausztriában dolgozni.

Szóval úgy tűnik, ezt (is) jobban csináltál a szlovákoknál.

bandeirante 2009.04.21. 23:42:04

@Win Elen: Ahogy már emlegettem, a pénzt nem lehet megenni. És előre megsütni sem lehet azt a kenyeret, amit majd nyuggerkoromban fogok megenni (ha lesz még akkor egyáltalán...).
Tehát az inaktív generációkat mindig az aktív generációk fogják eltartani. Ez bármilyen befektetési forma esetében igaz. Szóval senki nem tudja előre megtermelni a nyugdíját, semmilyen technikával. Ez egy nagy igazság, amit a legtöbb ember nem nagyon fog fel.

A befektetés semmi egyéb, mint egy jogcím arra, hogy te majd ellátást kapjál azoktól, akik 20-30-40 év múlva dolgozni fognak. Esetleges gazdasági összeomlás esetén pont annyit ér, mint mondjuk egy 1939-es eredetű 3 000 pengős megtakarítás 1945 novemberében.

exlex 2009.04.22. 00:12:47

@dzsucseharcos: Ha valakit nem valós tények alapján rokkantnyugdíjaztak, akkor az bűncselekmény. A bűncselekménnyel szemben nincs elnézés. Ezeket a parazitákat más tartja el, az aki becsületesen dolgozik és adózik. Nem felmentő körülmény az, hogy bezárták a gyárat.

A fasz kivan ezzel a "Nemigazországgal". Nem fogom tovább finanszírozni ezt a fosgyárat az adómmal. Van más ország ahol normálisak az adók és nem szavaztatják meg maguknak a 13. nyugdíjat a nyuggerek.
Fulladjatok meg a saját fosotokban, én elhúztam.

Vidéki 2009.04.22. 08:59:53

@dzsucseharcos:
Nagyon jól megfogalmaztad: „ezek az emberek nem viccből rokkantosították magukat, hanem menekültek a rokkantnyugdíjba, hiszen megszűntek a munkahelyeik”.
Mi lehet az oka, hogy a szomszédos Szlovákiában hozzánk képest elenyésző a rokkantnyugdíjasok száma?
Az ottani politikai elit a helyzethez jobban igazodó politikát folytatott. Nem adta át önként és dalolva a nemzeti vagyont azonnal és bagóért a külföldi tőkének, bízva azok mérhetetlen jóindulatában, így sikerült több munkahelyet megőriznie.
Az elmúlt húsz évben a foglalkoztatottság nálunk másfél millióval csökkent.
Jelenleg 560000 munka nélkülink van. Mi történne, ha 800000 rokkantnyugdíjas most hirtelen meggyógyulna és elkezdene ezen a szűk munkaerőpiacon munkát keresni?

bandeirante 2009.04.22. 09:41:10

@Vidéki: Tényszerűen nem igaz, amit írtál Szlovákiáról. Ott is kb. ugyanannyi állás szűnt meg, csak a munkanélkülieket nem rokkantosították, hanem munkanélküliként kezelként.

A HVG-ben volt egy riport egy szlovákai jegybanki vezetővel, ő mondta, hogy régebben Szlovákiában irigyelték a magyar munkanélküli statisztikákat. Aztán kiderült, hogy Magyarországon sem dolgoznak többen, mint a Felvidéken. Szóval NEM IGAZ, hogy Szlovákiában több munkahely maradt meg.

Attól meg nem kell félni, hogy 800 ezer roki nyugdíjas egyszercsak meggyógyul, mint ahogy az sem volt soha realitás, hogy 23 millió román ide akarjon jönni dolgozni...

bandeirante 2009.04.22. 09:42:52

A lényeg továbbra is a következő: ha valaki a munkanélkülieket ellátó rendszerben marad, az még előbb-utóbb dolgozhat. Akit viszont rokkantosítanak, az már soha többé nem fog (legálisan) dolgozni. Úgy látszik, a Felvidéken tudják ezt az egyszerű igazságot, nálunk pedig nem.

Kiß B. 2009.04.22. 09:46:45

Van egy személyes élményem a Tisztelet Társaságával. Egy sokszoros élmény.Ugyanis korábbi munkahelyem (fő profilban bérszámfejtéssel foglalkozó cég) telefonszáma valamikor a TT száma volt. Így megesett az, hogy egy-egy Korda buli előtt napi negyven-ötven Tisztelet Társaságot kereső hívás érkezett, ami egy idő után szinte lehetetlenné tette a munkát, hiszen két ember (volt, hogy én is köztük voltam) egész nap igyekezett leszerelni a nyugdíjasok hívásait. Mint kiderült, a TT ezekre a "bulikra" levelet küldött a tagságnak, amiben a mi számunkat tüntettük fel, ahogy a tudakozó is azt mondta be. Egy napom elment azzal, hogy valós elérhetőséget keressek velük, nem sikerült. Az MDF-et is hívtam, és kb. a 126. illető, egy hölgy volt, aki érdemben nyilatkozhatott volna, de csak annyit mondott, hogy utánanéz. Végül visszaadtuk a számot, és a T-Com egy másikat utalt ki helyette. Csak azért írom ezt, hátha valaki azt hiszi, hogy a Tisztelet Társsasága egy működő dolog. Ez nem más, mint egy adatbázis + 1 szervező, aki évi egy bulit összehoz. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet ebből politikai tőkét kovácsolni....
Mert bárki bármit mond, itthon még mindig szines lufikkal, körhintákkal, sörcsapokkal és koncertekkel lehet megszólítania a "bizonytaln szavazókat". Sajnos ez van.

bandeirante 2009.04.22. 10:06:02

Mai hír:
index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/22/kulfoldon_lesz_napszamos_a_munka_nelkuli_magyar/

A lényege, hogy legalább 40-50 ezer ember jár dolgozni (többnyire feketén) Ausztriába és Szlovéniába. Sokan az ország távolabbi részeiről, akik aztán lakást bérelnek Sopronban.

Nem tudom, mekkora hányaduk hivatalosan munkanélküli vagy rokkantnyugdíjas, de gondolom, 50%-nál biztosan több.

Vidéki 2009.04.22. 11:37:34

@krüger:
Írod: "Szóval NEM IGAZ, hogy Szlovákiában több munkahely maradt meg."
Szerintem nem igaz, hogy nem igaz.
Nálunk a legalacsonyabb a foglalkoztatottak aránya munkaképes korú lakosságon belül.
Ha nálunk egy csoda folytán a rokkantnyugdíjasok aránya hirtelen lecsökkenne a szlovák szintre, a munkanélküliségi ráta 25% fölé emelkedne!

Nincs Szlovákiában ekkora munkanélküliség!

bandeirante 2009.04.22. 12:57:32

@Vidéki: Nem a mostani állapotról beszélek, hanem a néhány évvel ezelőttiről. Tehát arról van szó, hogy Szlovákiában kb. ugyanannyian dolgoztak, mint Magyarországon, de náluk - nagyon okosan - a munkanélkülieket ott mutatták ki, ahol kell.

A szlovák munkanélküliséghez az is adalék, hogy kb. 500 ezren dolgoznak külföldön.

bandeirante 2009.04.22. 13:00:11

@Vidéki: Tavaly áprilisban 10% volt a munkanélküli ráta Szlovákiában (www.bumm.sk/gazdasag/5/17624/a-szlovak-munkanelkuliseg-a-legmagasabb-az-eu-ban.html)

Ha ehhez hozzáadod a félmillió külföldön dolgozót, akkor bizony simán lett volna 25%.

Jester 2009.04.24. 00:43:06

@molaris: "Azért a választási tabló igen érdekesen kezd alakulni. A TT kirúgja a sámlit az MSZP és MDF alól, az LMP és a HP meg az SZDSZ alól, akkor még a Jobbik sem tud annyit gyengíteni a Fideszen, hogy ne nyerjék magukat hülyére."

A Fidesz majd jó szokásához híven kirúgja maga alól.. :)
Lesz itt pl "vissza a 13. havi mindennel", és persze a kihagyhatatlan Tömjén Zsolt. Ügyesek ők, megássák a saját sírjukat :D

bandeirante 2009.04.24. 10:57:38

@Jester: Ez sajnos nagyon valószínű.

Vidéki 2009.04.24. 13:29:22

@exlex:
Nem átallja ezt írni: „Ha valakit nem valós tények alapján rokkantnyugdíjaztak, akkor az bűncselekmény. A bűncselekménnyel szemben nincs elnézés. Ezeket a parazitákat más tartja el, az aki becsületesen dolgozik és adózik. Nem felmentő körülmény az, hogy bezárták a gyárat.”

Ha így gondolkodunk, akkor a mai fiatal férfiak túlnyomó része is "megéri a pénzét".
Emlékeztetnék arra, hogy a sorkatonaság eltörlése előtt a fiatal férfi korosztályoknak túlnyomó része orvosok által igazoltan alkalmatlan (kripli) volt.
Kíváncsi lennék, hogy exlex volt e katona, vagy hasonló „kegyes csalással” sikerült megúsznia a sorkatonai szolgálatot.
Ilyeneknek nincs erkölcsi alapjuk arra, hogy a rokkantnyugdíjazással kapcsolatos csalásokat magas lóról elítéljék!

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása