A köztársaság, az elnök és a protokoll

Konzervatorium I 2009.04.20. 12:52

solyomElnöki hatalma alkotmányos, s azt minden korlátozás nélkül gyakorolhatja. Köztársasági elnökként Sólyom a budai várbeli Sándor-palotában a korábbiaknál szigorúbb államfői protokollt kíván meg. A zászlófelvonás, ünnepélyes őrségváltás, s az elnöki audiencia, ahol a pártvezetők szépen libasorba állnak, s várják az államfő megjelenését, minden országban normális lenne. A sámlin ülve káposztás kockát vacsorázó Kádár és a díszszázad előtt csetlő-botló Göncz, majd a színtelen Mádl után a formalitásokat megkívánó új elnök nálunk szokatlan. (Egyetemi tanár korában is más volt, mint a többiek. Nem véletlenül hívták „Szőr Sólyomnak".)


Az írás a Konzervatórium.hu-n olvasható.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr631075885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joejszaka 2009.04.20. 13:17:27

Jó poszt.

Sólyom László egy érv a Köztársaság mellett.

smalladam 2009.04.20. 13:34:11

egen, "posztmodern" értékeket és hagyományt, rangot, minőséget, tiszteletet egyaránt fontosnak tartó, pártpolitikusokkal nem alkuvó köztelnök kell nekem:)

kíváncsi vagyok, ha megint orbán lesz a miniszterelnök, milyen konfliktus lesz kettejük között.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.20. 13:44:09

Kár hogy nem katolikus, főnemesi házból származik. Érv lenne a Királyság mellett.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.20. 14:30:35

De hogy még mindig lámpaláza van, ha kamerát lát...

@Joejszaka: :)))))

-d(-_-)b- 2009.04.20. 15:37:25

Jó, azért a főnemesek sem voltak mindig azok, plusz nem hinném, hogy az alkotmány tiltaná nem főnemesi származású királlyá koronázását...

szempontpuska 2009.04.20. 15:37:46

@smalladam: semmilyen. csupán néhány hónapot töltenek együtt, augusztus előtt lejár Sólyom mandátuma, akinek megbízatását leginkább karakteresen károsként lehetne jellemezni

szempontpuska 2009.04.20. 15:39:06

arra azért kiváncsi lennék ki hívta Szőr Sólyomnak ?! :-)

Naumov 2009.04.20. 15:43:01

Tegnap a HírTV-n az egyik adásban a bemondónak véletlenül megbotlott a nyelve, amikor Szanyi intelligens megnyilvánulásáról volt szó, és a következőket sikerült mondania: "Idézem: Ezt a parasztot" helyett "Idézem ezt a parasztot". Kábé negyedóráig röhögtem utána.

-d(-_-)b- 2009.04.20. 15:54:18

@szempontpuska:

Szerintem ha már van külön közt. elnök meg kormányfő, akkor legyen már mindegyik karakteres, nem pedig semmilyen vagy báb.

Egy Sólyom - Orbán "showdown"-t pedig megnéznék :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.20. 16:03:20

Végül is a civil eredményei magukért beszélnek: megépült a bősi erőmű, a nagymarosi nem, a Dunát elterelték, így a Rábaköz nyaranta kiszárad. Azt hiszem, az elmúlt 50 év legzajosabb környezetvédelmi sikerét könyvelhetjük el.

Megválasztásának körülményeit (titkos szavazás) kb. az tartja jogszerűnek, aki képes volt Szőr Sólyomnak hívni. Vagy ha ez jogszerű volt, akkor a szocialisták láncszavaztatása is az volt.

szempontpuska 2009.04.20. 16:04:49

@-d(-_-)b-: igen. Egy nem öncélúan és pláne inkább eredményesen, semmint l'art pour l'art konfrontatív Elnök jót tehetne ennek az országnak.
Node ez messze esik Sólyomtól, akinek a legszerencsésebb esetekben is csak annyit írhatunk a javára, hogy "megpróbálta"... (nem elérte)

szempontpuska 2009.04.20. 16:07:22

@RAMBO: Én akkoriban ugyanott tanultam ahol Sólyom tanított (az én évfolyamomat nem Sólyom, hanem Vékás L. vitte)
Soha nem hallottam ilyen "Szőrözésről", a legvalószínűbb, hogy utólag kreált Urban legend, hiszen a Sólyom évfolyamból is sokan voltak a társaságomban...

Akit tipikusan "angol úriember"-hez hasonlítottak mind fellépésében, mind elveiben az Györgyi Kálmán volt a BE tanszék vezetője.

Konzervatív 2009.04.20. 16:34:00

Hát igen,Györgyi Kálmán tényleg egy úriember,de őt inkább jogászi munkássága miatt ismerjük.

szempontpuska 2009.04.20. 16:52:18

@Konzervatív: Éppúgy ahogyan Sólyomot is "egyetemi tanár korában" amiatt ismertük (már aki...)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.04.20. 16:52:22

@Naumov: hát ez tényleg k*rvajó lehetett! :))) És legalább a hírolvasó elröhögte magát?

Csalj 2009.04.20. 17:05:20

@Konzervatorium: Én csak azt nem értem, hogy a miniszterelnökünk miért mond ilyeneket: csalj.hu/?p=30 Szerintetek?

Naumov 2009.04.20. 17:40:02

@Gasper: neki sikerült megállnia röhögés nélkül
Egyébként youtube-on már fenn is van: www.youtube.com/watch?v=bVTLKW2aGDU

jan 2009.04.20. 18:03:05

tényleg, izgi lesz egy Sólyom-Orbán páros (mert azt elképzelhetetlennek tartom, hogy a Fidesz ne Sólyomot jelölné újra)

nekem amúgy nagyon bejön a stílusa és a lépései, de a megválasztásának módja (szavazatellenőrzős "titkos" szavazása) felháborító volt, még akkor is, ha ez az MSZP állítólagos szavazatvásárlásának kivédésére történt

ott szerintem Sólyom nagyon komolyan engedett az elveiből, azóta és addig persze hófehér volt. szóval nehéz ügy.

Fogadott Prókátor 2009.04.20. 18:38:55

@szempontpuska: Sólyomnak nem volt saját évfolyama, legalábbis 1979-84-ben, amikor én jártam, hanem egyes előadásokat tartott meg. Akkor felváltva voltak Eörsi és Vékás évfolyamok, s én Eörsi évfolyam voltam. S Sólyomnak tényleg "Szőr Sólyom" volt a beceneva, ahog Mádlnak a "nagy fehér egér".

Sólyom megválasztása és tisztsége alkotmányos, így semmi kivetni való nincs benne. Az elnököt mindig titkos szavazással választják, s egyébként az MSZP próbált szavazatot vásárolni, nem pedig a jobboldal. Miért kellett volna lemondania? S miért lenne jobb a buta Szily (I am silly) vagy egy Glatz-szerű barom?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.20. 20:54:48

Egyetértek az írással, és annyival szeretném kiegészíteni, hogy Sólyom egy fasz, és arra is nagyon kell vigyázni.

smalladam 2009.04.20. 21:06:08

az örülünk vincent blog szerzőinek igaza is van, nem kell ide semmilyen önálló gondolatokkal rendelkező ember, még a végén csinál valamit jézusom.

szerintem ti vidéki önkormányzati képviselők lehettek, valakik a fidesz legfelső vezérkarából, vagy egykor a Párt valamelyik felső bizottságában dolgoztatok:D

Fogadott Prókátor 2009.04.20. 21:25:53

Jó lenne, ha Kettes úr a baloldali nagyságokkal szemben is olyan bátor és kritikus lenne, mint az amúgy tényleg teljesen meghibbant Kövérrel. (Amúgy meg Kövérnek a Jobbik ügyében igaza van. Egyre több jel szerint Vonát és a többi csirkefogót vhol Moszkva és az MSZP közötti térből pénzelik,)

De az is lehet, hogy csak Kettes úrban egy új Gréczy Zsoltot tisztelhetünk.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.20. 21:26:26

@jan: Viktor szerintem is újra fogja jelölni. Lehet szeretni, vagy nem szeretni; de most az államfőt mindenki garantáltan komolyan veszi.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.20. 21:33:30

@Fogadott Prókátor: Hát, tök jó, hogy Kövér végre kapcsolt. Tegyük fel, ha néha ránéznének a kurucra, a "Jobbik lenni támadni Fidesz" paradigmát némileg korábban is összerakhatták volna. :)

Fogadott Prókátor 2009.04.20. 22:50:23

@mefisto: a Fidesz szerintem is felelős a radikális jobboldal térnyeréséért. Túl sokáig kokettáltak velük, s főleg engedték a szövegeiket elterjedni a maintstream jobboldalon belül.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.04.20. 22:57:16

@Fogadott Prókátor: Például. A Kövér-féle "A Jobbik NEM a szövetségesünk" nyilatkozatot legkésőbb 2006 telén kellett volna megejteniük. Akkor most nem itt lennénk.

osborne 2009.04.20. 23:03:34

@Fogadott Prókátor: amíg fallosznak, parasztnak, beszarinak etc tartják Sólyomot a szoclibberek addig minden rendben. Főleg, hogy a szadesz is szépen benne volt abban a partiban, hogy SL köztárselnök lett ;]

szempontpuska 2009.04.20. 23:55:40

@Fogadott Prókátor: Ezekszerint Eörsi helyére lépett. Akkor már nem volt ilyen beceneve.
Nem gondolom, hogy Szili vagy Glatz jó, jobb elnök lett volna. De ez ugye még nem érdem Sólyomnak ?

A titkos szavazásról annyit, hogy Layer képviselő urat bekísérték a szavazófülkébe.... Ez vicc.

A többit tudod, Horváth Balázs volt olyan hülye hogy elmondta

szempontpuska 2009.04.20. 23:58:51

@Fogadott Prókátor: kokettáltak ?!
EZ eufémizmus ! Együttműködtek, önkrományzatokban ma is együttműködnek és közösen kormányoznak, Wittner, Für, Pörzse, Bencsik és tsaik ott bábáskodtak az alapításnál

szempontpuska 2009.04.20. 23:59:59

@Fogadott Prókátor: igazából tényleg érdekelne mik Sólyom regnálásnak érdemei, sikerei.

Úgy értem amit elért, nem amit megpróbált....

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.21. 00:00:56

@Fogadott Prókátor:

Mondom: aki szerint a "nem titkos" = "titkos", annak Szőr Sólyom. A durva általánosításom stimmel, bár aggaszt egy cseppet, hogy Sólyomnak valami módon köze volt egy generációhoz, aki szerint a nem az egyenlő az igennel.

molaris 2009.04.21. 01:07:55

@szempontpuska:
Horváth Balázs nem hülye volt, csak ittas. És nem csak diadalittas.::))

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.21. 09:57:59

@RAMBO: @szempontpuska: amit toltok, az lózungszöveg. Sólyom az eddigi legjobb közt elnök, végre valaki, aki nem csak kussol (Mádl, habár őt is bírtam), vagy éppen ámokfut jogkörének nemismeretében (Göncz). Sólyomnak igen nagy szerepe volt pl. a génmódosított kukorica betelepítésének megakadályozásában. Próbálja tartani a frontot a külpolban Feri nemlétező külpoljával szemben, ami töketlen és kimerül a "jajcsaklegyünkjóban" szövegben, meg abban, hogy kerüli Ficót. Én szeretem Sólyom konfrontativitását, ahogy nem veszi figyelembe a pártokat. Ovlassátok el, mit mondott erről a Reakciónak adott interjújában. a "nem öncélúan konfrontatív" szöveg egyszerűen bármikor előhúzható, nem tudod emgmondani, mit értesz ezalatt.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.21. 09:59:49

@RAMBO: kár, hogy nem voltál ott LÁnyi köynvbemutatóján. Szerinted a civilek baszták el, ha két cél közül az egyiket elérték, a másikat nem? Ha így gondolod, kissé kifacsart a gondolkodásod, olyan tipikus SZDSZ-es.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.21. 10:44:58

@dszg: Szerintem a civilek ott baszták el, hogy NEM épült meg az erőmű. Mert a Duna felső szakaszán biztosítota volna a hajózást, lehetővé tette volna a vízgazdálkodást a Rábaközben. Amit a civilek elérhettek volna, az erőművet körülvevő területeken a drénezés, és a visszaememlő szivattyúrendszer megvalósítása. Most klaszul nincs erőmű, nem szikesednek a környező területek (aminek egyébként sem kellett volna szikesedniük!), ellenben kiszáradt a rábaközi dunaág és lehet új blokkot tervezni Paksra. GG

A génmódosított kukorica ellen sztem a Fideszes Ángyán József (nekem: tanár úr) érvelt leghangosabban (www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=a014).

Sólyom zajos külpolitikai sikereit jelzi, hogy a vajdasági magyarok megkérték, hogy inkább ne egye oda a fene. Így is lehet a nemzet egysége fölött őrködni, bár kétségtelenül szokatlan.

És ha már személyeskedünk: ha nem olyan "érveket" hoznál fel, amelyeket nem lehet kézből azonnal megkontrázni, akkor nem kellene a kifacsart gondolkozásodról értekeznem, amely tipikusan maoista - ennek a mondatnak szándékosan nincs értelme, pont úgy, ahogy az engem SZDSZ-esnek minősítő írásodnak.

szempontpuska 2009.04.21. 10:46:28

@dszg: Olvastam, de hogy a külpolitikájában blamázsról blamázsra vergődik az az én szememben nem érték és nem érdem. Mint ahogy te sem tudsz eredményt a javára írni, a konfrontáció pedig önmagában nem erény. Erény az lenne ha elért volna valamit ezzel.... nos, mi volna ez szerinted ? A génmódosított kukorica ? :-)))

szempontpuska 2009.04.21. 10:47:19

@Joejszaka: inkább az abortusz mellett sztem :-)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.21. 11:28:15

@RAMBO: @szempontpuska: szerintem bősnagymaros nem a civilek hibája, hanem a komcsiké. Továbbá nem emlegettem a Fideszt a kukoricás ügyben, és Ángyán egy nagy barom, ha igaz, amit írsz. Továbbra sem értem (ill persze értem, csak tiltakozok ellene), milért gondolod, hogy ha én konervatív vagyok, az azt jelenti, hogy Fidesz-rajongó is vagyok. Nem vagyok az. Legjobb esetben is szkeptikus módon viszonyulok a Fideszhez, mégha nem is látok más lehetőséget rajtuk kívül most.

A vajdasági dolog úgy volt, hogy elment volna, és a szerbek miatt kéyntelen volt lerövidíteni a programot, a vajdaságiak zután mondták azt, hogy akkor mégse jöjjön, amit nem értek, de eredetileg örültek volna neki és várták Sólyomot.

szempontpuska 2009.04.21. 11:31:35

@dszg: volt a vajdasági ügy, blamálta magát amerikai beutazással, a románok is hülyére vették, mondjam még a konfrontatív külpolitikájának sikereit ?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.21. 12:45:12

@szempontpuska: ezek nem őt minősítik, szerintem jól tette hogy "blamálta" magát az amerikai vízummal, a román ügy pedig a románokat minősíti, nem Sólyomot. Végre egy fasza politikus, aki szelíden, de határozottan kiáll a határon túliakért és az autonómiáért.

web17.0 2009.04.21. 13:10:02

@dszg: Az Európai Unió is fontolgatja a biometrikus igazolványok bevezetését.
www.statewatch.org/news/2004/oct/bio-13490.df.pdf

P.S Nehogy már Sólyom Laci bácsi beledumáljon abba, hogy az Amerikai Egyesült Államok kormánya mihez köti a beutazást. Én időnként szimpatizálok az Elnök úrral, időnként nem, de ez az amerikai vizumügy, ez akkoris az ultraliberális faszkodás teteje. Sólyom felfogása az alkotmánybíróságról dittó ultraliberális volt, ezért is vicces, hogy a konzikák így szeretik.

web17.0 2009.04.21. 13:33:45

eltűnt egy beírásom.. hmm... szóval miért volt jó ötlet az amerikai egyesült államok bevándorlási politikáját kritizálni amikor az európai unió legtöbb országa is támogatja a biometrikus passport-ot ?

web17.0 2009.04.21. 13:34:20

és ezt így hogy ? :))

Joejszaka 2009.04.21. 13:57:51

@web17.0:

Vegye észre, hogy a konzik Sólymot nem feltétlenül azért szeretik, mert mindenben egyetértenek vele.

Azért szeretik, mert egy egyenes, becsületes ember, aki mindent következetesen úgy tesz, ahogy azt az elvei megkövetelik. És emellett még okos is.

A kiállása, mint olyan, sajnálatos módon egyedülálló manapság.

Na, mutasson nekem még egy ilyet a mai politikai életből.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.04.21. 14:08:34

@szempontpuska: Ha a kisebbségek jogainak képviselete konfrontációkkal jár, akkor ezt nem csak a köztársasági elnöknek kell képviselnie, hanem a teljes magyar diplomáciának. A románok keményen képviselik a maguk érdekeit, nem is beszélve a szlovákokról; Magyarország az egyetlen állam ebben a térségben, ahol a nemzetpolitikai szempontokban és érvényesítésük szükségességében nincs meg legalább egy alapkonszenzus a politikai oldalak között. A híres Károlyi- és Grósz-hagyomány... annak sem volt semmi pozitív hozadéka.

Sólyom nagyon jól tette, hogy elment Erdélybe. És remélem, hogy Göncz Kinga katasztrofális regnálása után Balázs Péter hatékonyabb diplomáciát művel mind Nyugat-Európa, mind a szomszédos országok felé.

szempontpuska 2009.04.21. 14:30:31

@dszg: te sem jutsz messzebb mint a laudációig, azaz milyen fasza, hogy beszólt nekik. Én inkább arra lettem volna kiváncsi, mit tartotok eredménynek, de úgy látom ilyesmire hiába várok, itt maga a pozőrség az érdem

szempontpuska 2009.04.21. 14:33:21

@elGabor: az eredményekről - mármint Sólyom eredményeiről - ha lehetne valamit.
Mert ilyenekkel én is operálhatok, hogy a rendszerváltás óta Sólyom volt a legkatasztrófálisabb államfő ezen a poszton, öntörvényű, következetlen és főleg eredménytelen szinte minden fronton, dehát ugye nem én írtam posztot arról, hogy Sólyom milyen szar elnök, hanem Herkules, hogy milyen jó... csak az nem derül ki mitől jó ?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.21. 14:46:39

@dszg: "Ángyán egy nagy barom" - azt látom, hogy fogalmad nincs a témáról. Azt sem értem, hogy szerinted hol és mikor állítottam azt, hogy "Fidesz-rajongó" vagy. Azt modtad, Sólyom bármit is intézett génmódosított kukorica ügyben. Én meg azt, hogy szerintem az Ángyán (aki kétségtelenül Fidesz képviselő).

Az erőmű terve nem volt hülyeség, sajnos szimbólum lett: a kommunisták elleni harc szimbóluma. Részemről jobban örültem volna, ha szakmai kérdésekben (vízügy, mezőgazdaság) nem Sólyom-féle hülye civilek, hanem szakemberek döntenek, és a civilek inkább a besúgók felfedéséért, vagy az előző rendszer haszonélvezőinek megbüntetéséért szállnak síkra. Csakhát, ugye gázos lett volna, ha akkor a fele parlamenti képviselőről, egyházi vezetőről, bíróról, egyetemi tanárról stb. kiderült volna, hogy kicsit se méltó a köz bizalmára. Kisgazdapárt és MIÉP. Mennyivel bejjebb lennénk nélkülük!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.21. 14:56:15

@Joejszaka: Különösen a kiállása nevetséges. Úgy áll, mint aki befosott, és jár a szeme, mint egy reklámmacskának.

Az elveit ne éltessük, könyörgöm! Basszus, a megválasztása maga volt a bohózat! Szavazatvásárlási kísérlet, vakondok, egymás által kísérgetett Fidesz képviselők, "agyérgörcs" miatt az egyik képviselőt nem engedték Szilyre szavazni, Áder(!) kért neki új szavazólapot, amit "megfelelően kitöltve" dobattak be vele ... könyörgöm, ha a Köztársasági Elnököt így választják meg, akkor mennyire vagyunk attól az állapottól, hogy minden egyes választót egy-egy Párt (mindegy milyen) aktivista kísér be a szavazófülkébe, és "segít" neki kitölteni a szavazócédulát??? EZT vegyétek figyelembe, amikor a leg*.* Elnökről beszéltek!!!

szempontpuska 2009.04.21. 16:13:08

@RAMBO: ez volt az a bizonyos - nome est omen - Layer nevű képviselő

Fogadott Prókátor 2009.04.21. 22:08:41

@RAMBO: az a baj, kedves Rambó, hogy a kis magyar világ tele van ilyen arrogáns, ökör mérnökökkel, aki azt gondolja, hogy minden "szakkérdés". Az, hogy épüljön-e erőmű Visegrádon, az nem szakkérdés, hanem politikai kérdés. Akar-e az ország népe erőművet a Duna-kanyarban vagy sem. A szakkérdés az az, hogy az erőmű rendesen meg legyen csinálva, s ne eresszen.

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.21. 22:16:14

@szempontpuska:

Végülis Szanyi Tibor tényleg a szocialisták leghatásosabb válasza Sólyom ellen, bár ekvivalens egy kupac sz*rral, dehát Szanyi egy ilyen jófej ember...:(

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.21. 22:37:53

@RAMBO:

Szerintem a nevetséges az volt, hogy a két koalíciós jóbarát MSZP-SZDSZ mennyire benézte a köztársasági elnök jelölést, ahogy a szocik nevetségesen a saját vállukat veregetve küldték be Katit a darálóba, miközben tudták hogy a szadesz sose fogja megválasztani őt...mégis mit vártak? Világforradalmat?
Ezután Sólyomnak tényleg nem volt más dolga, mint dalolva köztársasági elnökké válnia, és bizony ez nagyon jól van így, mert a rendszerváltás környékének, majd az utána következő időszak (Alkotmánybíróság, csak a gyengébbek kedvéért) egyik legnagyobb hatású alakja került egy hozzá méltó posztra, de Muszáj Herkules ezt úgy is jól leírta...

Kopi3.14 2009.04.22. 11:19:40

Ha már Sólyom és remek döntései: mint a főparancsnok talán a nemzetbiztonságért is érezhetne akkora felelősséget, mitn három szál gyomért.

garizim 2009.04.23. 23:59:07

A protokollal kapcsolatos állásponttal gyakorlatilag egyetértek, de sajnos akkor is az a véleményem, hogy Sólyom a rendszerváltás óta hivatalban levő legrosszabb elnök. Remélhetőleg nem választják újra.
És az egyetlen jó elnök Göncz Árpád volt(, és mindezt úgy állítom, hogy nem vagyok baloldali.)

garizim 2009.04.24. 00:10:38

Ja, és szerintem a Fidesz nem fogja újra jelölni, Viktornak egy olyan elnők kell, mint amilyen Mádl volt...

Joejszaka 2009.04.24. 13:17:35

@garizim:


Mi az, amit Sólyom rosszabbul csinál, mint Árpi bácsi? Kevésbe barátságosnak néz ki a fotókon?

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.05.07. 13:56:43

Szerintem ha Orbán hatalomra jut, tuti nem jelölik újra Sólyom Lacit, ahogy garizim írta.
Neki nem kell olyan elnök aki beleszól a dolgaiba.
Lehet szeretni az elveiért, de szerintem hülyeségeket csinál.

Kontrabass (törölt) 2009.06.27. 17:05:30

@RAMBO:
Idézlek:
"Sólyom zajos külpolitikai sikereit jelzi, hogy a vajdasági magyarok megkérték, hogy inkább ne egye oda a fene. Így is lehet a nemzet egysége fölött őrködni, bár kétségtelenül szokatlan."

Végre az első érdemi, protokolláris és f*szagyerek elvárásokon túli államfői szerepkör. Ugye ő a legfőbb képviselőnk külföldön. Állam-fő.
Sólyom a számunkra legfontosabb és legkényesebb közép-kelet-európai politikát több, mint furcsán kezeli, lehet, keményen, de f*sz módon, és ez kényes politikai szituációban nem érdem, inkább otthon.

Nem tudom, ki figyelt fel erra a hírre:
www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=89054&Itemid=97
miszerint Sólyom Mubarak, egyiptomi elnök tervezett mo-i látogatása miatt lemondta (be sem jelentkezett) a közép-európai államfők többnapos szerbiai tanácskozásán részvételét. Majd időközben meghalt Mubarak unokája, Mubarak a budapesti látogatást mondta le emiatt, Sólyom pedig az unoka gyászolása miatt még mindig nem ment el a szerbiai találkozóra.
Most itt beszéltetek protokollról, ki milyen fotelben ül, és milyen egyenes a tartása a szőnyegen.
Vessük össze ezzel szemben egy magasabb szintet: államfők protokoll-irodái nem egyeztetnek olyankorra találkozót, amikor az egyik fél egy igen fontos, térségi politikai találkozóra hivatalos, biztosan nem hónapokig tart, kisakkozható egy ideális időpont. Kivéve, ha eleve nem akar elmenni az illető.
Az egyik politikai fél unokája másik fél átérzett gyásza harmadik fél által szervezett politikai találkozóra történő kihatása meg nem egy tipikus politikai protokoll, ez távirat szintjén szokták megoldani, mondjuk házastársi és gyermek rokoni szintig bezárólag.

Lényeg, a szomszéd szintig nem vagyunk képesek kezelni együttélést és politikát. Majd megszületik nálunk is egy Princip Gábor, és minden jó lesz.
Haladunk, haladunk, 20 év eltelt rendszerváltás óta, a fotelig és szőnyegig eljutottunk. Hasítunk, mint a sólyom.

Kontrabass (törölt) 2009.06.27. 17:25:53

@elGabor:
"Ha a kisebbségek jogainak képviselete konfrontációkkal jár, akkor ezt nem csak a köztársasági elnöknek kell képviselnie, hanem a teljes magyar diplomáciának."

Igen, egyvalamiről megfeledkezel: szemben álló felek (Közép-Eu) mindegyike a saját nemzetének - másik országában adott helyzetben kisebbségben élő részének) jogait képviseli, ergo a kisebbségi jog védelme szólam alatt saját nemzeti elvek hangoztatása áll. Ez csupán abból a szituációból, keménykedünk a másik féllel, nem megy. Ez nem csak Sólyomra érvényes, nyilvánvaló, ld Slota.
Viszont, ha legalább épp ezen kényes térség államfői találkoznak, és nem külön-külön, páros viszonyban, hanem egy oda-vissza hatásban és együttes, közép-kelet-európai össz-közösségi érdekekről eshetne szó szlovákok, magyarok, románok, horvátok és szerbek közt, talán el kéne menni Sólyomnak is, Mubarak ide vagy oda.
Az, ha elmegy március 15-én tüntetőleg, önmagában kevés, sőt, sok.
Balázs Péter már csak diplomáciai múltjából is adódóan ettől a diplomáciától idegen Sólyom-féle keménykedésen magasan felette áll, ld szintén fenti belgrádi találkozóról szóló cikk végén megfogalmazott külügyminisztériumi nyilatkozatot.
A külügy is egy szakma, mint a vízgazdálkodás. Sólyom után ezt a posztot is elérhetné a szakmaiság azon túl, eltalál a foteljébe.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása