A Jobbik sokkol és felvilágosít

Ron bácsi I 2009.03.12. 07:15

Budai barátom (a továbbiakban: Bébé) mutatta nekem azt a furcsa kiadványt, amit az egyik reggel talált postaládájában. Bébé elmondása szerint arra lett figyelmes, hogy a láda kinyitása után a fél esőerdőnyi, duguláselhárítást reklámozó cetlik hullása közben Morvai Krisztina arcélét látta meg a levegőben. Sikítva ugrott arrébb.

A szóban forgó színes valaminek a címe Újbudai sokkoló (!), "A Jobbik XI. Kerületi Alapszervezetének felvilágosító kiadványa", mely 55 ezer példányban jelenik meg. A cuccal a júniusi EP-választásra gyúrnak, természetesen.

A kiadványnak mind a szövege, mind a dizájnja valóban sokkoló. Először is: így egyben nem egészen sikerült értelmeznem a templomra montírozott sárga, az ég felé mutató nyilat a Jobbik eredményével, a fehér, ujjongó szellemalakokat a "nincs elveszett szavazat" szöveggel, meg az égen lebegő árpádsávos zászlót. Mit akar ez jelenteni? A neopogány jobbikosok is üdvözülhetnek? 5% alatt nincs feltámadás, fölötte viszont igen? Vallástörténész legyen a talpán, aki ezt meg tudja fejteni...

A nem kevésbé meghökkentő cím és (valahonnan nekem elég ismerős) logó után egyébként rögtön a "felvilágosító kiadvány" definíción kezdtem el gondolkozni, meg azon, hogy ha egyet lapozok, vajon nemzeti radikális szexről olvashatok, vagy csak valami klasszikus forradalmi propagandára lehet számítani. A következő oldalba beleolvasva sem jutottam sokkal előbbre. A "Mi legyen a Jobbik első dolga az Európai Parlamentben és a magyar Országgyűlésben?" kérdésre ugyanis Dr. Hegedűs Loránt válaszának azon része, hogy a Jobbiktól "a zuhanó népességfogyás megállításának elősegítését" várja, legalábbis meghagyta a zaftosabb tartalom ígéretét is.

Sajnos végül csak a második verzió, a forradalmi propaganda következett, de így sem tanulságok nélküli a kiadvány. A legérdekesebb részek talán azok, melyek a Fideszes háttérország radikálisabb részének lenyúlását jelzik. Makovecz Imre, Fidesz-rendezvények állandó díszvendége a következő idézettel szerepel:

"A Jobbiknak meg kell alkotnia valami egységes stratégiát a különböző ellenálló szervezetek számára, össze kell fognia azokat, akiknek a jövőképük megközelítőleg azonos."

Komolyan mondom, én még pártok szóróanyagain ennyit nem gondolkoztam! Ellenálló szervezetek? WTF? Nekik ráadásul egységes stratégia? Partizánokkal akarják elfoglalni a Móriczon a Pizza Hut-ot, vagy mi? Ez a "jövőképük megközelítőleg azonos" rész is elég sejtelmes, hiszen nyilatkozataik alapján Thürmer Gyula Magyar Kommunista Munkáspártjának jövőképe is "megközelítőleg azonos" a Jobbikéval, ráadásul talán egy-két idős partizánt is kölcsönkérhetnének tőlük. Na de nem ez a lényeg: hanem az, hogy ezek szerint Imi bácsinak a Fidesz már nem elég jó. El is morzsoltam egy könnycseppet. Kár volt, hiszen így folytatódik:

"Viszont miniszterelnökként szerintem csak Orbán Viktor tudja kivezeti az országot a bajból"

Na azért! Bár, tegyük hozzá, kicsit furcsa, hogy X párt szóróanyaga Y párt vezetőjét reklámozza...

Makovecz papa leigazolásához hasonló húzás, hogy a brossúra hátoldalán az "Itt keresse a Jobbik Magyarországért Mozgalomról szóló híreket" sor alatt a barikád.hu, a kurucinfó, a hunhír, a Nemzetőr, a Karpatia és egyéb színvonalas periodikák és portálok mellett az (iméntiektől valóban nem sokban különböző) Echo TV és a Magyar Hírlap bannere is szerepel - a Jobbik lenyúlja a fideszes sajtót? Egyébként most gondoltam csak bele: azért milyen jó lehet már Morvai Krisztinának, hogy ideológiai váltása egybeesett a Magyar Hírlapéval, és soha nem kellett lemondania a lap előfizetését? Mázlista!

Ezen az oldalon egyébként két rendkívül ötletes és eredeti szlogen található még, a "Magyarország a magyaroké!" és a "Nő az erőnk!". Utóbbi talán nem csak engem emlékeztet Dávid Ibolya és az MDF "Nő az esély!"-szlogenjére, ahogy a "Magyarország legnépszerűbb női közszereplője" titulus felhasználása is. Tekintve, hogy a Jobbik weboldalán található egy felhívás, mely kéri a látogatókat, hogy küldjenek jelszavakat a pártnak, nem nehéz rájönni, hogy a Jobbik a szövegírókon és a píárosokon akar spórolni. Majd a Kollektív Magyar Géniusz megoldja a reklámszakemberek helyett!

Szegény csórikáim egyébként még mindig a 8,5%-os, hat-hétszáz szavazatot jelentő ferencvárosi eredményükön örömködnek, és ilyeneket írnak, hogy "a Jobbik nélkül nincs többé magyar Országgyűlés." Teleszpemmelik a budai postaládákat, és mint az Airwaves-reklámban, pörgetik fel magukat: "Sikerülni fog!". Könyörgöm, valaki mondja már meg nekik, hogy a MIÉP a Ferencvárosban 1998-ban és 2002-ben is ezerrel több szavazatot kapott, mint ők most!


Kapcsolódó írások:

 "Valódi rendszerváltás" a szélsőjobboldalon - avagy a Jobbik a politikában

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr23996953

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gulyásdemokrácia 2009.03.12. 13:44:05

Olyan ez, mintha Hitler Sztálin titkárnője akart volna lenniVajon miért készül olyan párt az EU-t irányító egyik testületbe, amelyik EU-ellenes?

Trackback: Gulyásdemokrácia 2009.03.12. 13:44:02

Olyan ez, mintha Hitler Sztálin titkárnője akart volna lenniMiért készül olyan párt az EU-t irányító egyik testületbe, amelyik EU-ellenes?              

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.03.12. 07:41:19

Ahelyett, hogy örülnél, hogy munkát adnak a magyar nyomdaiparnak. Remélem, hogy ők pedig magyar papírt használtak hozzá, amihez magyar erdőket vágtak ki :)

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.03.12. 08:17:54

a szentkoronarádió nincs rajta a lapon?

Konzervatív 2009.03.12. 08:31:57

Jézus,a Kuruc.info is támogatja.Azért ez már tényleg kicsit sok...

egysegelem 2009.03.12. 08:45:19

Nem ertem ezzel mi a problema, probalkoznak, mint masok. :-)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.03.12. 09:16:45

szimpatikus fiatalemberek.
pár km autópálya és nekik is telik majd píárra, meg plexi pulpitusra

Steve the Great 2009.03.12. 09:27:27

Viszont legalább újra lesz arra lehetőség, hogy a Fidesz (és elsősorban Orbán) + a radikális jobboldal (ami nem átall SS-jelvényre emlékeztető félelemkeltő logót gyártani) összeborulásáról értekezzenek a hozzáértők..

yanchi345 2009.03.12. 09:35:40

Szerintem a hibát ott követed el, hogy értelmet keresel egy érzelmi alapú kommunikációban. A Jobbik még nem jött rá arra, hogy ad1.) a rá érzelmileg nyitott pár százalék számára felesleges ilyen papírokat legyártatnia, ad 2.) a többieket pedig érzelmi alapon (l. templom képe ott, ahol semmi értelme, stb.) nem tudják megszólítani. A fidesz pont ezzel a kommunikációs hibával vesztett el két választást, kiengedve a palackból Mikolát, Semjént meg Kövért, az értelmi alapon döntőket pedig most sem szólítja meg (van programom, csak nem árulom el, csak, ha előtte megválasztasz), az ellenkező stratégiának a tesztje folyik egy ideje az MDF-ben. Meglátjuk, milyen sikerrel.

___________________________ (törölt) 2009.03.12. 09:54:41

"a többieket pedig érzelmi alapon (l. templom képe ott, ahol semmi értelme, stb.) nem tudják megszólítani."

Khm. Mit gondolsz erről a felmérésről?

"Nemrégen csináltunk egy kis felmérést, ami arról szólt, hogy mit gondolnak az emberek a nyugdíjak reálértéken való befagyasztásáról. Ezt nyolcvan százalék elvetette. Amikor azt kérdeztük meg, mit szólnak egy olyan politikához, amely a nyugdíjak reálértékét meg fogja őrizni, akkor nyolcvan százalék helyeselte. Ez a két állítás ugyanaz" ( orbanviktor.hu/beszedek_list.php?item=66 )

Ez arra utal, hogy az emberek bazi nagy része bizony tényleg érzelmi alapon foglalkozik a dolgokkal.

Inkább arról van szó, hogy teljesen másfajta érzelmi alapon: egyfajta "úgy hangzik-e, hogy adni akar-e nekem vagy úgy hangzik-e, hogy elvenni"

winston01 2009.03.12. 10:05:33

@ Shenpen · neokon.blog.hu 2009.03.12. 09:54:41

Ez arra utal, hogy az emberek többsége nem vagy rosszul _érti_, amit hall.

Érzelmi alapú döntés az, hogy "Én a viktorra szavazok, mert olyan jóképű, meg múltkor is hogy beolvasott a kommereknek."

Értelmi alapú meg az, hogy "Én a viktorra szavazok, mert nem fagyasztja be a nyugdíjat, hanem megőrzi az értékét."

Valójában hülyeség mind a kettő, de nem egy kategória.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.12. 10:18:42

@Shenpen:

Teljesen biztos vagy abban, hogy a két állítás_pontosan_ugyanaz? Erre tényleg kíváncsi lennék...

___________________________ (törölt) 2009.03.12. 10:26:09

Nem. Befagy = tutkóra nem megy se fel, se le. Megőriz = nem megy le, fel talán mehet, ha disznó nagy mákod van, de nem ígéri senki. Majdnem ugyanaz.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.12. 10:43:49

@Shenpen:

Majdnem. Fontos majdnem.

Befagy: nem lesz jobb.
Megőriz: rosszabb nem lesz, és talán lesz jobb.

Ennyi pontosan elég az embereknek, sztem ösztönösen érzi a különbséget az is, akinek amúgy fingja sincs ezekhez a dolgokhoz.
A reménybe kapaszkodás úgymond "innate ability" az embernél...

smalladam 2009.03.12. 11:00:13

hihi
nekem a kép teljesen olyan érzetet kelt, mintha a pogányok épp felgyújtanák a szent imre templomot és örömtáncot járnának a lángjainál. engem meggyőzött:D

szpal 2009.03.12. 11:31:52

kohnzervatórióm... ennyi stupidságot, rosszindulatot még az indexen is ritkán látni.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.12. 11:35:19

"Morvai Krisztina arcélét látta meg a levegőben. Sikítva ugrott arrébb."

Hatalmas. :D

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.12. 11:42:54

@szpal: Gratulálunk, Ön nyert, hiszen Ön az a szerencsés olvasó, aki 1000.-ként zsidózta le burkoltan a Konzit, a szellemes Kohnzervatórium viccet alkalmazva. Nyereménye egy Konzi logós kipa, plusz fél éves Konzi-előfizetés.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.12. 11:45:14

Ne legyen igazam, de ennek a k. országnak csak radikális, majdhogynem diktatorikus kormány fog bármilyen érdemi változást hozni. Íme a demagóg radikálok. Nem smakkol, de kevés dologban az ördög is igazat mond, ugye? És hol vannak azok, akik a demokratikus jövőt akarják megmenteni? MSZP és demokrácia Szemkilövető Ferkó után, hitelből? Na ne! Fidesz az überóvatos, konkrétumkerülő, nyugdíjasbarát sima modorával? Ugyan! SZDSZ, a 200kRoma+1 pártja? Nekem nem! Hát akkor? Hol az alternatíva? Álljon már elő! Ne legyen igazam, de ez itt a vég.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.03.12. 11:47:21

nem kaphatnám én meg a konzi logós kipát? cserébe ígérem, hogy sose növesztek relativista pajeszt és minden gazdasági programot esztétával véleményeztetek.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.12. 11:54:38

@mcs:


Maga van olyan hüjje, mint hat másik:))) Sokadszorra mondom, hogy NEM gazdasági programot kértek az esztétától.
Ahhoz meg nem kell cukrásznak lennem, hogy eldöntsem sz@r-e a süti.
Váltson már, azóta új nap kelt föl, meg minden.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.03.12. 12:03:21

Nem értem azt a villámjelet a S(~)okkoló címben. Mi a fene lenne ez? Szokkoló? SSokkoló? Vagy csak "hűdejólnézkiottegyvillám"?

Még ha az "O" betűbe húztak volna egy villámot, akkor rendben lenne. Akkor azt gondolnám, hogy egy scrpt-kiddie bénázását látom. R4Mß()

De így ez szimplán gyökér.

maglew 2009.03.12. 12:05:50

Miért a gagyi SZDSZ-es Lenne 200.001 Liberális ember aki mégtovább nyomná a fejét a szarban című óriásplakát aztán nagyon színvonalas, feltétlen többtízmilliót kell erre a szarra költeni, mellesleg ki az a barom aki a mai világban erre a hazaáruló mocsok SZDSZ-re szavaz.

Inkább a Jobbik, mint ezek vagy a Fidesz.

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2009.03.12. 12:06:18

@Gabrilo: én értékelem mcs humorát, bár tényleg tegnapi téma már:)

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 12:14:26

Nem tudom eldönteni, hogy Ron bácsi azon kesereg-e, hogy a Fidesztől viszi el a barmokat a Jobbik, vagy azon, hogy ha már viszi, akkor ne ilyen igénytelenül röhejesen tegye.


Innen nézve nekem a Fidesz, Jobbik, Konzervatórium egy kutya. Persze, ez nektek nyilván nem mindegy, de ez legyen a ti problémátok. Szóval jól esik a májamnak ha egymást szapuljátok.

Lesz még itt narancsos bukta.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:26:17

@Steve the Great: Ne érts félre, nem vagyokm személy szerint Jobbik-szimpatizáns, de azt azért nem értem, hogy a lógójuk Téged melyik SS-hadosztályéra amlékeztet? A legközelebb a kettőskeresztre még a Das Reich-é hasonlít, de olyan erős analógiával, hogy az ennyi erővel bármire ráhúzható...

-d(-_-)b- 2009.03.12. 12:27:01

@okostojgli:

Jó lenne, szerintem is ez az, amire az országnak szüksége van: egy stabil, ciklusokon átívelő kormányra, amelyik végig tudja vinni a programját. Így nincsenek 180 fokos fordulatok, és az ország végre stabilan haladhat ugyanabba az irányba.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.03.12. 12:27:03

Minden párt ezt csinálja, de van akit szeretünk és ezért elnézzük neki.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:31:02

@okostojgli: Kedves @okostojgi, szerintem itt nem nagyon marja egymást senki, nekem minden párttal van itt-ott fentartásom, de hát ez természetesen, lévén, hogy emberi dolgok; tökéletlenek. De ha megengedsz egy személyesebb kérdést: ha ennyire lenézed a Fideszt is, akkor Te reális politikát kitől vársz? Mert a többi, jelenlegi párt a nyílvánvaló szánalmasság szintjén áll, ezért nem tudom, van-e ebben az országban olyan, értelmesnek valamicskét is mondható ember, aki még megeszi a finom, drága PR-fogásokat ettől a most kormányzó bandától...?

Határozott Szándék (törölt) 2009.03.12. 12:32:32

@RAMBO: Azzal a villámmal a Jobbik azt akarja sugallni, hogy Harry Potter majd jön, és elintézi a problémákat.

Abindarraez 2009.03.12. 12:35:45

Vajon direkt hasznaljak a házfoglalók nemzetkozi jelkepet a cimben?
en.wikipedia.org/wiki/Squatting
:)

-d(-_-)b- 2009.03.12. 12:38:42

Ja, meg ez a "Nő az erőnk" szlogen, szánalom. Össze sem mérhető olyan katarktikus erejű, karizmatikus szlogenekkel, mint:

"Szabad élet, szabad madár"
"Hallgass a szívedre, szavazz a Fideszre"
és
"MSZP: Igen!"

Szerintem.

is 2009.03.12. 12:39:48

@Király Rák: ez egy kicsit túlérzékenység. az index említése ne jelentsen már zsidózást. az index bizony nagyon lement bulvárba, sőt még kutyába is. ez egy szimpla minőségjelző, ha még ehhez hasonlít valaki.

és hát tényleg, szerintem is kicsit túl lett ez erőltetve. milyen legyen egy szóróanyag? mindegyik ilyen (artifex-nél a pont), pusztán az olvasó percepciója, hogy amikor X mondja, akkor milyen mély, bölcs igazság, ha meg Y ugyanazt, akkor micsoda faszság. és bizony benne van a 80%-os felmérés is, amit én a következőképpen parafrazeálok:
- legyen megszorítás: 80% nem (sőt lásd márciusi hülyenépszavazás - 85%)
- legyen-e a költségvetés hiánya kisebb, sőt az egyenleg pozitív, hogy ne nőjön az államadósság: 80% igen
pedig hát ugyanarról beszélünk (aztán ha ez megvan, akkor jöhet, hogy mekkora legyen a központosítás).

vénbanya 2009.03.12. 12:40:00

@Omár: ... valamint további nem éppen finom, de feltehetően szintén nem kifejezetten olcsó PR-fogásokat a Fidesztől? - csak hogy ne legyen befejezetlen a mondatod.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:41:10

Eh, most néztem meg jobban, kedves Steve, Te nem a hivatalos logora, hanem a kiadvány címében lévő villámra gondolsz... Boccs az előbbi kérdésért ez esetben. De továbbra is úgy gondolom, hogy erre sem lehet ráfogni.... Szerintem az sokkal-sokkal dühítőbb, és ha kicsit több időm lenne be is perelném érte a boltot, hogy a Nyugati aluljáróban egy könyvesbolt ajtajára ki vannak téve szép, nagy reprózott kommunita plakátok... Ez viszont tényleg bűncselekmény, (Btk. 269/B. § (1)) mégsem háborodik fel senki. De ha valaki egy nyilas, vagy horthysta plakátot tenne ki ugyanoda, rögtön felháborodás és fasisztázás lenne belőle (holott az utóbbi nem is tiltott, nem is fasiszta...). Ez nem azt jelenti, hogy nyilas plakátokat szeretnék mellettük látni, Isten őrizz, hanem a kommunista plakátot kéne eltávolítani.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 12:42:32

@Omár:

Még egyszer, innen úgy látszik, marakodtok. Onnan te meg ezt annak hívod aminek akarod.

Ugye nem gondolod, hogy beavatlak kis lelkem titkos vágyaiba, és elkotyogom, hogy kinek a reális politikáját fogadnám el? Majd ha megnyerték a választást, majd ha megkapták a felhatalmazást majd akkor elmondom. Tudod, paradigmaváltás. Titkok és titkok.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:45:26

@vénbanya: Igazad van, ott is van bőven szánalmas, és felesleges pénzkidobás, nyomorult önreklámokra, de: 1. azt nem a "kormány" adja ki, a központi pénzből; 2. ha arányaiban nézed a Fideszé nem tartalmaz annyi hülyeséget, mint pl. Gyurcsány megnyílvánulásai. Mindezek mellett leszögezném, hogy nem vagyok fideszes, és más területeken komoly problémák vannak ott is, csak most épp nem ezekről beszélgetünk. :)

Drága Bunkócska 2009.03.12. 12:45:37

Magyar országnak Magyar kurvát!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:47:54

@okostojgli: Szíved joga! És ha tényleg "paradigmaváltás" lesz, az lesz a legjobb az országnak. Ha ez a "politikai elitnek" csúfolt, nyerészkedő politikusi réteg eltűnne egy-az-egyben... De nem mindegy milyen az a paradigmaváltás, persze...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:49:33

Amúgy a "Nő az erőnk" tényleg eszeveszett hülye szlogen, komolyan kíváncsi vagyok, ezeket kik találják ki, esetleg szakemberek? Vicces...

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 12:50:36

@Omár:

Paradigmaváltás = Narancsos bukta

Ez a képlet hogy tetszik?

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.03.12. 12:51:00

Be vagytok szarva, hogy a Jobbik bekerül a Parlamentbe, ezért fikázzátok szerintem.

Különben ha hasonlóan állnánk hozzá bármelyik párt kampányanyagához, még többet lehetne röhögni. Csak most a Jobbikot kell fikáznia a "konzervatívoknak"... Szomorú, hogy a Jobbikot tekintitek ellenségnek és nem az SzDSz-t... :((

Steve the Great 2009.03.12. 12:53:23

@Omár: Talán nem sikerült elég ironikusra fogalmaznom, de ez nem az én véleményem. :) Én sem kedvelem kifejezetten a Jobbikot (Morvai Krisztinától és a szóvicceitől meg kiráz a hideg), viszont nem is látok nácit minden bokorba,
Ugyan nem szoktam fogadni, de elég nagy esélyt látok, hogy valaki bedob valami ehhez hasonló okosságot a lap logója kapcsán.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:53:54

@okostojgli: Nézz utána, mit jelent ez a szó... Ha Neked a paradigmaváltás ezt jelenti, akkor Te még mindig 2002-ben élsz, és szép álmokat kívánok.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 12:54:18

@Omár:

"nem vagyok fideszes, és más területeken komoly problémák vannak ott is, csak most épp nem ezekről beszélgetünk."

Ahhoz képest, hogy a poszt egyik felvetése, hogy a Jobbik a Fidesztől viszi vagy nem viszi a választókat, idekevered Gyurcsányt nem is értem milyen logika alapján, és kijelented, hogy nem a Fidesz idiótaságairól (értsd Jobbik) beszélgetünk, hát necces.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:55:00

@Steve the Great: Ez a kedvenc szórakozásuk, a falra festeni a nácit, úgyhogy nem fogadnék Veled! :D

Megélhetési rasszista 2009.03.12. 12:55:24

A ferencvárosi választás maga volt a rendszer paródiája. Ki mennyit szavazócédulát csalt, ki kit vesztegetett meg, és a korona a művön, ahelyett hogy az SZDSZ csendben jelöltet sem indítana egy esélytelen választáson, ahelyett két napig azzal volt tele a sajtó, hogy a vemhes luvnyájukat milyen piszkosmocskosterrornyilasfasisztanáci szervezet fenyegette meg. Érdekes, azóta semmi újabb infó, se rendőrség se NBH részéről.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 12:56:23

@Metal Warrior: Azért ne legyél ilyen borúlátó, én egy napon sememlíteném a két pártot, és a Jobbik még mindig jobb, mint bármelyik balos, vagy a quasi balos MDF...

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2009.03.12. 12:58:34

@Metal Warrior: Talán nem alaptalanul. Az SzDSz nem akarja behívni az Iráni Forradalmi Gárdát....

smalladam 2009.03.12. 12:59:17

@Metal Warrior: gondolom te sem olvasod túl sűrűn ezt a blogot...

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 12:59:39

@Omár:

Attól tartok, hogy nem én alszom hanem te fogsz felébredni.

vénbanya 2009.03.12. 13:00:22

@Omár: Neked is igazad van, nem erről beszélünk (bár halkan megkérdezném, hogy szerinted a FIDESZ miből adja ki a maga kiadványait?).

A Jobbikról beszélünk, és e tekintetben szintén nem tartalmazott érdemi hozzászólást a Te bejegyzésed se - ha jól láttam.

De ha már itt tartunk. és ez nem Neked szól. Aki itt nagy keservében azt mondja, hogy há' akkora szarban vagyunk, hogy inkább jöjön mán akár a Jobbik, mint bármelyik másik, mert hátha az megoldja, az mind üljön már be kicsit egy Fradi-meccsen a B-Középbe, hogy hangulatilag is felkészítse magát az ország hangulatára abban az esetben, ha ez a képtelen idiotizmus megvalósulna...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 13:01:10

@okostojgli: Meglátjuk! :) De én nem is 2010-ben várom a "hajnalt".

vénbanya 2009.03.12. 13:02:59

@vénbanya: Omár - módosítok, későbbi bejegyzésedet csak most látom, tehát Neked is szól...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 13:03:41

@vénbanya: A Fidesz pártkasszából (ahogy a többi párt is, csak az Mszp szokta időről-időre kormánypropagandába ágyazni saját maga éltetését), amiben természetesen van állami normatíva is.

Igaz, hajlamos vagyok kissé elandalogni és olykor messze kerülök a témától, bocsi.

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2009.03.12. 13:04:18

@is: kohnzervatóriumot írt a csóka...nehezen esik le, mi?

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.12. 13:05:10

@vénbanya: Megnyugtatlak, én egyik pártban sem látom most a hosszútávú megoldást, és gazdaságilag, átmenetileg csak a Fidesz tudná kezelni a dolgot. Jobban mondva, náluk van még valami esély; de hosszútávon, mondom, egyik sem ezek közül.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:06:21

Én kívánom a jobbiknak, hogy parlamenti tényező legyen.

Emlékeztek milyen jó kis élet volt Torgyánnal, meg a hülye Miéppel? Semjén is milyen marhaságokat tud beköpni. Miért vonná meg bárki a Jobbiktól a jogot, hogy lejárassa magát?

2009.03.12. 13:09:35

@vénbanya:

Tök igazad van, a Jobbik maga a képtelen idiotizmus...nem is a totális csődöt előidéző Fletóék, meg az agy híján rasszizmusról ordibáló libsi zombik.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:11:07

@Omár:
"gazdaságilag, átmenetileg csak a Fidesz tudná kezelni a dolgot."

Meddig, 3 napig? Míg elő nem jön Viktor a saját őszödi beszédével?

vénbanya 2009.03.12. 13:15:10

@Omár: Hogy a FIDESZ mit fog kezdeni a mivel, az hamarosan kiderül - én igazán várom már, hogy végre hatalomra kerüljenek! Hannibal Lektűr egyik postjából idézve (ő is idézte ezt, teszem hozzá, és nem a maga véleményét adta közre) "...Orbán Viktort a hatalomra kerülését követő néhány hónapon belül mélyebb és vadabb gyűlölet fogja övezni, mint most Gyurcsány Ferencet, és többen mondják majd rá, hogy hazudott, mint Gyurcsányra mondják jelenleg. Azt a szakadékot, ami az ellenzéki vezérként folyamatosan mondottak és a ténylegesen megteendő kormányzati intézkedések között tátong, Orbán Viktor miniszterelnökként képtelen lesz áthidalni. Bizarr lesz, amikor ugyanannak a munkának kell nekiveselkednie, ami miatt éveken át ostorozta a szocialista kormányt."

Meglássugg!

ügyfélszolgálatos 2009.03.12. 13:17:33

@imperial: Mert a te viselkedésedből arra lehet következtetni, hogy lehet veled normális párbeszédet folytatni.

vénbanya 2009.03.12. 13:20:26

@imperial: najahhh, nyilván "agy híján rasszizmusról ordibáló libsi zombik" azok az amerikai újságírók is, akik a New-York Timesben írtak mostanában egy cikket a régióban - különösen Magyarországon - kiszélesedő mérhetetlen rasszizmusról...

kavafisz (törölt) 2009.03.12. 13:20:40

Én nem becsülném le azt a Ferencvárosi 8.5 %-ot. Lehet az még annyi országosan is !

:(

lolperec 2009.03.12. 13:21:05

újbudai sokkoló.. ez tetszik :D
echo tv is ezeket nyomja? nem is tudtam :)
nembaj a lényeg, hogy sikerülni fog.. :D
remélem a választásokig kibékülnek a fidesszel és egymást húzzák majd a mélybe le..
bár ez túl utopisztikus sajna :(

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:21:36

@vénbanya:

Ez lesz a kedvenc blogom, itt hájjal kenegetnek!
Honnan van ez az idézet? Ki mondta, mikor, hol?

Nazareus 2009.03.12. 13:22:02

Én nem is értem ezt az egész cikket. Olcsó poénkodáson (és csúsztatáson) kivül nincs benne semmi. Mit akart ez a cikk mondani, árulja már el valaki!

FuRaCe 2009.03.12. 13:29:08

Az élő fába is...
Vajon mi motiválta a cikk íróját?
A pénzen kívül mást nem tudok elképzelni.
Magyar szívvel megáldott, józan ember nem a jobbik kampány lapját elemezgeti, von le belőle mély következtetéseket. A tényeket, az elmúlt 20 évet kellene elemezgetni és azon aggódni, hogy a mindentéren megbukott MSZP-SZDSZ-MDF soha többet ne árthasson ennek az országnak.
20 év nem elég bizonyíték? Bármelyikökünk, ha a munkahelyén hibát hibára halmoz, elnézi azt valaki és ad újabb és újabb esélyt? Kivágnak, hogy a lábam se éri a földet.
A tanárt, az orvost, a portást, a rendőrt, az ácsot, a cukrászt mindenkit meghurcolnak, ezeket ki fogja?
A minimum, hogy többet a parlament közelébe se mehessenek. A felelőségre vonásról még nem is beszéltem.
Csak egy új erőben látok esélyt! Ezek nem fognak megváltzoni.

vénbanya 2009.03.12. 13:32:50

@okostojgli: ezt most itt nem teszem közzé, mert jól fejbevágnának néhányan már csak ezért is egy kőbunkóval - nem mintha annyira ijedős lennék, de látogass el a Hannibal Lektür blogjába ide: hannibal.blogter.hu/322481/gyulolt_gyurban_es_a_kapitalistak (szerintem egyébként is érdemes), és ott megtalálod:)))

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:35:07

@FuRaCe:
"Magyar szívvel megáldott, józan ember"

Egyenes logika, pengeéles következtetés. Megtudtuk, nem vagyok magyar.

Józan se, kívánom, hogy bekerüljön a Jobbik a parlamentbe, lásd fentebb.

vénbanya 2009.03.12. 13:36:47

@FuRaCe: oszt mellik új erőben, ha meg szabadna kérdezni? Pölö az Új IRA-ban?

vénbanya 2009.03.12. 13:38:10

@okostojgli: hihetetlen, hogy erre Te még csak most döbbentél rá, pedig én pl. már mlyen rég tudom.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:41:48

@vénbanya:
Megnéztem, köszi.
Ez a Szittya TÖRVÉNY mekkora arc, ilyen jókat rég röhögtem, jobb mint Semjén. Tényleg komolyan gondolom a "Jobbikot a Parlamentbe" dolgot, ha ilyen faszkalapok is szót fognak ott kapni, élmény lesz.

Mouth Hero 2009.03.12. 13:44:24

Szerintem arról felesleges elmélkedni, hogy parlamenti párt lesz-e a Jobbik, a kérdés legfeljebb az lehet, hogy hány százalékot ér el (6, 10, 15?).

Berci_JCHC (törölt) 2009.03.12. 13:47:30

A parlamenti kabaréval az a baj, hogy Torgyán, illetve a MIÉP szereplése csak Kunczéval együtt volt élvezhető. :(

Amúgy jópofa ez a cím. Mert aztán sokkolóval hadonászni teljesen oké.

Egy postaládából bozótharcosként előugró Morvai Krisztinától meg én is megijednék, az biztos.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:48:28

@Mouth Hero:

Szerintem 100% . Amíg a Parlamentben bohóckodnak addig sincsenek kint a városban. Legalább szem előtt vannak.

FuRaCe 2009.03.12. 13:48:37

@okostojgli:

Nem hinném, hogy erre fektettem a hangsúlyt, ennek adtam volna nyomatékot.
A szavak kiforgatása helyett én az érvelést kedvelem, arra tudok reagálni, erre nem.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.12. 13:48:38

@RAMBO: Még ha az "O" betűbe húztak volna egy villámot, akkor rendben lenne.

Egyértelmű, hogy ez MSZP-s lejáratókampány! Ismét bebizonyosodott, hogy Orbán Viktor vérnáczi, neohorthysta.
O-ban az SS vilám, Orbán stb. Éééérted?

teemur · http://teemur.blog.hu 2009.03.12. 13:53:45

A kiadvány dizájnja zseniális, az elemzésed is! Majdnem elkacagtam magam hangosan a munkahelyen...

Na, de ennyi kompromittáció elég... megyek vissza dolgomra.

Köszi, hogy ezt megosztottad velünk!

vénbanya 2009.03.12. 13:56:02

@okostojgli: ennek a SZTTYA TÖRVÉNY-nek többféle neve is van ott a blogteren, meg vagy 27 diplomája, mondja ő, és szorgosan kommentel is ebben a stílusban... én kifejezetten keresni szoktam a hozzászólásait - imádom őt, mert engem is mindig megkacagtat:)))))))))))

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 13:56:14

@FuRaCe:

Hát, nyuszó-muszó, a kijelentésed így hangzott: "Magyar szívvel megáldott, józan ember nem a jobbik kampány lapját elemezgeti, von le belőle mély következtetéseket. A tényeket, az elmúlt 20 évet kellene elemezgetni és azon aggódni, hogy a mindentéren megbukott MSZP-SZDSZ-MDF soha többet ne árthasson ennek az országnak."

Nekem ebből az jön le, ha és amennyiben a Jobbik idióta szórólapjával foglalkozom az elmúlt 20 év és a minden téren megbukott MSZP-SZDSZ-MDF helyett, akkor nem vagyok sem magyar sem józan.
Vagy félreértem. Lehetek még attól magyar és józan mert Morvai kisasszony jövője jobban érdekel mint az elmúlt 20 év? Mert ha igen akkor tessék magyarul fogalmazni. Magyarul. Érted?!

Zigi 2009.03.12. 13:56:33

@kavafisz: Én sem becsülném le a ferencvárosi 8,5%-ot.Lehet az még annyi országosan is!

:)

vénbanya 2009.03.12. 13:59:17

@Berci_JCHC: "Egy postaládából bozótharcosként előugró Morvai Krisztinától meg én is megijednék, az biztos."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

molaris 2009.03.12. 13:59:56

"Ron bácsi"- Te tényleg ilyen hülye vagy, vagy csak pakolod Magad???????????
Azért az a két belinkelt kép, ott egymás mellett nem ébresztett fel?

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 14:00:04

@vénbanya: na, most lenne kedvem inni egy sört. :)

molaris 2009.03.12. 14:06:20

@molaris:
És folytatásként: egy átbulizott éjszaka után, én inkább ébrednék Krisztina mellett, mintsem, hogy eme Bajai Kisleány legyen a társam, ugyanott.
A fene tudja, de én biztos nem tudnám, hogy hol is vagyok.

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 14:10:04

@molaris: Ha csak nem te vagy Baló György, akkor nagyon ronda ember lehetsz, mert Baló kellett Morvai kisasszonynak nem pedig te.

fénydublőr (törölt) 2009.03.12. 14:12:15

Egy fogadást, valaki?: MDF összeáll SZDSZ-szel és MSZP-vel, kvázi nagykoalíció vs FIDESZ+JOBBIK, de az első formáció alakíthat kormányt, ideiglenesen Bokros lesz a miniszterelnök, és - valszeg még ez előtt kezdve - átverik a legbrutálisabb verziójú szerkezetváltást. Én isszopok, személy szerint, de aztán jó lesz. Nektek is.
?

Berci_JCHC (törölt) 2009.03.12. 14:14:31

@vénbanya: De aztán egy jól irányzott aikido fogással átrepíteném a gyűjtőládába, a heti adag aldi meóla, lidl ricsárd, tacskó fesön és főgele károly mellé. :]

FuRaCe 2009.03.12. 14:20:43

@okostojgli:

És megint nem tudtál semmit írni. Látom amikor nem találsz szavakat kiforgatod a másikét és ha az sem jön be akkor jöhet a földbedöngölés.
Nincs bajom a nyuszó-muszózással, de azért annyira nem vagyunk jóba. Vegyél vissza okostojás.
A cikkre reagáltam és nem érdekel Te mit értesz, mit nem.

szempontpuska 2009.03.12. 14:25:09

hát ez érdekes, hogy kicsit megnézzem és elmerengjek egy politikai szórólapon, annak kábé annyi az esélye, mint a Tesco-újságnak. Semmi.
pedig úgy látszik mégis érdemes...

Az ember megáll és gondolkodik, hogyan és honnan jutott ide Morvay Krisztina ? Nekem pl. annak idején szemináriumvezetőm volt a jogon (ha emlékeim nem csalnak, nemzetközi Magánjogot oktatott a Mádl féle tanszéken) egy lelkes, tisztafejű, normális és akkoriban (cca 20 éve) még feltűnő hasonlatosságokat mutatott Kim Basinegerrel (ne röhögjetek!).

Aztán liberális jogvédő, nőjogi aktivista, Simek Kitty ügy (emléxik még rá vki ?), majd CEU és Európa. valahol itt kezdett megbomlani, és nem a környezet hatására. A CEU-n vele dolgozó évfolyamtársam döbbenten mesélte, mennyire kínossá kezdett válni, hogy Krisztina a végén szinte semmivel nem készül el. Nem határidőre, hanem egyáltalán. Udvarias elválás, ideges hisztéria. Aztán kipaterolták a szocik az EU-ból is, innen befutotta azt az utat, akik tehetségük, helytállásuk, alaposságuk hiányában felsültek valahol .. és automatikusan átsodródtak a velünk vagy ellenünk ország másik oldalára.

te jó ég hányan járták be ezt az utat ! A frusztráció sztrádáját: Pozsgay, Csintalan, Szűrös, Bayer, Kondor Katalin, Obersovkszky stb.

Szinte már típus történet, ahogyan az egyik oldal felkarolja a másik szemetét a politikusok és megmondóemberek secondhand piacán.

Morvay - sajnos - a helyén van. Egy társadalmi frusztrációkra építő mozgalom frusztrál tagja. Amolyan politikai Anettka, akire nem figyelnek ha normálisan beszél, minimum bele kell púznia a képernyőbe, hogy felfigyeljenek rá.

Na és a Magyar Hírlap, meg az Echo ?
Széles mit akarhat még ?
ezek bizotsan nem jelentenek bizniszt. Szinte bizonyosan többtízmilliós deficittel működik havonta a tévéje meg a hírlapja is. És az is egyértelműnek látszik, hogy nem annyira a Fideszre, inkább a Jobbikra hajt rá. Később ennek még lehet jelentősége...

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 14:30:15

@FuRaCe:

A te szavaidat, mint valami Rubik-kockát, csak kiforgatni lehet.

Ne haragudj, nem sejtettem, hogy ha turbómagyarul beszélsz akkor nem magyarul beszélsz. Bocsika, nyuszika.

vénbanya 2009.03.12. 14:38:35

@okostojgli: jut eszembe, létezik még a Magyar Sörpárt? Mert akkor máris tudom, hova fogok voksolni:))

FuRaCe 2009.03.12. 14:52:45

@okostojgli:

Szánalmas, hogy úgy indítasz és próbálsz valakin, egy "párbeszéden" felülkerekedni, hogy nyuszó-muszó.
Gondolom azért kezded így, azért ez a megszólítás, hogy nyeregbe érezd magad, még akkoris ha semmi értelmeset nem "mondasz" utána.
Ez kisebbségi komplexusokra vall. Bár nem vagyok szakértő, de a sebzett kutya szokott hasonlóan viselkedni.
Ja és semmi baj.

Berci_JCHC (törölt) 2009.03.12. 15:02:59

@vénbanya: csak vigyázz nehogy túlságosan felönts a garatra, aztán ittas állapotban eltévesszed a karikát. :D

vénbanya 2009.03.12. 15:24:21

@Berci_JCHC: nagy ügy, legf. nem ikszelek, hanem ipszilonozok - a lap aljára, meg kifele menet a fülkéből:D

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 15:36:44

@FuRaCe:
Hát hogy a francba ne lenne kisebbségi komplexusom ha még mindig nem tudom biztosan, hogy magyar szívű vagyok-e vagy nem! Bár kutya már vagyok, ezt most megtudhattuk. Esetleg puli? Talán vizsla? Bár a Magyar Vizslához - tudod a kefekötő mintegy két lapszámot megért újságjához - hasonlítani engem csöppet pikáns lenne.

Egyébként a nyuszó-muszó tök ari. Mi a gond vele? (Ez egy költői kérdés, nem kell rá válaszolni.) (Csak neked mondom, hogy más ne tudja, "nyeregben", n-nel a végén. Meg "jóban". Hú, de bunkó vagyok, és most már biztos, hogy idegenszívű is ha egy turbómagyart kioktatok magyarságból.)

FuRaCe 2009.03.12. 16:17:20

okostojgli, még a végén megsajnállak. Támadóból áldozat.
Igazi tenyérbemászó képed lehet...
Szerény személyem szerint, a magyarság a szívben rejlik.
Sokkal többre értékelem azokat a bölcs paraszt embereket, akik ugyan lehet nem beszélnek válogatottan és nem írnak helyesen, mint a fehérgalléros majmok, de tiszta szívű, őszinte, dolgos emberek. Egyenes beszéd, nincs kertelés, hazudozás, szőrszálhasogatás.
Még mindig nem tudom mit akarsz tőlem, de verd ki magadnak és nyugodj meg végre. Egy rossz szót nem szóltam hozzád. Ellentétben veled. F*szfej! Upsz, nem bírtam megállni.

FuRaCe 2009.03.12. 16:40:39

okostojgli: És egyébként már eléggé kiszámítható mibe kötsz bele, úgyhogy ne fáradj! Mert ha én mindig válaszolok - a Te semmitmondó, kiforgató, szőrszálhasogató stílusoddal évekig üzengethetünk majd egymásnak. Arra meg biztos neked sincs időd, meg nekem se.

HaKohen 2009.03.12. 16:55:50

@FuRaCe:

"Vajon mi motiválta a cikk íróját?
A pénzen kívül mást nem tudok elképzelni."

Így négyszemközt megosztom veled saját magán-titkosszolgálatom legfrissebb infóját:

>A Konzervatóriumot egy szupertitkos alapítvány támogatja, egy bizonyos Sztálin József irányításával, a kuratórium elnöke Franco (nem a Néró, valami más keresztneve van), a fő fundraisor pedig egy Grűn Spán (micsoda keresztnév?!) nevű zsidó bankár a New Yorkból a Gázai övezetig ásott egyik alagútból. A pénzt pedig a WB rövidítésű (feloldása World Bibsik) kozmopolita pénzintézet adja.
A pénz egyenest megy a konzik számlájára, 50 %-a pedig onnan Kohn - bocsánat: Ron - bácsi postjára.

HaKohen 2009.03.12. 16:58:22

@okostojgli:

Ja, és remélem, nekem is mondod, hogy nyuszó-muszó :-)))))))))))))))

flatus 2009.03.12. 17:20:03

Nem tudom miért nem tudták időben megmutatni Baló Gyuri bácsinak ,hogy hol található a női nemi szerven a csikló!!!!
Kis odafigyeléssel nem szabadította volna ránk ezt a baszatlan picsát.

józan' 2009.03.12. 17:35:38

Srácok, ki ez a Ron bácsi? Talán smalladam álnéven? :)
Eddigi rövid ittléte alatt sikerült tótawé-i mélységekbe lovallnia magát. :o
Jobbik-tól, TGM-től, Bokrostól függetlenül mondom...

A másik pedig: hová tűnt Don Shimoda?

okostojgli (törölt) 2009.03.12. 18:11:16

@FuRaCe: Faszfej, "a" betű, tudod, nem csillag.

FuRaCe 2009.03.12. 18:52:38

HaKohen: Ha-ha-ha :)

FuRaCe 2009.03.12. 19:07:35

@okostojgli: igazad van - a csillag, nemhogy enyhít, durvább... :)
Turbómagyar, nyuszó-muszó, nyuszika, Szálasi Ferenc! Kétségtelen - fantáziadús vagy.

smalladam 2009.03.12. 19:41:21

@józan': én vagyok Ron bácsi. valójában Aron. Aron Klein. Don Shimoda lepaktált az ellenséggel, úgyhogy a kopaszi gátnál várja, hogy a kotróhajók felszínre hozzák a testét.

Carnivora (törölt) 2009.03.12. 19:43:20

Aranyos amatőr munka ... sajnos a Jobbiknak a Gárdás történet helyet a pártépítésre meg a színvonalasabb munkára kellene helyezni a hangsúlyt. Az kevés lesz, hogy néha megjelennek a cigány bűnözéssel meg gárdával ... -

phaidros 2009.03.12. 23:34:48

@okostojgli: hát, nem tudom, ha Neked a narancs a mostani paradigma, akkor hol élsz... :) De majd megkérdezlek a választás után, hogy érzed magad. :)

phaidros 2009.03.12. 23:36:12

@FuRaCe: okostojás és okostojgli nem ugyanaz. Utóbbi valszeg Bakura, tojás viszont egy normális és értékes ember.

phaidros 2009.03.12. 23:40:04

@fénydublőr: nekem úgy tűnik, hogy az SZDSZ-nek most két "centrumpártja" is lesz, LMP, és Humanisták. Ha mindkettő jól szerepel, és nem változik a küszöb, akkor egyik sem jut be. Hacsak nem lesz pártszövetség. Az LMP és a humanisták között el is tudom képzelni.

Jobbik szerintem szintén nem jut be, viszont ő meg nyilván a Fidesztől vesz el szavazatot.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.13. 03:12:57

Legalább egymillió magyar férfi nevében mondhatom: Morvai Krisztináról le lehet szállni, aki őt bántja engem bánt! Zöld??? Akkor jó!:-) Szóval, meg fognak itt sokan lepődni, hogy hány százalékot fog kapni az EP-választásokon a Jobbik-lista:-)

És: ez a bejegyzés rossz. Éspedig azért, mert túlontúl átüt a szövegen, hogy szerzője nem azt írja, amit gondol, hanem azt, amiről azt gondolja, hogy gondolnia kellene.:-)

ü
bbjnick:-)

molaris 2009.03.13. 07:12:07

@okostojgli:
Mondjuk Bánó nem vagyok, szépségversenyt sem nyertem, de azért állítólag kimehetek az utcára, és a gyerekek nem állnak meg a növésben pofázmányom láttára.:)
Egyébként láttam Ibolyka fiatalkori képeiből, és nem volt ám rossz anyag. Azért napjainkban Krisztina jobb bőr. És ha már itt tartunk nekem a közelmúltból legjobban Hankiss Ágnes tetszett. Szeme, szája gyönyörű annak a nőnek, és értelem sugárzik a lényéből.

Carnivora (törölt) 2009.03.13. 08:42:58

@bbjnick:

Ja az EU választáson szerintem is esélyes. Én is Jobbikra szavazok azon, mert nagy jelentőssége nincsen, és Gyurcsányt azzal lehet legjobban felbosszantani :D

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 10:14:05

@FuRaCe: Meg ne haragudj, de azt a Ferenc keresztnevű barmot én nem említettem. Nem lehet, hogy nálad kavarog a véleményed és a vágyálmod és azt hiszed, hogy azok tények?

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 10:31:22

@phaidros:

Aa választás után én jól fogom magam érezni, már most tudható. Ha nem a Fidesz nyer akkor azért, ha pedig ők nyernek, akkor meg azért. Tiszavirág életű lesz Orbán pályafutása. Konkrétan, előjön majd a saját őszödi beszédével (mást ÍGÉRT mint amit akármilyen indokkal de mégiscsak meg KELL tenni), és láss csodát, el lesz hajtva a picsába. Nem is tudom, valahogy perverz módon ez utóbbira inkább kíváncsi vagyok. Képzeld el, amint a HírTV-ben megy a tudósítás: "Orbán megszorításai ellen több ezres Árpád-sávos csürhe tüntet a Kossuth téren". Sőt mi több! Az Echo tévében meg ez megy: "Orbán hazudott a választásokon, több százezres tömeg skandálja: Orbán, takarodj!" És valószínű, venni fogok még egy készüléket, hogy egyszerre tudjam nézni hátradőlve, sörrel a kezemben a két adást.

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 10:39:02

@molaris: Nem Bánó, Baló. De ha már mindenáron szexista blogot akarsz csinálni konzervkáék blogjából, bevallom, Morvay kisasszony dús ajkai amint a "rendőri brutalitás" szavakat formálják különös, mondhatnám szinte már perverz gondolatokat ébresztenek bennem.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.13. 10:42:47

@okostojgli:

"Képzeld el, amint a HírTV-ben megy a tudósítás: "Orbán megszorításai ellen több ezres Árpád-sávos csürhe tüntet a Kossuth téren"."

Ez teljességgel elképzelhetetlen. A HírTV nem ismeri a félmilliónál kisebb számokat, ha tüntiről van szó.

FuRaCe 2009.03.13. 10:46:21

@phaidros:

Igazad lehet... Ez esetben még kedves is voltam.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.03.13. 10:47:29

@okostojgli: A következő heti lottószámokat is ha megírná, azzal sokat segítene több frank-hiteles olvasójának.

FuRaCe 2009.03.13. 11:30:05

@okostojgli:

Vicces, hogy vágyálmokról, személyiségzavarról írsz, miközben Te teszel frusztrált, kényszerképzetekkel teli, paranoiás megjegyzéseket. Viszont aggasztó, hogy már emlékezet kiesésed is van.

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 11:37:11

@FuRaCe: Hát te ki vagy? Rád nem emlékszem.

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 11:41:18

@tölgy: A múltkor még cipős szekrénynek ajánlkoztál a Duna-partra. De ilyen fasza faanyagból marhavagont is készítenek.

phaidros 2009.03.13. 12:23:16

@okostojgli: Viki kevésbé izgat, hogy mi lesz vele, én az egyszázalékos (?) SZDSZ-re és 15%-os MSZP-re bontok majd pezsgőt. Kár, hogy bármikor előkerülhet egy Mikola kaliberű egyén, akin gellert kap a dolog.

De egyébként a tied is elég wishfull thinking jellegű. :D

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 12:36:46

@phaidros:
Én csak el kezdtem gondolkozni és kikövetkeztettem, hogy Orbán elő fog állni majd az saját őszödiével. Nem csak ezen a blogon, nem most először. Senki nem akadt aki kapásból vagy egy kis gondolkodás után csak egy-két érvet felhozott volna, hogy hol sántít a gondolatmenetem.

Vágyálom?

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.13. 12:46:00

Meglepődnétek, hogy mennyi embertől hallottam, hogy a Jobbikra szavaz, főleg most amikor nem olyan nagy a tét.
még olyanok is akik eddig csak a szadira vagy a maszopra szavaztak.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.03.13. 13:56:23

ja, erős sansza van a jobbiknak. főleg az ep választáson.

és az is biztos, hogy viktornak kell majd valamit mondani, amikor megnyeri az országgyűlési választást, de hogy őszödi beszéd nem lesz, az tutiziher.

de mindegy is, mert viktor kezéből a korbács is édesebb, hiszen a haza nem lehet ellenzékben. mondjuk én leszarom az őszödijét, vagy a hiányát, ha megcsinálja a reformokat.
de nem fogja, mert először a még 4 évet hozza össze, abba meg nem fér bele reformozgatás, 12 hónapos év, meg ilyen huncutságok.

és a saját önző érdekéből nézve igaza van, mert ha megcsinálja, akkor meg 2014-ben jön vissza a bajnai gordonnal az mszp. csak ezúttal lmp koalícióval.

van egy 8-12 éves elkúrásra kilátásunk.

okostojgli (törölt) 2009.03.13. 16:07:17

@mcs:
Te ott vagy eltévedve, hogy ha Fletó nem lépi meg amit meg kell - Bokrossal vagy nélküle - akkor Viktornak egy választási lehetősége marad: megetetni velünk a szart. Magyarul őszödi mintára beismerni, hogy elkúrta, mert amit Fletónál népnyúzásnak hívott azt mégiscsak meg kell csinálni. És erre nem lesz 4 éve! Azonnal kell cselekednie. Pláne, ha Fletónak van annyi esze, hogy belemegy az előrehozott választásba. Magyarul, őszödi beszéd az lesz.

Az egy másik kérdés, hogy Fletó mégiscsak belecsap a lecsóba és elkezd reformozni (gyengébbeknek népnyúzni), úgy, ahogy Őszödön ígérte.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.03.13. 17:29:09

@okostojgli:

nem hiszem, hogy a magyar politikus halogatási képességeit halandó ember képes megbecsülni.

vikiből kinézem azt, hogy hagy bedőlni egy csomó mindent, de nem csinál megszorítást. (mittomén, 4-esmetró, ilyenek).
de azt még inkább kinézem, hogy aprókat megszorít, de semmi körülmények között nem ismeri el, hogy az, amit csinál az megszorítás volna.

"kedves barátaim, a haza bajban van. nem hagyjuk veszni a nyugdíjakat, nem engedünk az életszínvonalból, a családok megélhetéséből, nem. de a haza bajban van, ezért, kedves barátaim, vissza kell fognunk a luxuskiadásokat. takarékosan kell élnünk, akár a nagymamám, aki kis nyugdíjából mégis el tudott vinni minket az állatkertbe, nekünk is így, beosztással kell élnünk, kedves barátaim" - aztán a szijjártó másnap bejelenti a 30%-os áfát.

de, tulajdonképpen ezek közül bárkiből kinézek bármit.

még az a forgatókönyv is lehetséges (bár azér kicsi az esélye) hogy ferencünk nekiáll kormányozni, és megszorít ezt-azt.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.13. 19:29:15

mért lenne a jobbik pogány?:)
épp, hogy az egyetlen párt, amely azt akarja, hogy az emberek betartsák a keresztény erkölcsöt... :)
kereszteket állít, stb.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.13. 21:12:37

@Ferenc Testvér:


Na ne fárasszon. És ha felállítja a keresztet, arról jobban betartják? Ugye viccel. Egyébként, én is szeretném, ha erősödne a kereszténység. De ezért egyénileg-közösségileg és nem parancsuralmi alapon kell tenni. A jobbik köre pedig tele van gnosztikus tévelygőkkel, már ne is haragudjon (most tényleg Morvai "megsértik az emberi jogokat!' Krisztina lesz a "legjobbosabb" párt vezérfigurája? Nemár!). Nekem úgy tűnik, náluk a kereszténység leginkább egy felvett arculat, annyira komolyan nem veszik:(( (Kovács Dávid, akiről még komolyan vehető volt, hogy komolyan veszi, már nincs ott ---> talán nem véletlenül)
A keresztállításról nem lesz erősebb a kereszténység, ahogyan a MDC-től sem lesz népszerűbb a "köztársaság". Én amúgy nem ellenzem a keresztállítást, egyáltalán nem zavar, sőt, csak kicsit nyálverésnek tartom. Kell járni templonyba, beszélni barátokkal, családdal erről, gyereket vinni misére, stb. Lassú, fájdalmas, de a legjobb út.
A Jobbik sajna csak egy közérzületet lovagol meg, ahogyan Bogár László, meg az LMP is. Ezt mindannyian a maguk nemében sikeresen csinálják, de ettől még nem feltétlenül fog tetszeni:( Az ő közérzület-lovagolásuk a cigány-téma (annak legitim, fontos voltát nem tagadom), némi autoritárius érzésekre való rájátszás, meg egy másodmosott, kicsit gyenge Horthy-nosztalgia:(( Frissessége viszont annyi, mint a hetes zoknimnak:((

okostojgli (törölt) 2009.03.16. 08:32:35

@mcs:
"aztán a szijjártó másnap bejelenti a 30%-os áfát."
Én ezt gondolom őszödi beszédnek, beismerésnek, hívjuk ahogy tetszik.

"bejelenti a 30%-os áfát".

Bemegy az Árpád-sávos vadbarom másnap a közértbe és megveszi az aznapi kiflit. Hoppá, drágább lett a kifli. "A kurva anyád Orbán Viktor, nem ezt ígérted!" gondolja majd. Vagy üvölti és megy a Kossuth térre kordont bontani. Ami, ugye, a társadalomra nézve nem veszélyes.

Mouth Hero 2009.03.16. 10:28:38

@okostojgli: A 20 forintos kifli 1-2 forinttal drágul az ÁFA emelés miatt. Ahol ekkora szürke- és feketegazdaság mértéke, ott elsősorban a fogyasztási adót kell megemelni. Az ÁFA csökkentése óriási hiba volt.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.03.16. 12:01:39

@okostojgli:

én az őszödi beszéd azt értem, hogy burkoltan, vagy nyíltan beismerik: hibáztak. vö: "elkúrtuk"

na, ilyet nem fogsz hallani viktortól.

@Mouth Hero:
azér ez cseppet össztettebb kérdés. van az áfa csökkentésnek gazdaságfehérítő hatása is, meg munkahelyteremtő is. meg még tucatnyi.

esztéta-e vagy?

Mouth Hero 2009.03.16. 14:01:22

@mcs: Nem akartam ennyire részletesen belemenni, de a lényeg, még mindig bele nem bonyolódva, hogy a fogyasztási adók mellett a munkabért terhelő járulékokat csökkenteni kell.

Sarkítva: SZJA és egyéb munkabért terhelő járulékok 5-10%, cserébe ÁFA 40-50. Persze utóbbi jelenlegi formában nem vezetne sehová, hiszen brutális bevásárlóturizmus éledne újjá, de fikciónak és szemléltetésnek jó.

Ha most valaki bruttó 200 ezret keres, abból nettó 100 ezret tud elkölteni, míg a munkaadónak kb. 260 ezrébe kerül, hiszen kb. 120 ezret kap kézhez, s ez 100 ezer + ÁFA. Tegyük fel, a céges járulékokat visszanyesik úgy, hogy 220 ezerbe kerüljön (=több alkalmazottat képes felvenni), a munkavállaló terheit is csökkentik, mondjuk 170 ezret kap meg 120 helyett.

Ha 40%-os ÁFÁ-val számolunk, akkor látjuk, hogy tulajdonképpen még így is többet, kb. 120 ezer abszolút nettót tud elkölteni a dolgozó. Tehát a gazdaság pörög, és jelentősen kifehéredik, mert 10-15%-os adót nem éri meg elcsalni, hisz több vele a munka és para az APEH-től.

Aki pedig többet költ, az több adót is fizet. Jelenleg ez nem így van, hiszen adócsalással bőven fedezhetőek a költségek, amik ráadásul kisebbek is az ÁFA csökkentése miatt.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2009.03.18. 02:40:55

@Gabrilo:
"Na ne fárasszon. És ha felállítja a keresztet, arról jobban betartják? Ugye viccel."

Nem mondtam azt, hogy pusztán ettől a ténytől, hogy a pógár meglát egy felállított keresztet, egyből szalad és megtér. Ám, mint azt az előző posztban írtam: vissza kell szerezni a kereszténység becsületét. Véget kell vetni annak, hogy mi csak újból vissza és visszavonulunk. Meg kell mutatni, hogy itt vagyunk mi is, nem csak a kereszténységet mocskoló hülyegyerekek. A keresztállítás erre jó. Apró lépés ugyan, és önmagában talán sokat nem ér, de jelképes ereje van.

"Egyébként, én is szeretném, ha erősödne a kereszténység. De ezért egyénileg-közösségileg és nem parancsuralmi alapon kell tenni."

De ha szeretnéd, hogy erősödjön, akkor olyan megoldások után kutass, ami működik is:) Mert az, hogy Orbán Viktor kicsit haverkodik a felsőpapsággal, attól még a fiatalság erkölcsi állapota olyan marad, amilyen: UN-DO-RÍ-TÓ.
Mellesleg a konzik által gondolom jó királynak tartott Szent István sem úgy hozta be a kereszténységet, hogy szép dolgokat mondott a kereszténységről, hanem tett is érte. Ja, és konzinál az az érv, hogy "az régen volt" nem játszik - tudod: az értékek és az ember örök.

"A jobbik köre pedig tele van gnosztikus tévelygőkkel, már ne is haragudjon"

Ebben kendnek nagyon igaza van, az alvégről rendre hallhatóak hagyományos keresztény szempontból nyilvánvalóan teljes ostobaságnak tartható megnyilvánulások ("Krisztus magyar/pártus herceg volt"), de ezzel nem kell foglalkozni, Orbánnak is kezet csókolt néhány öregasszony.

"most tényleg Morvai "megsértik az emberi jogokat!' Krisztina lesz a "legjobbosabb" párt vezérfigurája? Nemár!"

Morvai Krisztina fellépése azért is üdvös valahol, mert a ballibnak a fejébe kell végre verni, hogy az emberi jogok nem azt jelenti, hogy reájuk vonatkozik, és akkor nagyon kúl, de aki szélsőséges/fasiszta/náci/ordaseszmés (az, hogy ki az, természetesen ők állapítják meg) azt ki lehet rekeszteni a politikai diskurzusból, arról meg ne is beszéljünk, hogy rendre felmerül a kérdés, hogy börtönne sújtogassuk őket.

"Nekem úgy tűnik, náluk a kereszténység leginkább egy felvett arculat, annyira komolyan nem veszik:(("

Ez a Fideszre még inkább igaz lehet.

"(Kovács Dávid, akiről még komolyan vehető volt, hogy komolyan veszi, már nincs ott ---> talán nem véletlenül"

Vona Gábor viszont szerintem kicsit jobb szervező. És anélkül semmire se mennek

"A keresztállításról nem lesz erősebb a kereszténység, ahogyan a MDC-től sem lesz népszerűbb a "köztársaság"."

Ld. fent.

"Én amúgy nem ellenzem a keresztállítást, egyáltalán nem zavar, sőt, csak kicsit nyálverésnek tartom. Kell járni templonyba, beszélni barátokkal, családdal erről, gyereket vinni misére, stb. Lassú, fájdalmas, de a legjobb út."

Így van, ezt mind meg kell tenni. De ezt nem fogják megtenni az emberek addig, amíg nem állítják vissza a kereszténység becsületét, amíg "ciki" dolog lesz vallásosnak, temploma járónak lenni. És ezt a sok negatív sztereotípiát és berögződést csak úgy lehet leverni, ha kiállunk és megmutatjuk, hogy itt vagyunk.

"A Jobbik sajna csak egy közérzületet lovagol meg, ahogyan Bogár László, meg az LMP is. Ezt mindannyian a maguk nemében sikeresen csinálják, de ettől még nem feltétlenül fog tetszeni:("

Ha nem veszed észre, minden párt ezt teszi. A Fideszre ez külön jellemző, mindig olyan szöveget ad elő, amellyel úgy érzi, hogy meglovagolhatja a közérzetet. Egyszer polgári, másszor plebeius - ki érti eztet? Szerintem a Jobbik sokkal inkább ideologikusabb párt.

"Az ő közérzület-lovagolásuk a cigány-téma (annak legitim, fontos voltát nem tagadom)"

Igen, a legitimitása annál a videónál kezdődik, ami a nevem mellett van.

"...némi autoritárius érzésekre való rájátszás..."

Szerintem nem árt az se az országnak, a világ így is túlsatnyult, túlfeminizált...

"...meg egy másodmosott, kicsit gyenge Horthy-nosztalgia:(("

Én azért egy kicsit többet látok ebben. A MIÉP annak idején sokkal inkább volt egy poszt-Horthy fellángolás. Szavazótáborát is főleg idős emberek alkotta, sokan tehát annak idején megérte a Horthy korszakot. A rendszerváltás után ez a típusú nosztalgia legális lett, a MIÉP ezt játszotta ki. A MIÉP kiesésében nagy szerepe votl szerintem a Horthy-korszakra még élénken emlékező generáció fokozatos kihalásának.
A Jobbik ezzel szemben inkább a fiatalokat célozza meg, valami újat is akar adni, nem puszta nyers Horthy nosztalgiát. Építenek arra is, igen, de az üzenet az új.

"Frissessége viszont annyi, mint a hetes zoknimnak:(("

A konzinak az értékek örökre szólóak. :)

borpancsoló 2009.03.18. 10:17:31

Én csak a poszt utolsó megjegyzéséhez szolnék hozzá, hogy le lehet sajnálni a jobbikot azért, hogy még mindig a ferencvárosi eredményeken cuppognak és hogy csak szaros 600 szavazatot kapott, de azért én egy kis óvatosságot javaslok.

Bár nem hiszem és nem is örülnék neki, hogy a parlamentbe juthatnának, de azt be kell látni, hogy a közhangulat kedvez a jobbiknak, ráadásul ez az a párt, aki egyedüliként tudja parlamenten-kívüliként folyamatosan tarjeszteni a saját nézeteit és azok az országos médiában is megjelennek. (pl az LMP "rakartmosó" akcióját szerintem egy kaposvári szavazó magasról le...)

Egyébként azon a bizonyos ferencvárosi balhén a jobbik volt az igazság fényes vértezetű lovagja, aki kipattintotta a "többi korrupt induló" cédulamásolását, és ez igen jót tehetett ám a renoménak azok körébe, akik csak szemezgetnek velük.

Az is biztos, hogy az első fordulóban duplaannyi szavazatot kaptak, mint az ország vezetésében sokáig (szerintem titokban a mai napig is) szerepet vállaló szdsz, akik aztán már ki sem mertek állni a 2. fordulóra.

Szóval nem tudom, az biztos, hogy most (sajnos) javuló tendenciát mutat a népszerüségük, ezt kár is eltagadni és abben az országban két nappal sem lehet előre látni a jövőt; lehet holnap államcsőd, holapután jobbik-kormány (lol), én már semmin nem lepődök meg.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.18. 12:40:25

"Szerintem a Jobbik sokkal inkább ideologikusabb párt."


Ez mint pozitívum?:))) Hö-hö-hö

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.18. 15:19:47

@Gabrilo:
Igen. Némi védelmet nyújt a gerinctelenség ellen.. :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.18. 15:47:01

@Gabrilo:
@Ferenc Testvér:

Te Gabrilo, hát nem kiábrándító, amikor a tanítvány eccerűen nem érti, amire tanítod? Haha.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.18. 15:48:02

@Ferenc Testvér:


Ön téved, ismét. Az ideológiamentesség nem gerinctelenség, és ezt épp maga, egy "konzervativizmus-szakértő" nem tudja? A konzervatívok jellemzően ellenzik az ideológiákat, mert az ideológiák dogmatikusak, elbutítanak és ellentétesek a liberum arbitriummal. Legutóbb ezt az érvet, amit most maga hangoztat, Csapody egyik írnoka vette elő:

konzervatorium.blog.hu/2008/02/08/konzervativista_manifeszto_csapody_megmongya_a_frankot

Az ideológia-mentesség a politikai dogmáktól való mentességet jelenti, nem gerinctelenséget - ezt a "gerinctelenség" és "elvtelenség"-vádat a konzervekkel szemben jellemzően a libik szokták elővenni :))))

Cypriánus 2009.03.18. 16:10:39

ideológiákról :

az idős Metternich herceg írta a fiatal Donoso -Cortés-nek:
" az ideológiák olyanok, mint a lőréseken kinéző ágyúk-csak egy irányban lehet lőni velük. Az ELVEK viszont mint a forgatható csövűek-bármilyen irányban tüzet nyithatunk a valótlanságra"

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.18. 20:12:17

@bbjnick:


Barikádék milyen édik:)))) Annyira nem igaz az, hogy nem tudnak nevetni (amit legalább háromszor emlegetnek e remek cikkben, nyilván nem valamiféle önigazolás céljából), hogy a Lovas-interjút le is szedték onnan.
Hö-hö-hö.

___________________________ (törölt) 2009.03.18. 20:17:31

Azért rendes tőlük, hogy nem linkelték be, most takaríthatnánk itt két kézzel a fikákat, ha igen...

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.18. 20:48:35

@Gabrilo:
@Cypriánus:

Kollégák, kollégák, nem vették észre, hogy én itt az ideológiát, mint ELVET értettem ;)

Mellesleg ne gúnyolja a dogmákat: milyen katolikus maga?:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.18. 20:51:30

@Ferenc Testvér:


Figyeljen jobban.
Ideológia =/= elv. Politikai dogma =/= vallási. Stb.

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.18. 22:29:46

@Gabrilo:
De a katolikus dogmákból levezethető egyfajta politikai dogmarendszer is, ami egy jó kir. kath. államot eredményez... :)

Mellesleg lehet szőrszálhasogatóan lovagolni a szavakon, nyilvánvalóan elvekről beszéltem, nem ballib értelemben felfogott ideológiákról, bár talán nem fogalmaztam precízen, elnézést.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.03.18. 22:32:57

@Ferenc Testvér:


Az Egyház dogmái reakciós módon alakultak ki, azaz ha támadás érte a tanításokat, akkor fogalmaztak csak meg dogmákat.
"kath. állam" pedig nemigen van, ezt csak azok mondják akik "teokrácia" miatt vartyognak, ilyen ugyanis Európában nemigen volt (államegyház Angliában, stb., az igen: de ott sem ellenőrizte sose úgy az állam az egyházat, mint a SZU-ban).
Másrészt egy politikai tanítást nem lehet levezetni egyértelműen a katolikus vallásból. Tudja a katolikusok között hányféle politikai nézet van? Nem ilyen egyszerű dolgok ezek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.19. 16:40:46

@Shenpen:

Amennyire értettem, nem a konzervatoriummal van nekik problémájuk (az nemigen érdekli őket), hanem a fidesszel...

ü
bbjnick

F. T.- (törölt) · http://www.metacafe.com/watch/2123225/ 2009.03.21. 03:20:53

@Gabrilo:
Létezik politikai katolicizmus is, tecciktudni - ilyen Prohászkánál lehet kutatni. De küldtem önnek egy cikket, amely kifejezetten a katolikus közéletiségről szól, nem tetszett olvasni?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.08. 18:54:05

"Morvai Krisztina arcélét látta meg a levegőben. Sikítva ugrott arrébb."

csak nem zsidó volt, aki félt hogy a dunábalövik?

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása