„Nem a párizsi barikádokon van!”

Konzervatorium I 2008.12.09. 07:03

vaclav-klaus
Az európai integráció jelenlegi irányával közismerten kritikus Václav Klaus cseh köztársasági elnöknél európai parlamenti küldöttség járt a múlt héten. A magyar "hírszerzőket" elkerülte maga a találka és annak szokatlanul éles, egyesek szerint botrányos kimenetele. Az urak között ugyanis nem a máshol megszokott „EU-konform” csevej zajlott. Klausnak különösképpen a Vörös Dan-nek becézett Daniel Cohn-Bendit-val, a töményen baloldali, zöldpárti EP-képviselővel gyűlt meg a baja, aki anno a párizsi diáklázadások aktív szereplője volt. Vörös Dan provokálóan egy EU-s zászlót hozott Klausnak ajándékba.
 
 

Az írás a Konzervatórium.hu-n olvasható.

 

Kapcsolódó írások:

Bohém élet - Libertarizmus Csehországban

 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr84809604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2008.12.09. 10:55:20

"Kelet-Európa, Európa lichthofja, kidobált szemetek, a fal ridegen meredt
Kelet-Európa, vagy Kelet-Közép-Európa, sor került rád is, Káin, mostohagyerek
Édes szívem, te, vak süket nóta, ócska a verkli éneked
'56 Európa, '68 Európa, debillé pofozott, ősz, eltorzult gyerek
Kelet-Európa, ott ülnek a boltba' tiranno-, marxo-, geronto- és trabantfejesek
Kényszeres nóta, vak zongorista, hallgatom tompa éneked
Félszeg Európa, részeg Európa, rokona embernek, így hát majomrokon
Nem is Európa, igen is Európa, szemüveged kapd le, tán jár még egy pofon
Nem is Európa, igen is Európa, mit álmodsz, én továbbgondolom
Prága Európa, Varsó Európa, szőrszálat hasogatsz, csűrsz és csavarsz
Remény Európa, röhej Európa, jópofa hatalmi játék e tavasz

Édes szívem te, reszli Európa, álmom, hogy másmilyen maradsz
Na mi van, Európa, Kelet-Európa, hol a bal, hol a jobb, már nincs itt irány
Reszli Európa, köztes Európa, feketepiacon vett engem anyám
Hájas az élet, részeg kis népek, sok egymást vádoló talány
Most te jössz, Kelet-Európa, mindennek tudója, bakancsban ugrálod hős, tojástáncodat
Valaha Európa, csak volt Európa, adtál te ezér' már vért s szégyent sokat
Járd, Kelet-Európa! Tánc van, Kelet-Európa! Táncolj, mert éppen most szabad
Lóden Európa, kübli Európa, hol a tömegbe szállt, leszállt az ész
Remény Európa, röhej Európa, sunyítva képzelegsz és röhögsz, ha remélsz

Édes szívem, te, szóljon a nóta, énekeld azt, hogy itt semmi vész
Szeretlek, Európa, Földnek sója, vén gazemberek játéka, szívem
És ismét Európa, Kelet-Európa, mondd azt már megint csak kérlek, hogy igen
Szűk boros szájjal énfölém hajolva dúdold még ezt kicsit nekem
Hogy igen, Kelet-Európa, igen, Kelet-Európa, igen, Kelet-Európa"

(Cseh T. - Bereményi G.)

kelta 2008.12.09. 16:27:01

Ez a Cohn-Bendit mekkora egy pöcs

józan' 2008.12.09. 18:14:13

Az a baj, hogy az EP képviselők 80%-a egy pöcs.

Fogadott Prókátor 2008.12.09. 18:56:48

Kedves Kelta, ne sértegesd a péniszemet azzal, hogy DCB-hez hasonlítod ...

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.12.09. 19:22:52

Huhh, nem semmi stílus.. igazából nehéz olyan dolgot kommentálni, ahol egyébként Cohn-Bendit álláspontját kellene védenem. De ennyi arrogancia után nem is akaródzik.

Közöd?? (törölt) 2008.12.09. 20:12:14

megteccet ez a Klaus, valódi 19. századi demokrata és úriember a sok kis újfasiszta környezetvédővel szemben,..

Konzervatív 2008.12.09. 21:35:40

Hát igen.Hiányzott már a jó öreg pedofil Cohn-Bendit.Szerintem már csak Noam Chomskyt kellet volna magával vinnie,és bedöntötték volna a globális kapitalizmust és áldozatot mutattak volna be a globális felmelegedés és a túllihegett emberi jogok oltárán.Egy ideológia sem ártott annyit az emberi jogoknak,egy ideológia sem vétett annyit az EMBER ellen,mint a kommunizmus.De ezt nem divat elismerni mértékadó,progresszív baloldali körökben(Vásárhelyi Mária,Avar,Bogár,Dési elvtársak).

keb_26 2008.12.10. 00:55:34

A stílus arrogáns, de rohadtul jogos.
Václav Klaus nem konzervatív, hanem egy vak és együgyű, közép-kelet-európai politikus. Mondjuk ezt a magukat konzervatívnak valló közép-kelet-európai politikusrokól általánosan ki lehet jelenteni.
Valóban kb. 19. század, de a haladóbbak ott is kiröhögték volna.

molaris 2008.12.10. 05:37:16

"Konzervatív"- mint eszmét a liberalizmust sem szabad kihagyni, kéz a kézben a humanizmussal. Egy bolond világ óríásposzterei.

___________________________ (törölt) 2008.12.10. 10:37:33

"vak és együgyű"

Vélhetőleg azért szokta a Cato Institute kiadni a könyveit, direkt vadásznak az ilyenekre:

www.catostore.org/index.asp?fa=ProductDetails&method=cats&scid=20&pid=144193

:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.10. 12:25:27

Shenpen,


A Cato Institute-ban is mindenki együgyű és vak. A haladók meg jól kiröhögik, mint egykoron.
De legelébb a haladóknak mutassunk egy számlát az elmúlt 200 évről, aztán röhögjenek:)))))))))))

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2008.12.10. 13:15:15

... hm, egy kicsit olyan, mintha valami véletlen folytán Khalid Meshalnak kellene fél évig betöltenie Izrael állam elnöki tisztét.

A világ egyik legnagyobb gazdasági és politikai társulását fél évig olyan arc képviseli, aki:
1. zsigerből utálja az általa képviselt szervezetet, még a jelképeinek használatától is kiveri a frász.
2. e tisztségre senki nem választotta (sem közvetlen, sem közvetett választással), kvázi a véletlenek, illetve egy igen hülye szabályozásnak köszönhetően kapta e pozíciót. Ami még viccesebb, hogy még csak nem is jelölte magát... eszi nem eszi el kell látnia.
3. Nemzetközi diplomáciai téren gyakorlatilag minden kérdésben az EU választott testületeivel ellentétes álláspontot képvisel.

No, ez nyilván frusztráló számára, is, hát még azon képviselőknek, akiket Klaussal ellentétben választott képviselők....

Persze az is igaz, hogy DCB és Klaus, összeeresztése valóban jó mókának tűnik, bár személy szerint kikérem magamnak, hogy ilyen arcok képviseljenek.

zstukacs~ (törölt) 2008.12.10. 13:28:13

politkusnak vak és együgyű. aki követ valakit, vagy valamit, abból ritkán lesz jó vezető.

sólyomszem erre remek példa. kiváló jogász, követte a német alkotmányjogi iskolát, de nap mint nap bizonyítja politikai alkalmatlanságát. például jelöl emberek egymás után különféle posztokra, akiket sorba elutasítanak a pártok. természetesen a népek pártállásra tekintettel ítélik meg a helyzetet.

holott az elnöknek módja nyílna arra, hogy mondjuk a főbírói posztra alkalmas személyeket egyszerre jelöli, és sajtótájékoztatón a jelölteket sorban bemutatja. ez egy többes (informális jelölés). amit nem zár ki a jog. semmiféle informális elemet nem zár ki. a jog formális ugyanis.

és azt kellene volna mondania: a pártok dolga az, hogy válasszanak a jelöltek közül. mind kiváló ember, bárkit is választanak a képviselők, jól döntenek. a minősített többség elérése érdekében a pártoknak egyeztetniük kell, ezért felkéri a házelnököt ennek lefolytatására. az elnöknek nem egyeztet a képviselőkkel, hanem döntési helyzetbe hozza azokat. ha az egyeztetés sikeres, akkor az elnök a beiktatáson megjelenik, ha kudarcba fullad, akkor sem ő kerül magyarázkodó helyzetbe, hanem házelnök.

sólyom ennek az egész folyamatnak a negatív oldalát látja. azt, hogy a pártokkal nem kell egyeztetnie.

zstukacs~ (törölt) 2008.12.10. 13:46:50

ez csak egy példa akart lenni, hogy a követők általában mindennek a negatív oldalát látják. csak azt látják, hogy letérünk egy pályáról. de ez szükségszerű. a fejlődés, ha egyáltalán van ilyen, nem nyílegyenes. a politkában a követők legyen követek. a nagy követők, nagykövetek. ;-)

zstukacs~ (törölt) 2008.12.10. 14:18:34

ikaljan,
egyáltalán nem "kell" semmit sem ellátnia. mondhatta volna azt, hogy ő nemzetállam híve, és elutasítja a nemzetközösséget a tagállamokkal. egy szuverén csehországban hisz, mert szerinte a nagyhatalmak dobták oda hitlernek csehszlovákiát. és momentán esze ágában sincs a soros elnöki tisztet betöltenie, és ajánl maga helyett mást. vélhetően az unió rábólintott volna. ez egy formálódó közösség, ahol nincsen semmi sem kőbe vésve.

Cypriánus 2008.12.10. 16:52:23

Ó, bárcsak visszatért volna az ősi cseh hagyományokhoz Klaus...talán túl messze volt az ablak? :)

Cypriánus 2008.12.10. 16:54:43

megjegyzés: múgy már kÉTSZER volt Prágában tanácskozás miatti ablakon át kidobás!

Edigej 2008.12.10. 22:49:15

A vicces az, hogy Klausnak igaza van... Ha ugyanez Brüsszelben történik, akkor semmi bajom a hangnemmel. Klaus is többször tett ilyen nyilatkozatokat, megérdemelné. Az összes cseh ismerősöm (mind konzervatívok) utálja Klaust. Viszont a saját rezidenciáján ezt nem lehet vele megcsinálni, ebben egyetértek.

Egy javítás: "Cohn-Bendit-val"

Dr Milton 2008.12.10. 23:51:56

Mekkora arc ez a Klaus:) Idióta Cohn-okkal/Kohn-okkal mindig csak a baj van

Az évek meg a rutin 2008.12.11. 09:56:15

Ez a Klaus teljesen gáz. Tényleg nem hallott a CIA által finanszírozott, teljesen populista ír EU-ellenes népszavazási kampányról, vagy egyszerűbb becsuknia a szemét-fülét és a "népakarat" mögé bújva támadnia a Lisszaboni Szerződést, ha már mással nem tudja? Észérveket, Václav, észérveket!
(Az meg, hogy az EU-lobogó nincs kirakva az államfői palotára, nem csak tahóság, hanem még törvényellenes is...)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.12.11. 11:08:51

Ez a Klaus egy elég földhözragadt bunkónak tűnik, és bár amennyit hallottam Cohn-Bendit munkásságáról, ő sem a következetesség mintaképe, de aki EU-elnökként nem rakja ki a zászlót, az megértemli a basztatást.
A nemzetállamok meg monnyanak le.

2008.12.11. 14:10:28

Na most Klausnak a stílust tekintve teljesen igaza van, egy valamire való konzervatív politikusnak legalább így kell elküldenie a picsába a Vörös Dan féle arrogáns, kommunista 68-asokat, akkor is ha kommunista forradalmi törekvéseiket ma "enviromentalizmus" címszó alatt próbálják eladni. (...ahelyett, hogy lánglelkű ifjú kommunistaként 68-ban szépen disszidáltak volna Párizsból/Hamburgból Budapestre, Varsóba vagy Prágába és besegítetettek volna egy kicsit a szocialista építkezésbe, csak hogy lássák, hogy néz ki az épülőben lévő szocializmus.)

Klausnak ugyanakkor nincs igaza az európai integráció kérdésében. Egy valamire való konzervatív politikus Kelet-Európában européer és atlantista elkötelezettségű kell, hogy legyen és nem követhet kardcsörtető, izolacionista politikát, pláne egy olyan kicsi, felzárkózóban lévő posztkommunista ország esetében, mint Csehország. Egy EU-pénzből felpumpált, elmaradott ország vezető konzervatív politikusának az ír népszavazás elsőszámú aknamunkásával pacsizni több mint perverz: az írekre lehet azt mondani, hogy ők a népszavazáson csak pofátlanul beintettek az őket a szarból felfuttató EU-nak, nade ha az a Csehország is beint neki, amely jelenleg eurotízmilliárdokban kapja az infrstrukturális támogatásokat, akkor az már nem egyszerű hálátlanság, hanem netto debilitás és mellesleg még nevetséges is.

Az EU legnagyobb problémája szvsz az, hogy az alsó szintjein centralizált, a felső szintjein pedig decentralizált és nem fordítva. Ezt a problémát kellene elsősorban megoldani, példákat merítve az amerikai alkotmányozás folyamatából 200 évvel ezelőttről.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.11. 16:04:36

"A nemzetállamok meg monnyanak le. "


Benne vagyok! Restaurálhatjuk a monarchiákat akkor?:))))

___________________________ (törölt) 2008.12.11. 17:56:51

"européer és atlantista elkötelezettségű kell"

Éppen az a probléma, hogy nem lehet az ember egyszerre mindkettő. Ezért Klaus (is) inkább atlantista, mint EUpárti.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.12. 09:05:24

Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.12.11. 16:04:36

"Restaurálhatjuk a monarchiákat akkor?:))))"

Persze, csak egyetlen apró feltétel: én leszek a király. :DDD
Nem tudom meddig fogtok még álmodozni. Ez a vonat már rég elment....

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.12. 10:39:20

Úlf,


Tom, a Haladás vonata csak úgy dübörög. Bár mostanság mintha kicsit zötyögne. De én nem "álmodozom" semmiféle restaurációról, csak vsz. neked ki kell tenni minden ilyenhez az iróniamétert:(((( Ha valaki a nemzetállamokat nem csipázza (semmi gáz, én sem vagyok feltétlenül a hívük), akkor ez is egy opció volna:)))
Te viszont nem lehecc király, sajna. Ammán van:(

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.12. 11:05:49

"De én nem "álmodozom" semmiféle restaurációról, csak vsz. neked ki kell tenni minden ilyenhez az iróniamétert:(((("

De miért veszel mindent személyes támadásnak? Ha komolyan beszélek szted odavágok 3 szmájlit a mondat végére? Erről a hiperérzékenységről igazán leszokhatnátok. ;)

A királyságról meg lehet elmélkedni, de sztem az 1. vh. után nem reális opció. Az szétcseszte az akkori dolgokat rendesen, oda már nincs visszaút, ez van.

"Te viszont nem lehecc király, sajna. Ammán van:("

Igen, hol? Úgy értem te pl. jelen pillanatban kinek vagy az alattvalója? :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.12.15. 14:02:46

én bírnám a monarchiát.

de azt főleg, amikor gabrilo bőszen adózna, de elég vagyona nem lenne a cenzushoz, hogy egyáltalán beleszólhasson bármibe, nehogy szavazni, még komolyabb tisztséget se vállalhatna.

oszt mehetne a sirám a blogon, amíg a korona le nem tiltaná.

---

a másik oldalon meg:
szegény luxemburgi nagyherceg is egyszer vétózott az utóbbi 100 évben, máris lázonganak a parasztok és alkotmányt akarnak módosítani. pedig milyen jól elvoltak, nekik volt legalább uralkodójuk.

biztos majd kiderül róluk, hogy reakciós ballibberek.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.16. 13:24:25

Úlf,


A "szabad királyválasztással" és egyéb eretnekségekkel jómagam nem foglalkozom. Magyarország bejegyzett törvényes uralkodója pedig II. Ottó. Ebbe törődj bele:)))) Ez nem három kívánság kérdése.

mcs,

"de azt főleg, amikor gabrilo bőszen adózna, de elég vagyona nem lenne a cenzushoz, hogy egyáltalán beleszólhasson bármibe, nehogy szavazni, még komolyabb tisztséget se vállalhatna."

1. a mai és az akkori adózás mennyiségének ügyében konzultálj Hoppe-val: libertarius.extra.hu/?q=democracy
Cenzúra ügyében is nézegethetsz ilyen és hasonló helyeken. Tudod, a cenzúra rendben van, ha haladó ügyeket szolgál:)))))))))))))

2. Én vállalom, hogy nem savazok, ha eccör van egy uralkodónk, és fenntartják a rendet, valamint nem négyévente változót horngyulai értelemben vett népakarat miatt vesznek ki minél többet a zsebemből. Benne vagyok! A szavazati jog szabadsággal való azonosítása ölég gyönge liberális-demokrata formalizmus, az van.

Ennyit a ballibbant mítoszokról mára.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.16. 13:49:48

Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.12.16. 13:24:25

"A "szabad királyválasztással" és egyéb eretnekségekkel jómagam nem foglalkozom."

Ó, hát ez nekem eszembe sem jutott. Én egyszerűen_igényt tartok_a királyi címre. Választás, ugyanmár... :P

"Magyarország bejegyzett törvényes uralkodója pedig II. Ottó. Ebbe törődj bele:))))"

Hagyd már szegény öreget. Ő maga is lemondott a trónról, te meg itt tovább szekíroznád. Velem jobban jár az ország, hidd el. ;)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.12.16. 14:36:16

Mátyás illegitim, mongyon le! :)
Mellesleg IV. Károly is lemondott, mitől lenne az utódja legitim? Bár Horthy megígérte, hogy visszajöhet, de aztán meggondolta magát.
Az adókat illetően teljesen mindegy, hogy Gyurcsány, vagy Ottó bácsi, azok nem ettől függnek. Ennyit a monarchista mítoszokról mára :)

Úlf,
Ha elég fegyverest gyűjtesz, még lehetsz az :) Napóleonnak bejött, csak aztán kicsit el szaladt vele a ló.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.16. 14:52:04

Lord_Valdez 2008.12.16. 14:36:16

"Ha elég fegyverest gyűjtesz, még lehetsz az :)"

Á, ha fegyveresek kellenek hozzá, meg az, hogy szétbasszuk az egész országot, akkor inkább ne legyen királyság. Ilyen áron nekem nem kell.

Viszont egy békés átmenet esetén szívesen felöltöm a palástot. (Just for the record.)

:)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.12.16. 15:03:58

Anélkül nem lesz könnyű, de tudod mit, majd ha befagy a Duna, rád szavazok :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.12.16. 15:44:49

gabrilo,

támogatom a szavazati jog korlátozását. főleg a tiédet. :)

mondjuk ráférne az országra egy minimális adóbefizetéshez kötött ésvagy vagyoni cenzus a választáshoz és választhatósághoz.

olyan 2-4 millió huf/év adóbefizetés lenne az ideális alsó küszöb.

Cypriánus 2008.12.16. 17:13:29

Kedves Gabrilo!
nem először jövök rá, hogy rokon lelkek vagyunk, a szabad királyválasztás csak akkor lenne értelmezhető, ha a legitim (Habsburg-Lotharingiai) Háznak végleg magva szakadna.

Szóval nálam is kétfejű sas pitypalattyol az ágon ülve ablakom alatt reggelente.... :)

Kár hogy (II.) Ottó fiai nem vetekszenek az apjuk képességeivel. Tényleg, a Györgynek van fia, vagy a Zsófit kell a királysághoz fiúsítani? (volt már rá precedens a családban...)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.16. 19:42:20

Úlf,


Tudom én hogy van most egy állapot, de lécce a pragmatica sanctiot hadd gondoljam már törvényesnek, szemben azzal az izével, amit ma Alkotmánynak nevezünk, és a sztálin mester által készített kipofozott verziója:(((

mcs,

Now we're talking. Én ebben is benne vagyok. De ráb@sztál, mert én fizetek adót, úgyhogy szavazhatnék akkor is:(((

Cypriánus,

No problemo, volt már női uralkodónk;) (De abban sajnos igazad van, hogy Ottó bá'-hoz képest a fiúk képességei hát... nem egy nagy eresztés na.)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.17. 09:28:32

Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.12.16. 19:42:20

"Tudom én hogy van most egy állapot, de lécce a pragmatica sanctiot hadd gondoljam már törvényesnek, szemben azzal az izével, amit ma Alkotmánynak nevezünk"

LOL, tőlem aztán azt_gondolsz_amit akarsz, engem tényleg nem zavar (sőt, bevallom, kicsit szórakoztat is ez a dolog :P), de asszem erre mondja az angol, hogy "disconnected from reality".

Túl sok westernfilmet nézel? Vagy honnan ez a dacos outlaw-mentalitás? ;)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.17. 11:59:46

Úlf,


hiába vihogsz, "outlaw" állapot épp azzal van, amit te itten védesz. Sztálin bácsi alkotmánya és egyebek. Mondd, azt mégis mi teszi legitimmé? Nem véletlenül hívták a másik álláspontot legitimistának, csak szólok:)))

"Disconnected from reality", ez teccik. Ezt mondod nyilván azokra is, akik mongyuk a hitleri vagy sztálini rezsimmel szemben mondták, hogy hát ez nem oké. Jogpozi locsi-fecsi, semmi frissesség. Uncsi.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.12.17. 12:16:36

Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.12.17. 11:59:46

"hiába vihogsz, "outlaw" állapot épp azzal van, amit te itten védesz"

Dehát én nem_védek_semmit. Miért kéne pont nekem védeni? Mondtam, h engem nem zavar, ha valaki királyt akar magának...

"Nem véletlenül hívták a másik álláspontot legitimistának, csak szólok:)))"

Ja, a Német Demokratikus Köztársaság meg demokrácia volt. :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.12.17. 12:29:49

Úlf,


"Ja, a Német Demokratikus Köztársaság meg demokrácia volt. :) "

Hát persze hogy az volt:))))))))))))))))))

Fogadott Prókátor 2008.12.17. 23:34:02

Jó lenne egy monarchia, csak hát a magyar politikai hagyomány annyira Habsburg-ellenes, hogy semmiféle támogatottsága nem volt már 1921-ben sem a restaurációnak. A "szabad királyválasztás" meg csak önáltatás volt, hiszen az utolsó család, amiből nemzeti király lett volna, a Rákóczi család kihalt 1740 körül. Meg aztán a monarchia tartotta össze a történelmi Mo-t, a Habsburg monarchia keretein belül, s hát mivel semmi esélye azt restaurálni, az egész monarchia egy szép álom. Persze, sok teljesen szétesett európai államra rárférne a monarchia, de sajnos a meglevőkben épp most fosztják meg az uralkodót az összes jogaiktól.

Cypriánus 2008.12.18. 08:46:40

a "semmiféle támogatása sem volt" azért elég erős túlzás, a katolikusok jó része Habsburg-legitimista volt. A régi katolius imakönyvek tele vannak fényképekkel a kis Ottóról...
Igaz, olyan "nagyágyúk", mint Prohászka nem. ( Prohászka nem-tradicionálisan katolikus politikai nézetei nem is tetszenek, a nagyvonalú legitimizmus helyett egy időnként hisztérikus felhangú furcsa etnicizmust képviselt, amit-a megnyilatkozásai szerint- a saját identitászavara is fűtött -szudétanémetből magyarosodott el, de magyarellenes kritikájában időnként mintha nem a saját nemzetét ostorozó hang szólalna meg, hanem a német Bürger...)

subabubba 2009.05.04. 10:14:04

Jó lenne, ha kicsit néznétek a brit parlamenti felszólalásokat, vagy a Hardtalk c BBC beszélgető műsort, ahol ellentétben az általánosan Magyarországon bevettel pl meg lehet kérdőjelezni a semmitmondó válaszokat, a riporter (vagy a parlamentben a képviselők) elutasítják és sarokba szorítja a hazug válaszolókat. Ebben a próbálkozásban ezt éreztem, és csodálkozom, hogy Vaclav Klauss nem tudta, hogy mire számíthat, hiszen tudhatta, hogy ki jön hozzá. Az a nagy probléma, hogy nem érett az EU tagságra a posztszocialista Közép-Európa, persze nincs mese, bent kell megtanulni, hogy mik a játékszabályok. Azért mondom ezt, mert ott is és itt is ez a kistesós nyavajgás megy, hogy "Seeegííítseen az eeeuuu, adjon péééénzt", meg hogy "Nekem ne mondja meg az EU, hogy mit csináljak". Na most ez mindkettő gyermeki hozzáállás. AZ EU elsősorban kooperálásról szól. Azok a szánalmas érvek, hogy "csak a piacunk kellett" mekkora marhaság már. Mi is megkaptuk a piacukat, ott van, tessék, a Netpincér Bécsben, Párizsban is megnyitotta a hálózatát. Erre kellene ráfeküdni, kutatás-fejlesztés, tuds alapú technológiák, jó oktatás, stb.

Bazzeg, nem rakja ki az EU zászlót, és még őt provikálják??? És nem kell 19 évezni, mert ha akkor nem rakja ki a vörös csillagot, akkor egyből a Gulágon találta volna magát, most meg kap egy EU zászlót. Ez a különbség.

Úútálom, ha a konzervatívok büszkeség alapon elutasítják a párbeszédet. (pl. Orbán, Klaus)

popeye99 2009.05.04. 14:24:57

("Nekem ne mondja meg az EU, hogy mit csináljak". Na most ez mindkettő gyermeki hozzáállás. AZ EU elsősorban kooperálásról szól.)

(Az a nagy probléma, hogy nem érett az EU tagságra a posztszocialista Közép-Európa,)

Ekkora bolondságokat régen olvastam össze. Először is röhejesnek tartom hozzáállásodat, hogy a közép-európai posztszocialista országok "kis hülyék" lennének az EU-hoz és mennyire rosszul teszik, ha ki mernek állni szuverenitásukért. Képzeld, nagyon sok hollandnak és britnek is tele van a t*ke azzal, hogy az EU beavatkozik országaik belügyeibe és korlátozzák szuverenitásukat, utóbbiak legszívesebben ki is lépnének! Amit az EU csinál az gyakran nem kooperáció, hanem erőszakos beavatkozás olyan dolgokba, amikhez semmi köze nincs, még az USA tagállamait sem csesztetik annyit felülről, mint az EU tagállamokat, pl. nem szólnak bele a büntetőtörvénykönyvbe. Hidd el, nyugaton is mindenki a pokolba kínálja az EU jelen formáját!

NRG44 · http://althir.org 2009.06.08. 19:58:41

Barmok, álkonzis szarok, ha azok lennétek, akiknek hazudjátok magatokat, ellenségetek lenne a kóhn-bandita, de ebből is látszik, hogy a zsidó világhatalml törekvés sokarcú, de egylényegű. :-))

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.06.08. 20:06:36

@NRG44:

Ha venné a fáradságot, és elolvasná (jóindulatúan előfeltételezem, hogy tud olvasni) a cikket (ami most nem is elérhető), akkor tudná, hogy kicsit sem szeressük Cohn-Benditet.
Na tipli.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása