Bazalttufa kolléga már
megénekelte a zúmponthú furcsa hírszerkesztési elvét ("Gyurcsány Ferenc nem kötötte be a cipőfűzőjét, de túlélte!!! + KÉPEK + VIDEÓ"), mely oldal egyébként nagyító nélkül is eléggé ismerősnek tűnik. A hasonlóság persze nem csak nekünk tűnt fel, hanem a zoom.hu nagyobb bánatára (?) az
index ügyvédjének is. A szkennelt levél mellé ezt a szöveget sikerült kiizzadnia a szerknek: "Levelet kaptunk az Index ügyvédjétől. Nem kommentáljuk, inkább megmutatjuk."
Mi is megmutatjuk, miről van szó, de mi kommentáljuk is. (A
linket köszi józan'-nak.)
Nézzük csak:
Persze nem vagyunk telhetetlenek, nem várunk semmiféle radikális újítást egy magát függetlenként és középre pozícionáló hírportáltól (...). De mondjuk a fejléc feletti reklámcsíktól a fejlécen át a hasábok elosztásáig, a reklámok és a képek helyéig, talán kicsit több saját ötletet bevethettek volna...
Ha perre kerül sor, valószínűleg a zoom sikeresen védekezhet azzal, hogy hát az index menüsora (címlap, belföld, külföld, bulvár, gazdaság) az teljesen más, mint az övéké (címlap, belföld, külföld, bulvár,
sziréna, gazdaság). Meg ők zöld-fehérben nyomják, ami nem egyenlő az index narancs-fehérjével. Nem hát!
A zúmon a köcsög index fenyegetéséről szóló hírhez ráadásul roppant vicces, enyhén kincstárinak tűnő "olvasói" hozzászólások vannak, körülbelül olyanok, mint amiket Demcsák Zsuzsa olvas be Uri Geller műsorában, amikor is megtudhatjuk, hogy Mátészalkától Kőszegig a paranormális tevékenységről mindenki ugyan azzal a szókinccsel, szórenddel és stílussal számol be, ami hát tényleg fantasztikus. Vannak saját blogok is (a saját szót itt természetesen sajátos értelemben értve...), ezek közül kedvencem "A természetes szülésért. Egy dúla naplója" (milyen cím már, bakker?), aminek a
porontyhoz semmi köze nincsen, ugye.
Igazából az a furcsa, hogy a hírek arról szóltak, mennyi pénzt raknak bele ebbe az oldalba, ehhez képest húzónevek az impresszumban nincsenek (alig vannak), és nem úgy tűnik, mintha a tőkét a sablonba és a dizájnba ölték volna bele... Persze lehet, hogy valami újfajta marketingstratégia tanúi vagyunk, és ez az egész a gyurcsányi kisszínesektől az index sablonjának ihlető erejéig egy györgypéteri értelemben vett médiahekk. Így legalább beszélnek róla - hát tényleg.
Csak az a gond, hogy míg dizájnt és sablont lehet "kölcsönözni", olvasókat nem.