Az elmúlt év margójára

crix I 2008.01.22. 23:32

Én mint a politikai hovatartozás legellentmondásosabb senkije tisztán érzem, hogy meg kell védeni itten a bal oldalt. Csakhát mitől kéne? A jobbtól? Itt? Az egyik megélhetési (szemtelenül meggazdagodhatási) “politikai” “elitet” a másiktól? Hát ez elmegy a színvonal alatt, a szekértáborok elnyilazgatnak majd a kommentelők között. Meg lehet védeni a rossz véleménytől. Meg maguktól. Ez lenne a legfontosabb. Ilyen felütés után foglaljuk össze az évet. Persze szigorúan szubjektíve.

Megmaradtak a szekértáborok, és sajnos a poltikai élet túlnyomó részét a két szekértábor közötti értelmetlen harc tölti ki. Ezzel sajnálatosan sok embert fordítanak el a politkától. Persze tudom: “cirkuszt kenyeret”, de a második részét is kéne erősíteni, mert a cirkusszal nem lak jól a nép egyszerű fia, lánya. Mindenféle konstruktivitást nélkülöznek, egyedül abban született tökéletes egyetértés, hogy a juttatásaikat tekintve maradjon az átláthatatlan, tisztázatlan viszony. “Hogyan veszítsük el hitelünket” első lecke.

Sikeresen bekapcsolódott a cirkuszba a nagyszerű Gaskó István a Liga képviseletében. Remek kis szervezet, nagyszerűen tudnak tiltakozni, sztrájkolni. Konstruktív értelmes dolgot nem igazán tudnak, de nem is lenne idejük a sztrájk meg a többi roadshow közepette. Elsikkadt egy jobb sorsra érdemes megvesztegetési botrány. Persze csak kisérlet volt, de zseniálisabb öntökönszúrást nem hozott az év. Fel is támadt a koalíció összetartása. Ezzel szemben van egy Veke, aki kommunikációban ugyan nem a legprofibb, viszont elévülhetetlen érdemei vannak némi ésszerűsítésben. Van még dolguk bőséggel.

Van itt még Sólyom elnök úr, aki a két szekértábor küzdelméből az egyik támogatásával került a helyére, azonosult a tiszttel, és a bizalom felé fordult. Sikeresen tölti be pozícióját, és meg is küzd a megbecsülésért, tiszteletért. Persze megy közte és a frakciók között a pofozkodás. Azt várom tőle, hogy maradjon ilyen karakán, mint amilyennek az eü törvény kapcsán mutatkozott.

Elsőként ratifikálták a Lisszaboni szerződést “nagyjaink”. Sokan szkeptikusan tekintenek erre, konzervatívok meg pláne. Ha szerencsésebb helyre születek, én is ezt tenném. De nem. Tehát üdvözöljük a szerződést egy emberként, hiszen korlátozódik ezzel a “politikai” “elit” az ún. népképviselet (muhaha) hatalma. Miért is jó ez nekünk? Azért mert talán végre nem minden kampányintézkedés lesz, hanem esetleg tényleg valami ésszerű, értelmes dolog.

Csomagoznak itt összevissza. Háááát… Ha Bokros csomagot adott nekünk (nem kell kifejtenem, hogy miért volt és lett jó) akkor ez maximum egy kis kék-fehér természetbarát 5évalattelbomlik csíkos zacsi. Nem, nem egy újabb magyar narancs. A reform szót ráerőszakolni ezekre az intézkedésekre pedig kacagtató opportunizmus. Lenne. Csakhogy inkább sírni van kedvünk.

Sikeresen lezajlottak az egyszerű népek megmozdulásai. Pártgyűlés is volt a narancsosoknak, volt okos tiltakozás, meg Y terv. Hogy egyeseknek mennyi ideje van baromságokra. Komolyan nem értem, hogy …

Érkeznek közben az elemzések tavalyról. Az összes környékbeli ország gazdasága kiröhögi a magyarokat. Nem, az nem igaz, hogy ott nem lopnak. Csak kevesebbet, és ésszerűbben. Meg ott értelmes intézkedéseket hoznak. Itt meg négyesmetrókormányzatinegyed.
Mire is jutottunk. A magyar politika szennyében megmártózva bátran kijelenthetem, hogy jutottunk valahova. Nem ez nem semmi. Ez szarabb. Kedves ún. politikai ún. elit, ez a teljesítmény egy kalap langyos izét sem ér, nem hogy kötségtérítést.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr19308011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tábornok 2008.01.23. 10:08:31

2007:
no comment

csati 2008.01.23. 12:37:34

Azért amellett, hogy "leegyszerűnépezed" egy csomó honfitársadat, Te is elég egyszerűen intézed el a gazdaság kérdését azzal, hogy itt többet lopnak mint máshol...

józan 2008.01.23. 17:05:40

Mit kéne még egy lerágott csonton egyebet elemezni csati?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.23. 18:13:21

ott qrtad el csati, hogy ez nem egy elemzés. és gondolom, a szándék sem az volt, hogy elemzést írjon a szerző.

Dr. Pelikán et. (ferológus) · http://ferologia.blog.hu 2008.01.23. 18:47:14

Talán azért van ez a szekértáborosdi, mert van egy réteg, aki nem képes, meglátni a mostani kormány baklövéseit és a jelenlegi kormányfő gátlástalanságát, ő megreformál bennünket, ha akarjuk, ha nem. Na most őt szeretni, benne hinni az legalább akkora perverzió, mint Horváth Ágnessel szexelni, valahol túl a homoszexuális szadomazón.
Üdv Pelikán

rosencrantzhu 2008.01.23. 18:56:18

Pelikán et., na ezt lefordítom: aki nem jobbos, az hülye. ugye így gondoltad? ha nem lenne egy csomó hülye, nem lenne szekértáborosdi se, hiszen minden megtévedt bárány boldogan borulna a jobboldal kebelére. ó, ez aztán a nirvána! :))

csati 2008.01.23. 19:55:24

Józan, Gabrilló: a szerző leírt egymás után két gondolatot: az egyik az, hogy a környező országoknak jobb a gazdaságuk, majd rögtön ezután azt, hogy ott kevesebbet lopnak. Namost ha nincs összefüggés a két gondolat közt, akkor én értettem félre, elnézést kérek.

De ha mégis, akkor ez a magyarázat bizony egyszerű, mint a faék. Akár ki van fejtve, akár nincs.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.23. 20:51:15

csati, figyusz:

ha egy kormány haveroknak nyomja az állami vállalatokat, csalnak, lopnak, gátolják a versenyt, akkor ezzel a gazdaságot is elqrják - ily módon nagyon is van összefüggés a kettő között. A mai koala ebben élenjár. Nem azt mondom, hogy ez az egyetlen faktor, de eléggé fajsúlyos.

rosencrantzhu:

senki sem mondta, hogy mindenki boruljon egymás nyakába és együtt lógassuk föl a Plébit. Btw., ezt épp a béketáborozós balosok szokták nyomni, nem a jobbosok. Az árkos-átkos megosztottság feletti bömbölés az ő toposzuk.
De nekem ne adják elő a béketáborozós szöveget 2006.október 23 után, mert zabos leszök!

crix 2008.01.23. 21:08:17

csati, persze hogy egyszerűbb...
kiragadod a szövegkörnyezetből, akkor a (nemzeti)szocialista is lehet baloldali :)
az elemzés távol álljon tőlem, hisz egyrészt ahhoz, hogy bármit is elemezzek, nem kellene, hogy a kellős közepén üljek, hisz akkor kizárt az objektivitás.
Az hogy a kormány mit csinál megint egy más kérdés, de hogy az ellenzék sem jobb egy hajítófával sem az is biztos, hisz mint említettem mindennemű konstruktivizmust mellőz. Mindig a Monthy Python vitatkozószobája jut eszembe erről (nemdenemdenemde)

csati 2008.01.23. 21:58:23

Crix, egyébként lehet, hogy idegesítő volt ez a hozzászólásom, kicsit kötözködésnek tűnhet, hogy pont kipécéztem magamnak egy mondatot, ami nem tetszik. Csak eléggé zavarni szokott ez a "másik oldal ellop mindent" érvrendszer, jöjjön az akármelyik oldalról. Igen, lopnak, sokat, elítélendő (egyáltalán nem akarok senkit se védeni!), de rohadtul nem ez a gazdaságunk pocsék teljesítményének az oka.

Rossz intézkedések, na igen, azok voltak, de inkább holmi osztogatások rémlenek leginkább, osztogatások hitelből a nyuggereknek, a segélyezendőlnek. Például. Ezek is már magukban akkora összegek, hogy nincs az a furfangos politikus, aki 18 év ennyit ellopjon. Persze ettől függetlenül nagyon káros a lopás, morálisan tönkreteszi a társadalmat. De a költségvetéshez képest olyan jelentéktelen, hogy észre sem lehet nagyon venni.

crix 2008.01.23. 23:04:27

Csati, nem idegesít, csak a szakasz értelmét szerelted ki.
Nem csak azt tekintjük lopásnak itt errefelé, ami konkrétan eltulajdonítás. Itt ez más fogalom, ide tartozik még a különösen negy kárt okozó csalás. Ezt itt közbeszerzésnek hívják, meg pályázatnak. Ez az igazán nagy lopás, amit autópályaépítés címén művelnek pl. És nem elég a közbeszerzésekben, rokonnak havernak elsíbolt milliárdok, de ugyanakkor ehhez még hozzájön az értelmetlen hülyeség pl köröshegyi völgyhíd, kormányzati negyed.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.23. 23:15:45

Ez az írás mind tartalmi, mind stiláris színvonal szempontjából méltatlan a Konzervatóriumhoz. :(

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.24. 01:19:03

Sebaj Turul. Majd összeszeggyük magunkat, ígérem:)))

Ande 2008.01.24. 08:21:40

Turul - érdekelne, hogy konkrétan mitől gondolod így.

Szerintem vicces, gondolatokat ébresztő, stílusát tekintve egyedi, frissítő.

Persze, hogy szubjektív. Én nem értek a lovakhoz, de ha akad csak egyetlen ember, aki be tudja bizonyítani, hogy ő tudja, mitől rossz a magyar gazdaság, elszegődöm szolgájának. Aki benne van, sem láthat mindent, olyan sok szereplős ez a folyamat. S amit crix lát, az egy fontos rész, amihez a kommentek hozzáépítenek sok másik fontos nézőpontot. Nem ez egyik érdeke a Konzervatóriumnak: közösen gondolkozni?!

csati 2008.01.24. 08:25:07

Oké, Crix, csakhogy erre rögtön azt lehet válaszolni, hogy adjuk össze a 18 év autópálya-építéseire elköltött pénzeket. Ez nagyságrendileg (nem vágom fejből a pontos számokat) egy szinten van az idénre tervezett hiánnyal (kicsit azért több), vagy mondjuk harmad-félévnyi nyugdíjkifizetéssel. 18 évről beszélünk, ha az a pénz meglenne, akkor mondjuk lehetne belőle csinálni 1 jó évet. És akkor nem épült volna egy centi autópálya sem (márpedig valami azért épült, nem lopthatták el utolsó fillérig az erre költött összeget).

No mindegy, a cikk többi részével nagyjából egyet lehet érteni, csak muszáj volt kicsit kötözködni...:)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.24. 08:36:42

Ande:
Ilyen intenzitású közhely-sorozatot eddig nem olvastam a Konzervatóriumon, talán ezért lepett meg.
"Megmaradtak a szekértáborok - értelmetlen harc - fordítanak el - “cirkuszt kenyeret” - megvesztegetési botrány - szemben van egy Veke - Csakhogy inkább sírni - Hogy egyeseknek mennyi ideje van baromságokra - Nem, az nem igaz, hogy ott nem lopnak. Csak kevesebbet, és ésszerűbben - Kedves ún. politikai ún. elit."

csati 2008.01.24. 08:38:01

Ande, azért nem kell megtalálni a bölcsek kövét ahhoz, hogy rájöjjünk, mi a baj a gazdasággal. Az igazi probléma ott van, hogy miként lehetne ezt a bajt meszüntetni.

Magyarországon van a legnagyobb, jövedelmet súlytó össz-elvonás. Persze ez csak egy jövedelem-sáv, de más sávokban is brutálisan nagy, túl nagy. Az első lépés az lenne, hogy le kéne vinni ezt a kétharmadára-felére. Rögtön megérné vállalkozni, embereket alkalmazni.

Csakhogy honnan pótoljuk a kieső pénzeket? A Dzurinda-féle szlovák módszerrel vegyük el a segélyek, nyugdíjak harmadát? Látjuk, hogy egy 300 forintos vizitdíj is mekkora óbégatást vált ki, meg aztán a rendőrség, katonaság együtt nem lenne elég erős, hogy a segélyek megkurtítása miatt szerveződő romalázadásokat leverje.

Persze vannak, akik vakon hisznek a Laffer-görbében, és azt mondják, hogy az elvárt elvonások annyival vannak túl az optimális tartományon, hogy egy nagyobb elvonáscsökkentés nem járna nagy bevételkieséssel. Ja, vagy igen, vagy nem.

Oké, tudom, ez egy elég egyszerű, leegyszerűsítő elmélet, de pár könyvnél valószínűleg nem lenne rövidebb a kellő kifejtése:)

crix 2008.01.24. 08:45:17

csati jól tetted :)
az autópályázás csak egy példa volt.
Egyébként az ész nélkül való osztogatást én is mellőzném.
Viszont láttam, hogy közbeszerzés címén milyen számítógépeket adott el az Albacomp és mennyiért. Egynek az árán egy nem olcsó kisker 3 jobb gépet tett volna össze.
Mondjuk ezt a gondolatot nem értem,de ennek is van magyarázat:) Reggel van :)
Persze nem védem én a mostani kormányt, nincs miért. De lássuk be nem gyf a sátán, ő csak az eddigi szarpakolás következménye. Azt várom, hogy egyszer végre valahára rádő az ún. népképviseletre ez ami van. Biztos vagyok abban hogy össze lehetne szedni ebből az országból azt a 120 embert aki elláthatná becsülettel a népképviseletet. Igen ez két gondolat: egyik hogy kisebb parlament, másik hogy böcsülettel.
Hatalmas pénzkidobás még az önkormányzat ebben pedig messze az élen jár bp. van egy városi, meg sok kerületi. De minek?

csati 2008.01.24. 09:18:44

Tanulgatjuk a demokráciát, Crix. Lassan megy, bele fog telni 1-2 generációba minimum. Én azt látom (fatalként), hogy a mai 40-es, 50-es generáció elveszett ebből a szempontból. Kádári-reflexek, kizsákmányoló-gondoskodó államkép (mekkora ellentmondás, pedig így van), kettéosztottság, a másik fél akár minimális elfogadásának hiánya, meg hasonlók jellemzőek rájuk. Demokráciához demokraták kellenek, ők nem azok.

De nem kell elkeseredni, a ma példaképnek tekintett fejlett demokráciák is így kezdték (talán még rosszabbul), ment ezerrel a panamázás, krőzusi vagyonokat loptak össze ott is. (Azért nézzük meg, a mi milliárdosaink mennyire csórók a szomszédainkéhoz képest is - nálunk még lopni sem tudnak rendesen?) Aztán belejöttek.

Nekem az a véleményem, hogy az első és legfontosabb lépés az lenne, hogy az emberek felhagyjanak a érzelmi politizálással. Komolyan mondom, én azt látom, hogy vallásos hitek csapnak össze, semmi racionalitás nincs az emberek valóságképében. Van egy oldal, amit szeretnek, nekik elnéznek mindent, a másikat meg útálják, bármit csináljanak.

Itt a kormány meghozhatná a világ legjobb reformjait, a másik oldal akkor is fújjolna rá. Az ellenzék meg adná alájuk a lovat. Természetesen fordított helyzetben ugyanez lenne. Nem arról van szó, hogy egyetértenék a "reformokkal". De én tényleg azt látom, hogy az emberek nem hajlandók mozdulni egy lépést sem semerre. Az államigazgatásban nálunk még mindig szocializmus van. Jól mondod, az önkormányzatokon is látni: semmi más értelmük nincs, minthogy egy rakat embernek elfoglaltságot biztosítsanak. Más országok elvannak tizedennyi önkormányzattal.

Egy nagy-nagy lépést kellene tenni jobbra. Ezért is járok erre a blogra, alapvetően jobboldali a világnézetem. De mi van a palettán? Bal, balabb, legbalabb... Röhejes, de még az SZDSZ-be szorult a legtöbb jobboldaliság, bár az ultraliberális maszlaggal együtt elég gusztustalan az egész. Meg az MDF-be. Meg is lehet nézni, mekkora a népszerűségük! Nem, az embereknek a szocialista dagonya, a gondoskodó állam kell, ne legyen verseny, ne legyenek elvárások, ne kelljen semmiért fizetni. Megjegyzem, nézzük meg, mit ígér a két nagy majomhorda (Fidesz, Mszp), és nézzük meg, kik a legnépszerűbbek! Ugye nem meglepő?

Ez a legnagyobb baj: az emberek ezt akarják, a szocializmus, és mindig lesz, aki rá fog játszani erre. Gründoljuk egy profi pártot, szakértelemmel, megoldásokkal. Állítom, a parlamenti küszöböt sem érnék el. Ha meg bevarázsolnánk őket az országgyűlésbe, az első szükséges intézkedések meglépésekor fellázadna a jónép. Neki ez nem kell. Neki osztogatás, dagonyázás kell. Meg is kapják...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.24. 11:30:04

"az első és legfontosabb lépés az lenne, hogy az emberek felhagyjanak a érzelmi politizálással."

A zemberek???

mediazsiraf · http://www.konzervatorium.blog.hu/ 2008.01.24. 12:53:02

kb. féléve volt egy ötletem, hogy indítani egy weblapot, közbeszerzéssel foglalkozót, ahová minden kedves állampolgár aki részt vett a közbeszerzésben, az felpakolja hogy hol ki mit mennyit sikkasztott el (beszerezte a közt).

aztán mindjár az ötlet első percében eszembe jutott, hogy a cinkosság midnig hátráltatja.

ez pedig csak tovább erősített abban, hgy amilyen az ország, olyanok a vezetői...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.24. 13:00:34

Ilyen van ám már.

Itten a:

www.anti-lop.gov.hu/

A bejelentések nagyobbik része elutasítva, a kisebbik része pedig "Illetékes közigazgatási szervhez áttéve", ami nemtom mit jelent pontosan, de vannak sejtéseim. Szal lehet, hogy ezek az 'áttevések' a következő mondattal indulnak: Te cimbi, figyejjé má', van itt egy dolog, amit el kéne intézni...

Egyébként nem a zembereknek kell abbahagyni az érzelmi pol.-t, mer' a zemberek tömegekbe' járnak, ilyen esetekben pedig a mérettel fordítottan arányosan csökken a zintelligencia, hanem azoknak, akik a Parlamentben növelik a feneküket.

mediazsiraf · http://www.konzervatorium.blog.hu/ 2008.01.24. 13:08:51

dúvad:

igen, ezt ismerem, deén úgyértettem, hogy valami olyat, ami hiteles is lenne... :D gov.hu? hehe

TFL · http://civilzone.eu 2008.01.24. 15:03:53

"egy újabb magyar narancs" - hát ez kurvára teccett ám, sirááály! Tisztán és pontosan írja le mind a mai gazdasági, mind a mai politikai renccert! :):):) Javaslom ezentúl konzervatóriumos szállóigeként használni ha a mai magyar valóság gyors leírására van szükség, esetleg feltenni bal oldalra a máig vissza nem helyezett Voegelin idézet helyére!!!!
Ez itt tényleg az "újabb magyar narancs" országa most, mindkét oldalról nézve. Ballib oldalról az ötvenes évek legjobb komcsi nonszensz töketlenségi hagyományai köszönnek vissza, a Fidesz pedig télleg feltalálta az új magyar narancsot, komolyából (ők konzervativizmusnak hívják, de azért ez magyar narancs - nem csak a színek és a kilencvenes évek miatt)!!!

Szóval hajrá "új magyar narancs"!!!!

TFL · http://civilzone.eu 2008.01.24. 15:32:39

Amúgy a lopás/lenyúlás/korrupció valóban a magyar társadalomnak (is) az egyik legfontosabb problémája és rákfenéje még mindig, de legfeljebb a társadalom és a politika erkölcsi megítélésének szempontjából. De a politikai lopás/lenyúlás/korrupció és a gazdasági mélyrepülés kapcsolatát illetve ok-okozati összefüggését én magam is erőltetettnek, sőt populistának érzem. Főleg "a környező országokkal" összevetésben illetve ebben a kontextusban. Ne felejtsük el, hogy nem csak Ausztria környező ország. Ha pedig Romániáról, Szerbiáról, Ukrajnáról beszélek, akkor a politikai lopás/lenyúlás mértéke (és "szemtelensége") bizony össze se mérhető a hazival, ott tényleg VAN gazdaságilag is érzékelhető mértékű lenyúlás, sőt, maga a társadalom is elfogadja (nem is annyira "bűn"). Horvátország, Szlovákia szintén lényegesen rosszabbul ál nálunk ezen a téren, a mienkhez hasonlítható helyzet legfeljebb Csehországban és Lengyelországban van, már ha ezek környező országoknak tekinthetők. És ott sem határozottan jobb. Erre vannak nemzetközi felmérések, kár itt frázisokat puffogtatni.
Másrészt meg egy hozzánk hasonló GDP-vel rendelkező ország esetén szinte fizikailag lehetetlen az, hogy a korrupció/lenyúlás érzékelhető hatást fejtsen ki a gazdaság egészére vagy az államháztartás egészére. Ez egy közép afrikai ország esetén lehetséges, ahol valóban, akár egy-egy nagyobb projekt költségvetése (és ezen belül a lenyúlás) arányítható akár a teljes államháztartási bevételhez is.
Nálunk az éves államháztartási összegeket nézve (ebből lehet "lopni"), még az éves büzsé 1% is több száz milliárdot jelent, makrogazdasági szinten pedig talán 10-15% "eltűnése" jelenthet bármilyen mérhető hatást a gazdaságra.
Másrészt a lopás/lenyúlás nem a gazdaságra van hatással, az elvan, sőt, adott esetben jobban is lehet tőle. A lopás az államháztartásra lehetne kihatással. Inkább az adminisztráció töketlensége, szakszerűtlensége, a "tojok rá" attitűd a veszélyes, amint jó néhány előző poszt esetén is szó volt ezekről - na ezek tényleg hatással lehetnek az államháztartásra. Egyetleegy közbeszerzési tétel esetén a szakszerűtlenség miatt 40-50 milliárdok tűnnek el az államkasszából és vándorolnak marhára boldog multicégek zsebébe vagy a semmibe - lopás és korrupció nélkül - szóval ez a tragikus. Meg az, hogy százmilliárdokat fizetnek ki a zsebünkből fenttarthatatlan, veszteséges és pazarló projektekre, tevékenységekre ellenőrizetlenül. Mindenki jól jár, kivéve az állam, amely nagyobb pénzeket kell beszedjen. Kitől? Hát tőlünk, azaz végül is mi járunk rosszabbul (még ha azt hittük, jól is járunk), de ezt senki nem veszi észre.
Utálom a hazugságot és a képmutatást, de azt is utálom, hogy két hónapon belül pl. hivatalosan öt, valójában pedig 10 milliárdot elköltenek majd a nevünkben egy felesleges és hatástalan népszavazásra, csak azért, hogy a politikai korretségünk ne szenvedjen csorbát. Mindegy hogy mi az eredmény, minden megy tovább, ahogy eddig is ment, de legalább népszavaztunk. Arról nem beszélve, hogy ennek a kis politikai "véleménynyilvánításnak" a nyomán, ha sikeres és eredményes, további százmilliárdok kerülenek ki a költségvetésből, amely lyukat továbbra is be kell majd tömni, ugyanúgy a mi zsebünkből. Most lehet mondani, hogy ballib demagógia, de a valóság - gazdasági, racionális szempontból - mégis ez. Utálom az egész kormányon levő bandát, de azt is utálom, ha bárki politikai célokból ilyen cirkuszt fabrikál, ami további milliárdok eltűnését hozza. Ha félreteszem a politikai célokat: amúgy indokolja meg nekem bármely jobb vagy bal oldali közgazdász, hogy a vizitdíj meg a képzési hozzájárulás nem indokolt, Európában és külföldön is bevált, szükséges és okos gazdasági intézkedések.

csati 2008.01.24. 16:34:10

TFL: a fene egye meg, milyen jól összefoglaltad!

Egyébként a népszavazás miatt én is elég pipa vagyok. Nem kellene kibővíteni kicsit? Mondjuk még felsorolni 100 egyéb fizetnivalót, és azokat is megkérdezni, hogy szeretne-e értük fizetni a nagyérdemű? (Az MDF-fel nagyon egyet tudok érteni, szerintük ezeket a kérdéseket az országgyűlésben kell eldönteni.)

Egyébként lopás-gazdaság ügyben én azért szoktam okoskodni, mert - elég jól működő - gumicsontnak tartom ezt a "politikusok lopnak, ez mindennek az oka" érvelést. Tökéletesen alkalmas arra, hogy a legfontosabb kérdésekről elterelje a figyelmet.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.24. 18:59:06

Inkább ott lenne a hangsúly szerintem, hogy a döntéseknél közrejátszik, hogy hol, kinek lehet adni (támogatók). Nem beszélve a tisztán politikai döntésekről, amik sokszor fontosabbak, mint a szakpolitikai megközelítés, és a kontraszelekcióról. De hogy ezek máshol nem lennének?

crix 2008.01.24. 22:26:10

ok elfogadom, ki kellett volna fejtenem részletesebben a lopnak dolgot, de köszönöm a kiegészítést.
Viszont tegye fel a kezét az aki kimoderálta a szekértáborozókat! Hol vannak? Fel vagyok háborodva, hogy nem kell kimoderálnom pár egysíkút :D

Dr. Pelikán et. (ferológus) · http://ferologia.blog.hu 2008.01.25. 21:44:08

Kedves rosencrantzhu!
Rosszul fordítottad. Attól, hogy valaki balos vagy liberális még láthatná, hogy a jelenlegi kormány gátlástalan balfékek gyülekezete. Tudod megszokták, hogy mindent lehet, elég egy telefon néni susmus itt, ott ismerős és most néznek, hogy hiába hívják fel x elvtársat nem lesz tőle gazdasági növekedés, nem csökken az infláció és a munkanélküliség. Ezek soha semmiért nem dolgoztak meg, mindent mutyival, uram bátyám mentalitással szereztek, most olyat kellene tenniük ami nem megy. Mert a vőnek adhat az anyós olcsó hitelt 700 millát, de az államnak nem adhat olcsóhitelt 7000milliárdot és lám a tudás itt véget ér.
Aki nem látja, hogy már nem is játszanak másra csak az utolsó kifogyhatatlan pénzforrásra a tb kasszára, azoknak nem az a legnagyobb bajuk, hogy balosok, hanem azért balosok mert nagy a bajuk.
Üdv Pelikán

sourcerror 2008.01.25. 21:48:34

"Horvátország, Szlovákia szintén lényegesen rosszabbul ál nálunk ezen a téren, a mienkhez hasonlítható helyzet legfeljebb Csehországban és Lengyelországban van, már ha ezek környező országoknak tekinthetők. És ott sem határozottan jobb. Erre vannak nemzetközi felmérések, kár itt frázisokat puffogtatni."

Azért kíváncsi volnék arra, hogy ezt hogyan mérik: kiosztanak a politikusoknak egy-egy kérdőívet, és írják bele, hogy mennyit loptak? (Persze névtelenül.)

A korrupciónak szerintem az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy nem lehet mérni.

Házifeladat:
Mindenki értékelje magát egytől ötig terjedő skálán, hogy milyen gyakran szokott anonim kérdőívekbe hazudni.

Ödön 2008.01.25. 22:19:39

Az, hogy az állam lop szerintem kihat (mérhető) a gazdaság teljesítményére, csak nincs viszonyítási alap (ha nem lopnának). Nem csak a konkrét összegekre gondolok, hanem, hogy hányan kerültek olyan pozicióba (vagy vettek meg bagóért cégeket) ahonnan tisztességes munkával "tíz zsák aranyat" tudtak volna összeszedni így meg csak "öt zsák aranyat". Vagy idetartozik még az is, hogy hány embernek ment el a kedve a munkától (azt látta, hogy ha van kapcsolat nem kell dolgozni, meg a másik tök hülye de ismer valakit és... - bár ennek szerintem már vége "de a helye még látszik"), vagy nem vágott bele valamiért, mert.. Szóval hatással van.

A politikáról annyit, hogy ők érdekeket képviselnek. Tehát oda kell menni, meg kell mondani a területi képviselőnek, hogy mi ezt akarjuk intézd el. Ha nem intézi el (és ide minden lehetőséget képzelj el hogy miért nem) akkor legközelebb nem szavazol rá. Szavazol másra.
Na ezt nem csinálják az emberek. (pedig ennek ez a módja)A tőke viszont ezt csinálja. Mert nem hülye.
Én azon az állásponton ezzel az adó dologgal, hogy adjanak mindent piaci áron, de az alsó sávokat alakítsák úgy, hogy amit levonnak, hogy majd abból fizetik a máv, (na most több nem jut eszembe, de amit nem piaci áron kapunk, hanem az állam pótolja ki) stb. költségeit annyival kevesebb adót szedjenek be. Azt majd az átlag magyar eldönti mire költi. ("nem kell gázártámogatás add piaci áron a gázt de akkor én kevesebb adót is fizetek. És legfeljebb januárig 16 fokban lesz a család, de a fiúnak lesz egy új kabátja") Ez megoldás.
A nyugdíjak meg aránytalanok. Van akinek 40-60.000 van akinek meg kezdőként 170.000 és nem diplomás (bár én nem sajnálom tőle)

De engem a legeslegjobban ez zavar:
Beszedi az állam az állampolgároktól a pénzt -> ebből a pénzből(persze egy részéből) lehet pályázni -> a pályázaton cégek vesznek részt (nekik van pénzük pláne ha figyelembe vesszük, hogy sok helyen 50% vagy több is lehet az önrész) vagyis olyan embereknek adunk pénzt akinek már amúgy is van. Ez tiszta röhej.

Még valami GyuriFeriéknek most mikor még lehet tervezni (bár lehet, hogy már terveztek és az jött ki hogy nekik nem nyerő) újra elő kéne jönni a regionális szerveződéssel. De nem fognak.

Na ikább hagyjuk...
Nem lesz itt tisztulás csak megvárják amíg leülepszik (és ez minden téren: kapcsolati, üzleti, szoc., stb. minden téren)

Krapulax 2008.01.25. 22:49:40

Burke, Scruton és Deutsch Tamás :) Itt: fidesz.hu/index.php?Cikk=107221

___________________________ (törölt) 2008.01.25. 23:56:31

Ami egyébként erre reakció: mdf.hu/index.php?akt_menu=77&hir_reszlet=4969

Szerintem elbeszélnek egymás mellett. Csapody Tarlós szavairól beszél, értékek alatt tehát elveket, eszméket ért. Deutch-Für, ha jól értem egyáltalán, hogy mire gondol, mert igazából ez a levél túl tömör, valami olyasmire gondolhat, hogy vasútvonalak, falusi iskolák stb. megőrzése. Egyébként kutya legyek, ha ezt ő írta, de mindegy.

Inkább Csapodyval értek egyet. A gyakorlati értékek megőrzése, vagy nem gazdaságosságuk esetén felszámolása, vagy bármi ilyesmi, alapvetően gyakorlati, gazdaságossági, hatékonysági, hasznossági kérdés, mérlegelni kell a mellette és ellene szóló dolgokat. Bőven lenne mit kritizálni ezen a reformnak csúfolt izén, de az nem kritika, hogy az egész infrastruktúra pont úgy jó, ahogy van, akármilyen pazarló is az üzemeltetése. Ezzel nem tudok egyetérteni. Csapody viszont eszmei, erkölcsi értékekről beszél. Valójában tehát itt az "érték" szó jelentéseinek összemosásáról van szó.

euchrid 2008.01.27. 19:46:32

Kis országunk az a hely ahol minden a kapcsolati tőke számit permanensen felürír mindenfajta recionalitást

a nagy levin 2008.01.28. 16:07:23

mediazsiraf
"kb. féléve volt egy ötletem, hogy indítani egy weblapot, közbeszerzéssel foglalkozót, ahová minden kedves állampolgár aki részt vett a közbeszerzésben, az felpakolja hogy hol ki mit mennyit sikkasztott el (beszerezte a közt).

aztán mindjár az ötlet első percében eszembe jutott, hogy a cinkosság midnig hátráltatja.

ez pedig csak tovább erősített abban, hgy amilyen az ország, olyanok a vezetői... "

Hat erre en is gondoltam. Ezt egy jo sok penzzel gazdalkodo alappal kombinalva lehetne megoldani. A lebuktato szemelyt jelentos osszegu penzjutalom illetne meg, meghozza annyi, amennyi busasan karpotolna a kockazatert (+ vannak bizonyos elterjedt modszerek a whistleblowerek vedelmere).Ez az anyagi erdekletseg sokat jelenthetne, felteve hogy az hasonlo nagysagrendu, mint az egyen cinkossagat honoralo osszeg (e.g. X ceg sikkasztana ugy 6-8 milliot + nemi kenopenz a megfelelo helyre - alkalmazott kiszimatolja, megtudja, jelenti, hoppa, kapjon mondjuk 1 milliot az alapbol. Mindenki jol jart, megsporoltunk majdnem 6-8 millionyi kozpenzt, erositettuk a normakoveto magatartast es lebuktato elvtars akkor is jol jar az 1 millioval, ha allast kell valtoztatnia, de adott esetben a fonoket fogjak levaltani es ot meg elo is leptethetik - vagy ez csak tundermeseben van igy?)

Az alapot kulonbozo forrasokbol lehetne feltolteni (lehet benne allami penz, de ne az legye a dominans), illetve megkapna a korrupcio lebuktatasaval "megtakaritott" penz egy kis reszet.

Az anti-lopppal annyi a gond, hogy nem tul celravezeto, ha a rablo es a pandur is az allam bacsi, illetve az o kezebol eszik es nem tul transzparens az ugyek vegigkovetese sem.

Meg annyit, hogy bar ez a problema sulyos, nem ez minen bajok alfaja es omegaja, inkabb ez is csak az egyik tunete.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.29. 20:32:33

A közbeszerzéses honlaphoz töménytelen mennyiségű infot tudnék adni.. kár, hogy nem fogok, mert az állásomba kerülne.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása