Ha ilyen a bal

Vonatosi Márió I 2012.09.18. 14:32

Van egy avas megállapítás, miszerint Magyarországon nehéz elválasztani egymástól a politikaelmélet klasszikus megállapítása szerinti bal- és jobboldalt. Magyarországon a politikai oldal fogalma olyan, mint a megyeszékhely barokk stílusúnak mondott temploma, amire a barokk stílust követően minden kor ráépítette a magáét: ma már csak nyomokban tartalmazza, ami valaha volt.

Ezek a nyomok viszont jól beazonosíthatóak. Maradt valami abból a baloldalból, abból a liberális, őszintén hülye, kézzelfogható, egészséges ellenállásból, a társadalmi érzékenységet középpontba állító, segítő kezet nyújtó politikai igényből, ami ma – sajnos vagy szerencsére – kivitelezhetetlen, s amivel ma a jobboldalnak – szerencséjére – nem kell megküzdenie.

Maradt valami abból a baloldalból, amivel vitázva a jobboldali értékeket akárha nyomokban tartalmazó jobboldal a bizonytalanokat is megnyerhetné magának, de nehéz ezeket megtalálni. Nehéz szövegeket kell megérteni hozzá, tisztelni kell a gondolat erejét, de lehetőséget kell adni arra is, hogy saját hibáikat felismerve, érvkészletük fogytán maradjanak alul. Vagy nyerjenek csatákat. Mert volna erre lehetőségük.

Maradt valami abból a baloldalból, ami ma már nem a baloldalé. A baloldal ma, bármi legyen is az, nem használja fel azt, amivel a baloldal rendelkezik. A baloldal ma jelentéktelenné vált lapok vágyvezérelt megmondói által kreált hamis valóságkép. Nem ellenállás, hanem szokás. A baloldal ma a Bibó-kártyát mint a feltétlen – és persze hibátlan – demokrácia fokmérőjét érvként gátlástalanul szinte bármire kijátszó közeg. A baloldal ma, bármennyire is szeretne lenni, nincs.

A baloldal ma új, európaiértelembenvettjobboldali pártot alapíttatna az általuk „új jobboldalnak” nevezett közösséggel (mert közösség a szó szoros és legjobb értelmében) csak azért, hogy a kurzus ellenében lépjenek fel. Csak azért, mert azt látják, hogy az „új jobboldal” nem mossa fel velük a padlót minden áldott nap. Csak azért, mert nem foglalkozunk velük minden nap.

Ha ma ilyen a bal, akkor meg is érdemli, hogy ilyen is maradjon. Kálmán C. Györgyöstül, új pártostul, mindenestül. 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr954785837

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.19. 14:33:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mit keres TGM a HVG-ben? 2012.09.18. 22:47:24

Szezonja van a balközép basztatásának, bárkik is legyenek azok, Tamás Gáspár Miklós például ki nem maradna belőle. Csak ő tudja, miféle morzsákat vet jutalmul az egykor jónevű filozófusnak a hatalom, ha csatlakozik a pampogókórushoz, amelyben olyan hit...

Trackback: Mit keres TGM a HVG-ben? 2012.09.18. 22:41:07

Szezonja van a balközép basztatásának, bárkik is legyenek azok, Tamás Gáspár Miklós például ki nem maradna belőle. Csak ő tudja, miféle morzsákat vet jutalmul az egykor jónevű filozófusnak a hatalom, ha csatlakozik a pampogókórushoz, amelyben olyan hit...

Trackback: A remény szarik 2012.09.18. 19:16:35

A színházteremben már alig ülnek, igazából az előadásra mindeki csak azért jár, hátha.. A nézősorban inkább közöny mint izgalom. Az ifjúkonzervativ fog megint a függöny elé állni. Anno voltak itt jó előadások, de ma már rosszat sejtetően a vezér ké...

Trackback: A remény szarik 2012.09.18. 19:16:28

A színházteremben már alig ülnek, igazából az előadásra mindeki csak azért jár, hátha.. A nézősorban inkább közöny mint izgalom. Az ifjúkonzervativ fog megint a függöny elé állni. Anno voltak itt jó előadások, de ma már rosszat sejtetően a vezér ké...

Trackback: Ha ilyen a bal 2012.09.18. 18:00:01

A baloldal ma jelentéktelenné vált lapok vágyvezérelt megmondói által kreált hamis valóságkép.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

debreceni.blog 2012.09.18. 15:07:49

"Mert 2014-ben nem a budaigyulák fognak elszámoltatni a kamerák előtt, hanem a mélységesen csalódott és egzisztenciálisan lenullázott százezrek az utcán."
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2997_a_fidesz_elveszitette_a_2014_es_valasztasokat

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.18. 15:11:00

Már az is igazán érdekfeszítő volt, amikor évekkel ezelőtt a magát európaiértelembenvett baloldalnak tartó publicisták cikkeket írtak az európaiértelembenvett jobboldal általuk kívánatosnak tartott irányáról.

Most ugyanez pepitában. Ez is roppant érdekfeszítő. Mától egy éven belül cikket fogunk olvasni arról, hogy Pozsgay Imre és Szűrös Mátyás – és nem utolsósorban Szili Katalin – rendelkezik a helyes baloldaliság iránytűjével.
Alig várom.

Magyarországon, ha valaki hatalmat kap a kezébe, nézegeti, forgatja, nyomkodja, még meg is rázza, hátha csörög – aztán megpróbálja átpasszírozni vele a háromszöget a csillagforma lyukon. Arra való.

baum · http://reflektor.blog.hu 2012.09.18. 16:05:44

Az ominózus F&L cikk arra mutatott rá, hogy de jó, hogy vannak normálisan gondolkodó jobber fiatalok, akikben ott az esély, hogy leváltsák ezt a megfáradt garnitúrát. Ha ezzel párhuzamosan sikerül balról is magunk mögött hagyni a hiteltelen oldalbitorlókat, akkor megnyílik az esély, hogy értelmes társadalmi párbeszéd kezdődjön el a két oldal között. Ott a sansz, hogy ténylegesen az ország jobbítása érdekében legyenek bevetve az energiáink.

Mondjuk én nem hiszek a jobb-bal felosztásban egyáltalán, de ezt csak zárójelben.

Ehhez képest ez elég proli hozzáállás: "Csak azért, mert azt látják, hogy az „új jobboldal” nem mossa fel velük a padlót minden áldott nap. Csak azért, mert nem foglalkozunk velük minden nap."

Ettől függetlenül reménykedem, hogy a haza érdeke erősebb lesz a gyűlölködésnél, még ha most nem feltétlen erre is próbál szocializálni a közeg.

Földi Bence 2012.09.18. 17:53:30

A második bekezdésig olvastam, de csak nem kéne egyből lehülyézni a másikat. Még ha az is.

Csumpitáz Alfréd 2012.09.18. 19:48:47

Amennyiben a baloldal haláltusája az egyetlen örömforrása a jobboldalnak, lásd e blogbejegyzést, akkor nyugodtan ki lehet mondani: az ún. jobboldal egy végletekig frusztrált és komplexusos brigád. Szükség viszont ebben a formában rájuk sincs, ahogy a magyar so-called baloldalra sem. Köszönjük, viszlát.

Jack Torrance 2012.09.18. 20:15:50

A szerző sajnos se olvasni, se írni nem tud.

tamas11 2012.09.18. 22:18:12

rosszul írsz, de ezt hagyjuk, szép az, hogy: a társadalami érzékenységet középpontba állító segítő kezet nyújtó politikai igényből... amivel szerencsére nem kell megküzdenie (ti. a jobbernek).
Milyen igaz. Mert belőled is hiányzik.
Öszzseomlik a társadalom szerzéseitek összege "által". Nem majd, ahanem most, az elmútttízév

unionista (törölt) 2012.09.18. 22:25:18

komolyan nem értem miért nem lehetne ebben az országban csinálni egy szocialista szocialista pártot. tehát, amelyik a szakmunkások, és a szakmunkás munkanélküliek, nyugdíjasok érdekeit védi. egy rendes munkáspártot. amit első generációs értelmiség vezet. miért nem lehet csinálni egy a városias kiskapitalizmust, kisipart, kiskereskedelmet hirdető klasszikus liberális pártot. mert ugye e nélkül nincsen polgárosodás. miért nem lehet megcsinálni ennek a vidékes pandantját. aminek ugyebár a regionalizmusra kell épülnie. miért nem lehet csinálni egy felvilágosult latinkeresztény uniópártot. miért nincs rendes kommunista párt. ami elsődlegesen egyenlő újraosztást követel. és miért nincs egy radikális liberális volksunion. ami a civilizált világban a szélsőjobb.

vagyis miért nincs egy plurális pártrendszer. szerintem azért, mert a bulibölcsészeknek ezt túl bonyolult elemezni. és török gábor se tudná, hogy ennek hol van a közepe. hova kell állni azért, hogy minden oldalról megbízásokat kaphasson. ha karakteresek lennének a pártok, akkor nem kellene a sok kommunikációs tanácsadó és média felszopó ember.

No_Fidesz_No_Problem 2012.09.18. 22:29:14

"Magyarországon a politikai oldal fogalma olyan, mint a megyeszékhely barokk stílusúnak mondott temploma, amire a barokk stílust követően minden kor ráépítette a magáét: ma már csak nyomokban tartalmazza, ami valaha volt."

*

Ez a hasonlat önmagában is ostobaság.

Barokk templomokat sehol nem építettek át sem klasszicista, sem szecessziós, sem eklektikus, sem bármilyen későbbi, XX. századi építészeti stílusban. Sem "megyeszékhelyeken", amivel a szerző nyilván a provincialitásra utalt, sem máshol.

Világi épületeket, copf és rokokó (későbarokk) épületeket, valamint államosított egyéb egyházi ingatlanokat valóban átbarmoltak később a tulajdonosok, templomokat nem.

*

Nagyjából ennyire helytállóak a posztoló azon gondolatai is, amelyeket a baloldallal kapcsolatban fogalmazott meg, és nagyjából ilyen mélységű tájékozottságot is bizonyítanak.

dr Smittpálelnökúr 2012.09.18. 22:35:43

"Maradt valami abból a baloldalból, abból a liberális,"

Ez bizonyítja, hogy a posztolónal kövése sincs arról, amiről ír.

A baloldal csak a fidesz hívők agyában azonos a liberálissal.

Szádbafingok 2012.09.18. 22:55:41

Mulatságos, kisdiákos lafatyolás. "Ha ilyen a bal" - tüfekedik neki a szerző, ahol szükségszerűen az én a jobb; nem a szükségletei, hanem az érdemei szerént megítélő társadalom oszlopos tagjaként oszt ítéletet. Jelen posztot alapul véve a szerzőnek bizony felkopna az álla, hacsak nem egy iskolázatlan, várandós cigányszingli érdemeit tudja magáénak.

Melampo 2012.09.18. 23:03:23

„A baloldal és a szélsőbaloldal elfelejtette történelmi gyökereit, küldetését, és így Európa minden országában tökéletesen elszakadt a néptől, a nép valós problémáitól. A szociáldemokraták teljesen elárulták baloldaliságukat, és gyakorlatilag a globális kapitalizmus hívei lettek maguk is. A szélsőbaloldal pedig megelégszik azzal, hogy a társadalom periférikus csoportjaival, a bevándorlókkal, az illegális menekültekkel, a homoszexuálisokkal, a drogosokkal foglalkozzanak, pedig ezen témák és kisebbségek irányába a nép többsége eleve érdektelen vagy ellenséges. A baloldal még mindig nem látja be, hogy a túlzott bevándorlás okozta társadalmi problémák első számú vesztese maga a munkásosztály. A munkásosztály észrevette tehát, hogy a szélsőbaloldal valójában a bevándorlókkal egy új proletariátust akar képezni, és azzal cserélné le a nemzeti munkásosztályokat. A szélsőbal tehát már nem az alsóbb osztályok érdekeit képviseli – hanem a bevándorlókat és egyéb marginális csoportokat. Éppen ezért a baloldal és a szélsőbaloldal számos egykori szavazója a Nemzeti Frontot választja, mert Marine Le Pen pártja lett a valódi munkáspárt. A munkásság 35 százaléka őrá szavazott, a baloldal jelöltjei jóval elmaradnak ettől az aránytól.”
Alain de Benoist
Mint a poszt írójának,Alain de Benoist-nak sem volt még ma sem elég a százötven évnyi tapasztalat sem a baloldal politikájának tisztánlátásához. Valami mintha már kezdene tisztulni a képben, de még nagyon mesze vagyunk az éles kontúroktól.
A baloldali politika soha sem képviselte a munkásság érdekeit, mindig is csak felhasználta céljai érdekében ezeket a társadalmi csoportokat. Az igazi törésvonal mindig a szélső bal és a baloldal között húzódott. Amíg a szélsőbal néha valóban a munkásosztály érdekeit védte vagy képviselte és ilyenkor mint napjainkban is már néhányszor, átállt a szélsőjobb oldalára, a baloldal a konzervatív, konvencionális jobboldalt igyekezett gyengíteni, hogy annak vezető gazdasági és társadalmi irányító pozícióit megszerezze.

unionista (törölt) 2012.09.18. 23:35:08

@Melampo:
konjunkturális időszakban rendszerint a politikai opportunista vezetők kerülnek a bal, a voluntaristák jobb oldalra. recesszióban ez az egész megbukik. a szociális demagógia azért, mert a többség belátja: nincs végtelen lehetőség az osztogatásra. a nemzeti populizmus azért, mert a közéleti problémák megoldásához nem elég az elszántság, a szent akarat. kritikusnak kell lenni és konstruktívnak. és ez az, amit az akarnok politikusok nem szeretnek. nem tűrik a kritikát, és a konstruktivitást. azt, hogy a környezetükben mások okosabbnak látszanak. szóval itt azt nem sikerült kimondani senkinek sem, hogy a politikai elit egésze van válságban. nemcsak magyarországon, hanem egész európában.

tamas11 2012.09.19. 07:43:49

@unionista: a mi válságunk nagyonis más. Ami Magyarhonban zajlik, az nem a két oldal válsága...hanem az elitek gyalázatos működése, s hozzá mérten túlnyert, lassan-lassan teljhatalom. Olyanabb mint a lázadó fekete törzseknél a harmadik (negyedik) világban.
Alvasd el, amit a sikeres jobbos publicista itt fentösszehord a balos jegyekről, saztán távolságot tart azon értékektől...Kedélyesen alázza a krisztusi értékeket! Mert majd eredményes társadalmi képlet sül ki végre... "sajnos, szerencsére" - ahogy ő értékeli SAJÁT esélyeit.Rongy embernek mondták
s aztán nézz körül, mit hoz ez, folyamatosan.Kisvárosunkbanpl a korzón hétvégenként mutatja az életmódmintát 400 ember. És a többi 29 ezer hatszáz??!Már lángost se vesz.

elwood 2012.09.19. 07:58:06

"liberális, őszintén hülye,"

minek eufemizálsz. írd le hogy köcsögbunkótahóliberális.
ha már ennyit jelent neked.

a "balliberális" nevű nem létező fogalmat az "egy a tábor egy a zászló" jegyében találták, és így nevezték akik "nem mi" vagyunk, a többiek, a szemetek.

a baloldaliság és liberális gondolkodás teljesen független egymástól. egy liberális gazdaságpolitika pl. minél kisebb állami újra elosztást jelent ami tipikusan jobboldali megközelítés

bocs ha megbontom szilárdnak látszó altenatív valóságképedet

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.09.19. 07:59:15

@No_Fidesz_No_Problem: Köszönöm szépen!
Pont erre a részre akartam én is reagálni, de látom, hogy megelöztél.

Ha már, akkor inkább "fordítva" fordul elö: Pár helyen (pl. Györ, hogy megyeszékhely legyen) barokk elemeket építettek be a román vagy gót stílusú templomokba.

is 2012.09.19. 08:39:10

@Counter: +1. nem kell nekiszaladnom nekem is. a "magyar jobboldal" (semi köze nincs semmilyen értelmezhető jobboldalisághoz) annyira sarokba szorult, hogy magáról már semmit nem bír kinyögni, aztán akkor utoljára még kapkodva a baloldalról hadovál össze mindenfélét. már csak ilyen zavaros böffenetek bugyognak fel mindenhonnan.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.19. 08:54:33

14 éve hajnali 3-kor kelek , pék vagyok . Nagyon "szeretem a munkám", 150 ezret keresek havonta. Sok embernek okozok örömet, boldogságot, jóérzést, naponta kell a csúcson lennem.
Ki ad nekem ezért plusz milliókat, kormánykitüntetést, médiaszerepléseket?

Örülök és büszke vagyok a magyar olimpiai sikerekre, de hány bőrt húz még le az átmeneti kormány az ünneplésekkel, öntömjénezéssel?

A bajnok vagy helyezett megnyert egy versenyt, hogy ezt olimpiának hívják az egy dolog.
Neki az a munkája, azért fizetik. Miért kell ekkora plusz jövedelmet juttatni nekik és plusz kitüntetéseket adni.

Csak a munkáját végezte, jól!
Sunyi módon utólag határozták meg a jutalmakat.

Miért nem év közben támogatják őket normálisan, illetve nagy részét a tömegsportra, az egészségesebb nemzetre kellene fordítani!

A politika saját fényezésére használja őket, én 1 verseny megnyeréséért nem adnék ennyit.

Profitálhat az erkölcsi sikereiből, de azért abnormálisak az összegek és a péknek is jól jönne.

Ez a komcsi stílus tipikus sportpolitikája.

Szép volt fiúk, lányok, de sok a lóvé érte!

magyar ember teli szájjal 2012.09.19. 09:07:34

Az egész alapgondolat butaság. Magyarországon csak baloldal van. Kinek ellensége a multi, a bank? A marxista balnak! Kinek ellensége a vállalkozó, a középosztály és az átlagon felül kereső? A marxista balnak!
Úgyhogy balról lehet válogatni. Az önmagát gondolkodónak képzelő jobboldali meg erre nyissa rá a szemét.

Ad Dio 2012.09.19. 09:08:39

@Counter:

"Magyarországon, ha valaki hatalmat kap a kezébe, nézegeti, forgatja, nyomkodja, még meg is rázza, hátha csörög – aztán megpróbálja átpasszírozni vele a háromszöget a csillagforma lyukon. Arra való."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ad Dio 2012.09.19. 09:12:16

Egyébként a poszt gyenge, arrogáns és semmitmondó. Ennél jobb-at várunk itt mink konzervatívok ;).

Ad Dio 2012.09.19. 09:17:20

@Lázár te igazi szarjankó vagy, de szorul a hurok!:

Legyét Te a VILÁG LEGJOBB pékje, akkor majd kapsz Te is milliókat. Ezeka sportolók 1 a 100-ból. a többiek "csak teszik a dolgukat", nem is kapnak érte prémiumot. Az olimpiai bajnokok nem "csak teszik a dolgukat", vagy "végzik a munkájukat", hanem teszik azt úgy akkora emberfeletti erőbedobással, hogy a világ összes sportolójánál jobbnak bizonyulnak ott és akkor.

A munkádnak viszont óriási respekt. Nagyapám maszk pék volt (akkor amikor ez nem volt divat), szerelmese volt a munkájának. 30 éve nem dolgozik, sajnos már el is ment közülünk, de a városban ahol dolgozott, még a mai napig emlékeznek rá akik ették a kenyerét.

magyar ember teli szájjal 2012.09.19. 09:27:45

@Ad Dio: Miért, a világ legjobb magyar pékjének milliókat ad az állam? Mióta is?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 09:31:16

A baloldal a nevét adta a politikai idiotizmushoz, a töketlenséghez, és a lopáshoz. Mit várt? Majd ezért fogják szeretni?
Abban reménykedhet, hogy ugyanúgy, ahogy ők, a jobboldal most jól lejáratja magát, és majd lesz megint annyi hülye, hogy valami baloldali tahót választanak meg...
...közben azok, akik ebben az országban élnek, a két oldaliakon kívül, szopják tovább a szopnivalót.
Katasztrófa ez, nem politika.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 09:36:22

@Ad Dio: Ölég buta (vagy megtévesztett) konzervatív az, aki a Konzervatóriumon várja a neki való szellemi táplálékot.

Ehol egy gazdfil konferencia a mandi ajánlásából, tiszta libertárius ideológia a jelek szerint:

www.magyarkurir.hu/hirek/szabad-piacrol-kereszteny-diakoknak-az-onerdek-nem-azonos-az-onzessel

"André Alves leszögezte: a szabad piac alapja a magántulajdon, valamint a szerződések, amelyek ígéretekről és azok megtartásáról szólnak. A szabad piac magában rejti annak a lehetőségét is, hogy az ember rosszul választ. A 16-17. században működő salamancai iskoláról elmondta: Francisco de Vitoria, Domingo de Soto, Luis de Molina, Juan de Mariana és Francisco Suárez már a joguralomról, a piacról és a limitált kormányról beszélt a spanyol abszolutizmus idején."

"Mint kifejtette: gyakran hallani azt az érvet a szabad piac ellen, hogy a piac nem tökéletes, és ahol hibázik, ott szükség van állami beavatkozásra, kiegyensúlyozni, kijavítani a piacot, mivel a verseny tökéletlen és aszimmetrikus. Ez az elképzelés azonban arra az idealisztikus elképzelésre épül, hogy az állam semleges, és aki belép a politika világába, az hirtelen angyallá, félistenné változik, aki pártatlanul tudja megítélni a piac szereplőit, valamint tudományos módszerekkel ki tudja ismerni a piacot. Ez azonban nincs így, a politikusok is éppúgy tökéletlen, a saját érdekeiket is figyelembe vevő döntéshozók, mint a piaci szereplők. A professzor azonban rámutatott: az állami beavatkozásnak számos negatív hatása lehet."

"André Alves azt is bemutatta, miért nem csupán nehéz, hanem tulajdonképpen lehetetlen „kijavítani” a piac hibáit állami beavatkozással. Ehhez Friedrich von Hayeket, az osztrák közgazdasági iskola Nobel-díjas professzorát hívta segítségül, aki kifejtette a „spontán rend” elméletét. A beavatkozáshoz ugyanis pontosan ismerni kellene a piac működését. Ehhez a tudományos tudásunk meglehet, ám az a rejtett, gyakorlati tudás, amit a piac szereplői használnak, nem. Már csak azért sem, mert ez a tudás valahol tudattalan. Ezt a szubjektív tudást, a sok piaci szereplő szubjektív tudását nem tudjuk összegyűjteni, ráadásul ez pillanatról pillanatra változik, így ha meg is tudnánk ismerni, akkor is, mire használnánk, az már megváltozott. Az állami beavatkozás pedig úgy nyúl bele ebbe a spontán rendben, hogy még ha akaratlanul is, de rombolja ezt a szubjektív, exkluzív és gyakorlati tudást. Hayek mentora, Ludwig von Mises ehhez hozzátette: a beavatkozás nem csak a versenyt dönti romba, hanem roncsolja az emberi kapcsolatokat és hátráltatja az önkéntes emberi cselekvést is."

"„A totális gondoskodó állam, mely mindent magához von, végezetül olyan bürokratikus intézménnyé válik, mely a lényegeset nem képes nyújtani, amire a szenvedő embernek - minden embernek - szüksége van: a szeretetteljes, személyes odafordulást” – írja a Deus Caritas Estben XVI. Benedek."

"Ugyancsak kritizálta a tranzakciós adó és a Tobin-adó elképzelését, mivel mint mondta, senki nem tudja, hogy ezt valójában ki fizeti meg. "

Péntek este pedig érdekes játékot játszottak: ez a katallakszis-játék, amely kicsiben mutatja be, hogy a minél szabadabb piacban, ahogy egyre több csoport tud egymással kereskedni hogyan lesz mindenki számára egyre értékesebb a saját tulajdona.

"Rímelt erre a szervező Trachta professzor megjegyzése: a globalizáció nem növelte, hanem csökkentette a szegénységet, így alapvetően jó dolog. A kultúrális uniformizálódás őt is aggasztja, de abszurd lenne megtiltani az embereknek, hogy például gyorséttermekbe járjanak."

Magyar konzervatívok, szevasztok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 09:39:06

@Lázár te igazi szarjankó vagy, de szorul a hurok!: Azért kap ő annyit, mert belőle csak 8 van. És utána a fél világ arról beszél, hogy a magyar csaj leúszott mindenkit.
Én inkább az Országimázs Központot szántanám be, mert a sportolóink többet tettek az ország megítéléséért :)

Illetve, abban is igazad van, hogy a 23 millió kicsit eránytalan, tényleg mondjuk ebből 10-et lehetne év közben a támogatásba... De igazából miről beszélünk? Ha az összes éremnyertes összes jutalmát összeadjuk, már látható lenne a költségvetésben.
Ha megösszevetjük azzal, amit egyes "köz" nevű cégek kitalicskáznak, meg amit egyáltalán a kormány még a jutalmazásnál is sokkal nagyobb marhaságokra fordít, kijön, hogy igazából ezek a 23 milliók teljesen rendben vannak, mert köszönő viszonyban nincsenek mondjuk az országzászló (LOL), meg a tervezett stadionok költségeivel, meg mondjuk azzal a veszteséggel, amit a Kósa egyes elszólásai okoztak az országnak... Illetve pl. azzal, ami pénzt ennek a 380 idiótának kifizetünk a Parlamentben, akiknek a munkájából sok eredmény nem látszik. Ha már csak személyi fizetést nézünk.

Igen, persze, 150 ropis fizetéssel (az enyém is annyi, csak nem kelek olyan korán) ezek nagy számnak tűnnek, de érdemes kicsit a dolgok mögé nézni.

Lencsés István 2012.09.19. 09:40:33

Jó baloldal sose volt és sose lesz .

2012.09.19. 09:53:12

@Lencsés István: elég enyhe megfogalmazás azokra, akik az ország minden nyomoráért felelősek az elmúlt cirka 100 évben.

Melampo 2012.09.19. 09:58:48

@unionista: Kérdésedre, hogy miért nincs egy plurális pártrendszer, a válasz igen egyszerű. Szerintem azért, mert az általad felvázolt, működő pártokkal felvértezett társadalom politikai és gazdasági élete valóban működne. Az ilyen politikai szerkezetű társadalom képes lenne irányítani önmagát és pártjaikon keresztül érvényesíteni tudnák saját érdekeiket a különböző politikai és társadalmi csoportok. Ez a hatalom mai valódi birtokosai számára nem lehet cél. Amiről te álmodsz,azt úgy hívják, hogy klasszikus olasz fasizmus. Kétségtelen, hogy ez az egyetlen valóban működő társadalmi politikai formáció, de megvalósulásának nem sok esélyét látom.
"Amit magad körül látsz, az egy összeesküvés eredménye. Amiről azt hiszed, hogy egy összeesküvés elmélet, az a valóság."

Ad Dio 2012.09.19. 10:07:48

@magyar ember teli szájjal:

Amióta olimpiai szám a búrkiflisütés :).

A két dolgot összehasonlítani teljesen parttalan. Viszont aki olyan tehetség a szakmájában és annyi energiát rak bele mint amit az olimpiai bajnokok a magukéba, az soha nem fog irigykedni rájuk. 1. mert a világban ekkora erőbedobással anyagilag megbecsült lesz 2. megérti/megéli az erőbedobás+tehetség=>haszon közt fennálló kapcsolatot.

Ad Dio 2012.09.19. 10:13:05

@Counter:

"Ölég buta (vagy megtévesztett) konzervatív az, aki a Konzervatóriumon várja a neki való szellemi táplálékot."

Jólesett? Remélem. Mert minden egyéb irányból közelítve kontraproduktív a másikat minősítgetni. Lehet hogy buta vagyok (ezt én magam nem tudom eldönteni), de viszonylag ritkán kapok ilyen visszajelzést.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 10:22:27

@Ad Dio: Ilyen sértődékenyet még 13 éves lányban sem láttam.

Bár ha azt nézzük, hogy a megsértődés alternatívája az érdemi reakció lett volna, érthető.

/off Természetesen hamisítsd is meg a minősítést: "buta vagy megtévesztett", nem "buta". Hadd legyen nyilvánvaló, hogy műfelháborodásról van szó :-)

Lencsés István 2012.09.19. 10:28:00

@libbancs: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Az ország nincs nyomorban .

Ad Dio 2012.09.19. 10:30:24

@Counter:

Sértődés az itt nincs. Viszont ha személyeskedéssel nyitsz egy hsz-t, az általában élből elvágja a normális diskurzus útját. Erre utaltam virágnyelven. Ha normálisan nyitsz, akkor válaszolhattam volna normálisan. Pl. azt hogy semmivel sem kevésbé logikus konzervatívként idejönni olvasgatni, beszélgetni, mint liberálisként. A véleményem "feedback" volt a posztoló felé. Te sikeresen beterelted a "pártpreferancia" jól kitaposott árkába. Ügyes volt. Hogy okos-e azt én buta nem tudom eldönteni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 10:48:47

@Lencsés István: Azért ezt az utóbbit tessék átgondolni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 10:53:48

@Ad Dio: Milyen pártpreferencia, te miről beszélsz?!

Világnézetekről beszéltem.

Lencsés István 2012.09.19. 10:58:03

@ColT: A tényen nincs mit gondolkodni .

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 11:23:28

@Lencsés István: OK! Akkor áruld el, melyik országról beszélsz :D

Ad Dio 2012.09.19. 11:31:03

@Counter: Mea culpa, mea culpa.

Helyesbítek.

Te sikeresen beterelted a "ideológiák harca" jól kitaposott árkába.

Megfelel? Jövet az érdemi beszélgetés? Vagy van még valami hasonlóan fontos korrigálnivaló? :)))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 11:36:23

@Ad Dio: A blog címe Konzervatórium, a poszt témája, hogy milyen "a bal", a hozzászólás, amire válaszolok, úgy hangzik, hogy: "Ennél jobb-at várunk itt mink konzervatívok ;)", tehát bőven akad benne ideológiai töltet (szóvicc és deklarált ideológiai hovatartozás).

És akkor én terelem ideológiai síkra.

Ad Dio 2012.09.19. 11:52:27

@Counter: Úgy tűni Te nem beszélgetni jöttél :).

Ha kicsit nekifutsz, menni fog.

Én a posztoló felé jeleztem, hogy nem túl erős a poszt. Mert nem az. Hozzátettem, hogy hamár konzervatórium, én meg azt hiszem konzervatív (bár fene tudja), akkor én ettől többet kérek.

Na innen tereltél Te ideológia különbözőségek felé.

Érted, vagy gyurmázzunk még? Jé ez nem is barna gyurma, hanem...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 12:05:33

@Ad Dio: Tehát te jössz azzal, hogy milyen cikkeket szeretnél olvasni konzervatívként a Konzervatóriumon, de én terelem ideológiai síkra.

:))))

Ad Dio 2012.09.19. 12:39:34

@Counter: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Nem lennék a szomszédod hallod!

Posztról mi a véleményed? Elnézést ha off topic.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 12:43:54

@Ad Dio: No, *ez* személyeskedés volt.

A posztról meg már leírtam a véleményem.

Ad Dio 2012.09.19. 12:52:33

@Counter:

Reménytelen. :)))))))

Vannak nagyon jó emberek is, akiknek nem lennék a szomszédja. Neked se. EBBEN nincs semmi személyeskedés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 13:09:59

@Ad Dio: A "nem lennék a szomszédod" kifejezetten a személyiség elutasítását jelenti.

Ad Dio 2012.09.19. 13:19:57

@Counter:

Igen, de ez csak abban az esetben jelent negatív minősítést, ha a kijelentőt valamilyen okból tévedhetetlennek/tökéletesnek tartjuk.

Ez nagyon kedves, sőt hízelgő a részedről, de én szerényen hárítanék :D.

Így viszont a kijelentésen csak annyit jelent, hogy nem szívesen laknék melletted - valamilyen okból. Egy csomó nagyon jó ember van akikmellett nem laknék szívesen.

De egyébként ha mégis mellénk akarsz költözni, eljössz, leülünk beszélgetni és lehet kiderül hogy én tévedtem.

pimpalini 2012.09.19. 13:42:46

Az utóbbi 20-22 év magyar "baloldala" elárult mindent, aminek a baloldaliságról kellene szólnia. MEgtagadta gyökereit, elárulta szavazóit, s lefeküdt a nagytőkének. Olyan embereket engedett maguk közé, akik milliárdosként jókat röhögnek csendes, budai zöldövezeti magányukban a baloldali értékeken.

A baloldal árulásánál már "csak" egy nagyobb bűn van hazánkban: a liberális eszme lejáratása és megcsúfolása, s (nem is olyan) aprópénzre váltása.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 13:57:08

@pimpalini: A "nemzeti" és a "jobboldali" fogalmának lejáratása meg smafu?

A nemzeti oktatásügy épp most zárja ki a nemzeti hagyományok, a nemzeti kultúra megismeréséből (és majdani továbbadásából) a szakmát tanulókat. Hogy lesznek ők és leszármazóik a nemzet alkotórészei úgy, hogy nem ismerik a nyelvet, a történelmet, a hagyományokat, hogy nem tudnak semmiről semmit?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 14:01:47

@Ad Dio: Tehát a személyeskedésed nem személyeskedés, csak mert lehet, hogy nincs igazad vele.

:-)))

Azért ha gondolod, a megjátszott sértődgetés és a személyeskedés mellett szakíthatsz időt az érdemi vitára is, nem gondolod? Vagy ez is szórakoztat?

Lencsés István 2012.09.19. 14:37:02

@ColT: MAGYARORSZÁG - ról te írni nem tudó .

tamas11 2012.09.19. 14:46:19

@Counter: a nemzeti oldal úgy definiálta magát (vezetői által), hogy átlökte a túloldalra, a sikertelen semmibe az egyenlőség eszmáényét.
Ekkora kárt tenni még nem sikerült nemzettel. országgal.Imádnak mohácsi vészt játszani

pimpalini 2012.09.19. 16:27:25

@Counter:

OFF
Counter, nem te ajánlottad egy másik blogon az Europa Universalis 3. c. programot?
Ki kell jelentenem, hogy rossz.:) Igénytelen. Arra nem vették a fáradtságot az alkotók, hogy rendesen utána nézzenek bizonyos alapvető tényeknek: pl. hogy a magyar nép nem nyugati szláv, illetve ne legyen már a Magyar Királyság területén épült templom hagymakupolás, továbbá a 14. században nem volt szlovák állam, stb...

ON

Mire gondolsz az okataással kapcsolatos kommentedben?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 16:59:52

@pimpalini: Nem. Én a Diplomacy nevű offline, táblás társast ajánlottam. webdiplomacy.net/

Természetesen arra gondolok, hogy a szakiskolákban gyakorlatilag megszűnik a nemzeti hagyományok, kultúra stb. intézményes továbbadása, ezzel az oda járók és leszármazóik elveszítik az egyik fontos kapcsolódási pontjukat.

De cserébe jól fognak tudni futni és sokat.

pimpalini 2012.09.19. 18:00:43

@Counter:

No de minek kapcsán szűnik meg? Nem lesz történelem oktatás? Nem lesz márciusi ünnepség?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 18:15:16

@pimpalini: 3 éven át heti 1-1 óra magyar- és történelemoktatás, a számonkérés módja pedig "interaktív szituációs játékok és órai munka".

Amikor gimnáziumot végzett tanulók se tudják, mi hogy merre, akkor ez egészen biztosan nem fog érni semmit.

pimpalini 2012.09.19. 18:36:16

@Counter:

Hát igen, ez gyakorlatilag a semmivel egyenértékű.

Az "interaktív szituációs játékok és órai munka" pedig számonkérésként amolyan magyarbálintos gondolat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 18:43:35

@pimpalini: Felettébb nem értek az oktatáspolitikához, de azért _ilyet_ még Magyar Bálint se húzott meg és ennek a töredékéért (választható történelem érettségi javaslata, alsó osztályokban az osztályzás elhagyása, elsőben (?) nem lehet buktatni) lett kettes számú közellenség.

Ezek meg gyakorlatilag elvágják a kulturális nemzethez tartozást, és miért? Testnevelésórákért.

pimpalini 2012.09.19. 20:53:47

@Counter:

A testnevelésórák számának növelésével maximálisan egyetértek, mert a mai fiatalok alig mozognak. Net, facebook, youtube, meg a többi baromság. Persze azt nem igazán értem, hogy miért kellett minimalizálni a fent említett órák számát, mivel a kettő ragyogóan megfért volna egymás mellett.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.19. 21:11:08

@pimpalini: Meg a blog.hu!

Ezek ellen nem heti 5 tornaórával lehet tenni, hanem mentálhigiénével. És másrészt pedig arra ésszerű magyarázat nem lehet, hogy miért kell generációkat _végleg_ elzárni a hagyománytól. Nem tudom máshogy értelmezni, csak úgy, hogy új jobbágyságot akarnak, identitás, hagyomány, kultúra nélkül.

Hogy legyen egy réteg, amely hiszi magáról, hogy ő a nemzet és egy másik réteg nem, és hogy legyen egy másik réteg, amely nem érti, hogy miért nem nemzet, de tapasztalja, hogy nem. Ezt nem lehet és nem szabad.

tamas11 2012.09.20. 10:30:29

@Counter: fentebb írtam, a baloldaliak védelmében, most idemásoslom, mert a polémiátok vég(?) kicsengéséhez is illik,cáfolva azt.
"a nemzeti oldal úgy definiálta magát (vezetői által), hogy átlökte a túloldalra, a sikertelen semmibe az egyenlőség eszmáényét.
Ekkora kárt tenni még nem sikerült nemzettel. országgal.Imádnak mohácsi vészt játszani "
(Más országokban ez nem így zaljik, zajlott, ugye...)

Bloodscalp 2012.09.25. 11:38:39

a szerző roppant kétségbeesett a választási vereség miatt, a kampány láthatólag megkezdődött - nem csak ebből az írás(ocskából) gondolom

tamas11 2012.09.27. 08:23:51

nem, angyalom, a szerzők nem a választási vereség miatt tagozódnak, hanem ahogy élniök kell.Az esélytelen utódok miatt pl nagyon lehet haragudni.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása