A mechanikus narancsmédia törvénye

N'Jala ezredes I 2010.12.06. 07:16

 

„Goodness is something to be chosen”
(Anthony Burgess: A Clockwork Orange)

„fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba”
(Részlet Gyurcsány Ferenc balatonőszödi beszédéből)

[    ] Bejegyzésünk figyelmeztetőnek szánt üres leütésekkel indul, kifejezve nemtetszésünket a decemberben a parlament elé kerülő, a médiaszolgáltatásról és a kommunikációról szóló törvénytervezet kapcsán.

 

 Komolyra fordítva a szót: oly korban élünk, amikor lapok üres címlappal jelennek meg, így tiltakozva a készülő médiatörvény ellen. A MaNcs szerkje egyenesen a pokol kapujában érzi magát, a 2010-ben is a Szabad Nép évszámával futó Népszabadság kész akár az Alkotmánybíróságig is elmenni, a szintén elfehérített Népszava rákosi, sőt tiszai (!) önkényt idéző orbáni despotizmus ellen protestál. Az MTI-s összevonások kapcsán pedig e lap munkatársa, Várkonyi Tibor annyira megijedt, hogy legott eszébe jutott saját fiatalkora, amikor is hét évig volt a távirati iroda külpolitikai munkatársa. (1951-től 1958-ig. Hej, beszédes esztendők ezek egy sokat mondó pozícióban...) A szabad piac semmibevételét vizionálja az ugyancsak üreskedő ÉS-ben a munkáságáért Arany Szömörcsög-díjjal jutalmazott Kovács Zoltán főszerkesztő. És persze berzenkedik a Piroslap.blog és a honi cybertér legszórakoztatóbb bölényrezervátuma, a Galamus-csoport is.

 Ha ilyen hétpróbás demokraták ennyire féltik a jogállamiságot, akkor bizony nincs mese: meg kell vizsgálni, mitől csattognak ily hangosan a főszerkesztői térdkalácsok. Itt van mindjárt az 1996-os médiatörvény értelmében létrejött, igen korrupt, de legalább működésképtelen ORTT-t felváltó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és annak Orbán Viktor miniszterelnök által kinevezett vezetője, Szalai Annamária. Ő ugye fideszes kádereket nevezett ki a közmédiumok élére, igen határozottan és ellentmondást nem tűrően méghozzá. Hogy ennek fonákságára rámutassunk, nem kell megfeszülnünk: képzeljük el, hogy kilenc év múlva (ennyi időre szól Szalai kinevezése) Mesterházy Attila lesz az ország miniszterelnöke, és kinevezi Lendvai Ildikót médiabiztosnak, aki beülteti Bolgár Györgyöt a Bródy Sándor utca legszebb bársonyszékébe, Avar Jánost a Naphegyre küldi mondjuk, Kálmán Olga pedig TV-elnök lesz. Erről, azt hiszem, nem kell többet beszélnünk, és nagyon a Fidesz sem szólhat ez ellen.

Az egyik legfontosabb sarkalatos pontnak a tervezet hatos fejezete tűnik.

„A javaslat szerint az új médiahatóság figyel majd arra, hogy a média betartja-e a médiaalkotmány hatodik fejezetében lefektetett kötelezettségeit. Többek között azt, hogy kellően tényszerűen, sokoldalúan és kiegyensúlyozottan tájékoztatja-e a nézőket, olvasókat, hallgatókat, tiszteletben tartja-e az emberi méltóságot, a magánéletet, a személyhez fűződő jogokat, az alkotmányos rendet, a kiskorúak egészséges fejlődését. A médiatartalom nem lehet alkalmas nemzeti, nyelvi és más kisebbségek, egyházak, vallási csoportok elleni gyűlölet keltésére, nyílt vagy burkolt megsértésére.” 

 Szép s nemes elvek ezek, noha ugyanúgy a levegőben lógnak, mint eddig, amikor az ORTT, vagy a bíróság határozott általuk. Mert hát mi számít gyűlöletkeltőnek? A zsidózva cigányozó Barikád? A „huszonhárommilliórománozó” szocialista politikusnak rafináltan alátercelő baller publicista? Esetleg a radikális iszlám túlkapásaira rávilágító Hírszerző, vagy Konzervatórium? Ezt mostantól Szalai Annamária – vagy Lendvai Ildikó – NMHH-ja határozza meg. Mielőtt csatlakoznánk a Progresszív Múzeum teremőreinek fülsiketítő orwellezéséhez, nézzük meg, hogy hogyan jutottunk el idáig. Mi tette indokolttá, hogy egy alkotmányozó felhatalmazással bíró, komolyan vehető ellenfelek nélkül maradt politikai erő eljusson odáig, hogy felskicceljen egy ilyen központosított médiamodellt. Mi indokolja ezt a heveny, jól látható és kitapintható rendcsinálási kedvet?

Röviden: „az átmenet két zavaros évtizede”. Kicsit bővebben: az a következmények nélküli elpofátlanodás, az a jól profitáló káosz, amit minden áron fenntartott a sajtó. Nem kell szégyenlősnek lenni, szemezgessünk hát rendszerváltás utáni balos média legszebb húzásaiból. A megyei lapok sajátos privatizálása kommunista rendszer összecsuklása után, a taxisblokád elvtelen és kritikátlan támogatása, a Teller-levél, a szállodaszobából leadott haditudósítások, a Napkelte, a felkészített és a folyamatba bevont publicisták, a konstans és sokszor minden jogalapot nélkülöző nácizás, az okos tekintetű Albán úr és az ő betelefonálói, (igaz az alaptalanul befeketített Kruchina-testvérek elhiteltelenítették az egész műfajt – szerencsére), a rosszul öltözött közírók, szélsőséges, marginális és marxista folyóiratok közpénzen való fenntartása, auditálatlan lapok megbízás a titkosszolgálatok népszerűsítésére, a Kontrát-Vadász-ügy. Személyes kedvencemet szándékosan hagytam a végére. „Én nem oknyomozó újságíró vagyok, a vélemény műfajtól pedig nem várható el az a fajta tárgyilagosság, mint az újságíróktól”. Debreczeni József mondta ezeket, amikor még Bajnai Gordon országlása alatt elmeszelte a független bíróság, hiszen amit leírt az nem volt igaz. Szerinte a jövő akkor elkezdődött és már dúlt a fasiszta-alapú Fideszterror. Hát persze.

Snitt.
 
 A jövő ugyanis már 1963-ban, Anthony Burgess Mechanikus narancs című, a Konzervatóriumon már méltatott regényében is elkezdődött. Ebben a zseniális könyvben kicsi Alex a mi alázatos narrátorunk, egy erőszak-, zene-, és szexmániás huligán, akit egy speciális eljárással (mondhatni médiaterrorral, hiszen brutális filmeket nézetnek vele) bírják rá, hogy ne hódolhasson korábbi szenvedélyeinek, hiszen akkor fizikai fájdalmat fog érezni. A brit létére egyébként mélyen katolikus Burgess a whiskeytől bűzlő börtönlelkész szájába adja a vezérszentenciát: a jó, mint olyan csak önkéntes választás útján érhető el. Persze a huligánok megregulázásával könnyű rendet rakni és az anarchiát, de jó emberré nem válnak.

 Itt tartunk most. Van egy hatalmas káoszunk és lehetőségünk hogy rendet rakjuk. Szalai Annamária Ludovico-eljárása pedig így fest:

"A jogsértő országos napilapot és internetes sajtóterméket akár 25 millióra, a hetilapokat akár tízmillióra büntethetnék a javaslat szerint. A nagy piaci részesedéssel rendelkező rádiókra és tévékre 200 millió, a kisebbekre pedig 50 millió forint bírságot vethetnének ki.  Ugyanakkor a jogsértő médium köteles lesz közzétenni a büntető határozatot. Ha egy súlyos jogsértést elkövető tévé vagy rádió visszaesőnek számít, akár még a nyilvántartásból is törölhetik, és mivel a kötelező regisztráció nélkül nem lehet Magyarországon sugározni, ez az adott médium megszüntetését jelentheti.  Ám, hogy mi minősül súlyos jogsértésnek, a törvénytervezet nem bontja ki, ezt a Médiatanács feladata és lehetősége lesz eldönteni. 

A bírság ellen fellebbezni lehet a közigazgatási bíróságoknál, ám a pereskedésnek a határozat végrehajtására nincs halasztó hatálya, tehát a tervezet szerint csak visszaperelni lehet a pénzt, mert azt az elmarasztaló határozat megszületését követően azonnal be kell fizetni. Csakhogy Magyarországon a perek rendszerint elhúzódnak, ami oda vezethet, hogy mire az adott újság javára dönt a bíróság, a befizetett bírságok terhe alatt már rég tönkrement a sajtóorgánum kiadója.”

Nem nehéz ebből kiolvasni az öncenzúrát bevezető szerkesztőket és újságírókat valamint a felszámolt lapokat, kiürülő szerkesztőségeket. Ráadásul az a bejelentés, miszerint jövőre 150 millió forintot terveznek behajtani, okkal juttat eszébe mindenkinek túlteljesítésre váró ötéves terveket. De az az igazság, hogy ezt ugyanúgy magának hozta össze a balliberális szellemi csúcs, mint ahogy a Gyurcsány-korszak a Jobbikot, a Magyar Gárdát. De ahogy ránk is vonatkozik, hogy néznünk kell Zagyva György Gyulát a „nemzet templomában” hétről hétre, ugyanúgy akármelyik szerkesztett blogot (akármit is jelentsen ez) ellehetetleníthet egy humortalan médiatanácsnok. Mert egy hivatali leírás sosem foglalhatja magába a humort, de ha a magának egy hivatalnoknak nincsen humora és stílusa, akkor intézménynek tekintélyét dönti romba. Az pedig ugyanolyan veszélyes, mint a nem jó, csak rendre kényszerített sajtó.

 Éppen ezért lenne jó, ha a törvényt beterjesztő politikusok ezeket a tárgyalt részeket egyszerűen kihagynák a tervezetből és arra bíznák a cenzúrát, akit egyedül illet: az olvasóra. Meggyőződésem, hogy az üres címlapos nyomdaipari termékek a csőd széléről tántoroghatnak most vissza, méghozzá úgy, hogy pont az folytotta volna meg őket hamarosan amit oly annyira imádnak: a piac. Ma, Magyarországon a ballib sajtó gyakorlatilag Dugovics Tituszként gabalyodott rá a zuhanó MSZP-re, semmi szükség helyzetbe hozni őket újra. Illúzióink persze ne legyenek. Amikor 2004-ben, erőtől duzzadó szocialista kabinet idején leállt a liberális Magyar Hírlap, akkor is magától értetődő módon lábbal lett tiporva a sajtószabadság, pedig az SZDSZ házi napilapjának haláltusája környékén ott se volt a politika. Így ha az állítólag Soros-szondán tartott MaNcs esetleg majd az érdeklődés teljes hiánya miatt megy csődbe, akkor is prognosztizálható egy szánalmas vonyítás, amiben ugyanúgy szerepelni fog a bakancscsattogás és Orbán Viktor, de a jobboldal és a kormányzat lelkiismerete tiszta marad.

Már csak azért is, mert a kétharmad összegrundolásában hatalmas szerepe volt annak, minden mesterkéltség nélkül felnőhetett egy olyan jobboldali sajtó, amelynek a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai-kormányok alatt megadatott az a luxus, hogy azzal foglalkozhatott amivel egy konzervatív médiumnak kell: a valósággal.

Ha a médiaalkotmány megszavazásánál ezt nagyvonalúan figyelembe veszik a kormányzópártok, nagyon jól járnak. Mert lehet választani: vagy kreálnak egy ügyet, amit a kommunikáció szakos hallgatók mint negatív példaként fognak emlegetni néhány év múlva. Mert ha szép csendben módosítanak, amire egy hét múlva a kutya nem fog emlékezni, a nevetséges, hisztis és hiteltelen csinnadrattáról meg kiderül, hogy teljesen felesleges volt.

Mondom: ha.

Kövesd a Konzervatóriumot a Facebookon is!

 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr472493562

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az utolsó médiaháború II. 2010.12.15. 10:06:30

Ráhúzható-e a Fidemokratikus Centralizmus a magánmédiára? Ha áttekintjük a Fidesz holdudvarába tartozó sajtót és annak híveit, megállapíthatjuk, hogy annak egyetlen elemi alkotórésze: a saját nézőpontját tekinti egyedül legitimnek. Ebből táplálkoz...

Trackback: Az utolsó médiaháború 2010.12.15. 10:05:30

Emlékeztek erre a logóra? Abból az időből származik, amikor a mostani kormánypárt még az ellenzéki padsorokból védte a demokráciát a hatalomtól. Ez volt a demokrata körök, a demokráciavonal, a civil szerveződések, a népszavazások és konzultációk k...

Trackback: Egy régi komment apropóján... 2010.12.06. 13:56:21

A Kettős Mérce akciója (amelyhez másfél héttel ezelőtti posztom után talán nem meglepő, hogy csatlakozom) egy régi, nekem címzett kommentet juttat az eszembe. 2009 márciusában Tom Bobb (akinek - természetesen mindmáig működő - blogjában általában két ...

Trackback: A kormány én vagyok 2010.12.06. 10:08:14

 Egy kis történelem következik. Nem kell persze megijedni, nem történelemóra lesz, nem fogok évszámokat írogatni, csak annyit, amennyi fontos. Nem lesz túlságosan sok, ami fontos. Egy olyan cikkből fogok most szemelvényeket bemutatni, amely majdne...

Trackback: A kuss szabadsága 2010.12.06. 10:07:17

Ha egy ország kormánya erős hatalmi dominanciával bír a többi hatalmi ág rovására, a kormányerőnek nem illik beleszólnia a demokratikus ellenőrző mechanizmusok személyi és szerkezeti kérdéseibe.Az utóbbi évtizedek médiatevékenysége persze valóban komol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ezequiel.frusciante 2010.12.06. 12:02:38

@dobray: Valóban ez a cikk egyetlen értelmes gondolata. Ugyanakkor amint fentebb már többen (köztük én is) is kifejtették, ez pusztán abban az egy mondatban jelenik meg, a többiből meg üvölt az ellenkezője.

vandorfenyo 2010.12.06. 12:03:18

@redlands: terdkalacsuk, termezetesen

Lacdelo 2010.12.06. 12:03:43

@bádogos:

Szerintem meg a cikk iroja (N'Jala ezredes) se kepzeli magarol, hogy o kuturember. Ha igen, akkor elegge eros kepzeloereje van. :)

EMU 2010.12.06. 12:04:00

@dobray: Jelen pillanatban semmiféle bátorság nem kell ahhoz, hogy idecitálj fidesz bírálatot is az elmúlt időkből. Kár, hogy nem hiteles. A fenti poszt által nagyon megtapsolt és ujjongva fogadott tervezet majd kellően helyre teszi ezt is. Bár már csak a blog nevéből, hát még az elkötelezettségéből következően sem ennek bírságolásával fog nyitni szalai annamária, de ha sokat pattog, akkor még rá is sor kerülhet. Mert ha már kedvére végigbüntette, ellehetetlenítette és elhallgattatta a fidesz hatalomgyakorlásával nem rokonszenvező médiát, akkor nyilván egyfajta gumicsontként vagy koncként az ilyen blogokat fogja odavetni a nyilvánosságnak a kiegyensúlyozottság jegyében, nem a házi szócső magyar nemzetet példának okáért. Úgyhogy ha annyira odavan már ez a blog a demokrácia leépítéséért, akkor legalább legyen annyi esze, hogy nem húz ujjat a nemzeti együttműködéssel. Jobb megsemmisíteni már most az ellenvéleményeket, vagy baj lehet belőle, vagy pedig majd egyszer kérni fognak maguktól valamit.

sa saman 2010.12.06. 12:07:24

@Legelő Őse: Hát az észérvek nincsenek rád nagy hatással, csak néhány dolgot szögezzünk le:
- a nyereséget minimum az infláció összefüggésében kellene szemlélni, és így nem túl rózsás a kép. Messze nem érik el azt a kamat mértéket, amit az állam fizetett az ebből támadt hiány finanszírozására. Az mnyp-k éppen azokat az állampapírokat vették meg, amit az állam a növekvő hiány finanszírozására bocsátott ki.
- 12 évi működést a portfolio elejének tekinteni nagyon vicces dolog
- Hiába helyezi ki ezeket a pénzeket az állam akárminek is felcímkézve, ha közben a nyugdíjkassza hiányának finanszírozására adókat növel, az államadósságot finanszírozhatalan szintekre emeli, és ezzel megfojtja a gazdaságot
- az mnyp rendszer működésének teljes szaldója a fentiek miatt erősen negatív
- politikai lózungok csak nálad köszönnek vissza

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:07:38

@sa saman: véleményem szerint a válság oka az ingatlanpiaci buborék, az értékpapírosított követeléshalmaz. www.vki.hu/kot/ecostat/01-Farkas.pdf ez egy érdekes értekezés a témában.
Nem mellékesen a hitelminősítők szerepe persze a lényegüket tekintve is egyértelmű, de ez olyan mintha az orrodat okolnád a fekáliáért ami büdös..

AlexM1983D 2010.12.06. 12:10:25

@ビンセント・ベガ: OFF: Alapvetően elvi okoból nem kívánok ezekhez hozzászólni, de ezt nem bírtam megállni. Előre is elnézést, nem akarom megsérteni, de egy jó tipp ha már japánosítja a nevét, kedves Bega Vinszent, kérem vegye tudomásúl, hogy nem kell megfordítania a vezetéknev és a keresztnév sorrendjét, mivel megegyezik a miénkkel. さようなら。

Jaffar 2010.12.06. 12:19:17

@sa saman:
Látszik, hogy nem túl sokat értesz hozzá és nagyon egyoldalúan közelítesz a témához (lököd a fideszmantrát ész nélkül). A hosszútávú (a mnyp pont ilyen) befektetéseknél az 1-2% hozam reálértéken nagyonis jó (aki gyorsan sokat akar kaszálni, az tözsdézzen). Arról nem is beszélve, hogy a mnyp-aknak kötelezö volt magyar állampapírba fektetni, ezért is ment nekik szarabbul, de még mindig jobban, mint az állami nyugdíjpénztár, ahol évi 900milliárd a luk. Attól, hogy lököd a hazugságot, amita fidesz eröltet, attól az még nem lesz igaz. Ami a legjobb, hogy bizony az átlagember majd akkor hisz neked, ha a havi törlesztörészlete egyre kevesebb lesz és nem pedig fordítva, mint ahogy manapság történik.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:19:25

@sa saman: www.privatbankar.hu/html/bef/6021.php itt olvashatsz a hozamokról. Szerintem érdemes!
- A 12 éves portfóliót annak nevezni szintén az, mikor mindketten tudjuk, hogy az elején csak államkötvényt vehettek a pénztárak, később volt alkalmuk a piacon élni. A fenti táblázaton ez igen jól látszik. Ennyit a porfólióról. Ráadásul én ezt úgy értettem ahogyan Matolcsy, aki demagóg módon az uoltsó három évet tekintette mérvadónak. Na ezt tekintem én a porfólió demagóg vizsgálatának hogy jól értsük!
- A nyugdíjkassza finanszírozása nem azért növeli az adókat és az adósságot, mert a MNYP-k elszipkázzák a pénzt, hanem mert 20 év alatt egyetlen reformot sem valósítanak meg a kormányok, Illetve egyet a nyugdíjat, azt most éppen visszacsinálják!
Véleményem szerint nyilvánvaló hogy a rossz amit tesznek, és érdemes vitatkozni rajta, de azért arra is kíváncsi lennék hogy mi a véleményed arról, hogy HOGYAN teszik? Mert az pláne megér egy misét! Sőt! Remélem az EU-nak többet is!

sivatagi n. 2010.12.06. 12:19:41

Jó cikk, és hogy mennyire telitalálat, azt a büdösbolsik sipákolása mutatja :)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:21:05

@sa saman: ó dehgy beszélek mellé - pont arról beszélek amiről Te! Csak engem rohadtul nem érdekel hogy KI mondja, hanem hogy MIT mond, az érdekel! Ha nem csak a Heti Válasz és MAgyar Nemzet a tanácsadód, hanem esetleg a nemzetközi média - akár minden oldalról, azért meglepő dolgokat olvasni ám a világban!

aliglajos 2010.12.06. 12:22:12

@dobray:
@zsebatya:

A könyv magyar címe nem vita tárgya:

http://bookline.hu/search/search!execute.action?__checkbox_searchInAntique=true&inner=true&__checkbox_oneDaySearch=true&searchfield=g%C3%A9pnarancs&searchInAntique=true&tabname=konyv

A szerző írhatta volna, hogy a Clockwork orange című regény vagy a Mechanikus narancs című film. De Gépnarancs című könyv nincs. Bár egy kis cenzúrával lesz majd abból Gépparadicsom is.

Igaz Magyar 2010.12.06. 12:23:36

@redlands: Konzervatív ifjú?!? Jesszusom, ez olyan blődség mint a zseniális kretén, a száraz-sampont a télifagyi, vagy a diétás kóla.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:23:52

@dobray: "kreálnak egy ügyet, amit a kommunikáció szakos hallgatók mint negatív példaként fognak emlegetni néhány év múlva"

Ez azt jelenti, hogy a teljes magyar (sőt:) ..de ezt most hagyjuk) nyilvánosság PÁRTCENZÚRA általi felügyelete csupán 'egy negatív példa' lenne?!?

wtf

Ez a poszt viszont legalább egy pozitív példa: az elmúlt húsz évhez méltó pártoskodós, árokásósos, szemellenzős, kettősmércéseskedős. gyűlölködős szervilizmusának remek példája.

Köszönjük, konzervatív ifjak.

p.s.: A 'szép csendben' módosítás sunyisága nem-e ütközik a (konzervatív) jó erkölcsbe?

sa saman 2010.12.06. 12:24:35

@Jaffar: Nincs értelme államosításról beszélni, mert az állam csak azt veszi vissza, ami természetes jussa. Csak ismételni tudom magam: az adó- és járulékbeszedés az állam természetes monopóliuma, nem véletlenül nincs kötelező mnyp rendszer Ny-Európában.
Amit a mindenkit terhelő, kötelező járulékokon túl megspórolsz és félreteszel, az a te megtakarításod, szabadon dönthetsz róla, hogy hová helyezed el és milyen szolgáltatást vársz ezért.
A jövőre életbe lépő adócsökkentés elég nagy teret hagy erre, úgyhogy hajrá valódi öngondoskodás!

Lacdelo 2010.12.06. 12:25:36

@redlands:

"Ha tamadjatok a tervezetet, akkor irjatok azt, hogy MI, KONZERVATIV ES DEMOKRATA IFJAK NEMET MONDUNK A FIDESZ ES A KORMANY MEDIATORVENY-TERVEZETERE!"

Ahhoz nekik gerinces embereknek kellene lenniuk es demokrataknak.
Attol senki sem lesz demokrata ha a partjuk neveben benne van a demokratikus szo. Az csak a cselekedeteben latszik meg. Aki ezzel a
1. media torvenytervezettel,
2. AB jogkorenek szukitesevel,
3. Mnyp-i vagyon ilyen modu allamositasaval,
4. Visszamenoleges torvenykezessel
5. Az uj Fidesz alkotmany letrehozasaval es annak bebetonozasaval, stb...
szimpatizal, azt nem lehet demokratanak nevezni.

Jaffar 2010.12.06. 12:26:11

@sa saman:
Ha én a mnyp-ban maradok, akkor kizárom magam az állami rendszerböl.
Akkor miért is akar az állam ezután levonni tölem?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:27:01

@sivatagi n.: tévedsz ha azt hiszed hogy bárhol büdösbolsik sipákolnak most! Ők még szerintem Gyurcsánnyal és Mesterházival vannak elfoglalva. Csakhogy vannak gondolkodó emberek, akik eddig a megdöbbentően alacsony színvonalon folytatott politikához nem kívántak hozzászólni - lásd a te hozzászólásod! Azonban politikai oldaltól függetlenül zavar minden jóérzésű embert ha reformoknak álcázott alkotmányozás, a média speciális regulája, illetve a nyugdíjpénzek aktuálpolitikai elköltését látják. Egyre nehezebb lesz, mert ezekre az értelmiségiekre nehéz lesz rányomni hogy MSZP, meg Gyurcsány takarodj, Ezek az emberek érvelnek majd, és függetlenek lesznek a pillanatnyi politikától. Lehet hogy baloldaliak, lehet hogy jobboldaliak, de egy közös lesz bennük: nem lehet velük mindent megcsinálni! Remélem hogy hamar lesznek elegen hogy hallható legyen a hangjuk.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:28:21

@Legelő Őse: bocs az írásért, de telefonon nehéz...

vandorfenyo 2010.12.06. 12:29:19

@IgazMagyar:
Koszonom, hogy Te is olvasol a sorok kozott ;-)

sa saman 2010.12.06. 12:29:59

@Legelő Őse: Kedves nemzetközileg jól tájékozott barátom, csak egy példát említs jól működő KÖTELEZŐ mnyp rendszerre. Te is meg fogsz lepődni!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:30:18

@sa saman: jujj+++++
A pártközpontban biztos elégedettek veled...

gyilkos fűegér 2010.12.06. 12:32:13

A jobbos sajtó, mint gazdaságilag rentábilis média, amely az elmúlt 8 évben csak a valósággal foglalkozott....

Pfffffff.... Muhaha!

Nagyon édes volt Pörzse Sanyi, amint a HírTV-ben kivont lézerkarddal védte a sajtószabadságot, amikor, bár kicsit későn, leesett neki, hogy többek között az ő kis penetráns újságját fogják legelőször kinyírni. :-)

Arra, hogy "magának csinálta a ballib sajtó", már semmit nem mondok, ez a cinizmus csúcsa, ettől a blogtól jobbhoz szoktam.

Jaffar 2010.12.06. 12:33:41

@sa saman:

Nem válaszoltál. Ezért mégegyszer:

Ha én a mnyp-ban maradok, akkor kizárom magam az állami rendszerböl.
Akkor miért is akar az állam ezután levonni tölem?

Lacdelo 2010.12.06. 12:34:11

@sivatagi n.:

Hat ha itt valami buzlik az a Fidesz, de az veszettul. A sok szart leakarjak nyomni az ember torkan es meg el varjak hogy vigyorogva tegyuk. :(

Egyre buszkebb vagyok baloldalinak lenni. Baloldal nem egyenlo SZDSZ, MSZP gyengebbek kedveert, mielott le Gyurcsanyoznal te kis OV fan.

vandorfenyo 2010.12.06. 12:35:34

@IgazMagyar:
OFF
A telifagyit speciel imadtam!
ON

sa saman 2010.12.06. 12:40:10

@A Hannibal Lektűr-attitűd: érveid nincsenek, csak minősítgetsz, te egy másik pártközpontból jöhettél...

aliglajos 2010.12.06. 12:40:33

@aliglajos:

Annyira nekiveselkedtem, hogy hülyeséget írtam igazam védelmében. Tehát: Mechanikus narancs című könyv nincs. Ez a film címe. A magyar könyv címe: Gépnarancs. Konzicicáknak is, ha már hivatkoznak rá.

Egy tekintetben dicsérném a szerzőt. Ez az írás nem abban a stílusban készült, mint a többi itt, vagyis az ember nem érzi a frissdiplomás történészek és politológusok élettelen papír- és könyvtárszagát. Ez a szerző nem hivatkozik másra, nem idéz, nem bújik távoli tekintélyek mögé. Magát adja! Köszöntsük a konzervatív újságírás Szíj Melindáját!

gyilkos fűegér 2010.12.06. 12:44:21

@Severus:

A jobboldalnál az ÉS fikázása nem párosul az ÉS olvasásával, sőt, a két tevékenység egymást kölcsönösen kizárja.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.12.06. 12:46:02

@sa saman: értem. Tehát ha neked rossz az autód, akkor eltörlöd az autóval közlekedést??? vagy mi?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.12.06. 12:48:21

@sa saman: propagandára max ellenpropagandával válaszolhatnék:))

Jaffar 2010.12.06. 12:51:31

@gyilkos fűegér: :) Milyen igaz, bár, ha valamelyik rá is vetemedne az olvasásra, valszeg meg se érteni miröl van szó.

Én csak azt nem értem, hogy ha az elmúlt évek szlogenjeit visszaidézem :

...ne a zemberekkel fizettessék meg....
...van itt pénz, csak nem kell ellopni....
...bankárkormány...
...Oligarchák...
..etc..

Ennek tükrében mi máast kellene mondani még? Hisz ezek mind igazak a mostani kormányra, söt!

Lacdelo 2010.12.06. 12:53:22

@sa saman:

Az S&P es a Moody is az MSZP befolyasa alatt van szerinted? Ez a ket hitelminosito szerinted teved, amikor aggodik a kormany felelotlen gazdasagpolitikaija miatt? Tovabba olvastad a 98-as dolgozatat Matolcsy-nak, ha en ezt az egyetemen beadtam volna mint hazi dolgozatot, siman megbuktattak volna olyan silany volt. Ilyen munkat komoly szakerto, de meg csak egy elso eves egyetemi hallgato se engedhet meg maganak. En nagyon tartok attol, hogy komoly gazdasagi problemak lesznek az orszaggal a kovetkezo 3-4 evben, ha tovabbra is Matolcsy fogja iranyitani a gazdasagot.

Nyilvanvalo, hogy nem ert a penzugyekhez, hiszen otthon is a felesege kontrolalja a haztartast. Hacsak nem hazudik (miert hazudna?), akkor a felesege dontotte el, hogy a felelos nemzetgazdasagi miniszterunk lepjen be a MNYP-ba es maradjon ott 12 evig, pedig neki nem is volt kotelezo belepnie es szabadon akarmikor ki is lephetett volna. Matolcsy most meg azt mondja, hogy o mindig is tudta hogy ez a rendszer rossz es az allami az biztonsagosabb. AKKOR MIERT LEPETT BE ES MARADT OTT 12 EVIG???? BIZTOS IDIOTA.

MATOLCSY MONDJON LE mielott az orszagot tonkreteszi.

sa saman 2010.12.06. 12:53:50

@Jaffar: Ha az mnyp-ben maradsz, te továbbra is olyan járulékot fizetsz, amit törvény alapján mindenkire kötelezően az állam vetett ki és szed be. A nyugdíjjárulék munkáltató által fizetett részével (ez a 24 %) eddig sem az mnyp-k rendelkeztek. A mostani szabályozással viszont, ha továbbra is ragaszkodsz az mnyp tagsághoz, állami nyugdíjra már nem szerzel jogosultságot.

Lacdelo 2010.12.06. 12:59:29

@sa saman:

Matolcsy- net meg bortonbe kell vinni, mert a ferje alairasat hamisitotta a Mnyp penztarba valo belepeskor. Ez okirat hamisitas, hiszen Matolcsy akarata ellenere volt penztartag, holott o mindig is ellene volt a megalakulastol fogva.
Szanalmas es gerintelen magatartas a felesege szoknyaja moge bujni. Egy komoly ember ilyet nem tesz.

MATOLCSY MONDJON LE!

gyilkos fűegér 2010.12.06. 13:05:10

@Lacdelo:

Bokros szerint a magyar gazdaságpolitika gyökeres fordulatot fog venni...az államcsőd előtt két perccel.

Sovány vigasz, de vigasz.

:-)

Lacdelo 2010.12.06. 13:06:56

@sa saman:

"A mostani szabályozással viszont, ha továbbra is ragaszkodsz az mnyp tagsághoz, állami nyugdíjra már nem szerzel jogosultságot."

Szerinted ez igy demokratikus? Gratulalok. Az AB-nel mar nem lehet megkerdezni, hogy ez vajon demokratikus-e vagy sem, hiszen a Fidesz az AB-t a demokracia megerositesenek neveben kiherelte.

Jaffar 2010.12.06. 13:11:54

@sa saman:
Erröl beszélek vazze. Míg aki visszalép, annak JÀR az állami nyugdíj, aki nem lép vissza (tehát nem oda fizeti a 24% feletti részt) annak nem. Milyen jogon? Ha én is fizetek 24%-ot, akkor én miért is nem kapok majd állami nyugdíjat? Mert ez akkor lenne jogos, ha azt a 24%-ot sem vonnák le. Nem tudom vágod-e?

sa saman 2010.12.06. 13:14:29

@Lacdelo: Én egy pillanatig sem magasztaltam Matolcsyt, ahogy azt sem állítottam, hogy a hitelminősítők mszp-s befolyás alatt állnak. Ez tipikus maszatolás. Azt próbáltam elmagyarázni, hogy ami a mai Moody's döntés hátterében van (alapvetően a nyugdíjpénzek álami visszacsatornázása), az az ország szempontjából gazdaságilag racionális döntés, bár nyílván rengeteg üzleti érdeket sért.
Az, amit a válságban erősen megtépázott hírnevű hitelmősítők mondanak vagy tesznek, ebből a szempontból nem mérvadó, bár tény, hogy rengeteg befektetői döntést határoznak meg.
Matolcsy szerintem sem a megfelelő ember erre a pozícióra, és a nyugdíj döntés interpretálásával szemben is vannak komoly fenntartásaim.

Lacdelo 2010.12.06. 13:15:40

@gyilkos fűegér:

A magyar embereket hosszu tavon nem lehet megteveszteni, viszont az is igaz hogy baromi hamar felejtunk es nem tanulunk a hibainkbol es hajlamosak vagyunk a demagogiara. A Fidesznek semmi mas strategiaja nem volt, mint az elozo kormanyok szisztematikus leepitese demagogia minden leheto eszkozevel.

Most meg kiderult, ahelyett hogy kiepitettek volna egy kompetens gazdasagi strategiat arra, hogy ok hogyan oldanak meg Magyarorszag problemait, ahelyett tovabbra is csak akcioterveznek es semmi hosszutavu elkepzelesuk sincs. Ha lenne, akkor mar reg elmondtak volna hiszen, nincs erdekukben rejtegetni, mert mar megnyertek a ket valasztast.

sa saman 2010.12.06. 13:29:10

@Jaffar: Igen ez egy választás (tehát nem kötelező beléptetés, mint annak idején), de nyilvánvalóan presszionálni akarnak a megfelelő írányba. És ez nem demokrácia kérdése, azt gondolom, hogy az állam az ilyen jogcímen beszedett befizetések esetében ezt megteheti. És ne azok beszéljenek, akiknek Gyurcsány idején fel sem merült, hogy az egyre több elvont adóforintot és kölcsönöket miért a nyugdíjas törzsbázis valójában fedezetlen jóllakatására költik.

Lacdelo 2010.12.06. 13:36:34

@sa saman:

Orulok, hogy nem vagy ertesz egyet sokban a Fidesz politikajaval, de akkor miert veded oket ennyire?

"Szerinted a Moody's (de lehetne az S&P, Fitch is) hiteles intézmény?"

Szerintem hitelesebbek mint a Fidesz kormany barmikor is lesz. A hitelminositok foleg ceges reszvenyek es ertekpapirok minositesenel hibaztak, de allampapirok minositesenel tudtommal nem volt veluk komolyabb problema hiszen ott tobb fuggetlen forrasbol tudnak tajekozodni ASZ (nem fuggetlen), KSH adatok, KT (most szuntettek meg), NB (probalja legyurni), stb... Meg lehet Kosanak igaza, meg Gorogorszag sorsara jutunk.

Ezek az intezmenyek azokbol adatokbol keszitenek elemzeseket, kategorizaljak az allamokat amilyen adatokat ok rendelkezesre bocsatanak. Azokat viszont meg lehet hamisitani lasd Gorogorszag. De amint kiderulnek a problemak, a korekcio azonnali es nagy merteku. Az nem a hitelminositok hibaja ha hamis adatokbol kell kiindulniuk.

De meg kerdezhetned tolem, hogy a Fidesz egy hiteles part? A valasz egy hatarozott NEM.

Jaffar 2010.12.06. 13:38:19

@sa saman:
De még mindig nem értem, hogy a "Béla" nevü állampolgár miért kap állami nyugdíjat, a "Józsi" nevü meg nem, ha ugyanazt a járulékot/adót fizettetik vele?
Ne vegyék el a 24%-ot és akkor rendben van a dolog, de így nem megy. Így a végsökig elmegyünk, remélhetöleg egyre többen. (A közv. kutatások márpedig aszondják, hogy egyre többen)

Iustizmord 2010.12.06. 13:42:07

Nemzeti Cenzúra Hatóság

de ne lázadjatok, fülkeforradalomban mindent lehet. meg az ellenkezőjét is.

bádogos 2010.12.06. 13:46:02

@Lacdelo: "Egyre buszkebb vagyok baloldalinak lenni."

Érdekes dolog ez Lacdelo, én mélységesen jobboldalinak érzem magam, és bárhol Nyugat-Európában az is lennék, de ha meglátok egy magyar jobboldalit, mindig az jut eszembe, hogy jaj Istenem, csak ezekkel ne kelljen semmiféle közösséget vállalnom.

A Konziknak: Nem bal-jobb. Először: minőség, stílus, civilizáció. (Utána: önálló gondolkodás, tartás, kiállás.) Azután meg, ha már megtanították nektek a hittanórán, mi az a lelkiismeret, gyakoroljátok a használatát szorgalmasan !

Lacdelo 2010.12.06. 13:48:28

@Jaffar:

En megyek sorba allni.

A 24%-os nyugdijjarulekot, amit a Fidesz elvesz a kovetkezo kormanyok vissza fogjak adni azoknak, akik nem lepnek at. Csak azok fognak bukni, akik most megijedve atlepnek, azok mar sose fogjak latni a felhalmozott Mnyp-i penzuket es majd kapjak a minimal "biztosagos" allami nyugdijat (lasd Gorogorszag 30%-at elvettek a nyugdijaknak), ami mostani ertekben 30 ev mulva jo ha 30 eFt lesz, ha a demografiai trendek igy folytatodnak.

zsirostenyer 2010.12.06. 13:56:46

OFF
@AlexM1983D:
1. Ugye észereveszed, hogy valakinek a NEVÉT akarod kijavítani?!
2. Direkt írsz ilyen hülyeségeket az idegen szavak japánba történő átvételéről?
3. a sayonarát meg el is felejtheted, annyira ritkán használják

yoroshiku,

Lacdelo 2010.12.06. 14:04:30

@bádogos:

En valahol bal kozepen vagyok. Nehany esetben egyet is ertek a jobb kozeppel. A valasztaskor is majdnem az MDF-re szavaztam, a problamam csak az volt veluk, hogy nem volt egyseges a part. Ha megnezed az MDF valasztasi programjat az egy teljesen korrekt, felvalalhato konzervativ program volt es Bokros egy jo gazdasagi szakember, pont az ellenkezoje Matolcsy-nak, raadasul nemzetkozi szaktekintely, mig Matolcsy-nak olvashattuk ma az index-en a silany alkotasat.

Csakhat az atlag magyar mit tud a kozgazdasagrol, szinte semmit. Nekik demagogia kell, ellensegkep (multi, Gyurcsany, bankok, zsidok, ciganyok) akiket lehet okolni a kialakult helyzetert. Ok nem tudjak, hogy mi az a bal es jobb oldali ertekek es nem a menten szavaznak. Es a politikusok nem is probaljak elmagyarazni nekik. A tarsadalom politikai kulturaltsaga rendkivul alacsony szinvonalu. Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van.

zsirostenyer 2010.12.06. 14:21:07

@bádogos:
> A Konziknak: Nem bal-jobb. Először: minőség, stílus, civilizáció.
> (Utána: önálló gondolkodás, tartás, kiállás.)

+1

Talán nem véletlen, hogy a poszt írója nem adta nevét az írásához.
Egyre inkább az az érzésem, hogy ezek a konzisok tökéletesen reprezentálják az ő elpocsékolt generációjukat.
A mi új dzsentrijeink.
Mikor fog végre ez az ország egy művelt, kulturált, klasszikus értelemben vett polgári réteget felmutatni?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.06. 14:23:51

@zsirostenyer: jah, asszem, még mindig aKonzi az a blog, amelyik a legnagyobb számban vonultat fel saját nevük alatt író embereket. Én nem hiszem, hogy el lennénk pocsékolva, kiválóan érzem magam. A bal-jobb satöbbi játékot már ezerszer lejátszottuk, úgy látszik, sajna lemaradtál, ez a te bajod. Nézz utána.

ezequiel.frusciante 2010.12.06. 14:36:03

@zsirostenyer: 30 év múlva, ha optimista akarok lenni.

Lacdelo 2010.12.06. 14:39:53

@dobray:

Inkabb neked kellene behatos onvizsgalatot folytatnod. Tudom nehez, kellemetlen procedura, de elobb-utobb nem artana ha elvegezned a sajat erdekedben.

A konzervativ ertekvilagod valsagban van (ha van neked egyaltalan ilyen, ha van akkor valsagban kellene hogy legyen), mert a Fidesz nem egy hiteles jogallamot vedo, polgari, konzervativ part. Ez egy diktatoriara hajlamos vonasokkal tarkitott, velejeig demagog es cinikus erdekleso es hatalomfelto part es bunszovetkezet.

Ne izgulalj, a korrupcio mar most felviragzott miota atvettek a hatalmat es csak akkor torpan meg, amikor valami kiszivarog a mediaba (5 Mrd Ft-os legi fotoztatas, Postanak gepjarmu beszerzese). Nincs kozbeszerzesre palyaztatas. Annyi a kulonbseg mig az Mszp-sektol egyesek Nokias dobozban vittek ki az allami penzt, addig a Fideszesek talicskaval toljak ki azt. De orulhetsz, mert ha sikerul megrendszabalyozni a mediat, akkor ugy se fognak kiderulni es amirol nem tudunk az nem fajhat. A szociknal legalabb tudhattunk rola.

Ha ezek utan nincs jobboldali konzervativ demokrata ertekvalsagod, akkor te valoszinuleg egyik sem vagy. Te csak egy partkatona vagy, valoszinuleg valamilyen onos erdekbol. Remelem te csak ertekvalsagban szenvedsz, mert akkor meg megmentheto vagy.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.06. 14:46:29

@dobray: szövegértés? Annak dacára, hogy sem a "fidesz", sem a "véd" szavak nem fordultak elő a kommentemben? Szedd össze magad. Az meg, hogy " alatt megadatott az a luxus, hogy azzal foglalkozhatott amivel egy konzervatív médiumnak kell: a valósággal" joggal kelti azt a gyanút, hogy szerinted a fideszsajtó a valósággal foglalkozó, kvázi objektív izé.

De egyébként nem kell idegelned magad: tanuj meg írni, és nem leszel félreérthető! Rögtön az első feladat: találd meg az előbb idézet (kopipésztelt) mondatodban a vesszőhibát! Ha megvan, kapod a következő feladatot!

bádogos 2010.12.06. 14:58:23

@Lacdelo: Nem, Lacdelo. Kénytelen vagyok megvédeni Dobrayt.

Ő semmiképpen sem pártkatona, csak katolikus.

Nem véletlenül írtam fentebb azt a rövid kitételt a lelkiismeret használatáról, meg a gyakorlásáról.
Ez a legtöbb kereszténynél úgy működik (a katolikusokat ismerem leginkább, kb. 30 évet töltöttem közöttük), hogy ha a lelkiismeret és a tekintély (ez utóbbi lehet akár csak a helyi plébános is) összeütközésbe kerül, általában a lelkiismeret húzza a rövidebbet, és általában találnak is rá ésszerű magyarázatot, hogy ez miért így van rendjén (alázat, engedelmesség, ...). Ráadásul az absztrakt "tekintély" nagyon könnyen tevődik át mindenféle más objektumora. Isten, haza, "nemzeti erő" (praktikusan Fidesz=Orbán) meglehetősen erős háromszöget alkotnak. (+1 a csoprtnyomás: a mi kasztunk, közösségünk, társadalmi osztályunk - sokkal erősebben, mint ahogy azt ők a "ballibekről" elképzelik)

Cpt. Flint 2010.12.06. 15:30:46

@dobray: aki általában a konzit támadja, talán téved. de ezzel a cikkel azért komoly problémák vannak, lássuk be. ez abból is látszik, hogy a cikket magát - rajtad kívül - igazán csak egy-két troll védi.
valóban szerepel egy-két mondat erejéig a postban, hogy nem értetek egyet a médiaalkotmány tervezetével, különösen az inkriminált részekkel.
ámde ezt az egyet nem értést elmossa és teljességgel hitelteleníti a"ballib" sajtó elleni több bekezdéses hörgés, az "indokolatlan rettegésük"-ön való gúnyolódás, a jobbos sajtó feddhetetlen és csodálatosan tehetséges orákulumként való feltüntetése, az egész cenzúrásdiért való felelősség "ballibek" nyakába varrása és a módosításként való beterjesztés cinikus javaslata.
és mivel a szöveg tömegét - és érzelmektől fűtött, azaz könnyebben "levehető" - részét ezek adják, nem csoda, hogy a többség erre reflektál (a védelmezők is!). és azt kell mondjam, ha a többségre - fentiekből adódóan - fideszpárti, médiatörvény-párti, sajtószabadság-ellenes hatást tett a cikk, akkor voltaképpen mindegy is, hogy tényleg ez van-e leírva.

Jaffar 2010.12.06. 15:37:46

@Cpt. Flint:
Csak annyit tennék hozzá, hogy a posztoló 2 nappal ezelött regisztrált
/facepalm

AlexM1983D 2010.12.06. 15:57:18

@zsirostenyer:
OFF
"1. Ugye észereveszed, hogy valakinek a NEVÉT akarod kijavítani?!"

Ugye észrevetted, hogy a sorrendbe kötöttem bele, nem pedig a nevébe, hacsak nemhiszed, hogy magyarként Vinszent Begának hívják?

"2. Direkt írsz ilyen hülyeségeket az idegen szavak japánba történő átvételéről?"

Hol írtam én arról? Mégegyszer a neve sorrendjébe kötötem bele. A nevekéről írtam.

P.S.: Egyébként valószínüleg szoftveres fordítot, vagy neten található névgenerátort használt.

3. Uvarias voltam vele magyarúl is.

Lacdelo 2010.12.06. 16:18:22

@bádogos:

"Nem, Lacdelo. Kénytelen vagyok megvédeni Dobrayt."

Nem badogos, nem sikerult megvedened. Elegge baj, hogy nem tud sok "jobboldali ember" elvonatkoztatni es sajat maga allaspontjara jutni a tenyek figyelembe vetele alapjan, csakugy mint a cikk iroja.

Minden normalis demokrata, konzervativ ember (Solyom, Kopits, Gemesi, stb...) elhatarolodik a Fidesz agressziv demokracia ellenes intezkedeseitol (AB ellenes kirohanasok, Mnyp-i koruli problemak, media torveny, visszamenoleges torvenykezes, stb...)

Nem tudom senkitol mentsegkent elfogadni azt, hogy mert o vallasos akkor az "absztrakt tekintély" (OV, Fidesz, egyhaz) fontosabb mint a tenyek es az igazsag es az egyen lelkiismerete.

Nem veletlenul jarnak olyan kevesen egyhazba. Nem azert mert amit tanitank az rossz, hanem tobbnyire azok akik tanitjak se tartjak be amirol predikalnak. Egy pelda: A Papa evtizedekig rejtegette a gyerekronto papokrol a dokumentumokat es hagyta oket tovabb a helyukben, (habar most elnezest kert) ahelyett hogy igazsagot es a torvenykezest hagyta volna ervenyesulni. Hol volt ebben a Krisztusi szeretet?

Ha Krisztus ma elne, rosszul lenne attol hogy mit csinalnak ma a neveben, valoszinuleg o lenne a legnagyobb ellenzoje annak, amit a Fidesz es a Jobbik csinal!

zsirostenyer 2010.12.06. 16:19:16

@dobray:
> Én nem hiszem, hogy el lennénk pocsékolva, kiválóan érzem magam.
> A bal-jobb satöbbi játékot már ezerszer lejátszottuk, úgy látszik,
> sajna lemaradtál, ez a te bajod. Nézz utána.

sajnos a bal-jobb játékról nem tudtam lemaradni, mert ebbe a játékba az egész társadalom bele van kényszerítve. és ehhez stratégiához asszisztál ez a cikk.

amúgy örülök, hogy elégedett vagy magaddal, és jól érzed magad ebben a szarviharban. de ez a generáció talán többre hivatott, mint hogy az átörökölt politikai rendszer lábtörlője legyen. akármelyik oldalé.

nna, leesett, hogy miért írtam, hogy dzsentri?

zsirostenyer 2010.12.06. 16:34:47

OFF
@AlexM1983D:
ja értem. vicc volt.
viszont a név hangzásából kiindulva, talán téves az a feltételezés, hogy magyar névvel van dolgunk. Vincent Vega...
Tarantino filmje alapján angolra eredetire tippelek, ez esetben teljesen jól sikerült a katakanás átírás.
Brad Pitt is Buraddo Pitto, vagy közkedveltebb nevén: Burapi.

De amúgy igazad van, én is hülyét kapok, amikor pl. Watanabe Jun'ichit Dzsunichi Vatanabénak írják.

Ramaty 2010.12.06. 16:35:15

"alatt megadatott az a luxus, hogy azzal foglalkozhatott amivel egy konzervatív médiumnak kell: a valósággal."

na végre, sikerült ma valakinek megnevettetni. sehol nem olvastam több fantazmagóriát az elmúlt két évben, mint itt.

AlexM1983D 2010.12.06. 16:38:55

OFF:
Akkor letisztáztuk a férreértéseket. :)

AlexM1983D 2010.12.06. 16:39:28

@zsirostenyer: Az előző neked ment, csak véletlen kitöröltem a linket.

Lacdelo 2010.12.06. 16:40:09

@bádogos:

Egy-ket ev mulva, ha Jezus elne es nyilatkozna a magyar "szabad" sajtonak, valoszinuleg nagyon megvagnag a mondanivalojat jo esetben. Rossz esetben millios penzbuntetesben reszesitenek. :(

Várúr 2010.12.06. 16:55:30

Rinya, nyivákolás, sikoltozás, rettegés minden mennyiségben. Holott nagytudású szerzőnk szót sem ejtett pl. Benkő Dániel tévés farokmutogatásáról (nem vagyok prűd, de ilyen gagyit eleve nem nézek), csupán pár kiragadott esettel érzékeltette (a Mancs kedvenc szóhasználatával élve) "médiagecik" egypár húzását. Büntetőjellegű előítéles büntikkel valóban nem lehet egyetérteni. Szalai nagys. asszony 9 éves kinevezése is több mint bűn: hiba. Kell egy új médiatörvény, de jócskán finomításra szorul. Erről írt a blogoló, nem többről és nem egyébről.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.12.06. 17:53:50

nem állíthatom, hogy Török Gábor plüssfigurájával alszom el estelente, mindenesetre van egy mondata, amely zsinórmértékül szolgálhatott volna jelen poszt megírásakor (előtt) is.

szóval csak el kellett volna képzelni, hogy ugyanezt a módosítást Gyurcsány és népi zenekara óhajtja elfogadni, és akkor ez a jobboldali fölénykedés is alacsonyabb hőfokú lehetett volna.

de nem gond, majd megtudjátok...

evil overlord (törölt) 2010.12.06. 18:12:40

Na, ezt a posztot megszállta az őrjöngő, index címlapról idetévedt zombihadsereg. Pár nap múlva visszanézek, akkor már csak a törzstagok lesznek itt.

Kb. az atomot az indexre nevű fehérjehalmaz benyögéséig bírtam olvasni a kommentetket, a nevett entitást igazán meglátogathatná pár bepipázott (réti)nigger feszítővassal, lángvágóval. Bár nekem az is megfelelne, ha közösség tagja elleni gyűlöletkeltés miatt bevágnák pár évre a Csillagba.

Iustizmord 2010.12.06. 18:17:53

@Várúr: nyugi, médiageci van a jobboldalon is. bencsik , bayer, lovasi, seszták, mind-mind vállalhatatlan. de amúgy kivételesen eygetértek veled.

@idelle: Hogy ennek fonákságára rámutassunk, nem kell megfeszülnünk: képzeljük el, hogy kilenc év múlva (ennyi időre szól Szalai kinevezése) Mesterházy Attila lesz az ország miniszterelnöke, és kinevezi Lendvai Ildikót médiabiztosnak, aki beülteti Bolgár Györgyöt a Bródy Sándor utca legszebb bársonyszékébe, Avar Jánost a Naphegyre küldi mondjuk, Kálmán Olga pedig TV-elnök lesz. Erről, azt hiszem, nem kell többet beszélnünk, és nagyon a Fidesz sem szólhat ez ellen.

írja a cikk. ennyiben korrekt.

KelekótyaP 2010.12.06. 18:28:45

Konzit amúgy kedvelem, de ez egy elég színvonaltalan írás.
1: Hányszor mondtuk el MSZP rezsim alatt, hogy elég abból, hogy ha gyurcsányék (így kisbetűvel) bármi marhaságot csináltak, akkor mindenki Orbánozik meg Fideszezik, erre odajutottunk, hogy egy szólás szabadságot megcsonkító kormánydöntésnek egyértelműen a ballib sajtó béna kacsatánca az oka. De a kedves Dobray:
a játék kedvéért :
"Röviden: „az átmenet két zavaros évtizede”. Kicsit bővebben: az a következmények nélküli elpofátlanodás, az a jól profitáló káosz, amit minden áron fenntartott a sajtó. Nem kell szégyenlősnek lenni, szemezgessünk hát rendszerváltás utáni balos média legszebb húzásaiból. A megyei lapok sajátos privatizálása kommunista rendszer összecsuklása után, a taxisblokád elvtelen és kritikátlan támogatása, a Teller-levél, a szállodaszobából leadott haditudósítások, a Napkelte, a felkészített és a folyamatba bevont publicisták, a konstans és sokszor minden jogalapot nélkülöző nácizás, az okos tekintetű Albán úr és az ő betelefonálói, (igaz az alaptalanul befeketített Kruchina-testvérek elhiteltelenítették az egész műfajt – szerencsére), a rosszul öltözött közírók, szélsőséges, marginális és marxista folyóiratok közpénzen való fenntartása, auditálatlan lapok megbízás a titkosszolgálatok népszerűsítésére, "

Ha ezek voltak a kiváltó okok (amúgy agyrém, hogy ezt gondolja valaki, vagy hogy valakinél ezek miatt muszáj jogokat szűkíteni), akkor mesélj, melyiket korlátozza a mostani döntés (főleg, ha kicseréled az akkor uralkodó ballib ex komcsikat a most uralkodó ex-komcsikra?
Vajon a Heti válasz (Vitézy a családban mindenki mindenhez ért már 20 évesen J. lapja mennyivel van korrektebben finanszírozva és hogy lehet, hogy BKV pénzeket ezen a lapon számláztak ki(az csak a sors fintra, hogy ezek után még a villanymozdony rajongó kis Dávid lett az egyik legnagyobb fejes a BKV környezetében). A taxisblokádnál Fidesz még ultraliberális gúnyában toporzékolt a régi rezsimben hízó szüleik előszobájában. A folytonos náci-fóbia és antiszemitázás valóban idegesító, de attól még nem von maga után feltétlen egy betiltást.Napkeltének hasonló színvonalú komplementer párja Kerényi úr neutron holocaustja félművelt "polgárokkal"-(Magyarországon a szó jelentése: falun nőtt fel és utálja Pestet, ellenben a cigánynótákkal és a disznóvágással és a tegnap kipíárolt székely mondásokkal, viszont rajong a rókavadászatért bármi is legyen az).
Szóval nem látom annak semmiféle jelét, hogy ezek ellen a jelenségek ellen lépett volna fel a Fidesz (amúgy a különböző csatornákon való pénzlopást kivéve-ami büntetőtörvénykönyvbe ütközik amúgy is- nem is látom értelmét betiltani a hülyeséget. Majd az olvasó kidobja ami nem kell. JA , hogy ezt te is írtad??? Ez igaz. Az úgynevezett kritikádra szántál 1 elrejtett mondatot, ellenben 3 bekezdést írtál arról, hogy ez végülis érthető , mert azok megérdemlik, de azért az nem szép, hogy ez rád is vonatkozik. Fidesz bírálatról itt mostanában annyit, hogy kb ez a múltkori: Mi harcoltunk a Fidesz mellett a nagy "forradalomban" most meg nem kapjuk meg a jussunk szerű szervilis maszlag volt egy jó része. Konzin jó és viszonylag hiteles és jó színvonalú írások voltak sokáig, de azért azt kijelenteni, hogy amit liberális érzelmű emberek írtak az mind egy lószar, de jobboldali újságírás az maga az igazság soha meg nem mérgezett gémeskútja (csak hogy magyar"polgári képet" használjak) az több mint ostobaság.
Legközelebb írj egy posztot Trianonról. A 10. sor legvégén említsed me, hogy azért ez nem volt szép az antanttól, de mellette írj 3 oldalt arról, hogy a magyar elit kiegyezés utáni kisebbségekkel szembeni viselkedése után azért nem volt váratlan, és a magyar nemesség meg csökönyös ragaszkodás az előjogokhoz miatt szinte nem volt más választása a győztes hatalmaknak. Kb annyira támadtad most a Fideszt mint amennyire egy ilyen posztban bírálnád a békeszerződést.

Iustizmord 2010.12.06. 18:31:54

@evil overlord: indíts mozgalmat hogy a konzi NE kerüljön ki a zsindexre.

Lacdelo 2010.12.06. 18:32:11

@evil overlord:

Baratom egyedul csak te orjongsz. Mi beszelgettunk. Ugy latszik te csak a magadfajtaddal tudsz csak kijonni, ha mar valaki kritizal arra mar legszivesebben napalmot ontenel. Melysegesen szanalmas vagy. Szar lehet az eleted.

KelekótyaP 2010.12.06. 18:42:07

Amúgy meg bátrabb dolog lenne szembenézni és kimondani, hogy elcseszted a választást te is ezzel a Fidesszel és bánod, hogy egy nemzetieskedő kommunista pártra szavaztál akiknek a káder neveltetése miatt zsigerből önkényes erőfitogtatás a reflexe, mint itt szánalmasan győzködni magad meg a többi leforrázott hívőt, hogy ez végül is "ha más kontextusba tesszük" érthető még ha elsőre kiábrándítónak is tűnik. Kb azt látom most rajtad mint mikor SW rajongó haverjaim megnézték az episode III-at, Elsőre sírtak, hogy mekkora szar, aztán összegyültek és addig vvigasztalták egymást hazugságokkal, amíg annyi erőt összegyűjtöttek, hogy legalább a metróra fel tudjanak szállni. Lucas egy kurva aki eladta azt a szart a rajongóknak, Orbánékat meg illesszed be a mondatba ahol szerinted a helyük van.
Gyurcsányt a Fidesz hozza helyzetbe (pedig már azt hittem megszabadulunk tőlük) mint ahogy Orbánt is gyurcsány hozta helyzetbe (2006 után már szét akarták tépni a párton belül a hiénák, csak Öszöd visszahozta)

evil overlord (törölt) 2010.12.06. 18:42:37

@Iustizmord: Tényleg jó lenne, ha nem kerülne ki (igazából semmilyen politikai témájú posztnak nem szabadna kikerülnie).
Egy ideje mondom a szerkesztőknek, hogy kommentszűrő kellene, mint a mandineren, de úgy látszik őket nem zavarja a trollsereg.

@Lacdelo: Nem őriztünk együt disznót, ergo, ha kérhetem ne tegezzen. Bár ha Ön szeret @Atomot az indexre!: oldalán állni, barátkozzon csak vele, senki nem tiltja.

Lacdelo 2010.12.06. 19:02:14

@evil overlord:

Ne izgulj a media torveny utan az index es a tobbi ertelmes media meg lesz regulazva es a magadfajta meg majd orulhet, hogy senki nem lehet mas velemenyen mint amilyenen a Fidesz lesz. Biztos hizik a majad.

Iustizmord 2010.12.06. 22:01:43

@evil overlord: nohát csak nem libéralizmus vala itten :o))))))))))

Iustizmord 2010.12.06. 22:02:57

@evil overlord: igaziból nemszimpi a mandineren h tolok egy kommentetb oszt másnap reggel megjelenik. cenzúra, cezúra, s nem ceruza

evil overlord (törölt) 2010.12.06. 22:24:44

@Iustizmord: Ebben a kérdésben liberális vagyok: mindenki azt ír, amit akar (kivéve BTK-t érintő tételek, de azt nem cenzúrázni kell, hanem feljelenteni), azonban van egy szint, amire rohadtul nem vagyok kiváncsi, ráadásul az értelmes vitát is tönkreteszi, mert nagyobb a zaj, mint a jel.

A mandineren nincs cenzúra (volt 1-2 utómoderáció, és 1-2 kitiltott nick, de ezek jellemzően nagyon súlyos személyeskedés/trollkodás valamint spammelés miatt történtek), kommentszűrés van, amit mindenki magának állít be. Néha elbújik 1-1 komment, de az a blogmotor hibája, küldeni kell egy újabb kommentet, és előjön.

KelekótyaP 2010.12.06. 22:32:32

Szerintem azért egy blognak meg van a joga, hogy az általa nem kívánatos hangnemű hozzászólásokat (vagy amiről ordít, hogy 1000 x lerágott és sehova sem vezető ostoba egymásraköpködésben fog végződni és megfojtja a konstruktív vitát) kitörölje. Ezt nem lehet párhuzamba állítani egy állami cenzúrával, mert ez a saját blogja, ergo saját lakásodba sem kell mindenkit megtűrnöd, ha nem tartja be a házirendet, attól még nem pártolsz egy diktatúrát politikában. Persze ha olyan hsz-eket dobnak ki rendszeresen amik szerinted nem sértőek, akkor neked meg jogod van megvetni őket és más közösségi oldalt keresni.

KelekótyaP 2010.12.06. 22:33:45

Amúgy ez a Liberális=mindenki azt ír amit akar az jelzi, hogy egyes embereknek a liberális szó mit takar (és ezekszerint a konzervatív szó eleve kizárja, hogy azt írj amit akarsz?!?)

HaKohen 2010.12.06. 22:58:08

@evil overlord:

Ha javasolhatnám szerényen: ne nézz vissza pár nap múlva.

Na jóccakát, megyek alunni. És vissza sem nézek.

bádogos 2010.12.06. 23:19:49

@Lacdelo: "Nem tudom senkitol mentsegkent elfogadni azt, hogy mert o vallasos akkor az "absztrakt tekintély" (OV, Fidesz, egyhaz) fontosabb mint a tenyek es az igazsag es az egyen lelkiismerete."

Csakhogy ez nem így működik. Az egész meccs egy sokkal kevésbé tudatos szinten játszódik le, mindenféle átgondolt mérlegelés vagy argumentáció nélkül. Egyszerűen csak úgy érzi, hogy az a helyes választás. (Itt még írtam mindenfélét, de aztán kitöröltem. Nincs kedvem szegény Dobrait piszkálni. Amit leírtam, egy általam észlelt általános tapasztalat. Az egyes ember fejébe csak a Főnök lát bele. Ha pedig Dobrainak tetszik ez a rémség, hát lelke rajta.)

szakmuki 2010.12.07. 10:34:38

Lacdelo 2010.12.06. 18:32:11
@evil overlord:

"Baratom egyedul csak te orjongsz. Mi beszelgettunk"

"Bokros egy jo gazdasagi szakember,

Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van."

ez neked beszélgetés?

szerintem inkább az 1000x hallott fröcsögő szoci lózungok szajkózása, de biztos jól megfizetnek ezért, hajrá szoci droidok, a poszt témájával nem is kell törődni csak nyomni a ballib sódert!

evil overlord (törölt) 2010.12.07. 11:30:23

@szakmuki: "Bokros egy jo gazdasagi szakember,
Egy olyan orszagban, ahol Zagyva Gyula es Szegedi Csanad lehetnek orszaggyulesi kepviselok es Kover hazelnok ott moralis valsag van."
Én ideáig el se jutottam, az ékszíj már ott elrepült, ahol bele akarták lőni a Konzervatórium őseit a Dunába.

HaKohen 2010.12.07. 17:10:58

@evil overlord:

Bővebben a gyengébbek (?!) kedvéért:

Én igyekszem csak abban az esetben mazochista lenni, amikor olyan erős paprikát eszek, hogy tüzel a szám.

Amikor viszont (amint fölvilágosítottak, az index címlapi hivatkozás folyományaképpen) idecsődülnek a csatornából a sokszorosan frusztrált elmeháborodottak és egyéb pszichopaták - nos akkor odébbállok és nem is nézek vissza.

Itt a szokásos hányadékundoromon kívül az is kiverte nálam a biztosítékot, hogy korábbi vitáinkból és egyébirányú kommentjeidből meglehetősen jól vélem ismerni nézeteidet. Amelyek sokban eltérnek az enyéimtől. Ámde azt minősíthetetlen szemétségnek gondolom amit a csatornatöltelékek voltak bátor rád önteni. Hadd legyek veled szolidáris, lécci, engedd meg.

No de mit akarunk? A mentálisan sérült szerencsétleneknek még ürügy sem kell a mocskolódáshoz. Ez amolyan lelki maszturbálás náluk. Ezért mondtam, hogy vissza se nézz.

evil overlord (törölt) 2010.12.07. 20:51:09

@HaKohen: A szolidaritást köszönöm.
Igazából azért akadtam ki amit szegény konzervatőrökre öntöttek: egy jobbra és balra is ütő cikk* kapcsán a szerzőt bértollnoknak (és lánczos kutyának) nevezni elmebaj **, de a szerkesztőket, mint nácikat belelövetni a Dunába igazi nyekulturnüj tahóság.
Amúgy az a tapasztalatom, hogy a droidhadsereg hamar eltűnik, és marad a törzsközönség. Ettől kezdve pedig már semmi gond.

*: meg kell szokni, hogy a jobboldali Fidesz-bíráló cikkek még pár évig vörös farokkal fognak rendelkezni: a szerzők nem vágynak a gréczy-típusú szoci megmondóemberekkel történő összemosásra.

**: miközben a mandiner blog konzerv törzstagjai az utóbbi időben balosnak tartják a Konzervatóriumot.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.12.07. 21:40:58

Hadd fejezzem ki megdöbbenésemet, amiért Kovács Zoltánról egy másik a "valóságról korrekten tájékoztató" blog által kiadott nevetségessé tevô díjon kívül más rosszat nem sikerült mondani.
Hiányolom ezen felül Vásárhelyi Mária köpdösését, Rajnai Attila oknyomozó riportjainak szembeállítását Trágár-Kínai kettôs munkásságával, és más a valóságról korrekt konzervatív módon történô megemlékezést.

Külön meg szeretném dícsérni az alábbi mondatokat, amik valóban Debreczeni Józsefhez emelik -a konzervatáoriumon szokatlanul- álneves írót:

"Meggyőződésem, hogy az üres címlapos nyomdaipari termékek a csőd széléről tántoroghatnak most vissza, méghozzá úgy, hogy pont az folytotta volna meg őket hamarosan amit oly annyira imádnak: a piac. "
"Így ha az állítólag Soros-szondán tartott MaNcs esetleg majd az érdeklődés teljes hiánya miatt megy csődbe, akkor is prognosztizálható egy szánalmas vonyítás..."

Njala ezredes irigylésre méltón otthonosan mozog az _állítólagos_ finanszírozások és _véleménye szerinti_ csôdhelyzetek terepén.

Vajon amikor konzervatív kötelességként az ezredes megcsapkodja a piacot emlegetô újságíró kollégáit (hisz Njala ezredes kollégája Kovács Zoltánnak, mint azt az író bevallja magának), vajon az a mondattöredék mely szerint "arra bíznák a cenzúrát, akit egyedül illet: az olvasóra." miben is különbözik a piac emlegetésétôl?
Ha az olvasó a konzervatív olvasatban nem piaca a sajtóterméknek (piac pfuj), vajon mi az "állítólagos" és "véleménye szerinti" finanszírozási formája az újságoknak? Mivé is lennénk a felváltva felemlegethetô Vegyépszer és Strabag hirdetések, kötelezôvé tett elôfizetések (avagy melyik is a miniszterelnök kedvenc lapja) állandó rémái nélkül. Mindenesetre szomorú lenne, ha a kedvtelésbôl írogató blogújságírók terméke lenne az egyetlen hozzáférhetô sajtótermék. Még akkor is, ha nem Njala ezredes a mérce.

Vajon mégis miért történne meg az, ha megtörténne, hogy a törvénybôl csendben kihagyják az inkriminált részeket? Mivel az "a kétharmad összegrundolásában hatalmas szerepe"-t játszó blogújságíró, aki oly otthon van a hitelességvizsgálatban, kiválóan észrevette, hogy a kormány számára egyes sajtótermékek hisztériája nem számít. Hisz ha a hiteltelen hisztéria szerepet játszana benne, nem lenne hiteltelen, ugye. Avagy akkor is hiteltelen, hisz a mi felháborodásunk értékekben mélyen gyökeredzik, a bölények meg hiteltelenül hisztériáznak?

Slendrián írás ez, és még a lapzártát sem hozhatja fel mentségül az újságíró ezredes.

borzzz 2010.12.08. 06:44:57

@dobray: Ne haragudj, de ez már tényleg szánalmas. Ezt írod a posztban: "Anthony Burgess Mechanikus narancs című, a Konzervatóriumon már méltatott regényében..." és amikor Aliglajos nick megpróbál kiigazítani, hogy a regénynek magyarul Gépnarancs a címe, van pofád belinkelni a wikit, ahol az első mondatban ott van, hogy a Mechanikus narancs a (Magyarországon hivatalosan nem forgalmazott) film címe.

Komolyan kételkedem abban, hogy egyáltalán olvastad a könyvet, és nem csak a Magyar Narancsról (amelynek feldúlt az üres címlapja) jutott az eszedbe.
Ezt bírtad leírni: "kicsi Alex a mi alázatos narrátorunk, egy erőszak-, zene-, és szexmániás huligán, akit egy speciális eljárással (mondhatni médiaterrorral, hiszen brutális filmeket nézetnek vele) bírják rá, hogy ne hódolhasson korábbi szenvedélyeinek, hiszen akkor fizikai fájdalmat fog érezni."
Nekem úgy rémlik, hogy a filmvetítésnél (nálad ez "médiaterror") kicsit többet tesznek az átneveléséért. "Stilisztikázásba" most nem mennék bele, pedig ez a mondat több misét is megérne. Nincs kifogásom az ellen, hogy neked jobban tetszene egy szabályozott, elitista média. (Nekem volt már részem ilyenben és nem kívánom vissza.) De jó, ha tudod, hogy ez a poszt elvérezne, mert még a saját mércédet sem üti meg.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.12.09. 20:23:08

@borzzz: én nem írok semmit a posztban, meglepő módon Dobray név alatt szoktam itten posztolni. Ha meg én lennék N'Jala, akkor N'Jalaként kommentelnék itt.

SzaGyu 2010.12.13. 07:05:06

2011 től csak olyan média lehet Magyarországon, és csak olyan kommentek jelenhetnek meg, amik meggyőzően tükrözik a Fidesz álláspontját.

Tehát, hazudni kell és közben éltetni az Orbán kormányt, élen Szalai Annamáriával, aki majd naponta hoz rendeleteket, kiszab 10millcsis büntetéseket.
1-2 éven belül csak HírTV, Echo TV lesz, de ezek sorszámozva lesznek mert olyan sok lesz belőlük.

Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.12.14. 12:43:57

Hogy fogok én röhögni, amikor majd egy most még lelkesen tapsikáló kedvenc/megélhetési/kenyéradó/stb. médiáját végzi ki (mert azt remélem senki se gondolta, hogy ez biztos nem így lesz) Szalai Annamária, mert egy "közelibb" havernak kell a székháza/sávszélessége/pettyes aranyhala/stb-je...

(Ja, sehogy. De sírni se fogok.)

hajráargentína 2010.12.30. 18:21:48

Csatlakozom azokhoz, akik szerint slendrián, elfogult írás. A "folytotta" meg pontos j. Nekem itt a komment ablakban is aláhúzza a helyesírás-ellenőrző.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása