Repedések a cukormázon

Caracalla I 2010.07.08. 13:45

Sokakkal ellentétben nem tartom katasztrófának, hogy érdemi tevékenységet még nem fejtett ki az új kormány. Az azonban már tragikomikus, hogy mennyire félreismeri a Fidesz az ország egy jelentős részét - szerintem többségét. Az érzelmi politizálást nem tudják eladni és jól használni, amikor a 'plusz két kifli per kopf' a kormányzati siker egyetlen mércéje a választók jelentős részénél, továbbá amikor eddig sem a nagyívű programokból volt hiány, hanem a konkrétumokból. Gyurcsány Ferencnek sem okozott soha problémát összeütni egy dolgozatot a hétvég Népszabóságba, vagy összehívni valami tömegrendezvényt, ahol meghirdeti a felemelkedés újabb kéthetes programját. Mindig csak a fránya valódi cselekvés, a végrehajtás okozott problémát. Na ez az a minta, amit el kéne kerülnie a Fidesznek.

Talán nem túlzás, ha a Fidesz eddigi, látható tevékenységéről  a Bourbonokkal kapcsolatban használt Talleyrand-idézet jut az ember eszébe. A koronausztatás helyett most éppen ugyan más eszközökkel, de az egyszer már kudarcott vallott érzelmi alapú politizálással próbálkoznak.

A Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatával nem az a baj, hogy kifüggesztik kötelezően középületekben, mert szinte mindenhol van valami hasonló a falakon. Hol egy ISO 9001-hez kapcsolodó minőségpolitikai nyilatkozat, hol valami más, a cég vagy szerv küldetését rögzítő okirat van felszögelve - és ezekről sem az ott dolgozók döntöttek, hanem jött egy munkás oszt felszögelte. Annyit is ér általában. Ez legfeljebb röhejes; ahogy az Economist bloggere írja, ha egy forradalom történik, arról nem szükséges az általános iskolákban és városházákon kirakott 50x70-es hirdetményekben tájékoztatni a lakosságot.

A tartalmával már több problémám van. Történelmi tévedés az '56-os forradalmat logikailag egységes láncba rendezni a rendszerváltással és a 2010-es választással. Nem volt törvényszerű, hogy a szovjet típusú gazdaság viszonylag békésen kivérezteti saját magát, majd exitál. Különösen nem, hogy erre 1987-89 között kerül sor, arról már nem is beszélve, hogy hiába tartja a Fidesz az 1944-ig tartó időszakot kvázi előképének, az a kor a kommunista purgálás után nem része a társadalmi gondolkodásnak (na és persze nem mellesleg nem is annyira szép, hogy csak a zsidótörvényeket vagy az 1942-es hadbalépést említsem). Lehet álmodni kontinuumot, de az semmivel sem különb a sámándobos révedezésnél. Hiába próbálnak gyökereket hazudni maguknak, a tényeket ismerők kinevetik őket, a többieket meg nem érdekli. Ha a társadalom valamit a korábbi vonatkoztatási alapjának gondol, az még mindig a kádárizmus, illetve egyre inkább a rendszerváltozást követő időszak, a maga trükközéseivel, átmenetiségével, bajaival.

Sokakkal ellentétben nem tartom katasztrófának, hogy érdemi tevékenységet még nem fejtett ki az új kormány. A közigazgatásban még az átszervezések zajlanak, mindenki keresi a helyét, a sikerét majd augusztus végére lehet látni.

Az azonban már tragikomikus, hogy mennyire félreismeri a Fidesz az ország egy jelentős részét - szerintem többségét. Az érzelmi politizálást nem tudják eladni és jól használni, amikor a 'plusz két kifli per kopf' a kormányzati siker egyetlen mércéje a választók jelentős részénél, továbbá amikor eddig sem a nagyívű programokból volt hiány, hanem a konkrétumokból. Gyurcsány Ferencnek sem okozott soha problémát összeütni egy dolgozatot a hétvég Népszabóságba, vagy összehívni valami tömegrendezvényt, ahol meghirdeti a felemelkedés újabb kéthetes programját. Mindig csak a fránya valódi cselekvés, a végrehajtás okozott problémát. Na ez az a minta, amit el kéne kerülnie a Fidesznek.

Ehhez képest a jelek arra utalnak, hogy ezt komolyan veszik a Fideszben. Az elnöki szerep átdefiniálása egy ugyanolyan színház-stratégia egy díszletrészletévé silányítja le a jelenleg komoly jogi-garanciális szerepben lévő köztársasági elnököt. Ezzel két problémám van - és lesz hamarosan a Fidesznek is: Magyarországon senki más nem alkalmas arra, hogy a teljesen elkúrt, téves, koncepcionálisan a cél elérésére alkalmatlan jogszabályokra figyelmeztesse a kormányzatot, mint a köztársasági elnök. A jogalkotási apparátus legalább egy évtizede anyagi kiszolgáltatottságából és a vezetői pozicíók politikai ejtőernyősök általi megszállásából kifolyólag nem, a jogtudományi elit pedig amellett, hogy rettenetesen kicsi és belterjes, többnyire ügyvédkedéssel és a 13. fb-tisztséggel van elfoglalva - természetesen a tanszék vezetése mellett.

Más meg nem nagyon olvas jogszabályt.

Ha nem állít magának fel legalább a valóságot tisztán megmutató tükröket a kétharmados kormánytöbbség, a végén (hosszú távon) könnyedén lehet, hogy a parlamentben maradásért fognak küzdeni.

A másik probléma a személy üzenete. A Nemzeti Együttműködés Tálentuma (a továbbiakban: NET) nemcsak simán szervilis lesz. Schmitt politikai és gazdasági karrierje nem áll másból, mint a problémák eltagadásából. Biztos kiváló beszélgetőpartner, de morálisan ő az illetékes elvtárs: minden feladatot boldogan ellát, ahová az aktuális párt éppen állítja, és bárkivel együtt dolgozik, akivel kell (Gyárfás). Semmifajta erkölcsi fenntartása soha nem volt, saját nyilvános ígéreteit (pl. doppingügyek Athénban) gond nélkül megszegi. Minden szocialista párt boldog lenne egy ilyen alaktól - amint a magyar volt is.

Schmitt megválasztása a végső lépés, ami nyilvánvalóvá teszi: a választásokon megszerzett kétharmad egyelőre nem új kezdet, hanem business as usual. Így sajnos még megérhetjük, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnökként Orbánnak mond köszönetet a győzelemért. Na, azt majd kitehetik a falra!


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr992135244

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bankok Hilton 2010.07.18. 20:24:30

Bankok Hilton   „ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék”   A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadá...

Trackback: Mi ez a kényszeres titkolózás? 2010.07.08. 17:50:56

Az elmúlt 20 évben egy olyan kormány volt, amelynek az üléseiről nem készült jegyzőkönyv: az előző Orbán kabinet. Előtte is, utána is az aktuális kormányfők számára természetes volt, hogy egy normális demokráciában az információszabadsághoz az is hozzá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.07.08. 17:16:21

Egyetértek azzal a megállapítással, hogy a kormány nem tanult saját korábbi, és a maszop-szadesz kurzus hibáiból.
Ennél többet vártam volna.
Most is tele ki nem kényszerített hibával, ráadásul olyan ügyekben, amelyek nem a kormányzás lényegi voltát érintik.

Teljesen fölöslegesen húzzák magukra az évtizedes panelokkal operáló maszopot. Észhez kéne térni, hogy hülyeségekkel ne múlassák az időt.

Ha pedig kell, akkor igenis legyenek kemények. A kétharmad erre is feljogosít, azonban nem hülyeségekre kell fordítani. (Gondolok pl. Domokos ÁSZ elnökségére - Könyörgöm, a jobboldali holdudvar tele van értelmes, ámde pártfüggetlen emberekkel!!! Mért kellett ezt???)

Amit pedig az önkormányzatokkal csinálnak, azzal a tűzzel játszanak. Teljesen fölöslegesen haragítják magukra az LMP-t, hiszen a meghozott döntések tkpn. csak őket hozzák hátrányba. Pedig a BP-i változáshoz - ha csak passzívan is - az LMP kell. Rémálmaimban fordul elő, de ha így folytatja a kormánypárt, komolyan realizálódhat egy "demokráciavédő" maszop-LMP összefogás. És akkor budapestiként kb. fújhatjuk a várospolitika megváltozását.

ÉBRESZTŐ!
NE a hülyeségekkel foglalkozzanak!!!

Rókakígyó 2010.07.08. 17:16:22

@F. A. Hayek: Esetleg a Magyar Nemzetbe nem?

Ajtony 2010.07.08. 17:16:53

Szinte még hallani a felszakadó sóhajt a Fidesz győzelme után - de nem azért örültetek, mert nyertek, hanem azért, mert végre szívből lehettek ellenzékiek.
Csatlakozom Hayek úrhoz - Népszava 3.0

Ajtony 2010.07.08. 17:18:39

@Bergeroth: és micsoda emberismerő!

Mind1 2010.07.08. 17:18:50

Apa kezdőőőőődik - reloaded

Ha a fidesz akart volna, felkészülhetett volna a szerepére. Egy valamirevaló demokráciában az ellenzéknek van árnyékkormánya, ahol a szakértők érdemben támadják a kormányt és felvázolják az egyéb lehetőségeket, illetve megismertetik a népet azzal, amit ők tennének, ha hatalmon lennének.

OV ismert káderpolitikája ezt eleve kizárja, hiszen az utolsó pillanatig lebegteti, hogy egy-egy pozícióra kit jelöl (aztán üzen a távolból) Most is inkább a foci VB-re utazik, elmenekül a gázos helyzet elől, és a "trubadúrjai" (valaki így hívta őket nagyon találóan) igyekzsenek a főnök szóhasználatával - de érdemi érvelés nélkül - magyarázni a szitut.

Az pedig nem meglepő. hogy nem ismerik az országot,. hiszen nem nagyon találkoznak másokkal, mint az övéikkel. Ott pedig a nyaloncok lelkesen benyalnak mindent, amit hinni akarnak, a tényektől függetlenül.

Schmittre már eddig is túl szót sokat pazaroltunk, de a kép az zseniális.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.07.08. 17:21:58

"Ha nem állít magának fel legalább a valóságot tisztán megmutató tükröket a kétharmados kormánytöbbség, a végén (hosszú távon) könnyedén lehet, hogy a parlamentben maradásért fognak küzdeni."

Ezt nagyon jól látod. A magyarok 94-ben négy év szabadság után vissza akarták csinálni az egészet. Így jött Horn, és az MSZP 10,8%-os törpepártból ismét kormányzati erővé lépett elő, koalíciós kétharmaddal, négy év alatt.

Ezt, és a választók mentalitását nem kéne Orbánéknak elfelejteni.

Ajtony 2010.07.08. 17:23:15

@idelle: szar lehet, hogy a szocikat meg kiteszik. Most mit fogsz csinálni, mert dolgozni még nem tanultál meg. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.08. 17:25:50

@tothh: "Gondolok pl. Domokos ÁSZ elnökségére ... Miért kellett ezt???"

na vajon...

hunyuan 2010.07.08. 17:26:33

dehogy lesz itt ez bugris-hazudozó-cigány orbán+a féreg bandája több ciklusig, megy a süllyesztőbe a kis csíra..a többi után,
na de mennem kell mert szarszagot áraszt ez az oldal..

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.07.08. 17:29:14

@Ajtony: sajnos nem nyertél. engem ugyanis épp a SZOCIK tettek ki anno a Fidesz-éra után, de mindegy.

de ha már itt vagyunk:
1) pl. Domokos hol tanult meg dolgozni?
2) ha netalán a párthűség kevés lesz a feladatok JÓ elvégzéséhez, akkor morogni fogsz vagy maradsz, mi vagy: Orbán-bérenc?

rockjano_ 2010.07.08. 17:31:28

@Boli: Én az elmúlt 1-2 évben végig azon töprengtem hogy azért hallgatnak hogy ne veszítsenek szavazatokat vagy azért mert igazán nem tudják mit tegyenek.

És egyre inkább éreztem már ea választások elött hogy az utóbbi.

Érdemes Réthelyi nyilatkozatát az egészségügyről megnézni...dermesztő, nem csak nem mond semmit láthatóan gőze nincs semmiről.

atv.hu/videotar/20100708_kellenek_e_atfogo_reformok_az_egeszsegugyben

Pedig amúgy jó ember lenne csak teljesen alkalmatlan a posztra, és mi minden van a kezében..atya úr isten.

És nem, az önkormányzati választások után sem lesz érdemi változás, sőt az egész ciklus alatt sem. És még az is elképzelhető hogy az embereknek ez tetszeni fog, nálunk mindenki sír de ha valaki valamit akar azt gyorsan eltapossák. Orbánék tudják ezt, nagyon jól.

Csak az országnak lesz ez rossz hosszútávon. És még mielött megvádolnak azzal hogy Gyurcsány-fan vagyok nem egyáltalán nem a legnagyobb bajom vele pont az volt hogy nála sem történt semmi. Ha történt volna én még a sok hibáját is megbocsátottam volna.

Ez az egész sokkal nagyobb baj mint a "nemzeti izé" kitacepaózása.

gorcsev54 2010.07.08. 17:33:46

@Ajtony: Nem védeni akarom, de Te ezt honnan tudod?És Te megtanultál dolgozni?Vagy idelle-t személyesen ismered?És miért kellene a közigazgatásból elküldeni azt aki nem Fidesz seggnyaló? Azt kell aki nem dolgozik, aki korrupt stb. az pedig a Fideszben is akad bőven.

Ajtony 2010.07.08. 17:36:43

@Mind1: magyar politika = sinus görbe
Valahogy rendbe rakják, aztán visszajönnek elvtiék és ellopnak mindent. Elvtiék buknak, a következő kormány valamennyire rendbe tesz mindent, ám újra jönnek elvtiék, és ellopnak mindent.

Ha valakinek ez a képlet tetszik, az valahol ott vot a tolvajok között, vagy megfizették a tolvajok mint udvari dalnokukat

Ajtony 2010.07.08. 17:38:10

@gorcsev54: Mi ez a nagy hiszti? Csak lőttem egyet vaktában - úgy látom talált. :-)

greybull 2010.07.08. 17:41:09

Nicht beszáren! A fidesz ezzel a személyzeti politikájával már felvette a favágókat arra az ágra, amin ül...
4 év múlva - ha így folytatják - takpics.lesz, nem 2/3, meg FASZNER (forradalom a szavazófülkékben nemzeti együttműködés rendszerével).

La Serenissima 2010.07.08. 17:43:29

takpics az mi? teljesen alulteljesítő kormányzó párt iszonyatos csalódása?

rockjano_ 2010.07.08. 17:45:28

@Ajtony: csak az a kérdés kik az elvtik?? a fidesz vagy az mszp???

Ajtony 2010.07.08. 17:45:53

@idelle: Bocs, úgy látom nem Téged érint a pofátlanságom.
Csak úgy: a privát szektor a helyem, Gyurcsányék azt tették majdnem padlóra. Ezért tartom gyökérnek azokat, akik nem képesek legalább annyit várni, hogy kiderüljön a gazdaságra gyakorolt hatása az új kormánynak.
Sajnos azt láttuk, hogy a saját spanjaikat rendesen kistafírungozták - abból, amit a plebstől elszedtek.
Én túl sok felnőtt embert láttam sírni ahhoz, hogy elnéző legyek. A veres áfás disznósága - éjszaka leszopták a céges számlákat, aztán az volt a válasz - majd jövőre leírhatja a cég. Mindez megkezdett munkák anyag előlegeit, melósok bérét jelentette.
Inkább parádézzon Orbán, az kevésbé zavar.
Bocsi és üdv

Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.07.08. 17:47:27

Itt van már a patásorbán, eljött a sátáni seregével, most aztán a világ császárává koronáztatja magát és végképp világuralomra tör. Beköszönt az örök sötétség ezen a bolygón, a kies sivatagos pusztaságon átfúj a metsző hideg sarki szél. Eljött a gonosz hatalma általa. Sőt, ő a gonosz maga. Örök pusztulásra kárhoztattunk, ezért pedig senki sem felelős, kizárólag patásorbán meg a jólkinéző schmitt pál! Bárcsak Gyurcsány megmentene minket! Hisz tejjel-mézzel folyó gazdagság volt itt az ő regnálása alatt, dübörgött a gazdaság és nagyot ugrott a pannon puma! Most, hogy helyzetünk rosszabb már nem lehet, mormoljunk el egy imát Lendvai Ildikóhoz, hátha megment minket és kihúz minket a bajból!!!

Ajtony 2010.07.08. 17:47:55

@rockjano_: szerinted?
Ha neked horn és Gyurcsány rakta rendbe az országot....
Nem szerettem volna a tanárod lenni

Ajtony 2010.07.08. 17:50:04

Üdv mindenkinek! A sértésekért bocsi, szándékos volt. :-)
További jó Orbánozást - de a blog címét írjátok már át, mert megtévesztő
Hogy kik közé csöppentem?

rockjano_ 2010.07.08. 17:53:07

@Ajtony: Miért Orbán renbe rakta??? Mit???

ja és most szerinted mit kell rendbe rakni??? És főleg hogy???

Nem volt rendberakás és most sem lesz, a többi csak agymosás...

(diplomázni meg már régen diplomáztam)

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 17:53:24

En csak hozzaadnek.
A legujabb tervek kapcsan, az allami tobbsegu vallalatok adatszolgaltatasanak korlatozasarol.

Ugy latszik szeretnek elkerulni, hogy tovabbi szornyu korrupcios, hutlen kezelesi, hanyag kezelesi botranyok legyenek.
Nem lesznek botranyok.
Botrany csak annak kapcsan lehet amirol a nyilvanossag tudomast szerez.

Na ilyen nem lesz. Nem tudhatja meg senki. Meg kevesebbet fogunk tudni arrol, mit csinalnak az allami vallaltoknal. Mert hat az uzleti titok vagy mi. Tobbe nem lesz kozerdeku hogy a kozos tulajdonu cegek mit csinalnak.
Mintha valami maganszemely tulajdonaban levo ceg lenne, amiben nem kell beszamolni senkinek csak maganak, termeszetesen. Hat itt a tulajdonosok, mi, foghatjuk a pofankat, titok mit csinalnak a tulajdonunkban allo cegekben. Fizess es kuss!
Mindenkinek kuss!

Tiszta komcsi tempo, tiszta komcsi.

combo 2010.07.08. 17:53:33

@Ajtony: Azért Hornt (Bokrost) és Gyurcsányt ne vegyük egy kalap alá... (Medgyessy papáról meg ne feledkezünk el, ő a legnagyobb hunyó a szoci bandában.)

A GDP-arányos államadósság 1990-ben 66,3%, 1994-ben 86%(!), 1998-ban 61,1%, 2002-ben 54,5 %, onnantól meg ismerjük a sztorit.

La Serenissima 2010.07.08. 17:54:45

@Ajtony: nekem úgy rémlik, hogy itt némi gondolkozás is folyt mindég, meg megalapozott kritika is volt. bocs ezért! nem mindenkinek veszi ezeket be a gyomra ;)

gorcsev54 2010.07.08. 17:56:23

"A jelenleg zajló vb-re kitérve Orbán Viktor azt mondta, hogy ott kellett volna lennünk a tornán, megemlítve, hogy Magyarországnál lényegesen kisebb lélekszámú országok, Uruguay, Paraguay, Szlovákia vagy Szlovénia is ki tudott jutni, így nem látja az okát, hogy mi miért ne tudnánk. Hogy mi nem vagyunk ott, ezért szerinte csak magunkat, a saját butaságainkat okolhatjuk. A kormányfő elmondta, nem arra számít, hogy rövid időn belül érintettség okán kell majd nagy torna döntőjére utaznia, ám azt mindenképpen reméli, hogy fejlődik a válogatott, és hamarosan kijut az ilyen eseményekre." Csak egyet felejtett el a Nagy Vezér- meg kell tanulni focizni és az nem csak pénz kérdése-és parancs szóra sem megy.

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 17:57:16

@neurotikk!:
... ezzel csak azt akartam mondani, tenyleg jo lenne neha ha szart se csinalnanak.
(nem mindig persze, egy ket dolog tetszik)

subabubba 2010.07.08. 18:01:04

Súlyosan és csúfosan meg fog bukni Orbán, ha ezt a stílust fogja nyomni érdemi változtatások nélkül. Annyi a 94-es kormánnyal szemben az előnyük, hogy van egy jó (és egyben kritikus jobboldali sajtó, lásd ezt a blogot) és hogy baromira minden bizalmat odaadtak Orbánnak a szavazók. Most azt is el fogják fogadni, ha királyságot csinál, de lesz stabil 3-5%-os GDP növekedés. De ha nem, akkor jön valaki más. Schmidt köztársasági elnöki kinevezés után ennek az utóbbinak nőtt az esélye sztem.

neurotikk! (törölt) 2010.07.08. 18:01:19

@gorcsev54:
Pontosan.
Ezzel csak a focistak nem ertenek egyet. Szeretnenek focistafizetest kapni alapbol.
Nem is ertem miert fontos ez az egesz, hogy kint legyunk. Kurvara lenyegtelen. Egy nagy uzlet az egesz es kesz. Cirkusz.

Palkovics Ede 2010.07.08. 18:26:36

@Mind1: "Ha a fidesz akart volna, felkészülhetett volna a szerepére. "
OV nyilatkozta még a választások előtt: " A fidesz felkészült a kormányzásra."
Hmm...(???)
OFF
2002-es választások idején volt egy weboldal, aminek sajnos nem tudom a címét, sem a sorsát. Az alcíme az volt, hogy "politika okos magyaroknak", a tartalma pedig az induló pártok választási plakátjainak humoros képszerkesztései. Tud erről valaki valamit?
ON

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2010.07.08. 18:38:48

@rockjano_:

Nem is Réthelyi viszi az EÜ reformot. Ez azért feltűnhetett volna már eddig is.

vakvarju 2010.07.08. 18:39:24

@Ajtony: Szerintem is inkább parádézzon Orbán. Ahhoz legalább ért.

rockjano_ 2010.07.08. 18:51:40

@bazalttufa: Ő a felelős, nemzeti erőforrás, vagy mi a neve a minisztériumnak nem???

Egyébként te esetleg tudsz valamit??? Valaki viszi????

Lesz EÜ reform??? Valami info rólla????

JohnHenry 2010.07.08. 18:52:46

@subabubba: az az előny nem létezik. ha megnézed a hirtv.hu-t vagy az mno.hu-t, a kormány baklövéseit egyszerűen elhallgatják. a legtöbb "egyszeri" fidesz-szavazó pedig ezekből tájékozódik kizárólag.

kisQtya 2010.07.08. 18:55:55

Sajnálom, hogy megint szopni fogtok a fideszes fiúk, pedig most tényleg lett volna lehetőség arra, hogy tegyetek valamit az országért.
Négy év múlva visszajön a szadesz-maszop valamilyen reinkarnációja és ez így fog menni a végtelenségig.
Kár ezért a szép országért.
Nagyon hülyék vagytok fideszes fiúk, pedig rátok szavaztam. Igaz, csak azért, mert a többiek még nálatok is szarabbak....

SiKom 2010.07.08. 18:59:36

@combo:
Hagyjuk már ezt a Bokros ajnározást.

Ha Bokros olyan krva jó, világszínvonalú szakember, akkor a Görögök miért nem kérték fel most válságot kezelni? Vagy a Románok?

SiKom 2010.07.08. 19:00:55

@kisQtya:
"Négy év múlva visszajön a szadesz-maszop valamilyen reinkarnációja és ez így fog menni a végtelenségig."

Tévedés. A MASZOP le megy nullára, az LMP még Budapesti 10-20%-os párt marad... Hogy ki fog jönni?

Hát a Jobbik, ki más! Amikor az embereknek a tökük tele van, elégedetlenek mindkét nagy párttal, szépen behúzzák majd az ikszet a Jobbikhoz.

És akkor jön a Jobbik 50% vagy 2/3-ad.

rockjano_ 2010.07.08. 19:05:10

@Sir Kommentor: A Jobbik most éppen sehol nincs. Nem megy nekik a parlamenti politizálás.Nem nem a jobbik jön az LMP pedig mindig rétegpárt marad.

Vagy sz Mszp vagy alakul majd valami új, de szerintem a jó öreg mszp lesz a nyerő, kérdés hány ciklus múlva

hercegnö 2010.07.08. 19:21:05

@La Serenissima:
kedvesem,
szerintem azt célszerű elfogadni, ami valóban létezik. tetszik neked vagy, márpedigez a kifli-dolog - metaforaként – nagyonis létezik. az fideszre bizonyhogy vegytiszta gazdasági megfontolásokból szavaztak mindazokazok, akik jobban akarnak élni - és a 2/3-os többség is mutatja, milyen sokan akarnak (akartak) jobban élni.
és ha jobb élet helyett történelmi maszlagot, nyilatkozatokat, médiatörvény meg scgmitt pált kapnak, akkor hamarosan k@a dühösek lesznek. magukra meg a viktorra.

stars7726 2010.07.08. 19:47:59

pedig orbán is bukni fog.csak idő kérdése.

La Serenissima 2010.07.08. 19:55:22

@hercegnö: nézd van a despriktív szint, meg a normatív szint.

leírásként OK, demokrácia van, kell a kifli a millióknak, a kormány meg adja a kakaós kiflit és adja ócson.

de létezik normatív szint is.

akkor lesz jó kormányunk ha esszük a 2 forintos kiflit és kussolunk, mert olcsó és jó a kakaó? akkor lesz jó az ország, ha csak gazdasági szempontok működnek? na látod.

szóval nekem ezzel az utóbbi megközelítéssel volt és van bajom. amikor a leírást normatív szintre emeljük, pedig nem kéne.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2010.07.08. 19:57:58

Poszt: hát valahogy így...

Ettől függetlenül egyáltalán nem bánom a kétharmadot (első körben a Jobbikra, másodikban a Fideszre szavaztam, tehát nem vagyok "rohadt komenista", sem "hazátlan zsidóbérenc"), mert így megkapták az esélyt mindarra, amiről 8 évig beszéltek. Ha élnek vele, jó, ha nem, hát nagyobb katasztrófákat is túlélt már Magyarország.

Sólyom Bátor 2010.07.08. 20:10:01

@rockjano_: Nemzetközi elemzők azt jósolják, hogy néhány éven belül (de a következő esedékes választásra már mindenképpen) lesz egy nagy és erős liberális balközép pártcsopőrortosulás (vagy egyetlen párt), amely megnyugtató alternatíva lehet a két "elbaszó" társaság után. :-) (és az MSZP esetén nem az öszödön elhangzott "elbaszásra" gondolok, hanem mindarra, ami Öszödöt követte.)

evil overlord (törölt) 2010.07.08. 20:27:18

Poszt + @tothh: Egyetértek, ezek felesleges hülyeségek.

hercegnö 2010.07.08. 20:44:00

@Ajtony:
erre: Ezért tartom gyökérnek azokat, akik nem képesek legalább annyit várni, hogy kiderüljön a gazdaságra gyakorolt hatása az új kormánynak.

1 Orbán a saját szájával mindta, hogy nem kér 100 napot, viszont azonnali és jelentős adócsökkentés lesz - akkor mire kellene várni?
2 a gazdaságra gyakorolt hatásuk már kiderült, ld. Kósa-Varga-Szíjjártó és árfolyam alakulása

amit eddig tudunk, mert látunk
káderállomány: gyér vagy s..ggnyalók előnyben
beszéd: összevissza, ill. fellengzős
cselekvés: csak pótszerek
politika: csak érzelmi
arc: nagy

Bebes 2010.07.08. 20:48:57

Mindenben egyetértek a posztíróval, de az ízlésem tiltakozik az efféle minősítések ellen ("a 'plusz két kifli per kopf' a kormányzati siker egyetlen mércéje a választók jelentős részénél"). Egyrészt demokrata (még ha konzi is?-)) ilyet nem mond, másrészt nem emeli a poszt színvonalát, harmadrészt ez a sommás állítás így nem igaz.

Hungaro Sapiens 2010.07.08. 20:51:57

Nocsak-nocsak, mivé lett a világ! Már itt is megjelent a gyurcsányista elhajlás. :)

Izo 2010.07.08. 21:06:59

Azt írja a NENy, hogy: "A küzdelem ... önállóság helyett eladósodásba ... torkollott."
Fentiek szellemében azt hiszem, azonnal be kéne szünetni a deficites költségvetést. Ehhez képest, a jelek szerint a kormány minden eszközzel igyekszik meggyőzni a hitelezőket, hogy engedjenek magasabb hiányt. Most akkor mégsem akkor baj az eladósodás? Vagy úgy gondolják, hogy a költségvetési hiány nem eladósodáshoz vezet? Vagy beleszarnak a Nyilatkozatba? Más pénzéből hogy lehet erős nemzetet építeni? Nem értem. Megmagyarázná valaki?

Izo 2010.07.08. 21:13:04

@Izo: Legjobb példa:
A MN-ben Nánási László azon kesereg, hogy "a 2008 végén felvett gigakölcsönök foglyai vagyunk". Aztán kárhoztatja a szigorú hiánycélt: "A feladvány nem egyszerű: miképp tehet eleget az új kabinet úgy egy újabb megszorítási diktátumnak – vagyis az előző kormány által összetákolt, ezer sebből vérző költségvetésben szereplő irreális hiánycél teljesítésének –, hogy közben nem sérülnek a választási ígéretek sem?"
www.mno.hu/portal/722462

mrs. white 2010.07.08. 21:15:30

Eleddig mélységes csalódás a fidesz működése. Én személy szerint nem vártam gyökeres változást, mert kényszerpályán vagyunk. Azt lehet csinálni amit a lélegeztető gép tulajdonosa megenged. Az hogy mindenkit kirúgnak benne volt a pakliban. Eddig mindenki ezt csinálta. Ha cinikus akarnék lenni kifejezetten érdem hogy még senkit nem vertek meg baseball ütőkkel mint anno Szász Károlyt, hanem csak símán kirúgják. Eddig minden kormány fúrta jegybankelnököt aki nem a saját csapatában focizott. Mitől lenne ez másként, most? Azonban tényleg a holdudvarban vannak sokkal jobb képességű emberekek. Könyörgöm. Miért nem őket teszik pozícióba? Ráadásul halál felesleges érzelmi, szimbolikus politizálással tényleg csak azokat tartják meg akikerre fogékonyak de a szimpatizánsok többsége ezeket már minimum furcsának tartja. Hol van ebbe a logika? Már a saját szavazó bázisát sem érti vagy nem akarja megérteni a fidesz? Egy mszp fan boldogan üvölti az éterbe hogy lám-lám megmondtuk mi következik.... és tényleg az következett. nekik is csak azt tudnám javasolni mint Fletónak. időnként elkellene vegyülni az emberek között mint Mátyás királynak, mert láthatólag fogalmuk sincs az igényekről.

2010.07.08. 21:16:38

Schmitt jellemzése tökéletes. Az az ember, aki mindig, mindenkinek megfelel. Most éppen Orbánnak kell megfelelni, de nem is olyan rég még Hornnak kellett.

Vajon mit szólna az 1990-es Orbán Viktor, ha találkozna a mostani magával? Ez könnyű kérdés...
Inkább az az érdekes, hogy mit szólna a mostani Orbán Viktor, ha találkozna a 20 évvel ezelőttivel. Kizárná a Fideszből vagy megkínálná egy jól fizetett állással?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.07.08. 22:08:48

Caracalla: Tetszik amit írtál és korrekt és reális elemzés. Egyébként Schmitt Pálnál már Orbán Viktor is sokkal alkalmasabb lett volna Köztársasági Elnöknek. Nem is értem miért nem saját magát szavaztatta meg.

Ajtony 2010.07.08. 22:35:03

@combo: Szia! Ha figyelembe veszed a 98-as adósságot, mellé kell tenni a Horn kormány privatizációs - mint sikerágazat - bevételeit. Sajnos a beruházókkal szembeni kötelezettségvállalások hatása már a következő ciklusban, pont Orbánéknál jelentkeztek - a vagyonarányos 8%-os nyereség garantálása nem volt jó húzás a magyar adófizetővel szemben.
Üdv

Ajtony 2010.07.08. 22:43:21

@Sir Kommentor: Vagy a Horvát kormány miért vágta ki fél év után?
- mert ott is "válságkezelt".
Sajnos sok olyan válságkezelő technikát ismernek - IMF, Bokros, stb - aminek a rövidtávú hatása pozitív, ám a közép már vagylagos, a hosszú viszont abszolút negatív.
A működő rendszerek üzemeltetése nem engedi meg csak a részekkel való foglalkozást. Ez többnyire hibás következtetéseket - majd azok az egészre vonatkozó negatív változásokat jelent.
Üdv

tbb 2010.07.08. 22:49:02

Nekem csak egy kérdésem lenne a blog szerzőjéhez. Hol itt a repedés, és hol a cukormáz?

Ajtony 2010.07.08. 22:49:49

@rockjano_: Szia! a "jó öreg MSZP" szavazóbázisa a természetes fogyással csökkent ennyire alacsonyra. '90 óta - sajnos - 2,8 millió magyar ment el. Ennek a számnak nagy része a szocializmust - mint fétist - imádó idős ember volt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a közben felnövő generációk már valamilyen saját választás alapján fognak csatlakozni egy politikai formációhoz. Kizártnak tartom, hogy valaha az MSZP még meghatározó erővé váljon.
Egyébként sokáig éljen a Rock and Roll. :-)

Ajtony 2010.07.08. 22:53:38

@hercegnö: Ugye nem gondoltad komolyan, hogy másfél hónap után kolbászból lesz a kerítés?
- vagy igen?
Szinte minden folyamatnál a negatív kompenzálása hosszabb idejű, mint a negatív, vagy nagyon sok forrást igényel - ami manapság nincs.

Google 2010.07.08. 22:53:49

Ezek a repedések a cukormázon elsősorban azért keletkeznek, mert bentről érdekük valakiknek a történések, a repesztések.
Tényleg felháborító, hogy már majdnem két hónapja kormányoznak, és nem oldották meg cakk-pakk az összes égető kérdést. Hogyan történhet meg ilyesmi?
Azok pedig, akik nyolc évig voltak süketek, némák és vakok, hát csoda történhetett velük, mert most élesen látni, hallani, és méginkább beszélni kezdtek.
Már ezért megérte, hogy nyert a Fidesz - sokan végre polgári öntudatra ébredtek. Nevezzük most annak. Azt viszont jó lenne tudatosítaniuk magukban, nyolc év pályán kívüli poroszkálást nehezen lehet majd leküzdeni.

Ajtony 2010.07.08. 23:01:58

@Sólyom Bátor: Kedves Bátor! a nemzetközi elemzők tévedéseit szopta a világ az elmúlt két évben. A nemzetközi elemzők nem számítottak a lengyel "Varsói gyorsra", de nem számítottak Oroszország megerősödésére sem. Nem tudják, hogy ha Kína fog dönteni a tradicionális pénzügyi tótungfaktumok helyett, milyen irányba fordulhat a világ gazdasága - és Indiát még nem is vettük számításba. Azt az illuzórikus gondolatot, hogy minden marad a régiben, el kell felejteni. Ma még az USA és az angolszász hegemónia szerint alakul a Föld jövője, de ezt látjuk, hová tart. Szerencsére már "Rómához" hasonlóan romlik-bomlik a birodalom - és arra se vettünk volna mérget mi, akik a szovjet rendszerbe születtünk, hogy még látjuk a szétesését

Ajtony 2010.07.08. 23:16:20

@hercegnö: ha már pontokba szeded:
1. elindult egy folyamat, ami első körben a vállalkozások terheit csökkenti, valamint egyszerűsíti az adminisztrációt - nem mellékesen túlzás volt a kijelentés, de az egy fásult, elkeseredett ország lakosság optimizmusát, munkakedvét szerette volna valamennyire rendezni. Az önmagunkba vetett hit bármihez fontosabb, mint a valós tények. Hit nélkül (IGE-nek: nem a vallásról beszélek) szinte semmi sem működik. A beteg a gyógyulásba vetett hit nélkül meghal.
2. Azért azt vágd orrba, aki neked azt mondta, hogy a Forint néhány tized szálaknál többet gyengült Kósáék miatt. Az, hogy valaki ostoba, nem bűn. De ha ezzel kérkedik, khm
Talán szét kellene nézni a világban.
Néhány okostojás arról értekezett, hogy a "bankadó", és a nemzetközi körök - itt képzelj el egy nagyobb vérhörgést - aztán Magyarország példáján felbátorodva Franciaország, Britannia és Németország is bejelentette a "minta utáni" adó bevezetését.
Az azért teljességgel lehetetlen, hogy a gazdasági világválság - egyesek szerint a plebs lehúzása - idején a bankok növelni tudták a nyereségüket, miközben jobb sorsra érdemes, egész életüket munkával töltő emberek mentek tönkre.

Ajtony 2010.07.08. 23:19:53

@Google: Jesssz! Én elmerültem a részletekben - Te ragyogóan összefoglaltad. :-)

Google 2010.07.08. 23:30:59

@Ajtony:

Ja, de Te álltál előbb a sarkadra! És álltad a sarat.

Jut eszembe: mi ez a konzervatív lazaság? Hát azért, hogy Simortól pénzt készülnek elvenni, már senki sem sír?
Ez, és a jegyzőkönyvek hiánya nem hagynak aludni engemet.

Ajtony 2010.07.08. 23:41:11

@Google: Nem volt nehéz. A választásokig a szocikat dicsérték, de az olyan snassz volt. Ez most fekszik nekik - hiszen a sajtó ellenzéki, mint közismert.
A 7i7-esben érdekes volt a tudathasadás megfigyelése - bár a tengeri utazáshoz javasolt gyógyszer nélkül nem lehetett megnézni - ott Orbán volt az elmúlt nyolc év miniszterelnöke. Most letehetik a bogyókat, amit a "ciciáter" felírt (engem az jobban nyugtat a pszichiáternél). :-)
Jó éjszakát mindenkinek!
érdekes, április óta igen jól alszom

Mind1 2010.07.08. 23:45:34

@Palkovics Ede: És azt mond amit akar.
emlékszem egy választást megnyert párt vezetőjének mondatára, ami valahogy így hangzott: a kampányban azt igérünk, amit akarunk, de a kormányzás az más. Hát most ezt a hibát nem követték el az biztos, de hogy a felkészülésen mit értettek, azt valószínüleg maguk sem igazán tudják.

"-Én ár állítólag láttam villamost!
-Igen? És ki állítja?
-Hát én" (Talán a Négyszögletes Kerek erdő című mesében van)

Mi állítólag felkészültünk a kormányzásra :( A baj az, hogy el is hiszik

Ajtony 2010.07.08. 23:47:35

@Mind1: Kedves Mind1! Szerintem tévedsz, és az neked is jó. :-)

Mind1 2010.07.08. 23:50:38

@Ajtony: szerintem meg nem tesz rendbe senki semmit. Csak lop-csal-hazudik és beülteti a droidjait. Sajnos nincs éles különbség a nagy lehúzásokban.

Most TÉNYLEG LETT VOLNA TÖRTÉNELMI LEHETŐSÉG, de úgy látom, hogy a visszatekintés és a bosszú elhomályosítja a jövőbe való előrtekeintést.
Mer még valaki nagyot álmondni??????

Mind1 2010.07.08. 23:52:17

@Ajtony: legyen igazad - minannyiunknak ezt kívánom

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.07.09. 09:24:33

@Ajtony: Jajj de sok butaságot írsz. A hit nem más mint a bizonytalanság, vagy a butaság szinonima szava. Csak abban hiszek az emberek, ami bizonytalan, vagy biztosan nem létezik. Ami biztos azt tudják.

A hitetlenség az ami erős. A hit fabatkát sem ér.

Hitetlenség ereje -a titok
vilagnezet.blog.hu/2009/04/20/hitetlenseg_ereje_a_titok

Sólyom Bátor 2010.07.09. 09:59:49

@Ajtony: Alapvetően megkérdőjelezni az elemzéseket nem bölcs dolog, főként nem néhány ellenpéldát hozva, amihez személyes meglátásokat tényként hozzáadagolsz (mint Kína contra tradicionális pénzügyi tótumfaktumok). A szovjet állam szétesése valóban meglepetés volt mindenki számára, azonban például a konzervatív oldal megerősödését Magyarországon pontosan eltalálták, ahogy sok mást is. És erre akkoriban nagyon büszke is volt a jobboldal. Azt nem lehet, hogy amikor számunkra kedvezőt mondanak, akkor ünnepeljük őket, amikor nem kedvesek az előrejelzések, akkor rögtön ostobákká válnak. Mostanában nem sokat tévedett, főleg nem olyan kis léptékű dologban, mint a nemzeti politikai erőterek alakulása.

Hogy valóban lesz-e ilyen liberális balközép erő, nem tudhatom, de hogy az országnak sürgősen szüksége lenne rá, az bizonyos. A kormány a haladási irány és sebesség kérdésességét felvető minden demokratikus lehetőséget megszüntet. Még nem kezdte meg magát a vágtát, de az alkotmányos kereteket lassan hozzáigazította a kormány egy esetleges ámokfutáshoz.
És ennek az esetleges ámokfutásnak a megelőzéséhez, megállításához kell egy olyan erős társadalmi összefogás, amely vezetőjeként balközép liberális párttömbnél jobbat nem tudok elképzelni. Ennek a kormánynak ellensúlyra, az átrendezett alkotmány után egy nagyon erős ellensúlyra van szüksége.

Téglagyári Megálló 2010.07.09. 10:23:36

"Sokakkal ellentétben nem tartom katasztrófának, hogy érdemi tevékenységet még nem fejtett ki az új kormány."

Bocs, de ez nem igaz.

tükörjáték · http://tukorjatek.blog.hu 2010.07.09. 11:43:03

Jó elemzés és sokakban egyetértek vele. Magyarország hadba lépése 1941. június 26-án volt pontosan, de lehet tévedek egy-két napot. A Fidesz kezdi nagyon nagyban elkövetni azokat a hibákat, amiket 1998 és 2002 között, de most a pofára esés sokkal nagyobb lehet, mint nyolc évvel ezelőtt.

bundifater.blog.hu/

Ajtony 2010.07.09. 18:07:03

@Mind1: Szia! Van "történelmi" lehetőség. Majd mindenki a "takarítást" követelte - most meg tolvajok és dilettánsok miatt zokog ugyanaz a csoport.
Egyet tudni kell: aki megszokta a lopást, annak szokása marad élete végéig. Talán már fel sem fogja, mert neki az jár.
Sosem voltam komcsizó, lámpavasozó, de akkor - mint már említettem - amikor felnőtt férfiakat láttam elkeseredésükben sírni, eldöntöttem. Minden eszközt fel fogok használni arra, hogy azokat ne lássam vezető pozícióban, akik miatt rengetegen tönkrementek. Én csak legatyásodtam kicsit - nem is nagyon érdekel a magam gondja. Megoldom. Ha hagyják!
Ennyi kell a magyarnak a boldoguláshoz - csak hagyják békén. Igavonó baromként dolgozik - ha van miért.
Ha Orbánék csak annyit tesznek, hogy nem hibáznak nagyot, már jó vezetők. Azt pedig, hogy egy többé-kevésbé jól sikerült (vagy egyesek szerint rosszul) lózunggyűjteményt kiakasztatnak, kit érdekel.
Arra viszont nagy szükség van/lenne, hogy érezzük - együtt sírunk, együtt nevetünk. Magyarok, közép-európaiak, európaiak.

Ajtony 2010.07.09. 18:09:59

@IGe: Ha még emlékszel rám - nem sokat vitáztunk(virt). Most viszont nagyot csalódtam. A saját honlapodon is fontosnak tartottad a hitet. Ha nem hiszed el, hogy valamit meg tudsz csinálni, nem is tudod. A fejben dől el minden.

Ajtony 2010.07.09. 18:29:49

@Sólyom Bátor: Rögtön megkérdőjelezném? milyen elemzők, mit elemeznek, milyen és kinek a felhatalmazásából.
Manapság divatos szakma lett, a "tanácsadóval" együtt.
Maga az elemzés- egy adott területen - tudományos munka lenne. Ezzel szemben a legtöbb hivatkozott "elemzés" nem tudományos érvényű, inkább a publicitás jellemzi. Úgynevezett elemző cikkek - mint önbeteljesítő jóslatok működnek, hiszen a lakosság egy részének véleményét olyan irányba tudják befolyásolni, ami után be is következik a jósolt esemény. Hogy példával is szolgáljak: a postabank sztori - egy jól elhelyezett rémhír elindított egy olyan folyamatot, ami öngerjesztővé válva "igazolta" a rémhír terjesztőjét.
Sem a világ pénzügyi folyamatai, és a szociológia sem tartozik az egzakt tudományok körébe. Jórészt bizonytalan megfigyeléseken és szokásokon alapulnak. Ki a fenyő tudja elemzésével megjósolni, hogy a Soros György cégcsoportja kit és mikor fog betámadni? Pont azért váratlan és nehezen kivédhető.
Egy elemzés - már ami a még nem mérhető, de azzá váló folyamatokra vonatkozik - több lehetőséget kellene egy adott esetre felkínálnia. Ez inkább a tudományos érvényű munkákra vonatkozik. A FAZ, NYT, FT és más lapok "elemzői" inkább számítanak okoskodó újságírónak, mint tudományos kútfőnek.
A magyar bankadóról se azt írták, hogy Európában sokan követik - ellenkezőleg. Aztán ha nem jött be az "elemzés", jótékony homály fedi. Ha véletlen eltalálnak valamit - mint Aigner a helyenként napos időt - örömtüzek gyúlnak.

Ajtony 2010.07.09. 18:38:31

@Sólyom Bátor: Bocsi: liberális balközép erő . Kikre is gondolsz? - mert eddig ilyen nem volt Magyarországon.
A klasszikus meghatározások egyébként megdőltek. A politikájuk alapján a ballibnek mondott csoport (MSZP-SZDSZ) annyira tudathasadásos csoportként működött, hogy csak az önmeghatározásuk miatt lehetett annak mondani őket.
a huszadik század modelljei sorra fognak megdőlni - például a baloldal hatalomra kerülése minden európai országban gazdasági hanyatlást hozott, ezzel az elvileg képviselt réteget még rosszabb körülmények közé taszítva.
Görög, Spanyol, Ír, Magyar, Szlovák, ....

Sólyom Bátor 2010.07.09. 18:51:28

@Ajtony: Nem szabad összetéveszteni, összekeverni a gazdasági előrejelzéseket, a rémhíreket és a politikai elemzéseket. Gazdasági előrejelzések (miként közvélemény-kutatások is) befolyásolják a gazdaság alakulását, sokszor az önbeteljesítés felé tolják a történéseket. (Ilyenkor eldönthetetlennek látszik a kérdés, hogy ha nem lett volna az előrejelzés, akkor mi történik.) A nemzeti politikai paletták alakulását évtizedek óta jól jelzik előre az elemzők. De nagyon nem kellenek ehhez elemzők: a kormány kezd leszerepelni, és ez az egész médiában nyomon követhető, hiszen már veretes Fideszes médiák is meg-megütnek ellenzéki hangnemet (Mandiner, Index). Azt gondolom, nem sok ideje van a kormánynak, hogy összeszedje magát. :-)

Sólyom Bátor 2010.07.09. 19:00:19

@Ajtony: Azt gondolom, teljes tévedésben vagy ez ügyben. Egyrészt kihagytál minden regnáló jobboldali kormányzású országot, másrészt a helyzet az, hogy nem egész egy éve gazdasági világválság van, amiről a Fidesz is tud. Márpedig a legutóbbi regnálások alatt minden egyes ország gazdasága visszaesett Európában, teljesen függetlenül a kormány "oldalasságától".

Az SZDSZ számomra sosem balliberális párt volt, hanem balközép liberális párt. Ahogy az MSZP sem volt más, csak ők a szavazatokért egy kicsit mindig balra lebegtették magukat, természetesen, csak a kommunikációjukra vonatkoztatva :-) Úgyhogy, ha gond volt, az az MSZP részéről volt, ahogy egy kis tudathasadás is jellemezte őket, de ugye, ők már nem fognak labdába rúgni egy darabig, úgy néz ki. Maradt tehát az űr a balközépen, és űr a liberális gondolkodásban, és ahol űr van, oda emberek fognak érkezni. Ez már csak egy ilyen világ :-))
És még egy a labdarúgásról: ha ezt most elbassza a Fidesz, akkor 4 év múlva a parlamentbe sem fog bejutni. Talán nem is kell annyi idő :-)

Ajtony 2010.07.09. 19:23:45

@Sólyom Bátor: Ki kell javítsalak - 2008 nyarán kezdődött a világválság a Lehmann Brothers összeomlásával. 2009 végére már a válság utáni gyengus konjunktúra jeleit lehetett látni - főként a jobboldali kormányzattal rendelkező országokban. A görög, spanyol, portugál problémák jórészt az idei évben derültek ki - holott 2008 előtt afféle "bezzegország" státuszuk volt.
Csak annyit még: a jobboldali kormányok (politikusok) bevételhez igazodó költségvetést készítenek, míg a "baloldali" stílus a kiadásokat tervezi (többnyire túl), majd a bevételi igényüknek megfelelően alakítja az adórendszert. Tipikus dilettantizmus.
A magyar politikai rendszer leképezi a rendszerváltás után az összes előforduló, ismert hibát.
Ballib kormányok - osztogatás majd megszorítás. Minden alkalommal ez volt a képlet - ez tény.
A gazdaság pedig csak nyugodt környezetben tud teljesíteni - olyanban, ahol példa nélküli módon rendszeresek voltak az évközi adótörvény változások, nem tud fejlődni (még megmaradni is alig)

Ajtony 2010.07.09. 19:40:18

@Sólyom Bátor: Az szdsz sosem volt baloldali, liberális meg pláne nem.
Egy egy kommunikációs elemük hasonlított valami hasonlóra, de csak nagy jóindulattal.
Privatizációs erőlködés - az állam rossz tulajdonos szlogen - az empatikus képesség totális hiánya - zsírkapitalista szemlélet (a korrupcióra való hajlam az egyetlen, európai baloldalra hajazó tulajdonságuk)
MSZP - a legrászorultabbak szopatása és cserbenhagyása - a középréteg kiirtása - intézményesített korrupció - szakmaiatlanság minden területen (oktatás, rendvédelem, egészségügy) - ez egy sima utódpárti attitűd, a maga összes negatív tulajdonságával.
Ha csak annyit tesz a Fidesz, hogy ezeket nem folytatja - szerintem nem is tudja, mert a szociság egy törzsfejlődési fázis, és genetikailag kódolt - már egy sokkal élhetőbb országot találunk néhány év múlva (azt a kis árvalányhajas magyar romantikát meg még élvezni is lehet néhány nagyfröccs után (pl: könnyes szemmel ordítani éneklés címén a "Szép vagy, gyönyörű vagy....)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.07.10. 08:26:36

@Ajtony:
Ki kell javítsalak, a Lehmann Brothers összeomlása már a válság következménye volt. Ők valami nehezen magyarázható okból kifolyólag kimaradtak a bankmentő csomagból.
Ez a jobb-balozás meglehetősen értelmetlen. Pl. Franciaországban állítólag jobboldali kormányzás van, de Sárközynek mégis meglehetősen balos gazdasági elképzelései vannak, Görögországban jobboldali kormány szúrta el, de nagyon. Az USA-ban is a jobboldali kormányzás volt, amelyik szarrá költekezte magát...
Ez nem ezen múlik. Sőt továbbmegyek: A Fidesz csak a magyar elnevezés szerint jobboldal. Ha kicsit nagyobb távlatokban nézzük, akkor annyi balos karaktert találunk benne, hogy én inkább a népi baloldalnak, a völkischnek egy variációjának nevezném inkább. A völkisch egy nagyon romantikus, nagyon nemzeti, nagyon plebejus, nagyon népi mozgalom. Ami tud hasonlítani a konzervativizmusra, de tud a szocializmusra is.

Ajtony 2010.07.10. 12:15:10

@Lord_Valdez: Szia! Még valahol a kora délutáni órákban hasonló - de nem ennyire képletes - módon véleményeztem a XX század politikai meghatározásait. Az már régen feltűnő volt, hogy a magyar pártok semmilyen régi sablonba nem fértek bele.
A Lehmann Brothers pedig emblematikus figuraként - és a saját tevékenységének köszönhető - a nagy bukás első epizódszereplője volt. A cég összeomlásától számítják a "világválságot", az első bankmentő csomag idejére pedig már nem léteztek - legalábbis emlékeim szerint (de annyira lényegtelen, hogy még pontos adatokat is felesleges keresni).
Az már más kérdés, hogy a kilencvenes évek óta tartó angolszász gazdasági modell maga előtt görgette az összeomlást. A globalizáció eleinte csak az előnyeit mutatta nekik, ezért nem is számoltak a hosszútávú hatásaival. Jórészt a saját területükön kívül semmit sem látó fiatal, karrierista pénzügyi "szakemberek" toltak össze gazdáiknak hatalmas vagyonokat, azt már fel sem fogva, hogy a "gigantikus pókerparti" nem csak nyerteseket, de túlnyomó részt veszteseket produkál. Az új gyarmatosítás következményeivel pedig egyáltalán nem számoltak. Kína és India végtelen energiaéhsége hosszú távon a többszörösére emeli az energiahordozók árát, a "globális felmelegedésnek" nevezett jelenség pedig egyre nagyobb terheket ró a világra.
véleményem szerint alapvető struktúraváltásra lenne szükség. Ha ezt nem tesszük meg magunktól, hamarosan kényszerből kell megtennünk - de az sokkal fájdalmasabb lesz.

Végül: a szocializmus idején a társadalomban - talán lappangó formában - jelen volt a klasszikus politika összes ismérvének megfelelő csoport. A keretek átlépése nélkül tudták saját politikai irányvonalaikat kialakítani. A '80-as évek végére az elszigeteltség okozta gazdasági bajok miatt már nem voltak tovább tarthatók a korlátok - valamint az akkori elit számára eljött a válaszút - vagy maguk vezénylik le a váltást, és akkor a gazdaság szegényes forrásai felett befolyást tudnak szerezni, vagy elsöprik őket. Sajnos az első variáció jött össze. Annak következménye, hogy nálunk még a "fasiszta" is szocialista jelleget hordoz - de milyen is lenne, abban a rendszerben szocializálódott. Egy-két generáció pedig még nem jelenthet szemléletváltást.
Ez majd akár jó is lehet az utódállamok lakosságának, hiszen mi kénytelenek vagyunk hozzászokni a folyamatos változáshoz, míg a betokosodott, több száz éve alig változó rendszerek polgárai hatalmas traumaként fogják megélni az új, egyáltalán a túlélést biztosító rendszer/rendszerek kialakulását.
A konzekvens politikai csoportok el fognak tűnni hamarosan, csak a változásokhoz alkalmazkodni képes erők maradnak meg.

Üdv és köszi a véleményedet(az enyém is vélemény, így akár hamis is lehet) :-)

Sólyom Bátor 2010.07.10. 16:45:52

@Ajtony: Azt gondolom, semmiféle különösebb specifikuma nincsen Magyarországnak ez ügyben sem. A szocialista diktatúra kontrolltalanságát két évtizednyi szünet után a Fidesz kormányzásának kontrollálatlansága követi.

Jobboldal, baloldal, akármennyit is írtál, azzal érdemben nem tudtál meggyőzően érvelni, hogy összefüggés lenne a kormányzatok pártállása és a gazdaságok teljesítőképessége között. Főleg nem akkor, amikor a szocialista párt nem szocialista és a fiatal demokraták nem demokraták. Miről beszélsz egyáltalán? :-) Komolyan Kérdem.

Ajtony 2010.07.10. 19:12:20

@Sólyom Bátor: Ezt nyolc év szintén kontrollálatlan MSZP-SZDSZ uralom előzte meg.
Ha már nem győztelek meg - lehet, hogy nem is volt célom - kérnék olyan esetet, ahol baloldali kormányzás gazdasági fellendüléssel járt együtt.
az pedig, hogy ki demokrata és ki nem, jól mutatják a pártok belső szabályai. Egyik se ad lehetőséget az egyéni álláspont megjelenítésére, a szavazásnál pedig bünteti a kiszavazót.
Persze lehet moralizálni ezen, és "lefordítani" magyarra a demokrácia fogalmát - azt hiszem az eredetitől már nagyon messze kerültünk.
A mai hatalomgyakorlás semmiben sem különbözik, vagy rosszabb az előzőnél. Az MSZP- SZDSZ koala ugyanúgy leszarta az ellenzék javaslatait, akaratát, kérését, mint ma a Fidesz. Különbség csak annyi, hogy az MSZP ezt feles törvényeknél, a Fidesz már kétharmadosnál is gyakorolhatja. Tény, eddig a győztesek totális hatalomgyakorlóként működtek.
Más: Mesterházy már megint modernizációról beszél - a hideg futkos tőle a hátamon

Sólyom Bátor 2010.07.10. 21:24:46

@Ajtony: Miféle kontrollálatlanságról beszélsz az elmúlt 8 év kapcsán? Tényleg, azt állítod, hogy a Fidesz kormány nem épített le kontrollokat? Ugye nem?

A párton belüli demokráciára nagy ívben teszek, akinek nem tetszik, hogy pártfegyelem címszó alatt jogaikat sértik, lépjen ki a pártból. De egy országból nem lehet kilépni.

Mesterházit is leszarom, az MSZP leszerepelt, nem érdemes miattuk borzongani. :-)

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2010.07.10. 22:47:45

ezt tudni lehetett előre
valaki mégis várt valamit? ugyanmár...

Sólyom Bátor 2010.07.11. 10:19:53

@tanita: Sejteni lehetett, de bizony nagyon sok általam kifejezetten értelmesnek tartott liberális beállítottságú ember is azt mondta, próbálja meg Orbán Viktor, hátha igen.
És ha nem, akkor sincs nagy baj, legalább egyszer s mindenkorra lehull rólunk ez a púp, amit Orbán Viktornak hívunk. :-)

Ajtony 2010.07.11. 10:56:55

@Sólyom Bátor: Ebben az esetben a kontrollálatlanság nem egyebet jelent, mint a magyar - és a világ összes demokráciájában - a győztes mindent visz elvet. A napi rutinban teljesen mindegy, hogy 51%, vagy 66% (kétharmad) a győzelmi arány. A beterjesztett és elfogadott törvények jelentéktelen része tartozik az utóbbiba. Az elmúlt ciklus statisztikái szerint nem fordult elő ellenzéki javaslat elfogadása (akkor miről beszélünk, miről beszélsz?).
A slepp kielégítése (nem gumikesztyűvel, hanem pénzzel) az állami vállalatokon keresztül történt. Az MSZP-SZDSZ a vállalati tanácsok és felügyelő bizottságok tagságát osztotta a más módon ki nem fizethető pártkatonáinak. A haveroknak ezen kívül irreális tanácsadó és kommunikációs szerződések alapján fizetett ki milliárdokat - általában irreálisan magas összegeket.
Az ellenzék akár földhöz is verhette magát - csak kinevették. Az éhségükön buktak le, mivel már nem volt elég a legális baksis - így beindult a teló-dobozos "támogatási" forma

Sólyom Bátor 2010.07.11. 14:56:02

@Ajtony: Akkor ezzel azt állítod, hogy a Fidesz is ugyanezt teszi most, és teszi innentől fogva?

Ajtony 2010.07.11. 22:02:05

@Sólyom Bátor: Csak kérdezem: ha a rendszer így van "beárazva", akkor ki és mit tud változtatni?
Ja, hogy a kétharmad - de miért adná át a hatalomgyakorlás egy részét azoknak, akik jól le...rták - és nem csak az ellenzéket, a lakosságot is.
Megértem, hogy sokan a privilégiumaikat, és az ingyen-jólétüket féltik, de én eddig se akartam fizetni a nyaloncságért

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.07.12. 07:07:55

@Ajtony:
Hát, a klasszikus jobb-bal felosztásba semmiképp. Aszerint itt mindenki balra kerül, néhány kisebb fantasztát leszámítva. Ennek ellenére nekem a klasszikus felosztás jobban tetszik, mint a mostani, mert az abszurd, hogy koronként és országonként máshogy skálázunk.

Oké, legyen.
A modell nem a globalizáció miatt omlott össze, hanem sok minden másért. Leginkább, mert az állam elhitte, hogy bármit megtehet és olyan mennyiségű perverz ösztönzőt épített a rendszerbe amennyit, az már nem bírt el...
www.fn.hu/hetilap/20100705/pete_peter_allam_valsag/

A "sajnost" csak a személyes utálod mondatja. Nagyon népszerű gondolat, hogy forradalom kellett volna, de nagyon kevesen mernek belegondolni, hogy mivel is jár egy forradalom. Nekem az nem hiányzik.
A fasizmus eleve hordoz szocialista jelleget és a forradalom sem szokott szemléletváltás hozni. Általában csak hatalomváltás történik és az új elit úgy folytatja, mint a régi, amíg el nem bukik.

Még csak annyit, hogy a magyar választójog valóban a győztesnek kedvez (,mert az alkotmányozók féltek a kormányozhatatlanságtól), de azért kontrollálhatatlanságról nincs szó, mert vannak intézményi korlátok. (most bontják éppen őket)

Sólyom Bátor 2010.07.12. 16:13:23

@Ajtony: Hogy alapból mennyire működik a demokrácia, az most itt nem kérdés. Az viszont tény, hogy ahhoz az alaphoz képest, ahogy ez előttük működött, a Fidesz a korábbi, és a mostani hatalomgyakorlásánál is faragott a társadalmi kontrollokon. Akkor is penetránsan, de kevésbé, mint most, most viszont, nem is látni még az alagút végét, de már nem igen van a társadalomnak lehetősége korrigálni, ha olyat lát majd, ami nem fog neki tetszeni.

A társadalmi kontroll nem a hatalom megosztását jelenti, hanem annak a lehetőségnek az állandó fenntartásához szükséges, hogy amennyiben a társadalomban hirtelen állnak be változások, és az így létrejövő többség nem szeretné, ha nagy biválydúlás lenne az országban, akkor van lehetősége, korrekciók javaslatára, és ha véglegesen elege van valakiből, akkor van lehetősége meghatalmazását időnek előtte visszavonni. Ez eddig minden kormány (még a réi Fidesz előtt is) számára adott volt. Most ezeket is leépíti lassan a Fidesz. Miért, amikor a 2/3-al most tényleg mindent megtehet. Nincs olyan törvény, amit ne tudnának végigrugdalni a rendszeren. Miért nem ezt teszik? Miért nem kezdenek el kormányozni, és megmutatni, mi az, amit ők tudnak. Pontosabban, amit jobban tudnak, mint azt az őket megelőző koalíció tudott.

Mivel, minden megtehetnek, amit akarnak, vagyis bármit a maga megvalósulásában képesek felmutatni 2/3-al, akkor miért nem mutatnak fel semmit, csak a 2/3-ot teszik 3/3-á. A társadalmi kontrollok leépítése mögött csakis az a félelmük állhat, hogy nagyon hamar nagyon komoly társadalmi elégedetlenséggel kell számolniuk.

Iustizmord 2010.07.21. 20:50:24

lassan két hetes a cikk, és semmi újdonság? haldoklik a konzi, haldoklik a konzi érzés?

(jah szíjgyártót meg lázárt nehéz megmagyarázni)

Sztyepan Asztahov 2010.07.21. 21:31:37

emberkék, megszűnt a blog?

legalább szóljatok!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.07.22. 07:14:46

@Iustizmord:
Nyert a Fidesz, küldetés teljesítve :)

Te most komolyan, itt van témának pl. Molnár Tamás az egyik nagy kedvencük. Nem rég halt meg. Lehetne méltatni az életművét.
index.hu/kultur/klassz/2010/07/21/elhunyt_molnar_tamas_filozofus/
Hajrá skacok, ébresztő!

HaKohen 2010.07.23. 12:14:49

@Sztyepan:

Szerintem csak nyaralnak. (Nyaralunk.)

hacsaturján 2010.07.24. 07:57:55

@Iustizmord:

bajszos népünk győzni fog!

eszkep 2010.07.27. 09:12:13

"Sokakkal ellentétben nem tartom katasztrófának, hogy érdemi tevékenységet még nem fejtett ki az új kormány."

Ezt a posztot kb. innentől kezdve kár is tovább olvasni. Minek kell retardált hülyéknek blogot írnia?
index.hu/belfold/2010/07/27/45_nap_50_torvenymodositas/

2010.08.01. 11:54:32

Brávó! Nagyon jó poszt!:)

WLaci 2010.08.06. 00:13:30

Én is csöndben lennék. Kiderült: nem számítanak rátok, nem kell veletek számolni.

silem 2010.12.05. 22:07:24

1941.06.27. - Bárdossy László miniszterelnök a Képviselőházban bejelenti a hadiállapot beálltát a Szovjetunióval. A magyar légierő határmenti és galíciai célpontokat bombáz. Josip Broz Tito vezetésével megalakul a Jugoszláv Népfelszabadító Partizánosztagok Főparancsnoksága.

1941.06.28. - A magyar szárazföldi csapatok átlépik a szovjet határt.

Jó lenne kicsit tanulni is, fiatal barátom....Magyarország ugyanis, hála Horthy Miklós Úrnak, már 1941-ben bölcsen beléptette hazánkat a dicsőséges háborba.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása