Nyílt levél Páva Zsolthoz - update

Konzervatorium I 2009.05.30. 15:46

Tisztelt Páva Zsolt!

Tudom, hogy elfoglalt ember, ezért gyorsan a levél lényegére térünk: Tiszelettel azt kérjük, hogy Ruzsa Csabát, a Pécs2010 Menedzsment Központ ügyvezető igazgatóját legyen kedves gyorsan leállítani.

Konkrétan Ruzsa úr következő nyilatkozatával van baj: „A 2010-es pécsi Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programot lejárató, a hivatalos honlapra megszólalásig hasonlító internetes oldal látott napvilágot. A Pécs2010 Menedzsment Központ jogi lépéseket fontolgat." - mondta az MTI-nek Ruzsa Csaba ügyvezető igazgató. „Megdöbbentő, hogy valaki időt, energiát és pénzt fektessen abba, hogy egy ilyet alkosson." – tette hozzá.

A 2006-ban feltűnt street art csoport, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt által elindított pecs2100.hu oldalról van szó, amely úgy állít görbe tükröt az EKF körüli tragikomikus szervezési anomáliák elé, hogy eközben nem célja a politikai véleményalkotás, sem pedig a gyűlöletkeltés: egyszerűen szórakoztat. Ingyen és bérmentve, hobbiból. Az sem véletlen, hogy az EKF került a célkeresztjükbe, hiszen ami szervezetlenségből és dilettantizmusból egy ilyen projekt kapcsán bemutatható, azt sikerült az EKF-kapcsán bemutatni. Az EKF-et nem a kétfarkúak járatják le, hanem Ruzsa Csaba és a hozzá hasonlóak.

Mivel Ön egy intelligens ember, talán nem is érdemes a továbbiakban leírnunk, miért káros az ügyvezető igazgató nyilatkozata. Azonban, mivel ez egy nyílt levél, így nem csak Ön olvassa, lássuk hát az indokokat.

Nem az a megdöbbentő, hogy valaki pénzt és energiát fektet egy paródia-oldal létrehozásába, hanem az, hogy az EKF menedzsmentjével foglalkozó testület nem képes eredményeket felmutatni, miközben a szervezetből milliók folynak el. Nyilván az ő munkájukkal kapcsolatos elégedetlenség komoly szerepet játszott abban, hogy most Fideszes vezetése van a városnak.

Az is meglepő, hogy miközben az EKF-projekt már válságmenedzselési fázisban van, a menedzsment központ egy egyetemistákból álló kreatív csoport jogi vegzálására költi a közpénzt. Különösen is bizarr, hogy egy 33 éves projektvezető diktatórikus módszerekhez fordul az önkritika helyett, amikor egy filléres weboldalon, jogosan bírálják messze nem túl eredményes munkáját.

Gondolom, nem mondunk újat azzal sem, hogy a humort demokráciában nem szokás cenzúrával betiltani. Ha az MKKP kreatív csoportot tényleg beperli a legnagyobb pécsi közpénzkezelő szervezet, az egy antidemokratikus pótcselekvés. Ennek akkor is Ön lesz a felelőse, ha közvetlenül nem járult hozzá a perhez, sőt, Ruzsa kinevezéséhez sincs semmi köze.

Nem tudjuk, hogy Ruzsa Csaba milyen ember, így azt sem tudjuk, hogy elég-e hosszan beszélgetni vele a demokráciáról a polgármesteri irodában, vagy pedig azonnali hatállyal fel kell menteni havi 900.000 forintos állásából. Mi az utóbbira szavaznánk. Egy biztos: ilyen nyilatkozatoknak nincs helye egyetlen magyar város költségvetési szervében sem. Bízunk benne, hogy ezt Ön is így gondolja.

Update 2009. 06. 02.: Nem lesz per. Sőt, igazából nem is úgy gondolták.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr481153249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.05.30. 16:21:30

Ez egy igen tipikus megoldás. Állítsuk meg azt, aki kritizál és nem kell foglalkozni a kritikával.
Azt hiszem ez, egyike a levetkőzendő hagyományainknak.

___________________________ (törölt) 2009.05.30. 16:26:20

@Lord_Valdez: nem vagyok biztos benne, hogy ezt helyes hagyománynak nevezni. Épp most jelent meg magyar fordításban (fura módon egy eléggé libi intézet kezelésében) Roger Scruton egyik írása, ami éppen arról szól, hogy az egész civilizációnk legfontosabb hagyományai: megbocsátás és irónia:

http://www.ketezer.hu/menu4/2009_04/scruton.htm

Ajánlom, nagyon érdekes cikk.

Az valahol vicces, hogy ez a sztori precízen ennek az ellenkezőjéről szól: RCS egyrészt nem érti vagy nem szereti az iróniát, másrészt nem is tudja elnézően kezelni, hanem mindenáron pattognia kell...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.30. 17:09:01

Pávának lapátra kellene tennie ezt a kölköt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.05.30. 17:18:14

@Shenpen:
Hát, lehet, hogy nem hagyomány, de hogy régi, rögzült, mondhatni szerves szokás, az biztos.
RCS ezzel nincs egyedül. Próbáld meg mondani, egy multi ún. "ifjútitánjának", hogy téved. Attól tartok ez a típus ilyen. Kiesett az egyetemről, be egy székbe és máris tévedhetetlen.

Ez érdekesen kezdődik. El fogom olvasni.

hamargeza 2009.05.30. 17:33:43

aki hatalmat kap a kezébe, az elveszti a humorérzékét, erre rengeteg példát láttunk a magyar politikai paletta teljes spektrumán. a legnagyobb baj, hogy ez a srác annyi idős mint én, és már egy komoly idióta! paalcili.blog.hu/

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.30. 18:31:52

@Lord_Valdez:

"Ez egy igen tipikus megoldás. Állítsuk meg azt, aki kritizál és nem kell foglalkozni a kritikával.
Azt hiszem ez, egyike a levetkőzendő hagyományainknak."

Nem tudom, így értetted-e, de ez nem magyar sajátosság. De ezen kívül teljesen igazad van. Nekem is volt egy-két ilyenhez "szerencsém".

Rókakígyó 2009.05.30. 18:39:16

Szerintem a duplafarkúak súlyosan rombolják a dolgozó nép által az utolsó hatéves tervben elért eredményeket, mely hozzájárulhat a burzsoákapitalisták előretöréséhez. Ezért a kétfarkúak azonnal gyakoroljonak önkritikát, reformálják meg a honlapot és kérjenek bocsánatot MOST!
Ez nem méltó a Ganümédesz űrhajói elleni csatában elesettek emlékéhez sem.

nemuccaszoc 2009.05.30. 18:41:43

Nem fog olyan könnyen megválni az egymilliós havi summától.

Rókakígyó 2009.05.30. 18:43:43

@uccaszoc: csak bruttó 900, nettó 450, meg költségtérítés, kajajegy, üdcsekk, +6 havi prémium és amit össze tud kaparni. Szóval jóval nettó milla fölött per hó.

prometheus_X 2009.05.30. 18:49:01

Ruzsa Csabát annihilálni kéne, a lemondatása túl egyszerű megoldás az általa okozott károkhoz viszonyítva, és a nyilván 600 csilliárdos végkielégítése miatt túl drága is a magyar adófizetőknek. Páva úr akkor használna a legtöbbet Pécsnek és egész Magyarországnak, ha a lemondatásával egyidőben visszatartaná végkielégítését és vizsgálatot indítana a cég ellen, valamint ezt követően kártérítési pert. Mert bizonyára lenne mit megtéríteni. Az egész EKF úgy bűzlik mint egy raklapnyi soknapos tetem. Számoltassák el végre, és hulljanak azok a fejek, de izibe!

prometheus_X 2009.05.30. 18:54:38

@uccaszoc: Pedig nagyon egyszerű megoldani, például így:
[csörr, csörr]
- Csabikám, ki vagy rúgva!
- Háb... háb...
- Ja és vizsgálat indul a céged ellen.
- Háb... háb...
- A végén pedig annyi időt fogsz ülni, hogy a műanyag lakat is rárohad a celládra.
[klikk]

bryan 2009.05.30. 18:59:14

Az mti illetékeseit azért megkérdezném, hogy lehetne ez lejáratószájt? EKF-et lejáratni? Hová? Nincs lejjebb.
Az MKKP-tól meg el a kezekkel. Az egyik legszimpatikusabb ötlet, amit Magyarországon megvalósítottak. Persze jellemző lenne, ha az alkotót megbüntetnék, hiszen önzetlenül jót akart, ez pedig nálunk annyira nem menő. Már a MÁV is, meg a Fiat is csesztette.
Ha beperelik az alkotót 2010-ben be se teszem a lábam Pécsre, pedig szeretem azt a várost.

changebug (törölt) 2009.05.30. 19:04:34

Gondolom egy ujgazdag kiskocsog.
Tehetseg semmi, general menedzser - eleteben nem hozott meg letre sajat maga semmit, nem vegzett meg tisztesseges munkat se - arculat az van, mert az a fontos. Tarsaval a masik tehetseggel a jogasszal ugy dontottek orszag-vilag elott - leperlik az amatoroket a k...a anyjukat nekem ne pofazzanak. Ettol epul-szepul varosunk es orszagunk. Gratulalok.
Egy banyasznak tobb esze van.

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.30. 19:08:32

Én a legjobban ezen az egészen 2100-ban röhögnék..

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.30. 19:08:35

Jajj, remélem nem hagyják annyiban, végigviszik a dolgot és eljut az egész a bíróságra.
Szerintem az életben összesen annyit nem röhögtem még, mint amennyit egy ilyen herce-hurcán lehetne, persze utána a KKP leperelhetné pécsről a baromkodásuk miatti költségeket...

StopSzmog 2009.05.30. 19:14:50

Addig értem, hogy Ruzsa egy barom, de mi köze van ehhez Pávának? Ha nem ő nevezte ki, nem ő a adja a fizetését, akkor talán ki sem rúghatja.
Akkor is ő a felelős, ha közvetlenül nem járul hozzá a perhez, sőt, Ruzsa kinevezéséhez sincs semmi köze? Mé?

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.05.30. 19:15:14

Írtam nekik ma délután. Ha szerintetek sem tönkretenni kéne az ország legviccesebb dolgát, hanem felhasználni Pécs érdekében, légyszíves terjesszétek az alábbi levelet, amit elküldtem Pécs vezetőinek és a Pécs2010 szervezőinek. Lehet, hogy kicsit naív, de azért:

Tisztelt Polgármester úr, Tisztelt Alpolgármester Urak, Tisztelt Ügyvezető Igazgató úr, Tisztelt Szervezők!

Meglepve olvastam a hírt, hogy jogi lépéseket fontolgatnak a Magyar Kétfarkú Kutya Párt ellen, a Pécs2100 honlap miatt. Úgy gondolom, hogy van egy lehetőség, ami ennél sokkal többet használna a város hírnevének megvédése érdekében.

Bizonyára Önök is tudják, hogy a címet elnyerő városok gyakran igen merész, meglepő dolgokkal gondoskodnak arról, hogy hírük menjen a világban, és azt is, hogy bizonyos eseményekből hagyomány válik. Az előbbire jó példa a hatalmas géppók, ami 2008-ban Liverpool utcáit járta, az utóbbira pedig a U2 koncert, ami Pécs esetében is szóba került.

Miért mi kövessük mások hagyományait, miért nem mi teremtünk olyat, amit mások utánoznak?

Azt hiszem, a Kétfarkú Kutya Párt honlapját böngészve egyértelműen kiderül, milyen döbbenetesen kreatív, a közterületeket milyen fantáziadúsan újragondoló művészről van szó. Az ötletei nemcsak kreatívak és látványosak, de olcsók, gyorsan elkészíthetők, és könnyen kivitelezhetőek is, épp amilyenekre Pécsnek szüksége van. Felelősségrevonás helyett miért nem kérjük fel, segítse a szervezők munkáját, és álmodjon néhány pécsi utcának olyan meglepő látványtervet, ami a világ minden pontján megjelenne a sajtóban, az interneten pedig várhatóan villámgyorsan terjedne a híre?

Hatalmas pazarlás lenne ezt a tehetséget nem kihasználni.

Remélem, ötletem felkeltette az érdeklődésüket, sok sikert kívánok Pécsnek!


őröltbors
nem pécsi kultúrakedvelő állampolgár

rozzantkéjenc · http://masszazs.blog.hu 2009.05.30. 19:22:30

SZM-faszom megáll!
Egyelőre veszélyben az ÖSSZES project, amit ez az impotens bagázs menedzsel, lassan nyakunkon a 2010, egyelőre sehol semmi, a félkész cuccokon meg az amatőr szarságokon fog röhögni fél Európa és akkor ez a majom még pereskedéssel akar foglalkozni??????????
Ahelyett hogy megfogná a lapát nyelét és segítene kiásni az alapját annak a kulipintyónak, amit két hónap múlva át kellene adni?!?!?!

rozzantkéjenc · http://masszazs.blog.hu 2009.05.30. 19:23:46

@Vonatosi Márió: hogy 2100-ban hol leszel, azt senki nem tudja, de hogy nem lesz jó szagod, azt biztos! :-)

borovi 2009.05.30. 19:25:06

Pécs egy világra szóló botrány lesz 7 hónap múlva. De az ilyen Ruzsa-féle rablók az utolsó pillanatig fejni fogják a projektet, abban biztos vagyok.

StopSzmog 2009.05.30. 19:32:02

@Benei_Peter:
Ő a polgármester. És? Jahogy politikailag és nem jogilag léphetne valamit? Értem :)

p_pitypang (törölt) 2009.05.30. 19:38:53

@changebug:

changebug 2009.05.30. 19:04:34
[Ruzsa Csaba] "Gondolom egy ujgazdag kiskocsog."

RCS apja révén a helyi elithez tartozik.

Idősebb (dr.) RCS a megyei kórház főigazgatója
és egy belvárosi hotelt is épít mint beruházó.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.30. 19:43:21

@StopSzmog: Világos. Tehát ha egy polgármester kinevez valakit, akkor a te logikád szerint az új polgi nem rúghatja ki. Gondolom, a cégek új ügyvezetői sem rúghatnak ki régi kollegát, nem igaz?

is 2009.05.30. 19:46:36

@StopSzmog: "Akkor is ő a felelős, ha közvetlenül nem járul hozzá a perhez, sőt, Ruzsa kinevezéséhez sincs semmi köze? Mé?"

Az egy az önkormányzat által létrehozott szervezet. Többsége van a közgyűlésben, ha előterjeszti, bármit csinálhat ott, leválthat, megszüntethet stb. Na innentől azt hiszem te sem vonod kétségbe, hogy felelős azért, ami ott történik.

StopSzmog 2009.05.30. 19:48:36

@Benei_Peter:

Nem, semmi közöm Pécshez (azon kívül, hogy szeretem) meg ehhez az egészhez, csak szerettem volna érteni, hogy itt most arra kérnek egy polgármestert hogy "valahogy hasson oda", vagy tényleg vannak jogi lehetőségei? Szóval hogy mutyival a mutyi ellen vagy mi van.

egymilliopicikrisztus 2009.05.30. 19:50:13

@pongyola_pitypang: Szóval akkor innen való ez a hihetetlen kreativitás és a lendület hiánya, ami miatt most erőből akar ördögöt űzni.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.30. 19:52:10

@StopSzmog: Természetesen vannak jogi lehetőségei. Ő a legális vezetője az önkormányzatnak, gyakorolhatja a jogköreit.

Lear 2009.05.30. 19:53:53

Pécsett mindenhol áll a bál: lásd a megyeri téri park elpusztításának ügyét:

megyeriter.blog.hu

StopSzmog 2009.05.30. 19:54:06

@Király Rák:
Nem logika, csak egy kérdés volt. Basszus én naiv és tájékozatlan vagyok nem pedig rosszindulatú.

Ha tudsz, kérlek válaszolj néhány kérdésemre annak érdekében, hogy jobban érthessem: kinek az alkalmazásában áll Ruzsa? Ki a munkaadó vagy micsoda, aki gyakorolja a munkáltatói jogokat?

Csupán azt próbálom kideríteni, hogy Páva pm kirúghatja azt a szerencsétlent vagy csak kezdeményezheti, hogy kirúgják és ha ez utóbbi a helyzet, akkor legálisan vagy csak a háttérben teheti ezt meg. Ennyi.

StopSzmog 2009.05.30. 19:59:49

@is:
+ KirályRák + Benei

Köszönöm a türelmet, most már értem.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.30. 19:59:56

@StopSzmog: Igen, ki. RCS-t a város alkalmazza, a város vezetője pedig a polgármester és a polgármesteri többséggel rendelkező önkori. A kérdés az, hogy RCS-t közvetlenül kirúgathatja-e Páva, vagy kell hozzá az őt támogató közgyűlés támogatása (közvetve). De Páva Zsolt helyzetben van, léphet, lépnie kell, és remélem, a Pünkösd utáni héten lépni is fog.

Bocs, nem volt rosszindulatú a kommented.

StopSzmog 2009.05.30. 20:01:02

@Benei_Peter:
Úgy érted 2100-ben? :)

Azért az egy naaaagy és kiheverhetetlen arculcsapás lenne a pécsieknek, ha Szeged mentené meg őket : D

jkiii 2009.05.30. 20:06:18

Kedves Ruzsa Csaba,

neked bizony a kurva anyadat... rosszindulattal.

changebug (törölt) 2009.05.30. 20:07:24

@pongyola_pitypang: Koszonom.
Ja, hat varhato volt, ez az uj "elit". Penzt nyomta a szeme fenyebe azt ez lett belole.

Tomzone 2009.05.30. 20:08:16

Sonkan azt irjatok, hogy ujgazdag kocsog. Valoszinuleg a tenyek helyett csak az indulat szol beloletek. Az elso resze nem igaz, a masodik igen, de hat mindenkinek a maganugye, hogy mire hasznalja testet a boldogulas erdekeben...

StopSzmog 2009.05.30. 20:09:27

@Király Rák:
Ok, felfogtam. Megzavart, hogy válságstábról meg új és legújabb menedzsmentről, meg ilyen-olyan biztosok kinevezéséről hallottam (nem követem napi szinten az eseményeket). Azt hittem, már régen kivették a töketlen önkormányzat kezéből ezt az egészet. Egyébként ha kirúgják Ruzsát, ki jönne a helyébe?

Mindegy is. Még egyszer köszönöm a türelmes okítást.

bolhaplaza.hu 2009.05.30. 20:15:17

@hamargeza: De fogadok hogy neked nincs 900 ezres fizetésed mint neki.Szóval lehet hogy idióta,de szerencsét idióta.Jó helyre tojta a gólya.

joungen 2009.05.30. 20:18:32

Csak óvatosan itt a blogban RCS kritizálásával, mert már dolgoznak a jogászai azon, hogy feljelentenek minden kommentezőt aki kritizálja őket! :D

Az tényleg elképesztő, hogy egy 33 éves embernek akiről azt hinné az ember, hogy már egy fiatal generáció tagja - még mindig ugyanolyan reflexei vannak, mint egy párttitkárnak.

Szuper vezető lehet, tuti rábíznék egy projektet...

Herr von Kartz 2009.05.30. 20:27:58

Pécsiként, ráadásul kulturális sajtósként, aki minden csápjával igyekszik feltérképezni az EKF körül zajló, mindennapi ügyeket (nem feltétlenül csak a sajtóból) észre kellett vennem valamit.

Mindegy ki áll a Pécs2010 Menedzsment Kht. élén, azt ekézni fogják. Évekig Mészáros Andrást ekézték, jobbról és balról ment a baszogatás, hogy így dilettáns meg úgy paraszt, és elkávézza meg elzabálja a hihetetlenül nagy havi fizetését. Való igaz hogy nem nőtt a keze alatt a munka, de nekem van egy olyan elméletem (ki tudja, még kiderülhet), hogy a szocialista alpolgármester bagázs kötőféket tett Andrásunkra. Nyilván, az is lehet hogy saját magától volt dilettáns. Évek alatt talán kiderül, találgatni fölösleges.
Itt van most ez a Ruzsa Csaba. Elég egyszer kinyitnia a száját, már basztatja mindenki. Gyakorlatilag _teljesen mindegy_, ki van abban a székben, basztatva lesz. Teljesen mindegy mit csinál, basztatva lesz. És ez már nem az EKF-ügyet minősíti, hanem inkább minket. Mert érthető, hogy a kezdeti lelkesedés szép lassan elapadt, és az is, hogy a folyamatos negatív sajtó negatív reflexeket épített ki bennünk. De alapvetően most már bárki mond bármit, tesz bármit, gondol bármit EKF ügyben, aki ott van a csapatban, az egy furkó, az egy sógorkoma, dilettáns senki, és így tovább.

Ezzel nem azt mondom hogy a jelenlegi megnyilatkozással nincsenek problémáim. Bár, igyekeztem belehelyezkedni a szerepébe és elgondolkodni azon, mit lehet itt tenni mint vezető, hogy az általam vezetett szerv renoméját védjem (ha nincs, akkor azt a keveset). Mit lehet tenni, aminek nem az lesz az eredménye, hogy leszánalmasbalfaszoznak. Vagy, fogalmazzunk másképp - ha a konzervatórium blogból csinálna valaki paródiablogot, vajon a szerző, megálmodó, vezető nem háborodna fel rajta? Persze, nyilván elgondolkodna, megfogadná az építő kritikát, és szemlesütve továbbkullogna. Ki nem gondolná azt hogy mostantól bárki átgyalogolhat rajta?

Remélem érthető a gondolatmenet.
Visszatérve az ekézésekre: azt sem állítom hogy nincs gond az EKF körül (bár számos remek rendezvényünk van, heti szinten jelenik meg valami külföldi előadó, művész, zenész, akármi, még ha nem is, vagy nem feltétlenül a menedzsment központ pénzén, hanem a lelkes és kreatív szervezők munkája által), de az egészen egyértelmű hogy most már szarhatnak aranyat is, az is gyanús lesz, és azért is jár majd a faszkorbács. Most akkor hogy is állunk?

baphomet 2009.05.30. 20:28:35

Inkább vegyék be az MKKP-t az EKF-szervezésbe. Végre valaki dolgozna (és még ötletei is vannak).

blacklord 2009.05.30. 20:29:35

Respect, őröltbors, csak csatlakozni tudok a felvetésedhez. Csak az a kérdés, hogy rá tudjuk-e venni ezeket? Szóljon valaki a Marikának, hogy kéne megint egy népszavazás... :-D (mellesleg neki is le a kalappal, még úgy is, hogy a cédulák aztán nem jöttek össze)

blacklord 2009.05.30. 20:35:54

Herr von Kartz, te most igazából mit is akarsz mondani? Hogy kussoljon mindenki, hiszen milyen tök jó is ez a projekt? Vagy azért van ez a hatalmas szánalomhegy, mert a nép hozzáállása ilyen negatív? Te ezt komolyan gondolod? Bmeg, koncepció, terv, végrehajtás. Nyilván senki nem fog folytonosan tapsikolni, ha mindháromnak még az írmagja is hiányzik. Ezentúl különösen a konzibloggal kapcsolatos megjegyzéseid totál szánalmasak... Ez úgy kb. a Jeszenszky-féle védekezés. Ahogy a német mondaná: "Rundumverteidigung - da wächst kein Grass mehr..."

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.30. 20:41:48

"Az EKF-et nem a kétfarkúak járatják le, hanem Ruzsa Csaba és a hozzá hasonlóak."

RCs.-nak ha esze lenne, ezt ő is tudná.

Mr. Acid 2009.05.30. 20:43:21

@Herr von Kartz:
Az az igazság, hogy én speciel pont leszarom a pécsi EKF-et. Nem fogok arra járni, és külföldiekkel sem fogok beszélni róla, tehát ne fogok égni, engem nem érdekel. Viszont az EKF megvalósítása több, mint szánalmas, azt' talán mindenki láthassa. Ha egy nagy darab sz@rkupacon üldögélek, s erre rámutatnak, nem kezdek el érvelni (és perelni), hogy az egy virágos rét (analógia: Erik, a vikingből a "Nem süllyedünk jelenet").
A kétfarkú kutya pedig szegedi egyetemistaként a szívem csücske. EL a jogászmancsokat a közeléből!

Herr von Kartz 2009.05.30. 20:45:41

@blacklord: nem azt mondtam hogy kussoljon mindenki
és mintha azt is leírtam volna hogy a projekt és a menedzsment alól jócskán kilóg a lóláb.
a civilek akik megálmodták az egészet, már rég nincsenek körülötte, ehelyett az önkormányzat (ami Toller idején konkrétan kiszedte a pályázatot a civilek kezéből) felépített egy agyonbürokratizált intézményt, ami majd felügyeli a munkálatokat. igen, bizonyos szintig erre van szükség. és mivel senki nem lát bele igazán abba, hogy ki mit és miért csinál, könnyen is mondjuk hogy minden pénzkidobás. egy része az, egy másik része meg kéz kezet mos alapon csúszik ide-oda. nyilván több sebből vérzik az egész, rengeteg papírral jár bármit megcsinálni, egy civil ötletnek nincs terepe végigmenni az egészen. az EKF ráadásul az idei évben minden rendezvényt "támogat", nagyobbrészt a nevével, hogy majd később elmondhassák, ezt is ők csinálták.

szóval van itt baj a projekttel elég. viszont csak azt tudjuk, hogy ők itt, azok alapján amit tudunk róla, mit tesznek. azt nem tudjuk hogy mit tudtak a liverpudlik amikor az övék készült, vagy a szebeniek, vagy bármelyik másik városban hogy zajlott belül, az ECOC-ot megelőző években a munka. csak azt látjuk, hogy itt nem úgy megy ahogy szerintünk kéne. és ezzel egyet is tudok érteni.

amit a bloggal kapcsolatban mondtam, azt úgy értettem, hogy:
tegyük fel hogy valaki csinál egy olyan oldalt, ahol ez a retorika, ezek a témák, ez a stílus, ez a layout jelenik meg, de konkrét paródiaként, kifigurázva, gúnyolódva. nem kell hogy jogos legyen, lehet öncélú és rosszindulatú is. mit tenne a bloggazda?
és azért ez a példa, mert ez volt kézenfekvő. mindenki kérdezze meg magától, hogy ha az általa készített bármit betámadná egy (jogos-jogtalan, színvonalas-ordenáré, vicces-humortalan) paródia, kritika, bírálat, akkor hogy reagálna, és mi lenne a számára hosszú távon kifizetődő emberileg.

továbbra sem állítom hogy a KKO-féle őrület nem volt jogos és nem volt színvonalas. De, kurvára az volt, és Ruzsának nem biztos hogy ilyen humortalanul kellett volna reagálnia. Oké. Hogy kellett volna? Mi lett volna az ami miatt a nagy többség nem fogja basztatni? Lépjünk hátra ettől két lépést és gondolkodjunk el rajta.

Nem védem, csak igyekszem megérteni a magyar mentalitást mint olyat.

Haaat1 2009.05.30. 20:47:21

Tulajdonképpen Ruzsa Elvtárs is csomagolhat. Ha lehet, a tisztasági csomagot, és pár napra elegendő klotyópapirt is tegyen a zacsiba.

Széna Tomi 2009.05.30. 20:47:43

@Herr von Kartz, írod:
"Itt van most ez a Ruzsa Csaba. Elég egyszer kinyitnia a száját, már basztatja mindenki. "

Vedd észre, hogy ez a Ruzsa Csaba kezdte a basztatást. Egy internetes médiahekkért perrel fenyegetőzni óvodás szintű ordas basztatás. Pont.

Haaat1 2009.05.30. 20:50:02

@Herr von Kartz: Szegény orszák kultúrális fővárosa ne urizáljon.

Herr von Kartz 2009.05.30. 20:51:27

javítás:

KKO helyett KKP

Haaat1 2009.05.30. 20:52:20

@Széna Tomi: Persze Tomi, mert ezek a kétfarkúak addig kukorékolnak, ami a végén az EU is odafigyel, mivé lesz a pénze.

Kell ez nekünk??????????????????????, Esetleg nekik?

Herr von Kartz 2009.05.30. 20:52:26

@Széna Tomi: oké

te ebben a pozícióban hogy reagáltál volna? a következményekkel is gondolj.
hajrá, várom a megoldást.

Haaat1 2009.05.30. 20:53:46

@Herr von Kartz: Nagyon jól tudta, hogy meleg a pite.

Mr. Acid 2009.05.30. 20:54:36

@Herr von Kartz: Egy rohadt szót se kellett volna szólnia, meghúzni magát, s remélni, hogy pár éven belül nem indul ellene büntetőeljárás.

bryan 2009.05.30. 21:28:08

@Herr von Kartz:
Pl. küldök egy meghívót, hogy jöjjön, csináljon valami jót. Szerintem simán ingyen olyasmit tudna összehozni a srác (ha jól tudom az MKKP egy ember, sőt rosszindulatú pletykák szerint az EFKP-t, az egyfarkú kutyapártot is ő csinálta :), amit az önkormányzat csillió forintból sem tudna összehozni. Arról nem is beszélve, hogy ez mekkora pozitív reklám lenne. Az MKKP olyasmi, ami nem köthető igazán politikai oldalakhoz, a reakciótól az indexen át, népszabadságig mindenhol volt már róla pozitív kritika.
De ehhez a húzáshoz humorérzékre, kreativitásra, eredetiségre, tájékozottságra meg 10 számmal kisebb arcra lett volna szükség. Jé, ugyanezek a tulajdonságok kellenének egy jó idegenforgalmi arculat kialakítására. Milyen meglepő, hogy az EKF ott tart, ahol ugye?

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.05.30. 21:38:50

@Herr von Kartz:
"De, kurvára az volt, és Ruzsának nem biztos hogy ilyen humortalanul kellett volna reagálnia. Oké. Hogy kellett volna? "

Például úgy, hogy nem fenyegetőzik perrel?

"és azért ez a példa, mert ez volt kézenfekvő. mindenki kérdezze meg magától, hogy ha az általa készített bármit betámadná egy (jogos-jogtalan, színvonalas-ordenáré, vicces-humortalan) paródia, kritika, bírálat, akkor hogy reagálna, és mi lenne a számára hosszú távon kifizetődő emberileg."

Kíváncsi lennék, hányan perelték Karinthyt az így írtok tiért...

kafferbivalybalamber 2009.05.30. 21:41:21

@Herr von Kartz:
Inkább Ruzsa elvtárs mentalitását próbáld megérteni, ne a "magyar mentalitást". Ilyen idiótaság után ugyanis a világon bárhol szénné alázták volna az ilyen faszkalapot, nem kell ehhez magyarnak lenni. Persze megpróbálhatod megérteni azt a fajta általános emberi magatartást is, hogy ha valaki hülyeségeket beszél, akkor lehülyézik, de ez lehet, hogy bonyolult lesz neked.

osborne 2009.05.30. 21:49:38

a poszt jogos,

de

várjuk meg Páva urat mit reagál. Nem kell kirúgni senkit ezért csak lebaszarintani azt aki ezt benézte-túlreagál vagy azthitte szoci trükk.

Pereljék inkább azokat akik miatt Pécs kb szanálható és a EU főváros projekt fél évvel a kezdés előtt a coldshit állapotban van.

Herr von Kartz 2009.05.30. 21:51:09

@Mr. Acid: bűntetőeljárás? miért is kellene legyen? azért mert ő jelenleg a vezető? ha gipsz jakab lenne, ellene is indítani kéne?

@kafferbivalybalamber: igen, nyilván túl egyszerű agyam van, amiért igyekszem belehelyezkedni egy olyan szituációba, milyen az amikor kritika ér, akár joggal, akár jogtalanul.

továbbra is hangsúlyoznám, hogy ebben az adott esetben hülyeséget csinált. de tényleg kíváncsi lennék mi lehetett volna annak a következménye, ha senki nem reagál. ugrálva és ujjal mutogatva röhögnénk, hogy nolám, ezek olyan balfaszok, hogy ezekkel még gúnyolódni is bármikor lehet, és belekezdene boldog-boldogtalan. persze továbbra is nagy valószínűséggel lenne jogalapja, legitimitása.

engem is ért már kritika abban amit csinálok, az esetek bizonyos százalékában teljesen jogtalanul, más esetekben jogosan. amikor jogos, akkor általában be is ismerem, csak néhányakban ez olyan reflexeket indít be, hogy na, akkor ezen a csávón bármikor át lehet gyalogolni. a perrel fenyegetőzés túlzás, de zárni a sorokat, az viszont kötelesség.

Herr von Kartz 2009.05.30. 22:01:34

ettől az egy konkrét szituációtól függetlenül
de most komolyan

van itt a kommentelők közt bárki, akár csak egy is, aki életében akár csak egyszer hibázott úgy, hogy jogosan érte megfeddés, kritika, gúny, de védeni akarta magát, még akkor is ha tudta hogy alaptalan. mert érezte hogy így járhat jobban. volt akár egy ilyen eset is?

élő szövet a belső mészvázon 2009.05.30. 22:09:27

@Herr von Kartz:
A magadfajta opportunisták miatt sétálhat el s sok tehetségtelen, kövek alól előmászott nagyarcú tolvaj barom a milliókkal, maga után hagyva a ganét.

Miért nem kapja meg a pénze 20%-át menet közben, s a maradék 80%-at kamatos kamattal csak akkor, ha eredményes munkát végez?

Ha egy poszthoz csodatévő kell, akkor jelentkezzen olyan, aki csodát tud tenni. Nem az a lényeg, hogy más mit csinálna, az a lényeg, hogy a MEGFELELŐ ember mit tud csinálni. Ha nem megfelelő? Ha senki nem megfelelő? Akkor jobb el sem kezdeni. De legalább nem folyik ki újabb x milliárd.

Mr. Acid 2009.05.30. 22:13:46

@Herr von Kartz:
A büntetőeljárást azért kell(ene) majd elindítani, hogy kiderüljön, kik voltak a haszonszerzői a besült EKF projektnek. Mivel Mo.-n vagyunk, és mivel kiemelt, több milliárdos projektről van szó, egy fillért sem tennék arra, hogy nem lopták folyamatosan kifele a pénzt. Persze, ne legyen igazam, de ahol, mondjuk, tíz milliárdnál nagyobb beruházás van/volt, ott általában a vezetők tudtával jelentős százalékok tűntek el.

Herr von Kartz 2009.05.30. 22:23:25

@élő szövet a belső mészvázon: a magamfajta opportunisták? felkopik az állam, baromira nincs ám megfizetve a kulturális sajtózás, még pécsen se :)

a menedzsment kht feje nem azért kapja a fizetését hogy mindenhez értsen. a kultúrához persze nem ártana, ha értene. és az operatív csapatban is van elég tufkó, aki például pont Pécs legnagyobb ütőkártyáját, a könnyűzenei szektort hagyta parlagon heverni évekig. szóval van itt bibi, de ettől függetlenül ő egy adminisztrátor. ahhoz viszont, való igaz, túl van fizetve. az elődje is túl volt.

@Mr. Acid: az akkor nem konkrétan ellene indulna. és indulnia is kellene. csak elfelejtjük hogy Magyarország a következmények nélküli ország. Remélhetőleg ennek tükrében a KKP-s Gergő gyereket is békén fogják hagyni.
Biztos lehetsz benne hogy lopták és lopják a pénzt. Nem is annyira lopásnak hívják, mint inkább indokolatlan túlfizetésnek. az igazi simlizést nem feltétlenül a menedzsment csinálja majd, hanem a nagyberuházások kivitelezői. ez egy ilyen ország.

ettől függetlenül teljes mértékben meg tudom érteni hogy felszólalt a 2100-as oldal ellen, mert hivatalos személyként ez volt a kötelessége. lehetett volna ezt több humorral, elegánsabban, nem túllőve a célon. sőt, kellett volna. és lehet hogy magánemberként kurva jót röhögött rajta, mivel ő se bábáskodik a kezdetektől ezen az egészen, és látta, láthatta hogy mi folyik eddig. vezetőként nem engedhette meg magának azt a luxust, szvsz, hogy elröhigcsélje a dolgot. gondoljunk már bele hogy akkor tőlünk, kommentelőktől, mit kapott volna a kobakjára? elismerő buksisimogatásokat?

bryan 2009.05.30. 22:32:23

@Herr von Kartz:
33 évesen ez az RCs egy több milliárdos, kátyúban lévő kreativitást, ötleteket, igénylő projektet irányít. Hadd várjak már többet tőle, mint mondjuk egy hatvanéves ex-munkásőrtől, vagy egy szcientológustól. Ha meg ezt nem teljesíti, akkor meg menjen hr menedzsernek, vagy biztosítási ügynöknek. Nehogy véletlenül kreatívok közelébe kerüljön. Ráadásul, ha jól láttam személyesen meg sem volt említve a Pécs 2100-on.

bryan 2009.05.30. 22:35:29

@Herr von Kartz:
Ha megvalósítja az ötletemet, pajzsra emelem és mindenki elé példaként állítom. Persze akkor is megkapná a maga oltását másoktól, viaszont akkor nem te egyedül védenéd. :)

Herr von Kartz 2009.05.30. 22:46:09

@bryan: én se őt védem

és nem vagyok fizetett EKF-propagandista sem
majd ha kapok tőlük valamiféle pozíciót azért amit az asztalra igyekszek tenni már évek óta. de nem kapok. mellékes :)

tehát nem arról van szó hogy őt védem, hanem arról hogy mindenki úgy küldi el a francra hogy gyakorlatilag semmit nem tud arról hogy ki ő, mit csinált, mit nem, mióta van a posztján. a poszt az, gyakorlatilag, ahonnan ha bárki bármilyen módon megnyilatkozik, akkor beássák a földbe. szerintem akkor is beásnák, ha erre viccesen reagált volna. szinte biztos vagyok benne. ezért próbálom a másik vetületre is felhívni a figyelmet.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.30. 23:07:47

@Herr von Kartz:

"Pécsiként, ráadásul kulturális sajtósként, aki minden csápjával igyekszik feltérképezni az EKF körül zajló, mindennapi ügyeket (nem feltétlenül csak a sajtóból) észre kellett vennem valamit."

Gyanús vagy te nekem... Nem véletlenül te figyeled a sajtót havi nettó 150-ért? Marketingtanácsot sem adsz nettó 167-ért? ;-)

http://index.hu/kultur/pol/2009/05/29/nagy_tetelben_szivarog_a_penz_az_ekf-bol/

Herr von Kartz 2009.05.30. 23:13:40

@dark future: meglehet, de akkor engem csúnyán átvágnak, mert a 150 nettónak a színét se látom :)
és nem is a menedzsment kht pecsétje van a szerződésemen :)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.31. 01:10:38

@Herr von Kartz: ,,tegyük fel hogy valaki csinál egy olyan oldalt, ahol ez a retorika, ezek a témák, ez a stílus, ez a layout jelenik meg, de konkrét paródiaként, kifigurázva, gúnyolódva. nem kell hogy jogos legyen, lehet öncélú és rosszindulatú is. mit tenne a bloggazda?"

A helyzet alapvetően más. A bloggerek döntő többsége maga csinálja, amit csinál, szórakozásból. Más állami pénzt elverni. Aki közpénzt költ, ráadásul rosszal, azt parodizálják. Ha ez nem becsületsértő (mint ahogy MKKP-esetben nem az), akkor ezt el kell viselnie.

Egyébként a ki mit csinálna kérdés vérmérséklettől és belátástól függ. Tóta W-t pl. parodizálják a neten a Tirpákbokrétásék, Tóta meg le se szarja.

n a g y z a (törölt) 2009.05.31. 01:34:44

Nagyon vártam valahol egy ilyen cikket, köszönöm nektek!

kulalak 2009.05.31. 02:36:01

@Herr von Kartz: te mondd, hany bejegyzes kell addig mig rajossz, hogy ugyanazt csinalod mint RCs? Az eredeti blogbejegyzes arrol szolt, hogy az EKF kezet csokolhat a MKKP-nak az ingyenreklamert, aki ezt nem erti, plane a vezetoje annak alkalmassaga megkerdojelezheto. Kozszereplokent turnie kell, elmondhatja, hogy nem esik jol, de PERREL FENYEGETOZNI hulyeseg.
Ha azt hiszed, hogy valaki itt majd megerti, hogy mit akartal kifejteni elobb aludj egyet es olvasd ujra a blogot. Senki nem akar teged bantani. De az ilyen sertodos durcas reakcio messze van a kepviselt Europatol. Hogy oda ne rohanjak...

kétfarkúkutya 2009.05.31. 02:59:31

Hi,
kicsit lehalt a pecs2100.hu, sikerült túlterhelni. ideiglenesen itt az oldal: http://mkkp.hu/pecs2100
de tudja fene, lehet mire ezt olvassátok már működik megint

hacsaturján 2009.05.31. 05:03:28

montam már, hogy egyenesen imádom a konzervatív proletárokat? (a tengerimalacom pedig az ágy alá bújik, ha fuvolaszót hall). följelentem az egész konzervatóriumot, mert a ruzsa nevű följelenti a kétfarkú kutyát és majd páva isten rendet rak, amíg föl nem jelenti valaki, akit aztán szintén följelentenek, éljen a följelentés, mint a kor konzervjének manifesztációja (hubazmeg, följelentem magam)!

hacsaturján 2009.05.31. 05:06:21

(ha majd a ruzsa nevű együtt csücsül a kétfarkú kutyával a sitten és mindegyiküknek páva porkoláb szolgáltatja a löttyöt, akkor dicső népünk elrebeg egy halleluját.)

tevevanegypupu 2009.05.31. 09:33:23

Ha jol ertettem egy Pava interjuban, ezeket nem fogjak kirugni, mehet tovabb az egesz, valoszinuleg nem is Pavatol kell remelni, hogy el tudja takaritani oket. Hiller elvtars lenne az illetekes es az ideiglenes kormany. Remenytelen az egesz.

Herr von Kartz 2009.05.31. 14:38:20

na akkor elmondanám még egyszer
ebben a konkrét szituációban a csórikám hülyeséget csinált, amiért perrel fenyegetőzött.
az MKKP-féle poénon én is fetrengve röhögtem
és semmi közöm sincs az EKF-et menedzselő bármilyen intézményhez
ráadásul én magam is kicsit sanda szemmel nézem ezt az egész mizériát ami itt folyik

de arra lennék még mindig kíváncsi, hogy hogy lehet ezt úgy lereagálni, abban a konkrét vezetői székben, hogy utána ne vágják hátba a vezetőt egy péklapáttal.

tényleg, tételezzük fel spontán, hogy nyilvánosan jelenti ki, hogy neki baromi szimpatikus az MKKP pécs2100-as kezdeményezése, egyik-másik ötletet még támogatni is, és egyébként mélységesen egyetért a paródiával, mert nagy része jogos, a továbbiakban pedig önkritikát fog gyakorolni az általa vezetett egész bagázzsal egyetemben.
nem ugrálna a hátán mindenki hogy nem alkalmas vezetőnek??

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.05.31. 15:47:59

Szasztok!
Kedves Konzervatórium!
Írtam nektek egy nyílt levelet itt a Blog-hu-n:
blogpecs.blog.hu/2009/05/31/nyilt_level_a_konzervatorium_monnyon_le

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.05.31. 16:15:05

Ajánljuk (kedves El Lobo figyelmébe is) :
http://ottorony.blogspot.com

bryan 2009.05.31. 16:20:08

@Herr von Kartz:
Értem amit írsz, valóban nekem is eldurranhatna az agyam egy ilyen szituban, de neki mielőtt nyilatkozik lett volna rá ideje, hogy lehiggadjon, végiggondolja a dolgokat. Nem ő az egyetlen aki ezt nem szokta kivárni, itt sem sokan vártuk meg ezt írás előtt.
"nyilvánosan jelenti ki, hogy neki baromi szimpatikus az MKKP pécs2100-as kezdeményezése..."
Akkor is lett volna osztás, de van azért nem csak az a két lehetőség van, hogy per, vagy dicsőítés, (amit én írtam az például nem magának az oldalnak a dicsérete lett volna).
Ő a legrosszabb lehetőséget választotta, ezért azt kapta amit megérdemelt. Se többet, se kevesebbet.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.31. 16:58:52

@Herr von Kartz: Szerintem, ha kiáll, hogy izé, reggel belémjöttek a zöldnél, hármast kapott a gyerek kémiából, estek az OTP részvényeim, és emiatt túlreagáltam az MKKP-paródiát, amit persze senki nem szeretne lepereltetni a netről, akkor ebben az ügyben minden rendben van.

Mink itten nem feltétlenül kirúgást kérünk, csak azt, hogy ezt a hülyeséget vonják/vonassák vissza, és lehetőleg inkább a válságprojekttel foglalkozzanak, mint az MKKP-vel.

Herr von Kartz 2009.05.31. 18:18:13

@Király Rák:

kezd itt kialakulni a közös nevező
abszolút egyet tudok érteni az elképzeléssel, és való igaz hogy nem a két véglet van. igyekeztem azért sarkítani hogy elméleti síkon érzékeltessem, szerintem a szűk keresztmetszet mindenképpen maga a pozíció, a megnyilatkozóktól és a megnyilatkozásaiktól függetlenül. mindig lesz egy többségnek tűnő kisebbség, akik pellengérre állítják az illetőt, csak azért mert azt mondta, amit.

még mindig nem azt állítom, hogy a perrel fenyegetőzés legitim. konkrét idiotizmus, és egy 33 évestől valóban túlzottan szocialista beidegződésnek hat (apropó, asszem ha lesz lehetőségem, meg is kérdezem személyesen, hogy miért is...)

___________________________ (törölt) 2009.05.31. 20:11:32

@Herr von Kartz:

"de arra lennék még mindig kíváncsi, hogy hogy lehet ezt úgy lereagálni, abban a konkrét vezetői székben, hogy utána ne vágják hátba a vezetőt egy péklapáttal."

Alapszabály, hogy humoros/ironikus/szatirikus betámadásra az ember vagy sehogy nem reagál, vagy humorral/iróniával/szatirikusan. Máskülönben automatikusan bukta az asszót.

Vissza lehet dobni az ilyen labdákat. Pl. jó vicc lenne bejelenteni, hogy pályázatot írnak ki - valami jelképes, minimális pénzbe kerülő jutalomért cserébe - a 2100-as projektre, mert hát tervezni kell a jövőre is. A pályamunkákat zsüri értékeli (ami két unatkozó pécsi egyetemistából áll, nyilván nem kell a dologba komoly erőforrásokat tenni), a nyertes pályázatot 2090 körül komolyan fontolóra veszik.

Ez az egyik legjobb trükkje az ironikus betámadások kivédésének: tegyél úgy, mintha komoly javaslatnak vennéd. Ha ezt jól csinálod, ettől a vicc azon csattan, aki küldte.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.05.31. 22:06:24

A helyzet az, hogy akár pozitiv, akár negatív attitűddel közelítünk a jelenséghez, a mindkét esetben levonható konklúzió az ,hogy a világ márpedig kerek! Hiszen amennyiben az ekáef-managerek nem így reagálnának egy ilyen helyzetre, akkor ez a helyzet bizony, nem is állhatott volna elő. Mert csodák nincsenek!

Ezzel együtt a helyzet szerintem súlyosabb mint amilyennek látszik. Ez a fajta gondolkodás és/vagy hatalomból való reagálás - mármint a perelés emlegetése -, ha jól értem, azon alapul, hogy küllemre hasonlónak találtatott a paródia alapját, tárgyát képező honlap dizájnja, külleme az általa parodizáltéhoz. Így felvetődik az emberben, hogy vajon hányadán is állnak a kultúrával, az irodalommal, az egyes műfajokkal az EKF menedzsmentjénél, az éppen kulturális fővárost gründolók.

Hiszen a “paródia” jelentése, a görög paródeo kifejezésből (dalt gúnyosan, eltorzítva előadni) nem más, mint egy ismert mű, műfaj vagy stílus (jelenség) gunyoros, komikus hatású utánzása. UTÁNZÁSA! Mégpedig egyfajta komikus hatás kiváltása, azaz nevettetés céljából történő utánzása. Az utánzás módja pedig a mű, a jelenség formai jegyeinek utánzása, ami természetesen tartalmi kritikát is hordozhat, amennyiben ironizál is! Ami pedig a szándékolt és mégis józanul megfontolt elváltoztatást nem nélkülözheti.

Aki számára ez felfoghatatlan, befogadhatatlan annak az ilyesféle nyílt kritikai megjelanítés ,színvallás is csak puszta talány marad. Így aztán uzsgyi neki, jöhet a bíróság elé való citálás, a pereskedés, méghozzá az önkritikus és mély magunkba nézés , a hibáinkból való tanulás helyett!

De ami a legelkeserítőbb, hogy a mindezt szükségképpen kísérni hivatott kiadós, megizzasztó és új egyensúlyt megteremteni képes sírva-nevetés, sírva-kacagás is elmarad. ::((( ::)))))

megöltem 2009.06.01. 16:04:01

+ indítson az ügyészség hanyag kezelés miatt büntetőeljárást, amiért ügyvédre költött ilyen ügyben

békepap 2009.06.02. 16:44:53

http://www.hirszerzo.hu/cikk.lenyomta_a_magyar_ketfarku_kutya_part_a_pecs2010-et_.110479.html

"Az ügyvezető igazgató szerint félreértésről lehet szó, miután ő csupán annyit mondott az MTI-nek, hogy megvizsgálják a lehetséges jogi lépéseket, és ebből lett az ennél lényegesen fenyegetőbb fontolgatás kifejezés a cikkben." :D

Fenyegető fontolgatás, ez azért 5 pontos.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.06.02. 20:21:45

@békepap: Ezek szerint polgármesteri hivatalban való elbeszélgetés volt. :D

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.02. 22:17:40

@Király Rák: Csak az a baj, hogy annak, akinek a fejében egy ilyen helyzetben bármiféle jogi lépés megtétele felmerül - és erről még bőszen nyilatkozik is -, nos arról nehezen tudom elképzelni, hogy bármilyen hivatalban - de még hivatalon kívül is - történő elbeszélgetés érdemi változást eredményezne a gondolkodásában.Ugyanis itt nem az a tragédia, hogy majdnem keletkezett egy ügy, egy bírósági ügy. Hanem a tragédia az a fajta gondolkodásmód, ami ad abszurdum elvezethet az efféle perekhez.

Csomorkány 2009.06.03. 09:34:18

Megnéztem a WEB-lapot, remek. Különösen a Lovecraftos duma tetszett, de az egészet meg fogom nézni.

makacs szennyeződés 2009.06.03. 10:26:34

ez a "monnyonle" pont olyan ostoba túlzás, mint a "beperellek".

a hülyéket ki kell röhögni, amelyik meg büszke is rá, és kikéri magának, azt hordóra kell állítani.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása