A "kapitalista" Herényi a kádári alkut igazolja

dobray I 2010.03.01. 08:00

A származás adott, a nézetek választhatóak, emiatt gondolja azt Herényi Károly, hogy nem egy törvénybe való, nem egy fajsúlyú a holokauszt és a gulág, meg a kommunizmus egyéb bűnei. Diktatúrák jönnek-mennek, a népirtások kevésbé, teszi hozzá. Amikor pedig nekiesnek, akkor magyarázkodni kezd. A magyarázkodásban Herényi olyanról beszél, amiről a Klubrádióban nem volt szó. Mártírok ott nem kerültek szóba.

Negyven évig főzték a gulyást a kommunisták, és beleaprítottak sokmindent és sokmindenkit. Amit Herényi mond, az tételesen sem igaz, mint azt már Ablonczy Bálint megírta a Heti Válaszban. A legabszurdabb kommunista válogatási szempontokat Kambodzsában állították fel a kommunisták: aki szemüveges, az a rendszer ellensége.

Hogy mit tiltsunk, és külön vagy egy törvényben, azt most hagyjuk. Amit azonban Herényi mondott, az kvázi Hegedüs András egykorvolt kommunista miniszterelnök véleményének igazolása. Eszerint: 1956 felelőtlen pattogás volt, ahelyett, hogy a reális helyzetet felmérő nép a seggén maradt volna. Mit akartok ti szabadságot a nagy Szovjetunió árnyékában? Álmodozók! Körülbelül ezt a nézetet fejtette ki Hegedüs az unokája által vele készített portréfilmben. Az a Hegedüs, aki kénytelen volt átadni Nagy Imrének a hatalmat, aki aláírta a szovjet csapatok behívását, és aki azután Moszkvába menekült. Csöppet sem cinikus.

Herényi véleménye ezenfelül az egész kádári alku igazolása is. Kaptok Trabantot három év alatt, esetleg Wartburgot, néha kinézhettek külföldre, de maradjatok a seggeteken. Egy nemzet gerincének megtörése. Egyébiránt: ha a nézeteit meg is változtathatja az ember, akkor is, sok esetben meghasonlás az osztályrésze. Egy diktatúrának pedig a legjobb támaszai a meghasonlott emberek, akiknek nincs a szemében semmi remény, és csak vegetálnak. Viszont az "osztályhelyzetét" és a múltját már nemigen változtathatja meg senki. Gróf voltál? Csendőr? Esetleg választhatsz: te kínzol másokat a Sztálin út 60-ban, vagy téged kínoznak. Fantasztikus opciók! De sokan nem választhattak még ezek közül sem. Amúgy lehet, hogy ők jobban jártak: legalább a becsületük biztosan megmaradt.

Köszönjük, Károly! Nyilatkozatod kéjes kárörömmel tölthette el az épp elbukó posztkommunistákat, akik a merjünk kicsik lenni és a mindenben a világtól függünk elvét vallják, még most is, Hegedüs nyomán, az ország állapotát is csak a válsággal magyarázzák. Herényi szerencsétlen nyilatkozatával hozzájárult a felelősség elkenéséhez. A mostani helyzetért való felelősség és a negyven évért való felelősség elmosásához egyaránt.

Herényi nyilatkozatát nem lehet félreérteni. Vagy ő maga nyilatkozott súlyosan félreérhető módon, fogalmazott rosszul. Herényinek, s ez a legkevesebb, bocsánatot kellene kérnie.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr511794915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evil overlord (törölt) 2010.03.01. 08:37:23

Összenő, ami összetartozik :)

Mémszóró (törölt) 2010.03.01. 09:17:01

Gondolhatja valaki hogy Herényi meggondolatlanul nyilatkozott, vagy hogy tájékozatlan. Én ezeket nem hiszem. Herényi szerintem tudatosan játszott rá a kommunista érzelmű zsidók érzelmeire. Mi mással indokolhatnánk, hogy ez a botrányos vélemény éppen a Kommunizmus Áldozatainak Emléknapján, és éppen a Klubrádióban hangott el?

Nyílt kiállás volt ez a kommunizmus mellett. Börtönt érdemelne.

zala 2010.03.01. 09:31:27

Én kicsiben egyetértek vele.
Elég durva lenne, ha a származása miatt tépnék le Károly körmeit, mielőtt agyonlövik.
Tegyék ezt a nézetei miatt!

zala 2010.03.01. 09:33:14

illetve nyilván ne tegyék, de ha a nézetei miatt tennék akkor én sem tiltakoznék :\

k.o._laci 2010.03.01. 09:37:57

Azért jó hogy kibukott ez Karcsiból, legalább most már tudjuk "hányas a kabát".
Remélem meghálálják neki a választásokon

excopp 2010.03.01. 10:52:29

"Nyilatkozatod kélyes kárörömmel"

bocsánat, de kéjes:-(

- a tartalmával egyetértek (Herényi olvasgathatna egy kis Tocqueville-t is)

greybull 2010.03.01. 10:53:02

ez a HK pont olyan, mint azok a lények, melyeket - amúgy meg nem érdemelt - parlamenti képviselősége előtt hivatásszerűen írott: egy Féreg.

greybull 2010.03.01. 11:17:22

@greybull: természetesen nem "írott", hanem írtott.

Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 12:21:36

Hétvégén hívtak közvéleménykutatók, a választásokkal kapcsolatban, ekkor tudtam meg, hogy H:K: a körzetünkben indul.
Leghatározottabban kijelentettem, hogy nem fogok rá szavazni.
Rohadjon meg!
Hegedűs a ruszkikat, Kádárt tartotta jobb megoldásnak, mint a független Magyarországot. Valójában Ő egy olyan ember volt, aki véletlenül került ebbe a történelmi helyzetbe, hisz ezen akcióin kívül nem sok más tettére emlékszünk!
Klubrádió mondjon le!

tevevanegypupu 2010.03.01. 13:18:31

Herenyi azt mondta amit gondolt. Ha ugy erezte volna, hogy rosszul fejezte ki magat, mar bocsanatot kert volna. David Ibolya jovahagyta a nyilatkozatot, kovetkezeskeppen az mdf is igy gondolja. Kell is, ha az szdsz anyagi tamogatasara szamitanak. De a nevuket mar megvaltoztathatnak. Az mdf Antall idejen eleg sok hibat elkovetett, sokszor kenyszerbol is cselekedett, de aljassagra soha nem vallalkoztak.

Vidéki 2010.03.01. 15:04:18

@tevevanegypupu: Írod: "David Ibolya jovahagyta a nyilatkozatot".

Azóta Ibolyka nyilvánosan helyesbített, "félreérthetőnek és félreértettnek" minősítve Heréyi örökbecsű gondolatatait.

Szerintem Herényi nem „félreérthető és félreértett” volt nyilatkozatában, hanem azt mondta, amit gondolt a kommunizmus áldozatairól.
Ez jellemzi gondolkodását.
Ha a legbelső körben ilyen alakok megélhetnek, milyen lehet a gyengébb eresztés?
Ha ezek után Ibolyka nem tépi le Herényi heréit, az azt jelenti, hogy szíve mélyén ő is osztja Herényi elveit, csak pillanatnyilag nem tarja taktikusnak hangoztatásukat.

qbr 2010.03.01. 15:18:06

Szégyen és gyalázat HK véleménye. Az ilyen nem olvas pl. Szolzsenyicint? Még hogy részben a saját felelőssége!
Ezt a véleményt csak egyetlenegy embercsoportra tartom még valamennyire érvényesnek: azok a kommunisták, akikkel később leszámoltak az elvtársaik, valóban saját maguk is felelősek a sorsukért, hiszen segítettek létrehozni a rendszert, tehát pl. egy Beriját vagy egy Rajkot felelősnek tartok. De HK nem rájuk értette, hanem az antikommunistákra.
És mi van azokkal, akik esetleg elmeséltek egy viccet. Vagy akiknek a lakása kellett a szomszédnak. Vagy akiknek az apja szorgosabb és ezért tehetősebb gazda volt. Vagy akik szegények voltak ugyan, de volt igazságérzetük és tiltakoztak, amikor elvitték a gazdagabb parasztokat.
Felháborító.

tevevanegypupu 2010.03.01. 17:08:09

@Vidéki:
Par evvel ezelott valoszinuleg meg egyikuk sem szavazta volna meg ezt a torveny-tervezetet. Egyre gatlastalanabbak lesznek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.03.01. 20:39:52

Herényi nyilatkozata valóban baromság, sőt felháborító, de cikk többi része se kóser. Ez egyáltalán nem erről szól, illetve 56 nem volt eltervezve. Ez csak ostoba és cinikus nyilatkozat, ami a holokauszttagadást akarta súlyosabbnak láttatni.

doktorur 2010.03.01. 22:04:20

H.K. nem véletlenül nyilatkozott ilyesmit. Nem hülye és nem tapasztalatlan. Egészen biztosan szándékosan nyilatkozott akkor és ott ilyesmit. Csak a mi ergya agysejtjeink nem érik fel az okokat. Mindenesetre maxiriszpekt neki, hogy képes volt ekkora faxnak lenni élô adásban...

lüke 2010.03.02. 08:39:21

hmmm
örülök hogy más idézi Hegedüst:)
majd meglátjuk, hogy szociológus lesz -e Herényi................

budai zöld 2010.03.02. 11:46:47

@dobray:
Úgy is van. Károlynak ez nem kicsúszott a száján, hanem pontosan belötte a célcsoportot, a kommunikációs csatornát és a releváns üzenetet. Csak azzal nem számolt, hogy másokhoz is eljutott az üzenet.
Sebaj, sikerült elvenniük pár tizedszázalékot a maszoptól, de ha minden jól meg, még mindig kevés lesz az 5,0000001%hoz.

"gróf voltál?"
Kicsit túl sok helyen olvasom azt az (ellen)érvet, hogy pl. a fönemesek nem választhatták meg, hogy fönemesek-e. Azért azt szögezzük már le, hogy a kommunizmusban nem csak a fönemeseket üldözték.
Legtöbbször éppen elég volt az is, ha valakinek egy tyúknál többje volt.
Vagy kevesebbje.

megadjagabor 2010.03.02. 11:52:36

@lüke: Ezekkel a nézetekkel akár lehetne is.

greybull 2010.03.02. 14:10:25

Herényi a piszoárban. Mellette egy pasas vizel. Megszólal a pasi:
- Fogadjunk uram, hogy kettőnknek együtt 5 heréje van!
- Miért, magának csak egy van?
(HK hordja DI titkos heréit is...)
hahahahahah de jót kacagtunk...

Noname Watanabe 2010.03.02. 14:40:20

Bírom ezt a mosakodást. Nem tévedett, vagy hülyeséget beszélt, nem. Őt kérem félreértették. Világosan, szabatosan fogalmazott, de ez a tapló, náczifasiszta magyar népség, ez az istentelen horda félremagyarázza a szavait.

Baltasar Espinosa 2010.03.02. 23:08:54

khm khm

Groups such as homosexuals were locked up in concentration camps in the 1960s, where they were subject to medical-political "re-education".[62] Castro's admiring description of rural life in Cuba ("in the country, there are no homosexuals"[63]) reflected the idea of homosexuality as bourgeois decadence, and he denounced "maricones" (faggots) as "agents of imperialism".[64]
(en.wikipedia.org/wiki/Fidel_Castro)

This camp was the precursor to the eventual systematic confinement, starting in 1965 in the province of Camagüey, of dissidents, homosexuals, AIDS victims, Catholics, Jehovah’s Witnesses, Afro-Cuban priests, and other such scum, under the banner of Unidades Militares de Ayuda a la Producción, or Military Units to Help Production. Herded into buses and trucks, the “unfit” would be transported at gunpoint into concentration camps organized on the Guanahacabibes mold. Some would never return; others would be raped, beaten, or mutilated; and most would be traumatized for life, as Néstor Almendros’s wrenching documentary Improper Conduct showed the world a couple of decades ago.
(www.independent.org/newsroom/article.asp?id=1535)

Arivistus 2010.03.04. 15:57:05

Hab a tortán, hogy Hitler először kivándorlással akarta megoldani a zsidókérdést. Pontosan definiálta az ellenséget, és 1939-re, mire elkezdődött az Endlösung már megadta nekik a menekülés lehetőségét.

Ezzel szemben Sztálinnál teljesen véletlenszerű volt, hogy kit, mikor, miért nyírnak ki. Akár Sztálin legjobb, legfanatikusabb embere is lehetett az áldozat. Nem volt figyelmeztetés, nem volt menekülési lehetőség.

Szóval az, hogy a kommunizmus áldozatai maguk is tehetnek a sorsukról, ezzel szemben a fasizmus áldozatai nem, ez nettó hülyeség.

max_headroom 2010.03.07. 23:05:07

@Arivistus: "... 1939-re, mire elkezdődött az Endlösung..."

A zsidók faji alapú, hátrányos megkülönböztetése a náci párt hatalomra kerülésével kezdődött. Ezt követően egyre gyakoribbak lettek a zsidókkal szembeni atrocitások, sőt gyilkosságok. Azonban az Endlösung mint átfogó, állami szintre emelt, szisztematikus népirtás csak a Wannsee konferenciát követően, 1942-ben kezdődött el.
A többi stimmel.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása