Ez még csak a kezdet?

Konzervatorium I 2009.09.20. 08:05

A vita még nem dőlt el, a szlovák nyelvi offenzíva egyelőre szünetelni látszik. A magyar ellenlépések áttörő eredményt nem értek el. A mérkőzés azonban folytatódik: a szlovák diplomácia bármikor kész erőteljesen reagálni, és a magyar lobbycsoportok is tovább folytatják küzdelmüket. A törvény pillanatnyilag csak jelképes csapás a magyarságra; de arra kiválóan alkalmas, hogy félelmet és bizonytalanságot keltsen a dél-szlovákiai magyar közösség körében. Ebből is látszik, hogy a szimbólumok milyen fontosak.

Máthé Áron írása

A szlovák kampánynak egy lényeges célja volt és azt el is érte: ismét csavart egyet a présen. A préselés távlatilag a szlovákiai magyarság teljes asszimilációját szolgálja, s addig is a magyarellenes pszichózis mint a legfontosabb szlovák politikai közös nevező fenntartását segíti elő. Az utóbbi megerősítését néha külső hatások is elősegítik: ilyen volt a magyar köztársasági elnök meghiúsult szoboravatása. Ez az esemény a soviniszta szlovák mitológiában már-már mint a tevőleges revízió egyszemélyes kiadása jelent meg.

Sólyom László akciója kapcsán számos kérdés merül fel: egyrészt, ha már ott volt a hídon, igazán átmehetett volna, mint a schengeni térség teljes jogú polgára. De Sólyom László nem először mutatkozik tétovának akkor, amikor helyzet van. Másrészt az sem az első eset, hogy önként és dalolva megy a pofon elébe. Ebben az évben harmadszor sikerült neki, ha csak a nemzetközi ügyeket számítjuk. Ott volt ugye a márciusi szerbiai kitiltása, majd a megalázó várakozás a román határon Nagylaknál. Ezek az akciók egyáltalán nem öregbítették Sólyom László hírnevét, mit több, Magyarország lejáratásához is hozzájárultak. A súlytalan, elszigetelt, se fegyveres erővel, se bármilyen más erővel nem rendelkező, gazdaságilag zuhanórepülést bemutató Magyar Köztársasággal ezt is meg lehet csinálni. Hogy az Elnökét nem engedjük be, hogy átvizsgálhatjuk. Persze, meglehet – de erre Sólyom önmaga hívta fel a figyelmet, nyilvánosságot adott Magyarország erőtlenségének. Nehogy valaki azt higgye, hogy ez a jó módszer, de halkan hozzátehetjük: a román határőrök eljárásának annyi haszna legalább volt, hogy felpaprikázta az erdélyi magyarságot, ami nagy valószínűséggel eggyel több EU parlamenti helyet eredményezett.

Érdekes, hogy 2008. október 23-án Sólyomnak még sikerült Traian Basescu román elnökkel közösen ünnepelnie Csíkszeredában a forradalom évfordulóját, úgy tűnik, hogy idén ez már elfelejtődött. Meg kellett volna próbálnia Gasparovic-csal együtt koszorúzni. Ha pedig Gasparovic „nem ér rá sose”, az egyrészt a szlovákok számára nehezen kommunikálható rossz pont, másrészt akkor bizony le kell mondani az avatást, illetve egy nem-politikust küldeni, plusz egy üdvözlő levelet. A magyar államfő nem látogathat el csak úgy a határon túli magyarlakta területekre. Nem a szomszédaink úgynevezett érzékenysége miatt, hanem azért, mert ezzel muníciót szolgáltat a számukra.

Ráadásul a bebukott látogatási kísérletről bosszankodva értesült több európai állam vezetése is, ugyanis például a csehek számára se lenne közömbös egy Merkel-féle Szudéta-vidéki látogatás. Ezzel nem a párizsi békék helyessége és örökkévalósága mellett foglalok állást, csupán arra szeretnék rámutatni, hogy felesleges fejjel rohanni a falnak. Arról nem is beszélve, hogy a Sólyom László-féle vizit és a szlovák nyelvtörvény sajnálatos egybeesése semmiképpen nem szolgálta a nyelvtörvény elleni küzdelem ügyét. Sólyom ezúttal tálcán szolgálta fel a magyarellenes muníciót a szlovák politika számára. Pláne a dátummal együtt. Az augusztus 21-e az egyik oldalról egyértelműen hajánál fogva előrángatott érv, másrészt tényleg lehetett volna óvatosabb az elnöki grémium. Egy bocsánatkéréstől a dátum még ugyanaz marad (Itt ráadásul még a szlovákok öngólgyanús helyzetet is teremtettek: hiszen az volt az érv, hogy azon a napon nem kívánatos vendég Sólyom László – egyszerűen másik napra kellett volna javaslatot tenni). 

Részünkről az érzelmi politizálás érthető, de célra semmiképpen sem vezető megnyilvánulásai is megnehezítették az eredményes politika kidolgozását. Sem Balassagyarmat és a határ menti települések vezetőinek nyilatkozatai, sem pedig Balázs Péter interjúja nem szolgálta a magyar ügyet. Ezek csak abban az esetben lettek volna helyén való gesztusok, ha Magyarország erős és/vagy erős pártfogója van. Ekkor kiváló üzenetek lettek volna arra nézve, hogy Szlovákia tudja meg, hogy hol a helye. Egy tisztességes helyrerakás ugyanis már nagyon ráférne a szlovák politikára és valljuk be: a szlovák társadalomra is. Itt lenne az ideje végre-valahára kicsit leszállniuk a magyar kérdésről.

Magyarország a jelenlegi helyzetében semmi mást nem kíván a szomszédaitól, mint azt, hogy hagyják békén – és hagyják békén a náluk levő magyar kisebbséget is. A szlovák politikát látványosan nem érdeklik a gesztusok: a magyar diplomácia barátságos lépései az év első felében, Bajnai szlovák nyelvű köszöntése a hazai szlovák kisebbségi napon. Észak felől csak bicskanyitogató stílusú üzenetek érkeznek. A tanévnyitón; a szécsényi tárgyalások előtt a Komensky egyetem Malina Hedvig önmegveréséről kiadott szakvéleménye, Fico magatartása Szécsényben és azt követően (Fico távozásakor a nyitott furgonból automata fegyverrel őrködő fogdmeg az amerikai filmipar egy közönséges húzását idézte); Gasparovic tanévnyitó beszéde egy magyar iskolában. Bár ezeket lehet, hogy fejlődésként kellene értelmeznünk a Meciar-féle lakosságcserejavaslathoz képest?

Fico és Slota húzásai egyetlen egy dolgot érnek el valószínűleg: a nemzeti érzés jelentős megerősödését Magyarországon. A szlovák kérdésben jelen pillanatban a nemzeti egység jelei mutatkoznak. A legjellemzőbbnek talán a Hírszerzőn megjelent „Vadászat a tátrai tigrisre” című írás tekinthető. A nyelvtörvény hullámai egészen a popvilágig értek: Sub Bass Monster például nyelvtörvény-ellenes számot írt.

Ezt az egységet néhány disszonáns hang töri csak meg: az internacionalista szellemben nevelkedett régi balos gárda megszólalásai – például a Népszabadságban már menetrendszerűen bukkan fel az „először mi nézzünk magunkba, mi is hibásak vagyunk” nézet. Bauer Tamás írása pedig egy remélhetőleg letűnő kor agyréme: „Ideje szakítanunk azzal a nézettel, hogy Trianonban súlyos igazságtalanság történt … Számára a magyarok nyilvánvalóan fontosabb emberek mint a románok, a szlovákok, a szerbek. Számomra nem”. (HVG 09.08.22.). Ez a Trianon-felfogás talán még a Rákosi-rendszerben sem volt jelen, a Vatra Romaneasca és a Matica Slovenska köreiben annál inkább. Az utolsó mondatával pedig nehéz mit kezdeni – ilyen hozzáállással nincs mit beszélni a nemzeti érdekérvényesítésről.

A másik részről az ellenzéki sajtó is alátett Ficonak azzal a vastagbetűs főcímmel, miszerint felmosta a padlót Bajnaival. Az M1 Híradójának leadje sem volt sikeresebb: „Nem emel kifogást az EBESZ főbiztosa a szlovák nyelvörvény ellen”. Ezek egyrészt hivatkozási alapot nyújtanak a másik fél számára, másrészt gyengíthetik a hazai társadalmi támogatottságot.

Európai szinten a nyelvtörvény nemzeti-kisebbségi megközelítése inkább a kudarcot vetíti előre. Ezzel a kérdéssel az Európai Unió meghatározó tagállamainak többsége nem kíván foglalkozni, sőt még mindenféle rossz képzettársításokat is fűz ehhez, különösen, ha Magyarország veti fel.

Sokkal több értelme lenne emberi jogi kérdésként tematizálni az ügyet. Egy ilyen ügy az EU-s bürokraták számára is érthető, és nehezen utasítható el. Ennél megközelítésnél is kell a lobbytevékenység természetesen, de sokkal nehezebben lehet olyan kitérő válaszokat adni, mint amilyeneket Knut Vollebaeck adott az ügyben nemrég. Bár az EBESZ-főbiztos véleménye mintha egész kicsit felénk billentené a mérleget, de ettől még érdemes lenne Magyarország számára a nyelvtörvény ügyét az emberi jogi síkra terelni. Ez persze még nem garancia a sikerre, de minden lehetőséget meg kell ragadni. És ne felejtsük el: a Szlovák Nemzeti Párt korrupciós ügyei kissé aláásták a határ túloldalán az ő „Ügyüket” – ez szélesítheti a magyar diplomácia lehetőségeit.

A végső cél nem lehet kevesebb, mint az egyenrangú nyelvhasználat kiharcolása.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr551393816

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlovák-magyar hullámvasút 2009.09.20. 19:40:39

Már elhatároztam, hogy leállok ezzel a szlovák-magyar vonallal (bár némi skandináv analógiákat még ki fogok elemezni egyszer), de a Balázs Péter interjú és persze a szlovák reakció után óhatatlan ujjhegybizsergésem van.Szóval nézzük, miket is mondott B...

Trackback: A szlovák sovinizmus margójára 2009.09.20. 12:58:20

Az ember olvassa a híreket, böngészget különböző honlapokon, néhanap – bosszankodásképpen - egy-egy televíziós híradó megtekintésére is ráveszi magát, majd mindezek után csendben leül és elgondolkodik. Elgondolkodik azon, hogy nekik vajon miért l...

Trackback: 2008-ban, Európában... 2009.09.20. 12:58:02

Miközben a hazai balliberális oldal intenzíven törekszik úgy beállítani az eseményeket, hogy a szlovák-magyar konflktus okozói az ún. „fasiszták”, had tegyek néhány észrevételt, hogy a környező országokban mennyire érvényesülnek a kisebbségi jogok. Hir...

Trackback: Fico bevonulása Balassagyarmatra (videóval) 2009.09.20. 12:34:36

Nem szarozott a szlovák kormányfő. Nem egy-két autóval, egy egész haddal ruccant át Fico Magyarországra. (Blikk fotó)Megdöbbentő, hogy egy nyitott furgonból az arrajárók egy géppuska csövével találhatták szembe magukat. Talán félve jött ide? Kíván...

Trackback: Szlovák magyar két testvér 2009.09.20. 12:08:51

 "Magyarország Szlovákia idősebb testvére. De a kisebb testvért európai modorra is tanítanunk kell" Balázs Péter külügyminiszter, egyetemi tanár mondata, amivel egy sikeres karrier csúcsán elindult a gondnokság alá helyezés felé.&nb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.09.20. 10:48:17

"A végső cél nem lehet kevesebb, mint az egyenrangú nyelvhasználat kiharcolása."

Vajh' mennyi ennek a realitása? A jelen helyzetben szinte semmi, és nem is látok semmilyen pozitív változást már jó ideje. Vagy tévednék? Történtek ez ügyben előremutató intézkedések mostanság?

füligjimmy77 2009.09.20. 10:51:24

Sólyom László alkalmasságát én már a megválasztása körüli bohózat pillanatában megkérdőjeleztem. Nem tudott elérni semmit, köszönhetően annak, hogy nemcsak a kormánypárttal, de a Fidesszel is sikerült azóta összerúgnia a patkót. Politikai szerepre alkalmatlan, ez most már látszik. Ahogy az is, hogy az EP-be küldött politikusaink milyen színvonalat képviselnek. A magyar politikai "elit" hulladéklerakója. Pedig meglepődtem,hogy BAjnai viszonylag elég szépen lezavarta a találkozót, ígértek is pár dolgot, de ezt is sikerült elba**ni. Csak így tovább, magyar politikusok, mindig örülök, ha ilyen fontos pozíciókban valakinek van lehetősége bebizonyítani az alkalmatlanságát.

Mennyit Keresel · http://www.mennyitkeresel.hu 2009.09.20. 10:58:59

Korrekt írás. Egyébként véleményem szerint Bajnai jó irányba indult el a szlovák újságokban megjelentetett cikkével. Gyakorlatilag sikerült elérnie hogy részben ő tematizálta a szlovák közvéleményt és elkezdte kivenni a szelet Fico szélsőséges nacionalista vitorlájából (elnézést a képzavarért :-). Ezek után teljesen érthetetlen a külügyminiszter nyilatkozata a szlovák "kistestvérekről". Ezzel épp a lehető legérzékenyebb pontjukra tapintott és egy pillanat alatt romba döntötte az addig elvégzett munkát.

states1 2009.09.20. 11:00:54

Talán a begyepesedett agyú MSZP-szavazó is kezdi talán kapisgálni, hogy miről szól a kettős állampolgárság, és hogy miről szólt a népszavazás. Sőt talán azt is, hogy miről szólt, szól a határontúliak elleni uszítás, a 23 millió románozás, az "eleszik előlünk a nyugdíjunkat, meg az injekciós tűket"-féle Gyurcsány-kampány...

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.09.20. 11:11:10

Á, azt már Bajbanincs Kordon kijelentései elérték. Magyar Obama, mi? Vaze ettől még a roma nők is Vonó Gabira fognak szavazni, mert tudják, milyen világ lenne itt. :-)

Az EU-gittegylet semmit sem fog tenni az égvilágon, a magyar sittegylet meg nyivákol a fásizmusról, ja és persze Baluné takarodjék mert szólt a lelövöldözött kispalesztinok miatt. Mecsoda világ ez, a libagyilkos hatalmon, és az eukraták még csak nem is kotkodácsolnak? Sok kenyérpusztítót ki kéne vinni Recskre dolgozni, ne a ti pénzeteken recskázzanak. Jobb országokban az ilyen "diplomatákat" elzavarják.

qbr 2009.09.20. 11:15:40

ezt a mohi atomerőművet az osztrákokkal és csehekkel közösen fellépve nem tudjuk megakadályozni? elég nagy érvágás és presztízsveszteség lenne a szlovákoknak, és végre ellenük zárna össze a környezetük valamilyen témában, és rájönnének, hogy nem árt néha visszavenni a stílusukból, mert ők is zsarolhatók.

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 11:26:17

A környező országok sosem fognak minket szeretni. Csinálhatunk bármit. Nyilván tudják, hogy semmi nem tart örökké, még Trianon sem. Közel egy évszázad alatt sem tudták a magyar lakosságot beolvasztani, feszültek is miatta.
Megoldás? Egy erős gazdaságot kell megteremteni, és felvásárolni a környező országokat. Kb ennyi.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.20. 11:33:24

@qbr: Nem hinném, hogy a csehek bármilyen téren közösködni akarnának velünk Szlovákia ellenében. Sőt.

Az meg eléggé inkonzisztens magatartás lenne, ha Magyarország aközben próbálná Mohit fúrni, hogy közben éppen Paksot akarjuk bővíteni. Ezzel csak nevetésgessé tennénk magunkat.

Ami meg Ausztria úgynevezett környezetvédelmi aggályait illeti, képmutatásból ők se szorulnak leckére, lásd Rába vagy éppen a Heiligenkreuzi szemétégető terve.

Úgyhogy Mohi fúrása szerintem baromság lenne.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.20. 11:37:15

@Lucius Cornelius Sulla: "Közel egy évszázad alatt sem tudták a magyar lakosságot beolvasztani, feszültek is miatta." Azért összevethetnéd a száz évvel ezelőtti meg a mostani demográgfiai adatokat. A trend egyértelmű és nem nekünk kedvez.

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2009.09.20. 11:39:03

@Lucius Cornelius Sulla:

"Megoldás? Egy erős gazdaságot kell megteremteni, és felvásárolni a környező országokat. Kb ennyi. "

Lényegében erről szól a cikkben is említett "Vadászat a Tátrai Tigrisre" című, meglepően jó írás a hírszerző.hu-n.
Én csak annyi tennék hozzá, hogy először gazdasági, kulturális és demográfiai fölényt kell elérni (nem 5 perc), és utána lehet majd fölvetni bizonyos korrekciót.

==T== 2009.09.20. 11:42:26

bauer tamástól, a körmös bauer fiától nem tudom mit várt a szerző. Nem meglepő, hogyszámára a szlovák és a román egyszinten van a magyarral, hiszen ő maga sem magyar. Legfeljebb magyar állampolgár.

Az egyáltalán nem baj, ha itthon erősödik a hazafiasság. Sőt, kifejezetten örvendetes egy ilyen internacionalista/multikulti 40-60 év után. Ha most sem erősödne, le is lehetne húzni a rolót.

Abban egyet értek a szerzővel, hogy Sólyom töketlen volt, amikor nem ment át a hídon.

Allesmor Obranna 2009.09.20. 11:45:12

Ideje lesz végre szembesülnünk azzal a ténnyel, amivel már húsz éve nem akarunk mit kezdeni. Nekünk ezen a világon csak egyetlen szövetségesünk van. Kb negyvenmillió lengyel személyében. Velük kellene újra barátkozni, mert valami megmagyarázhatatlan okból minket szeretnek. A szlovákokat meg nem. Nem véletlen, hogy a Gdansk-Rijeka autópálya szlovákiai nyomvonala azért lett olyan amilyen. Dehogy akarták a tótok, hogy újra egymásra találjunk...

manager2008 2009.09.20. 11:48:14

"Szart ér a düh hatalom nélkül"

Világosan meg kell fogalmazni az atyafiaknak hogy merre hány méter, és ha megértik akkor barátok, ha nem akkor meg megsértődünk (erre még telik)..

1. Az is megoldás hogy egyszerűen kiröhögjük őket és kész. Nem diplomácia kell ide hanem Gálvölgyi Show.

2. Az összes út, vasút és híd javítás sem rossz ötlet, mert az nálunk mindig eltart pár évig egyébként is....

Az ész megáll hogy két ilyen kis ország hogy tudja felszerelni magát ennyi hülye politikussal.

3. Keresünk egy Bem apót..(lehet lengyel is, ha már magyarból nincs ilyen)

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 11:50:47

@Allesmor Obranna:
1. Lengyelország német lerohanásában a szlovákok is résztvettek.
2. A szlovákok imádják a szláv nagytestvért, a lengyelek meg nem.
Kb ennyi :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.20. 11:52:33

@Lucius Cornelius Sulla: Nem mondtam, hogy azt mondtad. ;-) Csak hozzáfűztem egy megjegyzést, ami árnyalta a dolgot.

manager2008 2009.09.20. 11:57:17

Most már egyértelmű hogy létre kellene hozni a Nemzetőrséget, településszinten, önkéntes és politika mentes alapon (a fegyvert is vegye meg mindenki saját maga - fellendül a fegyvergyártás))).
Kitűnő sörmérkőzéseket lehet a falusi lövészklubokban vasárnaponként végrehajtani ))) a sörgyártás is fellendül.)))
A helyi közbiztonsági feladatokat is el lehetne látniuk (elmarad a fatolvajlás))).

A nemzeti öntudatnak a felélesztése és a gazdasági fellendülés miatti hála jegyében Fico úrnak életnagyságú gumiszobrot kell állítani (az bírja az ütéseket, le lehet mosni róla a (galamb és egyéb) szart, és nem lopják el a fémtolvajok).

Netuddki. 2009.09.20. 12:03:57

Slotáék 19, a magyar politikusok pedig egy híján húsz.

Legszívesebben bezárnám őket egy ketrecbe aztán mutogatnám ahogy ütik egymást. A saját farkukkal verjék a csalánt.
Ez mind a miatt van, hogy hóthülyék a gazdasághoz.

Érdekes Burgenlandban is élnek magyar nemzetiségűek, csak ott annyival magasabb az életszínvonal, hogy ilyen baromságok szóba se jöhetnek.

Netuddki. 2009.09.20. 12:07:02

@manager2008: "(elmarad a fatolvajlás)"
Na persze. Vagy inkább a fatolvajok is fegyverrel járnának fát lopni. Q. jó példa a mostani páncélautó rablás.

jozicsenko 2009.09.20. 12:11:38

a szlovákokat gazdaságilag lehet megfogni, de azzal erősen

az átlageu-inak ezt könnyen meg lehet magyarázni:

ha szlovákiában vagy turistanként, és nem beszélsz szlovákul, akkor 5.000 eurot kell fizetned

másrészt meg meg kell kérni a téli időszakban a sielni igyekvőket, hgoy menjenek bárhova máshova

ha nem kell a magyar turista és más se megy oda, majd észhez térnek

de földgázt sem kell náciknak eladnunk

szval van útja, módja a harcnak, csak ész kell hozzá, meg hogy észre vegyük: a szmszédos komenisták is nacionalisták, csak az itthoniak hisznek az internacionalizmusban, senki más nem veszi komolyan, hogy a szomszédi testvéri szocialista országokat érzéseiben nem szabad megbántani, max Lendvai Ilike

vajdasagi 2009.09.20. 12:11:38

@Allesmor Obranna: Az egész világon jellemzően úgy van, hogy a syomszédos országokat nem nagyon kedvelik, de az eggyel távolabbit meg igen. Afféle: "az ellenségem ellensége az én barátom" effektus ez.

Mindamellett véleményem szerint a magyar kisebbség helyzete a környező országokban nem most pecsételődött meg, hanem kb. 90 éve, Amit most látunk, az csupán a dolog ilyen-vagy-olyan fomrában történő beteljesedése. Amiben persze - rendszerint igen ügyetlenül - szerepet vállal a magyar politika is. De ez csak részletkérdés. Pl. Vajdaságban akkor is fogyott jelentősen a magyarok száma, amikor a titói Jugoszláviában VALÓBAN EGYENRANGÚAK voltunk.

A megoldás ugyanaz, mint minden nemzet esetében, amelyik sikeres akar lenni: gyarapodni kell létszámban, anyagiakban és szellemiekben. És akkor nyert ügyünk van, bárki bármit mond vagy csinál a szomszédaink közül.

És még egy dolog: persze nekünk jobban kell támogatnunk és szeretnünk a magyarokat, mint a szomszédainkat, de nem tévesztendő ez össze a lenézésükkel vagy lekezelésükkel - ez ugyanis több mint bűn: hiba. Tehát Uraim, ne a magas lóról beszéljünk.

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 12:11:40

@kovi1970:
Kultúrális fölény kialakításához ez is hozzátartozik. / Móri mészárosokat sem a fegyverviselési jogszabályok zavarták meg. Ez nem érv /

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 12:13:49

@vajdasagi: "Tehát Uraim, ne a magas lóról beszéljünk."
Itt leginkább magunkat ostorozzuk. - meg persze Bauer Tomit, ha itt lenne :D-

vajdasagi 2009.09.20. 12:31:10

@Lucius Cornelius Sulla: Olyasmire gondolok, hogy ha őket az zavarja, hogy tótoknak/rácoknak/oláhoknak hívjuk őket, akkor azt ne tegyük, vagy csak igen ritkán. Ugyanis ezzel ártunk a határ túloldalán lévő magyaroknak, de haszna meg nincs, hacsak nem az, hogy egyes nemzettársaink ezzel mindjárt többnek érzik magukat. Szóval pl. az ilyesmit nem kell csinálni.

v2peti 2009.09.20. 12:31:36

Ha már lengyelek: Ugyebár ezeréve barátok vagyunk, meg a II. vh-ban a német szimpátia ellenére, a háború kitörésekor befogadtuk a menekülteket, meg nem járultunk hozzá Lengyelország felé irányuló támadáshoz a mi területünkről.
Őket meg gyakorlatilag 3 nagyobb ország vette körül (Németek, akik lerohanták őket, Oroszok, akik lenyúlták az ország keleti részét, északon tenger, délen meg ott voltunk mi, most meg tóték. Na meg a közös királyok. Szóval megvan a jó oka a barátságnak.

scsaba1 2009.09.20. 12:34:34

Meglepő módon Sólyom Lászlót ekézi mindenki, holott Balázs Sándor és demagóg hülyeségei többet ártottak, mint Sólyom tétova húzásai. A szoci külügy évekig nem csinál semmit, majd egy rossz pillanatában idióta kijelentéseket tesz:
www.fn.hu/kulfold/20090917/balazs_szavai_kivertek_biztositekot/

Ezzel pont a szlovákok debil komplexusainak játszik alá. Remek diplomácia érzék. Komolyan, van olyan terület, amihez a szocik értenek is egy kicsit a náci veszéllyel való operáláson kívül?

v2peti 2009.09.20. 12:35:14

@jozicsenko:
Nyelvtörvény: Mivel direkt a magyarokat nem említhetik (egyértelmű diszkirmináció), ezért gondolom kisebbségkét vannak említve, nem magyarként. Nos, kisebbség nemcsak magyar van, hanem német is. Mivel tudomásom szerint sehol sincs 20%-nyi német kisebbség, ezért hivatalos helyeken, ha a törvényt betartjuk, a német nyelvet nem lehet használni. Ha nem így van, akkor nem tartják be a törvényt. Ha meg így van, akkor meg viszlát idegenforgalom, osztrák-német beruházások Aufwiedersehn!

clownfish 2009.09.20. 12:48:42

@states1: mert attól beszélhetnének a hivatalokban magyarul szlovákiában? és még te beszélsz begyepesedett agyakról...

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 13:04:10

@clownfish: Bármilyen jogi lehetőségünk van a magyar kisebbség védelmére vagy megtartásásra, azt alkalmazni kell.
states erre utalt (szerintem)

clownfish 2009.09.20. 13:39:15

ez a lépés legalább olyan erőltetett lett volna és offenzív a szlovákokra nézve, mint a nyelvtörvény a magyarokra. miért nem tudjuk egyszerűen csak lógva hagyni egymást?

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 13:42:20

@clownfish:
"miért nem tudjuk egyszerűen csak lógva hagyni egymást?"
LOL Több komolyságot. Vagy ez már a Bauer-iskola?

clownfish 2009.09.20. 13:45:12

ja és azt előre szeretném még states reakciója előtt leszögezni, hogy a határon kívüli magyarok öndefiníciójáról nem vagyok hajlandó vitázni, csak technikai körülményekről.

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 13:45:17

@clownfish:
Természetesen ha nem számít, hogy az ott élő magyarok asszimilálódnak- e, megszűnik- e a nyelvük, kultúrájuk, közösségeik stb., akkor igazad van.

clownfish 2009.09.20. 13:46:19

@Lucius Cornelius Sulla: szabatosan fogalmazok, semmi poénkodás nem volt benne, te viszont nem vagy vicces.

clownfish 2009.09.20. 13:49:20

@Lucius Cornelius Sulla: az asszimiláció az egyén döntése. a honi magyarság döntő kudarca, ha a határon túli nemzettársaink közül bárki is nem kíván tovább a magyar nemzethez tartozni. és ezt nem lehet pusztán a baloldalra kenni. személyes ismerőseim ebben megerősítettek vajdaságból, felvidékről, erdélyből. nem szeretik a magyarkodó magyarokat, fogalmuk sincs, mi történik a határokon túl, de le is tojják magasról...

clownfish 2009.09.20. 13:50:33

na de ennél ne menjünk tovább ezen a vonalon, mert nem vagyunk kompetensek a kérdésben eléggé.

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 13:51:30

-"magyarkodó magyar" Van zsidóskodó zsidó ?
-Az asszimilálódást meg egyéni döntésként felfogni ...

clownfish 2009.09.20. 13:58:57

elismerem, nem vagyok eléggé kompetens, de ez abból a tényből eredeztethető, hogy tekintettel vagyok a határon túliak szuverén véleménynyilvánításának jogával. szerintem pofátlanság itthonról papolni, mit kéne tenniük.
az előző kommentedre meg minek reagálnék? "lárifári"

clownfish 2009.09.20. 14:09:42

@Lucius Cornelius Sulla: egyébként meg arrogáns "optimata" vagy ezért nem jó vitázni veled. alázat = 0.

Gyulimali 2009.09.20. 14:35:33

Szerintem meg az a legnagyobb baj, hogy ez a majomparádé nagyonis kapóra jön mindkét félnek, mert igazán szépen elvonja a "nép" figyelmét a VALÓDI problémákról...

manager2008 2009.09.20. 20:39:42

@kovi1970: A történet megoldása roppant egyszerű.
Vegyünk alapítványi pénzből a "fatolvajnak" egy házat szlovákiában tartós használatra, ingyen, de ott kell maradnia (EU szabad munkavállalás, letelepedés, stb.).
Két legyet egy csapásra.
Miért nem jutott ez még senkinek sem eszébe.
Mindig mondtam hogy zseni vagyok ))).

Pelso.. 2009.09.20. 21:37:54

@states1: Mint begyepesedett agyú, (de még véletlenül sem mszp-szavazó) úgy szeretném tudni, hogy miről is szólt a népszavazás. Ha kifejted, a pártripacs Mikola elhíresült mondatait ki ne hagyd, érdekes epizódja a történteknek.

Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.09.20. 22:44:54

@Pelso..:
Khmmm. Lehet jobb lett volna, ha már előbb eltűnik az mszp-szdsz bugris banda. Vagy szeretnél még szép 4 évet velük? A siker biztos velük.... ( halkan felnevet)

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.09.20. 22:51:03

Jó kis elemzés! A nyelvtörvény mint emberi jogi probléma tematizálása ügyes húzás lenne! Végre valami értelmes ellenszer, mert attól már tényleg minden magyar ember a plafonon van, ahogy a tótok hülyét csinálnak belőlünk, és igazából nincs semmi, amivel védekezni tudnánk (és hogy ők ezt milyen jól tudják!...)

Arma Gedeonka 2009.09.21. 13:04:10

Illúzió a lengyelektől ez ügyben bármit várni. Egy oldalra állítja őket a csehekkel és szlovákokkal a második világháborús területnyereség. A Visszaszerzett Területekről németek millióit telepítették ki százezrek kiirtása közepette, hasonlóan a csehekhez. A mai lengyel belpolitika egyik mumusnak használt tényezője az Elüldözöttek Szövetsége. A lengyelek ez okból nem támogathatják a Benes-dekrétumok felülvizsgálatát, a határrevíziót a volt hitleri tömb országai javára.
A magyar diplomácia maximális ambíciója a lengyelek felé az lehet, hogy ne támogassák ellenünk a szlovákokat...
írom ezt, mint lengyelországi lakos.

Pelso.. 2009.09.21. 15:40:05

@Lucius Cornelius Sulla: Dehogy.(de még véletlenül sem mszp-szavazó), írtam is.
Egyébként, ne kergess hamis illúziókat. Itt sosem lesz jobb.

clownfish 2009.09.21. 20:44:32

srácok, nem tudom, ki változtatta meg a betűméretet és típust, de nagyon rosszul olvsaható! valamit csináljatok vele...

Cypriánus 2009.09.22. 17:23:36

Arma !

területnyereségnek túlzás nevezni, max. nyugatra-tolásnak...

a litvánok hasonló -lengyel kisebbség elleni-akciói miatt nem annyira reménytelen a dolog. a Benes dekrétumok elen viszont valóban nem fognak lépni, de a litvánokkal kisértetisene hasonló szitut játszanak le-kivéve hogy sokkal erősebbek náluk, ami rólunk nem mondható el a szlovákokkal szemben.

Sutty 2009.10.01. 00:43:54

azok a tótok odaát tök jófejek, szlovákanizálódott magyar emberek. segítőkészek, kedvesek.. a többi magyar meg ..

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása