Bolgár György a 168 Óra szombati jegyzetében jól lehordja Orbán Viktort, amiért újjá akarja építeni az országot, hiszen az már tökre újjá van építve, újabbnál is újabb. Az eredeti kijelentéssel a forrásmegjelölés hiánya miatt nem foglalkozunk, de annál érdekesebb Bolgárúr megjegyzése, miszerint lehet a Fidesz-éra mementója a Mária Valéria híd, a szocik ezt úgyis tromfolják még eggyel: a Kőröshegyi völgyhíddal és a Megyeri híddal. Bolgár azzal toldja meg, hogy előbbi nyomvonalát még az Átkosban, Orbán idején jelölték ki, azt persze elfelejti megemlíteni, hogy a híd az akkori tervek szerint nem így nézett volna ki, és most attól is tekintsünk el, hogy logikája csődöt mond, hiszen ezzel elismeri a Fidesz kezdeményezését az ügyben. Lám, micsoda nagylelkűség. Példái viszont állnak, ami a két szimbólumot illeti. Rövid összehasonlításra vállalkozunk.
A Mária Valéria híd története a XIX. század végére nyúlik vissza, egy rövid időszakot leszámítva 1944-ig állt, amikor a visszavonuló német csapatok felrobbantották. 2001-ben épült újra, összekötve a Esztergomot és Párkányt, szimbolikusan Magyarországot és a Felvidéket, Szlovákiát, illetve nagyon is reálisan erősítette a kulturális kapcsolatokat, és ösztönözte a gazdaságot is.
Nézzük most a másik oldalt. A Kőröshegyi völgyhíd építésekor szakmai konszenzus alakult ki arról, hogy egy teljesen lehetetlen, ésszerűtlen és a legkevésbé hatékony beruházásról van szó, ami egyébként nagyon is jól passzolt abba a profilba, amit a szocialisták nehéz munkával kialakítottak magukról. Igazából még röhögni sem lehetett rajta, annyira szánalmas volt, ezért a völgyhíd a megalománia, az inkompetencia és a korrupció együttesének szinonimája lett a közbeszédben, a többi nagyberuházással egyetemben. A fényshow-ért külön megérte, bár valószínűleg túl óccsó volt.
A Megyeri hídról legalább azt el lehet mondani, hogy a funkcióját betölti, bár ennyi erővel igazán lehetett volna helyette alagút is, a Strabagon és a Hídépítőn bizonyára nem múlt volna. Az előző építménnyel ellentétben itt egy mérsékelten vicces momentum is akadt, hiszen ha az általa kiírt szavazás eredményét -ígéretéhez híven- elfogadta volna a minisztérium, most a Stephen Colbert híd kötné össze Káposztás- és Békásmegyert. Azóta (budakalászi és szigetmonostori önkormányzattal való huzavona után) a Megyeri hídról azért hallani a hírekben, mert az azt építő fővállalkozó, a Ganz Acél kétmilliárdot síbolt el, amiből az alvállalkozók legnagyobb része azóta se látott egy forintot sem. Vezérigazgatója azonban továbbra is a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács tagja, és természetesen semmiről sem tehet.
Szimbólum tehát van elég. Tessék választani.