A szocialisták háztáji kapitalistái

Caracalla I 2009.04.16. 16:50

A magyar pszeudokapitalizmus újabb hőse került kellemetlen helyzetbe.

A szocialistáktól teljesen független szakértői kormány még a többinél is szakértőbb belső, válságkezelő csoportjába tartozó körbe érdekesnél érdekesebb figurákat szeretett volna beválogatni az új miniszterelnök.

Egyrészt ugye ott van Oszkó Péter, aki perben-haragban áll az állammal, hiszen az általa vezetett cég, a Deloitte nemzetközi könyvvizsgálócég magyar leánya, bábáskodott a minden irrányból gyanús Postabank-ügy körül. Hozzá kell tennünk azonban, hogy akkor még Simor András Kemenes Ernő vezette 1997-ben, Simor a mostani jegybankelnök a per megindításakor, 2001-ben állt a Deloitte élén,  (milyen meglepő, hogy a szocik alatt ő is az állam közpénzügyei körül bábáskodik). Az Origo alapos összefoglalóját érdemes elolvasni a per kezdetéről (a perről magáról semmit nem tudunk, nem tartozik ránk, hogy mit csinálnak az adónkból), különösen szép az, hogy:

"Versenytársai 1997-es egybehangzó véleménye szerint a D&T-nek "különleges pozíciója volt a magyar piacon, és kétségtelenül ők a legmegértőbbek".

(1997-ben a Deloitte-t még Deloitte & Touche-nak hívták, innen a D&T, és 1997-ben vette át a Postabank könyvvizsgálását, amikor az Arthur Andersen már nem volt hajlandó jóváhagyni a mérleget, hivatalosan 'megromlott a kapcsolatuk a managementtel'.)

Ha egy könyvvizsgáló megértő, az nagyjából azt jelenti, hogy nem végzi jól a dolgát. Egyébként a könyvvizsgálóipar nem csak nálunk problémás, az Enron-ügyben például az Arthur Andersen, a 'Nagy Öt' könyvvizsgáló egyike, amelyik azóta megszűnt, gyakorlatilag kamu mérlegeket írt alá, egyes vélemények szerint a consulting üzletág, amely sokkal komolyabb bevételeket hozott, korrumpálta a könyvvizsgálói részleget. Az Egyesült Államok egyébként a Sarbanes-Oxley törvénnyel válaszolt az Enron ügyre, elég kicsi eredménnyel, hiszen pár év múlva azzal kell szembesülnünk, hogy a bankok mérlegében is csont nélkül jóváhagyták az azóta toxikusnak bizonyult papirok kibocsátási, értékelési módját.

Na, ilyen környezetből érkezik a pénzügyminiszter.

Még érdekesebb azonban a válságkezelésben szintén komoly szereppel megkínált Vahl Tamás. Az Index által közölt Transparency International levél szerint a leendő fejlesztési és gazdasági miniszter például kiváló közbeszerzési gyakorlattal bír: több közbeszerzési ügyben elmarasztalta a GVH - majd legalább két esetben ezt a bíróság is megalapozottnak találta - kartellezés, illetve már a pályázat előkészítési szakaszában való befolyásolásgyakorlás miatt.

Ennek ellenére a magyar kapitalizmus önjelölt zászlóvivő pártja, az SZDSZ színeiben megszólaló Horn Gábornak - a jogerős bírósági ítéletek ellenére a következő a véleménye:

"...leszögezte: ő először "szeretné látni a történet valóságtartalmát", mivel Magyarországon "nagyon sok mindenkit nagyon sok mindennel vádoltak már az elmúlt időszakban", és hajlamosak vagyunk bizonyíték nélkül vádolni egymást. Ugyanakkor leszögezte: ha igaz a kartellezés vádja, akkor annak következménye kell, hogy legyen."

- írja az inforádió.

Elképzelhető, hogy Horn Gábornak nem sikerült elolvasnia a megszületett cikkeket, és nincs tisztában a tényekkel, de akkor talán inkább más területen kellene villognia, semmint szóvivőként, politikusként. Annyi talán még tőle is elvárható, hogy olvassa az újságot.

Azóta Vahl visszalépett, de bizonyára vannak még hasonló kaliberű jelöltek.

Kétségtelen, hogy jól felkészült gazdasági szakemberek ajánlkoznak a szakértői válságkormányba. A javukra írható, hogy ismerik a trükkök százait, maguk is gyakorolták őket.

Az már kétségesebb, hogy tesznek-e ellenük bármit is.

Update: a hozzászólóknak igaza van, természetesen nem Oszkó Péter vezette a Postabankos problémás évben a Deloitte and Touche-t, nem is Simor András, hanem Kemenes Ernő, legalább is az ÉS egyik cikke alapján.

Elnézést kérek, alaposabban utána kellett volna néznem.


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr191068149

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.04.17. 06:31:19

Szakértő kormány?...na az már biztos nem, legalábbis egy darabig. Hogy lehet egy "válságkezelő, szakértő" kormányt felállítani gazdasági miniszter nélkül?! Mint a madár szárny nélkül, illetve mint a Dallas Bobby nélkül :) Tulajdonképpen kibújt a…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

osborne 2009.04.16. 19:19:32

akad még egy másik finomság is: Boldvai László

A Tocsik-ügyben korábban a vádlottak padján ülő Boldvai László lesz a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium államtitkára.

index.hu/belfold/2009/03/21/gyurcsacsany_konstruktiv_bizalmatlansagi_inditvanyt_akar/boldvai_laszlo_lesz_az_infrastrukturalis_tarca_allamtitkara/

sok minőségi ember ;]

wendriner úr 2009.04.16. 19:22:21

Oszkó kész főnyeremény a Fidesznek. vagy szétveri a kormányt igazi technokrata módon, vagy leviszi az MSZP-t küszöb környékére. win-win. már két hónapja mondom, hogy a Reformszövetség a Fidesz trójai falova.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.16. 20:18:37

@wendriner úr: A Fidesz olyan képességeket kér számon a másik félen, amiknek a saját jelöltjei sem felelnek meg. Oké, értem én, ők sose állították, hogy szakértői kormányzásra készülnek, de azért valamihez csak kéne érteni. :) A tendencia így is világos: bárkit meg lehet nevezni, ki fognak találni valamit, hogy pont az az ember pont miért nem megfelelő.

Amúgy meg ez így tényleg nem szakértői kormány. Valami izé, ami tehetségesen ötvözi a politikusi kormány szakmai gyengeségeit a szakértői kormány politikai gyengeségeivel. És tényleg nagyon gáz emberek vannak benne.

reality 2009.04.16. 20:29:09

Azon gondolkodom, mivel foghatták meg Oszkó urat, ugyanis még egy-két hete azt nyilatkozta, hogy esze ágában sincs kormányzati pozíciót betölteni.

wendriner úr 2009.04.16. 20:53:45

@Kettes: elmékezem egy kicsit fajsúlyosabb esetre is Havasiné ügyében.... ahol számított is a szavazat.

hidd el, a Fidesz drukkol Oszkónak. az ő munkájukat végzi.

szempontpuska 2009.04.16. 20:53:45

@reality: ha jutottál valamire oszd meg velünk... vagy Szíjjártóval..nem is !
Demeterrel inkább !
:-)

wendriner úr 2009.04.16. 21:00:06

@reality: nekem sem fér az egész a fejembe. komoly embernek tűnt.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2009.04.16. 21:09:14

Nem mintha tetszene az egész ciriburi, ami itt folyik, de... Orbán Viktoron és a hasonszőrű "politikusokon" kívül (les..rom mind a jobb és a bal töketlen embereit is), ki a t.köm lenne képes egy ilyen gazdasági káoszt, amit a coci "elvtársak" még fel is tupíroztak, elhárítani, mind gazdasági, pénzügyi, adóügyi szakemberek??? Mert a k.csög politikusok egyik oldalról sem!! Ezt kár szépítgetni! Szerintem is sok a politikus a mostani kormányba. Azon lehet vitatkozni, mennyire "szakemberek", de valamelyest ez az ember is teljesített, dolgozott már "valamit". Nem lehet csak az elvtársi kapcsolatokra építeni. Van aki szerint nem, de azért ezeken a helyeken már kell teljesíteni... Ellentétben a politikusokkal, akiknek még egy "tisztességes" munkahelyük sem volt és a szarkavarás művészetén kívül mást nem gyakoroltak még! Nekem még ezekkel szemben is nagyobb a bizalmam, mint a politikusokkal szemben, oldaltól függetlenül! Azokat egy 20 Forintossal sem küldeném el a boltba, mert úgyis ellopnák. Könyörgöm, az elvakult jobbos elvtársak OV-n kívül valaha is eltudnak képzelni valakit a vezetői, min.elnök poszton itt??? Mert ez a k.csög bal bagázs egy dolog, hogy x éve balf..zoskodik itt, de a jobb még nem mondta meg, mit akar. Nem javasolt hasonló kaliberű embereket sem, programot sem, pláne nem jobbakat!!! Legyen OV! OK! De kiket fognak ők kinevezni? Nem tudja senki, ők sem, mivel elég jelentős a szakértő (a tényleges, nem mezítlábas pártköcsög) hiány. Mit fognak tenni, ha hatalomra kerülnek? Adót csökkentenek, adnak még több pénzt mindenkinek, kevesebb járulék,... Mi van?? Melyik közgazdász nem fog harakirit csinálni ilyen blőd szövegtől??? A nép meg zabálja a maszlagot... Szóval mindegyik oldal szemérmetlenül hazudozó politikusai tehet egy nagy-nagy szívességet. Akkor már inkább jöjjön MICI MACKÓ. Az legalább derék...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.16. 21:10:08

@Kettes: Miért nem Vahlt védi. Nagyszerű és sikeres ember, vagy Ficsort, akinek titkosszolgálati tapasztalata elképesztő. És kicsit védhetné Molnár CSaba államigazgatási tapasztalatait is.

Az az elképesztő, hogy beletolták a szarba az országot a maguk helyeslése mellett és maga még védi őket, saját maga korábbi pocsék döntését, és a fő gondja ma is Varga Mihály, vagy ordas Orbán.

web17.0 2009.04.16. 21:11:13

Oszkó, Wahl valamit azért letett az asztalra. Simán lehetnének FIDESZ kormányban technokrata miniszterek. Tessék szépen valamit csinálni és közvetlenül utána nagyobb szájat nyitni. Valamit ami a Lajtán túlról is látszik. Aki ilyet nem csinált annak sajnos nem tudom komolyan venni a véleményét kaliberügyben.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.16. 21:20:06

@tölgy: Sajnálom, hogy megint csalódást okoztam neked és nem tudok megfelelni a rólam kialakított sztereotípiáidnak. Tévelygő szoclib vagyok és _nem_ védem meg Vahlt, Feature-t és Molnács Cs.-t. Kérj tőlem mást.

Ha nem fárasztó, esetleg idézhetnéd azokat a szavaimat, amikor helyeseltem, hogy "ők" (bárkik) betolták a szarba az országot. Emlékszel, én vagyok az a csávó, aki minden 13-mal kezdődő dolgot el akart törölni. Hm?

a néhai papp jános 2009.04.16. 21:32:17

@Kettes: "ki fognak találni valamit, hogy pont az az ember pont miért nem megfelelő." bizony. és ők is meg fogják kapni ugyanezt, ha kormányra kerülnek. ez a dolgok rendje bárhol. elég nyugtalan lennék egy olyan világban, ahol mondjuk az MDF "konstruktív ellenzékisége" lenne a norma.

józan' 2009.04.16. 21:59:24

Valaki árulja már el, hogy miniszteri címekre politikusok helyett miért vadidegen üzletembereket kérnek fel? Van 186 aktív országgyűlési képviselőjük, nem? Tessék szépen abból válogatni. Ha nincs megfelelő, tessék szépen előrehozott választásokat kiírni.
De ez milyen már, hogy csettintenek egyet, felkérnek egy akárkit, "látjuk, hogy jól végzed a szakmád, gyere, legyél a pénzügyminiszterünk"? Ezt így hogy?

Ezekre a kívülről jött emberekre az égvilágon senki nem szavazott, senki nem hatalmazta fel őket(a Párton kívül) arra, hogy az ország dolgait a kezükbe vegyék. A miniszerelnökjelöltség idején lezajlott bohózatkor is röpködtek az ismeretlennél ismeretlenebb nevek, szinte csak "külsős" emberek kerültek szóba. Alkotmányjogilag hogyan engedhető ez meg? Nem értem.


ps: Akkor már ennyi erővel inkább delegáljanak külföldről valami kiváló pénzügyi elemzőt, a magyar állampolgárságot gyorsan adják neki oda, aztán indulhat is a "szakértés"...

tripanek (törölt) 2009.04.16. 22:14:40

Oszkó biztos tényleg ért a szakmájához, egy multi ritkán tesz meg hülyét első embernek (ellentétben bizonyos kormányokkal, hehe).

Azonban én sem értem, ettől miért lenne verhetetlen és szagértő miniszter. Én speciel kurvajó rendszermérnök vagyok, de valsz beletörne a bicskám az Informatikai Minisztérium irányitásába (ha lenne, persze).

web17.0 2009.04.16. 22:23:27

@tripanek: "Kurvajó rendszermérnök vagyok". Ugrás nélkül én olimpiai bajnok távolugró vagyok. Oszkó ugrott, te is ugrottál ?

jan 2009.04.16. 22:32:44

A cikk címe azt inszinuálja, hogy Oszkó valahogy kötődik a szocialisták háza tájához. Erre a cikk semmilyen bizonyítékot nem hoz. Ezért a cím nem más, mint vagdalkozás. A Konzervatóriumtól ennél magasabb színvonalat várok én is.

veiszi 2009.04.16. 22:41:00

@józan': a magyar állampolgárság nem feltétele annak, hogy valaki miniszter legyen. az sem, hogy ogy. képviselő legyen (pl. GyF amikor sportminiszter volt, nem volt ogy képviselő)

Kenguru 2009.04.16. 22:41:21

Oszkó speciel még a legjobb ember ebben a kormányban.
A Deloitte&Touche Tohmatsu meg azért elég komoly társaság. Ott nem lehet teljesítmény nélkül a csúcsra kerülni.

A Postabank ügy az meg ugye politika. Az a bank volt ez egyik fő csatornája az új pártok feltőkésítésének.

A legdurvább azért mindeképp a Boldvai László.
A Tocsik ügyben ugyanis T. Márta csak egy stróman volt.
Az igazi elkövető Boldvai volt.
És ez most a szintén milliárdokat a párt számára összelopó Puch lászló helyett.
Durva...

is 2009.04.16. 22:55:19

az a nagy büdös helyzet, hogy nem tudsz jobbat mondani. bárkit is mondasz, az nem tudna mást csinálni, mint amit ezek az emberek most megcsinálnának. alapvetően semmi hókuszpókusz nincs, ÉVEK óta rágjuk a gittet, nem kell már semmit sem kitalálni, le vannak írva CENTIRE, hogy hol, milyen kiadást kell visszavenni, van szlovák útmutatás (Dzurinda), három szoba tele Reformszövetséggel (a cikk milyen kedvesen kihagyja, hogy azt Oszkó csinálta, tök ari vagy picim), csak és kizárólag néhány pénzügyi törvényt kell kodifikálni, meg aztán a parlamentben a gombot nyomogatni. semmilyen apparátus, társadalomfilozófia nem kell. KÖLTSÉGVETÉSI EGYENSÚLY kell. ezt ezek az emberek meg tudják csinálni, pont egy könyvelő meg egy-két válságmenedzser cégvezető kell az ilyenre. aztán jövőre, amikor az egyensúly megvan, akkor lehet megint kezdeni a reformötletelést meg a társadalom átalakítását.

most szépen fogja be mindenki azt a lepcses száját, amivel már évek óta csak hülyeségeket beszél, és hagyja szépen a bácsikat dolgozni. ezt mondtam októberben Obamanak is az USA-ban (amikor a Main street vs. Wall street hülyeséget nyomta), és akkor sem tévedtem. kés, villa, olló, válságkezelés nem gyerek kezébe való. és az sem érdekes, hogy te ebben hiszel-e vagy sem, meg kit mennyire tartasz hitelesnek. ha nem hagyod, ha ezeket az embereket is bedarálod, akkor is ezt kell csinálni, és csak a lelkiismereted terheled, mint a tavalyi népszavazással, ha nem ülsz nyugodtan a seggeden.

osborne 2009.04.16. 22:58:05

@Kenguru: Oszkót megeszik a szaremberek majd reggelire lehet ő a legjobb szakember a szelekcióból, ez itt ugye az egyik gondja az egésznek.

A másik pedig a többi jelölt (leszámítva a külügyért) amit szagértői kormánynak hazudnak.

@tölgy: 98-02 A vészkorszak, tanulja még kérem ;]

Nyugdíjas Szektor 2009.04.16. 23:00:07

Oszkó az egyik legnevesebb (és igen jó) magyarországi adószakértő, nem könyvvizsgálói vonalon került a DT élére. Ráadásul amikor a Postabank bili borult, pont a konkurrens KPMG-nél dolgozott, akik a DT könyvvizsgálatával ellentétben kimutatták a masszív tőkevesztést. Az egyik legjobb ember lehetne a kormányban, de félek hogy felfalják az államigazgatás hiénái.

kaszakő 2009.04.16. 23:06:07

"Oszkó, Wahl valamit azért letett az asztalra"

Te jó Isten, vigye is onnan, de rögtön! Az egyik szakértelme a Postabank körül csúcsosodik ki, a másik a közbeszerzési törvény felett lebeg át könnyedén???

"A Deloitte&Touche Tohmatsu meg azért elég komoly társaság. Ott nem lehet teljesítmény nélkül a csúcsra kerülni."

Valóban. A gazemberség magasságaiba kell emelkedni. Ez itt, kérem, nem a szappangyár. Ez itt libanevelő.

"A Postabank ügy az meg ugye politika."

Ez is igaz. Meg az is, hogy szakértő az, aki mindig megtalálja a megfelelő segget.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.16. 23:13:37

@a néhai papp jános: "Varga Mihály, a bizottság fideszes elnöke aggályosnak tartja, hogy a jelöltnek nincs semmiféle államigazgatási tapasztalata, így szerinte nem tud egy olyan méretű apparátust iránytani, mint a Pénzügyminisztérium. Varga Mihály úgy vélte, a jelöltnek vélhetően a válságkezelésben sincs tapasztalata, hiszen az erre vonatkozó kérdésekre semmiféle határozott választ nem adott. Nehéz úgy zöld utat adni egy jelöltnek, hogy nem tudjuk, milyen programhoz kéri a felhatalmazást – tette hozzá."

Én a kettős mércéről beszélek. Varga olyat kér számon Oszkón, amit ő maga sem tud megugrani. Ha ez normális, az persze más. :)

Azt is megkérdezték tőle, hogy igaz-e, hogy szlovák rendszámú autóval jár. Nem igaz, de tegye fel ugyanezt a kérdést a haverjának, Bayer Zsoltnak is.

józan' 2009.04.16. 23:14:43

@veiszi:

Aham. És az sem feltétel, hogy az illető legalább egy parlamenti pártnak a tagja legyen? Mert ha nem, akkor tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy kikre szavaztak a választópolgárok. Lecserélhetnénk akkor az egész kormányt is ennyi erővel, senki által meg nem választott, nem politikában dolgozó emberekre.
Nonsense.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.04.16. 23:26:43

A Deutsch -fürj-Tamásnak még diplomája sem volt, mégis miniszter lehetett az Orbán-Torgyán polgár kormányban!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.16. 23:29:48

@szempontpuska: ,,talán ha a látszatra inkább adnátok, hogy mit tesz majd a posztján."

Ha erre vagy kíváncsi legalább egy nagyobb adag jóslásra előkészített tealevél, varázsgömb, vagy legalább egy Budapest TV-s betelefonáló műsor szükséges lesz a tájékozódásodhoz.

De megmondom, hogy szerintem mit fog csinálni a Bajnai-kormány: semmit.
Persze, talán megfogalmaz néhány spórolós törvényt, amelyeket 2010-ben talán el fog kezdeni megvalósítani valaki, de komoly dolgokhoz nem fog nyúlni. Hallott valaki már olyat, hogy a négyes metró építését elhalasztják, vagy felülvizsgálják, hogy tényleg kell-e 300 méterenként egy megálló? Mert én nem, pedig a pénzt a rosszul tervezett nagyberuházások viszik el, nem pedig a lakásvásárlási támogatás.

@is: az a helyzet, hogy én szkeptikus vagyok ezekkel az urakkal szemben. Bajnai, Draskovics és a többi feladata most az lenne, hogy átadja a terepet egy társadalmi támogatottsággal rendelkező új kormánynak.

Komolyan kérdezem: szerinted van terepe komoly válságkezelésnek kevesebb, mint egy év alatt?
A Reformszövetség programja elsősorban a pénzbeszedésről szól, ezzel szemben voltak olyan, kívülről érkezett javaslatok (CEMI pl), amelyek a strukturális problémákkal is foglalkoztak: azokat szó nélkül söpörte le a kormány az asztalról.

Harmadrészt: nem igazán értem, miért tudná egy cégvezető, meg könyvelő csak azért, mert cégvezető és könyvelő elősegíteni a válság kezelését (főleg társadalmi támogatottság nélkül)? Bajnai nem egy válságban lévő céget juttatott már teljes csődbe, a reputációja nem éppen a sikeres válságkezelésről szól. Nem misztifikálod egy kicsit túl ezeket a "civil" embereket?

Szűcs Edina 2009.04.16. 23:40:20

is: Nincs lelkiismeret furdalásom a tavalyi népszavazás miatt és nem is lesz soha.Havi 72 500.-Ft TB-t fizet utánam a cég ,plusz eho-t.Ha beteg lennék az első 15 napot a cég fizetné,és a táppénz 1/3-át is ráverik.De nem voltam táppénzen amióta dolgozom.Ezek után nem vagyok hajlandó 300 Ft-t fizetni,fizessen az aki segélyből él az állam nyakán.
Kettes:Mi bajod a szlovák rendszámú autóval?Minden szlovákiában kivett osztalék után a magyar államnak adózni kell.Úgy hogy előfordulhat hogy akinek szlovák cége van többet adózik itthon mint te.Arról nem is beszélve,hogy emlékezz csak arra a reklámra amivel az EU belépést reklámozták:
Kérdés: Ezentúl nyithatok Bécsben kávézót?
Válasz: Igen ,kedves Kovács József ön az unió területén bárhol vállalkozhat.De úgy látszik kedves elvtársaink úgy gondolták ez csak rájuk vonatkozhat.Hát tévedtek.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.16. 23:40:34

@Kettes: Azért van a kettős mércék között is különbség. Egyrészt ne legyen már egy szinten Bayerzsóti meg egy miniszter szlovákrendszám-ügyben. :)

Abban egyetértünk, hogy szerintem sem mindenképpen előfeltétele az államigazgatási tapasztalat egy politikai tisztségben, mint amilyen a miniszteri, de a programmal kapcsolatos megjegyzésében igaza van Vargának.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.16. 23:43:42

@Szűcs Edina: A szlovák rendszám meg a szlovák vállalkozás egyébként szerintem sem ördögtől való dolog (bár nekem egyik sincs). Ezt úgy hívják, hogy régiós verseny. Ha a magyar adózási szabályok egy kicsit is versenyképesebbek lennének, ide jönnének a cégek és az autótulajok, nem pedig innen mennének ki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.16. 23:50:22

@Király Rák: Kétségtelenül. Apropó, a Fidesznek van már válságkezelő programja? Mármint azon kívül, hogy Szíjjártó Péter egyetlen böffentéssel porrá zúzza? :))

@Szűcs Edina: Nekem semmi bajom az adószlovák honfitársaimmal. Azzal van bajom, ha valaki az anyagi haszonszerzés reményében elkövetett adóelkerülést politikai állásfoglalásnak, sőt hősies és kockázatos politikai hitvallásnak állítja be. Az snassz.

Szűcs Edina 2009.04.16. 23:54:39

Király Rák: Pedig azt még el is felejtettem írni,hogy a szlovák osztalék után itthon még 11%-s egészségügyi hozzájárulást is kell fizetni.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.04.17. 00:01:49

Eleddig a legsötétebb és jellemtelenebb alakokat ex-Deloitte színekben volt szerencsém látni. De inkább nem mesélek, mert ez nem az én meccsem.

Szűcs Edina 2009.04.17. 00:03:51

@Kettes: Ez nem adóelkerülés ,hisz adót így is kell fizetni.Csak éppen nem mindegy hogy 100 Ft-ból 65 marad vagy 40.A multik se csinálják másképp mégse kiáltják ki őket adócsalónak.Van rá megoldás is ,olyan törvényeket kell hozni,hogy a vállalkozások itt maradjanak.De ameddig a hetedik bőr után egy nyolcadikat is le akarnak nyúzni róluk ne csodálkozzon senki,hogy elmennek.

VIII. Nagyapó 2009.04.17. 00:04:24

@poszt: '97-ben még nem Simor volt a Deloitte-nál. Ő talán épp a Postabank-botrányt követően került oda, bár ezt nem tudom pontosan...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.04.17. 00:08:34

Nem írta még senki Vahl érdemei között az AAM Zrt-nél betöltött üzletfejlesztési igazgatói állását, ami érdekes módon éppen akkorra esett, amikor a BKV-val 2.5 milliárdos keretszerződést kötöttek (nagyjából a semmire).

A "Boldvai váltja Puchot" is egy bájos megoldás, még néhány hasonló emblematikus figurát behozhattak volna a képbe.

Szakértői kormány. Hahaha.

Szekeres "tábornok és tiszti uru" Imre, Hiller "haver" István, meg a 29 éves csáveszka a titkosszolgálatok élére. Jól megszakértik majd a dolgokat, az biztos.

veiszi 2009.04.17. 00:13:02

@józan': "És az sem feltétel, hogy az illető legalább egy parlamenti pártnak a tagja legyen?"

hát meg fogsz lepődni, ez sem feltétel :)

"Mert ha nem, akkor tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy kikre szavaztak a választópolgárok. Lecserélhetnénk akkor az egész kormányt is ennyi erővel, senki által meg nem választott, nem politikában dolgozó emberekre."

pontosan. de eleve nem is a (leendő) kormányra szavazunk, (mert az alkotmány értelmében az a miniszterelnökből és a miniszterekből áll) hanem az országgyűlési képviselőket választjuk csak meg. aztán a közt. elnök felkér vkit kormányalakításra, innentől az illetőnek (ha biztosítani tudja hozzá a parlamenti többséget) gyakorlatilag szabad keze van

Clive 2009.04.17. 00:20:35

Jaj, miért nem hagyták az ex-koalíciósok hatalomra jutni a forever young-okat? Kiegyenlítődhetett volna a népszerűségi mutatójuk... Gyaníthatóan legalább két fontos ellenvetésük volt. A populista: el akartak kenni néhány ügyet, vagy legalábbis késleltetni a nyilvánosságra kerülését. A pragmatikus: Ha feladják, lehet, hogy a szocialista, szabad demokrata szavakat évekre kidobhatják. A fantáziadús: Mi van, ha Orbánéknak mégis sikerül valahogy lenyomni a válságot helyettük a szegényrétegek torkán? Nem értem, akik csak a Fidesz miatt akarnak előrehozott választást, a focimeccs is attól izgalmas, hogy vajon melyik csapat tudja jobban kezelni a kellemetlenül gömbölyű labdát. Elnézést, hogy a konkrét post kapcsán ilyeneket írok. A bloghoz hasonlóan a cikk is jó, bár most inkább figyelemfelhívás jellege van, mint mélyreható, teljeskörű elemzése. Erre viszont alkalmas, az előző hozzászólók által felvetett tartalmi kritikáival együtt.

states 2009.04.17. 00:25:02

Bajnainak már az első 3 napban is sikerült alulmúlnia azt a minimális várakozást is, amit esetleg tápláltak iránta egyesek. Ficsor és Vahl bukta után most Boldvai Lászlóból, a Tocsik-ügy egyik vádlottjából akar államtitkárt csinálni. Ez már nem is dilettantizmus, hanem sima hülyeség. Ha Bajnai még szeptemberben is miniszterelnök lesz, akkor már az sem lesz meglepetés, ha Gyurcsány meg köztársasági elnök...

CrL 2009.04.17. 03:15:15

2 nap 2 bukta jelölt és egy Boldvai. rotfl

ilyen az amikor 3 éves fáziskésessel az akkor körbenevetett szakértői kormány ötletét meg akarják valósítani a szocik.

total shambles ;[ ;]

Szűcs Edina 2009.04.17. 05:17:12

Nem szempont a jelöléseknél/felkéréseknél a szakmai tapasztalat, meg ilyesmi. Ugyan. A barátság, meg a politikai elkötelezettség, az igen. Amelyik folyékonyan tud idézni a komszomolszkaja pravdából, meg amelyik kirgiz rézkarccal bizonyítja, hogy kvaszt ivott a gum áruház főccintjén, az jöhet. Téeszcséelnököt még nem jelöltek?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.04.17. 05:59:21

@Kettes: "A Fidesz olyan képességeket kér számon a másik félen, amiknek a saját jelöltjei sem felelnek meg."

Őőőő, izé. Aszem, nem a Fidesz van kormányon.
ha és majd, meg egyszer netán ott lesz, akkor majd őket és az ő kormányuk tagjait cinkeljük.
De most nem ők, hanem a fent említett urak kerülnek a bársonyszékbe, és az ő megítélésükhöz nem sok köze van egy akármekkora ellenzéki párt - mondhatni - virtuális jelöltjei.

F_Jikov 2009.04.17. 06:45:39

Baja Ferencnek jutott-e valami? Mert ebből a díszes táraságból még őt hiányolom...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.17. 07:07:07

@Vérnűsző Barom: Ha majd a fidesz lesz kormányon, akkor normális lesz, hogy a szocik olyan képességeket kérnek számon rajtuk, amiknek ők maguk sem felelnek meg? Vagy addigra pont megváltozik a normálisról alkotott véleményed? :)

I-brahi 2009.04.17. 08:07:55

Azért azt bírom, hogy a Fidesz olyasmiket kér számon a jelöltektől, amiket a saját korábbi miniszterei sem tudna teljesíteni. Aztán hogy fel lennének háborodva, ha ugyanezt fordítva megkapnák. Kit támadtak a szocik komolyan a Fidesz-kormányból Deutschon kívül? Pedig volt azért ott pár semmihez sem értő ember.

Ja, és azt ugye nem felejtjük el, hogy Wahlt egyszer már a a Fidesz is felkérte miniszternek.

Spec. Boldvait én sem értem. De azt, hogy a Ficsort minek támadták az SZDSZ-esek? Arra a posztra teljesen jó. Ami meg Szekerest és Hillert illeti: Nem tűnik fel senkinek, hogy az elkövetkező egy évben teljesen fajsúlytalan lesz a hozzájuk tartozó két minisztérium? Be kellett tömni a szocik száját valamivel, és ezt Bajnai abszolút jól csinálta.

Tők más

@józan': Ha már itt tartunk, én örülnék, ha a miniszterségi, államtitkári funkció összeférhetetlen lenne a képviselőséggel. Egyszerre a kettő nem működik. És még van egy pár összeférhetetlenség, amit szívesen bevezetnék...

@a néhai papp jános: Nyugtalan lennél egy olyan világban, ahol az MDF konstruktív ellenzékisége a norma? Hát pedig Hollandia elég jól prosperál, oszt' ott ez a helyzet.

Ainult Mina 2009.04.17. 08:36:12

"A pénzügyminisztériumi munka pedig elsősorban nem az adókról, hanem a költségvetés tervezéséről és betartatásáról szól. "

És Varga Mihály volt az a pénzügyminiszter, akinek ilyennel sosem kellett foglalkozni, mert Járaival még előtte lenyomatták a kétéves költségvetést a kisgazdák torkán.

Manyizga (törölt) 2009.04.17. 08:39:43

"magyar pszeudokapitalizmus" jesssz, ezt a jelzőt kerestem már mióta! Köszi! :)

nevem 2009.04.17. 08:54:54

@F_Jikov: "Baja Ferenc az infokommunikációért felelős államtitkári posztot kapja"

www.mr1-kossuth.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=79445

phaidros 2009.04.17. 08:59:54

@I-brahi: nem feledjük, hogy Vahlt a Fidesz is felkérte. Cserébe kérlek, hogy ne várj el jövőbelátást a Fidesztől, több éves távlatra, hogy az egyes jelöltek mit FOGNAK majd elkövetni a későbbiekben. :D

phaidros 2009.04.17. 09:01:50

@I-brahi: az MDF konstruktív ellenzékisége nem maga a "konstruktív ellenzékiség". Hanem csak az MDF konstruktív ellenzékisége. Hollandia nem az MDF konstruktív ellenzékisége által prosperál. :)

lajafix 2009.04.17. 09:05:00

"És Varga Mihály volt az a pénzügyminiszter, akinek ilyennel sosem kellett foglalkozni, mert Járaival még előtte lenyomatták a kétéves költségvetést a kisgazdák torkán.
"
lol és előtte 3 évig püm államtitkárként nem lkellett foglalkoznia Vargának a KTV-vel szerinted?

ne röhögtess, az orromba megy a kávé...

más: A Bajnai kormánynak messze nem Oszkó és nem Válltömés a leggázosabb tagjai...

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.04.17. 09:07:10

Hogy mennyire aljas tud lenni a média,az szépen kiderül a mai Index főoldalas cikkből: a Szonda Ipsos (na,ez még egy sötétlelkű bagázs,de erről másutt!) felmérése alapján a "magyarok 35%-a szerint Bajnai programja javítani fog a helyzeten." - még a kormány sem állt össze!

Kormányprogram dettó nuku!!!

Mert amit eddig elvartyogott BG -"ein Vahlschag - ein forint - ein GyurFer" - az még messze-messze nem kormányprogram.

A kijelölt fő-pénzügyér meg mostan kénytelen lesz egy seggel úgy megülni két lovat,hogy az a két ló egymásnak fejtől-lábtól áll és úgy mennek kétfelé!
Merthogy az adóelkerülés trükkjeit tanítja az intimszférában,közszolgaként meg az adóprés felturbózása lesz a feladata...vagy tán nem azonos a két célcsoport?
Ez ám a skizofrénia!

Akárhogy is van:ez a kormány becstelenségben és bűnös szándékban fogant,tudjuk,ki az apja - nincs mit ragozni tovább.
"Alámerülök és kibekkelem őket."

lajafix 2009.04.17. 09:07:56

@I-brahi: "Azért azt bírom, hogy a Fidesz olyasmiket kér számon a jelöltektől, amiket a saját korábbi miniszterei sem tudna teljesíteni."
Ez az ellenzék dolga.

"Kit támadtak a szocik komolyan a Fidesz-kormányból Deutschon kívül? Pedig volt azért ott pár semmihez sem értő ember."
Ezek szerint ellenzéknek is hülyék és lusták voltak. Btw emléxem jópár ügyre, node az idő...

Ainult Mina 2009.04.17. 09:24:20

@lajafix:és előtte 3 évig püm államtitkárként nem lkellett foglalkoznia Vargának a KTV-vel szerinted?

Nem kellett.

Baromméter 2009.04.17. 09:30:18

@Király Rák: Bajnai nem egy válságban lévő céget juttatott már teljes csődbe, a reputációja nem éppen a sikeres válságkezelésről szól

Ezzel biztos az van, hogy mivel azokba a cégekbe eleve nem azzal a szándékkal szállt be, hogy kezelje a válságot, hanem hogy lecsapolja azokat a megmentés szándéka nélkül, így ezen nem mérhető a válságkezelési rátermettsége. :)

web17.0 2009.04.17. 09:43:00

@Király Rák: A posztban manifeszt hülyeségeket írnak le Oszkó és a Deloitte kapcsolatáról. Igaz vagy nem igaz ?
Pártfeladat, hogy kicsit bekenjék szarral az új kormány egy tagját, a feladatot el kell végezni. Ha Hameczet vagy Urbánt a szocialista pendant-jaitok mocskolnák ugyanúgy beszólnék nekik hidd el. Nem szeretem azokat akik a tehetségtelenségükből akarnak megélni.

nemöszöd 2009.04.17. 09:54:19

Hát, derék színtársulat verbuválódik itten kérem. De a kiindulópont alapján ki várt mást? Oszkón -némileg- csodálkozom, dehát arra az egy-két hónapra mindegy...Egyébiránt, aki egy társadalmat összevissza könyvelői szemszögből óhajtozik irányítani, az akár hajóskapitány is lehetne! (Moldova...déja vu???). Jut eszembe: Piszkos Fredet a kormányba! A lapáthoz! A Vahl-t egyébként sajnálom, mert szerintem kikorrumpálta volna nekünk a közös japán-magyar határt...Most meg itten vagyunk nélküle elárvulva. Nem baj, a Ficsor ficsúr majd kiegalizálja, amit kell. Mit is kell? Ő is lehetne hajóskapitány...Ugyan, nincs olyan érzésetek, hogy ez egy szimpla szarpaszírozás? Ettől csak a csőd tovább mélyül, s eljutunk 1989-ig. Tetszünk majd forradalmat csinálni?
Egyébként egy dolgot totál nem értek többeknél: hogy a hömpölygő gutába jön ide 7 év kormányzás után a Fidesz abriktolása? Lépést kellene váltani...mindenkinek!

sprenczl 2009.04.17. 10:01:47

Látom továbbra is csak fehérgalléros bűnözőket bírnak előkaparni a cucialisták.

Naumov 2009.04.17. 10:27:40

Frankón el lehet felejteni ezt az egész szakértői kormány mítoszt mindenesttől. Gyurcsányról, Kókáról, Bajnairól és társaikről is az volt a szöveg, hogy ők sikeres üzletemberek, akiknek kisujjukban van a piac, és majd jól rendet tesznek ebben a fideszes pártkatonák által hátrahagyott káoszban, közben meg az üzleti sikereik titka baromira nem a szakmai hozzáértésük, hanem a jó kapcsolataik révén megnyert támogatások, közbeszerzések és egyebek voltak

Most meg itt vannak ezek az úgynevezett szakértők, akiknek a szakértelme abban merül ki, hogy egyik cég vezérigazgatói székéből vándorolnak a másikba, vállalatirányítási rendszereket gyártó cégtől a navigációs szoftvert gyártó céghez, anélkül hogy legalább érintőleges fogalmuk lenne arról, hogy az adott cég egyébként mivel foglalkozik. Ennek az egésznek semmi köze a szakértelemhez, az MSZP meg az SZDSZ velük próbálja az erősen csorbult hitelét valahogy megtámogatni, illetve velük elvégeztetni a népszerűtlen intézkedéseket, miközben a párt majd jól eljátssza a szociálisan érzékeny ellenzék szerepét.

Ja, és valaki árulja már el, ha esetleg jövőre mégis maradna az MSZP, akkor körülbelül meddig kell még ezt a répássyzást meg szíjjártózást hallgatnunk, mint az ország jelenlegi állapotáért elsősorban felelős személyeket?

Karcolt lendület 2009.04.17. 10:31:01

Ez a cikk kissé kocsány-lábakon áll.
Ahogy már írták, Simor '97-ben még elég messze volt a Deloit-tól, akkor még Bajnai főnöke volt a Creditanstalt Értékpapír Rt.-nél.
Egyetértek azokkal, hogy nem Oszkó és nem is Vahl lett volna a legnagyobb problémája ennek a kormánynak. A magyar üzleti világban szerintem nagyon nehéz olyan embert találni, akinek nincs vaj a füle mögött, akár ilyen beszerzéseknél ügyeskedés, akár különböző adóelkerülési trükkök. Egyszerűen az állam által teremtett keretekben elég nehéz full tisztességesen érvényesülni és sikeresnek lenni: persze még hozzájön az üzleti világ egy részének balkáni mentalitása is.

Nem szeretném lebecsülni azt az eredményt, hogy Gyurcsány, Veres és Szilvásy nincs már a kormányban, ez mindenképpen nagyon pozitív. Viszont a beharangozott szakértői kormány nagy része a "nincs rossz elvtárs, csak eddig rossz helyen volt" elv szerint állt fel, néhány olyan arcot is behúzva, akik teljesen hiteltelenítik az egészet: Drazsé, Boldvai, Baja Feri, Ficsor. Balázs és talán Oszkó, aki pozitívum.

@Kettes mondata nagyon találó a kormányra: "Valami izé, ami tehetségesen ötvözi a politikusi kormány szakmai gyengeségeit a szakértői kormány politikai gyengeségeivel."

@is:
Hehe. Nem mi nem fogjuk hagyni a bácsikat dolgozni (bár a lepcses szánkat nem fogjuk be, szerencsére ennyivel jobb a helyzet, mint Kádár alatt), már ma - a kormány megalakulásának napján - az MSZP több egymást és Bajnai válságkezelő lépéseit ütő javaslattal bombázta a kormányt. Most tavasszal még lehet, hogy megszavaznak dolgokat Bajnainak (bár az ilyen ötletrohamokkal folyamatosan elő fogják adni, mennyire együttéreznek a néppel). Szeptembertől esélytelen - onnantól nincs mit félniük az előrehozottól és már a választásokra készülnek, nem szavaznak meg semmi népszerűtlent, lófütty nem lesz a a jövőre tervezett 8-900 milliárd kiadáscsökkentésből - viszont lehet, hogy valami 5 éves adócsökkentési terv megint előkerül.
De legalább megfelelő helyeken megfelelő szakemberek vannak, mint Boldvai vagy Baja, legalábbis az állami pénzek privatizálásához náluk jobban senki nem ért...

Nash vs. Keynes 2009.04.17. 10:59:06

nincs valami ~30 milliárdos per folyamatban a magyar állam és a Deloit között? Mert akkor igen vicces szitu az, ha valaki átül az alperes vezetői székéből a felperesébe.. (vagy fordítva?)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.17. 11:14:02

@Kettes: A Fidesznek szerintem van programja. jovonk.hu/FideszPP2007_HU.pdf PLusz van a gazdasági koncepciózus Jövőkép, amihez most nem találok linket. Ezek tényleg nem konkrét operatív szinten íródtak, hiszen a Fidesz nincs abban a helyzetben, hogy országos szinten operatív kormányzati programot megvalósítsanak, ugyanis nem ők vannak kormányon. A Bajnai kormány viszont kormányon van, ezért tőlük el lehet várni egy konkrét intézkedésekre lebontott tervcsomagot, nem?

@web17.0: Bevallom őszintén, nem tudom. Az én véleményem az, hogy Oszkó viszonylag új ember a politikában, kormányzati tevékenységét meg lehet majd ítélni pár hónap múlva, az üzleti dolgai nem elsőrendűek. Tehát erről a cikk íróját kellene megkérdezni.

Nyilván az állampolgár néha álmodik arról, hogy tisztának is látszó emberek kerüljenek a tűz közelébe, de ezt az álmot én Antall forradalmas szövege, Horn naésezése, és saját önkormányzati tapasztalataim alapján hülye lennék nem feladni. :(

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.17. 11:17:21

@Baromméter: ,,Ezzel biztos az van, hogy mivel azokba a cégekbe eleve nem azzal a szándékkal szállt be, hogy kezelje a válságot, hanem hogy lecsapolja azokat a megmentés szándéka nélkül, így ezen nem mérhető a válságkezelési rátermettsége. :)"

Szörnyű ez az alaptalan rosszindulat, elhatárolódom. :)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.04.17. 11:22:48

@Nash vs. Keynes: Oszkó jelenleg a Deloitte adótanácsadási, könyvvizsgáló cég elnök-vezérigazgatója, a Deloitte-ot pedig a magyar állam beperelte a Postabank-ügyben, mondván, a Postabank auditálását a Deloitte végezte a Postabank csődbe menetele előtt. Az állam 30 milliárd forint kártérítést követel a Deloitte-től. A per első fordulójában a bíróság a Deloitte-nek adott igazat. A per azonban folytatódik. Kérdésre válaszolva kitért arra is, hogy arra kérte Bajnai Gordont, hogy a Postabank-ügy kerüljön ki a pénzügyminiszter hatóköre alól, neki ne legyen joga döntést, nyilatkoztatot tenni.
index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/15/oszko_takarekossagi_intezkedesek_valsag_nelkul_is_kellenenek/

De, van, sőt Oszkó is érzi, hogy ez összeférhetetlen, támadható dolog, ezért legalább papíron kívül akar maradni az ügyön. Innentől viszont már csak feltételezéseink lehetnek, meg tapasztalatok a politika és az üzlet összefonódásáról. Ezekből lehet következtetéseket levonni, de előre bizonyítani nem lehet.

szempontpuska 2009.04.17. 11:34:37

@a néhai papp jános: Fiatal vagy még, de én emlékszem rá, amikor a "konstrutkív ellenzék", kormányzati szitokszó volt 2002-ig..
A választók nagy többségével ellentétben, nehezen felejtek. És pont ez a harmatgyenge poszt a bizonyság arra, hogy a jobboldalra mennyire jellemző a megosztás, ellenségkép ami máskor felháborodottan kérnek ki maguknak oly' sokan.

Itt van néhány jelölt, legalább annyi konstruktivitás és taktikai érzék lehetett volna a blogszerzőben, hogy kivár. De nem ! Már az első beírást ide kellett rittyenteni (olyan is lett) amikor még semmi kézzel fogható, nevén nevezhető nincs a kezében, a karaktergyilkolás.

A szoci párton és annak 7 éves regnálásán nincs mit ekézni, az olyan nyilvánvaló mint a nap, de hogy mi az alternatívája, az az efféle blogokból méltó módon kiderül. A Fidesz álláspontját 7 éve az határozza meg, hogy a szocikkal szemben legyenek.

Ebben az értelemben tehát maga az ország két pogány közt vergődik. Az egyik görcsösen próbálja még kitölteni az idejét, ez volna a hattyúdal, a másik pedig most látja igazolódni a kétciklusos destruktív tevékenységét, amelyben politikai és utcai eszközökkel érvényesítette a minél rosszabb annál jobb nekünk elvét, sikerrel.

A fordulat akkor jön el, amikor a destruktív ellenzék kormányra kerül és eljő az igazság pillanata: visszafelé mutogat és nem tesz semmit, vagy tesz valamit azzal viszont seggbe rúgja saját eddigi retorikáját.

nagyjából ez a választás vár az országra

szempontpuska 2009.04.17. 11:35:42

@Király Rák: ezekben a progarmokban jelét sem találod a globális válságkezelésnek. Ezt páran máér megmondták, többek között jobbról is.

web17.0 2009.04.17. 12:01:38

@Király Rák: Ha valaki arról ír, hogy a Deloitte és a Magyar Állam közötti per miatt összeférhetetlenség állaht fent, az szerintem rendben van, de itt nem erről volt szó, Caracalla írásában tárgyi tévedések vannak, amelyeket itt már számosan megjegyeztek, de az ideológiai harc frontján kicsire nem adunk. Oszkó komolyabb embernek tűnik, egy olyan országban ahol a tehetségtelenség népbetegség. Ez zavar. A FIDESZ ún. jövőképét a Kádár rezsim karrierista harmadik vonala írta (az írta volna a cuclib jövőképét is csak más lett volna a nevük), és ez az igazán ciki, nem a Deloitte.

F_Jikov 2009.04.17. 12:11:43

@Féldecis Rezsim: Ja, reggel óta megy a Láger Rádióban is az agymosás. Vezető hír folyamatosan, hogy mennyivel nőtt a Bajnai-kormány válságkezelésében hívő, és mennyivel csökkent az abban kételkedők aránya. (Monnyuk, engen meg se kérdeztek.) Oszt se program, se elképzelések. Mégis mit mért a Szonda-Ipszosz? Eszem-faszom megáll...

szempontpuska 2009.04.17. 12:20:33

@F_Jikov: máskor nem kellemetlenek a közvéleménykutatási adatok ?

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.04.17. 12:24:15

@F_Jikov: Az lesz majd a szép,hogy mikor a nyallerek gömbölyűre fújják ezt a Bajnai-lufit,az egyre több helyen elkezd majd ereszteni - hamár így az elején ilyen szitaszerű,mi lesz belőle később...!

Na,szóval sűvít ki itt,fütyöl ki ott az ájer, a sok hitbizományos meg csak fújja-fújja degesz pofával - amikor egyszer majd azt mondja a BG:"Ilyen ellenszélben nem lehet...szarok bele,kurvafidesz!" - és otthagyja csudálkozó pofájú hűbéreseit.

Én 2 hónapot tippelek max. addig,van benne kockázat,de fogadni tuti dolgokra amúgy sem illdomos.

szempontpuska 2009.04.17. 12:37:41

@Féldecis Rezsim: szerintem a jobboldal örülhet ha Bajnai egy kicsit elkezdené a rendrakást. Az végülis biztosra vehető, hogy Bajnaival hosszú távon nem kell ellenfélként számolniuk, ezért aztán felesleges is rá a sarat pazarolni (bár van elég).

F_Jikov 2009.04.17. 12:39:35

@szempontpuska: Mégis mi köze van ennek a közvéleménykutatáshoz? Szimpla agymosás. Szonda-Ipszosz-felmérés, a Népszabadságban nyilvánosságra hozva...

Karcolt lendület 2009.04.17. 13:29:15

@Király Rák:
Szerintem nem azért szállt be a Wallis a Hajdú-Bétbe, hogy tönkretegye.

Viszont érdekes referencia Bajnainak, hogy átvettek egy csődközelben levő céget ami hosszú küzdelem után tényleg csődbe ment: ez nem túl bíztató.
De ahogy Dogbert szigorúan titkos vezetői kézikönyvében le van írva: vezetőként nem az a fontos, hogy sikeresen menedzseljél feladatokat. Ha már foglalkoztál vele, eredménytől függetlenül csak ez fog a többiek eszébe jutni és újra megbíznak hasonlóval, mert te vagy benne a szakértő. ;-)

Másik:
Azért érdekes következménye lehet, hogy Bajnaiék ennyire hangoztatják, hogy egy év és nem akarnak tovább politikával foglalkozni (legalábbis ők ketten Oszkóval): ez azt jelenti, hogy politikai felelősség-vállalás nélkül kormányoznak. Azaz nincs erkölcsi felelősségük a választókkal szemben. (Jogi lehet, de ugye azt tudjuk, mennyire...) Ez szerintem demokráciában igen komoly legitimációs probléma...

osborne 2009.04.17. 13:58:46

@F_Jikov: a Szonda Ipsosról:

Szigetvári Viktor az új kabinetfőnök 2007 tavaszán alapította meg a Szigetvári és Társai Kommunikációs Vállalatot Levendel Ádámmal, a Szonda Ipsos vezetőjével és Sterk Péterrel a Szonda Ipsos vezérigazgatóval együtt.

kezdek hinni a véletlenekben ;]

web17.0 2009.04.17. 13:59:04

@Karcolt lendület: Csehországnak full technokrata kormánya van.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.17. 14:07:11

@Kettes: Teljességgel megfelel a sztereotípiámnak. (Korábban tűnt másmilyennek.)

"_nem_ védem meg Vahlt, Feature-t és Molnács Cs.-t." - az ellenzékellenes kormányzati kampány jellegzetes módszerét használja: nem próbálja meg védeni a védhetetlent, hanem a lehetséges alternatívát nyomja le vagy szünteti meg.
Nem azt állítja, hogy _ezek_ jók (ezt nem lehet, még ballib gondolkodással sem), hanem azt, hogy _azok_ nincsenek és/vagy ezerszer rosszabbak.
Ma így szolgálják a Mozgalmat.

web17.0 2009.04.17. 14:09:47

A tiszta ügy az lenne, ha képesek lennének megegyezni a politikai erők egy minimálprogramban, majd kitűznének egy választást három hónapon belül. Így kb. négy hónapig technokrata kormány lenne, ami csak és kizárólag olyan lépéseket tenne amelyekben a két nagy erő meg tudott állapodni. Igenám, de akkor egy csomó tehetségtelen fasz nem tudna kaszálni.

Übermayer 2009.04.17. 14:10:11

szerintem Oszkó személyét nehezen lehet támadni, ebben a történetben inkább arra leszek kíváncsi, hogy az állam kontra Delloitte pernek mi lesz a kimenetele??

web17.0 2009.04.17. 14:17:59

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=403845&place=hirkereso_vezeto

Itt végre nyersen a mogyiról beszélnek. G. Fodor Gábor és Török Gábor. Két tipikus mai nagyar macher.

CrL 2009.04.17. 15:29:53

@tölgy: és azt is tudja remélem, hogy a 2010-2014-es kurzus lesz a következő 10 évre a leftiek újabb negatív hivatkozási alapja 98-02 után. gyakorlatilag már most is az:

"ők is megszorítanának de most hazudnak és titkolják a programot vagy nincs nekik, ja és jön még öszödi OV-től"

elfelejtette 2009.04.17. 16:01:56

Most akkor ha Bajnaiéknak nincs válságkezelő programja, és nincs névsor sem a kormányáról, akkor tkp. mije van?

elfelejtette 2009.04.17. 17:47:01

@Féldecis Rezsim:

De most komolyan, egy kormányt nem képesek összeállítani? Ez az egész kormányfő - kormánycsere, amit Gyurcsány zsenijének aposztrofáltak sokan, nem képes egy kádersort kiizzadni? Hogy a fenébe fogják ezután szakértőinek, meg válságkezelőnek beállítani ezt az egészet, amikor saját magukat nem tudják menedzselni? Nem tudnak találni egy vállalható gazdasági minisztert, és mindeközben válságkezelőnek akarnak látszani? És ezt így hogy?

Komolyan nem értem, mi folyik itt. Ha ez az egész nem egy kapitális méretű bénázás, hanem egy hihetetlenül furmányos terv része, akkor nekem tényleg nem való a politika.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.04.17. 18:07:08

@Király Rák: Ez az a program, amiről Orbán Viktor büszkén kijelentette, hogy végre nem a válságról szól? :)

@tölgy: El is várom, hogy ellentmondásos - de mindenképpen negatív - sztereotípiákat támasszon velem szemben. Az a legkevesebb, hogy az is baj legyen, ha védem "ezeket", meg az is, ha nem.

Nagyon rá vagy (mások is, de most nem írok névsort) csavarodva arra a gondolatmenetre, hogy a Fidesz nincs kormányon, tehát nem felelős semmiért, tehát aki kritizálja, az valamiféle szoci küldetést teljesít.

Ezt azért gondoljuk végig. Ha nincs kormányzati felelősség, akkor szabad akármekkora ökörséget mondani, akármekkorát blöffölni, akármekkora demagóg ígéretet tenni, akármilyen kettős mércét alkalmazni? A szociális népszavazás "sikere" egy évtizedre elvágta bármiféle co-payment lehetőségét az egészségügyben. Ezért ki felelős?

Mire számítasz? Hogy a Fidesz politikusai, hatalomra kerülve egyetlen éjszaka alatt kifejlesztik azokat az intellektuális képességeket és erényeket, amiknek ellenzékben semmilyen jelét nem mutatják, és hirtelen felelős, bölcs, mértéktartó államférfiak lesznek? Ez a terved? :)

osborne 2009.04.17. 19:37:52

@elfelejtette: megszorító csomagja amit programnak hazudnak és törékeny parlamenti többsége, ennyi ;]

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.04.17. 20:45:38

@elfelejtette:
vagy:egy furmányos terv,kapitálisan elbénázva...esetleg hülyébbnek vagyunk nézve,mint amennyire télleg azok vagyunk,hogy ezeket a semmirekellőket egyáltalán karperec nélkül látjuk a híradókban...pfúúúúúúúú,de pipa lettem...miránk!

huta9020 2009.04.18. 09:35:35

Az a kifejezés, hogy szakértői kormány értelmetlen. A kormány, ha tetszik, ha nem politikusokból áll. Ha valaki miniszterséget vállal, akár adótanácsadó, akár géplakatos volt előtte, onnantól már politikus. Ennek megfelelően fogja a média és a közvélemény is kezelni. Úgy, hogy ne tessék mást várni és megsértődni rajta.

web17.0 2009.04.18. 11:57:07

@huta9020: A caretaker government és a technocratic government lényege az, hogy nem igazán politikusokból áll. Ezeket a kategóriákat nem a Republic of Taktaharkanyban találták ki. A jelenlegi magyar kormánynak van caretaker jellege (tudjuk, hogy csak egy aránylag rövid átmeneti időszakban működik egy vote of no confidence után, de valamivel hosszabb periódusról van szó mint a klasszikus esetekben amelyik pár hónap szokott lenni és ez egy elég kreatív alkalmazása volt a vote of no confidence-nek), vagy technocratic jellege (jellegzetesen menedzserarcok válságkezelő intézkedéseire van kihegyezve) és van klasszikus kormányzati jellege (hivatásos politikusok is vannak benne, továbbra is beszélhetünk kormánypártról).

Közjogi értelemben ez egy sima kormány.

osborne 2009.04.18. 13:47:22

újabb csodás szakértő neve bukkant fel a techno-crisis-manager-governement (meatpie) környékén:

a MEH államtitkára lesz Szilvásy György ;]]]

szempontpuska 2009.04.18. 20:43:53

@tölgy: lehetséges alternatíva ????
itt csak hatalomváltás van a küszöbön, alternatívának nyoma sincs. Aki nem hajlandó ezelőtt behunyni a szemét az a propagandistáknak ellenség ?

osborne 2009.04.19. 00:19:06

@web17.0: félkomoly, Szilvásyéknak ugyanis nincs alternatívája, nyomokban sincs. úgy 20 éve biztos (amúgy meg 60 éve)

aki pedig ezt kétségbe vonja min. reakciós max fasiszta ;]

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.19. 12:44:56

@szempontpuska: A politika előfeltételezi, hogy van alternatíva, azaz választás, döntés kell.
Aki az alternatíva létét tagadja, az a politikát szüntetné meg. Ami pl.egy ősi komer törekvés.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.19. 13:14:33

@Kettes: Maga nagyon jól tolja a Pojáca marketing szövegét.

Ez az "ellenzék is/a felelős" az egyik kedvenc szofizmusom, amit maguktól hallani lehet. A Pojáca felelősség felosztásában, ha jól emlékszem, a Fideszé a fele, övé meg talán az 1/12 rész felelősség.
Nyöhehe.

Olyanok magk, mint Xerxés, aki tehetetlen dühében a tengert korbácsoltatta.
Természetesen belemehetnénk a felelőssé elemzésébe, de moral insanity-vel és védelmezőivel értelmetlen. Nincs erkölcsi nyelvük. :(

A co-payment ebben a formában az évtized vicce volt. Nagyon helyes, hogy megbukott. Csökkentsék az adómat, és utána beszélhetünk co-paymentről. Addig csak egy új adó.
A "felelős" ballib mintha most sem nyúlna akarna hozzá a szavazóbázisához, a járadékosokhoz. :D

szempontpuska 2009.04.21. 16:50:39

@tölgy: választás van, alternatívát azonban egyik sem ad. Ezt forgathatod jobbról balról tetszésed szerint

osborne 2009.04.21. 19:15:11

közeljövő is van, egyelőre és remélhetőleg a szoclibek nélkül

szempontpuska 2009.04.21. 20:42:32

@osborne: egy bizonyos szinten elég hogy mi ne legyen. Általában a politikai oldalhoz kötődők pontosan tudják hogy mit nem akarnak. Azt hogy mit igen, az már kissé homályos.
Hiába csúsztatott tölgy mintha a választás lehetőségét, tényét tagadnám, elég világos, hogy választás van, Fidesz vagy MSZP csak éppen egyik sem alternatíva.

web17.0 2009.04.21. 21:01:26

@osborne: Nem lett államtitkár Szilvásy.

osborne 2009.04.22. 03:58:08

@web17.0: az nem de most nem tudom sírjak e vagy nevessek ez után:

Szilvásy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) humánpolitikai és koordinációs főigazgatójaként folytatja pályafutását, míg felesége a kancellárián tölt be szakállamtitkári posztot.

osborne 2009.05.21. 13:45:08

Oszkó úr szuper-szagértői renoméja hamar átcsapott vuduba:

A kormány olyan arányú adócsökkentésre szeretne javaslatot tenni, amelyre 20 éve nem volt példa Magyarországon - közölte Oszkó Péter

http://www.fn.hu/ado/20090520/oszko_drasztikus_adocsokkentest_iger/

Oszkó: jövőre több marad az átlagkeresetből élők zsebében

www.hirszerzo.hu/cikk.oszko_jovore_tobb_marad_az_atlagkeresetbol_elok_zsebeben_.109103.html

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása