Közgondolkodók, akiknek a szavára adunk

Konzervatorium I 2007.12.03. 01:02

Sokan kérték, hogy legyen egy pozitív lista is. A "teljes" tudású magyar elit? Talán. Olyan közgondolkodókat és közszereplőket próbáltunk ide válogatni, akikkel ha nem is mindenben értünk egyet, de adunk a szavukra, elismerjük őket, mint véleményformáló embereket. Próbáltunk elég széles spektrumból válogatni az élet minden területéről, de persze nem tudtunk elszakadni a saját szekértáborunktól, a konzervatív gondolkodóktól. A listával nem minden szerzőnk ért egyet, ugyanakkor mivel sokan vagyunk, szükség van a kompromisszumra.

Molnár Attila Károly. Szociológus, eszmetörténész. Akárcsak a negatív listánknál, itt sincs jelentősége a sorrendnek, kivéve az első helyet elfoglaló úr esetében. Saját magát köpné szembe a Konzervatórium szerkesztősége, ha nem tennénk említést róla. Molnár alapvető hatással volt a Konzervatórium szellemiségére (ez alapján azért ne tessék őt megbélyegezni:)). Néhány szerző van vagy volt annyira szerencsés, hogy élőben hallgassa, a többiek pedig olvasták és olvassák munkáit. Amellett, hogy monográfiát írt Edmund Burke-ről, "meghonosította" Michael Oakeshott gondolkodását, írt egy fenomenális esszét JS Millről (John Stuart Mill és a Kánon), mégis elsősorban a „Feljegyzések a kaotikus fegyházból” c. tanulmánykötete az, amit a Konzervatórium szerzői időről időre elővesznek (márpedig a jó szerző egyik legjobb ismérve az, hogy többször is érdemes elolvasni). Említett tanulmánygyűjteményben hihetetlen problémaérzékenységgel kritizálja a kurrens liberalizmust és a baloldalt. Tanulmányai úgy beletaláltak a gyenge pontokba, hogy valószínűleg azóta sem érkezett rájuk adekvát válasz ballib oldalról. Mindehhez adalék kiváló iróniája, mely óriási hatással volt a néhány szerzőnk szóhasználatára. Az őt nem kedvelőknek túl sok érvük nem maradt, azon kívül, hogy a „TáTK nácija”, „antiszemita”, „MIÉP-es képviselő” és hasonló okosságokat találnak ki. Kalapban, és a megfelelő öltözékben simán beleillene az angolszász konzerváns képbe.

Lánczi András. Filozófus. Oké, tudjuk hogy párt-tanácsadó, de maradandó alkotásai miatt mindenképpen helye van a listán. Először is, a „Konzervatív kiáltvány” kb. olyan szintű alapmű a Konzervatóriumosok számára, mint a Kaotikus fegyház, másrészt Strauss monográfiájának megírásáért külön tisztelet illeti meg. Strauss magyar hangjaként ugyanis lehetőséget ad arra, hogy az összemaszatolós-demagóg balosok mellett hallhassuk „magát Strausst is” saját „magáról”. És a tévében is jókat mond, ez van.

Kepes András. A Konzervatórium hosszú órákig ötletelt, hogy kit szedjen elő, aki a mai magyar mainstream médiában értékelhető figura, és nem jön ránk egyből a hányinger, ha nevét halljuk. Alig találtunk hasonló személyt, mint a mindig kimérten intelligens Kepes Andrást, akinek már magától az orgánumától is gyönyör tölt el minket. Szeretjük párhuzamba állítani Frei Tamással, aki ugye negatív ellenpárja. Míg Frei Tamás végigsétál Delhi nyomornegyedén és ármáni öltönyében (mely kifogástalan, akárcsak sminkje) arról beszél roppant közhelyesen, hogy "látják mekkora itt a nyomor?", majd el- és lenézően megbámulja az éhező gyerekeket, mint egyszeri magyar turista a Kheopsz piramist Hurghadából felbuszozva, addig Kepes barátunk fogja magát és minden átmenet nélkül bemegy megebédelni az egyik helyi nyomorgó családhoz, ahol készít egy kisfilmet a család törpehörcsögtartási szokásairól. Mindeközben mi, pocakos tévénézők nem azt érezzük, hogy mennyire idegen tőlünk az a kultúra, hanem azt, hogy mennyire megkedveltük a tévében mutatott embereket. És Kepest. Mi külön gratulálunk a Desszert c. beszélgetős műsoráért, és le a kalappal előtte, mert beszólt Bárdos "arcos" Andrásnak.

Fábry Sándor. Design center és talk-show. Nekünk külön tetszett, amikor Wahorn Andrással végigdzsesszelt Ámerikán. A fingós-böfögős poénjai nem mindig ütik meg a szintet, és néha elereszt pár antifeminista poént is, amik kevésbé elegánsak. Ennek ellenére még mindig ő a leginkább vállalható mindenki által ismert médiaszemélyiség. Élményszámba megy, amikor meghívja a vendégeit a műsorába, és önmagával készít interjút, és minden elismerésünk azok után, hogy elment a Pártkelte c. műsorba, ahol szénné osztotta az összes helyi bértollnokot. Alapvetően úgy gondoljuk, hogy abszurd személyisége mindenhová illik, csak tévéképernyőre nem, mégis, mi szeretjük őt, és százszor humorosabbnak tartjuk, mint a Heti Hetest.

Körösényi András. Az egyik legjelentősebb konzerváns szerző, politikatudós. Az ELTE-ÁJK Pol.Tud. Tanszékének professzora. Legutóbbi cikke a Kommentárban a jobboldal válságáról nem kicsit mérvadó. Publicisztikái bár szűk körben ismertek, mi mégis rendkívül fontosnak tartjuk listánkon szerepeltetését. Könyve, a Vezér és demokrácia az utóbbi idők legjelentősebb politikaelméleti munkája.

Lengyel László.
Körösényivel ellentétben őt hétköznapi politológusnak tartjuk, és ezzel ő a listánk "kötelező politológusa". Annak ellenére, hogy számos kérdésben nem értünk egyet vele, és a kardigánjait kifejezetten anti-esztétikusnak tartjuk, mégis messze túltesz a médiában forgó "szakértőkön", akik magukat politológusoknak adják ki. Pártpolitológusok  és semmitmondó szakértők megalázott tetemein evickélt szemünkben oda, ahol az értékes beszéd található. Dacára a sok félreértelmezésének mi mégis odafigyelünk rá.

Tviszt Olivér. Olibácsi a Reakció (ex-UFI) nagyöregje, és talán épp „nagyöregsége” az oka annak, hogy kiváló cikkeket ír aktuális témákról; a köztársaságról, az abortuszról, Wass Albertről, a ruszkikról, stb. Konzervatóristáink imádják Olibácsi eredeti stílusát, ami nem keveset dob azon, amitől Reakció a Reakció.

Seres László
. A hírszerző publicistája, a média hivatalos neokonja, akivel ha nem értünk egyet, félünk, hogy annektál... Bár rendkívül sarkos véleményei szerkesztőgárdánkat is erősen megosztja, mégis nem lehet nem odafigyelni meglátásaira. A hírszerző publicistáit amúgyis nagyra tartjuk, és nem bírjuk ki, hogy ne nyúljon önmagunk felé a kezünk, és ne ismerjük be, hogy az egyik legjobb közéleti magánblogot az egyik szerzőnk, ottani publicista vezeti. A szerkesztőség egyként csorgatott könnycseppeket, amikor Seres átmenetileg beszüntette a blogírást...

Ablonczy Bálint. Ablonczy a Heti Válaszba publikál, mind az aktuális politikai, mind a történeti vonatkozású elemzéseit szeretik a konzervatóristák. Emellett külön erénye, hogy a Reakció főszerkesztője, ami mára már biztosan a „Polgári Underground” státuszszimbóluma, és arra is rámutat, hogy underground nem csak rikítózöld, vagy mélyvörös színben létezik.

Ablonczy Balázs.
Két Ablonczynk is van, megesik az ilyen. Ablonczy Balázs történész, és a kisebbségek a fő szakterülete. Aki már látta tévéműsorban, vagy élőben, az tudja, hogy egy kifejezetten visszafogott, kellemes figura, és talán a „tisztességes történész” egyik prototípusa. Moreover, a ma forgalomban lévő legszínvonalasabb magyar folyóirat, a Kommentár főszerkesztője.

Hankiss Elemér.
Az egyetlen ember, akinek jól áll az idealizmus, akinek el tudjuk nézni gyermeki látásmódját. A Társadalmi csapdák és egyéb munkái hétvégi olvasmányok télire. Leginkább egy télikertben tudjuk elképzelni a vele való társalgást, egy csésze forró gyümölcstea társaságában, majd a kérdések megvitatása után valószínűleg festegetnénk vele, vagy komolyzenét hallgatnánk. Majd mintha valami wellness-hotelből, úgy távoznánk télikertjéből, megnyugodva azzal a gondolattal, hogy a romantika még nem halt meg. :)

Horkay-Hörcher Ferenc. Eszmetörténész, és a Heti Válasz publicistája. Bár kollégánk elmondása szerint élőben nem volt olyan ütős, mind aktuálpolitikai cikkei, mind eszmetörténeti elemzései alaposak. Noha TGM szerint az „emberarcú orbánizmus képviselője”, ennél szerintünk kicsit több.

Mérő László.
Politikai kérdésekben ritkán nyilatkozik meg, de akkor nem vagyunk egy véleményen. Ellenben a természettudományok divatos népszerűsítője, és mi, mint a matematikához "nem értők" külön örömmel olvassuk könyveit, melyek a játékelméletről és a matematika egyéb izgalmas munkáiról szólnak közérhetően.

Almási Miklós.
Szerkesztőségünk szinte sosem ért vele egyet. Ennek ellenére az egyik legfontosabb esztétának és filozófusnak tartjuk, aki - bár egy bizonyos oldalról - igen élesen lát bele a társadalom nagyobb folyamatainak okaiba. Konzumellenessége és a tömegkultúra óvatos, még nem tenyérbemászó ostorozása külön öröm számunkra, és azt is díjazzuk, hogy írásai többségét technikabarátként az interneten is hozzáférhetővé teszi. A globalizáció esztétikai vonzatairól senki nem ír jobban nála ebben az országban.

Esterházy Péter. Senki nem ír úgy a magyar arisztokráciáról és polgárságról mint ő, akinek a vérében van ez a miliő. Úgy képes írni erről, hogy semminemű polgári fanyalgás vagy polgári menekülés az életmódba, nem érződik ki belőle. Nem akar történeteket mesélni, és nem akar bizonygatni semmit. Mégis írásaiban ott van az a fennköltség, az a magasság, az a megbecsültség, ami a nagypolgárt azzá teszi, ami. Bár nézeteivel nem mindig értünk egyet, mégis úgy gondoljuk, hogy az egyik legjobb magyar író, ha nem a.

Kis János. Azt hittük, hogy ő lesz az az ember, aki a nagyon fontos liberális hagyományokat meghonosítja hazánkban, és azokat pártpolitikai szintre is emeli. Szándéka bizonyára ez volt, ez mégsem sikerült. Mi mégis értékeljük ezt, és egyedüli oka amiért itt van, hogy már nem politikus. Közgondolkodó, és annak ellenére, hogy nem értünk egyet vele sok esetben, mégis adunk a szavára, odafigyelünk rá. Ritkán szól. De akkor fontosat. Kivétel, ha Rawls-t büfizi fel.

Marabu. Előszöris a Kretén magazinból kerestünk valakit, mint szerkesztőt, mert meggyőződésünk, hogy az egyik legjobb havilap manapság a Kretén. Így találtunk rá Marabura, aki nagyon fanyar humorával, abszurd rajzaival szinte az összes magyar újságban szerepelt már. Feltételezzük, hogy az összes cikket elolvassa, amihez illusztrál, mert a rajzai nagyon találóak, így azt is feltételezhetjük, hogy hazánk egyik legtájékozottabb emberével van dolgunk.

G. Fodor Gábor. G. Fodor a kortárs magyar konzik ifjabbik generációjához tartozik. Nem csak azért szeretjük, mert ritka jó stílusban ír (többek között a Kommentárba), hanem azért is, mert ő írt először magyarul Voegelinről könyvet, aki a Konzervatórium egyik alapító atyjának szíve csücske. A konzervatív habitus meghatározásaként felvetett „erotika, irónia, politika” hármas jelszaváért plusz jó pont. Minimum egy ifjabb reménység.

Waszlavik Gazember László. Gazember, Petőfi, Velorex, Sámán, Szabadcsapat és Ullmann Mónika. Ő az egyetlen személy listánkon, akinek karrierje autodidakta ellenállóként, Ullmann Mónika-feldolgozással indult. Waszlavikot nem csak azért lehet szeretni, mert egyszerre sámán és avantgárd, hanem mert még szellemes is. A kultúra ápolásáért végzett tevékenysége előtt pedig csupán leborulni tudunk (melyik taknyos adna ma olyan címet a kazettájának, hogy LEGJOBB ZENE A MAGYAR?). Renoméját ha lehet, még magasabbra emeli szemünkben, hogy övé Magyarország leghitelesebb Zappa-bajusza. No internationale standard.

Borókai Gábor. A viszontagságos fideszkormányzás alatt kormányszóvivő, jelenleg a Heti Válasz utolsó oldalas publicistája, újságíró. El kell hogy ismerjük, hogy magyarhonban hagyománya van a "fröcsögő" és "üvöltő" publicisztikának, Borókainak valahogy mégis sikerült ezen felülemelkednie. Kiforrott és mértéktartó hangvétele, éles meglátásai nagyon szép olvasmányok egy kávé mellé.

Barcs Miki. Idézet a Matula.hu jellemzéséből: "Kicsit idegesek voltunk, amikor a Flash a hetedik helyre került, mert úgy találtuk, nehéz lesz megmagyarázni tizenötmillió Matula-olvasónak, hogy a magyar könnyûzene negyven évének legjobbjai között van ez a kevesek által ismert, tizenegynéhány év alatt tizenegynéhány számot produkáló zenekar. Pedig ott van, efelõl semmi kétségünk sincs. Tulajdonképpen a fene se érti, hogy miért nincs Magyarországon sokkal több annyira normális zenekar, mint a Tilos az Á környékérõl indult Flash elvonósnégyes. Lemezük nem jelent meg, egy koncertjüket a Bahia kazettán adta ki. Ha valaki épeszû válaszokat tudott adni a kilencvenes évek kihívásaira, az Barcs Miklós alias Dr. Flash volt, a Flash szövegek ugyanis verhetetlenül zseniálisak. A Bucó féle produkciókra még némi joggal rásütheti a világ, hogy csak a botránykeltést szolgálják, a Flashsel kapcsolatban ez már nem áll. Amit itt háború, kommunisták, nácik, heroin, nõk és trolibusz témakörben hitelesen élménnyé lehet alakítani, azt Barcs megtette."

Lányi András. Humánökológus. Bár jelenlegi szervezete sok esetben ellentmondásos, és ő maga is sokszor radikális "mélyzöld" irányvonalat penget meg, mégis Karátson Gábor csöndes állásfoglalásai mellett az ő hangosabb környezetvédős megnyilatkozásai határozottan tetszetősek számunkra.

Schlett István. Politikai gondolkodástörténettel foglalkozik, azon belül a magyarral. Publikációi tudományos igényességű munkák legyenek azok könyvek, vagy aktuálpolitikai állásfoglalások. Mi mindig elolvassuk. Továbbá becsüljük, mert az egyetlen ismert ember, akinek orvosilag van előírva a dohányzás (anélkül nem tud alkotni). :)

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr25248498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TFL · http://civilzone.eu 2007.12.03. 01:52:24

Hát gyanítom, hogy ezzel nem csak a konzervatórium szerzői nem fognak teljesen egyetérteni. Bátor vállalkozás egy csoportba sorolni a Fábryt meg a Waszlavikot az Eszterházyval, Schlwettel, Kepessel... nem mondom. Lesz itt comment, még több mint a negatív listánál

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 01:54:57

Persze hogy nem. Mondtuk, nem mindenki ért egyet mindenkivel, ez van.
De Waszlavik az erősen ironikus:) Aki nem lássa, magára vessen:)

sixx · http://comment.blog.hu 2007.12.03. 05:24:19

Az, hogy Waszlavik ironikus, az rendben van, de Fábry???

Vonatosi Márió · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 06:24:31

Lehet, hogy kicsit elfogult vagyok (amellett, hogy Bence György (ha nem is első helyen), de mindenképpen gazdagítaná a listát, ha még élne), de Ludassy Mária hol marad? Vagy túl sok a filozófusból?

szalonka 2007.12.03. 07:24:43

ez a lista azért jó, mert sok színű. nincs ezzel semmi baj, persze a magyar ész rögtön kategorizálni akarna és néhány embert kihúzni a listáról, valakik meg azonnal hozzáadnának embereket, mert szerinte vagy nem eléggé kultúrált vagy nem eléggé jobbos vagy nem eléggé balos vagy nem eléggé akármilyen. a listázgatás mondjuk már eleve hülyeségnek tűnik, mert mindig hiányos marad és mindig be akar skatulyázni, de néha talán szükség van arra, hogy felírjuk a dolgokat egy cetlire. emlékeztetőül. mint a bevásárlócetli :) számomra is vannak nem szimpatikus emberek a listán és vannak hiányzó emberek is és talán nem is eléggé sokszínű ez a gyűjtemény, de biztató, hogy lehetne még több színűbb. nem kellenének listák...rossz szokás.

Professor Pizka 2007.12.03. 07:25:46

Haaat... el kellett volna donteni, hogy konzervativ gondolkodokat, vagy kedvenc zeneszeket vagy miket soroltok fel. Kedvencem egyebkent Horchertol az a mondat, amit az egyik orajan sutott el, valamelyik szerzo (a fene se emlekszik mar a nevekre, foleg, hogy egyik kollegaja meg a liberalisokkal volt megaldva...) a szavazoi alapjan irta le a konzervativ partot. Ezutan Horcher igy szolt: "ezert kollegak, e definicio alapjan a magyar konzervativ partot MSZP-nek hivjak"
Szoval ot udvozlom a listan, meg sok embernek objektive helye van rajta, ha mertekado konzervativokrol akartok irni. De hogy a kesei Fing-dinasztia sarjat, Fabryt minek kellett idetenni... a masik listan a helye. Attol hogy valaki beszol ket-harom ven vagy kevesbe ven komcsinak, meg nem lesz valaki konzervativ. Csak populista. Legalabbis nekem Ho-Ho-Ho-Horcher igy tanitotta ;-) A tobbi mar izles dolga a legtobbel egyetertek. Az a gond, hogy a csorgosipkasok szavara tobben adnak mint az itteniekere. Bar... Jelentkezzen, aki jo szivvel Lengyel Laszlo vagy Hankiss Elemer kezebe adna a kormanyt. A filozofusok utoljara Platonnal kormanyoztak, szerencsere ott is csak elmeletben. Kis Janos nagysagat emeli, amint ti is irjatok, hogy ezt kepes volt belatni :-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.12.03. 07:27:24

S Isten mondá, lőn világosság. SCH Lett még azon az éjszakán:) Körülbelül ez jutott eszembe így kora reggel, a téma komolyságától függetlenül:) Viszont Lengyel Lacit nem teljesen értem, mint hogy Ő a "politológus". Számomra inkább a Török Gábor-féle vonal

ROMANI ITE DOMUM! 2007.12.03. 07:27:24

Hozod a színvonalad...
Ennek a listának kb. annyi értelme, mint mondjuk a Discovery Channel "A legjobb..." sorozatának (amiben pl. egymás mellé állítottak egy F22-t és egy I.VH.-s háromfedelű gépet... :-D)
Csak gratulálni tudok ehhez a sötétséghez.

biomechanoid 2007.12.03. 07:44:00

Kepesről annyit tudok mondani, hogy mélyinterjúi azért sikeresek, mert a résztvevő megfigyelést Boglár Lajostól tanulta. Kepes nem a szociológia eszközkészletét biflázta be, hanem antropológiai technikákat alkalmazott. Freinek nincs semmilyen ilyen irányú képzettsége, ő csak riporter, annak is csapnivaló.

D'artagnan 2007.12.03. 07:48:51

... a lista összeállítása roppant jó! Ehhez gratulálok is! :)

szferi 2007.12.03. 07:58:00

Kár, hogy a műszaki értelmiség a listában meglehetősen alul reprezentált, így az "élet minden területének" jelentős része kimaradt.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 07:58:49

Látom már, nem árt, ha megint bespájzolok. :o) Fábry? Aki beszólt Göncz Árpádra? Most aztán eláshatjátok magatokat! :o)

Neocon 2007.12.03. 08:03:14

Fábry? De most komolyan, tényleg Fábry?

0xFFFF 2007.12.03. 08:04:25

Szerintem meg a fábry hat ironikusnak, ha waszlavik mellé teszik.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.12.03. 08:07:54

Nekem is tetszett Fábry napkeltés szereplése, de azt épeszü ember nem gondolhatja komolyan, h Fábry humora akár egy kicsit is jobb lenne a Heti Hetesnél. [A vicceit csak az elöadásmód, és a végére odacsapott bazmeg-ek teszik humorossá]

Én nézem a show-ját, [ahogy a Heti Hetest is] és pártfüggetlen szemmel azert komoly kulonbseg van a poenok szintje között [utobbi javára].

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 08:13:30

romani ite domum,

remekül demonstrálod a saját színvonaladat azzal, hogy nem látod, mi értelme van egy közös listába tenni egy F-22 Raptort és egy I.VH-s háromfedelű gépet (gondolom a Fokker DrI lehetett). Több dimenziós látásmód rulez, de ezt Te úgysem érted. :o)

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 08:16:38

Fábrynak szerintem két nagy érdeme van, hogy a Heti Hetes által képviselt kormánypárti humorral szemben képes volt alternativát kínálni, és hol nem PC. :)

biomechanoid 2007.12.03. 08:36:38

Hogy a Heti Hét Héber mennyire humoros, azt inkább hagyjuk. Sosem voltam nagy rajongója Fábrynak, inkább a HH-t néztem. Egy idő után nemhogy nevetni nem volt kedvem, de még dühös is lettem. Nekik mindenről a fidesz vagy a baszás jut az eszükbe.

dillinger 2007.12.03. 08:51:50

Urak, nem siettétek el kicsit a listát? A gyalázós poszt sokkal alaposabban lett megírva, lényegesen több érvvel és egyedi meglátással, meg olyan egyszerű dolgokkal, mint fotót. Az az érzésem, hogy az túl gyorsan akartatok továbbúszni az 500 komment szárnyán.

Őrnagy Őrnagy 2007.12.03. 08:55:30

Barcs Miki szánalmas. Levette a honlapjáról a rendőrkapitányt fikázó részt, mert beperelte a rendőrséget, vagy fél tőlük, vagy rászóltak hvgék? Nem tudom, de az utólagos levétel már Demcsák Zsuzsának se jött be, pl.. Innentől Barcs is egy senki.

Blumbi 2007.12.03. 08:56:15

A Kretén mióta hetilap?
Havonta vagy kéthavonta jelenik meg.
A többi írásotok is tele van ilyen alapvető pontatlanságokkal (ahogy látom egyébként, igen)

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.03. 09:00:12

biomechanoid: ne héberezz, ha már zsidózol, csináld egyenesen, ami egyébként már csak azért is praktikusabb, mert akkor visszakézből törlöm a kommentedet.

CptNemo 2007.12.03. 09:01:04

Hiányolom a listáról Roska Tamást, Csurgay Árpádot, Vámos Tibort, Freund Tamást, Falus Andrást (akinek a szövegeitől összeszarom magam), Karmos Györgyöt, Simonyi Károlyt és még sok, az igazi "műszaki értelmiséget" képviselő, nemzetközi tapasztalatokkal bíró szakembert.

biomechanoid 2007.12.03. 09:08:46

Tojok rá, mit törölsz, balfék. A zsidózásnak semmi értelme, a Heti Hét Héber meg poén, homopudlicutius. Pavlov kutyája hozzád képest egy einstein.

tölgy 2007.12.03. 09:12:06

A következő 500 kommentes téma valami zsidóság-antiszemitizmus ügy lehetne, arra is mindig jönnek, mint a legyek. (kacag, kacag)

Nemo kapitány!
Ez nem a legjobb/legokosabb magyarik listája, hanem a kedvenceiké. Nemcsak műszaki nincs rajta, de püspök sem.

Őrnagy Őrnagy 2007.12.03. 09:18:02

Tipikus "indexes konzervatív" lista, de azért becsülendő.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.03. 09:18:31

Ja vagy úgy, poén. Hát az természetesen teljesen más, én kérek elnézést, bocs, hogy a lábad alá léptem.

jajj 2007.12.03. 09:20:32

"bocs, hogy a lábad alá léptem."

:)))

10 pont.

cs (mi más) 2007.12.03. 09:21:22

Kerekes Sándor, környezetgazdaság.

biomechanoid 2007.12.03. 09:41:29

Eszembe jut rólad a Hári Porter nevű varázslótanonc, akinek az a legnagyobb problémája, hogy nem mondhatja ki azt a nevet, ami állandóan a nyelve hegyén van. Aztán a végén bekövetkezik a katarzis, és csak kimondja a vásott nebuló azt a nevet, amitől kibaszottul frusztrált ő is meg az egész varázslóiskola. Ettől baszottul megkönnyebbül, és a következő rész elejéig simán legyőzi a frusztrációját.
Mi ebből a tanulság?
Hát az, hogy általában az erőlteti az önmérsékletet, aki fursztrált az önmérséklet tárgyát illetően. Jellemzően az alkesz nem kér inni társaságban, hogy ne lássák, mire képes, ha jól bebaszott.
És, hogy a blog szelleménél maradjunk, a társadalmi frusztráció rizikófaktorairól jobb beszélni, mint elhallgtni azokat, ez utóbbi ugyanis nem jelent automatikus gyógyulást. Persze, itt az is kérdés, mi a nemmondomki-zás. Számodra, ha leírnám, hogy kimegyek a nagyanyám sírjához, aki nemmondomki volt, az is nemmondomki-zás lenne. Az ilyeneken általában nagyot röhögök. Ma még röhögök, de mi lesz holnap? Komolyan aggódom miattad.

dillinger 2007.12.03. 09:45:41

egyébként nagyon jó lista, sok ponton találkozik a sajátommal.

lehetne egyébként több, jellemzően az interneten publikáló (vagy ahhoz köthető) arc is.

ott van például Hammer Ferenc a nagyszerű médiablogjával.

ha már idézététek, a matulás arcok is bőven megérdemelnék, hogy itt szerepeljenek, főleg Bede Márton és Magyari Péter

továbbá Bittera Dóra és Molnár B. Tamás

ha meg újságírás, akkor Vajda Éva és Mong Attila

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.03. 09:54:50

Lányi András - egyetértek a jelölésével. Akárcsak Kepesével.
Waszlavik Gazember László :-) Emlékszem rá a húszéves jubileumi Beatrice-koncertől, nagyon hangulatos volt (Feró miért maradt ki)?

Na de Fábry?

aranyhaj.blogspot.com

Őrnagy Őrnagy 2007.12.03. 10:08:04

Bede Márton :DDDDDD
Ez most vicc akarna lenni?

Magyari Péter még ok, azt aláírom, de Bede?

biomechanoid 2007.12.03. 10:11:57

Na és mi lesz Miklósa Erikával? Hogy Gobbi Hildáról már ne is beszéljek! Fodor Rajmundot is, mert őt a nők szeretik.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.03. 10:14:12

kedves biomechanoid, jólesik az aggódásod, de felesleges. A moderálásra való utalásom azonban valóban kissé elhamarkodott volt. De ha valóban őszintén és szabadon akarsz mindenféle társadalmi fusztrációkról beszélni, akkor hagyd ezt a héberezést. Egyrészt olyan snassz, másrészt félreérthető. Nyugodtan mondd azt, hogy zsidó, ha arra gondolsz, hogy zsidó. Ha egyenesen beszélsz, lehet vele vitázni.

biomechanoid 2007.12.03. 10:23:14

A HHH egy jó poénnak tűnt. Én így hívom őket. Semmi egyébre nem gondoltam. Igaz, már akkor is arra gondolok, ha magamra gondolok, de ez magánügy. Szóval, az inkriminált témában nem óhajtok vitatkozni, ez nem alkalmas hely rá, mert másról szól. Kár is ennyi időt fecsérelnünk rá, úgy vélem.
Waszlavikot viszont szeretem, és minden nótája megvala.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.12.03. 10:30:37

Hát én a Fábryt az előző listára tettem volna...

FlybyWire 2007.12.03. 10:35:20

A Kretén 2 havonta jelenik meg, a hetilaptól nagyon-nagyon-nagyon messze van!

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.03. 10:38:59

Valószínűleg eltér az ízlésünk, de ilyen van. Úgy tűnik, ezt megbeszéltük. Ha úgy gondolod, mégsem: homopoliticus(kukac)index.hu

Carlos77 2007.12.03. 10:47:39

Srácok a fényképeket pótoljuk, ha már bemutatuk a kedveceinket legyen teljes a kép, hogy mások is megismerhesék őket ne csak névről...(Én nekem pocsék név memoriám van)
Jól sikerült ez is! És ott a kéttő lényeges ember akit javasoltam. Kepes A., Lányi A. (A másik kettő igy utólag tényleg nem illett ide.)

marlington 2007.12.03. 10:51:40

A negatív listánál csak Sissónál húutam össze a szemöldököm, szegényt nagyon rossz társaságba kevertétek, itt csak Fábryval van bajom, de váégülis csak a jelenlegivel, a korai Fábry meg megérdemli. Úgyhogyhát riszpekt.

a nagy levin 2007.12.03. 10:51:58

Asszem a \\\"negativ\\\" lista megmagyarazza, hogy sokan miert hagyjak el Magyarorszagot, a fenti \\\"pozitiv\\\" pedig azt,hogy miert nem ternek vissza (van a listan vallalhato es szeretheto ember, de hat sajnos hihetetlen minosegi ingadozast es izlesficamot is tukroz). Sajnalom, hogy igy latjatok. Melyebben nem is mennek bele, de Fabry es Lengyel Laszlo hogy kerulhetett be?

Es mondjuk Tolgyessynek meg ra kene fernie.

Ennyit a magyar velemenyformalo elitrol es annak mindentudasarol.

Persze ertem, ez a kedvencek listaja es nem kivan elfogulatlan lenni.

Bukott Rockzenész · http://bukottrockzenesz.blog.hu 2007.12.03. 10:52:53

Ha Esterházy Péter a listára került, akkor Temesi Ferencnek is helye kell hogy legyen ebben az illusztris társaságban. Írásai számomra alapélmények, mindig találok bennük új értelmezéseket az elmúlt lassan két évszázad magyar valóságával (?) kapcsolatban.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2007.12.03. 10:53:28

A lényegre térve :) jó ez a lista. Schlettnek, Körösényinek és Borókainak külön örülök, és még lennének ötleteim...

marlington 2007.12.03. 11:06:35

Tölgyessynek tényleg!

Hiller Haver · http://www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 11:23:54

Tölgyessyt azt hiszem én javasoltam, de ezek szerint nem túl népszerű a szerzőtársak körében.
És ahogy Márk említette korábban, ha még élne, Bencze Györgynek kellene vezetnie ezt a listát:(...

sarasvati 2007.12.03. 11:25:07

levinnek igaza van: Tölgyessy kellene.
Fábryt leszedném.
A Kretén meg az egyik legjobb újság:)))

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.12.03. 11:25:49

Szuhay Balázs, Mikó István, Aradszky László, Kabos Gyula, Honthy Hanna, Latabár Kálmán, Baksa Soós János, Harry Houdini.

conzee 2007.12.03. 11:54:53

MAK olyan sötét, mint az éjszaka. Nem az a baj vele, hogy konzervatív, hanem hogy buta, mint a rézágyú. Írni nem tud, előadásai teljesen zavarosak.

Lánczi pedig olyan sekély, mint a Balaton Siófoknál. A Strauss-könyve közhelyes, pont a lényeg marad ki.

Kepes nagyon kedves arcú, jó szándékú ember, de hát rém bugyuta. Nagy szív, lufi fej.

Fábri: mitől értelmiségi? Én szeretem, de mi köze neki ehhez a listához?

Borókai: aranyos ember, plüssfideszes, de a jó kiállásán kívül nincs benne semmi. Soha egy gondolata nem volt, és nem is lesz.

Lányi: tényleg komolyan tudjátok venni az efféle huhogó trehuggereket? Az amerikai konzik halálra röhögnék tőle magukat. És a britek és a németek is.


Eszterhas: fennköltség, pökhendi arisztikratizmus és rátartiság tényleg van benne. Én a regényeit sem szeretem, de ezen nem veszünk össze, bár az értékét jól mutatja, hogy mennyire ismerik bárhol a határokon kívül: semennyire.

Hankiss: mint a fentiek: barátságos arcú, jó szándékú, tökéletesen üresfejó marha.

A többit vagy nem ismerem, vagy elismerem.

Szóval, drága konzervatív fiatalok, csak így tovább. Kicsit sárgák és savanyúak, de legalább a mieink vagytok. Azért aki színvonalat szeretne, olvasson Oakeshottot eredetiben. Meg fog lepődni.

biomechanoid 2007.12.03. 12:01:29

Mi a pálya, Conzee, rombolod a bálványokat? Ki vagy te, Mózes?:-))

betyár 2007.12.03. 12:04:13

Conzee,
hát ez megalapozott, érvelő jellegű komoly hozzászólás volt.
Javaslom a lista élére tájékozottsága, kritikai szelleme okán Conzee-t!

biomechanoid 2007.12.03. 12:10:43

Ugyan már, Betyárkám! Miért kell megalapozottnak lenni? És mitől megalapozott valami? Lengyel László pártpolitológus, aki olyan seggbuta, mint Kelemen Anna, mitől pozitív szellem és jellem? Ettől, persze, semmi bajom azzal, ha valakinek a listáján van. Aki listára veszi, annak mond valamit, másnak meg nem. Szerintem ez így jól van. Én fájalalom, hogy sokakat nem ismerek munkássága alapján a listáról, de ahozzájuk fűzött kommentár felszínesen szórakoztató. Ez most baj?

hiba 2007.12.03. 12:19:23

a suttyó lista után kissé megriadtam, hogy nem vagyok igazi konzervatív, de a pozitív lista megnyugtatott, hogy a szerzők vannak eltévedve, leginkább magukba révedve. Szegény Barcs meg jó kis eszköz lett a fantázátlan polgárpukkasztók kezében. Szerintem azért ne hallgassatok rá, csak meg.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:25:19

Na. Meglepődtem, de ez a bejegyzés is címlapos lett. Sorjában:

- Ez nem a legjobb arcok listája, hanem a SZERINTÜNK legjobb arcoké.
- Úgy látom, hogy Fábry a pozitív lista Feldmárja... :D
- Képeket nem teszünk ki, mert a feléről nincs fent a neten. Míg az előző listán vicces dolog Gyárfás helyére Corleone-t tenni, Pilhál helyére szükségmegoldásként Bill Clinton került... Most érted, tegyük a M.A.K. helyére Burke képét? Schlett helyére egy hamutálat? Na ugye.
- A lista nem teljes. Pár név kimaradt, de szerettük volna már publikálni.
- Nem elhamarkodott írás, mert ellentétben a negatív posttal, ez nem akar vicces lenni, nem kell röfögni rajta, és nem is kell sziporkázni. Ez egy konkrét lista, rövid indoklással. Amolyan Hall of fame.
- A becsúszott hibákat javítjuk, az olvasónál nincs jobb lektor.

...

Aradszky László??? MUHAHAHAHA :D

Conzee: kicsit nehezen tudom elhinni neked, hogy eredetiben olvasol Oakeshottot, de az összes magyar népszerűsítőjét lebutahülyézed. :) Igazából a felsorolt embereket meg sem védem, mert nem is volt támadás ez a részedről. Inkább csak fröcsögés egy ketrecben. Banánt neked.

Bencze: igen, neki itt a helye, de már nem él, sajnos. Ezzel kiesett innen. Ilyen erővel felvehetnénk Jászit is, vagy Bibót.

Tölgyessy: aktív politikusokat nem veszünk fel a listára.

"Sissónál húutam össze a szemöldököm, szegényt nagyon rossz társaságba kevertétek"

Ó, Sissó ennél jobb társaságba csak akkor kerülhetett volna, ha ledobjuk egy kiéhezett afrikai törzs falujába, ahol 50 fickó van, akik már 10 éve nem láttak nőt. :)

Kabos? Figyu, ez nem táncdalfesztiválos lista! :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.12.03. 12:29:12

riszpekt Marlington:)

Fábry a másik listára IS, simán


ÉS a mérték, itt is: az hibádzik (mint a másik listán is)

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:29:57

homopoliticus:

tessék megírni, és a lista végére szerkeszteni a saját ötletet! Tetszik tudni, szerzőnek tetszik lenni. :D

Hiba: kifejtenéd, hogy milyen konzi vagy te, és mi milyenek vagyunk? :)

Bede Márton? :)) Sőt, Subba Sándor is, akár. :D Ne vicceljünk...

mr. pharmacist 2007.12.03. 12:30:05

"Eszterhas: fennköltség, pökhendi arisztikratizmus és rátartiság tényleg van benne. Én a regényeit sem szeretem, de ezen nem veszünk össze, bár az értékét jól mutatja, hogy mennyire ismerik bárhol a határokon kívül: semennyire."

az értékítéleted alapja hamis. esterházyt németországban rengetegen ismerik (ahogy nádast és konrádot is).

www.listology.com/content_show.cfm/content_id.22845/Books

itt is megtalálod. csak mondom.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:30:44

Dr. Lecter, kifejtenéd mi a hiba a mértékkel?

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:33:41

Jó, akkor áss elő mindegyikről egy képet pls, és akkor felpakoljuk. Spec MAKról egyetlen képet találtam, az is szörnyű minőségű. Körösényiről 0.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:34:11

Szerintem mindegyik mellé rakjuk oda a Fábry képét.

dillinger 2007.12.03. 12:43:05

Bokros Lajos, ő kell a listára.

és Váncsa. egy fokkal jobb publicisztikákat ír, mint Borókai.

szejler 2007.12.03. 12:44:13

conzee

Az olümposz tetejéről nyilván kisebbnek látszanak az általad kritizáltak, de Esterházy külföldi ismertségét lenullázni azért különösen humoros. Nem egy Dan Brown , de ki akar az lenni?

slapaj 2007.12.03. 12:47:13

Lengyel bent, Tölgyessy kint? Ezt mégis hogy gondoljátok?

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 12:48:51

Az ÉS-t mint médiafelületet nem tudjuk értelmezni. Az egy újság? Vagy mi? :)

Már feltettük a kérdést korábban, de jön újra:

keressük azokat az embereket, akik...

...olvasnak ÉS-t.
...Lakat T készített velük interjút, és száraz maradt a popsijuk.

biomechanoid 2007.12.03. 12:49:07

Ha Váncsa jöhet, akkor Csurka is.

....

Naaa, most mijér???

rosencrantzhu 2007.12.03. 12:51:01

Fábry csak vicc, de Lengyel még paródiának is rossz.

szejler 2007.12.03. 12:56:41

Ez a lista amúgy sokkal többet mond a konzervatórium íróiról, mint az előző.

Lengyel László erős határeset. (visszavonom: a közgazdaságtan Bakfark Bálintja egysz. nem példakép).

Almási továbbra is határeset. Szakmai szemmel nézve mindenképpen.

szejler 2007.12.03. 13:02:13

Tetra

:)) Én alkalmasint olvasok ÉS-t. Pl Esterházy és Váncsa miatt (utóbbit kizárólag szórakoztatás céljából)

dillinger 2007.12.03. 13:02:13

lánczi, lányi, almási, eszterházy, lengyel, seres, hankiss, mérő, kis mind írtak az és-be.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.03. 13:33:44

jaj...én is olvasok ÉS-t...baj-e?

drflash · http://drflash.hu 2007.12.03. 13:44:08

én az EGÉSZ röndérséget támadom te kis köcsög őrnagyszar!

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 14:06:21

A hozzászólások is sokat elmondanak ám a hozzászólóról... általában többet, mint a minősített poszt a posztolóról.

Antipolitológus 2007.12.03. 14:29:44

Csak ismételni tudom magamat: szerintem aki politológusnak nevezi magát, komoly ember nem lehet. A filozofikus-elméleti politológiának nem sok értelmét látom, azon kívül, hogy művelői államilag támogatott, igen csekély példányszámú kiadványokban publikálgatnak állami pénzen, elolvasgatják egymás írásait, stb., és a végén, mikor egy zsák pénz elment ilyesmire az adófizetők forintjaiból, nem történik semmi. Csak egy belterjes szubkultúra, ami igazából semmit nem tesz hozzá a társadalomhoz. Ez alapján nem igazán tudom, hogy az ún. politológus-szubkultúra tagjain kívül mégis kinek a véleményét is formálják.

Az ún. "megmondóember-politológusokkal" pedig az a problémám, hogy azok igazából tudományos nyelven folytatott pártszolgálati tevékenységet végeznek, (és e réteg egyik fő képviselője az a Lengyel László, akit szintén mérvadó emberként méltattok.)

Seres Lászlóról nem sokat tudok, csak annyit, hogy a Hírszerző.hu főszerkesztője, és mint ilyen, súlyos felelősség terheli azért, hogy a honlap szellemisége erősen ballib irányba tolódott. Régebben szerintem sokkal olvashatóbb volt.

Kis Jánossal csak annyi problémám van, hogy az 1990-es évek elején még a szadesz elnöke volt (jópofa, hogy a párt alelnöke ugyanekkor egy bizonyos TGM volt), de néhány éve történt kilépésére való tekintettel ezt elnézzük neki.

G. Fodor nagyon jó, és büszkén mondhatom, hogy egy időben futólag is mertem is az urat. Szerintem sokkal több, mint egy ifjú reménységnél, feltéve, ha nem áll szándékában elsüllyednie az elméleti politológusok fenntebb említett mocsarában.

Fábry jelölését annak tekintem, hogy ma hajnal tájban lett kész a cikk, és a fáradságtól biztosan nem vettétek észre ezt a hibát. (Nem gond, elnézzük, ha időben korrigáljátok a hibát.)

(Egyébként a negatív listán is lehetett volna még mit dolgozni, tekintettel arra az 500 hozzászólásra, melyek között szerintem sok építő jellegű megnyilvánulás is volt.)

mr. pharmacist 2007.12.03. 14:44:53

légyszi mondd már meg, mi az elméleti politológia alternatívája akkor? egyáltalán mi az az elméleti politológia?

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.12.03. 14:47:07

Fábrynál abba is hagytam az olvasást...
(Egyébként is persona non grata vagyok itt.)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.12.03. 15:06:50

A Szadeszba sose volt olyan hogy alelnök, te híres :)))

Továbbra is hiányolom Baleczky Annamáriát, Kovács P. Józsefet és Kellér Dezsőt a mértéktartó, hiteles közéleti személyiségek listájáról.

Antipolitológus 2007.12.03. 15:07:02

Az elméleti politológusok kritikáját úgy értettem, hogy vannak emberek, akiknek életét és munkásságát 100%-ban az teszi ki, hogy pl. ókori szerzők műveit elemezgetik hosszú oldalakon át.

Nem mondom azt, hogy ez teljesen felesleges. De egy magát társadalomtudósnak nevező embertől elvárható, hogy ne saját maga szórakoztatására írogasson súlyos állami pénzekért, hanem időnként nézzen körül a "jelen valóságában" is, főleg akkor, ha egy ország égető társadalmi problémákkal néz szembe.

A problémám az, hogy e tekintetben a hazai politológus-szubkultúra - enyhén szólva - nem sok érdemit tett le az asztalra.

Antipolitológus 2007.12.03. 15:48:05

Kedves Vegyeskazetta!

A kedvedért pontosítom a tisztségeket: Kis János szadesz-elnöksége idején TGM valóban nem alelnök, hanem a párt ügyvivő testületének (=elnökség) tagja volt. Így már jobb?

Ui: Kellér Dezső valószínüleg azért nem szerepel a listán, mert már meghalt. Bocs!

józan 2007.12.03. 16:25:00

Érdekes lista,valahogy éreztem hogy a szereplők felének "nem lesz képe a neten":)Az a baj velük,hogy a "hangerejük" igen csekély.Például ott van Kepes:ő valóban jó arc,de műsoraiból elég kevés momentumra emlékszem,tehát ha még kevelem is,igazán nem mérvadó sztem.A másik Fábry akinek hangereje az van,de mostanság egy ripacs f@sz lett belőle,szvsz.Nembírja elviselni az öregedést vagy nemtom.De amíg régen azt láttam hogy próbál vmifajta értelmi szócső is lenni(aki ráadásul még vicces is)addig mostanra egy kiégett bulvárhőst kell csütörtökönként látnom az ertéelen.És a végére hagytam DR FLASHT.Barcs Miki.Neki csak annyit üzennék roppant intelligens módon hogy Fuck you.Ezzel sztem el is mondtam mindent róla.Helyből irritál és nocomment az egész.A csöveseknek biztos tetszik.www.drflash.hu/

mr. pharmacist 2007.12.03. 16:36:35

a társadalmi problémákat nem a szocio-, polito- és egyéb lógoknak kell megoldani, ennyi.

ha valaki antik szerzők munkáihoz ír kommentárokat állami pénzen, már azzal is "hasznosabb", amit csinál, mintha mindenbe belepofázna (mondanál ilyet? - csak kíváncsiskodom). aki antik szerzőket kommentál az szerintem inkább politikai gondolkodással foglalkozik, a politológusok nagyrésze szerintem pont beleszarik a politikai gondolkodásba.

mit kellett volna letenniük az asztalra?

mentalraptor (törölt) 2007.12.03. 18:22:57

Heller Ágnes hová tartozik? - Gázos vagy felnézünk rá?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 18:44:39

Kedves conzee: az általad említett figurák publikálnak, előadnak, és nagyrészük jól ismert külföldön is. Te mégis ki a seggem lika vagy, hogy így szósz be? Vagy megtudhatjuk a neved, és kiderül hogy valami nagy fejeshez van szerencsénk? A stílusod nem ezt demonstrálja.

MAK pl., aki szerinted "sötét mint az ágyú" for example vendégtanított az LSE-on.
És ez csak egy példa.

Az alázat csak most nem megy, vagy valami önjelölt lázadó vagy, aki be van oltva jómodor ellen?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 18:45:37

+más:

néhány felvetésre...

Ludassy szerintem is bekerülhetett volna+ én is jobban pártolom Tölgyessyt mint Lengyelt. De kompromisszumos megódás vótt, ahogyan az le is van írva.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 19:05:15

jut eszembe. Mándi Tibor. Basszameg...

csok 2007.12.03. 19:48:30


Jómodor és az alázat, na igen. Végre, már kezdtem azt hinni, ezeket szavakat elfelejtettétek.
Ezzel együtt a témához: MAKot el kell ismerni, valóban, csak sajnos nem közgondolkodó. Ahogyan még egy páran nem azok - a fenti listából.

omosimama 2007.12.03. 20:23:54

MAK az a jopofa bajuszos foszer az ELTErol?

Hiller Haver · http://www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 20:36:21

"Hankiss: mint a fentiek: barátságos arcú, jó szándékú, tökéletesen üresfejó marha."

Hát, inkább vagy az te, kedves barátom, mármint az utóbbi, ha ezt tényleg így gondolod. A népdaltól az abszurd drámáig? Az irodalmi mű mint komplex modell? Az smafu? Hol lett volna magyarországi strukturalizmus Hankiss nélkül? (Hogy csak arról beszéljek, amire van egy kis rálátásom...)

Hiller Haver · http://www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 20:39:07

Heller Ágnes is esélyes volt a listára, de nem került be végül. Én pl. hol elnézek rá, néha viszont gáznak tartom. De mindenképpen elolvasom és meghallgatom, ha nyilatkozik.

(Azért jó látni, hogy a pozitív listára is volt elég sok jelölt, akár egy második lista is kijönne belőlük talán...)

Napi BullShit · http://napibullshit.blogspot.com 2007.12.03. 20:43:15

Képek miért nincsenek?

Antipolitológus 2007.12.03. 20:47:04

Mr. pharmacist!

1. Nem írtam olyat, hogy az antik szerzőkkel való foglalkozás teljesen felesleges. - Csak azt, hogy ennél azért sokkal többet várnék a hazai társadalomtudósoktól.

2. A magukat politológusnak nevező megmondóemberek között is találunk olyanokat, akik mindenféle elméleti megalapozottság nélkül mondanak véleményt egy-egy kérdésben, ami meg is látszik a munkájukon. Ebből is látszik, hogy a politikai gondolkodással való foglalkozás nem haszontalan.

3. Az aktuális problémákkal való foglalkozás viszont szerintem igenis hozzátartozik egy olyan ember tevékenységéhez, aki társadalomtudósnak mondja magát.

4. Hogy mit kellett volna letenniük az asztalra? Ott van pl. Ferge Zsuzsa szociológus, aki kidolgozott egy gyermekszegénység elleni programot, amit aztán átvett a kormányzat is. (Hogy milyen hatékonysággal alkalmazzák, illetve hogy ez mennyire érdemi vagy pr-lépés volt GYF-ék részéről, az más kérdés.) Tudsz olyan politológiai munkát mondani, ami - ha csak látszólag is, de - kormányzati cselekvést generált ebben az országban?

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 22:44:45

Tetra, Gabrilo,

szerintem itt az ideje, hogy feltegyétek a kérdést: "szerintetek ki a 25 leg..." mindkét kategóriából. :)

Antipolitológus 2007.12.03. 22:47:55

Még egy dolog, Mr. pharmacist: Ha annyira zavar titeket, hogy egyeseknek van képük véleményt nyilvánítani (a te kifejezéseddel élve: "belepofázni"), akkor miért adtok lehetőséget arra, hogy az oldal látogatói kommenteljék a cikkeiteket? Egyáltalán, miért indítottatok honlapot a neten?

mr. pharmacist 2007.12.03. 22:57:40

énse írtam, hogy azt állítottad, teljesen felesleges.

azt sem tagadom, hogy nem kellene aktuális problémákkal foglalkozniuk a tudósoknak. egyszerűen csak problémákat generálni nem szabad nekik (megismerés helyett megpiszkálni).

nem tudok és őszintén szólva örülök is hogy nem volt ilyen. addig jó, amíg a politológusok-szakértők nem kezdenek el munkákat gyártani a társadalmi problémák megoldására. egyszerűen nem kívánatos. az akcionista performansz a politikusnak való, nem a politológusnak.

és mit szólsz ahhoz, hogyha véletlenül nem gyf-fel hanem a programmal volt gebasz eredetileg?-zárójelbezár

Hiller Haver · http://www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.03. 23:10:00

Tetra: "Tölgyessy: aktív politikusokat nem veszünk fel a listára."

Akkor Lányit is kéretik leszedni!Nem értem, Tölgyessy miért aktív politikus, de ha az, akkor az élőláncos Lányi szintén annak számít.:)

mr. pharmacist 2007.12.03. 23:20:36

"Még egy dolog, Mr. pharmacist: Ha annyira zavar titeket, hogy egyeseknek van képük véleményt nyilvánítani (a te kifejezéseddel élve: "belepofázni"), akkor miért adtok lehetőséget arra, hogy az oldal látogatói kommenteljék a cikkeiteket? Egyáltalán, miért indítottatok honlapot a neten?"

ööö, itt több dolog keveredik:
1. nem állami pénzen, állami keretek közt gyártunk akcióterveket

2. ne tegyél egyenlőségjelet a belepofázás és a véleménynyilvánítás közt, én se tettem (ha nem tüntettem volna fel, elnézést érte, akkor a 'belepofázás' az általad is említett állambácsin élő figurákra vonatkozik)

3. itt nem állami politikacsinálás folyik, az más tészta. véleménynyilvánítani is szabad, belepofázni is. azért blog.

Antipolitológus 2007.12.03. 23:53:42

Mr. pharmacist: Elképzelhető, hogy a Ferge-programmal kapcsolatban az abban leírtakkal is gond volt, nemcsak GyF-fel. Jelen esetben nem ez a lényeg. A programot arra hoztam fel példának, hogy igenis van lehetőség arra, hogy a tudomány hasznos irányba próbálja befolyásolni a politika alakulását. Ha voltak is hiányosságai a gyermekszegénység elleni programnak, az igyekezet akkor is méltánylandó.

Továbbra is meggyőződésem, hogy a tudomány nem élhet csak önmagáért, mint egy elszigetelt rezervátum, hanem az egész társadalom számára kell értékeket létrehoznia.

--------------

"Belepofázás-ügy": Sajnos én értelmeztem rosszul a korábbi bejegyzésedet: számomra úgy tűnt, mintha a kommentelőkre - azon belül is rám - céloztál volna. Bocs!

mr. pharmacist 2007.12.04. 11:05:17

pont ezzel kapcsolatban vagyok szkeptikus. Mo-n szerintem így is nagyon erős a megmentő-értelmiségi mítosz, emellett pedig valóban nem születnek túl komoly teljesítmények.

természetesen a tudomány nem rezervátum, hogyha már tudományról beszélünk a műszaki és természettudományok semmiképpen.

milyen érték létrehozására gondolsz?

ilyesmi nem állt szándékomban, elnézést érte.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.04. 11:38:28

Azért az értelmiség társadalommérnökösködésének feldicsőítése igencsak "új" fejlemény. Az angol köznyelvben az urak szerint hogy nevezik a bölcsészettudományokat? hol tanítják őket?
Faculty of ARTS. A Science az a fizika, meg a hasonlók.
És van a Szósöl szájensziz, amelyik megpróbál ugyanolyan tudományként tekinteni magára, mint a fizika - itt a bibi.

De aki "Arts" az ne akarjon "Science" lenni és vice versa.

dd 2007.12.04. 12:38:40

Béndek Péter? neki nincs tévéműsora mondjuk. Tölgyessy sehol sem aktív politikus ma már. Lengyelre mondta TGM, hogy ő a fordított Kasszandra: sosincs igaza, mégis nagyon népszerű. Almási sem túl nagy kaliber. Mérő? Véleményformáló? Esterházyról amit írtok "Senki nem ír úgy a magyar arisztokráciáról és polgárságról mint ő, akinek a vérében van ez a miliő" - szegény, vérbeli demokrata, ká-európai értelmiségi, csillaghegyi jobbszélső sírva fakadna, hogy még mindig "gróf úr"-azzák (ahogy tette ezt nemrég egy légikisasszony), meg nagypolgározzák.

vénasszony 2007.12.04. 14:05:10

Fábryyyyyyyyyyyyyyyyy? Ne mán

Antipolitológus 2007.12.04. 14:54:45

Értéknek tekintek mindent, aminek célja pozitív változás előídézése a társadalomban. Egyaránt örülnék minden kezdeményezésnek, ami pl. az államhatalmi szervek, vagy a pártok működését mozdítja/mozdítaná kedvezőbb irányba, vagy mondjuk a politikai kultúra terén érne el pozitív változást.

A politikai intézmények működése például tele van olyan problémákkal, melyekkel érdemes lenne foglalkozni (pl: választási rendszer átalakítása, stb.)

A politikai kultúra terén pedig különösen nagy lehetőségek rejlenének, hiszen a mai "hideg-polgárháborús" viszonyok között szükség lenne olyan pártfüggetlen, mértékadó politológusokra, akik a sorozatos kampányoktól függetlenül a közbeszédben úgymond "helyükre teszik a dolgokat".

Ennek ellenére egyes politológusok a pártok szószólóivá váltak, míg mások szinte rangon alulinak érzik a napi közélettel való foglakozást. Pedig szerintem valahol e két véglet között kellene megtalálni az arany középutat.

mr. pharmacist 2007.12.04. 15:10:29

kénytelen vagyok visszakérdezni: mi a pozitív változás? mitől pozitív?

nem tudom megítélni, hogy hol húzódhat az arany középút, abban viszont egyetértünk, hogy a közélet és a tudomány átideologizált és ez a legkevésbé sem válik hasznukra.

Antipolitológus 2007.12.04. 15:42:49

A pozitív jelző több dolgot is jelenthet. Szerintem mindenképpen pozitív változásnak tekinthető az, ha egy korábban sokat bírált, problémákkal teli rendszer hatékonyabban, eredményesebben működik; de például az is a pozitív változás jeleként értékelhető, ha az adott szervezettel/intézménnyel/rendszerrel szemben nő az emberek bizalma. Város/régió/ország szempontjából a pozitív változás jele, ha az elvándorlás helyett a visszatelepülés lesz az adott területre jellemző folyamat, stb...

terpentin 2007.12.04. 19:47:20

Kiss Ulrich; mélyen a pozitív tartományban.

Viola, a ló 2007.12.06. 00:05:19

Most, hogy sikerült fényesra nyalni MAK bácsi hátsó felét, remélem boldogan néztek a vizsgaidőszak elébe...
...meg persze ő is elégedetten hátradőlve olvassa ezt a remekbeszabott bejegyzést.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.06. 00:13:49

Bizonyára. De a bejegyzést a "Konzervatórium" posztolta. Honnan tudjuk, ki írta a M.A.K.-os részt? És aki írta, vajon vizsgázik-e nála? És mi van ha nem is örül ennek annyira? Számos variáció lehetséges.
Plusz, azért segget nyalni jobb úgy ha az embernek a kiléte ismert. Névtelenül segget nyalni aztán úgy reménykedni a jó vizsgajegyben, az nem seggnyalás, maximum butaság:(

Konz 2007.12.06. 09:24:46

Na itt ért véget a konzervatorium blog és az én kapcsolatom.
Azt hittem, hogy szeretnétek korrekt, színvonalas "folyóirat" lenni.

No de ha Fábryt olyan közgondolkodónak tartjátok, akinek a szavára adtok akkor nem vagytok komoly szerzők. Ha egyáltalán közgondolkodónak tartjátok, már az is sok, de hogy adjatok a szavára?
Fábry egy elvtelen és értékek nélkül gondolkodó primitív propagandista, de nem közgondolkodó, akinek a szavára adunk...
Persze néha jól eshet, hogy ugyanazon az oldalon ál, de ettől még vállalhatatlan.

Így búcsúzom a blogtól, pedig lehetett volna jó is.
Kár, hogy hazánkban még mindig nincs színvonalas jobboldali média...
A jelenlegi jobboldalt képviselni szándékozók joval többet ártanak a jobboldali értékeknek, mint amennyit azokért tennének.

gabrilo 2007.12.06. 10:17:55

akinek nincs humora, az nem is konzi:)))

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2007.12.06. 15:04:36

Fábry meg Lengyel László....poénnek tényleg jó.

Winkler hiányzik.

Ubul 2007.12.06. 20:49:31

Tóth Gy. László, Morvai Krisztina, Bayer Zsolt, Gazdag István, Szalay Károly, Szentmihályi Szabó Péter hol marad.

És a magyar irodalom: Gyurkovics Tibor, Kalázs Márton, Döbrentei Kornél, Csoóri Sándor?

gabrilo 2007.12.06. 20:58:40

ezek jórésze a másik listában van.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.12.06. 21:33:25

Ubul:

ezeknek a jó része a) vagy a másik listában van b) a másik listában lenne a helyük, de már nem volt hely... tehát: c) a következő top25 fos alak listában lesznek benne...

Morvai Krisztina??? :D Nemá. Gyurkovics?? :D Nemá. Bayer Zsolti?? :D Nemá. :) Csurkát kihagytad! :D

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2007.12.06. 21:59:27

Kiss Ulrich??? - hihihi, már majdnem olyan fájdalmas, mint a Jobbágyi Gábor
a szalay-szentmihályi páros nagyon tud büntetni:)(akkor már miért nem mind a négy muskétást a műhelyből?:)
gazdag istván - jujj! a de Benoist-epigon?

gyurkovicsnak pár éve volt egy fajin kiszólása, miszerint a magyar focistákat fell kellene állítani egy köztéren és sorba fejbelőni az összeset; más pozitívumot vele kapcsolatban nem tudok felidézni:) /na jó, a lyukasóra/

Carlos77 2007.12.08. 23:49:08

Kéretik az elfajult vitákat PM letárgyalni!

drflash · drflash.hu 2007.12.07. 18:37:41
józan 2007.12.08. 05:36:17
drflash · drflash.hu 2007.12.08. 23:16:38

Mindhárom hozzászólás törlésre került indokolatlan káromkodás miatt.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2007.12.08. 23:51:09

nemá:(( Én megtiszteltetésnek vettem hogy kommenteltek dr. flashtől - val.szeg. Miki. Neki ez az esszenciája, nem lehet elszakítani tőle:)

___________________________ (törölt) 2007.12.09. 00:04:28

Gazdag István mint de Benoist-epigon? Bár az lenne. De Benoist egy szerintem életvidám, szerintem jóindulatú, de mindeképpen értelmes és alapos ember: home.alphalink.com.au/~radnat/debenoist/alain9.html

Gazdag munkássága pedig szerintem nem más, mint egy nagy halom gőgös düh. Gazdag inkább Julius Evola - epigon: neki dőlt ennyire az írásaiból az, hogy mennyire kb. féregszámba se vesz másokat.

Lehet, hogy ezt csak én látom így, de irtózom azoktól, akiket nem az emberi méltóság iránti tisztelet és a segítő szándék fűt, hanem elsősorban az, hogy mindenkivel tudassák, hogy ők mennyire de rettentesen nagyon nagy emberek.

rosencrantzhu 2007.12.10. 11:03:43

Már elnézést, de Gazdag István egy kókler. Akkora, hogy arra nincsenek is szavak, harmadéven buktatni kellett volna, nemhogy katedrát adni neki.

Babarking 2007.12.10. 19:42:49

Ezen a 25-ös listán valóban az erőlködést érezni, és ez nem feltétlenül a szerzők hibája.
Sajnos túl sok pozitív ajánlás sem érkezett.
Két nevet ajánlanék:
Alexa Károly ("A magyar polgár - és a magyar író" alapmű)
valamint Végh Attila

A Magyar Hírlapban írogatnak, úgyhogy a közbefolyásolás is adott.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása