A pártmajálisok szürrealizmusa

Ron bácsi I 2009.05.02. 13:00

Nem lehet elégg értékelni az index dokumentarista törekvéseit, hogy a "nép egyszerű fiait" és a belőlük verbuválódó különféle pártok törzsszavazóit a videóin bemutatja. Vállalkozásuk nemes és nagyszerű. Hiszen az emberekben élnek olyan káros előítéletek és rosszindulatú sztereotípiák, mint hogy a szocialista keménymag bunkó részeg prolikból (autentikus hangjuk a pártban: Szanyi Tibor), a nemzeti radikálisok törzsgárdája (értik, gárdája, haha!) bunkó impotens prolikból, a Szadeszé meg bunkó szétfüvezett prolikból áll. Továbbá hogy a Fidesz törzsszavazóiban pedig - a közvélemény-kutatási adatok és nagy számok törvény alapján - az előző három emberfajta integrálódik, nem is beszélve arról, hogy a kalapos hölgy pártjának sem törzs, sem egyéb szavazóival soha még csak nem is találkoztunk.

Az index videóinak nagy érdeme, hogy az összes létező sztereotípiát és előítéletet visszaigazolják. Elég, ha csak megnézzük a legfrisebb, a pártmajálisokon készült természetfilmeket. Kedvencem, amikor az előfordulási- és búvóhelyéről, a paneldzsungelből kimerészkedő egyik homo kadaricus az Ön miért baloldali? kérdésre felel: Megmutassam a seggem? Piros!

 

Nyilván magas labda a május elsején a munkáról szónokoló Bajnai Gordonon viccelődni, de legalább a szocialista majális szervezői sem tudták kihagyni a ziccert. Máshogy ugyanis nem tudom értelmezni azt, hogy az Irigy Hónaljmirigy Numerakirályával kezdődik az MSZP rendezvénye, melynek csúcspontja a Medgyessy-féle alkati, "gyárilag naiv" töketlenséget a magyar politikába visszahozó Bajnai Gordon verbális nyekegéssel egybekötött pislogása. Numerakirály, az! A meleg sör mindenkiből természetfeletti képességeket hoz elő, és amíg az úri közönség a fizika törvényeit meghazudtoló pontokon képes lehányni saját magát, addig Göncz Kinga bebizonyítja, hogy tud legalább szöveget felolvasni és memorizálni, és persze megmondja a tutit a cigányok elleni gyűlölethadjáratról és a Jobbik-Fidesz tengelyről is. Ezt a részt sajnos az index videójába nem vágták be, ezért mindenképpen feketepont jár a szerkesztőknek! Ja igen: a méltányosság kedvéért meg kell említeni, hogy ez a majális egyben a szocialista EP-kampányt vezeti fel, és az egészet annak fényében is kell értékelni, hogy az MSZP természetesen totálisan esélytelen június 7-én...

A szélsőjobboldali rendszerváltást végrehajtó Jobbik majálisa felvonultatja a nemzeti redikálisok krémjét: az index videóján olyan sztárok is feltűnnek, mint a Turbómagyarország 2008 szépségkirálynőjea. De sajnos - feketepont most az operatőrnek! - meghökkentő fizikai adottságai ellenére mégsem ő lesz a videó központi figurája. Morvai Krisztina hozza a kötelezőt, ám nem rá és kenetteljes stílusára, hanem a vele piknikező gárdista Vénuszokra érdemes koncentrálni. A legfőbb tanulság azonban, hogy a legalja prolik mindenütt ott vannak. És a harc az ő szavazatukért folyik, bizony.

Ezek után az SZDSZ rendezvényének finoman szólva szellős - nagyrészt bámészkodó turisták által alkotott - közönsége már sok meglepetést nem tartogat. De az rendkívül sokatmondó, hogy a riporter kérdésére mindenki dacosan ugyanazt válaszolja: hogy tudniillik ők dehogy szavaznak az eszdéeszre, véletlenül vannak itt, csak úgy megálltak stb. Újabb tanulság: eszdéeszesnek lenni már ciki, bizony. Ennek megfelelően már azon sem csodálkozunk, hogy az eszdéesz hihetetlen szürkeállományából és fiatal titánjaiból mára már csak a "legyünk toleránsak így mindenkivel"-szlogenjének ismételgetése maradt, mint intellektuális csodafegyver. Kedvencünk azonban a méltatlankodó előadóművész(nő?), akit többszöri ajánlkozása ellenére sem volt hajlandó meghívni fellépésre az SZDSZ.

Nem, ilyet nem lehet sem kitalálni, sem tendenciózusan összevágni: ez maga a nyers valóság.

Mivel a Fidesz rendezvénye csak ma lesz, így még nem kaptunk választ a legfőbb választásszociológiai kérdésre. Vagyis arra, hogy a lumpenek és a prolik valóban minden párt támogatóinak legkeményebbjei-e, vagy sem. Ha már senki más nem marad, maradnak a sörrel, virslivel, mozgalmi dalokkal/revizionista dalokkal/etnofolkförmedvénnyel megbűvölhető suttyók? Tartok tőle, hogy így van.


Kapcsolódó írások:

Ez a sarc lesz a végső

A köztársaság, az elnök és a protokoll


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr1001098611

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.05.02. 16:36:04

Felvonulók kérték 2009Vicces videóbeszámoló az MSZP majálisról: De hogy azért ne legyen ennyire vidám az összkép, íme egy szintén Index-es beszámoló az egyáltalán nem szélsőséges és antiszemita, csak európai értelemben radikális Jobbik majálisáról…

Trackback: Baj van itt Gordon 2009.05.02. 12:57:11

Majális Bajnai módra..."A válságkezelő intézkedések rövid távon fájdalommal fognak járni, de azt szeretnénk elérni, hogy ezt a fájdalmat egyenletesen terítsük szét." Egyenletesen mi? A szegény éhen hal a gazdag meg meg sem érzi. Jelenleg ugyani…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

osborne 2009.05.02. 13:10:46

turista vagyok nem szadeszos

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.05.02. 13:53:09

A Fidesz törzsszavazói jóarcú fiatal egyetemisták, egyenes tartású munkásemberek, egyszerű, becsületes parasztemberek, templomjáró nyugdíjasok, néptáncoktató és hagyományőrző középiskolai pedagógusok, falusi mesteremberek, nemzeti érzelmű orvosok és mindig nagylelkűen adakozó budai úriasszonyok.

Az annyi mint ötvenezer fő.

A többiről nem tudom, hogy mi.

___________________________ (törölt) 2009.05.02. 13:58:14

@osborne: :DDD na ilyenkor sajnálom, hogy nem tudok fotósoppolni :DD

smalladam 2009.05.02. 14:11:03

index.hu/belfold/2009/05/01/fogvatartottak_az_index_riportereit_a_jobbik-majalison/

a jobbikról szóló rész asszem ezzel a hírrel teljes. európa parlamentbe készülnek...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.02. 15:41:52

elég egyszerű ez a cikk. Szóval egy majális résztvevőiből hatalmas következtetést levonni óriási butaság. Ráadásul nagyon erősen összevágott mindegyik.
A füves proli rész a kedvencem volt. Ja és hol láttál azon a rövid videón bunkó prolikat? :D
Jön a kampány, ezzel együtt hagytok fel a viszonylagos objektív, méltányos blogolással. Kár.

A mai fideszen nyilván csak: szőke, kék szemű, dolgozó, vállalkozó lesz, három gyerekkel.
Ennyi nem lehetsz elfogult.

kispista 2009.05.02. 16:19:13

@smalladam: Mennyivel európaibb volt ugye gusztospapa!

seaner 2009.05.02. 18:08:43

Tudod ki a rosszindulatú sötét bunkó?

Az aki prolizik, mint te.

kispista 2009.05.02. 18:10:53

A sötét bunkók azok, amik 100 millió áldozat után még mindig a kommunistákat támogatják, mint seaner elvtárs.

akak 2009.05.02. 18:18:00

@calam: Orbán elvtárs beszéde előtt, alatt és közben sört, virslit és 3.60-as kenyeret ehetnek a dolgozók.

seaner 2009.05.02. 18:27:33

@kispista: Igen, persze, 100 millió... Jól van, megnyugszik a beteg! Mindjárt jön a doktorbácsi...

seaner 2009.05.02. 18:30:03

Ja és nem vagy az elvtársam te fax!

joungen 2009.05.02. 18:38:55

Mág szerencse, hogy Magyarországon ilyen könnyű eldönteni, hogy ki a hülye... Mert ugye a hülyéket ideológia - (ebben az országban értsd: pártállás) alapján jelöljük meg és egy majálisozás különösen balos - mert ugye ez nem sztereotípia, de gondolom pl. egy vasárnapi istentiszteleten vagy egy focimeccsen sokkal kevesebb hülyét lehetne megszólaltatni.

Egyszerű ország, egyszerű blogbejegyzés, kabóca szintű létszemlélet. A blogodról a "boldogok a lelki szegények" dolog jut eszembe...és még a mennyben is majd lesz konzi és nem konzi hülye, kíváncsi leszek te melyik csoportba kerülsz majd... :D

Kenneth 2009.05.02. 18:43:10

Hát, ez elég egyszerű kis bejegyzés volt. Egyszerű gondolatvilág, szűkös látókörrel.

Egyetlen gondolat ami ébredt bennem hatására, hogy kit is nevezhetünk prolinak? A dógozót aki a csvarkulcsot fogja? Vagy aki a kenyeret süti? Vagy a nővért aki anyád alól kitakarítja a szart?
Akkor most prolinak lenni szégyen?

Ostoba vagy.

W Joe 2009.05.02. 18:43:12

A Fidesz miért május 2-án ünnepelte május elsejét?

Kenneth 2009.05.02. 18:45:05

Áááá. rájöttem már. Proli az aki panelban lakik.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.02. 18:45:27

Hozzá kell szólnom :D /nem bírom ki/
-@seaner: te kommancs féreg (nem fejtem ki, minek )
--------
Ja! Az mszp vigye vissza az embereket az utcáról!!!!! FÉLEK
A parlamentben politizáljon Bajnai, ne az utcán. VIGYE VISSZA AZ EMBEREKET! HA DEMOKRATA :D

Ron bácsi 2009.05.02. 18:48:32

Basszus, már a Havannán is bekötötték a netet?

Amúgy meg:
anyafold.blog.hu/2008/03/12/proli

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.02. 18:48:38

@Kenneth:
-Munkás ember nem proli. Proli az, aki sör virslivel "ó lédi enn, fogd meg nekem " dalokat hallgat milliárdos mszp-s vezetők beszédei után .

"Leona" 2009.05.02. 18:51:38

Szerintem azért az Index megkérdezettjei -bár nem voltam a fantasztikus majálison- nem igazán reprezentálták a jelenlevőket. Pl. egy másik videó szerint azért nemcsak balos, "piros-seggű" nyuggerek voltak:
www.stop.hu/video/?id=889

abetyárúristenit · http://abetyaruristenit.blog.hu 2009.05.02. 18:56:11

Az Szdsz-en, illetve a szavazótáborának eltűnésén nincs mit csodálkozni. Mára már valóban überciki lett ez a párt. Nekik már nem sok közük van a liberalizmushoz. Lúzungok terén még igen, egyébként semmi. Valószínűleg nem véletlen, hogy az egykori alapítók közül (ha jól tudom) már senki sem tagja a pártnak. Mára már a Jobbiknál is cikibb lett az Szdsz...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.02. 18:57:52

@Ron bácsi: ciki, amikor sokan kritizálnak egy végtelenül egyszerű, és bunkó poszt miatt. Kellemetlen, nem kellene ennyi ostobaságot leírni, akkor nem kellene leprolizni azokat, akik miatt csinálod.

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.02. 18:59:12

@Mariana:
Videó jó, csak egy kérdésem lenne ( ha tudod ) . Melyik párt szavazója a télapósapkás tag ? / háttal áll, megmondhatod :D )

Kenneth 2009.05.02. 19:02:52

@Admiral William Adama:
És akkor mi van?
én is eszem néha virslit, a sört viszon nem szeretem, a lédiennt meg hallgassa ha tetszik neki. Ha metált tolna akkor különbb lenne?
csőlátás

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.02. 19:04:24

@calam:
Kérlek gyere ki a valódi emberek közé. Azok az "egyszerű munkások ", akik tényleg dolgoznak, el akarnak érni valamit, na ők prolizzák le elsőként ezt a réteget (akikről Ron írt) És igazuk is van...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.02. 19:05:32

@Kenneth:
Osztályharcolhatsz ( lol ), de itt nagyon nem erről van szó .

Ron bácsi 2009.05.02. 19:11:24

@calam: "Jön a kampány, ezzel együtt hagytok fel a viszonylagos objektív, méltányos blogolással. Kár.

A mai fideszen nyilván csak: szőke, kék szemű, dolgozó, vállalkozó lesz, három gyerekkel.
Ennyi nem lehetsz elfogult. "

Ha esetleg maholnap megtanulnál olvasni, akkor képes lehetnél értelmezni azt pl., hogy "a Fidesz törzsszavazóiban pedig - a közvélemény-kutatási adatok és nagy számok törvény alapján - az előző három emberfajta integrálódik".

Nem baj, nem gáz, de talán előbb olvass, aztán kommentelj!

A prolizás meg csak azok szerint bunkó dolog, akik a prolik szédítéséből élnek, vagy maguk is prolik. Az külön vicces, amikor valaki azonosítja a tisztességes munkásokat a prolikkal. Ecsém, nézd már meg a videókat, a fogatlan, részeg, zsíroshajú tahókkal!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.05.02. 19:24:54

Ahogy én látom, a proli az, aki föl van háborodva a prolizáson. Legalábbis ezen a blogon.

Tényleg rengeteg bunkó, gondolkodásra képtelen, együgyű ember van az országban, nehogy már őket védjük! Miattuk tartunk ott, ahol. (És természetesen poltikai sztár kiszolgálóik miatt.)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.05.02. 19:26:08

Ja, nekem is lenne kritikám. Azt a szép képet vegyétek le a poszt elejéről! Nem illik ide.

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.05.02. 19:27:04

Többeknek:
"… a prolik jellemzésére pedig álljon itt egy idézet Mensáros László naplójának 1982-es bejegyzéséből, melyet a Lyukasóra decemberi számában olvashattam:

„A proli ravasz. Nem hisz neked, bizalmatlan.
Meg van győződve arról, hogy be akarod csapni. Pláne, ha tudja, hogy tanultál, és szellemi munkából élsz. Tanulni csak azt lehet, hogy őt hogy kell becsapni.
A gondolkodás funkcióját tulajdonképpen ebben látja. Ezért ab ovo védekező állásba helyezkedik, s inkább ő üt először, mielőtt te ütnél, és hiába magyarázod utána, hogy te nem is akartál ütni. Ezért nem lehet prolival barátkozni!
Vagy ha barátkozol, eljön a pillanat, amikor fellázad tehetetlen butaságában, meg van győződve arról, hogy meg akartad alázni, fitogtatni akartad a tudásodat és ezzel valami őt kihasználni akaró célt elérni, tehát valamilyen módon a kultúrával „elvenni a fegyvert a kezéből”, amivel neki örökké védekezni kell az „okos” világ ellen, és mindezekért végül elárul.
Elárul mindent, téged, a világot, a saját életét. A proli örökké érzékeny (...) Bosszút kell állnia. A proli a legszörnyűbb állat a világon. Bár nem akarom az állatokat bántani.
A proli nemcsak a fölötte állóval szemben kegyetlen: a hasonló proli szomszédja éppúgy ellensége. Lesi, ügyeli, hogy mije van. Ha egy hamutartóval többje van, már följelenti, álmában megöli (ez a rosszabb). Tehát maguk között sem tudnak békességben élni.
Nem véletlen, hogy régen nem hagyták őket szabadjára. Ma azt mondják, hogy azért nem, mert féltek, hogy az urakat fölfalják. Nem! Az urak féltek, hogy ők egymást fölfalják!"

Ezt a nagy színész a proletárdiktatúra idején írta le. Nem gyűlöletből, hanem szeretetből. Mert szánta és szerette a szellem, a lélek nyomorult kis gyilkosait.

Szentmihályi Szabó Péter"

gruenzi 2009.05.02. 20:03:41

kezdem úgy érezni, hogy csak én néztem meg a poszt előtt, jobb felső sarokban olvasható címkét, miszerint "iróniaméter"...

hozzaszolo 2009.05.02. 20:07:51

Semmivel sem cikibb szdsz szavazónak lenni mint az mszpének csak hát ugye... ott még mindig nagyon sokan azt hiszik hogy jó az amit csinálnak. Legalábbis magukat akarják meggyőzni de meddig :]

hozzaszolo 2009.05.02. 20:08:37

bocs akarják meg győzni...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.05.02. 20:16:07

@Reckl_Amál: na épp ezt akartamí rni én is.
A proli az, aki magára veszi a prolizást.

eszmerálda 2009.05.02. 20:52:37

"csúcspontja a Medgyessy-féle alkati, "gyárilag naiv" töketlenséget a magyar politikába visszahozó Bajnai Gordon verbális nyekegéssel egybekötött pislogása"

igen, az ideális politikus pompásan strukturált mondatokból álló másfél órás bugyinedvesítő beszédben fejti ki gyönyörűen azt, hogy mi az amit baromira nem fog majd megcsinálni.

most pártoktól függetlenül. le kellene szokni már a színházról. persze, nagy erény az ha valaki jól beszél, de csak ettől ne legyen már valaki politikus. illetve ha valaki meg szar szónok attól még nem kizárt hogy egész korrekt politikus.
és a hangsúly tényleg nem a neveken van most. vagy csak engem vegzál, hogy az összes pártnál a véridegesítő jancsibohócok ugrálnak az 'első vonalban', és a 'szürke eminenciás' kategóriába van behúzva az érdemi munkát végző emberek 99%a?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.02. 21:09:41

A postot nem olvastam, a címből sztem kb. tudom miről szól, úgyhogy spórolok egy kis időt. :)
Tehát: amennyiben valaki szabadidejében, kedvtelésből, stb. részt vesz bármilyen pártrendezvényen, az pont elég ahhoz, hogy megvessem. Nálam ez a mérce.
Van egy határ. A határ felett vannak a normális emberek, alatta meg a freakek. Tulajdonképp lényegtelen, hogy fogatlan kannásbor-szívók, vagy terepjárós újgazdagok a freakek. Lélekben egyformák.
Aki hajlandó a szabadidejét pártrendezvényeken tölteni, azzal valami nagyon-nagyon komoly baj van. ;)

Ron bácsi 2009.05.02. 21:41:57

@Benei_Peter: .

Péterkém, tudod jól, hogy a durcás nyafidra teszünk nagyon-nagyon magasról!

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.02. 21:50:45

Az index-kívánságműsor telitalálat, eszméletlen arcokkal és dumákkal.

A mai fidesz-dzsemboriról szóló tudósítás meg az apokaliptikus képeket felskiccelő Orbánnal proliarcok nélkül is elég durva.
index.hu/belfold/2009/05/02/orban_mindannyiunk_hangjat_hallja/

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.02. 21:53:14

@Ron bácsi: hmm, érdekes hozzáállás. Valamikor ő is konzis volt, vagy rosszul emlékszem?

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.02. 22:05:45

"legalja prolik" - hát igen, láttam anyádékat az egyik sörös sátornál. Sajnos bemozdult a kép, így töröltem.

Persze 2009.05.02. 22:27:19

Ginok mindig voltak, vannak, lesznek, mintahogy vörös lufi és virsli is.

scsaba1 2009.05.02. 22:37:00

Értem én, hogy sokan nem ismerik fel a vitriolos klaviatúrával (hogy ezzel a képzavarral éljek) írt viccelődést, de hogy olvasni sem tudnak...

Ott van b+, a post elején a cimke: iróniaméter.

Érted, b+.... Iróniaméter...

Ron bácsi 2009.05.02. 22:37:01

@bécsi pszicho: Ők sajnos épp az ország másik felében voltak, de azt legalább megtudtuk, hogy te kint voltál. Nem is annyira abból, hogy leírtad, hanem inkább a stílusodból.

@calam: _volt_

Ron bácsi 2009.05.02. 22:38:18

@scsaba1: nem baj, ha már ketten észrevették, az is valami:) Ez van, ha kirak az index címlapra.

vasziljevics 2009.05.02. 22:47:26

na, a konzervatív értelmiségből (hja kérem, iróniaméter, vagy mi a fene) megint előtört egy kis egészséges felsőbbrendűség-tudat. jó érzés, hogy van, akit magunk alatt tudhatunk még, ugye? hát, így már nem sokáig...

S. Annyi 2009.05.02. 22:50:57

Legalja prolit leginkább a maszop majálisán láttam. oszt bocsi.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.05.02. 23:01:52

@Ron bácsi: azért had reagáljak.
Szóval a - tölgy által annyira imádott- kontextus elég lényeges. Ugyanis az írás mellékleteként leírod, hogy kell a fideszben is lennie suttyónak, de a többi párt szavazói csak ilyenekből állnak. Ha ez szó szerint nincs is kimondva, akkor is szaglik belőle.
Azon kívül sem nem vagyok proli, sem nem élek az ő itatásukból, akármit is jelentsen ez. Valójában prolikon röhögni a legnagyobb ostobaság, és gőgösség, amit el tudok képzelni. És nincs bennem semmilyen vonzalom a munkásosztály iránt, mielőtt ezt válaszolnád. Nehezen bírom ha másokat kiröhögtetünk, így kollektíven. Ráadásul egy önkényesen összevágott videó alapján, és mindnyájan tudjuk, hogy az index szereti úgy összevágni a videókat, hogy az minél nagyobbat szóljon.

S. Annyi 2009.05.02. 23:04:19

Itt szeretném megköszönni az Index munkatársainak a Felvonulók kérték-et. A rendőrös így utólag brutál jó.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.02. 23:25:18

@Ron bácsi: ajaj

az ellenség keze betette a lábát

vagy kivette
vagy hogy

szánalmas maga a poszt (pont, mint a 'prolik' a majálison)

még ennél is szánalmasabb viszont a reagálásod a _volt_ kolégára


p.s.: ja, iróniaméter
ez a varázsszó, ha leírom, biztos vicces voltam, meg irónikus,

meg még igazam is _volt_

Ron bácsi 2009.05.03. 00:06:42

@A Hannibal Lektűr-attitűd: A mi belső dolgaink nem tartoznak másra, azokat hagyjuk, nem reagálnék. (offtopik kommentek mennek a levesbe, szólok!)

Szerinted a poszt szánalmas, szerintem meg a prolik és a prolibűvölő politikusok. Ennyi.

KenSentMe 2009.05.03. 00:30:32

Hát, létezik a proli életérzés amúgy, de szerintem sem feltétlenül negatív.. nem lehet mindenki az intelligencia része, a jéghegy 9/10-e a vízszint alatt van.. ez egyszerű fizika, a jég túlnyomó része sajnos örökre a víz alatt marad, sose jut ki a vízből.

Aki ezt nem érti meg, az csokikucsi.

És nem ez a baj, hanem hogy aki a nyeregben ül, hogy aki az állítólagos elit, annak halványfingja sincs, hogy mit kéne csinálni.. nem az a baj, hogy a prolik prolik, hanem hogy az elit is proli. Ez az, ami szörnyű.. hogy régen, aki arisztokrata volt, az beszélt három-négy nyelven.. most meg elmennek "politikusnak" három-négy általánossal.

Az én olvasatomban egyébként ez a poszt nem arról szól, hogy "mindenki proli, aki résztvesz a majálison". Hanem, hogy "az index úgy mutatta be/vágta össze az egyes emberek szavait konfettivé/kerítette azt a vicces bohócot, hogy úgy jöjjön le, hogy mindenki tahó". Ebben egyébként van valami. Létezik olyan, hogy a média torzítása és felelőssége.. a szerző nem a szereplőkről mondott ítéletet, hanem az indexes videókról. És azokról meg lehet. Hogy a francba ne lehetne?

Kopiás Attila Steve 2009.05.03. 00:35:06

@Ron bácsi: A kettő nem zárná ki egymást jegyzem.
De szánalmas helyett én jobb szeretem a szánandó-t, az legalább utal arra, hogy lenézés helyett/mellett némi empátia is szorult az emberbe...
Amúgy nekünk spec 99-ben volt először Havannán internetünk, pedig egyetlen frissen elvált és ezért aztán (családi biznisz hátránya) frissen munkanélküli szülővel nem épp a budai úrifiús átlagszínvonalat hoztuk. Tudom, proli vagyok, ez van...

borzzz 2009.05.03. 04:19:50

Nem értem többek terminológiai problémáját: a prolik legalja = lumpenproli (nem a munkás, nem a panellakó, nem az eccerű ember, lehet megnyugodni).

abetyárúristenit
"Az Szdsz-en, illetve a szavazótáborának eltűnésén nincs mit csodálkozni. Mára már valóban überciki lett ez a párt."
Ennek igazán örülünk,Vincent. Mert ezek szerint a maszop, a fidesz, a miép, a jobbik, az mdf etc., az nem überciki, ezek mind európai értelemben rajongható alakulatok:-))

Winston Smith 2009.05.03. 07:49:10

Tavaly kimentem megnézni, milyen a városligeti majális. Ennyi rosszarcú embert egy rakáson régen láttam.

Ezek nem "egyszerű kétkezi munkások" voltak, hanem "prolik", a szó legnegatívabb értelmében.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.03. 08:35:27

@Ron bácsi: a prolibűvölő politikus szánalmasságában még egyet is értünk (bár náluk ez munkaköri ártalom..:)

viszont a prolikon nyelvet köszörülni legalább akkora zsurnálciki, mint (ide egy tetszés szerinti hasonlat, pl mint Havas padlizsán öltönye '93-ból)


off (csak hogy szóljak)
a ti belső dolgaitokról - melyek úgymond nem tartoznak másra - a te nyilvános válaszkommentedből értesülhettünk...

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.03. 08:43:26

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Aha. Nem prolinak lenni ciki, hanem ezt megállapítani . Magyarország, szeretem... :D

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.03. 08:47:29

Azt meg egyáltalán nem értem, miért hiszi minden baloldali (már aki itt megszólalt), hogy valaki attól lesz proli, mert szegény vagy munkás stb .

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.05.03. 08:59:47

@Benei_Peter:
Szerintem az, hogy a "proli" az nem akarja ( tudja ) semmire sem vinni saját erejéből, csak irigykedik, hogy a másiknak milye van.
A kispolgár meg igyekszik, kapar és nem az a jellemző hogy irigykedik.
Továbbá : a kispolgár kaparásához szükségeltetik az, hogy a rendszert valamennyire átlássa, perspektívákat, kockázatokat felmérje, stb. Ez szükségessé teszi, hogy a világra valamennyire nyitott legyen, hogy elemezzen, gondolkodjon, stb.
A "proliból" mindez ( nyitottság, elemzőkészség, stb ) hiányzik.
Ebből következően a kispolgár elismeri a tudást ( mégha irigy is rá ) és arra törekszik, hogy minél többet magába szívjon. A "prolira" ez nem jellemző : ő a gondolkodást messziről elkerüli.

Hát, dióhéjban ez a különbség a proli és a kispolgár között.

A posztnak nem a "prolizás" a hibája, hanem az, hogy a zIndex videokhoz nem sok mindent rak hozzá hanem csak kommentálja őket. Megjegyzem nem értem a Kenet és barátai sértett hozzászólásait sem, amelyben a "prolizást" kifogásolják.

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Valóban, nem túl ízléses "prolizni". Tekintve hogy ez a csoport már nem egy választást eldöntött ( és a választások eredményét éppen most aratjuk le ), így érthető, hogy a "prolik" nem a szerző kedvencei ( megjegyzem, az enyéméi sem ). Persze, ettől még "politikailag inkorrekt" a "prolizás". És azt ki le nem szarja :)

bingii 2009.05.03. 09:01:24

valóban igen súlyos modortalanság a bunkó proliktól, hogy - miután kidolgozták a belüket némi éhbérért - ahelyett, hogy elbújnának valahova a föld alá a következő munkanapig, ott rongálják a vizuális környezetet a ligetben.
a következő munkatörvénykönyv-módosításkor erre is illene kitérni...

scsaba1 2009.05.03. 09:11:39

@Admiral William Adama:

Nálad a pont...

Nem attól lesz valaki proli, hogy csak egy szakmunkás iskolát végzett, és alkalmazottként éli az életét egy multinál vagy egy helyi Leonciónál. Ill. kevésbé függ az illető jövedelemviszonyától.

A proliság sokkal inkább egy attitüd (Ha már itt van Hannibal :D)

Pártmajálisra járás elhivatottságból (szemellenző rulez), pártmajálisra menni, _mert_ ingyen van a sör/kaja (gondolom nem kell megmagyaráznom, hogy az mennyire kisstilű, amikor egy pár szójavirsliért odamegy tülekedni a hasonszőrű lúzerek közé).
Hitelkártyából élni, utánna a bankokat szidni. Nulla százalékra autót venni, bebukni, majd szintén a bankokat szidni. Utánna szomszédot feljelenteni, az APEH-nál... stb....stb...

Ron bácsi 2009.05.03. 09:15:37

@Benei_Peter: vicces, bár maximálisan hiteles, hogy nem érted, mi a különbség proli és kispolgár között :)

@bingii: Húb+, Marx személyesen? A proli _nem_dolgozik, de persze ennek ellenére szörnyen el van nyomva segélyekkel, gázártámogatással és egyebekkel.

scsaba1 2009.05.03. 09:18:09

Egyébként többen is mondták már, hogy nem kell véresen komolyan venni ezt kis fricskának szánt postot.

Nem mellesleg gyönyörű idő van kint... :)

Ron bácsi 2009.05.03. 09:23:11

@scsaba1: A prolit nem csak onnan lehet megismerni, hogy magára ismer és hőbörög, hanem hogy ráadásul még olvasni sem tud:)

Dr Kangörény 2009.05.03. 10:11:20

Prolizhatjátok azokat, akiknek nem tetszett a poszt, de ez elég szánalmas.
Egyébként, ha ti leprolizhatjátok őket, akkor ők joggal fasisztáznak le titeket, de attól meg sír a szátok. Ami szintén szánalmas.

Ti, akik értelmező kézisztárral felszerelve, patikamérlegen elemzitek a jobboldal különböző vadhajtásainak elnevezéseit, most hirtelen segélyen élő, buta élősködőnek, munkanélkülinek állítjátok be a prolikat. Hol van az értelmezőszótár???
Ha halvány fingotok lenne a szó jelentéséről, akkor nem írnátok ilyen csacsiságokat.

Pelso.. 2009.05.03. 10:21:56

S mégis, milyen eszement küzdelem folyik majd a proli, meg a lenyuggerezett nyugdíjas, na és legdiszkrétebben a romák szavazatiért.....

Különben meg, a mi prolink, az nem olyan, és kész!

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.03. 10:22:27

@Kangörény_:

Az ókori római fogalomra gondolsz, vagy mire? (lol magyarázd el kérlek (inkább ne ásít) )
----------
-A cél az lenne, hogy a társadalom minél kisebb hányada essen ebbe a kategóriába. Mert prolinak lenni nem menő. Kifejezetten gazdaságtalan egy ilyen pici országnak.
-Videókból mi jött le ? Ők szerintetek a tisztességes, dolgos kisemberek? Hát baromira nem...

Lodogi Pascal (törölt) 2009.05.03. 10:52:51

Látom éles vita alakult ki arról hogy ki is a proli?
Sokan úgy tartják hogy aki a lakótelepen lakik = proli.
Hú bakker akkor én is az vagyok meg az apósomék is, meg a sógorom is.

Az após (már nyugdíjas) mérnök volt egy gyárban és piszokul utálja a komcsikat. Az anyós még dolgozik ker. igazgató egy cégnél (ő sem szereti komcsikat).
A sógorom a Műszaki Egyetemen végzett, mérnök az Audiban.

Ja én ?
Én programozó vagyok a feleségem egy bankban dolgozik.
Az autómat (használtan) az összespórolt pénzemből vettem nem deviza hitelre. Párt rendezvényekre nem járunk inkább kirándulni meg színházba.
Nem szeretem komcsikat (a fideszt se), a TV-ben általában olyan adókat nézek mint a Discovery, Viasat History, Nat Geo. A hátamon feláll a szőr és kapcsolok is odébb amikor a "CELEBEK"-mennek a tévében vagy róluk van szó.

Na de visszatérve a "PROLIKRA".
Sok embernek nincs igénye, ereje, kedve, tehetsége hogy művelődjön vagy komolyabb dolgok érdekeljék.
Ennek oka lehet hogy anno a rendszerváltás legnagyobb vesztesei közé került, és jobb így neki mint azon filózni hogy mi is van és hogy került ide.
Azért mondom hogy legnagyobb vesztesei mert szerintem anno csak nagyon kevesen nyertek (akik "jóársították" maguknak a gyárat és egyéb más javakat) a többiek (kb a lakosság 98%-a) meg a szopóágra került, ki kevésbé ki jobban.

A másik dolog hogy sokan nem tudnak ellenállni annak a fostengernek ami naponta rázúdul a médiákból.
Most meg ugye szerintem inkább azokat kellene hibáztatni akik a fost a nyakunkba öntik így virtuálisan.
Azért az durva dolog hogy az oviban a gyerek már nem tűzoltó meg űrhajós meg pilóta akar lenni, hanem Üzletember meg Michel Wide.
Azt ugyan nem tudja hogy mi az az üzletember de tudja hogy sok pénze van és nagy autóval jár.

is 2009.05.03. 11:02:58

na hát ezek a prolik adták ki a 85%-ot tavaly márciusban. az ilyen emberek döntötték el (és be Magyarországot) a szocializmusból ittmaradt tanulatlanságukkal és felelőtlenségükkel. köszönjük azoknak a pártoknak, akik felhergelték őket, akik elhitették velük, hogy lesz majd újabb Kádár, aki félkézzel osztogatja majd az ingyenegészségügyet, ingyenoktatást. köszönjük azoknak a pártoknak, hogy Magyarország újabb 5-7 évre belesüppedt a nihilbe, mert ugye senki nem képzeli, hogy ezek után 2014-ig bármi is történni fog a szocialisztikus, osztogató, paternalista szerkezetű államháztartás lebontásáért/átalakításáért, az emberek gondolkodásának kapitalista irányba történő átalakításáért?

szóval tavaly március 9-én (is) kellett volna videóval járni, és nézni, hogy ki is adta le a 85%-ot, és ki a 15%-ot.

OFF: mint abszolút ismeretlen kívülálló jelzem, hogy Ron bácsi jóval sértődöttebbnek látszik, mint a kritikát megfogalmazók

scsaba1 2009.05.03. 11:36:38

@Kangörény_:

Kangörény, b+..... :hanyattfekveröhögős szmájli:

Tehát a prolinak a fasiszta az ellenpárja? Tehát az egybites világképben csak proliként vagy nácista-fasisztaként írható le valaki?

Most megmondtad a tutit... Ha ti leprolizzátok őket, akkor ők majd jól lefasisztáznak...:D

Oblomov 2009.05.03. 11:57:21

"Kedvencem, amikor az előfordulási- és búvóhelyéről, a paneldzsungelből kimerészkedő egyik homo kadaricus az Ön miért baloldali? kérdésre felel: Megmutassam a seggem? Piros!"

Nem frappáns (ön)irónia volt ez véletlen? Mert akkor iróniával visszapróbálkozni épp ezen a ponton... hát?!

Ja ... és én se panelben élek. Hanem vidéki birtokomon :).

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) · http://nepszotar.com/?szo=proli 2009.05.03. 12:02:47

@Oblomov:
Nagyon frappáns volt. Tényleg az. Sőt kifinomult...

@scsaba1: És a náci prolik hova álljanak ?:D

2llkedő 2009.05.03. 12:34:14

Féldecis Rezsim Mensáros László naplója, illetve Scaramella va alla guerra fejtegetése a „proli” és kispolgárról tökéletesen leírja a jobboldali kommentelőket.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.03. 14:13:04

@is:


Kisbarátom, te aztán lelkesen tolod a Pojáca kampányát :)))) A március 9-i népszavazás persze a szocializmus irányába tolta ezt a kurvaországot, és az Istennek sem arról volt szó, hogy másodszor is fizettetni akartak azért (érted, az állam felé), amiért egyszer már fizettek.
De ez persze nem zavarta sem a Pojácát, sem a Kókadtat, mert ha a mantrát kell nyomni, mindig megy.
Azt viszont örömmel látom, hogy újabban a "kapitalizmus" lett a balosok zászlaján (legalább a Pojáca újbaloldala óta), és ezt is ugyanolyan doktriner módon akarják "felépíteni" mint anno a cucilizmust.
Lásd:
"az emberek gondolkodásának kapitalista irányba történő átalakításáért?"

Mert természetesen a cucilista "embertípus" után a kapcsit is "ki kell alakítani" :))))))

www.youtube.com/watch?v=uDoQFcQEpOQ

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.05.03. 14:45:17

@Gabrilo:
A te bolygódon is süt a nap? :)
Másodszor? Egy olyan országban, ahol az adózó kisebbség? Nem másodszor, hanem egyáltalán fizetni. Másrészről a színházért, gázért nem fizetsz kétszer? Dehogynem (ha úgy tetszik két részletben). Komolyodjunk már meg, ezt még Navrasics se tudja mosolygás nélkül kimondani.
w.blog.hu/2008/02/25/syntax_error
Na és most vágj valamit az én fejemhez is, aztán moderálj ki, mert elviszem a posztot :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.03. 15:09:40

@Gabrilo:

Azt a népszavazásos dolgot azért kurva nehéz mentegetni, főleg onnan, ahol te állsz (vagy szeretnéd hinni/elhitetni, hogy állsz). Skizo egy helyzet.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.03. 15:41:41

@Úlfhéðinn:

Tóta W. korszakos demagógiáját talán jobb, ha hagyjuk. Pont ezt, pont ide?:((( Tanulságos, hogy a színházas lópikulát utána használta szövegeiben az akkori egészségügyi népbiztos is. Piha.
Az adózó kisebbségen szándékában állt-e változtatni Kókadtéknak? Ne nézzenek már hülyének, kérem. Ha azt mondják, az eü-járulékot, miegymást eltöröljük, helyette van vizitdíj, akkor pacsit bele. De amióta a szocik kormányoznak (figyelem, blaszfémia jön!) az adókat és járulékokat_emelték, nem csökkentették. Nem kicsit. Ehhez akartak még hozzádobni egy újabb adót, vizitdíj meg kórházi napidíj címén. Azaz: a kisebbségi adózáson semmit sem módosítottak, viszont akik addig is adóztak, azokon duplán hajtották volna be a lettát. Mekkora eredmény lett vón'!:(( ÉS ehhez jött az "öngondoskodás" szlogen, amit a libbant publicisták (ki pénzért, ki meggyőződésből) nyomattak seven-eleven. Én benne vagyok az öngondoskodásban. Lesz szíves az állam kivenni a kacsóját a zsebemből, és akkor majd öngondoskodom. De addig - hogy a Tirpákiát idézzem - pofát súlyba!
És persze a színházért, gázért való "kétszer fizetés" érv arra, hogy akkor mindent fizettessünk ki kétszer-háromszor :)))))))) Ez aztán a piaci érvelés:)))))))
Persze Bajnai Gágá sem erőlteti annyira ezt a piacos dolgot, a terheket inkább növeli. Adócsökkentésről csak a Patás Ürdüng beszél, de az megint vuduzik.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.05.03. 16:24:17

@Gabrilo:

Ez nagyon jó ötlet. Ne kelljen eü hozzájárulást fizetni és úgy vezessék be a 300 forintos vizitdíjat.
A patás is inkább ezzel kampányolna, mint adócsökkentéssel. A csökkentés lehet 1 forint is, de ha 300 forintért adják majd a csípőprotézist, az húzós kis kampány lenne.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.05.03. 16:26:47

@Gabrilo:
Még szerencse, hogy csak ő demagóg :)
Azt meg, már hozzá sem merem tenni, hogy a kiadáscsökkentésnek vagy bevételnövelésnek meg _kell_ előznie a bevételcsökkentést. Elrettentő példának ott a 2006-os ÁFA-csökkentés, na így nem szabad csinálni, mert ez vudu :)

Shore 2009.05.03. 19:09:46

Ha már a prolik halmazának különböző meghatározásai hangzottak el, én hozzáttenném, hogy annál prolibb dolog talán nincs is, mint emberek nevét a legkevésbé sem szellemesen elferdíteni, és így hivatkozni rájuk.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.03. 19:11:23

@Gabrilo:

"Tóta W. korszakos demagógiáját talán jobb, ha hagyjuk. Pont ezt, pont ide?:((("

Fogalmam sincs, hogy milyen "korszakos" dologra gondolsz, de elárulok egy titkot: a nicknevem nem TWÁ-t takarja, bár gondolom erre magadtól is rájöttél. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem arra reagálsz, amit ÉN írok. Ha TWÁ-val van bajod, azt miért rajtam kéred számon? Van neki blogja, menj oda, aztán öntsd ki a szíved, de NEKI.

1. "Ha azt mondják, az eü-járulékot, miegymást eltöröljük, helyette van vizitdíj, akkor pacsit bele."

2. "Én benne vagyok az öngondoskodásban. Lesz szíves az állam kivenni a kacsóját a zsebemből, és akkor majd öngondoskodom."

Te hol élsz? Valami Hoppe-könyv lapjain? Szted ilyesminek van realitása? Nem az a kérdés, hogy elméletben jó lenne-e, hanem hogy van-e realitása!

"Adócsökkentésről csak a Patás Ürdüng beszél, de az megint vuduzik."

Mutass nekem egyetlen egy politikust, aki nem adócsökkentést ígért_ellenzékből_.
Úgy értem egyet az egész kibaszott világon. :DDDDD

ui: "tirpákiát" ne "idézz", legalábbis ne nekem, mert kurvára fogalmam sincs, mi az a tirpákia. :>

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.03. 19:41:44

@Úlfhéðinn:


Akar a frász karika foglalkozni TWÁ-val. Te idézted be, vagy én? Na ugye. Tessék akkor TWÁ nélkül érvelni:))

"Te hol élsz? Valami Hoppe-könyv lapjain? Szted ilyesminek van realitása? Nem az a kérdés, hogy elméletben jó lenne-e, hanem hogy van-e realitása!"

Nu, meséld el nekem, miért nincs más típusú megoldásoknak realitása. Talán "történelmi szükségszerűség" aka. "kényszerpálya" van?:))))))))))))))) Igaz is, akkor is a "szakértelem" volt a hívószó:)))))
De, ti vagytok az ojrópéerek, akkor tekintsetek ojrópa felé: ott nem kevés helyen bizony adó-és járulékcsökkentések vannak. De annak biztos nincs ott sem realitása, tehát ojrópa egy jelentős része megyön egyenesen szembe a realitással, mint olyannal. (Mondjuk fingom sincs, Hoppe hogy jön ide, de ehhez biztosan beavatottnak kell lenni:(( )

Továbbá azt mondottad volt, nehezen összeegyeztethető a népszavi védelme azzal, amit én "hirdetek". Speciel most és máskor is az adók-és a járulékok növelése ellen érvelek. Az a kérdés, ez miért is egyeztethető nehezen össze azzal, hogy nem kívánok még több terhet? Felvilágosítanál kérlek?
Amúgy speciel úgy rémlik, a Fityisz alatt az elvonások mértéke kisebb volt. Akár tévedhetek is, de akkor kérnék cáfolatot. Ha mégsem, akkor viszont a Fityiszék négy évig a realitásokkal szemben kormányoztak - nem úgy, mint a szocik, akik egyenesen a realitás közepébe látnak, a kormányzásuk alatt folyamatosan adókat és járulékokat emeltek (igen, a vizitdíj és a kórházi napidíj is erre való kísérlet volt), és ez olyan hatásos volt, hogy lassan jöhet a második IMF-hitelkérvény:)))))))

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.03. 20:01:46

@Gabrilo:

"Akar a frász karika foglalkozni TWÁ-val. Te idézted be, vagy én? Na ugye. Tessék akkor TWÁ nélkül érvelni:))"

LOL. Te miről beszélsz? Nem tudok róla, hogy idéztem volna bárkit is, de ha idézek, majd szólok, hogy honnan.
Amit írtam, ÉN állítom, te kezdtél TWÁ-val bűvészkedni, ezt most nagyon benézted. :)

"meséld el nekem, miért nincs más típusú megoldásoknak realitása."

Ugye nem komolyan mondod, hogy az általad fentebb vázolt "okosságok" jelentik a más típusú megoldásokat. Mer' ha igen, akkor sign me up. Jóhogy inkább fizetek 3 kilót néha a dokinak, és ne vonjanak járulékot. Te feltaláltad a spanyolviaszt! :D

"De, ti vagytok az ojrópéerek"

Tut, tut Gabrilo, már megint ez a többesszám. Szokj már le róla...

"Speciel most és máskor is az adók-és a járulékok növelése ellen érvelek. Az a kérdés, ez miért is egyeztethető nehezen össze azzal, hogy nem kívánok még több terhet? Felvilágosítanál kérlek?"

Ja, hát több terhet SENKI nem kíván. Én például nem kívánom finanszírozni tróger büfészakosok egyetemi tartózkodását, stb.
Mindenki fizessen érte vs. az fizessen érte, aki igénybe veszi. Amúgy lehet, hogy az a pénz nem oszt-nem szoroz, de ez egy szimbolikus dolog volt, és aki elcsórta Kádár koponyáját, biztos megijedt, mikor a koponya elégedetten elmosolyodott a polcon. ;)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2009.05.03. 20:55:44

@Úlfhéðinn:

Jaja, mea culpa, Valdi hsz-ével kevertem a tiédet. Ti olyan egyformák vagytok :)))))))))

Azt viszont engedd meg, hogy higgyem, hogy nem csak az adóterhek állandó növelésével lehet javítani a helyzeten. Merci.
Ugyanis eddig a szocik végig növelték a terheket, és a helyzet mégsem lett jobb. Ettől függetlenül persze lehet, hogy ők a "realisták", de ez inkább valamiféle lószar fatalizmusra emlékeztet:((
Viszont maga kerüli a kérdést (ez biztos valami libi alapfelszereltség lehet). Tehát, olyat nem mondtam, hogy 300 ft, osztjónapot (bár, nem lenne rossz). Azt_mondtam, hogy hazug volt az öngondoskodós szlogen, minekutána az elvonások maradtak, és ezt kívánták_növelni_a szocik a kül. díjakkal. Ez kurvára nem az öngondoskodás felé tett lépés, hanem pénzbehajtás :(( Csak akkor ne tessék azt mondani, hogy nem vagyok konzisztens: a terhek növelése ellen szoktam érvelni, és ez esetben is azok ellen érveltem.
Feri blogján persze lehet, hogy másképp jött le ez az egész :)))

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.03. 22:04:21

@Admiral William Adama: ja, képzeld, prolizni olyan ...proli dolog:p

@Scaramella va alla guerra: prolizni politikusnak szükséges rossz

de itt nem politikusok blogolnak...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2009.05.04. 09:42:02

@Gabrilo:
Ja, hogy csak az a baj, hogy rá hivatkoztam? Óh, bocsánat :). Gondoltam, hogy mivel elég jól leírja nem kell strapálnom magam, azzal, hogy én is írjak egy hasonlót.
Az a szitu, hogy lehet adót csökkenteni, de annak meg kell, hogy legyen a fedezete, különben elszalad a hiány és vele az adósság. Ezt egyes országok megengedhetik maguknak, mások nem. (Tudod, finom distinkciók és körülmények :) ) Mi jelenleg (és már évek óta), a második kategóriába tartozunk.
Tetszik arról tudni, hogy az ún. realitások nem állandóak? Azok a pillanatnyi körülmények.
Nos, nem igaz, hogy mindig emeltek, sajnos. Ezzel szemben, sajnos, volt az említett ÁFA csökkentés (ld. elkúrás), ami ugyanis akkora lyukat ütött a költségvetésen, hogy a mai napig nem sikerült befoltozni.
Elárulok pár titkot (tudod, a részletek, amikre a konzik állítólag ügyelnek). A vizitdíj kevesebb, mint 0,3%-os járulékcsökkentést tett volna lehetővé. Ennyiért kár hozzányúlni egy jogszabályhoz.
A másik, hogy ha az államnak pénzre van szüksége, akkor azt beszedi így is, úgy is. Áltathatod magad azzal, hogy megakadályoztál egy adóemelést, de nem igaz, csupán máshova raktad. Elutasítottad a fogyasztás arányos komponenst, tehát beszedi átalányként, adó formájában.

@Úlfhéðinn:
Kádár koponyáját nem ellopták, hanem feltámadt :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.05.04. 16:06:19

@Lord_Valdez:

"Kádár koponyáját nem ellopták, hanem feltámadt :)"

Hát igen, valahogy úgy. Azért írtam, hogy mosolygott a népszavazáskor. Tetszett neki. ;)

józan' 2009.05.04. 23:27:31

"Kedvencem, amikor az előfordulási- és búvóhelyéről, a paneldzsungelből kimerészkedő egyik homo kadaricus az Ön miért baloldali? kérdésre felel: Megmutassam a seggem? Piros!"

:D :D :D

No igen. És akkor idejönnek páran és képesek azt leírni, hogy micsoda tisztességtelen dolog leprolizni a videón látott egyedeket...

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása