A második fordulós visszaléptetés értelmetlenségéről

Konzervatorium I 2010.03.01. 16:15

A Political Capital elemzőinek egy jó kis blogbejegyzéssel sikerült tematizálniuk a közbeszédet: visszalép-e egyéniben az MSZP a Fidesz javára az április 11-ei első forduló után, ha úgy hozza a sors? Szerintük, ha nem, akkor egyes választókerületekben az is megeshet, hogy a két nagy – nem tudom, a szocialisták azok-e még – párt mellett a második fordulóban „nevető harmadikként” a Jobbik visz el egyéni mandátumokat. A témafelvetés olyannyira jól sikerült, hogy Mesterházy Attilát lépten-nyomon erről faggatják a zsurnaliszták. Az egész pedig jól beleillik abba a miniszterelnök által vitt kommunikációs trendbe, amely nagykoalíciót vizionál, és arról beszél, hogy a Fidesz és az MSZP közelebb áll egymáshoz, mint a Jobbikhoz. Amellett, hogy ezzel a lehető legnagyobb szolgálatot teszik a hosszú ideje „Fidesz-MSZP mutyit” kiabáló Jobbiknak, érdemes rögzíteni: választójogilag és választásmatematikailag semmi értelme sincs annak, hogy a szocik egyes egyéni körzetekben visszalépjenek a legnagyobb ellenzéki párt javára. 

Szánthó Miklós írása


A PC elemzőinek amúgy érdekes témafelvetésébe egy gikszer csúszott. Azt írják, hogy „…arra is van esély, hogy néhány kerületben a Jobbik megszorongatja a Fideszt. Sőt, azt sem zárhatjuk ki, hogy lesz, ahol a jobbikos jelölt élről nézhet a második forduló elébe… [ha az MSZP-sek] állva hagyják a jelöltjüket, amivel nagy eséllyel a Jobbikot juttatják egyéni mandátumhoz”. Azonban az EP-választások eredményei alapján tényleg csak egy, egyetlen egy olyan OEVK van, ahol esetlegesen felmerül annak a lehetősége, hogy a radikális jelölt első helyen fordulhat. Az „Ózd, a csodák csodája” jelenségre már bő háromnegyed évvel ezelőtt a Nézőpont is felhívta a figyelmet, azaz ez a PC részéről nem egy nagy felfedezés. De itt is 7% volt a különbség az EP-választásokon az első helyezett Fidesz és a második helyezett Jobbik között – a többi „szoros” körzetben, ahol Vonáék megelőzték az MSZP-t is, már 15-31%-os szakadék tátongott a (jobbikos frazeológiával) jobbliberális és a nemzeti párt között. És itt jön képbe az 1989. évi XXXIV. törvény az országgyűlési képviselők választásáról. Jogászi ködszurkálásnak tűnhet, de kénytelen vagyok bekopipésztelni a vonatkozó paragrafusokat annak érdekében, hogy a dolog mindenki előtt világos legyen. Ha ilyen vagy olyan okból, sor kerül egy OEVK-ban 2. fordulóra, és arra – ami a legtöbb helyen elég valószínű – a fideszes jelölt fordul rá első helyen, akkor édesmindegy, hogy a leadott voksok 40 vagy 70%-át kapja-e meg április 25-én. Ha ugyanis „tartja” első helyét és nem történik tömeges átszavazás az MSZP és a Jobbik között, akkor a szavazatok relatív többségének birtokában elviszi a mandátumot attól függetlenül, hogy most a harcosan antifasiszta szocialisták visszaléptetették-e jelöltjüket a Fidesz javára vagy sem. Nos, lássuk a medvét!

„7. § (1) Az egyéni választókerületben az első választási fordulóban az a jelölt lesz országgyűlési képviselő, aki megkapta az érvényes szavazatoknak több mint a felét, feltéve, hogy a szavazáson a választókerület választópolgárainak több mint a fele szavazott. A választópolgár egy jelöltre szavazhat.

(2) Ha az első  választási fordulóban nem szavazott a választókerület választópolgárainak több mint a fele, (a továbbiakban: érvénytelen választási forduló) a második választási fordulóban

a) mindazok a jelöltek indulhatnak, akik az első fordulóban indultak;

b) képviselő az a jelölt lesz, aki a legtöbb érvényes szavazatot kapta, feltéve, hogy a szavazáson a választókerület választópolgárainak több mint az egynegyede szavazott.

(3) Ha az első  választási fordulóban a választókerület választópolgárainak több mint a fele szavazott ugyan, de egy jelölt sem kapta meg az érvényes szavazatoknak több mint a felét, (a továbbiakban: eredménytelen választási forduló) a második választási fordulóban

a) azok a jelöltek indulhatnak, akik az első fordulóban az érvényes szavazatoknak legalább tizenöt százalékát megkapták; ha nincs legalább három ilyen jelölt, akkor az első fordulóban a legtöbb szavazatot elért három jelölt; ha a jelöltek közül bármelyikük időközben visszalép, helyébe másik jelölt nem léphet;

b) képviselő az a jelölt lesz, aki a legtöbb érvényes szavazatot kapta, feltéve, hogy a szavazáson a választókerület választópolgárainak több mint az egynegyede szavazott”.


Lassan írom tehát, hogy mindenki megértse: esetlegesen érvénytelen és/vagy eredménytelen első fordulót követően a másodikban az a jelölt lesz a képviselő, aki az urnák lezárását követően megszerzi az első helyet – akkor is, ha csak eggyel több szavazatot kapott, mint a második helyezett. Azaz, ha április 11-én például Ózdon Riz Gábor úgy végez az első helyen, hogy a leadott voksoknak „csak” a 38%-át kapja meg – mint az EP-választásokon 2009-ben a Fidesz –, majd őt követi 31%-kal Kisgergely András, és végül 21-gyel Tóth István, akkor második fordulóra kerül sor. Ha nem indul meg kisebb választói népvándorlás két hét alatt a 2. és a 3. helyezett között, és persze elhanyagolható mértékű lesz az első fordulós „tartalékszavazat” (pl. MDF-SZDSZ), azaz marad ugyanez az erősorrend április 25-re is, akkor Riz Gábor parlamenti honatya lesz. Akkor is, ha az MSZP-s jelölt bejelenti visszalépését – ez esetben elég valószínűtlen, valljuk be, hogy a szoci törzsszavazók „bosszúból” átszavaznak a Jobbikra –, de akkor is, ha újra ringbe száll: ilyenkor vélelmezhetően maradna a sorrend. Persze, ez (is) egy sokismeretlenes egyenlet, és értelemszerű, hogy az EP-választások eredményeit egyáltalán nem lehet kivetíteni egy-az-egyben az országgyűlésire. Csupán arra szándékoztam felhívni a figyelmet, hogy a most hirtelen uralkodóvá – kivétel: Török Gábor – váló közvélekedéssel szemben az esetek 99,99%-ában az első fordulót megnyerő, de mandátumot még nem szerző fideszes jelölt végső győzelme nem attól függ, hogy az antifa-koalíciót hirdető MSZP kegyesen visszalép-e a javára vagy sem, hiszen első helye és így mandátumszerzése legkésőbb a második fordulóban biztosított. 2006-tól eltérően most nem lesz a szocialistáknak akkora háttérpártjuk, mint az SZDSZ, a Jobbik pedig elvi okokból nem engedheti meg magának azt, hogy visszalépjen. Azonban ha az „új erőnek” valamire most úgy van szüksége, mint egy falat kenyérre, akkor az a „Jobbik elleni közös harc” kérdésének felvetése: Vona Gábor Bajnai érvelésével összhangban máris „lopakodó nagykoalícióról” beszélhet. 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr221799524

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fideszfigyelő - Újságczikk a jobb és a még jobb oldalról 2010.03.01. 21:45:53

A jobboldalon belül is elindult a ki a nemzetibb verseny. A Jobbik megerősödéséig a Fidesznek monopóliuma volt a "nemzeti oldalra", amivel rendesen élt is. Loppert Dániel azzal lett a Fidesz ifjúsági tagozatának vezetője, hogy Medgyessy Péter...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.01. 17:14:39

Hát igen, már amikor bejelentették elkezdtem röhöni, hisz a fidesz majd minden választókerületben megnyeri az egyéni mandátumot, szóval semmi értelme sem lenne a Fidesz számára, hogy bárki javára visszalépjenek egyetlen helyen is. Innentől kezdve persze az MSZP csak úgy visszaléphet a fidesz javára, de ez olyan átlátszó kommunikációs trükk, hogy még egy óvodás is egyből rájön.

jan 2010.03.01. 18:06:20

evidens, hogy az mszp ezzel a "fidesz és mszp egykutya" jobbikos szlogennek kíván besegíteni, hogy minől több jobboldali szavazót a fidesztől a jobbikhoz sodorjon. undorító lesz ezután évekig hallgatni az emeszpés politikusok jajveszékelését arról, hogy mennyire erősödnek a szélsőségek...

Drang 2010.03.01. 19:18:48

Csakhogy az EP-választás eredményéből kiindulni a Jobbik kapcsán azért félrevezető, mert a pártnak eddig sem az elutasítottság volt a fő problémája, hanem az ismeretlenség (főleg az idősebb generáció körében). Ezen változtatott – többek között – éppen az EP-választás eredménye. Az északkeleti régióban valószínűleg jónéhány kerület lesz, ahol a Jobbik jelöltje áll majd az élen az első forduló után. Mindamellett ez a parlamenti mandátumokra komoly hatást nem fog gyakorolni, azonban a visszalépések kérdése korántsem olyan teoretikus, mint ahogyan az a posztban szerepel.

Iustizmord 2010.03.01. 19:59:28

hmmm, már megint politika. inter vagy milan, ez itt a kérdés. (persze acmilan)

komolyan: mszp vs fidesz visszalépés? ha lenne ilyen akkor a

www.konteo.blog.hu

összes írását bibliaként olvasnám...
pedig ott nem zörög ha nem fújják... :o)))

Kivlov 2010.03.01. 20:00:58

a jobbik tuti 20% fölött lesz...
szebb jövőt!

lüke 2010.03.01. 20:12:43

szebbet.) igen
leben und leben lassen im lebensraum...................

csorsza 2010.03.01. 20:14:56

@Kivlov: vagy nem lesz fölötte. Egy üveg Csalhó-pálinkát rá, ha mered... :)

Kivlov 2010.03.01. 20:16:12

@csorsza:
nem iszok ilyen antiitalokat...

brlv24 2010.03.01. 20:31:30

@jan: "emeszpés politikusok jajveszékelését arról, hogy mennyire erősödnek a szélsőségek..."

Jajj ne is mond, mar elore hallom!:(

evil overlord (törölt) 2010.03.01. 20:48:11

@jan: Na igen, én se látom más értelmét a visszaléptetésnek. A szociknak lett volna 6 évük tenni valamit a Jobbik ellen, de többet ártottak, mint használtak.

pikkbubi 2010.03.01. 20:48:11

azért hüjjeség az írás (már elnézést) mert 1 sok ismeretlenes egyenlet 1 tényezőjét veszi figyelembe.
merthát van ittt 1-2 bökkenő

-A senki nem tiltotta meg a jobbiknak hogy tovább erősödjön a kritikus megyékben
-Senki nem tudja h a nem ideológiailag elkötelezett mszpsek egy része nem fogja a cigánykártyát elővevő jobbikra leadni a szavazatát a 2. fordulóban (ahogy egy részük már átállt az eu választás idején)
-az viszont 90% h a választások eldőlnek az 1. fordulóban (vszínű a 2/3 is) így lesz 1 teljesen érdektelen fidesz tábor (tele apolitikus átlagemberrel) és egy lelkes könnyen mozgósítható jobbik tábor
- ráadásul a tétnélküli szavazáson a jobbikkal szimpatizáló fideszesek teljesen simán kockázat nélkül átszavazhatnak Vonáékra.
stb stb...

DrQvik 2010.03.01. 21:32:46

Az EP-választási százalékokat nem tudom honnan veszi a cikkíró, mert szerintem a fidesz 35-öt, a jobbik 33-t (35 - 32 = 7 ?), az mszp meg 23-t kapott, de lehet hogy a valasztas.hu írta el ...

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2010.03.01. 22:10:42

"Itten nagyobb baj van te Fülig Jimmy. Asz történt, hoty a Piszkos Fred dicsért téged! Aszt nehéz elbírni!"

is 2010.03.01. 22:11:06

értem, hoyg az EP-n csak egy szoros OEVK volt, de az bizony felbátorított sokakat. 7% különbséget 4% átálással lehet fordítani, de ha DrQviknak van igaza, akkor a 2%-ot meg 1% átállással. és az egész kérdés ott vetődik fel, ha 1. Jobbik, nem akkor, ha 1. FIDESZ. úgyhogy jó hosszan elemezted a semmit a FIDESZ 1. helyéről. lehet, hoyg a Jobbik 1. is a semmi, de akkor meg pláne, hogy ez az egész téma semmi.

k.bates 2010.03.01. 23:15:16

biztos vagyok benne, h ez a visszalépés kérdés - a közös ellenség gyengítése érdekében - már felvetődött. annyira megnézném a helyi mszp/fidesz jelölt fejét mikor leszólnak "fentről", h Józsikám, vissza kéne lépni ...

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2010.03.01. 23:42:34

Szavazz nyugodtan az LMP-re, ők nem loptak, csaltak , hazudtak!

k.bates 2010.03.01. 23:46:32

@Ne szavazz a 4 mutyi pártra, Fidesz-Mdf-Mszp-Szdsz:

ugyanez elmondható a jobbikra is.
és folytatnám a mondatodat: ... még!

evil overlord (törölt) 2010.03.02. 00:36:56

@Ne szavazz a 4 mutyi pártra, Fidesz-Mdf-Mszp-Szdsz: Nem csoda, hogy az LMP-t az MSZP-SZDSZ utódjának nézik. Bár az is lehet, hogy az ilyen véresszájú nickek igazából SZDSZ-es ügynökök, akiknek az a dolga, hogy a FIDESZ ekézése közben az LMP-t is rugdalják.

nestrot10 2010.03.02. 06:45:32

KI A SZAR TALÁLTA EZT KI??????? A második fordulóban visszalépni és kétharmadot adni Orsós Orbán és bandájának???????? ----erről álmodik a Fidesz Média csak!!!!! Marhák!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.03.02. 06:56:27

kivételesen egyetértünk. ráadásul az MSZP-nek egy kétharmados Fidesz nagyobb baj, mint eggyel több JObbikos képviselő. Az utóbbi nem oszt, nem szoroz.

marós 2010.03.02. 07:21:48

Ez atalálgatás jó játék, hülye gyerekeknek. A pc. meg akar dolgozni a szociktól kapott 191 milláért.

yafet 2010.03.02. 07:28:01

A Fidesz népszerűsége jelenleg bőven 50% fölött van. Ha valaki az 1. fordulóban besepri a voksok 50%-át ott már nem lesz 2. forduló, ha jól tudom, persze kell egy min. 50%-os részvétel, de ezt a fideszesek meg a többi törpifjonc párt leszállítja.

Így tehát máris milliárdokat lehet spórolni egy 2. forduló meg nem rendezésével!!!

Kurvára leszarom, hogy melyik párt nyer, csak legyen már vége ennek a hajcihőnek.............

Dawkins fan (törölt) 2010.03.02. 07:42:47

"Azonban az EP-választások eredményei alapján tényleg csak egy, egyetlen egy olyan OEVK van, ahol esetlegesen felmerül annak a lehetősége, hogy a radikális jelölt első helyen fordulhat."

Szerintem ez hatalmas tévedés. Én úgy látom, a Jobbik legalább 30 választókerületben elsőként fordul majd, és ebből az MSZP a visszalépésekkel kb. 20-at elvesz. Node miért ne lehetnének Fidesz, vagy Jobbik visszalépések is? A polbiz nem habostorta.

Kalmár 2010.03.02. 08:14:00

@Ne szavazz a 4 mutyi pártra, Fidesz-Mdf-Mszp-Szdsz: Lehagytad azt, hogy MÉG NEM.
Igazán vicces, ha valaki fedhetetlen politikusokat vizionál.
Esetleg egy jó kis világbéke? :)

hááááát 2010.03.02. 08:30:24

Olyan ez mint ha már most magyarázná a fidesz, miért nem lett kétharmad.Remélem nem lesz és összeáll a jobbikkal, oszt mindkettő megy a levesbe.jönnek gazdasági szakemberek és végre tesznek valamit az ország érdekében és nem azt kell hallgatnom egész nap, ki melyik politikust utálja.

yafet 2010.03.02. 08:45:42

Mivel az mszp szavazók jó része a jobbikhoz vándorolt, ha visszalépnének kit támogatna a maradék Orbán-fóbiássá nevelt választóközönségük??? A patás antikrisztus zorbánt vagy a zorbánt is gyűlölő jobbikot???

Janovszki Zsolt 2010.03.02. 08:49:52

Sziasztok,
Én erről írtam egy másik blogban (TG), ezt (néhány személyes részt vágva):
...
A Fidesz legnagyobb baja most az, hogy számos, eddig stabil 40-33-20 (Fidesz-MSZP-Jobbik) körzetekben előállt egy 1/3-1/3-1/3, vagy ahhoz közelítő eredmény. Tehát bár ez a felvetésed, hogy "de az nehezen elképzelhető, hogy a Jobbik tömegesen nyerje az első fordulókat. " igaz lehet, de nincs túl sok jelentősége. Abból indulsz ugyanis ki, hogy a Jobbik azokban a körzetekben, ahol jól áll, az MSZP-től vesz el szavazókat. Ez volt. Ettől lett a 40-33-20 korábbi stabil MSZP-s körzetekben. De most már a Fidesz szavazók migrálódnak, a baloldali szavazók zártak. Így a megállapításod azzal nem számol, hogy tökesélytelen MSZP-s jelöltek is újra fókuszba kerülhetnek pusztán azáltal, hogy létrejön a 33-33-33 körüli helyzet. A probléma tehát nem a jobbik tömeges nyerése, hanem az, hogy 90%-nál nagyobb valószínűséggel a Fidesz nyeri körzetből két hónapja volt 170, most meg van 140. Ez megy ugye pont elég ahhoz, hogy nagyon komoly gondolkodás induljon be. Az MSZP ezzel a lépéssel arra megy, hogy a Fidesz-MSZP között táncoló feltétlen demokrata baloldaliakat visszaszerezze (2-300.000 szavazó imho). Az MSZP-nek a világon semmi vesztenivalója nincs, ez a felvetése értékelésem szerint kampánytechnkailag tökéletes (semleges szemlélőként üdítő kivételnek mondanám:)).
Ahogy írod is, rendkívül cinikus, de ugye a Fidesz indította a polgári köröket, amiket a történelemkönyvek a Jobbik inkubátoraiként fognak leírni, úgyhogy ez kb. a 'edd meg baszki amit főztél' tipikus esete. Szerintem mindezek fényében hibás a végkövetkeztetés is, mert a Fidesznek pont a jobbik miatt esélye sem lesz a kétharmadra, és ettől annyira meg lesznek borulva, hogy hosszas gondolkodás után áldásukat fogják adni erre a kényszerszövetségre. Az matematikailag nem jön ki, hogy "megítélésem szerint az MSZP-Fidesz megállapodásnak az esélye ezzel szinte semmit nem növekedne.", merthogy pontosan az előbb említett (az MSZP reményei szerint visszaszerzett baloldali demokraták) fognak biztosan elmenni egy ilyen összeállásra, ami pont billenti a mérleg nyelvét a billegő körzetekben a kényszerházasság javára a jobbik ellen.
...
Üdv,
Zsolt

Keltafan 2010.03.02. 11:10:51

1. Azt mondjuk nem értem (látom sokakkal egyetemben), hogy miért a tavalyi EP-választásból kell kiindulni, ha egyszer most mérnek a közvélemény-kutatók annyit, amennyit tavaly az EP előtt kellett volna.

2. A PC alapvetően arról beszél, hogy ahol a Jobbik fordul elsőként, ott mi az adekvát szocialista stratégia. Például Ózdon prognosztizálható, hogy a Jobbik-os jelölt nyeri az első kört, és ha lesz még második, akkor a huszonszázalékos MSZP-nek választania kell. (Más kérdés, hogy a szavazóik korántsem biztos, hogy olyan engedelmesek lesznek...)

3. A PC elemzésének egyetlen célja könnyíteni az MSZP kommunikációján - arra már gondolni sem merek, hogy erősíteni a Jobbik-ot - azonban annak már úgyis mindegy... Majd egyszer talán elmondom/leírom, hogy miért gondolom így.

greybull 2010.03.02. 14:34:27

Partizánnapló:
Ma 1943.január 10-én kizavartuk a németeket a brjanszki erdőből.
Ma 1943.január 30-án a németek kizavartak bennünket a brjanszki erdőből.
Ma 1943.február 9-én kizavartuk a németeket a brjanszki erdőből.
és így tovább még egy jó darabig, míg végül:
Ma 1943. március 17-én jött az erőkerülő és kizavart mindnyájunkat a brjanszki erdőből.
Sz'al gyerekek: ez az egész esélylatolgatás, visszaléptetés-nem léptetés játék engem a fenti partizánnaplóra emlékeztet.
Előbb-utóbb jön az erdőkerülő - értsd: a nép, azaz: a NÉP! - és elzavarja ezt a sok politikus faszt a jó anyjába - mert hát legkésőbb 2010 augusztus végére szeptember elejére kiderül: államcsőd van, fizetésképtelenség, a Fidesz - rossz közgazdasági beidegződései, gyávasága, vagy csak kreativitáshiánya, tunyasága miatt - képtelen a kialakuló káoszon úrrá lenni, a benzin ára 970.-Ft literenként, egy kiló kenyér 3600.-Ft, a bérek befagyasztva az 1989-es szintre - forradalom, lázadás, teljes káosz - NATO-ENSZ megszállás, jegyrendszer, Magyarország felosztása a környező országok között.

Noname Watanabe 2010.03.02. 14:50:43

Az ex-mszp-s rasszisták már mind a jobbik karámjában bőgnek, nem erősödik tovább a Morvai-MILF-féle Jobbik. (Remélem)

Dr Kangörény 2010.03.02. 15:24:00

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: Barátom, te nagyon beteg lehetsz. Ex mszp-s rasszisták? :-) A jobbik alapvetően ex fideszes rasszistákból áll, 4-8 éve még együtt bőgtetek viktor karámjában, a többiek (ex mszp-sek) csak mostanában csapódtak hozzájuk. Emékszel viktor polgári köreire? És viktor polgári körének tagjaira?

evil overlord (törölt) 2010.03.02. 15:54:42

@Kangörény_: Cigánygyűlölő szocikról még nem hallottál? Én ismerek egy-kettőt. Igaz, esetükben attól nem kell tartani, hogy a Jobbikra szavaznak, maradnak az MSZP-nél.

szotyirapénzt 2010.03.02. 18:43:57

@greybull:
Gondolom az a típus vagy, aki betonbunkert épít hátul a kertben a sufni alatt vész esetére.

@Kangörény_:
Pedig bizony-bizony, az öreg kommerek között rengeteg a rendpárti (nem feltétlenül rasszista), s náluk a jobbik üzenetei pont találnak.

HaKohen 2010.03.02. 22:17:07

@szotyirapénzt:

Nem a kertben. Az Antarktiszon.

greybull 2010.03.03. 10:08:15

@szotyirapénzt: egyáltalán nem, épp ellenkezőleg: nálunk most van szervezett lomtalanítás - tegnap nekiestem és kivágtam minden szart, amit a pincében őríztem már több, mint egy éve. Észrevetted, hogy amit egy éven túl nem használsz, azt valszeg soha nem fogod már használni (most persze nem bőröndökre, táskákra gondolok - amiket leteszel utazáshoz előveszel). A buddhistáknak van igazuk - van egy szál testi ruhájuk, egy edényke a rizsnek, meg egy ivópohár, talán ma már egy fogkefe is. Kivágtam például az összes videókazettát, a dvd-ket még nem, azokra újabb egy év múlva fog sor kerülni, a magnókazettákat is kivágom a francba - persze a lomisok örültek, mint majom a farkának.
Amit felfestettem rémképet, azt ironikusan csak ezért tettem, mert annál minden csak jobb lehet.

Noname Watanabe 2010.03.03. 18:58:34

@Kangörény_: "a többiek (ex mszp-sek) csak mostanában csapódtak hozzájuk."
Igen. És ez a "mostanában" az az időintervallum, amelyben a jobbik felhízott második erővé.
NEm tudom, hol élsz, de ha hallanád, hogy az ex-tsz-elnökök, zsíros nyugdíjú ex-néphadsereg-katonák, meg szőröstalpú volt párttagok hogyan beszélnek a cigányokról, nem csodálkoznál a "rasszista mszp-s" szókapcsolaton.

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása