Vizuális elkúrás – Tervezz jobb plakátot, mint a Fidesz!

Konzervatorium I 2010.01.17. 13:10

Későn szólunk, de hát erre még mi sem számítottunk. Az utcákat ellepték ilyen izék:

Ismerve a budapesti plakátolási szokásokat, elsőre úgy tűnhet, valami ezeréves poszterhalom alól bukkant elő egy hirdetés a ,,fantasztikus Microsoft Office 95-ről, amely forradalmi WordArt technológiájának köszönhetően megújítja a vállalati dokumentumokat". Sajnos, nem erről van szó. Arról sem, hogy egy kis forgalmú vállalat nagyszabású imázskampányba kezdett, hogy többet adjon el, mittomén árvíztűrő tükörfúrógépekből. A plakát nem is az örök életet és ingyen sört ígérő Magyar Kétfarkú Kutyapárt munkája.

Egyszerűen az a helyzet, hogy 2010-ben egy nagy párt ezzel képes reklámozni magát. Értjük mi persze, hogy változás, remény, Obama, hope, change, yeswecan, meg siker (még ha ez utóbbi kicsit Kókásan disszonáns is), de könyörgünk, legközelebb ne olyan briefet adjanak a kampányguruk a grafikusnak, hogy „valami Obamásat kéne”. Vagy ha ennyire telik, legalább ne a szomszéd gyereknek adják oda, akkor se, ha olyan ügyesen bánik a számítógéppel.
 
A Konzervatórium grafikusa, Doktor úr – miután felépült a sokkhatás okozta két napos kómából – felvette a küzdelmet a vizuális környezetszennyezés ellen. Olvasóink között pedig versenyt hirdetünk: tervezzenek jobb plakátot, mint a Fidesz. A terveket küldjék el emailben, vagy kommentben posztolva a linket. A legjobbakat közzétesszük és egyéves Konzervatórium-előfizetéssel jutalmazzuk.
 
Az alábbi két (igaz, 5-5 perces munkával készült) plakátot pedig kérésre rendelkezésére bocsátjuk a legnagyobb ellenzéki pártnak, megfelelő méretben és felbontásban. Így legalább a fideszes kampányfőnökök is láthatják, milyen alapvető formai követelményeknek kellene megfelelnie egy óriásplakátnak 1995 után. Egy kérésünk van csak a hirdetésekért cserébe: Soha többé WordArtot a közterekre!
 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://konzervatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr661679130

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kapitalizmus fő ellensége 2010.01.27. 08:01:06

  Megy itt a kicsinyes fanyalgás, hogy így nem jó a vizuál, úgy nem jó a tipó meg a kontent, de a fanyalgóknak most méltó választ ad a magyar politika. Hagyományos, mégsem kínos vörös dizájn, és a tartalom is rendben ...

Trackback: Tipográfiai ámokfutás a kormánytól 2010.01.26. 23:09:48

Gyönyörűséges hirdetés a kormánytól… persze, mint a cikkből kiderül, az ellenzék sem volt rest. ...

Trackback: Ciki a Fidesz plakátja 2010.01.19. 10:30:27

Bemutatták, sőt az utcákon van a Fidesz legújabb választási plakátja. Az egy dolog, hogy már 1986-ban is ciki lett volna egy ilyen összegründolt szarkupac, a 3D-s betűkkel, meg kék színátmenettel a háttérben. Ezt még elnézném, hiszen kevés a pénz, a ka...

Trackback: Plakátháború 2010.01.17. 21:23:31

Kellene a 2/3? Akkor ne csak elhitetni tessenek, hogy megszűnik a korrupció, hanem lássuk a szándékot is. Kérünk szépen egy törvénycsomagot, ahol a közszolgáknál épp úgy, mint a rendőrségnél, súlyozottan büntetik a hivatalból elkövetet...

Trackback: Toboroz a Fidesz 2010.01.17. 14:40:03

Óriásplakátokkal keres gyurcsánytalanító önkénteseket az ellenzéki párt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2010.01.17. 13:51:28

egy egész ország mondja: elég. szavazz! új irány: Fidesz
egy egész ország mondja: elég. szavazz! új irány: SzDSz
egy egész ország mondja: elég. szavazz! új irány: MSzP
egy egész ország mondja: elég. szavazz! új irány: MDF

megöltem 2010.01.17. 13:58:52

vazz. ilyen kritikusan tövig nyalni :)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.01.17. 14:06:01

@megöltem: mi az építő kritika, ha nem ez? Nem mondhatják, hogy csak kritizálunk, előállunk új ötlettel, teljes megvalósításban, nem mindig ezt hiányolják sokan a kritikánál?

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2010.01.17. 14:06:56

@HaKohen: igen, kicsit már anakronisztikus e négyet szerepeltetni - az MKKP négy opcióját vettem át, még a tavalyi, eu parlamenti szavazás előtti kampányból.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 14:11:17

@megöltem: :) Ezzel akarjuk összezavarni az olvasókat.

fromdtod 2010.01.17. 14:28:14

Az Fidesz-ét ugye én már nem kritizálom, mert halottba nem rugunk (most a plagátra értettem). De a Tietek: Hogy lehet ennyi kéket rátenni a egy fidesz plakátra. A másodikon pedig a hazugság szórol nekem az jutott eszembe, hgoy a fidesz fog megváltozni, és nem fog többet hazudni ...

Kartal (rezervált) 2010.01.17. 15:09:17

Ez a második plakát kicsit fordítva sült el. Az egyik oldalon a szöveg "azért nincs mert elkúrtuk", a másik oldalon meg "ideje szakítani a hazugságokkal".
Most az "elkúrtuk" az hazugság, vagy mi van? Fecó szövege a "hazudtunk reggel..." kellene legyen, úgy jönne ki jól.

Kartal (rezervált) 2010.01.17. 15:10:26

@fromdtod: igen, a kék egy kicsit sok, de legalább rámutat a realitásokra... xDDD

megöltem 2010.01.17. 15:29:34

ó, a világért sem állítom, hogy nem lenne jó több ilyen javító hozzáállású kritikát olvasni, de ez így most elég kurvás :)

dzsuhesz 2010.01.17. 15:39:40

Ez a plakát tényleg katasztrófa. Amilyen hatásos volt (szerintem) a tavalyi ELÉG VOLT, olyan rossz ez.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.17. 15:45:19

A kék gondolom az Obama kampányból jött, bár ott ugye a demokraták színe hagyományosan a kék, ezért a Fidesz esetében a narancssárgát kellett volna használni.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 17:23:09

@latte: A Fidesz is használ kéket, elég csak megnézni a sajtófalat, vagy a honlapot. Persze valamivel sötétebbet.

@megöltem: kurvás? Hát nem tudom, de szerintem ne vegyen rólunk senki példát kurválkodásból, az ingyenességen ugyanis bukna az üzleti modell.

Kopiás Attila Steve 2010.01.17. 17:29:55

@Király Rák: A Groupie az a szó, amit keresnek, ott jól működik ingyenesen is az üzleti modell... :+)
De viccet félretéve egyetértek a poszttal, az eredeti plakát siralmas, jó ötlet volt újakat csinálni, még akkor is, ha látszik, hogy 5-5 perc alatt készültek (sokkal jobbak, csak evidensen nem kiforrott koncepciók).

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 17:34:42

@KA_Steve: Az volt a terv, hogy néhányat át is ragasztunk. Az ötlet kb. az Edukators-filmre hajaz, de ezt a groupie-t meg megkeresem mindjárt a wikipedian. :)

JO tunder 2010.01.17. 18:10:05

Az Uj kezdet (new beginning) es az Itt az ido (tt is about time ) is hivatalos Obama szlogen volt. Javaslom meg az "Eight years is enough"-ot. Sajnos a Take back America-t Morvai Krisztina mar lenyulta.

"Change in America doesn't start from the top down. It starts from the bottom up."

Miert gondolom,hogy ezt nem fogjak atvenni :))

osborne 2010.01.17. 18:10:26

Szuperdemagóg leszek, ha egy ilyen választási poszterrel megy neki a Fidox 2010-nek, milyen lesz a idei kormányzás?? :P (a konzi b verziója klassz lett)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.17. 18:31:27

@JO tunder: Jogos. De nem csak a jenkiktől lehet nyúlni, ott vannak a németek: a "Tod der Lüge!" szlogen épp aktuális lenne. XD

magyartarka 2010.01.17. 18:54:29

Azt is rá lehetne irni a plakátokra h honnan van a pénz rájuk.
Ha már ideje szakitani a hazugságokkal...

tibike3 2010.01.17. 18:55:22

A fidesz nem foglalkozik nagyon a reklámmal, szarik rá, annyira biztos abban hogy halomra nyeri magát. OVnak is azt tanácsolják az okosaik hogy nem is kell neki kiállnia vitára senkivel. Gyanítom hogy a Bokros a Vona de talán a Mesterházi is lemosná.Így meg nyeregben érezheti magát. Aztán majd csodálkozni fog ha megint pofára esnek a magas lórol!

gauche caviar 2010.01.17. 18:55:54

az egyes verzio szebb.

ezt a plakit en sem ertem.

igazabol, ha valaki ennyire rohadtul nincs kepben azzal, hogy 2010-ben mik az elvarasok (ugyan csak vizualisan) az miert akarja, hogy elhigyem, hogy barmi mashoz is ert?
tragikusan kaka ez a plaki.

hogy is mondtak?

Kolbász szagú ország?

EMU 2010.01.17. 19:03:42

A Bibóban ízlést nem osztogattak a polgári attitűdöt lábszagú kollégiumi szobákban magukba szívó falvak gyermekeinek. Beszélni is komoly feladat volt megtanulni nekik, tájszólás nélkül ma sem megy, de hogy még az ízlésük is olyan legyen? Náluk ez a polgári szépérzék. Vályogházból jőve ez sem kevés!

Picsasereghajtó 2010.01.17. 19:03:55

Hosszú szenvedést érdemelne a WordArt kitalálója, "műve" a vizuális kultúra elleni terrorcselekmény. Most őszintén, WordArt-ból valaki látott már igényeset, ízléseset?

Ez a plakát valóban übergáz. Még vote-o-shopolni se lehet :)
voteoshop.blog.hu/

Kalmár 2010.01.17. 19:10:55

Tökéletes plakát.
Minden évben ülök a szavazókörletben és ámulok, hogy hol járhat a dolgozó és az értelmiségi réteg?
Nekik kellene bonyolultabb plakát, de évek óta csak a nyugdíjasok és a igányok jönnek.
Az első szavazók ötöde jön. Szégyen.
Egszerű jelszavak egyszerű szavazóknak.
Vajon miért működnek a mosópor reklámok?
A netes kommentelők nem teszik ki a szavazók 10%-át.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.17. 19:12:59

Ne sznoboskodjunk. Ez nem műalkotás.

Politikai plakát = egy szó, vagy rövis üzenet. Kész.

Aztán csókolom.

KCB 2010.01.17. 19:15:34

Ez nagyon dúrva :)

érdektelen 2010.01.17. 19:18:31

Jó plakátötlet a második, de Gyurcsányba jobban beletéptem volna. Első látásra olyan, mintha az övé lenne.

terszim 2010.01.17. 19:22:51

A Fidesz plakátja tényleg nagyon gyenge. Ezek a konzis plakátok viszont tetszenek, bár a b verziónál a szövegezést még csiszolni kéne, mert ebben a formában nem túl értelmes.

Összességében azért grat, nem gyenge, hogy percek alatt jobbat tudtatok összehozni, mint a Fidesz marketing! : ) Amúgy lehet, hogy úgy gondolkodtak, hogy főleg a nyugdíjasokat kellene még megdolgozni a választásokig, ők meg úgy sincsenek képben a mai photoshop trendekkel... : )

Tehetetlen Dodó 2010.01.17. 19:26:57

A kettes plakát némi önellentmondást hordoz magában: tudniillik éppen azt az egyetlen pillanatot idézi, amikor fletó véletlenül igazat mondott.

KenSentMe 2010.01.17. 19:34:14

Szerintem a Fidesz management plakátja most kivételesen jobb.. pont azért, mert legalább semmilyen.. teljesen kilúgozták, legalább nem visszataszító, nem nyelvtani és stilisztikai hibákkal megterhelt negatív üzenet.. tele van 3d-vel..

nem nézem ki belőlük, hogy értelmesen és ízlésesen tudnák alázni Gyurcsányt, egyáltalán, szabad Gyurcsány fotójából az engedélye nélkül egy ellenkampányt létrehozni, vagy ez kimerít valamilyen bűncselekményt?

stratez 2010.01.17. 19:34:59

A Fidesz ott folytatja, ahol abba sem hagyta. Elképesztő, mennyire nem tudnak kampányolni. Azt hihettük, mi, naiv Fidesz-szavazók, hogy harmadszor már lehetetlen ugyanabba a folyóba lépni. A "fiatal" demokraták azonban nem ismernek lehetetlent, ha a választások közvetlen közeledtével fel kell hozni a szocikat. Már megint hibát hibára halmoznak, elcseszett nyilatkozatoktól, interjúktól, kiszivárogtatásoktól hemzseg a média, a szociknak még csak oda sem kell állni az asztalhoz, nyugodtan ülve maradhatnak, hogy lecsapkodják a magas labdákat. S bár Mikola, Kövér meg se nyikkan, a jó Semjén és Varga Misi azonnal benyomult az így támadt résbe. Van még hátra 3 hónap, és kezdek félni, hogy nem lesz elég az a tetemes előny sem, amit Fletó hagyott örökül a Fideszre. Meg kellene becsülni fiúk, mert Gyurcsányból a szociknak is csak egy van...

Shore 2010.01.17. 19:36:13

A minőségre (hiányára) egyszerű a megoldás: Mint tudjuk a szaktudás kommunista ármány, és ezt a pártközeli vállalkozó is így gondolta. Remélem mikor a telefonkönyvek átírására kerül sor, az új listába nem csak az ilyen silányságra képesek kerülnek be.
(Optimizmusra adhat okot, hogy a konzi plakátjai elég jók. Csak ők még? nincsenek elég közel a tűzhöz:))

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.01.17. 19:36:18

@EMU: " A Bibóban ízlést nem osztogattak a polgári attitűdöt lábszagú kollégiumi szobákban magukba szívó falvak gyermekeinek. Beszélni is komoly feladat volt megtanulni nekik, tájszólás nélkül ma sem megy, de hogy még az ízlésük is olyan legyen? Náluk ez a polgári szépérzék. Vályogházból jőve ez sem kevés! "

Tuggyamit? Akkor inkább a wordartos plakát.

ber_villa 2010.01.17. 19:37:35

Emberek! Kicsit több szerénységet. Az idő egyébként rövid "i" , és az végképp nem mindegy, hogy milyen a helyesírás egy plakáton. Szóval csak óvatosan szidjuk más munkáját.

EMU 2010.01.17. 19:37:54

@elGabor: Megkapta, gyönyörködhet benne kedvére. Mi a gond?

tevevanegypupu 2010.01.17. 19:39:22

Az elsorol le kellene a keket venni, (vagy valami sokkal markansabb kek kellene) eleg lenne feher alapra irni jo eros narancssargaval es feketevel, a masodiknal pedig talan a "trukkok szazai" jobban passzolna. De ezzel egyutt is szazszor jobb mind a ketto mint a fidesz plakatja. Az valami elkepesztoen sablonos, semmitmondo.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.17. 19:44:03

Ezeknek a Fideszen plakatoknak olyan szinvonala van, mint amikor a 12 eves Pistiket raszabaditjak a Photoshopra.

is 2010.01.17. 19:45:16

de ezt a mi Józsikánk csinálta!! a jobbak sajnos nem FIDESZesek... (úgy értem a plakátfronton, ne magyarázd bele)

Iustizmord 2010.01.17. 19:49:23

reaktiválni éne a Magyar Vizslát és a vézna debil kisgyereket. marketingkönyvek szerint kajlafülű kutya + kisgyerek = siker.

vagy itt nem a mosóport akarják eladni?

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.17. 19:50:27

@EMU:
A buli színe a piros ? Vagy ezt ön gondolja ? :D

EMU 2010.01.17. 19:58:49

@elGabor: Viszont kívánom. Majd ha magácskával foglalkozom, és nem a cikkre írom azt, amit gondolok, akkor talán majd fog érdekelni, hogy mit teszik bekiabálni a pálya széléről.

Iustizmord 2010.01.17. 19:59:28

az a gáz h annyi muníciója volna a fidesznek, mégsincs semmi furfangos, ötletes, nem otromba hanem finoman alázó plakátja.

pl a szoc,realista kpvilághoz bizton visszanyúlhatnának:

polgárököl vasököl, oda nyúl ahova köll.

vagy pl bal, jobb, jobbik, de van még jobbik.

zúg a vastaps, száll az ige, polgárok, megválasztotok-e?

szeretném a homokórát megállítani, szeretném a válságunkat meggyógyítani

(vagy 1 őszinte: a kilábaláshoz 3 dolog kell: pénz, pénz, pénz

vagy a bourbon parafrázis: semmit sem felejtettünk, mindent tudunk.

fedélzeti kompót 2010.01.17. 20:00:10

Jó ez a teszkógazdaságos kampány, átjön hogy költséghatékonyak a fiúk.

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.17. 20:00:55

@EMU: " Primitívnek tetszik lenni, az." ;)

órarugógerincű felpattanó 2010.01.17. 20:01:29

Jók ezek a szövegek, mai trendekről, meg vizuális elvárásokról. Közben az összes echte magyar kreatív, ami az utcán megjelenik egy rakás fos. Tisztelet a kivételnek, bár én nem emléxem ilyenre. Ami jó/elmegy kategória, azt egy az egyben külföldről vették át.

Picsasereghajtó 2010.01.17. 20:03:07

@VRbagoly: "szabad Gyurcsány fotójából az engedélye nélkül egy ellenkampányt létrehozni, vagy ez kimerít valamilyen bűncselekményt? "

A Fidesznek többször is volt már olyan kampányanyaga amelyeken Gyurcsány szerepelt, lásd például a legutóbbi EP-kampányfilmet

www.youtube.com/watch?v=UWTjSxDgH5c

borovi 2010.01.17. 20:04:27

Én csak azt nem értem, hogy a Konzervatórium első plakátján az "idő" szóban miért hosszú az i. Nyilván lehet okoskodni, hogy betűtípus így, grafika úgy, de az bizony egy szép hosszú ékezet.

EMU 2010.01.17. 20:07:38

@vörös csepel 01111: Ha neked ez a primitív, nem pedig a plakátotok, akkor kár az időért...

vörös csepel 01111 (törölt) 2010.01.17. 20:09:06

@EMU:
1., nem az én plakátom ;)
2., te sem a plakátról írtál, ha jól emlékszem
3., ezért kaptad a primitív jelzőt

Szia!

azértmertcsak 2010.01.17. 20:20:05

szánalomhadjárat

aki ezt átvette, megrendelte, azt minden kommunikációs döntésből azonnal ki kell vonni, még akkor is, ha ezt maga Orbán Viktor készítette otthon a 486-os számítógépén

ilyenek ne irányítsák már ezt a háború sújtotta övezetet, akiknek ennyire telik/futja - mekkora égés már

Iustizmord 2010.01.17. 20:21:22

@Sün! balázs: gyurcsány közszereplő, nem kell a engedélye.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 20:29:49

@Király Rák:

mondjuk van is benne munka, rendesen...

köszi a bíztatást, remélem, hogy befutok :)

azértmertcsak 2010.01.17. 20:30:26

komolyan, egy kiló káposztát se bíznék rá arra aki ezt jóváhagyta
hát milyen lelkivilága van annak, aki ezt tartja jónak/kitűnőnek/zsírnak? tessék megnézni a plakátot, stílus maga az ember, a plakát maga a párt
zavaró

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.17. 20:30:54

Most nem azért, de a mi plakátunkat, ami az avatarom is mi terveztük, egy kisfantáziával. Ha nagyban akarod látni klikk a linkre. A fidesznek is tudnánk ötletet adni...

Seik 2010.01.17. 20:31:12

Az idő rövid i.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.17. 20:33:20

A Fidesz, úgy tűnik a maximális igéretekhez társítja a minimális igényességet :/
Rengeteg nagyszerű grafikus él kis hazánkban. Mégsem találtak meg egyet sem :/
Nahde mindegy, a Fidesz kampánya...

Nagyon sárdobálós, de nagyon kidolgozott (grafikailag és stratégiailag) kampányra szmátítanék és ezt kapom....

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.17. 20:36:06

@AdamT: köh-köh... grafikailag veri az Avatart is a plakátod, ámde súlyos tartalmi hibája lészen. Pipa helyett ikszet köll vakarni a szavazólapra, ez így ebben a formában érvénytelen voksokra buzdít.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.17. 20:37:24

@kitvalasztanal.hu: valószínűleg a fidesz plakátgrafikusánál - bevett magyar gyakorlat szerint - nem a minőség, hanem a párthűség volt a mérce :)

Hispan07 2010.01.17. 20:39:03

Pont ma néztük a kocsiból, mondtam is apámnak, hogy úristen, ez komoly? Aztán megláttuk az MSZP "hello. megismer?" plakátjait, és már csak röhögtünk.

@Iustizmord: hát újfent összefutunk, kolléga? :)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 20:41:43

@Seik: Hosszú í-vel írva kifejezi a végtelenséget. :) Amúgy rövid, csak a kommunísták látják hosszúnak.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 20:42:23

@Herr SturmLiberator:

nomármost... elvileg két, egymást a rubrikában metsző egyenessel kell jelölni szavazati szándékunkat, valóban... viszont a választási törvény kitér arra is, hogy ha a szavazólapról minden kétséget kizáróan eldönthető a választópolgár szándéka, úgy az a szavazat is érvényes... tehát a pipa is jó lesz oda, na :)

palackos 2010.01.17. 20:44:41

itt az ido! most mar mi akarunk lopni!

órarugógerincű felpattanó 2010.01.17. 20:50:51

@palackos: lopjanak ők, a kutyát nem érdekli, csak kezdjenek valamit az államadósságal, meg a gazdasággal, mert összedől az ország. Annyit meg úgysem tudnak lopni, mint a mostaniak, már csak azért se mert már nincs miből.

kuki123 2010.01.17. 20:50:52

@Regno delle Due Sicilie: 20 éve 4 évenként új irányt vesznek 360 fokos új irányt

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 20:59:34

@volánrulz @palackos:

'89 előtt nem lehetett másra szavazni, ott még védhető volt az elhajlás... De most? Én azt hittem, hogy már nincs olyan ember a Földön, aki azt hiszi, hogy lehet az MSZP-vel azonos mértékben lopni. Tévedtem.

.szali 2010.01.17. 20:59:55

Hát ha mindössze a saját kétharmaduk megakadályozása a céljuk, arra egy ilyen plakát kitűnően megfelel.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.17. 21:01:04

@AdamT:

No-no. Nem éppen.

Lásd 1997. évi C tv
69. § (2) A jelöltre szavazni a jelölt neve alatti, feletti vagy melletti körbe tollal írt két, egymást metsző vonallal lehet.
....
(4) Érvénytelen az a szavazat, amelyet
...
b) nem a (2) bekezdés szerint adtak le,

Bezony. Pipa helyett ikszelni köll.

Marengoo 2010.01.17. 21:02:19

Szerintem, EMUnak nagyjából igaza van, vidékről a fővárosba került emberek, népi kollégiumok, az ambíciót sok esetben a harag táplálja, illegalitásból indulás, épp úgy mint régen a kommunisták.

2010.01.17. 21:09:43

debazmeg, hogy ezért embereket fizetnek...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.17. 21:12:28

@kristu:

A plakát megalkotójának kiválasztáskor többet nyomott volna latba a párthűség, mint a minőség? Elterjedt logika Ugarisztánban.

Ford Mustang 2010.01.17. 21:14:30

Ez a reklámfilm se a legjobb vizuálisan:

www.youtube.com/watch?v=SP2cdUymiA0

Hiába a mondanivaló, ha nem megy a videószerkesztés.

srácz 2010.01.17. 21:15:16

A mandiner blogon leírtam már, de ide is bemásolom:

Csak nekem jutott eszembe a FIDESZ plakátról a a néhány hónappal ezelőtti, - azóta hál'Istennek befuccsolt - Sciennet plakát? Ugyanaz a cég csinálta?
Ugyanaz a stílus: pár kulcsszó, és egy rövid, cselekvésre ösztönző felszólítás. Még a narancsos-fututista fíling is egyezik...

m.blog.hu/ho/homar/image/200911/sciennet.jpg
fidesz.hu/img/1263548468.jpg

(Sciennet: kedvezmények, megtakarítás, kedvezmények, törzsvásárlói program, árengedmény, olcsóbb vásárlás => gazdagodjon meg költekezéseiből
FIDESZ: siker, új kezdet, együtt, jövő,
remény, biztonság, változás => Itt az idő!)

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 21:30:06

@Herr SturmLiberator: Jogi értelemben tökéletesen igazad van, ehhez kétség nem fér. Azonban úgy tűnik, hogy a végrehajtók túlnyomó többsége a józan észt hívja segítségül az esetek túlnyomó többségében.

Ez személyes tapasztalatom, két választáson is benne voltam a szavazatszámláló bizottságban.

Ha egyértelműen kiderül a választó szándéka, akkor a szavazatot minden esetben elfogadtuk. Ez a gyakorlat.

ben2 2010.01.17. 21:31:28

Nézzétek meg a 94-es MSZP és Fidesz plakátokat. A Fidesz plakátok nagyságrendekkel jobbak és szellemesebbek voltak a bágyadt Horn Gyula plakátoknál. Eredmény: MSZP 51% - Fidesz 6%. Ennyi a jelentősége a plakátművészetnek a politikában. (Azon se csodálkoznék, ha koncepció lenne a ratyi design).

metaxa 2010.01.17. 21:33:08

Rák!
Nem kellene magyarázkodni. Ha már megkritizálok vkit a munkájáért, és mutatom, h én jobbat tudok, akkor ne azt bizonyítsam be, h magyarból gyenge másfeles voltam anno...
Ennyi idő alatt ki is javíthattad volna rövidre az í-t.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 21:35:28

@Herr SturmLiberator: Jogi értelemben teljesen igazad van, ha a törvény betűit maradéktalanul etalonnak vesszük, akkor a pipa érvénytelen.

Ugyanakkor a szavazatszámláló-bizottságok bevett szokása, hogy a kérdéses szavazólapokról együttesen szavaznak. Ilyen helyzetben ritka, hogy akár az ellenoldali megfigyelő is leszavazza a például pipával ellátott szavazólapot, ugyanis nagy valószínűséggel a sajátjai között is lesz pár tufa, aki nem érti meg, hogy X vagy + kell.

Tehát gyakorlatilag a választásokon elfogadják a pipát, ugyanis egyértelműen tettenérhető a választópolgár szavazati szándéka.

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 21:36:37

bocs a duplázásért, csak hosszú percekig nem jelent meg az előző... szóval az egyik törlendő, meg ez is :)

ben2 2010.01.17. 21:37:00

@AdamT:

"Ha egyértelműen kiderül a választó szándéka, akkor a szavazatot minden esetben elfogadtuk. Ez a gyakorlat. "

Ez a gyakorlat akkor veszélyes, ha szoros eredmény születik, mert az a pár elfogadott, de nem szabályos szavazat az újraszámláláskor megfordíthatja a győztesek sorrendjét, ezzel viszont mindkét fél hívei azonnal csalást kiáltanak. Jobb ilyen esetekben inkább szó szerint, szigorúan értelmezni a törvényt, mert az csökkenti a szubjektív döntések számát, így a választópolgárok jobban bízhatnak az eredmény tisztaságában.

Zozi79 2010.01.17. 21:42:51

Hö, az lenne inkább a nagy feladat, hogy tervezz szarabb plakátot, mint a Fidesz! :-)

AdamT · http://durva.blog.hu 2010.01.17. 21:43:18

@ben2:

Elvileg tökéletesen egyetértek Veled, de ha már gyakorlatban vettél részt ilyen bizottságban, akkor tudod, hogy a kisebbségi vélemény csak jegyzőkönyvbe kerül, a többség még így is elfogadhatja.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2010.01.17. 21:45:21

Sajnos több kampány óta kell mély elkeseredéssel néznem a Fidesz kampányanyagait. Fel nem foghatom, hogy az ország egyik vezető politikai ereje hogyan engedheti meg magának, hogy a kampányokban folytatott kommunikációra, azon belül a tömegkommunikációs eszközökön folytatott kommunikációra, mint csupán valami “sajnálatosan” szükséges, de igazából mellékes jelentősségű tevékenységre tekintsen.
Hogyan fordulhatott elő, hogy egy a szakmában sehol sem jegyzett Wermer András (eredeti szakmája: orvos) volt a 2002-es kampány fő kommunikációs tanácsadója?! Hogyan fordulhatott elő, hogy a 2006-os kampányban egy szintén a semmiből előbukkanó Habony Árpád lehetett a “kampánystratéga”?! Honnan a fenéből kerültek elő ezek az alakok? Hogy a fenébe keveredhettek olyan pozícióba, hogy ezek a minden érdemi referencia és bizonyított tapasztalat és releváns szakmai siker nélküli figurák határozhatták meg a Fidesz kampánykommunikáció stratégiáját, üzeneteit és formai (vizuális és szövegi) megoldásait? Én évek óta úgy látom, hogy a Fideszben a kommunikáció nem szakmai kérdés, hanem egyfajta belső kompetenciaharc zsákmányterülete, ahol az éppen aktuális erőviszonyoknak megfelelően “potens” politikus kliensei fújhatják a passzátszelet. És ez tragikus.

A fent bemutatott plakátnak látszó tárgy tervezője elemi szinten nincs tisztában sem a plakát-műfaj működési és hatásmechanizmusaival, sem azzal a vizuális nyelvrendszerrel, ami alkalmassá tesz egy plakátot egy üzenet közvetítésére.
Érthetőbben: a tervezőnek fogalma nem volt arról, hogy mennyi üzenetet és információt bír el egy plakát, hogyan kell egy plakáton súlyozni, priorizálni az üzeneteket, hogy a színek a dekorációs értékükön felül további jelentőséggel is bírnak (bírhatnak).
Nem volt tisztában azzal, hogy a 3D-s effektelés tömeges alkalmazása határozottan rontja a plakát hatékonyságát, tekintve, hogy jelentősen nehezebb elolvasni az így megjelenített szavakat, különösen ilyen mennyiségben és különösen, hogy az effekt fókuszpontja a plakát közepén van, így az olvasónak valójában minden szó esetében külön-külön meg kell értenie 3D által előidézett betűtesteket és azokon a fényeket és az árnyékokat. Tekintve, hogy egy órásplakát előtt az ember nem perceket, csupán másodperceket időz, így a szürkével írt szavak elolvasására, értelmezésére, mi több, kontextusba helyezésére semmi esély nincs. Nem beszélve arról, hogy a szürke szín első blikkre azt sejteti ezekről a szavakról, hogy a színessel írt üzenetek valamiféle tartalmi ellenpontjai akarnak lenni. Pedig nem. Ezek is pozitív üzenetek lennének, csakhogy a formanyelvi megoldás nem ezt sejteti.

Ha azt mondom, silány, szakmailag felkészületlen, alkalmatlan tervező az, aki ezt elkövette, akkor kifejezetten visszafogott vagyok. És akkor még nem beszéltem arról a “szakmai” vezetőről, aki ezt méltóak találta bemutatásra és elfogadtatásra, mert az, ha lehet, még alkalmatlanabb, tekintve, hogy a plakát zavaros kompozíciója, a kommunikációs koncepció zűrzavarát tükrözi vissza.

Valaha Gyurcsányék, legalább arra vették a fáradságot, hogy a szakmából összeszedték azokat a valóban sikeres és képzett, velük szimpatizáló szakembereket, akik képesek voltak minőségi munkát végezni. Ha mást nem is, de kommunikálni azt valóban nagyon tudtak. Ez 8 évre a hatalomban tartotta őket. Vajon a Fidesz mikor jön rá arra, hogy kommunikáció van annyira fontos terület, hogy nem szabad mindféle táskahordozó politikai kliensekre bízni, akik – nem mellesleg – leaglább annyiért fuserálják össze ezeket a förmedvényeket, mint amennyiért egy hozzáértő szakember tenné.

azértmertcsak 2010.01.17. 22:00:26

@Exe Géza: arról nem is beszélve, hogy szóismétlések vannak benne, s önmagán túl ez azt is feltételezi teszi, hogy a fidesznek nincs elég mondanivalója, "szava", így a maradék helyre betolta újra amije volt. főzött. azt a kaját, ami úgy néz ki, mint ez a billboard, hova teszi a ház ura? bizony, oda. lehúzza a klotyón. penészes is, íztelen is, sótlan is.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.17. 22:01:46

A szóismétlés a plakát perifériáin nem probléma, ha a háttérben történik.

yanchi345 2010.01.17. 22:10:38

"A plakát nem is az örök életet és ingyen sört ígérő Magyar Kétfarkú Kutyapárt munkája." - hanem? Az ígéretek nagyságrendileg stimmelnek, a betarthatóságuk úgy szintén, szerintem legalább két farkat is lehet találni (nem adok tippeket). A győzelemhez elég nekik annyi, hogy mindezekkel együtt még mindig a legjobbak a palettán, de csak azért, mert a Fővárosi Állatkert lakói nem érdeklődtek...

Csumpitáz Alfréd 2010.01.17. 22:18:50

Csak hogy a tartalommal is vitába szálljak. Az a párt, amelyik győzelemre tör, amelyik szinte biztos a győzelmében (sőt, titkon a 2/3-ban is), amelyik évek (lassan egy évtized) óta azt állítja, hogy ők mindent jobban csinálnának, felvirágoztatnák az országot, szóval az a párt ne szerepeltesse a plakátján a "remény" szót!!! Ráadásul többször is. Mit akarnak a reménnyel? Remélik, majd sikerül, vagy mi reménykedjünk, hogy jobb lesz...vagy mi??? Én tőlük a remény szót semmilyen kontextusban sem akarom hallani. Tőlük az elvárható szlogen a "Tudjuk, merjük, tesszük" lenne, csak hát azt már más elhalászta...(az más kérdés, hogy velük mi lett).

Tehát nekem a Fidesz ne reménykedjen és ne reményt osztogasson, hanem tegye a dolgát, de gyorsan és ahogy kell, különben 4 év múlva megint mehetnek.

ben2 2010.01.17. 22:24:52

@yanchi345:

Vicces, ahogy a történelem ismétli önmagát. 98-ban is ugyanez volt a ballib duma:
ha a helyzet rossz, akkor sem lehet mit csinálni, mert nem lehet az MSZP-nél jobban kormányozni, ez axióma, ergo aki mást mond, az betarthatatlan vagy katasztrofális következményekkel járó ígéreteket tesz.
Ehhez képest 2002-ben már arról folyt a vita a kampányban, hogy a remek gazdasági eredményekből mennyit kapjon a lakosság. És mivel nyert az MSZP? Betarthatatlan és katasztrofális következményekkel járó ígéretekkel.

azértmertcsak 2010.01.17. 22:25:06

@órarugógerincű felpattanó: a szóismétlés, szócséplés a plakát minden részén és minden létező szövegben probléma, egy esetben nem: ha az üzenet egy szó és az ismétlődik. a te megközelítésed viszont hibás.

ben2 2010.01.17. 22:32:35

@GoodLord:

Esetleg köss bele az "idő" szóba is, hiszen nincs idő, azonnal cselekedni kell, elég volt az időhúzásból!
Ráadásul az "itt" azt jelenti, hogy náluk? Tehát "ott" nem lesz idő? Ez kirekesztés!
"Új kezdet"? Tehát a nyugdíjasok dögöljenek?
"Változás" Mekkora hazugok! Konzervatív párt és van pofájuk "változást" hirdetni?
Stb. stb.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.17. 22:35:44

@azértmertcsak: Háppersze. Ha te mondod, akkor véssük is kőtáblába.

Ted Striker 2010.01.17. 22:36:41

Nem gondoltam, volna, hogy a Rosszabbul élünk... meg a KovácsPisti után lehet még lejjebb: de van. Ide süllyedtek azok, akik anno ezeket kreálták:

"Kell egy csapat"

"Ha unod a banánt, válaszd a narancsot"

tothmari 2010.01.17. 22:36:42

Tetszenek a NIVEA betűk! Sokkal jobb, mint a Wordart! Esetleg Coca Cola betúkkel is lehetne, az mégiscsak életérzés.

tevevanegypupu 2010.01.17. 22:48:29

@AdamT:

Abszolute illik a fidesz kommunikaciojahoz, de tenyleg. Igy egy az egyben mehet!(:

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 22:52:23

@Ted Striker: Igen, ezek tényleg a kreatív aranykort jelképezték a fideszben.

@Exe Géza: Így van. Ezért is túlzások azok a kommentek, amelyek azt írják, hogy ha szar a plakát, szar lesz a kormányzás is.. Gyurcsányék 2006-ban profi kampányt csináltak, a kormányzás meg olyan lett, amilyen.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.17. 23:05:27

@AdamT: hajjaj, ezzel a "gyakorlattal" törvényt sértesz... pedig szoktak efféle plakátok is lenni:

www.valasztas.hu/parval2006/hu/17/szav_plak1.jpg

Ejnye-bejnye, ha belefutsz egy jogilag penge megfigyelőbe (ne aj isten nemzetközi), címlap sztori leszel, avagy megtámadják a mindenkori lúzer párt(ok) szakértői az eredményt, oszt leshetsz...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 23:08:10

@metaxa: Ezeket a plakátokat nem én csináltam, így nyilván belejavítani sem tudok. Az én tehetségemmel csak az eredeti, WordArtos stíl ment volna, vagy egy obamicon.me. :) És ráadásul nekem nem tűnik hibásnak, de ezzel együtt szó sincs magyarázkodásról.

@tothmari: Hát. A Nivea és a Coca-Cola is olyan logókat használ, ami évtizedek óta meghatározza a brandet világszerte. Ezek igényes és a gyakorlatban jól működő céges logók. A WordArt pedig egy viszonylag felesleges Office-bővítmény, aminek legfeljebb Powerpoint prezikben van értelme, meg lehet vele játszogatni, ha van rá idő. De más műfaj a kettő, felesleges összehasonlítani.

tothmari 2010.01.17. 23:09:47

Tetszenek a NIVEA betűk az ajánlott plakátokon! Sokkal jobb, mint a Wordart. Coca Cola betű nem lehetne?

tothmari 2010.01.17. 23:10:48

Á bocsi a duplázásért. Duplán tetszenek :D

RustySpoon (törölt) 2010.01.17. 23:11:55

Azt hittem az alsó kettő is Fideszes. Nem sokkal lettek jobbak. Bocs, nem akarok bunkónak tűnni, de ezeknek is "szomszéd hülyegyerek" feelingje van.. Persze az első az tényleg egy katasztrófa.. Voltak a fidesznek jó plakátjai, néha viszont kritikán aluli amit produkálnak..

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.01.17. 23:13:53

Az eredeti fájlból:
# xmp:CreatorTool = "3ds MAX"
# xmp:CreateDate = "2009-12-28T08:32:38+01:00"

Ezek szerint nagyon megfeküdte a grafikus gyomrát a karácsonyi mákos bejgli, ha utána csak ezt tudta összedobni. Van ez így.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.01.17. 23:16:15

@RustySpoon: Abszolút nem kell bocsánatot kérni, inkább nevezni kéne a versenyre, ahogy AdamT is tette. :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.01.17. 23:18:27

A fidesz soha nem volt erös vizuálban. Engem a cuccai mindig egy holland csavarhúzógyártó cég reklámjaira emlékeztetnek.

Kenguru 2010.01.17. 23:23:12

Hát ez mekkora fos, úristen...

A T. kampánystábnak ajánlanám:
www.libri.hu/konyv/a-tipografia-mestersege-szamitogeppel.html

elolvas,
megért,
alkalmaz.

Exe Géza:
"hogy a szakmából összeszedték azokat a valóban sikeres és képzett, velük szimpatizáló szakembereket, akik képesek voltak minőségi munkát végezni."

Van az a pénz, ami fölött már nem szempont a szimpátia.

Rántott máj (törölt) 2010.01.17. 23:32:44

@Herr SturmLiberator: A pipa az ket, egymast egymas legvegenel metszo vonal :)

Rántott máj (törölt) 2010.01.17. 23:42:27

@ben2: A ratyi design lehet koncepcio. Ha ugyesek, hozzakapcsolhatjak azt az uzenetet, hogy ok nem onmaguk csillogo-villogo reklamozasara milliokat kolteni, epp annyit olnek bele, amennyi kell, semmivel se tobbet.
Azert gagyi a design, mert igenis szomszed Pistike csinalta meg ingyen, es nem egy designer ceg nagy penzert :)

snakekiller23 2010.01.17. 23:44:36

Egyszerűen csak döbbenek. A lendületes, kreatív fiatalok áthúztak mind a Jobbikhoz vagy közben felnőttek és inkább kiadják az unoktesó volt szobatársának az ilyen aljamelót, mi? :(

p.gono 2010.01.17. 23:47:06

túl sokat vártok egy politikai kampánytól.
igaz, gyurcsány legalább megadta, táncolt a népnek. nyert is.
most viszont szomorúság van. és semmitmondó szigorúság.
ha viktor nyerni akar, táncolnia kell! ha cirkusz van, elhiszik a kenyeret is.

Lordius 2010.01.18. 00:09:36

Általános 3. osztályában csináltam ilyen jellegű plakátokat... Nagyon gáz. Úgy látszik a fidesz elkezdte a szokásos elbénázott kampányát.

preston 2010.01.18. 00:43:24

@Exe Géza: ez nagyon szép elemzés. gondolatokat keresel ott, ahol nincs. a fidesz kampányának a lényege , hogy ne mondjon konkrétumokat, mert akkor kiderül, hogy nem nagyon van másik út, csak amin a bajnai kormány megy. persze lehet majd cifrázni, egy-két királyról vagy szentről alapitványt elnevezni, de valahogy csak vissza kell térni a reformokra, amelyekről olyan jól esett kigyót békát összehordani. és a gyurcsányos plakát helyett jobb lenne egy pozitiv plakát, orbánviktor a tokaji domboldalon szőlőt szed, felirat én mindig csak igazat mondtam, hiszen politikus vagyok.vagy egy húsosfazék feletti felirat ,,polgárököl vasököl, odanyul ahova köll,,

.Bulldeo 2010.01.18. 00:46:19

konzervatórium színvonal..

tervezzünk plakátot a kedvenc pártunknak, és ez a felhívás még vétlenül sem vicc, yeswecan mégiscsak, a fidesz csináljon szar plakátot, de mi a nép majd csinálunk neki egy jó plakátot. most az elején kikúrt a párt pár gagyit, az emberek felhúzzák az orrukat, a fidesz telep blogok elhintik magjaikat az ötletről, és majd a nép egyszerű gyermeke fogja megrajzolni a plakátot. ettől csodálatosb már nem is lehetne, artúr.

szánalom.

szánalom, ahogy a konzervatórium kis csapata fölnyomja a saját tervét, ami egy az egyben a fidesz gondolkodás: semmi program, csak az "elkúrtuk" imázs építése, és nulla terv. manapság sokszor összefutok blogokon a mondattal, hogy valaki most forog a sírjában valami miatt. nekem szekfű gyula jutott az eszembe. ő nem forog, amikor a konzervatívnak álcázott népi-bal az elvhűségről beszél?

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2010.01.18. 00:53:38

@Király Rák: Persze, hogy marhaság a plakát minőségéből levezetni a kormányzás minőségét. Ha valaki már nagyon-nagyon párhuzamot szeretne gyártani, esetleg a személyzeti politikából, vagyis annak hiányából állhatna esetleg neki efféle nagyívű parabolák összeberhelésének. De még ez a párhuzam sem feltétlenül stimmelne, hiszen a Fidesz kommunikáció azért (is) pocsék, mert marginális területnek nézik, és ezért nem oly fontos számukra, hogy ki gépészkedik ezen a területen. Vagyis ettől még a lényegi területek szakmai munkája simán lehet jó.
Azonban az engem nagyon elgondolkodtat, hogy nem látják, hogy a jó szakmai munka, megfelelő kommunikáció hiján simán vezethet választási vereséghez (ld. 2002), míg a kiváló kommunikáció akár a pocsék szakmai munkát is képes elfedni és újabb négy éves mandátumhoz juttatni azt, aki ebben van ott a szeren (ld. 2006). Nincs kétségem, hogy a baloldali kommunikációs gépezet már a választások másnapján teljes eröbedobással fogja megkezdeni az új kormány hitelének aláásását. És ha a Fidesznek nem lesz megfelelöen professzionális válasza erre, akkor akkor sem fognak duplázni, ha Orbán személyesen fon viszi ki a 18. havi nyugdíjhoz minden egyes szépkorúnak.

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2010.01.18. 00:57:30

@Exe Géza: Az utolsó mondat még egyszer (elnézést, kissé fáradok):
És ha a Fidesznek nem lesz megfelelöen professzionális válasza erre, akkor akkor sem fognak duplázni, ha Orbán személyesen viszi ki a 18. havi nyugdíjat minden egyes szépkorúnak.

CrL 2010.01.18. 01:32:05

so 90's ;] viszont szerencse, hogy nem OV retusált arcával nyitottak:

Brown and Cameron trade blows over election poster at PMQs

www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article6986303.ece

cameronizer.com/

azértmertcsak 2010.01.18. 01:50:06

@Király Rák: jó plakát, oké, attól lehet szar a kormányzás
na de aki egy plakátot, kampányt se tud összerakni, nem is érti az egészet, 2010-ben, attól mit várhat az ember??...
hát milyen színvilága van már ennek az izének? ilyen sötét a fidesz is ha kommunikációról van szó. konkrétan: dilettáns és amatőr.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.01.18. 02:23:04

1. Az igénytelenség lefelé nyitott skáláján nincs az a pont, amit ne lehetne alulmúlni.
2. Ha mindenkihez akarsz szólni, akkor a legalsóbb szintet kell megcélozni.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2010.01.18. 02:25:17

Már Szíjjártó úr is fárad, a szombati Kossuth téri megjelenése is olyan enerváltnak tűnt.
Szeretne már túllenni ezen az egész fárasztó kampányon.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.01.18. 03:15:46

fidesz nem tudja elkerulni hogy ne nyerjen ( 2002 ben es 2006 ban el tudta, de errol OV egyszer beszelt mar ) most legalabb azt akarjak elkerulni hogy 2/3 al nyerjenek.

ha 2/3 al nyernek akkor tudnak szamonkerest, uj alkotmanyt, stb csinalni amit persze nem akarnak......

so ez a plakat teljesen jo amire keszult.

mesz86 2010.01.18. 05:43:36

Kedves kommentelő társak (azok, akik az eredeti témához szólt hozzá), arra nem gondoltok, hogy szándékosan ilyen az a plakát? Politikai elemzések mind azt mondják, hogy rövid (pár hetes) kampány kedvezne a legjobban a Fidesznek. Addig, amíg ez a pár hét el nem jön, a háttérben maradnak (pl. nem küldik Orbánt TV-s vitára sem).

gpetersz 2010.01.18. 06:26:54

Most én azt nem értem, hogy miért gondoljátok azt, hogy a politika (akár a FIDESZ által művelt) vonzaná a tehetséges embereket? Nem, nem. Ott a HŰSÉG a lényeg, és a felebarátság. Ezért ha lehet, akkor inkább szart csinálnak, de a jóemberem kapja meg a lovét (és rajta át én).

Ez mitől változna? A FIDESZ mely ellenzéki tette (avagy 2006 óta önkormi vezetése) mutatja azt, hogy itt egy remek váltás jönne e tekintetben?

Én már annak örülnék ha elkúrás nem lenne megint. Akár narancsszínű is...

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.18. 07:09:18

én meg nem plakát alapján döntök, hanem program alapján.
és már olvastam is egy olyat, aminek tetszik a tartalma.

a többiek meg csak lózungolnak, semmi konkrét.

Toporodottordog 2010.01.18. 08:26:15

Fájok. Szomorú vagyok és fájok.

Ez a 3. választás, hogy a fidesz direkt egy nagy rakat fost dob össze kampány céllal.

ÉS senkinek sem esik le az oka?

Elég lenne csak egy kis összeállítást készíteni az elmúlt 8 év ellentmondásaiból és hibáiból és garantáltan meglenne a 2/3. Minden fidesz szavazó tudja, hogy mi kéne ezekre a plakátokra, de mégis mind fogja a fejét amikor meglátja az elkészült munkákat. De egynek sem esik le, hogy vajon miért ilyen silányak.

Két hozzászóló fogalmazta csak meg a valódi okot: NEM AKAR A FIDESZ DÖNTŐ TÖBBSÉGET.

Értsétek már meg. Véget érne a fidesz-mszp társasjáték. Ez olyan mint mikor a párotokkal leültök társasozni kettesben. Egymás ellen. Egy pár vagytok, élvezitek a játékot, de ha valaki döntő előnyt szerez a másik felett akkor véget ér a játék és a játék okozta öröm és boldogság.

Egyszer végre legyen agyatok és ne csak az elétek rakott színes plakátot nézzétek, hanem nézzetek mögé is.

Cuncimokus 2010.01.18. 08:28:30

Veszelyes ilyesmivel jatszadozni. Ld. pszichologia, a meggyozes tudomanya. A kinaiak ugy neveltek at az amerikai hadifoglyokat, hogy olyasmiket irattak le veluk: "Amerika nem tokeletes". Namarmost aki fideszes plakatokat tervez, az hajlamos lesz rajuk szavazni, anelkul, hogy tudna: gyakorlatilag belevittek. Szal csak ovatosan, csak az tervezzen fidesz-plakatot, aki amugy is rajuk szavazna...

Frankieboy 2010.01.18. 08:33:59

És ezek fognak kormányozni? OMG

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2010.01.18. 08:51:59

Egy egyperces változtatást javaslok a második plakáthoz: használjatok magyar idézőjeleket. „Szerencsétlen” Fidesz még átveszi és tolja megint a rosszat. :)

aprókavics (törölt) 2010.01.18. 09:19:45

"Itt az ííídő". Így még jobb lenne az első plakát. A nyelvi konzervség nem divat itt se.

micu · http://www.ingyentv.hu 2010.01.18. 09:25:14

Igazatok van, ez a plakát borzasztóan amatőr munka. Europlakáton /= vízszintes felületen/ elhelyezve egy hajszállal jobb /lenne, egyelőre olyan verziót nem láttam/ de hirdetőoszlopra tekerve katasztrófális !

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.01.18. 09:32:25

Nem biztos, hogy amatőr munka ez a plakát.
A pártoknál általában nem úgy megy, mint a kis cégeknél, hogy ami a főnöknek tetszik, azt csináljuk.
Náluk általában fókuszcsoportos vizsgálatok vannak többször, mire egy ilyen kijut az utcára.
Bővebben itt:
itmegoldasok.hu/blog/arhivum/203-Fidesz-plakatok-margojara.html

rastapapa 2010.01.18. 09:32:52

Mi lenne, ha egyáltalán nem lennének plakátok? Legyen kampánycsend a választásokat megelőző fél évben.

raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.01.18. 09:35:30

remélem, a kormány programok kidolgozásába több energiát fektetnek. És nem word arttal készítik őket...

CSiCSi 2010.01.18. 09:36:09

Szerintem: Egyszerű, de nagyszerű!! Nincs mit fikázni ezen!!

clownfish 2010.01.18. 09:39:15

én amikor elmentem egy ilyen oszlop mellett a városban, majd' leordított ez az "ITT AZ IDŐ!" otrombaság, de az a világoskék szerkesztői verzió már egész jól néz ki! :D
amúgy az mszp plakátjai jól sikerültek kinézetre. azt nem worddel csinázták.

ladislaus 2010.01.18. 09:39:49

szerintem minden idok legjobb fidesz plakatja a "ket csok"-os azat hiszem 90bol valo. Brezsnyev-Honecker nyelvese, es alatta egy fiatal pár a padon...

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2010.01.18. 10:14:51

@borovi: örülök, hogy ez a legnagyobb problémád :D

__ 2010.01.18. 10:27:26

@Lévai_Richárd:
Hát akkor a fókuszcsoportos vizsgálat ott megakadt, hogy milyen szavak kerüljenek fel a plakátra.

Ted Striker 2010.01.18. 10:31:15

@ladislaus: Bizony ezt ki is felejtettem az emlékezetes jelszavak közül:

„Hallgass a szívedre, szavazz a Fideszre"

www.fn.hu/voks_2006/valasztas/20060113/1990_valasztasok/

"A Fidesz plakátjai közül telitalálatnak bizonyult a múltra utaló Brezsnyev-Honecker páros és a Fidesszel azonosítható fiatal pár csókja közötti választásra biztató montázs, valamint a „Hallgass a szívedre, szavazz a Fideszre" jelmondat. A választások előtti utolsó napok hangulatát is a fiatal demokraták tudták a legjobban befolyásolni. A párt március 23-án a sportcsarnokban rendszerváltó házibulit rendezett, melynek azt a funkciót szánta, hogy a társadalom nevetve búcsúzhasson tegnapjától.

Ehhez képest az MSZP plakátjai és reklámjai ötlettelennek, szürkének, világos üzenet nélkülieknek tűntek."

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.18. 10:31:20

Ez az igénytelenség engem is megdöbbentett. Oké, hogy biztosra mennek, de hogy ennyire leszarják a rájuk szavazókat... "Nesztek, jó lesz nektek ez is"

DW73 2010.01.18. 10:51:58

@Frankieboy: A plakátkészítők? Te szerencsétlen...

radiris 2010.01.18. 10:52:26

Hát ez vérciki, ez a plakát. B+, ránézek a naptárra és látom, hogy 2010 van. Nem akarok túlozni, de ezért engem 10 évvel ezelőtt kirúgtak volna a középiskolai számítógépes kreatív szakkörből.

Palkovics Ede 2010.01.18. 11:01:30

Érdekes az okfejtés: valami Obamásat. Csak nehogy másolják a politikáját is, mert az nem működik a hírek és statisztikák szerint.
Azt sem értem, miért nem foglalkoznak a plakátok pszichológiájával. Itt az idő! Nagyobb betűkkel, narancssárgán az előtérben. Magyarra fordítva: az a legfontosabb, hogy bekerüljünk a parlamentbe és le van tojva a minden, ami a szürkeség a háttérben. Pont a szürke szavak tartalma, ami a legfontosabb; és azt ne várjátok kivülről mástól, mert csak bennetek van. Jó lenne, ha bkvpótló akció a sztrájk után, az emberek között is folytatódna.
Mondhatja akármelyik párt, hogy "Te is nyerni fogsz, ha rám szavazol!", azzal tennénk a legjobbat, ha nem mennénk el szavazni. (Aki még hinni tud a politikusoknak, olvassa el Thomas Mann Mario és varázslóját.) Legjobbakat!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.18. 11:06:56

@gauche caviar: Hm, lehet, hogy az a baj, hogy szociológusként végeztem anno (és azok mindig mindennel vitatkoznak, mint tudjuk :) ), de sehogy sem tudom értelmezni ezt a "mik az elvárások 2010-ben" (vagy 1970-ben, 1992-ben, 2023-ban, tök mindegy) dologgal. Kinek az elvárásai? A tiéd? Az enyém? Kié?
És milyen elvárások? Ne legyen rajta kövér etű? TÉrbeli betű? Legyen kevés a szöveg? Vagy legyen sok?
Mindenre lehet példát találni, jó és rossz plakátok között egyaránt.
Ha valami 100, 250, 20, 1000, vagy 5 éve megfelelt, akkor mitől lesz az ma hirtelen csúf?
Nekem kicsit üresnek tűnik a "ma már ez nem jó" gondolat. (Tudom, a világ fejlődik... ez a másik szöveg, amitől mindig pálinkáznom kell.)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.18. 11:08:47

Amúgy van egy pezsgőm arra, hogy nem WordArtban készült.
Szerintem aki ügyes, az fotósoppban is elszöszmötöl pár órát, hogy térbeli betűket gyártson... :))

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.18. 11:11:04

@micu: Vízszintes?? Tehát a járdán lenne, vagy hogy....?

Lord_M_ 2010.01.18. 11:14:31

lehet hogy úgy voltak vele : "a kevesebb néha több" :)

másfelől nem gondolnám hogy ez a választók semmibevevése, csak félresikerült...

azért szerintem messzemenő következtetések levonása felesleges egy rossz plakát miatt...

erről a zemeszpé "egy havival több marad a borítékban" ... című plakátja jut eszembe

1) nem igaz, mer nem kapok kéthavi fizetést
2) borítékban ugye a fekete jövedelmet osztják :) tudtommal előírás hogy átutalással kell fizetést kapni...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.18. 11:17:10

@AdamT: Ez tényleg zseniális :))
Bevállalós vagy, hogy fénykép nélküli plakátot készítettél. Kemény! :)

Várj, kitalálom.... Paint? :)

snorbi 2010.01.18. 11:22:46

ÁÁÁÁ, ezt fájdalmas nézni... :(

everyday_normalguy 2010.01.18. 11:23:54

Ennek olyan hack szaga van...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.01.18. 11:25:12

Na, belejöttem a kötözködésbe meg a fikázásba, még írok kicsit. :)

Szóval, nekem a konzi "A" verzióval az a bajom, hogy ez, kérem, 2010-ben??!
Ja nem ez a bajom, bocs! Hanem: nem érthető (mármint vizuálisan), hogy a kék miért szélesebb a narancssárgánál? Indokolatlannak és kuszának tűnik.

A konzi "B" verzióval meg az a bajom, hogy nekem olyan, mintha a Fidesz-részt tépné épp le valaki... szóval olyan érzés, mintha az tűnne el a mozdulat végére.

Amúgy még egy gondolatot visszatérve az előzőekre: én a konzi A-verzión is csak azt látom, hogy egy program (Word2007 vagy Photoshop) előregyártott effektjeit (tükrözés, színátmenet) benyomta az illető, vagyis ugyanúgy kattintott egyet ügyesen az alkató, mint a Fidesz "wordartos" plagátján.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.18. 11:30:00

AZ Új Magyarország projectnek sincsenek sokkal jobb Photoshopperei.

vastagbor.blog.hu/2010/01/18/ha_kotelezo_akkor_kotelezo

Már a 100 ropis megbízásokat is kutyaütő haverokkal kell elkészíttetni?
Pffff.

hááááát 2010.01.18. 11:39:35

@visszakettopadlogaz: na végre valaki felfogta ,h itt most nem jó 2/3-dal nyerni,akkor csinálni kell valamit pl:kisebb parl. és egyébb állami szférában való kegytelen elszámoltatás.De hát az nekik is büdös lenne.A fidesz megnyeri a választást majd meghallgathatjuk,h az elöző tényleg elkúrta és ebböl semmit nem lehet csinálni.Ez már kezd tényleg nonszensz lenni.20 éve vannak a parlamentben és már nem csodálkoznék ha tényleg nagy haverok lennének

Nyomek 2010.01.18. 11:49:45

Nem értem a kérdést és a választ sem.

Miért érdekes, hogy egy politikai plakát miben készült? És ha a választási ígéreteket Word 6.0-ban írják, vagy 2.0-ban, vagy Notepadban, vagy írógépen? (az utóbbi azért tényleg gáz lenne)
Nem az a lényeg, hogy hogyan hat? Abba a hibába keveredtek, mint amikor egyesek a minőségi műsorkészítés vitájában a Győzikét emlegetik. Egyébként a Győzike is minőségi munka (gyk: operatőr/rendező/vágó, stb), csak a tartalma igénytelen.

Ti meg azon puffogtok, hogy Wordart? Na és akkor mi van?
Ajánlom ezt (többek között):
www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU

És erre meg ide raktok egy normál árnyalatos, színátmenetes alapból építkező "ellenpéldát"? Ez nagyon odabasz.:-) fotosop nullverzió.

Elmondom, hiába csinálnál egy highteches szuperképet, mert nem az a lényeg. Vagy arra vagy kíváncsi, hogy lehet-e magasabb verziójú (és/vagy) más programmal választási plakátot rajzolni? Akkor elmondom: igen, lehet. De nem biztos, hogy szükség van rá.

ÁrPi 2010.01.18. 11:59:08

Engem az érdekelne, hogy a kampány-költségek óriásplakátos hirdetési részhalmazában mekkora részt tesz ki a plakáthelyek foglalásának költsége, és mekkora részt tesz ki a "plakát" gyártása/nyomattatása.

Ha lehet a plakát nyomatokon, a képi világon a hosszú három hónap alatt módoítani, és olyan ( ILYEN) a plakátok képi világának fogadtatása, akkor bizony bátran meg is kell (tudni) jobbítani azt a képi világot, tán így nem müködhetne a dolog?!

Kevercs 2010.01.18. 12:59:40

Itt az idő, most vagy soha ! Petőfi ordítva futna el a FIDESZ-ék elől.

eeepunk 2010.01.18. 14:15:20

Ha ilyen plakátokkal jönnek elő, meg is érdemlik, hogy veszítsenek. De könyörgöm, ott nincs aki ezekre áment mond?

tothmari 2010.01.18. 21:07:57

Akármerre nézek, a blogokon tárgyalják, hogy ez a plakát milyen szar. Annyit beszélnek róla, s közben az ember többször is megnézi, mindeközben a siker, remény, változás stb. szavak mindig a fidesz nevével együtt kerülnek a szemünk elé, a tudatalatti meg befogadja. Ha fenomenális művészi munka lenne, mint pl. a konzi első plakátja, vajon beszélnének róla? Vannak azon olyan szavak, amelyek szinte beégnek a szemedbe. Van itt még olyan ember, aki nem fújja ezt a plakátot kívülről, miközben fikázza? Fogod valaha is elfelejteni ezt a plakátot?
Tényleg annyira szar lett, vagy valójában elérte a célját?
Nekem nagyon tetszik. Pont az előbb felsoroltak miatt. Óriási dobás volt.

.Bulldeo 2010.01.18. 22:38:31

@tothmari: jézusom, te megszállott fideszes lehetsz..
én nem tudom, milyen szavak vannak a plakáton, csak azt, hogy mindegyik úgy általában fantáziátlan, unalomig koptatott.

tothmari 2010.01.18. 23:07:39

@plajbászos kenyér: nem, nem vagyok. Semmilyen fan se vagyok. De nincs igazam? Nem neked készültek ezek, hanem az átlagválasztónak. Neki nincs kifinomult ízlése, nem ismeri fel a "wordart"-ot, és nem találja ezeket a szavakat unalmasnak. Bezony. Ismered a sztorit a filmkockák közé betett képekről, melyek aztán a tudatalattiban mégis hatnak, pedig nem is látod őket, csak a másodperc törtrészéig?
Nagy kópéságnak tartom ezt a plakátot, s tetszik, ahogy megvezeti még a vájtfülű társaságot is.

tothmari 2010.01.18. 23:09:25

@tothmari: S ja még azt, hogy ha nem ismered ezeket a szavakat, akkor honnan tudod, hogy unalomig elkoptatottak? Mert ugye nem is olvastad :DDD

Csak halkan jegyzem meg 2010.01.19. 05:58:19

A két "free" plakát sokkal-sokkal-sokkal-sokkal-sokkal jobb! Gratula!

wwolf 2010.01.19. 06:31:34

Az idô az rövid i!!!

KÁ72 2010.01.19. 09:21:30

Az eredeti Fidesz plakát borzasztóan ronda. A konzis plakátok sokkal szebbek és első ránézésre pozitív üzenetet hordoznak, míg a Fideszé negatívnak tűnik.
De.
Amikor először láttam gyalogosként a plakátot, fel sem tűnt, el sem olvastam. Otthon mondta a feleségem, hogy "milyen jó szlogenje van a Fidesznek". (Ő többnyire autóval jár) Utána kezdtem keresni a plakátot és bűn rondának találtam.
Ma viszont autóval jöttem és a lámpától lámpáig haladás közben csak úgy bámultam ki a fejemből. Ebben a szituációban a plakát vonzotta a tekintetet és a középen kiemelt részt muszáj volt elolvasni. Talán pont azért, mert nehezebb olvasni ezt a 3d betűtípust. Gyanítom, hogy a szélén lévő szöveg is rögzült valamennyire a tudattalanomban. Lehet, hogy mégis profi a plakát? Viszont gyalogosokra biztosan nem hat, ők nem unatkoznak gyaloglás közben.

DrJohnson 2010.01.19. 09:38:36

Az eredeti plakátra nem vesztegetném a szót, felesleges.

A konzervatórium plaktjairól: A tükröződés nem kéne, vizuálisan nagyon 2000-es évek, ugyanolyan elavult, mint a három dimenziós szöveg. Ugyanez vonatkozik a térhatású, tükröződő sőt sugárzó Fidesz-gömbre. A kék-narancs színkombináció nyílvánvalóan jó, gyakran alkalmazott párosítás. A betűtípus ITC Avante Garde Gothic helyet lehetne valami érdekesebb, szebb és legfőképpen alkalmasabb. A serif egyáltalán nem "ciki", főleg egy konzervatív párt esetében. A kézírás szintén felejtős. Egyébként szerintem jó irányba mennek, ez csak konstruktív kritika.

ladislaus 2010.01.19. 11:00:32

De konyorgom mi azzal a baj ha WordArtban csinaljak? Poen. Ennyi. Ezen kiakadni... ha meg hiperszuper csapat animacios plakatot, fenyujsagokat tol az arcunkba akkor az a baj. Szerintem poen hogy ezzel csinaltak.

Ramaty 2010.01.19. 11:13:15

én a szöveget nem értem. milyen változás?
hogy a fidesz lesz kormányon?

.Bulldeo 2010.01.19. 16:54:59

@tothmari: dzsízüsz krájszt!! onnan tudom, hogy olvastam. de ettől még nem tudom, hogy mi van odaírva, mert elfelejtettem, ugyanis nem talált benne semmi érdekeset a szelektív memóriám, hogy elszállásolja. te azt írtad, hogy a gagyi kritizálása miatt már mindenkibe beleégtek ezek a szavak. tévedsz. olvastam, és sem tudatosan, sem tudat alatt nem tudom ezeket a szavakat összekapcsolni a fidesszel. tudatosan azért nem, mert ismerem a fideszt (megnézem a plakátot pl. most, a blogon, és azt mondom... hagyjuk. népámítás) tudat alatt azért nem, mert vagy nyolc szót kicsesztek a plakátra, tehát nincs egy (max. három!) frappáns szó, ami beugrana később.

Bence24 (törölt) 2010.01.19. 20:16:17

Gyerekek, miért van az, hogy ez elvileg egy aktivistatoborzó plakát, mégsem utal erre rajta semmi? Se az, hogy "Csatlakozz", se az, hogy "http://www.fidesz.hu", se egy vidám, narancsba öltözött srác a jobb alsó sarokban.

Plusz miért KDNP Fidesz a logók sorrendje?

Úgy látszik, a Fidesznél azt gondolták, hogy ha már annyira biztos a győzelem, heccből és saját maguk szórakoztatására minősíthetetlen plakátokat tesznek ki az utcára.

Shirkan8 2010.01.20. 11:21:53

A következő plaákotot készíteném.
Kép: Gyurcsány, Kóka, Lendvai, Mesterházi(y), Szili és a többi tettestárs széles mosollyal
Felirat: Hazudtunk reggel, délben és este (ordító nagy betűkkel)

ha lenne pénzem énmagam csináltatnék többezer darabot, és márciusra teleplakátolnám az országot

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.01.20. 16:33:10

Napok óta ízlelgetem ezt a plakátot, és végül arra a következtetésre jutottam, hogy jó, mert célravezető.

Tudomásul kell venni, hogy hol tart az ország, és kik fognak elmenni szavazni.
A jobbik kapott először észbe, azzal, hogy rájöttek, hogy a szocikra megharagudott, lecsúszott, elszegényített - nevezzük nevén - prolik ebben a kilátástalannak tűnő helyzetben elcsábíthatóak, ha az ő szintjükön szólítják meg őket.

Ez a fidesz plakát tulajdonképpen ugyan ezt a logikát követi. A panelben, gangos, udvari lakásokban tengődők vizuális nyomorához igazították a megjelenést, mivel ez a réteg gyakorlatilag ezt tudja befogadni, mert csak hasonló szintű teszkó szóróanygokat lát egész életében. Ők, akik "ott lenn nyomorognak a sárban" többet (legalábbis jóideig) nem fognak rá se nézni "azokra ott fenn". A jóképű, fess, jól megfodrászolt, jól megdizájnolt politikus portrékat mutogató pártpropaganda ellenszenvet, utálatot vált ki belőlük.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.01.21. 11:17:04

for the record:
nol.hu/archivum/20100121-ami_bevalt_obamanak__bejohet_a_fidesznek_is

– Megrendítően ronda – így jellemzi a Fidesz új óriásplakátját a Szívlapát blog (a Kreatív kommunikációs szaklap blogjának) szerzője.

Egy másik blog, a Konzervatórium szerzője szerint az alkotókat a „valami obamásat kéne” elgondolás mozgathatta, amikor elkészítették az „új kezdet”, „jövő”,” remény”, „együtt” szavak közül kiemelkedő „Itt az idő!” feliratú plakátot.

bleee 2010.01.23. 13:14:46

Nekem Doktor úr második plakátterve tetszik. A bal oldalon Gyurcsány, kijelenti: " ...azért nincs, mert elkúrtuk." Ez példa az igazmondásra. A jobb oldalon a Fidesz felszólítása: "Ideje szakítani a hazugságokkal!" Alatta tüstént demonstrálja nagy betűkkel: "VÁLTOZÁS" Ezzel beígéri, hogy a hazugságokkal való szakításban változás várható. Grandiózus!

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2010.01.26. 17:54:10

Na azért ez nem WordArt. Legalább a perspektíva egységes. Hm... Perspektíva... Nyilván ez a rejtett üzenet...!

subabubba 2010.01.27. 14:09:38

Annyira sajnálom, hogy nem találom a neten Dr. G. Nagyné Maczó Ágnes FKGP-s plakátját, amire amikor 99 táján rábukkantam, nm akartam hinni a szememnek. Egy poros falusi utcán egy koszos ruhájú 3-4 éves kislány emel egy csirkét a lábainál fogva. Szerintem ez ugyanez a fénykép volt rajta a képviselő asszonyról. Érdemes elgondolkodni azon is, hogy a link a magyar országgyűlés hivatalos oldalára vezet. :(

www.parlament.hu/kepviselo/elet/g355.htm

keletisarok.hu 2010.02.02. 21:38:11

Érdekesség a témához (kissé megkésve tudtam posztolni):

keletisarok.blog.hu/2010/02/02/itt_az_ido_hol_a_piros

Boo 2010.02.22. 12:40:03

Tisztelettel kérdezném, hogy hol láthatók a meghirdetett plakátversenyre küldött képek? Kiváncsi lennék a szakavatott kommentelők mit hoztak össze.

Kevercs 2010.02.22. 12:52:44

Igy lesznek a nagy pártokból kis pártok.

Kevercs 2010.02.22. 12:56:52

És még egy dolog: Szánalmas az is, hogy tudjuk kinek(O.V.) van itt az ideje, de azt nem árulja el a FIDESZ hogy ez a gyakorlatban mit fog jelenteni. Ez biztos bukáshoz fog vezetni legkésőbb négy év múlva...(Biztos elég annyi, hogy nem azt és nem úgy csináljuk mint a szocik...?)

Kevercs 2010.02.22. 13:01:18

Egyébként tényleg nincs már semmi összefüggés a "márciusi ifjak" és Orbánék
között. Ezt az összefüggést már az előző kormányzati ciklusukban semmivé
tették, ma pedig a FIDESZ már egy tisztán "kádárista kispolgári párt". Valóban
ennek lenne itt az ideje. Ha igen, akkor a kampányban ezt világosan meg kell
mondani.

lüke 2010.03.01. 20:22:08

vicc:
miért jó a plakáton a politikus
-nem beszél
-nem igér
és gyorsan lecserélhető

ez nem vicc:)

lüke 2010.03.01. 20:24:27

@Kevercs:
ez a jobbik eset
de mikor a kicsikből nagyok lesznek, akkor aztán..............

SzélesFejszés 2010.03.24. 00:22:53

Ahhoz képest, hogy elhatárolódtak a Magyar Narancstól, meg mindig ragaszkodnak az oxidált narancslé színű sávra (ORANGE JEWS=zsidesz) felaplikált narancs motívumhoz.

HaKohen 2010.03.24. 19:48:12

@HaKohen:

A link természetesen a tőlem megszokott szerénységgel a következő mondatra kívánt mutatni:

"(Hát nem sokkal többet érnek az ilyen szellemi pengeváltások, mint pl. azon rugózni, hogy milyen a Fidesz plakátja? - na és hol van már az a plakát?)"

Jánoska12 2011.02.14. 10:01:04

Nem a plakáttal van a baj, hanem azzal, hogy mennyi pénzt otthagynak egy ilyenért, ráadásul semmi extra nincs benne. Bárki megcsinál egy ilyen plakátot otthon. A plakát nem jellemzi azt szerintem , hogy milyen lesz a kormányzás, (bár vitát nem szeretnék gerjeszteni hagyna némi kívánnivalót maga után az is). Legalább olyan grafikai stúdiókhoz fordultak volna, ami normálisan szakosodott a vektorgrafikus ábrázolásokhoz. Minimum egy fotóboltot használnak, de legalább ízlésük van.

www. konyv-konyvek. hu /book_images /81a /999628981a.jpg

OLVASÓK SZÁMA

AKTUÁLIS TÉMÁINK

MANDINER

Nincs megjeleníthető elem

JOBBKLIKK

Nincs megjeleníthető elem

CREATIVE COMMONS

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása